Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z kanceláře na výrobní pás. Lidi nejsou, továrník se stal dělníkem

Snaha vyhnout se zpožděním s dodávkami a tučným pokutám vede dodavatele dílů pro automobilky k nezvyklým krokům. Na výrobní linky už musí chodit i kancelářští zaměstnanci ve firmě. Alespoň tedy v jedné z největších dodavatelských firem, kterou je Brano Group z Hradce nad Moravicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67í58t74ě15z28s26l64a75v 90K80l81o15z97í64k 3671849434467

Ale no tak, tak zlé to nebude, firmy slibují hory doly, ale realita je jiná. Tak treba můj zamestnavatel, teď berou k dopravě k posunu, samozřejmě přes agenturu. Tvrdá práce venku, mraz, déšť, směny 12 h., noční směny, 100 Kč hrubého. To máme nejakych 16000 hrubých měsíčně, po zdanění zbyde směšných 12000. Dá se za to žít, budovat rodina, nedá. Živořeni. Firmy, zaplaťte slušně a lidi se k vám pohrnou. A pokud si menezment občas makne u pásu, na škodu to není, třeba si pak začnou vážit dělníka! Ti kancelarští bývají odtržení od reality, on papír snese všechno!

0/0
29.7.2016 6:08

J13o98s17e37f 94P81o67l93á57š26e71k 8671457767856

at zaplatí a bude mít dost lidí-inu nenažranost podnikatelů-namlsali se dost za 25 Rvlet

+2/−1
9.6.2016 18:57

A48l57e52š 26N77o11v71á15k 4185792179586

Njn, horníci nechtějí makat... ještě aby jo, když jim Sobotka přislíbil, že je odmění a pošle co nejdříve do důchodu...

Za chvíli pro firmy nebude chtít dělat nikdo, jestli se vláda neuklidní s přidáváním peněz pro každého státního zaměstnace za mrknutí... to ale bohužel většina lidí nechápe a chápat nechce:-( že Sobotka uměle zvyšuje mzdy ve všech oborech v domnění, že všem prospěje... jedině tomu, že firmy zase přesunou výrobu jinam, kde mohou platit, co to chtějí a ne to co jim diktuje debilní vláda s odbory...

+1/−1
6.6.2016 18:31
Foto

P44e36t46r 63P53a92n41g66e90r45l 5317555750975

Komu by se chtělo stát 12cku u pásu za 12tis či za 14tis hrubého.Hrabou si pro sebe a zaměstnanec aby jen byl rád že ho někdo zaměstná.Pakliže zvýší plat tak nebude muset brečet

+6/0
6.6.2016 11:50

P89a31v81e18l 96A33n65t42o40n 7288895978944

Jenže tady nabízejí 22000,- ... a stejně lidi nejsou.

0/−2
28.7.2016 14:09

I87v59a82n 39J35i33r75e58š 6243492661378

A to je plat odpovídající dnešním životním nákladům?

0/0
28.7.2016 16:24

J41i97ř23í 42C54a26p84u34l41i79č 3255397205880

Bydlím v Chebu. Máme tu obrovskou průmyslovou zónu, na které prý firmy zápasí s akutním nedostatkem pracovních sil. Přesto se lidem vyplatí najet denně desítky kilometrů za prací do sousedního Německa. Proč asi.

+4/0
5.6.2016 9:10
Foto

I85m75r35i38c22h 97S21u62c22h76a92r50s42k95ý 8926673635961

Jelikož někteří diskutující velice rádi přesouvají vinu nadřízeného zaměstnance (odpovědného i zaplaceného) na jeho podřízené :-/ tak tady musím napsat, že největší škodnou v každé větší firmě jsou obchodní zástupci (nazývám je přeposílači emailu). ;-)

Neboť zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. :-/ A vymlouvat se na internet, videokonferenci a systém jakosti může opravdu jen přeposílač emailu ;-D;-D;-D

+4/0
5.6.2016 8:58

J15o58z81e82f 97S14t97e29b75i65l49a 3715747575967

... pan majitel by si ten svůj sen měj prožít častěji.

3-4 dny v týdnu celým rokem a za čistý plat "kolegy" na pásu ;-)

+8/0
4.6.2016 14:22

Z55b18y46n48ě35k 63H89l12á12s85n25ý 3304917135179

Pan majitel se na to muže taky vytento, určitě už má auto i barák, tak to může prodat Čiňanům a jít do penze. Zaměstnaci budou jistě spokojený, že se toho vydřiducha konečně zbavili. :-/

+3/0
7.6.2016 19:15

R41a90d47i29m 46P51o34l87á69š76e55k 9386983179639

Problém vidím v tom, že Brano je výrobna komponent pro někoho jiného.

