Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do roku 2024 postavit i vlakové napojení z centra Prahy na ruzyňské letiště. V případě projektování trasy nenechává správa nic náhodě – za téměř sto tisíc korun měsíčně platí PR agenturu Talk, která zajišťuje komunikační kampaň pro kolejové napojení letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a95n 91P96a78v98e26l 2900637103930

to že jsou papalášové kreténi, a metro místo na letiště natáhnou do nemocnice je jasný. Doprava z letiště prostě není dobře zařízená, ale aspoň je to vesměs přehledný a i turista se může bez větších problémů dopravit do centra, ikdyž s přestupem. Ale částka přesně pod 2 mega, aby se nemusela soutěžit, a ještě nějaký firmě, která má jen udělat reklamu na něco co ještě není... Tohle je další malá domů :)

0/0
27.6.2016 9:00

J14a93k23u77b 44Š89a75f77a24n89d66a 7675697481341

Obrázek 18: Fakt tam někdo z ministerstva je schopný napsat slovo "elektrizovaná"?

0/0
9.6.2016 10:02

R38a77d15e51k 24J50a26n49a65t71a 9615676744302

Co je na to špatně?

Je možné psát "elektrifikace" i "elektrizace". To druhé je starší a možná i správnější - viz např. název této firmy: http://www.elzel.cz/

+1/0
9.6.2016 12:30

R22o70m77a65n 89V14e76s78e18l41ý 2233639300130

co to je za nesmysl? na to neni potreba zadny pijar - kazdy vi, ze taksalove jsou lupici a pokud se chcete dostat domu v rozumnym case, tak jina volba neni (pokud neplatite uzasne levne parkovne). spojeni je potreba a melo uz 15 let byt. praha je jedna z mala mest, co nema normalni spojeni na letiste a jede v celem lobby s AAA

+2/0
8.6.2016 23:36

P17a52v27e77l 16M22o40r56a51v39e71c 3252989522978

Jediný, kdo potřebuje vysvětlit důležitost vlaku na letiště, jsou naši politici. Ti 20 let jen přichází s jednou vizí za druhou, pravidelně odsouvají termín začátku prací, aby nakonec nejvíce peněz utratili za PR akci proč je projekt důležitý?

Stačí se podívat na jakékoliv větší letiště..

+7/0
8.6.2016 23:26

D37a27n50i20e16l 62D32r90n47e56c 6761569726872

Základem je, aby byly na jednom webu přehledně všechny dostupné informace, tj. od vlastního trasování přes hlukovou zátež a emisní úlevu až po ekonomickou stránku věci. Projekt musí být co nejtransparentnější, aby se zabránilo spekulacím. A ještě je potřeba ochota odpovídat na sebestupidnější dotazy.

+3/0
8.6.2016 22:36

D11u73š45a41n 84D35i11t50r57i59c32h 3128446643649

To jistě, ale je otázkou zda to má stát 2 mil.

0/0
9.6.2016 15:29

M34i43c61h47a17l 92M42i69n64a92ř85í66k 4424205243836

Možná blbej nápad, ale........

Co kdyby se letiště stalo součástí VRT Praha - Kladno - Drážďany (eventuálně přes Ústí n/L.). Asi by se to dalo skloubit a s vysokou dávkou pravděpodobnosti by tato část trati vyšla daleko daleko levněji (bo se na ní vztahují jiná pravidla ohledně vyvlastnění pozemků ve prospěch národního zájmu). Myslím, že i přístup Prahy 6 se dá rozumným argumentováním, dostat do nějakých hratelných mezí.

+1/0
8.6.2016 19:43

R30a92d98e74k 82J97a36n97a78t62a 9945426244182

To nemá smysl. VRT výjezd z Prahy směrem letiště by musel být v tunelu, a to nejen u křiklounů ve Střešovicích, ale kvůli obloukům prakticky celý (tak 10 km, pod Vltavou, atd.). Navíc terén pro pokračování od letiště na sever nic moc rovina.

VRT z Prahy na sever má vést kratším a jednoduchým tunelem od Balabenky na Střížkov. A dl podél dálnice D8 - což je stavebně jednoduché.

