Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé časy pro naftu. Kvůli podvodům prodeje dieselových aut klesají

Zájem o naftové vozy na největších evropských trzích klesá, přestože celkové prodeje nových osobních aut stále rostou. Na trh dopadla aféra německé automobily Volkswagen, která podváděla při emisních testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a20r25t43i84n 92D39o98h64n37a36l 5147403918398

Nějak mi nejde na rozum, proč si lidi kupují diesely? Fakt chcete řešit podělané vstříky, dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic.. pouze za to, že místo 6 litrů jezíte průměrně za 4,5? Když si člověk sečte náklady na údržbu ve srovnání s benzínem, tak se to vyplatí pouze za předpokladu, že jezdíte na kvalitní naftu (ne na ten humus co je v ČR), jezdíte dlouhé cesty a auto berete jako spotřebák...jakmile se něco podělá tak ho dáte na šrot. V éře start/stop aut (největší stupidita v automobilovém průmyslu za posledních pár dekád) totiž s autem nic jiného nejde dělat. Osobně diesel nechci ani zadarmo a děkuji bohu, že mám poslední generaci benzíňáku bez turba.

0/0
9.6.2016 15:10

K84a37m88i90l 97S15o90s46n25a 9982932265813

No, vysvetleni bude jiste jednodussi a urcite nema nic spolecneho s dieselgate. Ceny PHM nejnizsi za poslednich x let, takze rozdil v nakladech na PHM se snizuje. Moderni benzinove motory zerou mene nez predchudci, takze rozdil ve spotrebe se srovnava. Velky rozdil v cene stejneho typu vozu s benzin nebo nafta motorem vsak zustava stejny. Za me 3:0 pro benzinaky a to nepocitam po par letech ten nervovy trojboj ( cerpadlo, trysky, turbo + nove DPF )

0/0
9.6.2016 8:02

V14l68a67d54i37s18l71a19v 34B11u71r64y44š28e64k 1679272717764

že začaly klesat prodeje po půl roce se zdá být logické, když objednací doby nových vozidel jsou běžně 5 měsíců a dealer má vaši zálohu, měl jsem naftu a minulý měsíc jsem objednal benzín, prej bude v říjnu

0/0
4.6.2016 7:25

P93a42v58e31l 63Ř57a40p94e25k 7732986449905

Nafta pro osobáky je naprostý nesmysl, který se ujal jen kvůli absurdní daňové politice zločineckého státu. Když odečteme daně, je benzín levnější, a celá mašinérie kolem dieselů je tudíž uměle vytvořený paskvil, který mj. odneseme zdravím.

+3/0
3.6.2016 23:36

T75o57m94á94š 69H80e76r32t29i29g 4590366265365

BENZINV

+1/0
3.6.2016 19:45

L63u86d36ě78k 97M36u26s32e48l55í47k 3136959

Další objednaný protinaftový článek,kolik dieselů zničila pančovaná nafta ? To nenapíšete......

+1/0
3.6.2016 17:49

Z96d22e56n45ě34k 66H80a88n85z32l 1691966452944

Dneska se už auta s pořádným motorem nevyrábí

+1/−1
3.6.2016 17:44

A53n74t22o97n94í46n 31S76v18o88b93o11d17a 3734523189492

Mustang s pětilitrem V8 je málo? Cena něco přes milion (jako lepší superb ) :-)

+1/0
3.6.2016 21:05

M57a65t83ě78j 20P72á82z34r68a45l 4465762630663

Tak si tu felecii hyckej!

0/0
3.6.2016 21:30

Z80d61e40n72ě57k 35H56a51n65z74l 1291146662514

U nás nějaký skandál na emise nezabere

0/0
3.6.2016 17:37

M33i58c16h45a77l 81S22t40e61b25l43o 5119391724357

Stejně byl a vždy bude lepší benzín!!R^

+13/0
3.6.2016 16:05

J11a83n 10M53a32c22h49a75c11e94k 1816921159982

"podvod" (schvalne davam do uvozovek) neni zadny duvod, duvod jsou totalne zkryplene motory. dpf, mocovina a podobne "laskominy". bohuzel dnes uz ani u benzinu si clovek moc nepomuze, sazi to dela stejne a ty nekolikrat preplnovane litrove trivalce jsou taky uzas :-/

+6/0
3.6.2016 15:59

M19a59r15e15k 41K11u20m38p11r97e81c53h50t 6109247388552

v tomto se mi líbí přístup třeba Lexusu. V cenově rozumné kategorii auto s 2,5l atmosférickým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Výkon, spotřeba, emise ve výborném poměru.

