Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé časy pro naftu. Kvůli podvodům prodeje dieselových aut klesají

Zájem o naftové vozy na největších evropských trzích klesá, přestože celkové prodeje nových osobních aut stále rostou. Na trh dopadla aféra německé automobily Volkswagen, která podváděla při emisních testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a70r90t76i30n 46D88o40h94n41a85l 5557113328738

Nějak mi nejde na rozum, proč si lidi kupují diesely? Fakt chcete řešit podělané vstříky, dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic.. pouze za to, že místo 6 litrů jezíte průměrně za 4,5? Když si člověk sečte náklady na údržbu ve srovnání s benzínem, tak se to vyplatí pouze za předpokladu, že jezdíte na kvalitní naftu (ne na ten humus co je v ČR), jezdíte dlouhé cesty a auto berete jako spotřebák...jakmile se něco podělá tak ho dáte na šrot. V éře start/stop aut (největší stupidita v automobilovém průmyslu za posledních pár dekád) totiž s autem nic jiného nejde dělat. Osobně diesel nechci ani zadarmo a děkuji bohu, že mám poslední generaci benzíňáku bez turba.

0/0
9.6.2016 15:10

K62a64m38i56l 87S27o39s79n22a 9752672875553

No, vysvetleni bude jiste jednodussi a urcite nema nic spolecneho s dieselgate. Ceny PHM nejnizsi za poslednich x let, takze rozdil v nakladech na PHM se snizuje. Moderni benzinove motory zerou mene nez predchudci, takze rozdil ve spotrebe se srovnava. Velky rozdil v cene stejneho typu vozu s benzin nebo nafta motorem vsak zustava stejny. Za me 3:0 pro benzinaky a to nepocitam po par letech ten nervovy trojboj ( cerpadlo, trysky, turbo + nove DPF )

0/0
9.6.2016 8:02

V42l41a84d31i86s92l38a83v 48B47u30r77y70š84e71k 1329902197904

že začaly klesat prodeje po půl roce se zdá být logické, když objednací doby nových vozidel jsou běžně 5 měsíců a dealer má vaši zálohu, měl jsem naftu a minulý měsíc jsem objednal benzín, prej bude v říjnu

0/0
4.6.2016 7:25

P37a16v18e48l 38Ř82a89p18e47k 7892786119625

Nafta pro osobáky je naprostý nesmysl, který se ujal jen kvůli absurdní daňové politice zločineckého státu. Když odečteme daně, je benzín levnější, a celá mašinérie kolem dieselů je tudíž uměle vytvořený paskvil, který mj. odneseme zdravím.

+3/0
3.6.2016 23:36

T57o42m96á62š 56H64e68r18t93i88g 4240276185775

BENZINV

+1/0
3.6.2016 19:45

L26u42d67ě57k 31M65u75s59e49l34í91k 3556479

Další objednaný protinaftový článek,kolik dieselů zničila pančovaná nafta ? To nenapíšete......

+1/0
3.6.2016 17:49

Z96d84e90n92ě69k 45H66a30n37z86l 1191756362504

Dneska se už auta s pořádným motorem nevyrábí

+1/−1
3.6.2016 17:44

A43n26t92o31n30í15n 72S74v79o42b56o45d85a 3964923729702

Mustang s pětilitrem V8 je málo? Cena něco přes milion (jako lepší superb ) :-)

+1/0
3.6.2016 21:05

M10a26t71ě32j 12P95á54z80r50a56l 4885552580813

Tak si tu felecii hyckej!

0/0
3.6.2016 21:30

Z93d24e93n26ě32k 40H69a35n41z33l 1191216602224

U nás nějaký skandál na emise nezabere

0/0
3.6.2016 17:37

M10i80c32h44a23l 48S74t19e78b59l40o 5299481504797

Stejně byl a vždy bude lepší benzín!!R^

+13/0
3.6.2016 16:05

J31a60n 61M30a91c80h69a42c10e74k 1836471239902

"podvod" (schvalne davam do uvozovek) neni zadny duvod, duvod jsou totalne zkryplene motory. dpf, mocovina a podobne "laskominy". bohuzel dnes uz ani u benzinu si clovek moc nepomuze, sazi to dela stejne a ty nekolikrat preplnovane litrove trivalce jsou taky uzas :-/

+6/0
3.6.2016 15:59

M41a79r69e34k 53K41u20m16p83r45e44c84h13t 6909297548832

v tomto se mi líbí přístup třeba Lexusu. V cenově rozumné kategorii auto s 2,5l atmosférickým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem. Výkon, spotřeba, emise ve výborném poměru.