+5/0
8.6.2016 19:50

R64a14d72e68k 44J21a22n90a47t53a 9485366374482

A ještě jeden důvod. VRT provoz se obtížně kombinuje z příměstskou dopravou. Buď by musely VR vlaky jezdit pomalu, nabo regionální doprava mít málo zastávek.

+1/0
8.6.2016 19:50

M52i65c45h57a71l 92B88e90n29e79š 6449408432866

Nemusíte jezdit ten úsek vyloženě vysokorychlostně, navíc pro pohodlnou koexistenci s regionální dopravou by stačilo přidat další kolej, která by vedla mimo nástupiště zastávek příměstské dopravy. Není to nic neřešitelného. Víte moc dobře, že VRT jezdí na spousty evropských letišť, jako je Frankfurt, Bonn/Kolín, Paříž CDG atd. Ten trafikon se na to dá krásně udělat, podívejte se třeba, jak to mají pěkně poskládané ve Vídni, kde na Schwechat jezdí CAT z Mitte, ICE z hlavního a do toho S-Bahn se spoustou zastávek.

0/0
8.6.2016 22:13

R63a18d65e44k 90J12a96n53a51t34a 9555206204612

No tak to naklikejte na mapě, jsem zvědav.

+1/0
9.6.2016 0:46

J57i86ř61í 91K60o82c58u52r35e55k 6885584715168

To je ten hlavní důvod. Cestovní rychlost příměstského osobáku je cca 60 km/h. Aby nemusel z Kladna do Prahy 3x čekat až pět minut na předjetí rychlejším vlakem ... těch až 15 minut navíc není dobrých.

0/0
9.6.2016 15:05

M42i79c78h53a91l 41B55e17n19e60š 6719298822186

Ještě bych dodal, že přestože by šlo o dražší řešení, výhledově VRT na letiště patří. Pokud by letiště patřilo plně soukromému subjektu, věřím, že by samo investovalo do takového spojení. Jde o dlouhodobou konkurenceschopnost toho letiště. Bohužel v Česku se pražské letiště pořád chápe za opravdu pražské letiště, neuvažuje se o něm z pohledu potřeb mimopražských regionů. Jakmile budou severní Čechy připojeny železnicí na Drážďany a zlepší se také spojení na Mnichov, bude Ruzyně více a více trpět.

0/0
8.6.2016 22:08

L73u43k59á28š 50S64e45d19l68á82č82e55k 1353707577820

Myslel jsem, že když Ostrava ukázala, jak se to dělá, tak že se v Praze ponaučí. A zase nic.;-D Teď v Ostravě existují dva předběžné projekty. Ostrava - propojení s mořem,(polský souhlas už máme) a nadzemní dráha. Uvidíme, jestli v té Praze na to letiště budou rychlejší.;-)

+1/0
8.6.2016 17:13

P84e48t75r 51N63o91v61o48t76n40y 1811140941

A lyžování v bývalých dolech.

+2/0
8.6.2016 17:25

J29i45r53i 72Z97u79z16a72ň80á83k 4378560243386

A co,tak vybudovat koridor pro vznášedla a netřeba koleje a jejich údržba.;-D

0/0
8.6.2016 14:19

R23o17b81e71r72t 33P63r35a11ž70á10k 4338356675180

I koridor by "rozdělil Prahu 6", tudíž důvod odporu petentů by trval.

0/0
8.6.2016 15:20

P64e57t13r 96K41o38š10í77č59e15k 8341140195861

"...Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony..."

...

Já jim za ty dva melouny radu dám : "Vyerte se na nějakou trať na letiště!!" :-)

0/−3
8.6.2016 13:38

V68i69k77y81r 17B34o91h62u12m68i95l 22S56t72r29a19n71s77k44y 9727578586699

a nebo jí postafffte, ale neblbněte lidem hlavu ptákovinama8-o

0/0
8.6.2016 13:42

P47e59t79r 20H19a50j43s72m55a13n 6306754666894

Stat vymysli ptakoviny...proste v kultivovanem a modernim svete je rychle pohodlne spojeni z mesta na letiste normalni... zadna sci-fi ci pribeh... ani v roce 2024 spojeni z Prahy na Letiste nebude... statni uredniky vozi limuziny...

