- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Často jezdím s Eurolines, kde je zcela normální, že řidič zkontroluje jízdenku a cestující si sám na hromadě vezme vodu a noviny. Jako obtěžování to nevidím.
Mysím že to RJ poněkud nezvládl. Autobusy na lince Praha-HK jezdily většinou bez stewardek už tento i minulý víkend, přitom se nekonalo žádné rozdávání vody, sluchátek nebo novin a nejmíň v polovině případů z těch 4 co jsem jel nešlo o bus fun&relax ale starý náhradní. Teprve poslední cesta bez stewardky včera byla avízována předem přes SMS.
SA přitáhly cestující nízkou cenou a službami, nyní už nemají ani jedno (cesta Praha-HK mimochodem před několika týdny zdražila, bez jakéhokoliv avíza, navíc ještě spoje co bylo do té doby sedlové s nejnižší cenou se staly nějakým zázrakem špičkovými s nejvyšší cenou). Nyní lze jet i za cenu o něco nižší vlakem což je paradox.
Jinak to kafe nebylo až tak zlý, podobná kvalita se stále servíruje v mnoha restauracích...placené občerstvení v busech taky před časem zčásti podražilo, teď tedy už není žádné.
Včera bez stewardky už byly problémy s obsazováním míst (cestující si sedají jinam) a hlavně z bezpečnostními pásy: bez výzev a kontroly stewradky na to značná část cestujících kašle.
v normální liberální ekonomice kdyby kvalita služeb klesla a ceny stouply natolik, že by slibovaly nadstandardní zisky, by někdo přišel RJ konkurovat. ale bohužel podnikatelé v dopravě v ČR již vědí, co to znamená, pustit se s Jančurou do křížku. okamžitě by (nejméně) o třetinu zlevnil, dal pozor, aby na dotyčné lince jezdily nejlepší autobusy a možná i obnovil stewardky. že to je (pro dosavadního monopolistu - tedy firmu v dominantním postavením) nelegální? už český ÚOHS někdy někoho odsoudil za podnákladové ceny? a i kdyby se k tomu náhodou dohrabal, tak možná za 5 let, kdy už by nebohý konkurent byl dávno odstrašen, v horším případě vůbec neexistoval.
já s nimi jezdil kdysi dávno - to už je určitě přes 10 let - do Liberce. ano byl to tehdy nejlepší způsob, jak se dostat domů. za to, jak změnil cestování na této lince ve srovnání s ČSAD Liberec (resp. v sousedství ČSAD Jablonec) ho pravidelní cestující museli mít rádi (tedy ti co jezdí z Liberce, nikoliv ti z Hodkovic apod.). nicméně jeho obchodní praktiky zcela v pořádku určitě nebyly. Hotlineru, který se tehdy snažil normálně podnikat, revoluci na dálničních linkách v kraji započal, ovšem byl SA, ČSAD Liberec a ČSAD Jablonec zadupán do země, mi tehdy bylo opravdu líto. je to něco podobného, jako když si Leo Expres s reálným podnikatelským plánem posvěceným úvěrujícím konsorciem bank ve víře v normální podnikatelské prostředí troufl vytáhnout proti ČD a RJ.
s SA (RJ) a ani s žádným jiným dálkovým autobusovým dopravcem už hodně dlouho nejezdím, takže současný stav nemohu posuzovat. ale věřím Vám.
jen mě překvapuje, že tvrdíte, že si cestující bez dozoru stewardky neumí sednout na své místo. tohle v Liberci (před 10 lety) nikdy dozorovat nemusela a v drtivé většině případů to bez problémů fungovalo.
To bych uvital i na lince Zlin-Brno. V klidu si vzit noviny pri nastupu a bez nejnizsiho modelu kafe se klidne obejdu (neříkám, že si ho někdy nedávám).
By jančujra mohl přidat ještě lednu řadu sedadel. Uprostřed má tolik nevyužitého prostoru....
Pokud je BUS určen jen pro přepravu sedících osob, tak v podstatě za jízdy MUSÍ steward(-ka) sedět na určeném místě přikurtován(-a) bezpečnostním pásem ... žádné chození po vozidle a obskakování cestujících ...
ten bus tu stewardku má schválenou v techničáku
Vzhledem k tomu, že na trati praha-liberec nic jiného nejezdí, tak existence stewardek je nevýznamná.
Dá tam automaty, jako v IC busech DB a připravte si drobné
Co automaty na kartu, to Jančura nezná?
šetřit se někde holt musí, a za chvíli možná i stevardky nebudou taky ve vlacích.Nebude kávička zadara
Kávička zadara může být i bez stewardek. Stačí šikovný automat např. na žeton (oldschool metoda), nebo prostě na zadání čísla jízdenky (z důvodu kontroly, kdo toho kolik za cestu vychlemtá) a je to.
Souhlas níže s názorem p. Kucínové. Mladá od bratra tam jezdí. Nejsou lidi. Buzerace z vrchu a za ty peníze? Dneska si mladí seženou lépe placenou brigádu v pohodě a s menší buzerací, takže za chvilku se Jančura po dlouhé úvazevrátí ke klasice a kafe bude vařit automat.
Drtivá většina vnitrostátních linkových autobusů jezdí bez stewardek, a cestující to taky přežijí. U mezistátních jsou důležité, protože řeší i administrativu spojenou s překračováním hranic a komunikaci.
I na mezinárodních se obejdou. Volný řidič posbírá doklady, předá na hranicích a pak rozdá cestujícím. Nic víc. Vlastní zkušenost.