Díky internetu , videokonferencím a dálkovému posílání dat a systému jakosti ISO/TS1949 mohou automobilky měnit dodavatele komponent jako kabáty a to celosvětově.

Výrobce takových komponent tedy čelí globální konkurenci a kvůli tomu musí výrobní náklady držet co nejníž stejně jako mzdy. Zvýší o trošku mzdy a už nemá z výroby žádný zisk ani na pouhé přežití. Zdraží dodavateli o trošičku komponentu, tady ten autozámek a za tři měsíce nemá práci, protože automobilka změní dodavatele a ty zámky potom nechá vyrobit konkurenci třeba v Rumunsku nebo Číně.

Proto Brano nemůže platit lidem u pásu takové mzdy, aby sehnali dostatek lidí. Kdyby to udělali, tak by o ty zvýšené náklady museli buď zdražit zámky nebo na nich začít prodělávat. A kdyby ty zámky zdražili, o tu zakázku by přišli.

+1/−4
4.6.2016 10:19

K91a11r36e10l 69L31a44n70g18r 2882687200568

Brano mělo čistý zisk po zdanění 236 mil.... Takže na přisypání lidem u linky by bylo ne že ne. Ale on pan majitel nechce dát slušné peníze. Holt by nebyl čistý zisk tak vysoký, ale třeba jen 136 mil...

+7/0
4.6.2016 11:05

R29a18d12i95m 43P59o44l56á67š66e26k 9156183889109

No, ještě chybí velikost ročního obratu a další údaje kolem výniosnosti firmy, aby se to dalo posoudit.

Jinak máte pravdu, 236 miliónů je částka dost velká, ale pokud by se použila celá, stačily by tisícovce lidí k navýšení platu o cca 11 - 12 tisíc.

Nebo těm 1912 lidem, která Brano v ČR zaměstnává, o něco víc než polovinu uvedené částky. To na druhé straně moc není.

Neboli se dá říct, že výroba Brana se pohybuje na hranici rentability a veškerý zisk, který z výroby Brano má, je vytvořen čistě jen na šetření na platech zaměstnanců.

+1/0
4.6.2016 11:32

V96á10c74l29a35v 55M56a26š23e38k 5210166142908

Až na to, že mzdy jsou nákladovou položkou a neplatí se ze zisku máte v podstatě pravdu.

Nízká rentabilita a podprůměrné mzdy jsou ale problémem Brana, ne dodavatelů v automotive jako celku. Většina dodavatelů je na tom výrazně lépe.

Pak by od pana Juříčka bylo fér přiznat, že neumí získat takovou výrobu, aby jeho zaměstnanci mohli alespoň slušně uživit rodinu. Místo toho předvádí teatrální gesta v montérkách, brečí, že nejsou lidi a lže o výši nástupního platu.

+4/0
4.6.2016 12:07

R76a96d11i79m 25P97o11l65á97š19e90k 9146673579509

Aha, v takovém případě kdyby panu Juříčkovi klesl roční zisk na polovinu, tak by mohl každému svému zaměstnanci přidat minimálně těch 10 tisíc.

Za takové peníze by určitě Brano sehnalo lidí dost, i kdyby je museli dovážet z Ostravy a Karviné.

Ovšem nízké mzdy v porovnání se mzdami ve fináklním závodě v automobilce jsou problémem v podstatě většiny dodavatelů automotive.

Jinak by prostě nemělo smysl umisťovat tyo výrobny v jiných státech daleko od linky automobilky s finální montáží. Mnohem větší smysl by dávalo umístit tuto automotive výrobu buď hned vedle linky automobilky nebo aspoň ve vzdálenosti do 50 - 100 kilometrů a ve stejné zemi.

Výjimkou jsou jen ti výrobci automotive, kteří díky novátorské výrobní technologii nebo automatizaci a robotizaci nabízejí takovou kvalitu a cenu, že nemají konkurenci.

+1/0
4.6.2016 12:30

V91á53c11l63a28v 64M10a10š68e22k 5560536872768

Mám zkušenost s výrobci dílů, kteří mají vyšší produktivitu z přidané hodnoty, než finalisté. A není jich málo. Lze si to i ověřit z údajů v obchodním rejstříku.

Brano je opačný extrém, v podstatě paběrkuje výrobu, která se velkým hráčům na trhu nevyplatí. Pak ale pan majitel nemůže tvrdit, že na trhu práce nejsou lidi.