+3/0
3.6.2016 16:06

L95u83d26ě64k 89M29u59s44e38l83í81k 3146499

Zlatý mbéčko

0/0
3.6.2016 17:50

T94o88m17á40š 51J65a37n95o96u71š25e71k 2816119718775

Hurá!

+1/0
3.6.2016 15:55

J71i48n61d71ř49i84c18h 87K44u28c39h55a70ř 4136263378

Zajímal by mě spotřebitel, který kupuje auto podle emisí. To je asi to poslední, co by mě napadlo u auta sledovat

+17/−3
3.6.2016 15:21

M33a60r12e91k 46K20u57m58p10r59e98c22h11t 6919177288862

Nesouhlasím, mít nízkoemisní auto je přece skvělý pocit. Proč by jinak tak rostl počet drahých elektromobilů. Já rozhodně příště půjdu do hybrida.

+3/−6
3.6.2016 15:26

J65a66n 44F30r41o10l20í79k 6286940325364

Auto si kupuji kvůli přepravě a ne pocitu. Dívám se hlavně na náklady tj. pořizovací i provozní. Můj kchár jezdí za průměr 5,05 benzinu a CO2 rozhodně vyprodukuji méně než Bursíkův dvoutunový hybrid.;-)

+8/0
3.6.2016 15:41

J81a35n 93M54a86c48h31a97c79e40k 1606901129712

sak vas ten skvely pocit po 5 letech prejde, az budete kupovat nove baterie v cene tretiny auta, nebo se ho snazit zbavit. kdo ho koupi s vidinou vymeny baterek..

+2/0
3.6.2016 16:02

M89a85r95e86k 52K21u21m67p14r46e80c16h90t 6609917218282

pět let mi auto většinou nevydrží, ale asi máte pravdu, je to argument na který jsem nemyslel.

+1/0
3.6.2016 16:08

A24n35t31o28n34í15n 66S23v53o85b29o17d35a 3154533279692

běžná záruka je 8 let :-)

+1/0
3.6.2016 16:32

M20a33r83e40k 52K21u25m24p30r57e72c80h56t 6699167678222

Nafta patří do kamen do lodě do náklaďáku a do traktoru. Slušné auto jezdí na benzín;-D

+12/−6
3.6.2016 15:18

D46a64n80i52e65l 80K38r73o98n34e90r 7594784406377

Jste velice originalni clovek...neco takoveho tady do diskuze jeste nikdy nikdo nenapsal...na to jste prisel sam? Nejste nahodou filosof?

+3/−3
3.6.2016 15:22

M87a30r49e67k 37K86u70m24p16r13e13c57h93t 6429957268232

ne nepokládám to za až tak hlubokou myšlenku, ale máte pravdu, že vůči autům se jedná o moji dlouhodobou, lze říci, celoživotní filosofii;-D

+5/0
3.6.2016 15:24

J48i22ř67í 88H46u26m54l 5522549662531

Není filozof je to Kumprecht

+1/0
3.6.2016 15:45

M85a33r63t51i26n 45K91a35r30á47s40e34k 9748503738498

No jak bych rekl ze naftu ohrozuje i to, ze benzinak je vyrazne levnejsi a pritom rozdil ve spotrebe mezi benzinem a naftou se vytrvale zmensuje.

Kdyz jsem kupoval ja sveho citroen pre 4 lety, tak nafta stala o 30 000 vice a realne spotreba byla o vice nez 2 litry mensi.

Kdyz jsem ted zvazoval Octavku, tak rozdil ve sptorebe mezi 1.0 tsi a stejne vykonnym 1,6 TDI je papirove 0,7 litru (relne rekneme litr) a rozdil v cene pres 50 tisic...

0/0
3.6.2016 15:02

T61o32m44á41š 12M18a77t20ě65j 9725488513142

Papírově... v reálném provozu to může být dost jinak.

Jak tady píšu kousek níže - ty dvě auta byly papírově taky od sebe cca litr.

(S tím dieslem bych měl jezdit papírově za 6... jezdím s dlouhodobou 7.1 ... krátkodobé průměry max cca 8... s tím benzínem sem měl papírově jezdit kolem 7,5... realita byla 11... )

0/0
3.6.2016 15:09

L94e25o82š 30V27a37l81e48n61t41a 8574496695942

Tak když jezdíš jak vocas, tak se nemůžeš divit.

