Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z kanceláře na výrobní pás. Lidi nejsou, továrník se stal dělníkem

Snaha vyhnout se zpožděním s dodávkami a tučným pokutám vede dodavatele dílů pro automobilky k nezvyklým krokům. Na výrobní linky už musí chodit i kancelářští zaměstnanci ve firmě. Alespoň tedy v jedné z největších dodavatelských firem, kterou je Brano Group z Hradce nad Moravicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45í93t68ě24z92s34l32a33v 77K53l72o77z16í85k 3291609534147

Ale no tak, tak zlé to nebude, firmy slibují hory doly, ale realita je jiná. Tak treba můj zamestnavatel, teď berou k dopravě k posunu, samozřejmě přes agenturu. Tvrdá práce venku, mraz, déšť, směny 12 h., noční směny, 100 Kč hrubého. To máme nejakych 16000 hrubých měsíčně, po zdanění zbyde směšných 12000. Dá se za to žít, budovat rodina, nedá. Živořeni. Firmy, zaplaťte slušně a lidi se k vám pohrnou. A pokud si menezment občas makne u pásu, na škodu to není, třeba si pak začnou vážit dělníka! Ti kancelarští bývají odtržení od reality, on papír snese všechno!

0/0
29.7.2016 6:08

J68o32s24e51f 97P72o22l69á79š85e38k 8361517807236

at zaplatí a bude mít dost lidí-inu nenažranost podnikatelů-namlsali se dost za 25 Rvlet

+2/−1
9.6.2016 18:57

A80l37e30š 60N66o69v50á66k 4605182569466

Njn, horníci nechtějí makat... ještě aby jo, když jim Sobotka přislíbil, že je odmění a pošle co nejdříve do důchodu...

Za chvíli pro firmy nebude chtít dělat nikdo, jestli se vláda neuklidní s přidáváním peněz pro každého státního zaměstnace za mrknutí... to ale bohužel většina lidí nechápe a chápat nechce:-( že Sobotka uměle zvyšuje mzdy ve všech oborech v domnění, že všem prospěje... jedině tomu, že firmy zase přesunou výrobu jinam, kde mohou platit, co to chtějí a ne to co jim diktuje debilní vláda s odbory...

+1/−1
6.6.2016 18:31
Foto

P58e42t46r 55P38a15n86g98e45r68l 5307515690505

Komu by se chtělo stát 12cku u pásu za 12tis či za 14tis hrubého.Hrabou si pro sebe a zaměstnanec aby jen byl rád že ho někdo zaměstná.Pakliže zvýší plat tak nebude muset brečet

+6/0
6.6.2016 11:50

P79a64v52e46l 48A27n30t96o92n 7158905408914

Jenže tady nabízejí 22000,- ... a stejně lidi nejsou.

0/−2
28.7.2016 14:09

I46v97a80n 57J90i89r25e74š 6213462481828

A to je plat odpovídající dnešním životním nákladům?

0/0
28.7.2016 16:24

J96i46ř92í 23C44a68p98u19l96i28č 3695117185700

Bydlím v Chebu. Máme tu obrovskou průmyslovou zónu, na které prý firmy zápasí s akutním nedostatkem pracovních sil. Přesto se lidem vyplatí najet denně desítky kilometrů za prací do sousedního Německa. Proč asi.

+4/0
5.6.2016 9:10
Foto

I17m28r37i44c53h 49S46u73c94h62a46r86s72k59ý 8796353155531

Jelikož někteří diskutující velice rádi přesouvají vinu nadřízeného zaměstnance (odpovědného i zaplaceného) na jeho podřízené :-/ tak tady musím napsat, že největší škodnou v každé větší firmě jsou obchodní zástupci (nazývám je přeposílači emailu). ;-)

Neboť zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. :-/ A vymlouvat se na internet, videokonferenci a systém jakosti může opravdu jen přeposílač emailu ;-D;-D;-D

+4/0
5.6.2016 8:58

J15o96z65e29f 82S14t78e69b32i40l82a 3495787205567

... pan majitel by si ten svůj sen měj prožít častěji.

3-4 dny v týdnu celým rokem a za čistý plat "kolegy" na pásu ;-)

+8/0
4.6.2016 14:22

Z82b28y18n55ě82k 12H94l42á59s72n97ý 3604977805369

Pan majitel se na to muže taky vytento, určitě už má auto i barák, tak to může prodat Čiňanům a jít do penze. Zaměstnaci budou jistě spokojený, že se toho vydřiducha konečně zbavili. :-/

+3/0
7.6.2016 19:15

R58a27d92i64m 56P12o72l51á98š53e40k 9736793249439

Problém vidím v tom, že Brano je výrobna komponent pro někoho jiného.

