Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do roku 2024 postavit i vlakové napojení z centra Prahy na ruzyňské letiště. V případě projektování trasy nenechává správa nic náhodě – za téměř sto tisíc korun měsíčně platí PR agenturu Talk, která zajišťuje komunikační kampaň pro kolejové napojení letiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a46n 61P61a47v17e98l 2970227903300

to že jsou papalášové kreténi, a metro místo na letiště natáhnou do nemocnice je jasný. Doprava z letiště prostě není dobře zařízená, ale aspoň je to vesměs přehledný a i turista se může bez větších problémů dopravit do centra, ikdyž s přestupem. Ale částka přesně pod 2 mega, aby se nemusela soutěžit, a ještě nějaký firmě, která má jen udělat reklamu na něco co ještě není... Tohle je další malá domů :)

0/0
27.6.2016 9:00

J77a83k88u53b 20Š17a30f18a98n10d41a 7445597741871

Obrázek 18: Fakt tam někdo z ministerstva je schopný napsat slovo "elektrizovaná"?

0/0
9.6.2016 10:02

R31a87d56e24k 10J57a36n73a76t50a 9235116754242

Co je na to špatně?

Je možné psát "elektrifikace" i "elektrizace". To druhé je starší a možná i správnější - viz např. název této firmy: http://www.elzel.cz/

+1/0
9.6.2016 12:30

R43o84m17a12n 96V64e16s36e11l92ý 2603569200970

co to je za nesmysl? na to neni potreba zadny pijar - kazdy vi, ze taksalove jsou lupici a pokud se chcete dostat domu v rozumnym case, tak jina volba neni (pokud neplatite uzasne levne parkovne). spojeni je potreba a melo uz 15 let byt. praha je jedna z mala mest, co nema normalni spojeni na letiste a jede v celem lobby s AAA

+2/0
8.6.2016 23:36

P47a77v11e11l 85M58o85r20a51v96e90c 3712519192218

Jediný, kdo potřebuje vysvětlit důležitost vlaku na letiště, jsou naši politici. Ti 20 let jen přichází s jednou vizí za druhou, pravidelně odsouvají termín začátku prací, aby nakonec nejvíce peněz utratili za PR akci proč je projekt důležitý?

Stačí se podívat na jakékoliv větší letiště..

+7/0
8.6.2016 23:26

D12a96n15i54e93l 64D24r33n42e61c 6201809946862

Základem je, aby byly na jednom webu přehledně všechny dostupné informace, tj. od vlastního trasování přes hlukovou zátež a emisní úlevu až po ekonomickou stránku věci. Projekt musí být co nejtransparentnější, aby se zabránilo spekulacím. A ještě je potřeba ochota odpovídat na sebestupidnější dotazy.

+3/0
8.6.2016 22:36

D62u63š53a47n 37D35i98t48r21i24c26h 3378336433209

To jistě, ale je otázkou zda to má stát 2 mil.

0/0
9.6.2016 15:29

M20i35c23h95a24l 97M95i54n11a25ř43í33k 4544685493756

Možná blbej nápad, ale........

Co kdyby se letiště stalo součástí VRT Praha - Kladno - Drážďany (eventuálně přes Ústí n/L.). Asi by se to dalo skloubit a s vysokou dávkou pravděpodobnosti by tato část trati vyšla daleko daleko levněji (bo se na ní vztahují jiná pravidla ohledně vyvlastnění pozemků ve prospěch národního zájmu). Myslím, že i přístup Prahy 6 se dá rozumným argumentováním, dostat do nějakých hratelných mezí.

+1/0
8.6.2016 19:43

R77a90d32e88k 43J46a33n23a83t22a 9635846894382

To nemá smysl. VRT výjezd z Prahy směrem letiště by musel být v tunelu, a to nejen u křiklounů ve Střešovicích, ale kvůli obloukům prakticky celý (tak 10 km, pod Vltavou, atd.). Navíc terén pro pokračování od letiště na sever nic moc rovina.

VRT z Prahy na sever má vést kratším a jednoduchým tunelem od Balabenky na Střížkov. A dl podél dálnice D8 - což je stavebně jednoduché.

+5/0
8.6.2016 19:50

R65a41d80e23k 31J35a96n83a79t88a 9655196514322

A ještě jeden důvod. VRT provoz se obtížně kombinuje z příměstskou dopravou. Buď by musely VR vlaky jezdit pomalu, nabo regionální doprava mít málo zastávek.

