Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stávka? Ta platy řidičů autobusu moc nezvedne, stěžuje si jeden z nich

Už přes deset let řídí Jan Sedláček autobus bez jediné nehody. A stejně jako většina jeho kolegů není spokojen se svou mzdou. „Jediné, co může v budoucnu tlačit na výši mzdy, je nedostatek lidí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES řidič, který vstává ve tři ráno a denně najezdí 170 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51i12c61h67a43r76d 76L84e48s68k25l50ý 6718375397697

90% lidí na světě by na otázku zda jsou spokojeni s výší své mzdy odpověděli negativně. Neznamená to ale, že kdyby se těmto 90% lidem zvedla výplata dle jejich představ, nastala by rovnováha ve vesmíru [>-]:-)

0/0
5.7.2016 12:10
Foto

M14i23c98h25a36e65l 10D20o75s49t88a30l 8973881807585

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

+1/0
6.6.2016 21:44

R23a32d74e69k 87T43e47s74a17ř 2167229211676

:) ten člověk nepochopil princip stávky.... Když nechce stávkovat, tak ať neříká, že není spokojen s platem, nebo ať si najde ještě jednu práci... do jedné bude chodit pro zábavu a do druhé aby byl spokojen s celkovým příjmem.

0/0
5.6.2016 12:52

M82a42r55t23i76n 37R21u63z71i37c85k12a 1512918936877

S tim nemuzu souhlasit, proc by musel stavkovat, kvuli odborarum? Vetsina odboru to nedela kvuli zamestnancum, ale pro svuj prospech a nekdy i vyssi cile v politice jejich strany... Naopak ma pravdu, jedine nedostatek ridicu muze zvednout platy, ale take je doba, kdy uz nebude mozne jezdit autobusem za par korun, ktere nepokryji naklady...

0/0
5.7.2016 11:39
Foto

P56a86v59e87l 66Č37e48r61n68í81k 1708755340170

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

+1/0
5.6.2016 12:34

J30i52ř87í 51K91a16č43í17r31e60k 5680936516

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

+3/−4
5.6.2016 10:10

L93a87d67i46s50l52a86v 60H28o62l33í10k 5552922929531

S autobusem jezdí, jak je v článku uvedeno, protože ho to baví.

+4/0
5.6.2016 10:35

J93a66r45o39m63í17r 42K23r98á98l 4860539484659

Pak ať si nestěžuje.

0/−1
5.6.2016 13:25

M97i28r72o84s54l72a11v 44Z29i32k46m55u11n89d 6638512457238

Třeba proto, že místo pomocného dělníka je obsazeno, resp. firma vyžaduje, aby i pomocný dělník měl "zednické vzdělání" a mohl počítat s nějakým "karierním" postupem na nepomocného dělníka nebo i parťáka či dokonce mistra ...

Požadavky odborů chápu, ale jsou nesystémové. Je to stejné, jako kdyby šéf dopraváckých odborů nakupoval u "svého" pekaře mňam pečivo, které bude navíc proti konkurenci levnější. Ale pak se odborář dozví, že jeho zaměstnankyně mají malou mzdu a řekne majiteli - pane Pekaři, máte vynikající pečivo za skvělou cenu, ale dokud Mařence a Lidušce nezvednete plat na 120 korun za hodinu, tak u vás nebudu nakupovat ... raději podpořím konkurenci, která svým zaměstnancům platí víc ...

0/−1
5.6.2016 10:58

V49i62k36t93o33r 63N86á85r55o54ž47n51ý 3659422218

Dle mého názoru mají odboráři dvě šance. Pokud se jim podaří přesvědčit politiky , aby změnili zákon o minimální mzdě a docílili toho , aby minimální mzda řidičů autobusů ve veřejné linkové dopravě osob byla stanovena zákonem.

Dále je možnost úpravy zákoníku práce v oblasti dělených směn. Situace , kdy zaměstnanec je v práci každý den 12 hodin a z toho 8 hodin jezdí za 80 Kč/h a zbylé hodiny prostojí na konečných za 50 Kč/h...to je také poměrně neúnosné. Pokud ten člověk ve v práci , měl by i za čekání na konečných dostat zaplacenou běžnou hodinovou mzdu...

+2/−1
5.6.2016 11:24

P62e64t15r 36S69v47o29b52o58d46a 7232911184

Zakon, zakon. Na vsechno zakon. Proboha. Zakon fakt neni od toho aby urcoval minimalni mzdu a uz vubec neni od toho aby urcoval kolik ma presne dostavat jaka profese. Ja chapu je vlhky sen vsech odboraru neco jako minimalni mzda 20k urcena zakonem + zakonem urcene priplatky za to ze clovek vcas prijde do prace apod.