Díky internetu , videokonferencím a dálkovému posílání dat a systému jakosti ISO/TS1949 mohou automobilky měnit dodavatele komponent jako kabáty a to celosvětově.

Výrobce takových komponent tedy čelí globální konkurenci a kvůli tomu musí výrobní náklady držet co nejníž stejně jako mzdy. Zvýší o trošku mzdy a už nemá z výroby žádný zisk ani na pouhé přežití. Zdraží dodavateli o trošičku komponentu, tady ten autozámek a za tři měsíce nemá práci, protože automobilka změní dodavatele a ty zámky potom nechá vyrobit konkurenci třeba v Rumunsku nebo Číně.

Proto Brano nemůže platit lidem u pásu takové mzdy, aby sehnali dostatek lidí. Kdyby to udělali, tak by o ty zvýšené náklady museli buď zdražit zámky nebo na nich začít prodělávat. A kdyby ty zámky zdražili, o tu zakázku by přišli.

+1/−4
4.6.2016 10:19

K21a22r66e75l 26L76a60n26g58r 2692137120338

Brano mělo čistý zisk po zdanění 236 mil.... Takže na přisypání lidem u linky by bylo ne že ne. Ale on pan majitel nechce dát slušné peníze. Holt by nebyl čistý zisk tak vysoký, ale třeba jen 136 mil...

+7/0
4.6.2016 11:05

R69a20d16i28m 71P50o14l34á32š85e55k 9986793549659

No, ještě chybí velikost ročního obratu a další údaje kolem výniosnosti firmy, aby se to dalo posoudit.

Jinak máte pravdu, 236 miliónů je částka dost velká, ale pokud by se použila celá, stačily by tisícovce lidí k navýšení platu o cca 11 - 12 tisíc.

Nebo těm 1912 lidem, která Brano v ČR zaměstnává, o něco víc než polovinu uvedené částky. To na druhé straně moc není.

Neboli se dá říct, že výroba Brana se pohybuje na hranici rentability a veškerý zisk, který z výroby Brano má, je vytvořen čistě jen na šetření na platech zaměstnanců.

+1/0
4.6.2016 11:32

V56á39c70l31a61v 45M38a85š47e40k 5140206802658

Až na to, že mzdy jsou nákladovou položkou a neplatí se ze zisku máte v podstatě pravdu.

Nízká rentabilita a podprůměrné mzdy jsou ale problémem Brana, ne dodavatelů v automotive jako celku. Většina dodavatelů je na tom výrazně lépe.

Pak by od pana Juříčka bylo fér přiznat, že neumí získat takovou výrobu, aby jeho zaměstnanci mohli alespoň slušně uživit rodinu. Místo toho předvádí teatrální gesta v montérkách, brečí, že nejsou lidi a lže o výši nástupního platu.

+4/0
4.6.2016 12:07

R75a16d85i98m 70P28o39l42á34š54e18k 9726393869889

Aha, v takovém případě kdyby panu Juříčkovi klesl roční zisk na polovinu, tak by mohl každému svému zaměstnanci přidat minimálně těch 10 tisíc.

Za takové peníze by určitě Brano sehnalo lidí dost, i kdyby je museli dovážet z Ostravy a Karviné.

Ovšem nízké mzdy v porovnání se mzdami ve fináklním závodě v automobilce jsou problémem v podstatě většiny dodavatelů automotive.

Jinak by prostě nemělo smysl umisťovat tyo výrobny v jiných státech daleko od linky automobilky s finální montáží. Mnohem větší smysl by dávalo umístit tuto automotive výrobu buď hned vedle linky automobilky nebo aspoň ve vzdálenosti do 50 - 100 kilometrů a ve stejné zemi.

Výjimkou jsou jen ti výrobci automotive, kteří díky novátorské výrobní technologii nebo automatizaci a robotizaci nabízejí takovou kvalitu a cenu, že nemají konkurenci.

+1/0
4.6.2016 12:30

V80á30c26l95a15v 60M11a40š41e80k 5700336812298

Mám zkušenost s výrobci dílů, kteří mají vyšší produktivitu z přidané hodnoty, než finalisté. A není jich málo. Lze si to i ověřit z údajů v obchodním rejstříku.

Brano je opačný extrém, v podstatě paběrkuje výrobu, která se velkým hráčům na trhu nevyplatí. Pak ale pan majitel nemůže tvrdit, že na trhu práce nejsou lidi.