+2/0
4.6.2016 12:44

R49a86d43i30m 28P56o59l21á24š40e90k 9976263839759

Podle mně není ani tak rozhodující produktivita jako možnost nasadit ne nákladovou, ale marketingovou cenu produktu.

A to z principu výrobci komponent a dílů většinou nemohou, zatímco výrobce finálního výrobku - auta, prodává za marketingovou cenu vždy.

Zn toho vyplývá, že práce, která je udělána ve výrobách komponent a dílů, je tou firmou placena jen částečně. Nezamedbatelný díl té práce v komponentě je zaplacen až při finálním prodeji zkompletovaného výrobku a ty peníze přirozeně zpátky do firmy vyrábějící komponenty nejdou.

0/0
4.6.2016 16:38

J28o68s56e47f 35P19o70l62á65š22e46k 8751437827246

a zaměstnanci by si zvykli a to oni nepřipustí-raději budou mít nedostatek sil a doufat,že je vytrhnou ukrajinci!

0/0
9.6.2016 19:01
Foto

I25m97r42i52c51h 64S12u37c27h70a16r70s34k54ý 8146173505681

Už jsem to tady psal, :-/ zaměstnanci nemůžou zato, že tu zakázku dojednal obchodní zástupce za cenu, která neodpovídá dnešním nákladům. ?Čímž došlo ke špatnému manažerskému rozhodnutí, za které by mělo vedení firmy nést následky ?Být majitelem továrny tak vyhodím pana ředitele i s jeho personálním oddělením.;-)

+2/0
5.6.2016 8:44

M19i69r95o71s77l69a17v 92D49i18o21p57a92n 9931978760640

Dělám v automobilce a když někdo odchází, tak odchází většinou se slovy, že mu ty peníze za to nestojí. Ani se nedivím ... ... Těch peněz opravdu není dost za to, co a jak se tam dělá. Přizpůsobují se totiž regionálním platům. Neskutečná buzerace z kanceláří, nadměrná a jednostranná zátěž, 2 hodiny jedete jako robot, pak 10 minut pauza a zase jedete 2 hodiny jako robot v dost velké fyzické a jednostranné zátěži, chodíte na WC pomalu na povel, problém vybrat dovolenou kdy to potřebujete vy, atd .... ... ... Mne automobilka také odrovnala jednostrannou zátěží a zanedlouho mne vyplivnou jako opotřebovaný kus, protože nebudu schopen jet jejich tempem v jejich zátěži . ... ... Takové jsou vyhlídky

+6/0
4.6.2016 9:55

V57l25a11d68i77s85l25a14v 81B32u80r52y91š58e50k 1229302397754

platit se musí prostě tolik, aby lidé byli ochotni za nabízenou mzdu práci vykonávat, manažerovi se to může nelíbit, protože mu to kazí hospodářské výsledky, nemusí s tím souhlasit, může se to pokoušet nějak očůrat, ale změnit se mu to nepodaří, má navíc štěstí, že mu odcházejí lehce nahraditelní lidé bez kvalifikace, pokud by mu scházeli odborníci, tak by si takhle nevyskakoval a mohl by to rovnou zavřít, dál je zbytečný o tom diskutovat

+5/0
4.6.2016 7:49

R73a56d87i71m 56P79o86l42á29š33e31k 9966593769609

Problém je v tom, že montovny komponent pro zahraničí mají nasazené tak nízké ceny výrobků, že těm lidem, co na tom pracují, prostě nemohou dát odpovídající mzdy, protože by na výrobu dopláceli. A zdražit nemohou, protože by si automobilky tu výrobu objednala někde úplně jinde.

+2/0
4.6.2016 10:31

V19l18a72d13i61s54l94a13v 98B83u91r87y66š85e40k 1149112447574

to nic nemění na věci, že pokud lidi nebudou spokojeni se mzdou a jinde si vydělají víc, nebo budou mít alespoň lepší podminky, tak v Branu dělat nebudou, tak to je a manažerovi se to nelíbí, já ho chápu, ale nic s tím neudělá

+4/0
4.6.2016 17:14

R64a43d27i49m 37P22o88l23á68š34e94k 9896603289709

Pravda, manažer buď musí snížit zisk firmy a lidem přidat nebo dojednat lepší cenu produktu a lidem přidat. ;-D

+2/0
5.6.2016 13:55

R60a90d44e69k 29K66r10i52š36t26o61f 4769863579372

A zhruba v tomto to celý vězí: Branu se to vyplatilo, i když lidem z kanceláří na páse platili jejich vyšší plat. „Hodina zastavení linky v automobilce znamená kolem čtvrt miliardy pokuty,“ vysvětlil Juříček. - to nemá být "i když". Ono by bylo lepší než hurá akce nabídnout slušný cash rovnou tem u pasu.