+3/0
3.6.2016 16:06

L48u88d89ě10k 59M79u87s50e73l79í47k 3986359

Zlatý mbéčko

0/0
3.6.2016 17:50

T40o45m49á83š 17J70a20n33o39u87š21e53k 2766839578955

Hurá!

+1/0
3.6.2016 15:55

J66i51n80d30ř10i97c33h 11K44u80c98h80a82ř 4796603718

Zajímal by mě spotřebitel, který kupuje auto podle emisí. To je asi to poslední, co by mě napadlo u auta sledovat

+17/−3
3.6.2016 15:21

M16a58r15e97k 45K28u83m58p44r60e19c11h78t 6559817948392

Nesouhlasím, mít nízkoemisní auto je přece skvělý pocit. Proč by jinak tak rostl počet drahých elektromobilů. Já rozhodně příště půjdu do hybrida.

+3/−6
3.6.2016 15:26

J54a16n 38F66r78o34l41í21k 6476490355704

Auto si kupuji kvůli přepravě a ne pocitu. Dívám se hlavně na náklady tj. pořizovací i provozní. Můj kchár jezdí za průměr 5,05 benzinu a CO2 rozhodně vyprodukuji méně než Bursíkův dvoutunový hybrid.;-)

+8/0
3.6.2016 15:41

J38a49n 58M36a48c47h27a78c59e60k 1486671319842

sak vas ten skvely pocit po 5 letech prejde, az budete kupovat nove baterie v cene tretiny auta, nebo se ho snazit zbavit. kdo ho koupi s vidinou vymeny baterek..

+2/0
3.6.2016 16:02

M49a88r32e32k 88K97u13m51p38r73e32c14h36t 6349727868962

pět let mi auto většinou nevydrží, ale asi máte pravdu, je to argument na který jsem nemyslel.

+1/0
3.6.2016 16:08

A78n57t86o15n20í59n 73S39v18o63b26o79d92a 3664693449922

běžná záruka je 8 let :-)

+1/0
3.6.2016 16:32

M84a52r87e24k 59K36u66m85p20r84e13c43h20t 6929167728622

Nafta patří do kamen do lodě do náklaďáku a do traktoru. Slušné auto jezdí na benzín;-D

+12/−6
3.6.2016 15:18

D69a19n43i78e38l 39K57r92o80n43e86r 7714444176627

Jste velice originalni clovek...neco takoveho tady do diskuze jeste nikdy nikdo nenapsal...na to jste prisel sam? Nejste nahodou filosof?

+3/−3
3.6.2016 15:22

M69a42r49e30k 97K81u28m31p30r29e10c74h70t 6949977708202

ne nepokládám to za až tak hlubokou myšlenku, ale máte pravdu, že vůči autům se jedná o moji dlouhodobou, lze říci, celoživotní filosofii;-D

+5/0
3.6.2016 15:24

J17i40ř95í 59H10u24m55l 5232399312781

Není filozof je to Kumprecht

+1/0
3.6.2016 15:45

M91a78r24t75i76n 50K73a76r53á84s73e79k 9518873238598

No jak bych rekl ze naftu ohrozuje i to, ze benzinak je vyrazne levnejsi a pritom rozdil ve spotrebe mezi benzinem a naftou se vytrvale zmensuje.

Kdyz jsem kupoval ja sveho citroen pre 4 lety, tak nafta stala o 30 000 vice a realne spotreba byla o vice nez 2 litry mensi.

Kdyz jsem ted zvazoval Octavku, tak rozdil ve sptorebe mezi 1.0 tsi a stejne vykonnym 1,6 TDI je papirove 0,7 litru (relne rekneme litr) a rozdil v cene pres 50 tisic...

0/0
3.6.2016 15:02

T38o63m86á96š 81M72a75t63ě14j 9205128683282

Papírově... v reálném provozu to může být dost jinak.

Jak tady píšu kousek níže - ty dvě auta byly papírově taky od sebe cca litr.

(S tím dieslem bych měl jezdit papírově za 6... jezdím s dlouhodobou 7.1 ... krátkodobé průměry max cca 8... s tím benzínem sem měl papírově jezdit kolem 7,5... realita byla 11... )

0/0
3.6.2016 15:09

L92e17o67š 59V49a38l50e14n33t96a 8304306305262

Tak když jezdíš jak vocas, tak se nemůžeš divit.

