Diskuze
Mluví se o nich už 25 let. Teď má rychlovlaky vzkřísit další studie
Děkujeme za pochopení.
P11a28u33l 86J41a83r23o59s
Smysl to stavet,urcite ma.Jen ne tim tempem,jak se u nas stavi. napr.tunel Blanka.
M94a44r96t33i49n 72K22u48ř82í68t75k92a
Spousta našich moderních tratí splňuje rychlostní parametry pro vyšší rychlost. Povolení vyšší rychlosti brání pouze přítomnost železničních přejezdů.
R43a63d44e29k 93J73a47n91a74t34a
Spousta? Možná tak Brno-Břeclav a Pardubice-Choceň. Tj. skoro k ničemu.
Navíc odstranit přejezd není "pouze". Stavba nadjezdu nebo podjezdu stojí peníze.
J64a10n 96J66e42m13e77l51k34a
Jsou to celkem zbytečné debaty o VRT na 350 km/h. Brno Praha. Odhad 2040. Díky této megalomanské koncepci se stejně nikdo žádného efektu nedočká.
Benešov Jihlava je adept na další Hitlerovu dálnici, když dojdou prachy z EU.
Asi se všichni shodnou na Brno Jihlava. Výjezd z Prahy sever na Neratovice je třeba. Kdyby se postavila místo Úval VRT na Kolín, pomohla by všem. Praha Beroun by se taky hodila, ale nic.
Západní státy mají ostatní infrastrukturu dobrou. Mohou stavět VRT.
U nás zcela chybí meziregionální spojení, které by nahrazovaly chybějící dálnice.
Německo. Zapadlá Bischofswerda - Gorlitz. Dvojkolejná regionální diselová trať, max 120 km/h. Zrychlený vlak průměr 96 km/h (průměr osobního auta na dálnici), osobní okolo 74 ! (zastávky na znamení)
Jednokolejná Boschofswerda-Zittau, max 120, spíš 100, zrychlený vlak průměr 70km/h, os 54!.
Trať podobná českým, ale v dobrém stavu a zabezpečená zabezpečovačem, zastávky na znamení, jedou, co to dá..
O tom se českým může zdát. Zrenkonstruovaná Frýdlant nad Ostravicí, Frenštát za miliardu 15 km, průměr 34 km/h. Průměr českých rychlíků 50 km/h.
Nevím proč se nepostaví/nenarovná Hradec, Turnov, Praha. Lysá nad labem -Turnov je Nějakých 50 Km, což by šlo postavit podobně jako Brno Přerov na 200 za cca 25 mld. Dále nová jednokolejná trať si myslím, že v normálních státech se staví za 100 ml/km. Za 300 mld co stojí vrt by se jich asi dalo postavit dost. (Turnov Hradec) Trať 072 by byla konkurenceschopná, ale vlak furt brzdí ze 120 na 60 kvůli stavu. atd atd. OPD2 zdá se taky bude celkem fiasko, protože hodně staveb se má teprve začít stavět 2019 (teoreticky)
R21a65d40e91k 85J43a13n17a31t86a
VRT Praha-Brno není nic "megalomanského". Je to standardní evropská VRT a nejlevnější (!) řešení problémů, které na této trase dnes jsou s nedostatečnou kapacitou a rychlostí.
Pokud je nějaký objem prostředků, je lépe ho investovat někde, kde je vysoký potenciál nárůstu počtu cestujcících (to totiž má velký velký vliv na efektivitu). Jaká je potencionání poptávka v typicky tangenciálním směru Turnov-Hradec? Prošlo by to vůbec kritérii efektivity pro EU? Totéž trať 072. Je to tangenciální trať, která míjí Prahu. Je vůbec diskutabilní, zda tam patří dvě vrsvy osobní dorpavy a neměla by být pouze 1.
B97r45o66n63i88s67l46a19v 75G66a30b20r49y67š
A před šesti lety vyšel článek na Technetu:
Je zajímavé porovnat, kam se dostaly ostatní státy a kam my.
