Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka? Ta platy řidičů autobusu moc nezvedne, stěžuje si jeden z nich

Už přes deset let řídí Jan Sedláček autobus bez jediné nehody. A stejně jako většina jeho kolegů není spokojen se svou mzdou. „Jediné, co může v budoucnu tlačit na výši mzdy, je nedostatek lidí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES řidič, který vstává ve tři ráno a denně najezdí 170 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86i49c34h87a86r96d 31L87e53s81k57l39ý 6608465577747

90% lidí na světě by na otázku zda jsou spokojeni s výší své mzdy odpověděli negativně. Neznamená to ale, že kdyby se těmto 90% lidem zvedla výplata dle jejich představ, nastala by rovnováha ve vesmíru [>-]:-)

0/0
5.7.2016 12:10
Foto

M90i73c67h58a81e19l 13D89o18s37t43a94l 8913171447935

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

+1/0
6.6.2016 21:44

R68a28d74e78k 34T53e95s37a13ř 2327469721886

:) ten člověk nepochopil princip stávky.... Když nechce stávkovat, tak ať neříká, že není spokojen s platem, nebo ať si najde ještě jednu práci... do jedné bude chodit pro zábavu a do druhé aby byl spokojen s celkovým příjmem.

0/0
5.6.2016 12:52

M84a27r83t90i20n 50R36u75z77i94c76k45a 1442788596627

S tim nemuzu souhlasit, proc by musel stavkovat, kvuli odborarum? Vetsina odboru to nedela kvuli zamestnancum, ale pro svuj prospech a nekdy i vyssi cile v politice jejich strany... Naopak ma pravdu, jedine nedostatek ridicu muze zvednout platy, ale take je doba, kdy uz nebude mozne jezdit autobusem za par korun, ktere nepokryji naklady...

0/0
5.7.2016 11:39
Foto

P35a94v46e47l 63Č69e42r71n77í50k 1468775390550

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

+1/0
5.6.2016 12:34

J59i72ř39í 10K32a19č58í13r80e65k 5170276906

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

+3/−4
5.6.2016 10:10

L32a97d43i88s74l45a73v 76H36o10l35í35k 5252842219221

S autobusem jezdí, jak je v článku uvedeno, protože ho to baví.

+4/0
5.6.2016 10:35

J68a13r58o46m32í45r 13K15r43á56l 4490139314239

Pak ať si nestěžuje.

0/−1
5.6.2016 13:25

M79i39r45o77s19l73a44v 60Z71i41k64m77u32n71d 6148742167338

Třeba proto, že místo pomocného dělníka je obsazeno, resp. firma vyžaduje, aby i pomocný dělník měl "zednické vzdělání" a mohl počítat s nějakým "karierním" postupem na nepomocného dělníka nebo i parťáka či dokonce mistra ...

Požadavky odborů chápu, ale jsou nesystémové. Je to stejné, jako kdyby šéf dopraváckých odborů nakupoval u "svého" pekaře mňam pečivo, které bude navíc proti konkurenci levnější. Ale pak se odborář dozví, že jeho zaměstnankyně mají malou mzdu a řekne majiteli - pane Pekaři, máte vynikající pečivo za skvělou cenu, ale dokud Mařence a Lidušce nezvednete plat na 120 korun za hodinu, tak u vás nebudu nakupovat ... raději podpořím konkurenci, která svým zaměstnancům platí víc ...

0/−1
5.6.2016 10:58

V47i89k21t61o58r 80N67á85r93o37ž55n27ý 3959702548

Dle mého názoru mají odboráři dvě šance. Pokud se jim podaří přesvědčit politiky , aby změnili zákon o minimální mzdě a docílili toho , aby minimální mzda řidičů autobusů ve veřejné linkové dopravě osob byla stanovena zákonem.

Dále je možnost úpravy zákoníku práce v oblasti dělených směn. Situace , kdy zaměstnanec je v práci každý den 12 hodin a z toho 8 hodin jezdí za 80 Kč/h a zbylé hodiny prostojí na konečných za 50 Kč/h...to je také poměrně neúnosné. Pokud ten člověk ve v práci , měl by i za čekání na konečných dostat zaplacenou běžnou hodinovou mzdu...

+2/−1
5.6.2016 11:24

P22e30t95r 88S46v75o47b77o18d41a 7272801534

Zakon, zakon. Na vsechno zakon. Proboha. Zakon fakt neni od toho aby urcoval minimalni mzdu a uz vubec neni od toho aby urcoval kolik ma presne dostavat jaka profese. Ja chapu je vlhky sen vsech odboraru neco jako minimalni mzda 20k urcena zakonem + zakonem urcene priplatky za to ze clovek vcas prijde do prace apod.