+1/0
8.6.2016 19:50

M93i12c54h79a71l 48B47e46n10e53š 6759728122986

Nemusíte jezdit ten úsek vyloženě vysokorychlostně, navíc pro pohodlnou koexistenci s regionální dopravou by stačilo přidat další kolej, která by vedla mimo nástupiště zastávek příměstské dopravy. Není to nic neřešitelného. Víte moc dobře, že VRT jezdí na spousty evropských letišť, jako je Frankfurt, Bonn/Kolín, Paříž CDG atd. Ten trafikon se na to dá krásně udělat, podívejte se třeba, jak to mají pěkně poskládané ve Vídni, kde na Schwechat jezdí CAT z Mitte, ICE z hlavního a do toho S-Bahn se spoustou zastávek.

0/0
8.6.2016 22:13

R22a12d44e20k 63J71a58n12a52t40a 9465236784922

No tak to naklikejte na mapě, jsem zvědav.

+1/0
9.6.2016 0:46

J20i43ř32í 33K94o11c29u80r66e82k 6235514895298

To je ten hlavní důvod. Cestovní rychlost příměstského osobáku je cca 60 km/h. Aby nemusel z Kladna do Prahy 3x čekat až pět minut na předjetí rychlejším vlakem ... těch až 15 minut navíc není dobrých.

0/0
9.6.2016 15:05

M40i36c46h57a33l 96B71e77n53e55š 6549788722906

Ještě bych dodal, že přestože by šlo o dražší řešení, výhledově VRT na letiště patří. Pokud by letiště patřilo plně soukromému subjektu, věřím, že by samo investovalo do takového spojení. Jde o dlouhodobou konkurenceschopnost toho letiště. Bohužel v Česku se pražské letiště pořád chápe za opravdu pražské letiště, neuvažuje se o něm z pohledu potřeb mimopražských regionů. Jakmile budou severní Čechy připojeny železnicí na Drážďany a zlepší se také spojení na Mnichov, bude Ruzyně více a více trpět.

0/0
8.6.2016 22:08

L59u23k43á57š 68S54e36d65l31á52č77e11k 1783417447600

Myslel jsem, že když Ostrava ukázala, jak se to dělá, tak že se v Praze ponaučí. A zase nic.;-D Teď v Ostravě existují dva předběžné projekty. Ostrava - propojení s mořem,(polský souhlas už máme) a nadzemní dráha. Uvidíme, jestli v té Praze na to letiště budou rychlejší.;-)

+1/0
8.6.2016 17:13

P96e21t81r 39N70o25v93o87t89n80y 1311420891

A lyžování v bývalých dolech.

+2/0
8.6.2016 17:25

J76i78r25i 37Z38u31z52a49ň64á82k 4458910743146

A co,tak vybudovat koridor pro vznášedla a netřeba koleje a jejich údržba.;-D

0/0
8.6.2016 14:19

R93o79b32e27r40t 42P91r57a42ž96á42k 4298436295540

I koridor by "rozdělil Prahu 6", tudíž důvod odporu petentů by trval.

0/0
8.6.2016 15:20

P67e86t33r 93K75o54š72í62č72e50k 8191910215411

"...Stát hledá „příběh o potřebě trati na letiště“. Za rady dá dva miliony..."

...

Já jim za ty dva melouny radu dám : "Vyerte se na nějakou trať na letiště!!" :-)

0/−3
8.6.2016 13:38

V38i46k46y95r 20B10o18h66u62m90i98l 96S28t45r28a93n18s86k33y 9937958946219

a nebo jí postafffte, ale neblbněte lidem hlavu ptákovinama8-o

0/0
8.6.2016 13:42

P97e97t59r 30H27a58j76s30m50a80n 6266134606944

Stat vymysli ptakoviny...proste v kultivovanem a modernim svete je rychle pohodlne spojeni z mesta na letiste normalni... zadna sci-fi ci pribeh... ani v roce 2024 spojeni z Prahy na Letiste nebude... statni uredniky vozi limuziny...

+3/0
8.6.2016 13:21

R33o33b29e46r11t 33P42r93a77ž35á36k 4448776425320

Stát má vymyšleno. Odpor klade Praha 6.

0/0
8.6.2016 15:21
Foto

M67a26r45e43k 34S48o96f59r 9785900178859

Dojemný příběh, jak dohodit kšeft Metrostavu

+1/0
8.6.2016 13:20

J69a58r26o12s42l66a97v 84Š63i14m57á94č70e78k 6134307339928

Mně to připadá jako příběh na pokračování. U těch Ejpovic zadání od SŽDC navozovalo dojem klasické ražby. Vyhrál Metrostav s ražbou štítem (z toho vyplývající změna raženého profilu musela vyvolat značný zásah do výkresové dokumentace, takže to nejspíš měli předvymyšlené). Je však fakt, že konkurence s námitkami neuspěla. Sou to klucí šikovný, metrostavský.

Tady se 20 let marně dohaduje způsob spojení (metro, povrchová železnice, nadzemní dráha, tunel...), ještě při otevření bezeskalátorového výstupu ve Veleslavíně bylo řešení v nedohlednu. Viktorka vykoukne z první ďoury a SŽDC už platí propagaci jejího budoucího využití.