+3/−1
3.6.2016 15:11

M70a86r63t26i58n 52F34i95l28i13p59c70z66y47k 3151571605773

A jsme doma ... před chvíli jste psal, že jste se pod 12l nedostal, ani když jste se snažil.

Tak konečně řekněte, o jakém autu se bavíme. Psal jste Avensis.

Který konkrétní motor má v papírech kominaci 6l nafty a který má 7.5l?

Ano, možná tak před 10 lety tato čísla byla celkem běžná v papírech.

Dnes je situace poněkud jiná.

0/−1
3.6.2016 15:19

T16o30m12á59š 71M55a14t65ě66j 9755618563502

Oboje avensis...

První: rok 2009 - 2.0D-93kW manuál

Druhý (rok ti neřeknu - měl sem ho loni měsíc jako náhradní auto) - 2013/14?, motor byl tuším 1.8 automat

0/0
3.6.2016 16:02

M31a53r65t40i80n 64K75a57r24á35s52e19k 9478533618408

No ono pak asi bude chyba nekde mezi volantem a pedaly. Taky "umim" jet benzinakem za 12 litru na 100, ale kdyz s nim pojedu slusne, stejne jako jako jezdim se svoji naftou, tak ten rozdil oproti tabulkove bude podobny...

+1/0
3.6.2016 15:44

J81i25ř72í 65B56á35r39t52ů 7212254189223

A co výdrž motoru po 100/150 tisících, bude taky stejná?

0/−1
3.6.2016 15:20

M91a85r57t44i71n 61K38a27r10á17s33e92k 9838293908938

Nemela by? Naftak ma spise vice veci, ktere muzou vysypat nez benzinak...

Samo pokud bude mit nejaky motor vyrobni vadu (jako mely prvni verze TSI , kterym mohl preskocit retez) tak zivotnost takova nebude, ale vyrobni vada stare serie motoru neznamena ze motor nic moc nevydrzi....

+2/0
3.6.2016 15:42

J49a33r11o51m35i83r 60H87o90b93l94i24k 1235287655

Zase pisálci podsouvají něco, co přiložené grafy vyvrací. Dieselgate není komerční problém ale ekologicko-právní. A na to většina uživatelů kašle. Pokud budu jezdit s naftou kolem 5 litrů (1,9 TDI), tak si ji budu hýčkat, aby mi dlouho vydržela, protože dneska takovýhle motor už nekoupíte. A nesmyslům, že se chovám ekologičtěji, když spálím na 100 km o 2-3 litry (nafty, benzínu nebo biohnusu) víc může věřit jen slabomyslný jedinec.

+7/−1
3.6.2016 14:54

M56a63r65t38i77n 18K47a85r24á44s39e74k 9918793808378

Tak ono s tim novym motorem vice jednak nespalite a druhak emise jedovatych latek nejsou v zadne umere se spotrebou...

+2/0
3.6.2016 15:00

J44a44r92o71m90i16r 69H66o11b95l55i80k 1665427125

neznám z provozu současný motor, který by tahal 1,5tunové auto pod 6 litrů/100km.

A jestli emise škodlivin nejsou závislé na spotřebě, tak na čem? Když spálím 3 l nebo 30 l, tak je emisí stejně? Ano technika spalování a následného čištění (katalyzátory, močovina,...) je rozhodující, ale tomu, že to na spotřebě nezávisí prostě nevěřím. Možná v úzkém pásmu, na které je motor pro kontrolní test nastavený, ale to je na hony vzdálené realitě v provozu.

+3/0
3.6.2016 15:23

M86a87r66t46i30n 63K62a25r50á11s46e85k 9178943198688

No protoze ty jedovate latky nejsou primy dusledek paleni nafty. Kdyz nebudete brat ohled na emise tak dosahnete snadno vyssicho vykonu a MENSI spotreby (to je zaklad magie garazovych tuneru), ono vetsina tech jedovatych emisi vznika jako dusledek paleni chude smesi za vysokeho tlaku (coz jsou ale zase veci, diky kterym je spotreba nizka)....

+1/0
3.6.2016 15:48

K18a19m66i60l 78D29o56l73e49z92e97l 6362816614662

to je silena bezohlednost, kdyz cely mesto zasmadi 15 let stary naftaky, kdyz to jede za 5

0/0
4.6.2016 0:48
Foto

S29t81a42n52i85s34l42a59v 72T81e29s52a69ř 9547294612714

elektromobily a auta na plyn budou konkurovat benzínům. Nafťáky to neovlivní.