Ale zakon by mel byt jen od toho aby urcil ty nejzakladnejsi hranice a upravil nejak hodne obecne vznik a zanik pracovniho pomeru a zakladni povinnosti zamestnavatele a zamestnance a co se stane kdyz je nekdo z nich nebude dodrzovat.

Vsechno ostatni by melo byt na dohode zamestnanec-zamestnavatel.

+4/−2
5.6.2016 13:09

V23l40a11s68t49i26m65i41l 11Š27t80e64c19h33e79r 4161156540454

To by musel makat a moc dobře to ví.:-)

0/−1
5.6.2016 12:56

O93n32d20ř51e17j 84H68o57r98á22k 8139304401

A za volantem si teď může schrupnout, co?

+1/0
6.6.2016 6:50

L98u23b72o62š 36P86o77s78p14í23š20i12l 6258344365

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

+2/−3
5.6.2016 10:08

M52i66r70o12s85l81a86v 31Z13i88k92m82u79n67d 6658282967958

Třeba brání ... jinde nemá kde bydlet nebo tam nebude zaměstnání pro manželku ...

+3/0
5.6.2016 11:00

P49e64t95r 59S27v79o28b76o65d89a 7192981494

To jsou takove ty bezne "keci" kterejma si lidi ospravedlnuji to ze zustavaji 30 let na jednom miste. "kde tam budu bydlet ... jak zustanu v kontaktu s prateli a rodinou ... neznam jazyk ... " + 100 dalsich.

Jo jasne ze jit do neceho noveho je tezke. Ale clovek so tim necha zastavit takovycm zpusobem ze zustava 30 let na jednom neperspektivnim miste si nezaslouzi nic jineho nez zustat na tom miste.

0/−4
5.6.2016 11:21

V91i60k41t15o42r 51N11á43r58o22ž91n69ý 3739422138

Co to je perspektivní a neperspektivní místo ? To , co se dnes jeví jako perspektivní , může být za 20 let neperspektivní a obráceně.

Apropo ...ono se hodně těžko stěhuje za prací vzhledem k vysoce přemrštěných cenám bytů a nájmů.

+2/0
5.6.2016 11:27

P96e21t47r 93S22v15o74b68o40d91a 7492891834

No misto ridice autobudu nebo prodavace v supermarketu bude neperspektivni i za tech 20 let ... pokud vubec existovat. A "tezke" stehovani je jen vymluva aby si clovek nejak ospravedlnil ze se mu "nechce". Do urcite vzdalenosti se da dojizdet. Pokud vlastnite nemovitost tak prodat ji a koupit jinou jinde take neni neprekonatelny problem ... jen se musi "chtit". A najem ... to si snad delate srandu. Prestehovat se z jednoho najmu do jineho je snad to nejlehci.

0/−4
5.6.2016 13:04

J19a25n 96K21l13i48m10e32š 7483610330

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0/−2
5.6.2016 8:42

M76i95r62o89s52l13a89v 52B46u25č79e53k 6513243851434

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

+2/−2
5.6.2016 5:20

P27e90t11r 23S91v60o27b34o43d25a 7802651344

No to je presne ono. Kdyz pulka ridicu zneuziva socialni system a odbory tak pak neni cemu se divit ze firma musi setrit na mzdach. Ja to rikam porad ze odbory zamestnancum nic dobreho neprinaseji a casto jim spis chodi. Jedine komu odbory prospivaji je par lidi co sedi v komisi odboru.

0/−5
5.6.2016 11:02

V41i80k57t58o24r 27N26á52r83o25ž37n11ý 3959522678

Hlavním problémem odborů v rámci ČR je jejich dost časté amatérské a nesystémové chování . Jinak jsem přesvědčen , že silné a kvalitně pracující odbory mohou přínosem jak zaměstnancům , tak i zaměstnavatelům...

+1/−1
5.6.2016 11:15

P39e70t54r 95S27v15o82b40o47d48a 7402261784

No je to asi jako s politikama. Systemove se chovajici a schopni politici jsou take urcite prinosem pro obcany. Ale v realite se tam dostanou zkorumpovani neschopaci co mysli hlavne na sebe.

+1/0
5.6.2016 11:23

M38a56r37t31i33n 28R14u43z31i94c37k96a 1692908426757

Hlavnim problemem je jejich vazba na politickou stranu - vsimnete si, ze se hodne stavkuje, kdyz neni u moci CSSD, kdyz je u moci, stavky jsou pomalu zakazane...