+3/0
8.6.2016 13:21

R46o66b96e39r81t 49P77r15a77ž35á40k 4808476575610

Stát má vymyšleno. Odpor klade Praha 6.

0/0
8.6.2016 15:21
Foto

M84a10r24e89k 35S15o34f58r 9635530138319

Dojemný příběh, jak dohodit kšeft Metrostavu

+1/0
8.6.2016 13:20

J58a85r71o23s98l72a15v 51Š12i77m81á21č90e71k 6174767399418

Mně to připadá jako příběh na pokračování. U těch Ejpovic zadání od SŽDC navozovalo dojem klasické ražby. Vyhrál Metrostav s ražbou štítem (z toho vyplývající změna raženého profilu musela vyvolat značný zásah do výkresové dokumentace, takže to nejspíš měli předvymyšlené). Je však fakt, že konkurence s námitkami neuspěla. Sou to klucí šikovný, metrostavský.

Tady se 20 let marně dohaduje způsob spojení (metro, povrchová železnice, nadzemní dráha, tunel...), ještě při otevření bezeskalátorového výstupu ve Veleslavíně bylo řešení v nedohlednu. Viktorka vykoukne z první ďoury a SŽDC už platí propagaci jejího budoucího využití.

0/0
8.6.2016 13:48

R14a71d18e41k 73J65a72n23a81t88a 9315766714342

A nemohlo to být naopak? Že zde vyhrála varianta lepší?

U dlouhých tunelů je TBM efektivnější (však Švýcaři teď taky razili štítem).

SŽDC to zadání ovšem napsala jakože na NRTM (pro Skansku), ale přesto u soudu vyhrál Metrostav, protože za použítí TBM to dokáže levněji ...

0/0
8.6.2016 14:13

J57a90r23o60s74l14a81v 93Š74i44m62á21č93e72k 6874577339228

Co je na tom "naopak"? Že je TBM u dlouhých ražeb efektivnější, se ví všeobecně (velké pořizovací náklady štítu se rozloží do velkého rozsahu) - pak ale to tak mělo být jasně zadáno. NRTM není nic zvlášť "pro Skansku", řekl bych, že v Česku tuto technologii Metrostav použil víckrát než ty slovenské Báňské stavby, které Skanska koupila. Jenže soutěžní lhůta není dlouhá (byť tady byla několikrát prodlužována, ale na to nejde spoléhat) a ty technologie jsou tak rozdílné, že na tu svou změnu, dle mého názoru, musel být Metrostav připraven ještě před vyhlášením soutěže. Taky součástí zadání musel být "univerzální" výkaz výměr (s velmi agregovanými položkami, v podrobnostech jde o něco úplně jiného).

0/0
8.6.2016 14:50

J66i91ř46í 35K90o26c81u98r15e67k 6985494785878

Skanska skončila v soutěži druhá za Metrostavem, který nabídl zhotovení tunelu za 3,97 miliardy korun, projektovaná cena byla přitom 7,5 miliardy. Skanska nabídla cenu 4,7 miliardy

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj

Určitě je v tom korupce. Vždyť předělání projektu nemohlo být zdarma. 8-o

0/0
9.6.2016 15:09
Foto

R95u91d88o24l10f 82P29o48l27a52n95e13c58k78ý 3893374603695

Není třeba budovat železniční trať. S klidem by stačila tramvajová. Podle informací od známého jsou nové tramvaje 15T schopny jet rychlostí až 120 km/h, stačí prý softwarově odinstalovat rychlostní omezovače. Pokud by jezdily v intervalu pěti minut stačilo by to, protože mají rychlejší rozjezd i brzdění než klasický vlak. Navíc by město ušetřilo na ceně a provozu, ale asi bude důležitější, aby si spříznění namastili kapsy.

+4/−6
8.6.2016 13:11
Foto

B93r58o87n24i10s44l33a31v 24G49a22b65r22y74š 2392949211

Ne, tramvajová trať by nestačila.

+4/−1
8.6.2016 13:12

R54a93d98e61k 40J32a51n90a62t16a 9515976384132

A jak byste vyřešil dojíždění Praha-Kladno (nejsilnější směr dojížďky v ČR)?