+2/0
4.6.2016 12:44

R80a40d45i92m 52P65o19l48á22š80e83k 9476273959469

Podle mně není ani tak rozhodující produktivita jako možnost nasadit ne nákladovou, ale marketingovou cenu produktu.

A to z principu výrobci komponent a dílů většinou nemohou, zatímco výrobce finálního výrobku - auta, prodává za marketingovou cenu vždy.

Zn toho vyplývá, že práce, která je udělána ve výrobách komponent a dílů, je tou firmou placena jen částečně. Nezamedbatelný díl té práce v komponentě je zaplacen až při finálním prodeji zkompletovaného výrobku a ty peníze přirozeně zpátky do firmy vyrábějící komponenty nejdou.

0/0
4.6.2016 16:38

J75o53s71e98f 97P57o59l83á92š84e60k 8251147557666

a zaměstnanci by si zvykli a to oni nepřipustí-raději budou mít nedostatek sil a doufat,že je vytrhnou ukrajinci!

0/0
9.6.2016 19:01
Foto

I89m57r15i60c14h 73S76u37c45h44a32r70s80k14ý 8246303225821

Už jsem to tady psal, :-/ zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. ?Čímž došlo ke špatnému manažerskému rozhodnutí, za které by mělo vedení firmy nést následky ?Být majitelem továrny tak vyhodím pana ředitele i s jeho personálním oddělením.;-)

+2/0
5.6.2016 8:44

M44i93r14o26s61l81a30v 32D80i61o98p67a15n 9931448660240

Dělám v automobilce a když někdo odchází, tak odchází většinou se slovy, že mu ty peníze za to nestojí. Ani se nedivím ... ... Těch peněz opravdu není dost za to, co a jak se tam dělá. Přizpůsobují se totiž regionálním platům. Neskutečná buzerace z kanceláří, nadměrná a jednostranná zátěž, 2 hodiny jedete jako robot, pak 10 minut pauza a zase jedete 2 hodiny jako robot v dost velké fyzické a jednostranné zátěži, chodíte na WC pomalu na povel, problém vybrat dovolenou kdy to potřebujete vy, atd .... ... ... Mne automobilka také odrovnala jednostrannou zátěží a zanedlouho mne vyplivnou jako opotřebovaný kus, protože nebudu schopen jet jejich tempem v jejich zátěži . ... ... Takové jsou vyhlídky

+6/0
4.6.2016 9:55

V93l89a22d44i41s12l75a44v 63B63u35r87y12š88e69k 1399122307204

platit se musí prostě tolik, aby lidé byli ochotni za nabízenou mzdu práci vykonávat, manažerovi se to může nelíbit, protože mu to kazí hospodářské výsledky, nemusí s tím souhlasit, může se to pokoušet nějak očůrat, ale změnit se mu to nepodaří, má navíc štěstí, že mu odcházejí lehce nahraditelní lidé bez kvalifikace, pokud by mu scházeli odborníci, tak by si takhle nevyskakoval a mohl by to rovnou zavřít, dál je zbytečný o tom diskutovat

+5/0
4.6.2016 7:49

R71a84d40i53m 78P82o51l95á74š45e76k 9276753469479

Problém je v tom, že montovny komponent pro zahraničí mají nasazené tak nízké ceny výrobků, že těm lidem, co na tom pracují, prostě nemohou dát odpovídající mzdy, protože by na výrobu dopláceli. A zdražit nemohou, protože by si automobilky tu výrobu objednala někde úplně jinde.

+2/0
4.6.2016 10:31

V10l36a32d70i98s62l12a49v 26B28u66r96y91š59e20k 1969752907234

to nic nemění na věci, že pokud lidi nebudou spokojeni se mzdou a jinde si vydělají víc, nebo budou mít alespoň lepší podminky, tak v Branu dělat nebudou, tak to je a manažerovi se to nelíbí, já ho chápu, ale nic s tím neudělá

+4/0
4.6.2016 17:14

R55a51d18i58m 67P65o58l59á78š68e27k 9856173229649

Pravda, manažer buď musí snížit zisk firmy a lidem přidat nebo dojednat lepší cenu produktu a lidem přidat. ;-D

+2/0
5.6.2016 13:55

R51a68d12e79k 58K21r19i81š89t36o60f 4259543149252

A zhruba v tomto to celý vězí: Branu se to vyplatilo, i když lidem z kanceláří na páse platili jejich vyšší plat. „Hodina zastavení linky v automobilce znamená kolem čtvrt miliardy pokuty,“ vysvětlil Juříček. - to nemá být "i když". Ono by bylo lepší než hurá akce nabídnout slušný cash rovnou tem u pasu.