+3/−1
3.6.2016 15:11

M75a18r87t92i47n 71F76i91l29i19p34c50z77y55k 3531841535963

A jsme doma ... před chvíli jste psal, že jste se pod 12l nedostal, ani když jste se snažil.

Tak konečně řekněte, o jakém autu se bavíme. Psal jste Avensis.

Který konkrétní motor má v papírech kominaci 6l nafty a který má 7.5l?

Ano, možná tak před 10 lety tato čísla byla celkem běžná v papírech.

Dnes je situace poněkud jiná.

0/−1
3.6.2016 15:19

T50o31m34á31š 57M13a57t23ě90j 9105108903852

Oboje avensis...

První: rok 2009 - 2.0D-93kW manuál

Druhý (rok ti neřeknu - měl sem ho loni měsíc jako náhradní auto) - 2013/14?, motor byl tuším 1.8 automat

0/0
3.6.2016 16:02

M90a41r22t12i12n 77K78a10r78á36s12e94k 9728943768598

No ono pak asi bude chyba nekde mezi volantem a pedaly. Taky "umim" jet benzinakem za 12 litru na 100, ale kdyz s nim pojedu slusne, stejne jako jako jezdim se svoji naftou, tak ten rozdil oproti tabulkove bude podobny...

+1/0
3.6.2016 15:44

J36i94ř76í 86B60á98r48t70ů 7532604839453

A co výdrž motoru po 100/150 tisících, bude taky stejná?

0/−1
3.6.2016 15:20

M34a80r76t91i37n 32K43a18r64á53s51e17k 9738953718948

Nemela by? Naftak ma spise vice veci, ktere muzou vysypat nez benzinak...

Samo pokud bude mit nejaky motor vyrobni vadu (jako mely prvni verze TSI , kterym mohl preskocit retez) tak zivotnost takova nebude, ale vyrobni vada stare serie motoru neznamena ze motor nic moc nevydrzi....

+2/0
3.6.2016 15:42

J32a36r83o18m79i62r 64H14o32b13l34i91k 1925517575

Zase pisálci podsouvají něco, co přiložené grafy vyvrací. Dieselgate není komerční problém ale ekologicko-právní. A na to většina uživatelů kašle. Pokud budu jezdit s naftou kolem 5 litrů (1,9 TDI), tak si ji budu hýčkat, aby mi dlouho vydržela, protože dneska takovýhle motor už nekoupíte. A nesmyslům, že se chovám ekologičtěji, když spálím na 100 km o 2-3 litry (nafty, benzínu nebo biohnusu) víc může věřit jen slabomyslný jedinec.

+7/−1
3.6.2016 14:54

M51a92r43t75i97n 59K19a66r49á61s67e93k 9828533698238

Tak ono s tim novym motorem vice jednak nespalite a druhak emise jedovatych latek nejsou v zadne umere se spotrebou...

+2/0
3.6.2016 15:00

J64a37r53o48m27i75r 75H64o70b25l71i68k 1345977515

neznám z provozu současný motor, který by tahal 1,5tunové auto pod 6 litrů/100km.

A jestli emise škodlivin nejsou závislé na spotřebě, tak na čem? Když spálím 3 l nebo 30 l, tak je emisí stejně? Ano technika spalování a následného čištění (katalyzátory, močovina,...) je rozhodující, ale tomu, že to na spotřebě nezávisí prostě nevěřím. Možná v úzkém pásmu, na které je motor pro kontrolní test nastavený, ale to je na hony vzdálené realitě v provozu.

+3/0
3.6.2016 15:23

M25a23r94t98i23n 39K30a72r44á22s68e44k 9568223688808

No protoze ty jedovate latky nejsou primy dusledek paleni nafty. Kdyz nebudete brat ohled na emise tak dosahnete snadno vyssicho vykonu a MENSI spotreby (to je zaklad magie garazovych tuneru), ono vetsina tech jedovatych emisi vznika jako dusledek paleni chude smesi za vysokeho tlaku (coz jsou ale zase veci, diky kterym je spotreba nizka)....

+1/0
3.6.2016 15:48

K60a62m89i69l 63D49o12l40e74z27e78l 6142816864492

to je silena bezohlednost, kdyz cely mesto zasmadi 15 let stary naftaky, kdyz to jede za 5

0/0
4.6.2016 0:48
Foto

S42t51a20n52i79s87l53a56v 83T43e63s18a35ř 9577404292514

elektromobily a auta na plyn budou konkurovat benzínům. Nafťáky to neovlivní.