R49a74d54e15k 78J89a33n68a78t31a
No změnilo se mezitím to, že VRT má v provozu i "zaostalé" Turecko a za dva roky (2018) otevírá rychlou trať i ještě zaostalejší Maroko ...
B97r14o36n18i40s43l84a52v 46G26a66b64r39y13š
Dříve než pochybovači zabrousí sem a dříve než položí nějaké dotazy, případně projekt rovnou zkritizují, doporučuji jim si velmi podrobně prostudovat stránky http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz. Jsou tam snad odpovědi na všechny otázky okolo VRT.
J53i45ř41í 42Z58a12t90l54o89u34k45a67l
Jak se dívám do zdejší diskuse, stále je dost rozšířený omyl, že vysokorychlostní tratě při vzdálenostech v naší zemi nemá smysl stavět, případně že by měly smysl jen pro mezinárodní dopravu. Přitom vysokorychlostní trať Praha - Brno by výrazně pomohla i dálkové vnitrostátní přepravě. V podstatě by mohla tvořit takovou páteř, při slušných návazných tratích, především do Přerova by pak přímé vlaky Praha Brno mohly pokračovat na Ostravu nebo Zlín, v opačném směru na Plzeň nebo Ústí nad Labem. Dále by tam mohly jezdit pomalejší vlaky s několika zastávkami (např. Benešov, Vlašim, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí), právě kvůli nim by měly ty zastávky smysl, a vlaky které by v polovině trasy odbočily a pokračovaly třeba na Třebíč nebo Žďár nad Sázavou. Společně s mezinárodní dopravou se neobávám, že by taková trať nebyla dostatečně vytížená
R58a11d51e95k 16J39a65n45a65t83a
Máte pravdu.
Bohužel novináři přispívají spíše k bulvarizaci tématu, místo osvětových článků (ve stylu Technetu), které by vysvětlily, jak by vypadal provoz a jaké jsou již fungující analogie v západní Evropě.
Jinak se tu v diskuzi budou objevovat pořád bludy jako "se to ani nerozjede", "kdo potřebuje jet do drážďan" nebo "bude drahá jízdenka".
R40a38d77e41k 80N76e72u33m11a84n44n
Otázka je, na co VRT potřebujeme?
Taková poptávka po Praha - Drážďany určitě není.
Praha - Brno možná ano
Praha (Brno) - Vídeň nebo Bratislava určitě ne
Zaplatí nám VRT tranzit Berlín - Praha - Vídeň?
Dvakrát moc si jistý nejsem
R51a61d43e58k 90J19a76n40a53t24a
Ad praha-drazdany:
zde pochopitelne nejde jen o tuto relaci, ale o spojeni do cele severni casti nemecka a predevsim o rychle spojeni prahya usteckeho kraje.
M12a71r72e84k 82H11r49u19b37y
Nechci vypadat jako kverulant, ale studie nejspis nestaci
J98i93r46k68a 15M13i63k27š31í24k
Včera mě pan Sobotka, připomněl Klemu Gottwalda, který říkal, že v brzku bude všechno, ale nikdo nevěděl co ti je brzko!
M80a65r33e60k 32H16r49u18b47y
Naopak SZDC vi, ze to bude trvat dlouho a bude to pekelne drahe, prestoze okolni zeme tyhle veci dokazi resit relativne rychle a za prijatelne penize.
Nekdy mam dojem, jestli SZDC (i RSD) vi, ze maji na starosti pozemni komunikace, ne vesmirny program
M25a29r87t14i22n 69H37o65r15á55k
Jsem proti rychlovlakům.
To zase bude pro politiky a mafii tunel, větší než Blanka.
Dokud tady nebude takové prostředí, že stavební firmy budou stavět za normální ceny, podle kvalitních projektů bez vazeb na mafii s politiky. Tak to takových projektů nemůžeme investovat.
Zase se bude krás ve velkém. Prosím už NE.
T96o74m32á24š 73M85o50r14a91v37č55í37k
Ona se dá vytunelovat trať i s maximálkou 60 km/h, tak proč jste proti VRT?
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...