Ale zakon by mel byt jen od toho aby urcil ty nejzakladnejsi hranice a upravil nejak hodne obecne vznik a zanik pracovniho pomeru a zakladni povinnosti zamestnavatele a zamestnance a co se stane kdyz je nekdo z nich nebude dodrzovat.

Vsechno ostatni by melo byt na dohode zamestnanec-zamestnavatel.

+4/−2
5.6.2016 13:09

V16l52a58s56t62i73m13i85l 38Š13t94e18c97h68e27r 4551966770664

To by musel makat a moc dobře to ví.:-)

0/−1
5.6.2016 12:56

O14n43d47ř35e58j 24H75o74r30á19k 8769574191

A za volantem si teď může schrupnout, co?

+1/0
6.6.2016 6:50

L71u78b79o13š 94P89o87s90p38í35š33i60l 6208274715

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

+2/−3
5.6.2016 10:08

M78i12r95o61s67l56a87v 73Z67i26k10m42u86n97d 6828752617558

Třeba brání ... jinde nemá kde bydlet nebo tam nebude zaměstnání pro manželku ...

+3/0
5.6.2016 11:00

P84e46t29r 88S23v60o16b88o74d74a 7182231744

To jsou takove ty bezne "keci" kterejma si lidi ospravedlnuji to ze zustavaji 30 let na jednom miste. "kde tam budu bydlet ... jak zustanu v kontaktu s prateli a rodinou ... neznam jazyk ... " + 100 dalsich.

Jo jasne ze jit do neceho noveho je tezke. Ale clovek so tim necha zastavit takovycm zpusobem ze zustava 30 let na jednom neperspektivnim miste si nezaslouzi nic jineho nez zustat na tom miste.

0/−4
5.6.2016 11:21

V48i95k14t94o27r 23N25á88r62o82ž15n21ý 3859942578

Co to je perspektivní a neperspektivní místo ? To , co se dnes jeví jako perspektivní , může být za 20 let neperspektivní a obráceně.

Apropo ...ono se hodně těžko stěhuje za prací vzhledem k vysoce přemrštěných cenám bytů a nájmů.

+2/0
5.6.2016 11:27

P11e92t55r 58S71v14o35b80o51d89a 7872451544

No misto ridice autobudu nebo prodavace v supermarketu bude neperspektivni i za tech 20 let ... pokud vubec existovat. A "tezke" stehovani je jen vymluva aby si clovek nejak ospravedlnil ze se mu "nechce". Do urcite vzdalenosti se da dojizdet. Pokud vlastnite nemovitost tak prodat ji a koupit jinou jinde take neni neprekonatelny problem ... jen se musi "chtit". A najem ... to si snad delate srandu. Prestehovat se z jednoho najmu do jineho je snad to nejlehci.

0/−4
5.6.2016 13:04

J77a80n 22K64l54i51m60e45š 7823120650

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0/−2
5.6.2016 8:42

M62i45r66o31s62l24a77v 37B64u58č87e81k 6293583501694

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

+2/−2
5.6.2016 5:20

P23e25t61r 15S39v76o69b20o81d70a 7492651434

No to je presne ono. Kdyz pulka ridicu zneuziva socialni system a odbory tak pak neni cemu se divit ze firma musi setrit na mzdach. Ja to rikam porad ze odbory zamestnancum nic dobreho neprinaseji a casto jim spis chodi. Jedine komu odbory prospivaji je par lidi co sedi v komisi odboru.

0/−5
5.6.2016 11:02

V43i21k27t89o89r 95N35á47r13o27ž37n22ý 3599792948

Hlavním problémem odborů v rámci ČR je jejich dost časté amatérské a nesystémové chování . Jinak jsem přesvědčen , že silné a kvalitně pracující odbory mohou přínosem jak zaměstnancům , tak i zaměstnavatelům...

+1/−1
5.6.2016 11:15

P89e97t92r 16S13v80o47b29o31d96a 7352841744

No je to asi jako s politikama. Systemove se chovajici a schopni politici jsou take urcite prinosem pro obcany. Ale v realite se tam dostanou zkorumpovani neschopaci co mysli hlavne na sebe.

+1/0
5.6.2016 11:23

M55a49r91t73i21n 92R31u46z70i90c38k61a 1252328196977

Hlavnim problemem je jejich vazba na politickou stranu - vsimnete si, ze se hodne stavkuje, kdyz neni u moci CSSD, kdyz je u moci, stavky jsou pomalu zakazane...

