- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Letět je asi pohodlnější, ale podle mě ten bus smysl má. Teda alespoň pro mě, jelikož mám už jízdenky koupené. 12.8 z Prahy do Benátek, kde budeme v 8 ráno, tam necháme batohy v úschovně, jeden den si projdeme benátky na lehko. Večer se vrátíme pár km zpět, někam k Udine, přesně to ještě není naplánováno a vydáme se na několikadenní tůru s batohy a stanem do Alp. A 19.8 z Udine (jelikož tím bus z Benátek projíždí a zastavuje zde) zpátky do Prahy. Jak bych tohle řešil autobusem? Příplatek za zavazadla? Musel bych se vracet zpátky do Benátek - další peníze za přepravu. Takhle mám Benátky + týden v Alpách za pár Kč :)
Létám do Benátek cca 1x měsíčně. Dnes do Benátek létají 4 společnosti. Wizzair (letiště Treviso), Volotea, easyJet a ČSA (letiště Marco Polo).
Nejlevnější jsou Wizzar. Čas od času jsou u nich zpáteční letenky za 450 Kč. Průměrně platím u Wizzu za zpáteční letenku 650-750 Kč.
Volotea mívá akce, kdy bez jakýchkoliv dalších podmínek je cena za jeden směr 4 € (zpáteční letenka bývá řádně napálená. Dá se ale koupit jen jednosměrná letenka a zpět letět někým jiným).
EasyJet mají nejlevnější ceny cca 650-750 Kč za jeden směr.
ČSA jsou největší tragédi. Ceny začínají na cca 1.900 Kč/jeden směr (musíte ale s nimi letět i zpět). Běžně jsou ceny ale 2.500-4.500 Kč/jeden směr.
Samotný let trvá cca 50 min. Rolování letadla na ploše, schůdky, autobus na obou letištích atd. zabere celkem dalších cca 30 min. Cesta z letiště do centra Benátek (Treviso) cca 1 hod, Marco Polo (20 min). Na dopravu letadlem z Prahy do Benátek (door-to-door) tak bohatě stačí max 5 hodin.
Stejně nechápu, jak ÖBB přišly zrovna na název 'Hellö' - jakože jízda s nimi bude 'die Hölle'? asi jo, protože fakt nechápu, kdo by s nimi jel z Vídně skoro 4 hodiny do Salzburgu nebo přes 6 hodin do Innsbrucku
Rakouské dráhy ÖBB si se svou společností Helö budou sami konkurovat autobusy, když na lince Praha-Wien jezdí s Českými drahami i se svými railjety? To opravdu nechápu.
jo zní to nelogicky, ale podle mě o žádnou velkou konkurenci nejde - tyhle dálkové autobusy jsou služba pro chudáky, kteří se raději za levno sardinkují v autobusu, než aby jeli o třetinu rychleji pohodlnějším vlakem.
na linkách, kde budou konkurovat vlastním vlakům, už teď stejně autobusy jezdí, kdo chtěl vlak vyměnit za bus, již tak učinil, čili ÖBB patrně z vlastních vlaků ubírat nebudou.
jedním busem Wien - Praha - Berlin svým railjetům v situaci, kdy z Vídně do Prahy už teď jezdí každým směrem asi 20 busů různých dopravců, určitě konkurovat nebudou.
navíc koukám, že (zatím) prodávají jen mezinárodní jízdenky.
V Rakousku jsou nějaké "státní dráhy" ... od kdy ? "Společnost Státní dráhy" (StEG) existovala za c.k. monarchie ...
A ÖBB je co? Nebo ten stát musí mít v názvu?
A já pořád čekám, jestli nám obnoví noční lůžkový spoj na Venezia Santa Lucia (mluvilo se o tom po dokončení koridoru...) Klidně i za 59 éček jedna cesta... lepší než na sedačce v busu. Ale nevím, jestli se dočkám.
4. koridor ještě dokončen nebyl.
Nyní se mluví alespoň u lůžku do Zürichu (náhradou za dnešní spoj přes Německo, který bude zrušen).
30e tam a zpět mi připadá jako bublina,která praskne.Některé cestovky nabízejí nevyužitou kapacitu autobusu zájemcům o koupání,ale cena kolem 700 byla před 8 lety.Dnes se to dá pořídit za 900.Žádná cestovka to nenabízí jako na komerční riziko
co myslíte "bublinou, která praskne"? zdražení? pochopitelně - 15€ za libovolnou trasu je zaváděcí cena, jezdit Praha - Benátky (přes 800km) za 15€ je nereálné. i když se budeme držet velmi při zemi a počítat náklady jen 1€/km (to bylo v ČR před 10 lety...!!), tak by takový bus musel jet vždy plně obsazen, aby to nebylo ztrátové - a to nepočítám mýtné, které v Rakousku a Itálii není z nejlvnějších, plus tunely. Regiojet má základní jednosměrné jízdné mezi Prahou a Vídní 22€, přitom vzdálenost není ani poloviční - to bych považoval za zhruba reálnou cenu. čili Praha - Benátky reálně cca. od 40€.
s Leo Expresem se nyní prý dá jet z Prahy do Vídně pod 600Kč za dvě osoby - ale taky jde pochopitelně jen o zaváděcí cenu (a akci 1+1 zdarma).
s tím, za kolik nabízejí cestovky svou volnou kapacitu, nemůžete srovnávat, ty jsou v zásadě rády za každou korunu, kterou dostanou navíc.
Levněji se dnes dá dostat do Benátek než na nějaké odlehlé místo na Moravě.
A není lepší jet autem, než sedět někomu na stehně?
tak pokud by to měla být mladá hezká slečna, tak volím stehno...