Diskuze

Stávka? Ta platy řidičů autobusu moc nezvedne, stěžuje si jeden z nich

Už přes deset let řídí Jan Sedláček autobus bez jediné nehody. A stejně jako většina jeho kolegů není spokojen se svou mzdou. „Jediné, co může v budoucnu tlačit na výši mzdy, je nedostatek lidí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES řidič, který vstává ve tři ráno a denně najezdí 170 kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

90% lidí na světě by na otázku zda jsou spokojeni s výší své mzdy odpověděli negativně. Neznamená to ale, že kdyby se těmto 90% lidem zvedla výplata dle jejich představ, nastala by rovnováha ve vesmíru [>-]:-)

0 0
možnosti
Foto

Těmto chlapům fandím a vážím si jejich práce.Jak bylo popsané v článku a po mnoha letech praxe za volantem vím co tato práce obnáší a jak je důležitá.V tomto oboru si zaměstnavatelé s řidiči stále jenom vytírají konečník a vydlbávají kde se dá..Místo vzestupu prestiže a ucty se z těchto lidí dělá spíše ficka která má držet hubu a krok.Hlavně,že se napakuji dopravci.

1 0
možnosti

:) ten člověk nepochopil princip stávky.... Když nechce stávkovat, tak ať neříká, že není spokojen s platem, nebo ať si najde ještě jednu práci... do jedné bude chodit pro zábavu a do druhé aby byl spokojen s celkovým příjmem.

0 0
možnosti

S tim nemuzu souhlasit, proc by musel stavkovat, kvuli odborarum? Vetsina odboru to nedela kvuli zamestnancum, ale pro svuj prospech a nekdy i vyssi cile v politice jejich strany... Naopak ma pravdu, jedine nedostatek ridicu muze zvednout platy, ale take je doba, kdy uz nebude mozne jezdit autobusem za par korun, ktere nepokryji naklady...

0 0
možnosti
Foto

Dokud budou lidi otročit v práci jen proto, že je práce baví a naplňuje, pak se jejich podmínky zlepšit nemůžou. Sami svým chováním narušují přirozenou rovnováhu trhu práce, který pak nevnímá rozdíl mezi nabídkou a poptávkou a platy tak zůstávají stejné nebo dokonce klesají.

Neříkám samozřejmě že by člověk neměl dělat práci která ho baví, avšak vše má mít své hranice.

1 0
možnosti

Že pomocný pracovník na stavbě si vydělá víc? Tak proč jezdíš s autobusem a nejsi ten pomocný pracovník na stavbě?

3 4
možnosti

S autobusem jezdí, jak je v článku uvedeno, protože ho to baví.

4 0
možnosti

Nic nebrání řidiči Janu Sedláčkovi se sbalit a jít pracovat jinam,já vstávám o hodinu později,končím večer,najezdím až 600km,plat něco přes 2000 eu,stěžovat si umí kdejaký.....radši nebudu psát kdo,nebo mě zdejší inteligence zase smaže.RvRvRv

2 3
možnosti

Třeba brání ... jinde nemá kde bydlet nebo tam nebude zaměstnání pro manželku ...

3 0
možnosti

J56a25n 97K49l67i72m56e25š

5. 6. 2016 8:42

Pokroky ve vývoji samoříditelných aut nezastavíš...

0 2
možnosti

K problematice mám blízko - MHD ... Řidiči nejsou a nebudou. Zřizovatel je veden snahou šetřit, to se projeví ve mzdě, je trvale slabá. Zejména tím, kolik času řidič investuje k nabytí svého příjmu. Stávky, nepokoje být mohou a jsou, v zásadě nikdy podstatně úspěšné. Není jednotnost - ani nebude, zúčastnění mají své reálné závazky, Hypoteční úvěry, hospodaří většinově bez rezerv, řada řidiček - žen...

Možnost přivýdělku je - práce přesčas, (ZP - 150 - 416 hod á rok), což zase eliminuje soukromý život. Pracovník je neustále !, před - po - mezi směnou, pokud má volno - spí ! Ty lidi tam v zásadě drží - To, že ta práce i baví a podstatné sociální jistoty. Trend odchodu do zahraničí se v zásadě nekoná. Ti, kteří odešli na kamiony - se dříve, či později vrací do systému zpět ... Hraje v tom roli i věk, kdy pracovník vymění vidinu výdělku za každovečerní vlastní postel. (Pak vypráví dobré historky z cest) ...

Existuje pak i nemalá skupina pracovníků, která jenom čeká na to, aby se jejich pracovní smlouva přenesla z doby určité - na neurčitou. Pak se jejich chování radikálně změní. Nepřišli pracovat - přišli se zavěsit do sociálního systému firmy. Po vyčerpání 5 týdnů dovolené, si další udělí nemocenskou a plným využitím ZP. Tj., ošetřování, dárci krve, členové komisí Odborů ... Tím sobě kompenzují popsanou situaci a stávají se prakticky nepropustitelnými. Tabulkově existují - reálně nikoliv. A kolo se točí dále - práce je dost - lidí málo. Řidiči nejsou a nebudou ...

2 2
možnosti

No to je presne ono. Kdyz pulka ridicu zneuziva socialni system a odbory tak pak neni cemu se divit ze firma musi setrit na mzdach. Ja to rikam porad ze odbory zamestnancum nic dobreho neprinaseji a casto jim spis chodi. Jedine komu odbory prospivaji je par lidi co sedi v komisi odboru.

0 5
možnosti

Tak po doktorech tu máme autobusáky kteří vyhrožují stávkou.Je mi s těchto lidí blbě od žaludku.Sakra když se mi někde nelíbí,tak jdu jinam.Já vystřídal šest firem a začal podnikat.Otravuji s tím někoho? Všechno jsem si musel vydobýt sám.

7 8
možnosti

J30o80s66e59f 71H61a44l71o

4. 6. 2016 23:19

Mimochodem, nevíte jak dopadlo Švýcarské referendum o vyplacení stálé renty 2500 franků měsíčně každému občanovi? V tomto světle vypadají takové stávkové pohotovosti o navýšení platu o pár tisícovek směšně. Jsme prostě chudý východ a ještě dalších 100 let budeme.

0 0
možnosti

Pan Svoboda a pan Brož Švýcarům jistě vysvětlí, že jak se jim to nelíbí, můžou se sebrat a jít třeba do ČR.

0 0
možnosti