+4/0
8.6.2016 13:17
Foto

B11r18o30n59i50s36l35a97v 40G35a85b81r83y25š 2952389561

Nijak, pro pana Polaneckého prostě okolí neexistuje.

+1/0
8.6.2016 13:19

R89o92b65e24r97t 65P57r49a63ž88á61k 4698216805400

Meziměstské tramvaje nejsou (ani u nás) nic neobvyklého.

0/0
8.6.2016 15:18

R60o43b70e66r82t 71P37r85a90ž93á53k 4718356425910

V Basileji dokonce mezistátní.

+1/0
8.6.2016 15:49
Foto

B26r14o80n31i36s12l10a55v 20G24a63b45r51y69š 2762579751

To vím, ale na letiště je to nesmysl.

+1/−2
8.6.2016 21:45

R46o33b21e71r43t 64P76r23a29ž35á82k 4518696785660

Měl jsem na mysli trať Praha-Kladno změnit na tramvajovou. S odbočkou na letiště. Tram by jezdila normálně po Evropské a petenti z Prahy 6 by ztratili argument. Já vím, že je to nereálné, jen jsem chtěl říci, že tram Praha-Kladno s odbočkou Letiště zase tak úplná blbost není.

0/0
9.6.2016 9:14
Foto

B54r20o26n35i37s29l64a35v 78G21a43b64r81y26š 2272709371

Tramvaj je spíše prostředek pro zajištění rychlé, atraktivní a výkonné přepravy cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích také vyšší cestovní rychlostí než trolejbusy nebo autobusy. Toto se ale týká pouze zastavěné oblasti nebo v místě s velmi silným přepravním proudem. Proto se třeba vyplatí meziměstská tramvaj v Košicích do Východoslovenských železáren. Ale na letiště?

Když už tedy tramvaj, tak spíše vlakotramvaj, která by mohla sdílet společnou dopravní cestu s ostatními železničními vozidly. Abych se přiznal, není mi známo letiště, kam by se jezdilo tramvají.

0/0
9.6.2016 9:33

R58o11b12e58r83t 25P78r79a68ž58á91k 4478326415900

No, vždyť o tu rychlou, atraktivní a výkonnou dopravu jde. O přepravu Kladno-Praha a zpět je zájem ohromný, což dokazuje intenzita IAD a autobusů na této trase. A ta trať přece nevede pustinou, nýbrž obydlenými oblastmi (Hostivice, Jeneč). Na letiště by vedla pouze odbočka. A že to nikde na světě nemají není argument. Navíc by to vyšlo podstatně levněji (než klasická železnice) a odpadl by odpor Prahy 6.

0/0
9.6.2016 12:33
Foto

B88r80o92n80i89s19l12a64v 30G96a82b52r78y39š 2962129841

Ano, ale jak píšu, uvažoval bych o ní spíš jako o vlakotramvaji. Klasická tramvaj tak, jak ji známe, se hodí prostě do sídliště a hustě zastavěné oblasti. Praha - Hostivice a Jeneč je asi ještě přijatelná, ale pak je dlouho nic, pak nějaký Pavlov, dále mrňavé osady Malé a Velké Přítočno a teprve potom Kladno. A to je pro tramvaj hodně málo. Takže spíše vlakotramvaj jako třeba v Karlsruhe v Německu.

Vím, že to není argument, ale já hledám spíš něco, o co bych se mohl opřít a abychom mohli využít nějakých zkušeností. Jsem sice otevřený novým věcem a nápadům, ale vzhledem k tomu, že budeme dělat něco, co zatím neexistuje, a taky vzhledem k místním poměrům, jsem k tomu trochu skeptický.

0/0
9.6.2016 13:04

R70o10b35e52r18t 39P95r19a24ž76á53k 4138846545200

A kde myslíte, že pracují obyvatelé Malého Přítočna? Jedou do Prahy. Busem nebo autem, což je špatně.

Vlakotramvaj by byla OK, jen se bojím, že by se to muselo legislativně ošetřit, což je běh na dlouhou trať. Navíc by to byl nový formát dopravy, což je taky komplikace (zázemí apod.) Je tzo jako s trolejbusy: Škoda, že je zrušili, ale zavádět je znova je ekonomická utopie. Chybí infrastruktura.