0/0
5.7.2016 11:45

Z72d21e94n17e58k 93M71o69š83n48a 9290582498203

Svobodo ty si trouba

;-D

+1/0
27.8.2016 17:21

V20l82a11s46t24i37m86i16l 76Š77t48e33c18h75e27r 4981566230504

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

+7/−8
4.6.2016 23:43

M73i36l45a18n 30B43r84o67ž 9473847975554

To ale lidem , kteří si myslí, že mají na něco nárok a hrají si na oběti, nevysvětlíte. Mě na tomhle článku fascinuje, že ten řidič tvrdí, že deset let není spokojen s platem. Nemyslím si, že je špatné stěžovat si na malý plat, ale také mít snahu něco s tím dělat, ale nadávat deset let a nic s tím nedělat, to nevím, jak bych to nazval...hloupost?

+3/−7
4.6.2016 23:51

V93l20a83s53t95i32m75i15l 87Š66t43e27c68h34e84r 4941516840904

Souhlasím.Sám jsem to zažil ve firmách,kde jsem pracoval.Všichni brblali,že mají malou výplatu a kdesi cosi,ale aby s tím něco dělali,to už ne.Řekl bych,že je to taková národní vlastnost.Málokdo udělá radikální krok,začne podnikat,najde si práci mimo obor,vezme vedlejšák.

+2/0
4.6.2016 23:57

J15i17n84d46ř82i47c91h 26L79u51k29e67š 3919784913390

Ale ten krok je třeba stávka nebo ne? Když s tím praštím, vyklidím pole a půjdu se živit něčím jiným, tak s tím asi také nic nenadělám...

+4/0
5.6.2016 0:01

M97i90l73a12n 34B46r44o75ž 9173927285494

Ne? Neuděláte? Ani v té továrně, o které se zmiňuje? A kde bude mít větší plat, stávka, pokud je legální, tak samozřejmě možná ano také.

+1/0
5.6.2016 0:03

P94e58t88r 26S61v93o92b47o18d73a 7112161144

Ne ten krok je proste jim jinam. Stavka je jenom takovej hulvatskej socialistickej prezitek pro lidi co radi placaji v hospode u piva a delaji BUBUBU ale neumi vzit dopravdy zivot do vlastnich rukou. Je i dost na zamyslenou ze vsichni tu breci jak vztah zamestnanec-zamestnavatel je nevyvazeny. A on opravdu je ale opacne nez si oni mysli. Treba by me zajimalo co je vyvazenim prava stavky. Nejak nevim o tom ze by zamestnavatele meli moznost delat jen tak neco podobneho jako treba rict hele ja zejtra stavkuju protoze se me nelibi smlouva co jsme dobrovolne podepsali a chci abys delal vic prace za mene penez takze zitra nechod a nepocitej s vyplatou dokud me neustoupis.

+1/−7
5.6.2016 0:07

J16a95k62u68b 97K51n47e76c93h86t13o77v81s66k67ý 3710196381882

Na západě jsou stávky běžné a mnohem radikálnější než u nás, tka tady nevykládejte planety

+5/0
5.6.2016 0:13

M28i52l30a31n 62B12r16o97ž 9853537315344

Taky to tam podle toho spěje.

+1/−1
5.6.2016 0:20

V89i66k97t27o50r 81N17á19r51o79ž72n11ý 3719842488

No radši západ , než ČR ;-)

0/0
5.6.2016 11:06

P79e36t34r 74S98v44o21b86o60d85a 7742981654

Na kterem zapade myslite ? Francie vic socialisticka nez to bylo u nas za komancu. I v USA je par socialistickych prezitku za ktere by se nemuseli stydet ani v Rusku .. to jen par nevzdelancu si mysli ze USA je kapitalistickej protipol koministickemu Rusku se vsim vsudy.

+1/−3
5.6.2016 0:28

J91i53ř60í 32E72r61b23e20n 1823484276897

Stávka že je SOCIALISTICKÝ přežitek? 8-o;-D

+6/0
5.6.2016 0:16

J11a29r47o47m79í28r 59K77r63á35l 4700619774329

Když budou zaměstnavateli chybět řidiči, je to větší tlak, než nějaká stávka. Jak je stávka výhodná se kdysi přesvědčili ve škodovce. Stávkou si vydupali míň, než chtěla původně škodovka nabídnout při jednání.

0/−2
5.6.2016 7:31

L88a77d78i46s41l75a81v 51H27o97l29í49k 5382192719371

Ale oni zaměstnavatelům řidiči chybí a peníze stejně nepřidávají....