0/−2
3.6.2016 14:46

M11a44r21t16i43n 37F86i74l20i63p34c94z59y26k 3901561715363

Ovlivní. Pordej auta na CNG rostou ke 2 000 prodaných vozidel ročně a troufám si říct, že je to zejména do firemních flotil, které by jinak byly obsazovány diesely.

0/0
3.6.2016 14:51

J91a45r69o88m92i16r 16H16o35b10l41i76k 1825437975

Ovlivní to tu skupinu, vůči které bude pořízení a provoz CNG levnější. A zatím si myslím, že benzín vychází dráž než nafta

+1/0
3.6.2016 15:01

M37a12r47t75i43n 97F24i32l76i68p33c29z60y33k 3271711605633

CNG a diesely jsou doménou především firemních flotil ... skupin, které jsou schopny produkovat významý roční nájezd, protože čím více jezdí, tím více šetří ... čili konkurovat si budou tak mez isebou, tedy CNG vs nafta.

CNG nebude konkurovat autům na benzín. Ta preferuje jiná cílová skupina, fyzické osoby s malým ročním nájezdem.

+1/0
3.6.2016 15:08

A31n48t82o81n22í50n 14S98v37o11b85o43d43a 3804893959322

Před pěti roky jsem se rozhodoval mezi CNG a LPG, kupoval jsem nové LPG, dnes jsou náklady na kilometr stejné, ale dojezd mám větší než většina aut na CNG. S dojezdem auta na CNG kolem 300 km úspora nenahradí dojezd :-(, časté tankování, menší počet plniček atd

0/0
3.6.2016 15:34

J23a53n 80F37r37o77l23í91k 6306680865544

Výrazně menší počet plniček.

0/0
3.6.2016 15:44

A81n18t37o79n22í61n 94S25v55o89b95o71d44a 3704223459432

mne hlavně štve dojezd, když auto neujede na levné palivo ani 400 km, nemá cenu takové auto kupovat. Ještě ty nádrže na CNG pod autem, kdy je lze snadněji poškodit než nádrže na LPG místo rezervy :-(

+1/0
3.6.2016 15:49

L34a52d38i64s11l14a28v 79K35a92l69o68u88s 7915816271530

Každé chce svoje. Na jedné straně politici,ekologové, na druhé straně konstruktéři, na třetí servisy, výrobci paliv, další vyhahači na STK. Výsledkem čehož je paskvil. Naftový motor je z principu účinnější, než benzinový. Na druhou stranu , pokud je motor vykonstruován na určité palivo, tak do něj nelze beztrestně cpát směs biosměs. Servisman si pak účtuje za zbytečné činnosti, na STK natahuje pařát, aby přihmouřil oko. Provozovatel se pak nas*ere a to, co je z principu třeba i lepší, jde do kopru.

0/0
3.6.2016 14:39

P55e92t58r 62N31ě28m93e79č76e32k 1562184922663

Jinými slovy článek o ničem, je to tak +/- pořád stejné....

+1/0
3.6.2016 14:18

D65a76v58i94d 25H57u89r79k13a 3190103851671

Pokud se pořádně podívám na grafy, tak snad jen Norsko a Španělsko se hodí k nadpisu článku. O Norsku víme své, Španělsko - asi otázka peněz. Překvapilo Holandsko, kde sehnat jiného taxíka než Teslu a vidět téměř samé i SUV jako Plug-in hybridy. Titulek bude zřejmě nadsázka, možná by bylo dobré mrknout na statistiku evropských prodejců.

0/0
3.6.2016 14:10

V35l55a65s97t24i53m89i24l 28W86a79i13c 8330443837347

Na dieselgate defekuje Bílej tesák. Spotřebiteli jsou emise většinově ukradené a tím víc nějaké podvůdky u měření. Příčina je jiná.

+5/0
3.6.2016 14:05

T80o70m70á41š 36M13a91t40ě95j 9655698623742

On je trochu problém v tom, že ve větším autě - mám v naftě spotřebu kolem 7 a když to hodně prasím tak to vytáhnu na 8,5... dálnice nedálnice, okreska, neokreska, město neměsto... prostě to těch 8 nepřeleze

Když sem měl jako náhradní stejné auto o generaci novější - v bezínu podobného výkonu - tak když sem si střihnul svoji obvyklou letní ranní trasu (5km okreska, 25km dálnice, 10km město) - tak sem se pod 12 nedostal ani když sem se fakt snažil.

+7/−2
3.6.2016 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.