0/0
9.6.2016 13:21
Foto

B61r51o27n59i83s35l81a55v 65G29a21b48r80y60š 2582829841

Za ty promrhané peníze by bylo trolejbusů až až.

A trolejbusy vzkvétají i teď.

0/0
9.6.2016 13:25

R16o23b17e35r39t 16P27r79a66ž38á81k 4798166555150

Nechci být jedovatý, ale Chomutov-Jirkov...:-)

0/0
9.6.2016 13:26
Foto

B30r39o48n92i83s86l49a43v 53G50a51b26r35y82š 2392899131

Chomutov-Jirkov je bohužel hra zabedněných politiků. Vlastně všude je to jejich nejapná hra! Kdyby aspoň trochu poslouchali odborníky, trolejbusy by zůstaly v Praze i v Děčíně a vznikly by v Třebíči nebo v Karlových Varech. Bez problémů by mohly jezdit i v Havířově, Kladně, Karviné nebo ve Frýdku-Místku tak, jak jsem je navrhnul ve své práci. A to i při současných výkonech a počtech spojů.

Nebýt politiků, mohly by jezdit tramvaje do Bohnic, mohli bychom mít vysokorychlostní tratě, téměř kompletní síť dálnic a obchvaty okolo měst.

Chomutov a Jirkov bohužel doplatil na to, že ve vedení města seděli diletanti, kteří neprojevovali zájem o rozvoj a údržbu. Pokud chcete, můžete si přečíst příspěvek, který se hodí i k tomuto projektu: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3536098. Buď s ním budete souhlasit nebo ho vyvrátíte.

0/0
9.6.2016 13:51

R37o71b52e36r71t 34P54r37a19ž33á53k 4298646755970

Rád si to přečtu. Jinak: Patřím k velkým fandům trolejbusů a lituji jejich pražského konce. Ale ekonomicky si jejich návrat nedovedu představit. Škoda.

0/0
9.6.2016 13:55
Foto

B90r38o68n74i15s52l61a55v 67G30a33b47r89y71š 2722399251

Nechybělo málo a byly by utraceny i v Chomutově a Jirkově. Naštěstí se dala dohromady skupina lidí, která je zachránila. Sice není vyhráno, ale budou jezdit dál. Prvním krokem by mělo začít od nuly budovat nový a hlavně funkční a spolehlivý dopravní systém pro tuto malou aglomeraci.

0/0
9.6.2016 14:01

R21a56d95e76k 64J12a91n67a95t65a 9225626934152

Tím byla ale Kladno nezískalo rychlé přímé spojení s centrem města. Tramvaj totiž v intraviliánu dosahuje pouze cca poloviční cestovní rychlosti oproti metru a cca třetinové oproti vlaku. Dokonce by taková tramvaj byla pomalejší, než je vlak dnes ...

0/0
9.6.2016 12:37

R44o26b96e96r69t 17P40r98a73ž68á96k 4478836195780

Jaktože ne? Když to napíšu primitivně: linka 26 by nekončila v Šárce, ale na Kladně.A ty tramvaje umí jezdit rychle, jen nesmí.

0/0
9.6.2016 13:17

J86o17s84e85f 63H56á90j45e82k 6788800719972

Hm a co to natáhnout až do Chomutova?:-)

0/0
9.6.2016 13:22

R49o49b69e86r70t 63P21r84a94ž66á38k 4238276245850

Teoreticky by to asi nebyl problém (v Německu jsou delší linky tram), ovšem je otázka, co z toho? Hleďte si v Chomutově, abyste uživili trolejbusy.

0/0
9.6.2016 13:24

J88i45ř65í 37K32o69c58u81r12e82k 6175974585408

Tahle: Rozídl mezi vlakem a tramvají je především v rychlosti a počtu zastávek. Problém je, že vlak tramvajové koleje neumí, naopak to jde. S vlakotramvají můžete klidně zapomenout na přímé spojení někam dál za Kladno. Nejspíš navždycky.

0/0
9.6.2016 15:14

R43a49d78e71k 57J29a92n96a98t96a 9435496904262

Já vás pochopil. Ale vy si neuvědomujete, že tu 26 z Dejvic do centra nedostanete rychleji než teď (tj. pomalu).

0/0
9.6.2016 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.