+4/0
4.6.2016 6:35

M34a78r50t84i33n 90K58a28r72á12s42e13k 9518703578108

No to by mohli rovnou zavrit, takze nad tim moc neuvazuji.

0/0
4.6.2016 7:52

J79a88n 78K93u68b38a72l20e63k 4449410353686

V této firmě je naprosto běžné, že mají inzerát např. na 22 000 ale do smlouvy dají zaměstnanci třeba 16 000, s tím, že pokud se mu to nelíbí může jít.

Jinak musím pánovi moc poděkovat. Díky jeho přístupu se mi podařilo z jeho firmy přetáhnout spoustu velmi šikovných lidi. Akorát neberou 15 ale 30 ;).

+21/0
4.6.2016 3:32

R41a15d42i15m 74P52o92l17á65š36e41k 9596193839179

Vyrábějí komponenty pro zahraničí, musí tedy jakýmkoliv způsobem udržet nízké mzdy, aby se vešli do prodejní cenu. A to i podvody.

+1/0
4.6.2016 11:23

J56i77ř15í 40E29r78b59e45n 1643344316657

Mzdy v Branu rozhodne netvori podstatnou cast nakladu. Mrknete do vyrocnich zprav.

+1/0
4.6.2016 20:03

P49a77v73e68l 56K26r91o13u70p37a 4703458950152

Dost me prekvapuji nazory, nekterych diskutujicich...ze pry to neni o penezich, ale nedostatku pracovni sily. Ja bych rekl, ze dnes je to jenom o penezich, kvalitnim zdravotnictvim pocinaje. Mit na uctu mesicne 15 tisic a nebo jit za kopec a mit 35? Timto zpusobem to resi temer kazdy, kdo ma moznost. On tu potom nikdo nezbude, kdo by delal "zadarmo"...

+13/0
4.6.2016 2:13

J17a72n 32S52l62a19d29k88y 8133177655358

koukam, ze dnes kazdy druhy clanek lez redakce idnes.cz, co to maji v redakci za moralku?

+7/0
4.6.2016 0:42

T94o48m62á54š 96F49i49j31a36l66a 4872623713120

Lidi sice nejsou, ale stejně s Vámi zametají, jako s onucemi!

+5/0
3.6.2016 23:39

Š91t90ě13p84á49n 43S93e33k73a52n71i42n81a 2689554304875

Já si nemůžu pomoct, ale stát jsem i já a jsou to i ti horníci. Na Moravu slušný plat.

;-€

+3/0
3.6.2016 23:26

T70o61m90á90š 95F64i18j81a73l95a 4552823793150

Stát je, ale bohužel, ale i ten Bakala a podobní..

+1/0
3.6.2016 23:46

K43a88r89e17l 36F96u98k31s25a 3904110240883

13 - 19 tis.je slušná mzda...?? protože to ve skutečnosti nabízí... (jobs.cz)

Chudák ten svaz průmyslu je dnes důstojně reprezentován jen p. Hanákem, když se "mediální hvězdy" Špicar a tento mají tendenci ztrapňovat neznalostí a lží...

+9/0
4.6.2016 0:30

J11a34n 17V66r62a80b46e98c 4912200216114

Jsem poněkud v šoku z některých příspěvků, ale co se dá dělat...

Ve škodovce jsou královské platy, tam se vydělává o řád více než 22tis a přesto nemohou nikoho sehnat...mají naprosto stejný problém, jako Brano...

Opravdu si myslíme, že je to jen o platech?

Že kdyby přidali, tak bude lidí dost?...

Omyl - lidi nejsou nikde.

Demografické počty jsou naprosto jasné: do důchodu v posledních letech odchází o řád více lidí, než jich vychází ze škol...

V téhle republice je opravdu reálná (když odečteme lemply co čekají na dávky a živí se na štědrém sociálním systému) nulová nezaměstnanost!

Kdo dnes nemá práci a tvrdí, že ji nemůže najít, tak nemluví pravdu.

Horníci jsou důkazem, jak se to celé zvrhlo...

+1/−13
3.6.2016 22:46

D94e48n76i66s 69H96u76m89l 4722665985926

o rad vice? 220 tisic? haha ;-D

+13/0
3.6.2016 22:54

K77a48r93e90l 70L39a74n98g93r 2492287800498

Podívejte se na reálnou nabídku daného pána. 13 až 19k je co nabízí v inzerátu. A dle zkušeností a podle toho co se zde píše bude realita těch 16 max. A za požadovanou kvalifikaci a 3 směnný provoz je to fakt málo...