0/−2
3.6.2016 14:46

M91a36r47t70i10n 81F32i67l41i91p95c36z64y35k 3431871445273

Ovlivní. Pordej auta na CNG rostou ke 2 000 prodaných vozidel ročně a troufám si říct, že je to zejména do firemních flotil, které by jinak byly obsazovány diesely.

0/0
3.6.2016 14:51

J14a73r52o32m44i74r 59H92o78b59l76i85k 1295307405

Ovlivní to tu skupinu, vůči které bude pořízení a provoz CNG levnější. A zatím si myslím, že benzín vychází dráž než nafta

+1/0
3.6.2016 15:01

M36a43r54t24i94n 29F98i19l83i54p41c46z32y18k 3551841635343

CNG a diesely jsou doménou především firemních flotil ... skupin, které jsou schopny produkovat významý roční nájezd, protože čím více jezdí, tím více šetří ... čili konkurovat si budou tak mez isebou, tedy CNG vs nafta.

CNG nebude konkurovat autům na benzín. Ta preferuje jiná cílová skupina, fyzické osoby s malým ročním nájezdem.

+1/0
3.6.2016 15:08

A37n24t87o28n69í91n 71S20v16o12b72o89d54a 3724753949382

Před pěti roky jsem se rozhodoval mezi CNG a LPG, kupoval jsem nové LPG, dnes jsou náklady na kilometr stejné, ale dojezd mám větší než většina aut na CNG. S dojezdem auta na CNG kolem 300 km úspora nenahradí dojezd :-(, časté tankování, menší počet plniček atd

0/0
3.6.2016 15:34

J90a88n 73F48r96o14l64í67k 6766120385364

Výrazně menší počet plniček.

0/0
3.6.2016 15:44

A84n32t74o23n61í91n 15S52v17o73b61o52d84a 3224953469932

mne hlavně štve dojezd, když auto neujede na levné palivo ani 400 km, nemá cenu takové auto kupovat. Ještě ty nádrže na CNG pod autem, kdy je lze snadněji poškodit než nádrže na LPG místo rezervy :-(

+1/0
3.6.2016 15:49

L10a68d70i37s79l63a95v 88K84a39l19o32u60s 7915896421830

Každé chce svoje. Na jedné straně politici,ekologové, na druhé straně konstruktéři, na třetí servisy, výrobci paliv, další vyhahači na STK. Výsledkem čehož je paskvil. Naftový motor je z principu účinnější, než benzinový. Na druhou stranu , pokud je motor vykonstruován na určité palivo, tak do něj nelze beztrestně cpát směs biosměs. Servisman si pak účtuje za zbytečné činnosti, na STK natahuje pařát, aby přihmouřil oko. Provozovatel se pak nas*ere a to, co je z principu třeba i lepší, jde do kopru.

0/0
3.6.2016 14:39

P30e79t96r 76N92ě79m69e51č30e27k 1362314632843

Jinými slovy článek o ničem, je to tak +/- pořád stejné....

+1/0
3.6.2016 14:18

D17a27v73i76d 42H67u98r15k67a 3780333751621

Pokud se pořádně podívám na grafy, tak snad jen Norsko a Španělsko se hodí k nadpisu článku. O Norsku víme své, Španělsko - asi otázka peněz. Překvapilo Holandsko, kde sehnat jiného taxíka než Teslu a vidět téměř samé i SUV jako Plug-in hybridy. Titulek bude zřejmě nadsázka, možná by bylo dobré mrknout na statistiku evropských prodejců.

0/0
3.6.2016 14:10

V94l30a56s80t71i19m11i91l 26W48a26i16c 8870113847587

Na dieselgate defekuje Bílej tesák. Spotřebiteli jsou emise většinově ukradené a tím víc nějaké podvůdky u měření. Příčina je jiná.

+5/0
3.6.2016 14:05

T46o68m67á31š 53M11a15t85ě25j 9565748833252

On je trochu problém v tom, že ve větším autě - mám v naftě spotřebu kolem 7 a když to hodně prasím tak to vytáhnu na 8,5... dálnice nedálnice, okreska, neokreska, město neměsto... prostě to těch 8 nepřeleze

Když sem měl jako náhradní stejné auto o generaci novější - v bezínu podobného výkonu - tak když sem si střihnul svoji obvyklou letní ranní trasu (5km okreska, 25km dálnice, 10km město) - tak sem se pod 12 nedostal ani když sem se fakt snažil.

+7/−2
3.6.2016 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.