0/0
5.7.2016 11:45

Z33d91e78n96e74k 30M82o76š43n62a 9610942918953

Svobodo ty si trouba

;-D

+1/0
27.8.2016 17:21

V92l63a21s59t91i63m34i62l 11Š66t58e57c28h17e63r 4531876580384

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

+7/−8
4.6.2016 23:43

M30i96l14a56n 86B10r34o65ž 9253407575404

To ale lidem , kteří si myslí, že mají na něco nárok a hrají si na oběti, nevysvětlíte. Mě na tomhle článku fascinuje, že ten řidič tvrdí, že deset let není spokojen s platem. Nemyslím si, že je špatné stěžovat si na malý plat, ale také mít snahu něco s tím dělat, ale nadávat deset let a nic s tím nedělat, to nevím, jak bych to nazval...hloupost?

+3/−7
4.6.2016 23:51

V35l54a73s97t74i50m64i40l 55Š73t69e90c21h48e26r 4111756220894

Souhlasím.Sám jsem to zažil ve firmách,kde jsem pracoval.Všichni brblali,že mají malou výplatu a kdesi cosi,ale aby s tím něco dělali,to už ne.Řekl bych,že je to taková národní vlastnost.Málokdo udělá radikální krok,začne podnikat,najde si práci mimo obor,vezme vedlejšák.

+2/0
4.6.2016 23:57

J74i13n66d70ř97i87c16h 33L59u66k96e18š 3329524353320

Ale ten krok je třeba stávka nebo ne? Když s tím praštím, vyklidím pole a půjdu se živit něčím jiným, tak s tím asi také nic nenadělám...

+4/0
5.6.2016 0:01

M13i53l18a88n 13B32r28o81ž 9563367225444

Ne? Neuděláte? Ani v té továrně, o které se zmiňuje? A kde bude mít větší plat, stávka, pokud je legální, tak samozřejmě možná ano také.

+1/0
5.6.2016 0:03

P48e83t33r 89S12v50o82b37o67d83a 7742191674

Ne ten krok je proste jim jinam. Stavka je jenom takovej hulvatskej socialistickej prezitek pro lidi co radi placaji v hospode u piva a delaji BUBUBU ale neumi vzit dopravdy zivot do vlastnich rukou. Je i dost na zamyslenou ze vsichni tu breci jak vztah zamestnanec-zamestnavatel je nevyvazeny. A on opravdu je ale opacne nez si oni mysli. Treba by me zajimalo co je vyvazenim prava stavky. Nejak nevim o tom ze by zamestnavatele meli moznost delat jen tak neco podobneho jako treba rict hele ja zejtra stavkuju protoze se me nelibi smlouva co jsme dobrovolne podepsali a chci abys delal vic prace za mene penez takze zitra nechod a nepocitej s vyplatou dokud me neustoupis.

+1/−7
5.6.2016 0:07

J26a15k73u58b 64K47n47e85c25h23t56o66v33s86k51ý 3830846231712

Na západě jsou stávky běžné a mnohem radikálnější než u nás, tka tady nevykládejte planety

+5/0
5.6.2016 0:13

M74i70l83a75n 43B16r16o81ž 9693967645294

Taky to tam podle toho spěje.

+1/−1
5.6.2016 0:20

V78i97k30t85o27r 54N33á91r88o74ž58n33ý 3709752328

No radši západ , než ČR ;-)

0/0
5.6.2016 11:06

P78e63t40r 53S82v69o13b43o96d41a 7392391514

Na kterem zapade myslite ? Francie vic socialisticka nez to bylo u nas za komancu. I v USA je par socialistickych prezitku za ktere by se nemuseli stydet ani v Rusku .. to jen par nevzdelancu si mysli ze USA je kapitalistickej protipol koministickemu Rusku se vsim vsudy.

+1/−3
5.6.2016 0:28

J58i65ř77í 87E59r92b77e68n 1123104346387

Stávka že je SOCIALISTICKÝ přežitek? 8-o;-D

+6/0
5.6.2016 0:16

J60a31r81o10m22í60r 14K66r82á36l 4270389534809

Když budou zaměstnavateli chybět řidiči, je to větší tlak, než nějaká stávka. Jak je stávka výhodná se kdysi přesvědčili ve škodovce. Stávkou si vydupali míň, než chtěla původně škodovka nabídnout při jednání.

0/−2
5.6.2016 7:31

L58a74d63i33s53l87a24v 80H43o32l95í69k 5722762969631

Ale oni zaměstnavatelům řidiči chybí a peníze stejně nepřidávají....