+4/0
4.6.2016 6:35

M45a63r21t29i71n 59K74a60r18á69s43e15k 9678903208698

No to by mohli rovnou zavrit, takze nad tim moc neuvazuji.

0/0
4.6.2016 7:52

J33a63n 70K94u78b84a40l82e65k 4299730973816

V této firmě je naprosto běžné, že mají inzerát např. na 22 000 ale do smlouvy dají zaměstnanci třeba 16 000, s tím, že pokud se mu to nelíbí může jít.

Jinak musím pánovi moc poděkovat. Díky jeho přístupu se mi podařilo z jeho firmy přetáhnout spoustu velmi šikovných lidi. Akorát neberou 15 ale 30 ;).

+21/0
4.6.2016 3:32

R36a68d61i96m 16P57o18l41á32š82e16k 9486703729209

Vyrábějí komponenty pro zahraničí, musí tedy jakýmkoliv způsobem udržet nízké mzdy, aby se vešli do prodejní cenu. A to i podvody.

+1/0
4.6.2016 11:23

J53i16ř91í 82E92r21b93e85n 1763874146817

Mzdy v Branu rozhodne netvori podstatnou cast nakladu. Mrknete do vyrocnich zprav.

+1/0
4.6.2016 20:03

P91a26v49e85l 28K91r93o87u94p44a 4323408310572

Dost me prekvapuji nazory, nekterych diskutujicich...ze pry to neni o penezich, ale nedostatku pracovni sily. Ja bych rekl, ze dnes je to jenom o penezich, kvalitnim zdravotnictvim pocinaje. Mit na uctu mesicne 15 tisic a nebo jit za kopec a mit 35? Timto zpusobem to resi temer kazdy, kdo ma moznost. On tu potom nikdo nezbude, kdo by delal "zadarmo"...

+13/0
4.6.2016 2:13

J72a26n 16S62l62a56d12k34y 8433937565638

koukam, ze dnes kazdy druhy clanek lez redakce idnes.cz, co to maji v redakci za moralku?

+7/0
4.6.2016 0:42

T53o74m44á85š 68F84i22j70a40l53a 4282103233320

Lidi sice nejsou, ale stejně s Vámi zametají, jako s onucemi!

+5/0
3.6.2016 23:39

Š85t90ě61p22á13n 86S57e87k62a64n28i24n86a 2759384624925

Já si nemůžu pomoct, ale stát jsem i já a jsou to i ti horníci. Na Moravu slušný plat.

;-€

+3/0
3.6.2016 23:26

T83o93m57á98š 41F41i89j57a95l44a 4872873133440

Stát je, ale bohužel, ale i ten Bakala a podobní..

+1/0
3.6.2016 23:46

K32a19r37e11l 20F20u72k70s71a 3914610400983

13 - 19 tis.je slušná mzda...?? protože to ve skutečnosti nabízí... (jobs.cz)

Chudák ten svaz průmyslu je dnes důstojně reprezentován jen p. Hanákem, když se "mediální hvězdy" Špicar a tento mají tendenci ztrapňovat neznalostí a lží...

+9/0
4.6.2016 0:30

J20a95n 59V16r21a39b40e34c 4842690386124

Jsem poněkud v šoku z některých příspěvků, ale co se dá dělat...

Ve škodovce jsou královské platy, tam se vydělává o řád více než 22tis a přesto nemohou nikoho sehnat...mají naprosto stejný problém, jako Brano...

Opravdu si myslíme, že je to jen o platech?

Že kdyby přidali, tak bude lidí dost?...

Omyl - lidi nejsou nikde.

Demografické počty jsou naprosto jasné: do důchodu v posledních letech odchází o řád více lidí, než jich vychází ze škol...

V téhle republice je opravdu reálná (když odečteme lemply co čekají na dávky a živí se na štědrém sociálním systému) nulová nezaměstnanost!

Kdo dnes nemá práci a tvrdí, že ji nemůže najít, tak nemluví pravdu.

Horníci jsou důkazem, jak se to celé zvrhlo...

+1/−13
3.6.2016 22:46

D96e14n23i71s 55H66u40m66l 4292405365836

o rad vice? 220 tisic? haha ;-D

+13/0
3.6.2016 22:54

K41a16r53e64l 81L83a46n35g69r 2682977940648

Podívejte se na reálnou nabídku daného pána. 13 až 19k je co nabízí v inzerátu. A dle zkušeností a podle toho co se zde píše bude realita těch 16 max. A za požadovanou kvalifikaci a 3 směnný provoz je to fakt málo...