+1/0
5.6.2016 10:33

V95i87k17t84o96r 25N72á48r80o66ž25n31ý 3119652828

Je to o tom , že mají dlouhodobé smlouvy s kraji , kde jsou pevně stanovené částky za zajištění základní dopravní obslužnosti .Na zvýšení mezd už peníze chybí...

0/0
5.6.2016 11:08

J98a53r49o71m44í41r 45K17r50á17l 4590119494289

Asi jim tedy chybí málo řidičů. Pokud bude ohroženo dodržení smluv, bude to jiné.

0/0
5.6.2016 13:27

J39a89n 49F16r36i39d82r54i92c34h 6735158399643

Protoze bejt bez prace je horsi nez pracovat za malo. Protoze kazdej druhej brblá ale nikdo se neozve. Ta jistota práce je jim rozhodne cennejsi.

+1/0
5.6.2016 1:30

J73i60n60d49ř60i25c30h 94L87u46k36e94š 3599794653760

Někdo střídá firmy, zkouší se uživit sám, jde dělat něco jiného. Někdo chce zůstat u své profese a změnit podmínky k lepšímu tam kde je. Co je na tom špatného? Pan řidič řekl svůj názor, Vy také. A když je Vám Z někoho špatně, napište to aspoň dobře česky.

+4/−2
4.6.2016 23:57

M46i23l33a30n 51B76r74o25ž 9733367105544

Tak já bych t nerad zabředl do diskuse o pravopise, za chyby se omlouvám, nicméně nevidím, kde mám chybu, třeba mně ji opravíte, prosím. Vy jich tam máte mimochodem celkem dost také, například velké Z, před kde - tam, kde je - se píše čárka. Takž od Vás si určitě v češtině asi radit nenechám. Ten pán si nemá deset let stěžovat, má s tím něco dělat, tečka.

+1/0
5.6.2016 0:01

J60i24n97d39ř11i80c43h 89L56u19k50e34š 3979434113120

Já jsem reagoval na úplně jiného pána, velké Z bylo schválně, aby bylo jasné, co je špatně. A čárku jsem přehlédnul, tu chybu uznávám. Jinak jsem jezdil dlouho s kamionem, ale odešel jsem dělat něco jiného. Nicméně řidiče, kteří se vzbouří a nechtějí si hledat jinou práci, chápu a neodsuzuju. To bychom mohli vyklidit pole všichni, jít dělat do Německa, do jiných profesí, tady ať to převezmou ukrajinci a rumuni. A nic to nemění na tom, že práce řidiče autobusu je podhodnocena. To snad uznají všichni...

+3/0
5.6.2016 0:30

M78i41l78a12n 87B25r87o59ž 9803197235964

Všichni to neuznají, já ne, jako řidič autobusu jsem měl nadprůměrný plat. Takže ne, všichni to neuznávají, o tom, zda je podhodnocena, nerozhodujete vy, ale nabídka/poptávka.

0/0
5.6.2016 0:34

J84i44n75d34ř24i75c44h 72L47u96k92e78š 3469754303360

Tak poptávka po řidičích je, je to napsané na každém autobusu, bilboardu, návěsu. A je jich málo, protože je ta práce podhodnocena, to opravdu nerozhoduju já. Nebo myslíte, že jsou jsou placeni dobře a proto je jich nedostatek?

+2/0
5.6.2016 0:55

M72i98l32a17n 74B71r46o42ž 9573967655444

Jak kde, v Praze jsou placeni dost dobře. Jinde určitě taky, na rozdíl třeba od prodavaček v supermarketech. Poptávka je kvůli růstu ekonomiky, za rok dva to bude zase jinak, aje to také vělkou sítí, která je někdy až "zbytečná", tím mám na mysli to, že ve srvonání s Evropou máme dost luxusní spojení zde v Česku (intervaly apod.)

0/0
5.6.2016 0:57

J36i48n57d91ř66i45c14h 21L43u25k19e32š 3989384643810

To je jedno, jestli je to růstem nebo hustotou spojů. Když je poptávka, měly by platy růst. Sám píšete, že zhodnocení profese neurčuju já, ale nabídka a poptávka :-)

+2/0
5.6.2016 1:08

M47i98l65a22n 93B60r85o81ž 9863157325234

Není to jedno, je to úplně irelevantní, pán nemá brečet a má něco dělat, tečka. Mějte se.

0/0
5.6.2016 1:13

M97i43l76a27n 19B98r46o98ž 9483117215104

No, upřímně, když na to koukám, čeština není také Vaší parketou...

0/0
5.6.2016 0:04







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.