+1/0
5.6.2016 10:33

V76i62k16t24o31r 48N30á43r84o80ž34n72ý 3679312478

Je to o tom , že mají dlouhodobé smlouvy s kraji , kde jsou pevně stanovené částky za zajištění základní dopravní obslužnosti .Na zvýšení mezd už peníze chybí...

0/0
5.6.2016 11:08

J49a44r78o44m13í14r 78K55r45á24l 4790869594149

Asi jim tedy chybí málo řidičů. Pokud bude ohroženo dodržení smluv, bude to jiné.

0/0
5.6.2016 13:27

J51a86n 37F69r29i59d64r31i39c58h 6205538309483

Protoze bejt bez prace je horsi nez pracovat za malo. Protoze kazdej druhej brblá ale nikdo se neozve. Ta jistota práce je jim rozhodne cennejsi.

+1/0
5.6.2016 1:30

J72i63n51d22ř21i84c55h 34L93u42k93e58š 3969164693980

Někdo střídá firmy, zkouší se uživit sám, jde dělat něco jiného. Někdo chce zůstat u své profese a změnit podmínky k lepšímu tam kde je. Co je na tom špatného? Pan řidič řekl svůj názor, Vy také. A když je Vám Z někoho špatně, napište to aspoň dobře česky.

+4/−2
4.6.2016 23:57

M51i60l70a38n 42B93r95o12ž 9483717825284

Tak já bych t nerad zabředl do diskuse o pravopise, za chyby se omlouvám, nicméně nevidím, kde mám chybu, třeba mně ji opravíte, prosím. Vy jich tam máte mimochodem celkem dost také, například velké Z, před kde - tam, kde je - se píše čárka. Takž od Vás si určitě v češtině asi radit nenechám. Ten pán si nemá deset let stěžovat, má s tím něco dělat, tečka.

+1/0
5.6.2016 0:01

J15i29n33d58ř83i40c82h 81L71u66k75e74š 3589274923940

Já jsem reagoval na úplně jiného pána, velké Z bylo schválně, aby bylo jasné, co je špatně. A čárku jsem přehlédnul, tu chybu uznávám. Jinak jsem jezdil dlouho s kamionem, ale odešel jsem dělat něco jiného. Nicméně řidiče, kteří se vzbouří a nechtějí si hledat jinou práci, chápu a neodsuzuju. To bychom mohli vyklidit pole všichni, jít dělat do Německa, do jiných profesí, tady ať to převezmou ukrajinci a rumuni. A nic to nemění na tom, že práce řidiče autobusu je podhodnocena. To snad uznají všichni...

+3/0
5.6.2016 0:30

M75i69l61a57n 60B39r17o58ž 9813917155774

Všichni to neuznají, já ne, jako řidič autobusu jsem měl nadprůměrný plat. Takže ne, všichni to neuznávají, o tom, zda je podhodnocena, nerozhodujete vy, ale nabídka/poptávka.

0/0
5.6.2016 0:34

J66i48n73d48ř11i37c29h 73L18u44k74e66š 3339864373830

Tak poptávka po řidičích je, je to napsané na každém autobusu, bilboardu, návěsu. A je jich málo, protože je ta práce podhodnocena, to opravdu nerozhoduju já. Nebo myslíte, že jsou jsou placeni dobře a proto je jich nedostatek?

+2/0
5.6.2016 0:55

M84i95l78a25n 11B11r36o77ž 9193357665754

Jak kde, v Praze jsou placeni dost dobře. Jinde určitě taky, na rozdíl třeba od prodavaček v supermarketech. Poptávka je kvůli růstu ekonomiky, za rok dva to bude zase jinak, aje to také vělkou sítí, která je někdy až "zbytečná", tím mám na mysli to, že ve srvonání s Evropou máme dost luxusní spojení zde v Česku (intervaly apod.)

0/0
5.6.2016 0:57

J22i74n75d90ř34i14c25h 33L92u36k72e31š 3969284863400

To je jedno, jestli je to růstem nebo hustotou spojů. Když je poptávka, měly by platy růst. Sám píšete, že zhodnocení profese neurčuju já, ale nabídka a poptávka :-)

+2/0
5.6.2016 1:08

M94i94l34a73n 12B32r73o85ž 9223897765654

Není to jedno, je to úplně irelevantní, pán nemá brečet a má něco dělat, tečka. Mějte se.

0/0
5.6.2016 1:13

M21i94l38a74n 69B52r61o43ž 9673827415284

No, upřímně, když na to koukám, čeština není také Vaší parketou...

0/0
5.6.2016 0:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.