+19/0
3.6.2016 23:01

F44r77a90n53t37i20š79e96k 76B35e50r44d68a 5742876489681

Tak to mi vysvětlete, proč je v Německu u Siemense téměř sedm tisíc našinců a pro matku E.ON v Düsseldorfu pracují na dálkových distribucích další tři tisícovky Čechů, když to není o platech..... a to jsou jen obory, které znám díky své profesi.

+16/0
3.6.2016 23:03

T53o53m65á91š 85F80i12j56a92l77a 4252723293230

V Německu je o dost lepší zázemí a podmínky pro práci..

+5/0
3.6.2016 23:41

D66e86n11i85s 67H44u11m84l 4612455405136

méně buzerace od českých manažerů

+14/0
3.6.2016 23:42

T94o73m67á15š 58F95i90j11a93l20a 4562953903330

Kteří tomu vůbec nerozumějí..

+8/0
3.6.2016 23:43

D35e60n50i39s 76H49u82m56l 4342705485616

Jojo, jen sebrat výsledky a jít je prezentovat výš, jako by to vymysleli oni.

+6/0
3.6.2016 23:47

Z30b60y66n67ě84k 30H90l11á28s66n26ý 3884827515149

Pamatujete si, jak se vozilo uhlí do Chvaletic? Tak to bylo přes 50 lodí a na každé 2 tříčlené posádky. Když nám to ředitel ukradl, tak jsme všichni našli okamžitě práci v Německu, Holandsku, Švýcarsku a několik šťastlivců se dostalo pod Lucemburskou vlajku. V Německu nás často platili lépe než Němce.

0/0
7.6.2016 19:33

P23e63t69r 94N98a90j56d87e14k 7927386193781

Ve Škodovce jsou královské platy? Určitě neříkám, že by 21 000 hrubého byl mizerný plat, ale královský taky není.

https://goo.gl/Lc2mH5

Ono je to spíš o tom, že podobné firmy chtějí mladé zdravé chlapy a těch je na Mladoboleslavsku pochopitelně málo. A 50letou ženskou s bolavými klouby, která už nedokáže tak rychle kmitat na lince, ale moc ráda by pracovala, tam nikdo nezaměstná. Pak tu jsou okresy jako Karviné, kde na jednou volné pracovní místo aktuálně připadá 20 nezaměstnaných (a bude mnohem hůř až začne propouštět OKD) a tam práce prostě není a ne každému se chce stěhovat nebo dojíždět 50 km.

+9/0
3.6.2016 23:51

R61a65d95i27m 31P11o70l30á62š42e88k 9946393339489

Oni by 50 km dojížděli, jenže z Karvinska 50 km je tak na tři přestupy autobusem nebo vlakem, to je tak na dvě hodiny tam a po práci na dvě hodiny zpátky. 50 Kilometrů dojíždět z tamtěch končin je tak na auto nebo maximálně na dovoz speciálním autobusem přímou linkou s minimálním počtem zastávek na cestě.

Hromadnou doptravou je z Karvinska rozumné dojíždění maximálně tak do Ostravy nebo možná do Frýdku Místku, do 20 - 30 kilometrů.

Ale udajně se ani tam těm havířům nechce jezdit, protože oproti OKD jim jejich platy klesnou až na polovinu.

+2/0
4.6.2016 10:05

R15a69d49e20k 20K33r93i72š82t65o34f 4969603649662

Lidi je málo to je fakt, vtip je v tom že když zaplatíte mohou chybět někomu jinému a jejich a jejich absolutní počty vás tak zajímat nemusí.

0/0
4.6.2016 6:39

M75a37r42t85i17n 89K56a46r37á26s55e86k 9918623988748

No ale ty pocty nejsou fixne dane ze? Profese s vysokymi mzdami proste laka vice lidi.

0/0
4.6.2016 7:55

J46o58s67e91f 74P69o88l14á19š22e54k 8841927377386

vrabec je holub-nevidí si ani na špičku zobáku a kecá

0/0
9.6.2016 19:04

J87a63n37a 45L38a39n71g57o21v72á 2825416290623

To je toho. Když ještě za socialismu Kubánky odmítly v jisté nejmenované textilce pracovat, protože nitě se kvůli nesprávnému chemickému postupu při jejich výrobě trhaly, taky ke strojům nahnali holky z kanceláří. Byla to celkem fajn změna...:-P

+1/0
3.6.2016 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.