+19/0
3.6.2016 23:01

F87r88a30n97t68i43š95e79k 95B34e12r59d54a 5572316139471

Tak to mi vysvětlete, proč je v Německu u Siemense téměř sedm tisíc našinců a pro matku E.ON v Düsseldorfu pracují na dálkových distribucích další tři tisícovky Čechů, když to není o platech..... a to jsou jen obory, které znám díky své profesi.

+16/0
3.6.2016 23:03

T98o37m66á18š 72F83i41j51a18l30a 4792453123100

V Německu je o dost lepší zázemí a podmínky pro práci..

+5/0
3.6.2016 23:41

D98e57n85i29s 19H87u68m73l 4972645955966

méně buzerace od českých manažerů

+14/0
3.6.2016 23:42

T52o68m88á21š 84F26i76j89a12l29a 4522813793250

Kteří tomu vůbec nerozumějí..

+8/0
3.6.2016 23:43

D46e65n26i35s 74H10u59m31l 4112605955716

Jojo, jen sebrat výsledky a jít je prezentovat výš, jako by to vymysleli oni.

+6/0
3.6.2016 23:47

Z11b93y58n40ě63k 68H52l76á86s88n82ý 3284197945299

Pamatujete si, jak se vozilo uhlí do Chvaletic? Tak to bylo přes 50 lodí a na každé 2 tříčlené posádky. Když nám to ředitel ukradl, tak jsme všichni našli okamžitě práci v Německu, Holandsku, Švýcarsku a několik šťastlivců se dostalo pod Lucemburskou vlajku. V Německu nás často platili lépe než Němce.

0/0
7.6.2016 19:33

P35e19t96r 37N43a47j38d71e31k 7177806383301

Ve Škodovce jsou královské platy? Určitě neříkám, že by 21 000 hrubého byl mizerný plat, ale královský taky není.

https://goo.gl/Lc2mH5

Ono je to spíš o tom, že podobné firmy chtějí mladé zdravé chlapy a těch je na Mladoboleslavsku pochopitelně málo. A 50letou ženskou s bolavými klouby, která už nedokáže tak rychle kmitat na lince, ale moc ráda by pracovala, tam nikdo nezaměstná. Pak tu jsou okresy jako Karviné, kde na jednou volné pracovní místo aktuálně připadá 20 nezaměstnaných (a bude mnohem hůř až začne propouštět OKD) a tam práce prostě není a ne každému se chce stěhovat nebo dojíždět 50 km.

+9/0
3.6.2016 23:51

R96a91d46i86m 59P87o54l74á95š52e88k 9886223379489

Oni by 50 km dojížděli, jenže z Karvinska 50 km je tak na tři přestupy autobusem nebo vlakem, to je tak na dvě hodiny tam a po práci na dvě hodiny zpátky. 50 Kilometrů dojíždět z tamtěch končin je tak na auto nebo maximálně na dovoz speciálním autobusem přímou linkou s minimálním počtem zastávek na cestě.

Hromadnou doptravou je z Karvinska rozumné dojíždění maximálně tak do Ostravy nebo možná do Frýdku Místku, do 20 - 30 kilometrů.

Ale udajně se ani tam těm havířům nechce jezdit, protože oproti OKD jim jejich platy klesnou až na polovinu.

+2/0
4.6.2016 10:05

R58a76d43e16k 65K15r40i95š90t63o68f 4379633659862

Lidi je málo to je fakt, vtip je v tom že když zaplatíte mohou chybět někomu jinému a jejich a jejich absolutní počty vás tak zajímat nemusí.

0/0
4.6.2016 6:39

M18a55r86t23i55n 89K95a45r41á58s16e74k 9598233538488

No ale ty pocty nejsou fixne dane ze? Profese s vysokymi mzdami proste laka vice lidi.

0/0
4.6.2016 7:55

J54o34s11e33f 72P40o47l32á64š90e61k 8501957957296

vrabec je holub-nevidí si ani na špičku zobáku a kecá

0/0
9.6.2016 19:04

J26a21n39a 65L80a43n34g23o92v68á 2795966740173

To je toho. Když ještě za socialismu Kubánky odmítly v jisté nejmenované textilce pracovat, protože nitě se kvůli nesprávnému chemickému postupu při jejich výrobě trhaly, taky ke strojům nahnali holky z kanceláří. Byla to celkem fajn změna...:-P

+1/0
3.6.2016 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.