0/0
8.6.2016 13:48

R82a80d43e96k 81J63a79n69a35t56a 9355726494552

A nemohlo to být naopak? Že zde vyhrála varianta lepší?

U dlouhých tunelů je TBM efektivnější (však Švýcaři teď taky razili štítem).

SŽDC to zadání ovšem napsala jakože na NRTM (pro Skansku), ale přesto u soudu vyhrál Metrostav, protože za použítí TBM to dokáže levněji ...

0/0
8.6.2016 14:13

J92a47r71o45s61l33a93v 76Š78i57m68á63č68e50k 6714547449768

Co je na tom "naopak"? Že je TBM u dlouhých ražeb efektivnější, se ví všeobecně (velké pořizovací náklady štítu se rozloží do velkého rozsahu) - pak ale to tak mělo být jasně zadáno. NRTM není nic zvlášť "pro Skansku", řekl bych, že v Česku tuto technologii Metrostav použil víckrát než ty slovenské Báňské stavby, které Skanska koupila. Jenže soutěžní lhůta není dlouhá (byť tady byla několikrát prodlužována, ale na to nejde spoléhat) a ty technologie jsou tak rozdílné, že na tu svou změnu, dle mého názoru, musel být Metrostav připraven ještě před vyhlášením soutěže. Taky součástí zadání musel být "univerzální" výkaz výměr (s velmi agregovanými položkami, v podrobnostech jde o něco úplně jiného).

0/0
8.6.2016 14:50

J36i85ř18í 36K51o72c75u61r31e71k 6405514585898

Skanska skončila v soutěži druhá za Metrostavem, který nabídl zhotovení tunelu za 3,97 miliardy korun, projektovaná cena byla přitom 7,5 miliardy. Skanska nabídla cenu 4,7 miliardy

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj

Určitě je v tom korupce. Vždyť předělání projektu nemohlo být zdarma. 8-o

0/0
9.6.2016 15:09
Foto

R63u12d11o33l16f 67P68o10l97a15n11e85c38k28ý 3943394973805

Není třeba budovat železniční trať. S klidem by stačila tramvajová. Podle informací od známého jsou nové tramvaje 15T schopny jet rychlostí až 120 km/h, stačí prý softwarově odinstalovat rychlostní omezovače. Pokud by jezdily v intervalu pěti minut stačilo by to, protože mají rychlejší rozjezd i brzdění než klasický vlak. Navíc by město ušetřilo na ceně a provozu, ale asi bude důležitější, aby si spříznění namastili kapsy.

+4/−6
8.6.2016 13:11
Foto

B21r57o46n63i47s65l94a98v 68G98a12b32r45y36š 2972779981

Ne, tramvajová trať by nestačila.

+4/−1
8.6.2016 13:12

R65a48d47e48k 76J18a35n86a12t34a 9645436574662

A jak byste vyřešil dojíždění Praha-Kladno (nejsilnější směr dojížďky v ČR)?

+4/0
8.6.2016 13:17
Foto

B90r73o59n40i10s53l10a64v 44G38a17b97r69y96š 2752699731

Nijak, pro pana Polaneckého prostě okolí neexistuje.

+1/0
8.6.2016 13:19

R87o59b29e39r90t 59P42r44a49ž20á75k 4448416395640

Meziměstské tramvaje nejsou (ani u nás) nic neobvyklého.

0/0
8.6.2016 15:18

R21o41b20e58r84t 95P96r33a97ž11á13k 4198406775470

V Basileji dokonce mezistátní.

+1/0
8.6.2016 15:49
Foto

B83r77o90n36i30s37l86a50v 11G65a11b81r64y12š 2802629811

To vím, ale na letiště je to nesmysl.

+1/−2
8.6.2016 21:45

R14o20b45e67r10t 46P89r73a80ž98á20k 4888906205500

Měl jsem na mysli trať Praha-Kladno změnit na tramvajovou. S odbočkou na letiště. Tram by jezdila normálně po Evropské a petenti z Prahy 6 by ztratili argument. Já vím, že je to nereálné, jen jsem chtěl říci, že tram Praha-Kladno s odbočkou Letiště zase tak úplná blbost není.

0/0
9.6.2016 9:14
Foto

B93r57o81n85i56s17l98a22v 71G26a39b58r60y69š 2262329451

Tramvaj je spíše prostředek pro zajištění rychlé, atraktivní a výkonné přepravy cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích také vyšší cestovní rychlostí než trolejbusy nebo autobusy. Toto se ale týká pouze zastavěné oblasti nebo v místě s velmi silným přepravním proudem. Proto se třeba vyplatí meziměstská tramvaj v Košicích do Východoslovenských železáren. Ale na letiště?

Když už tedy tramvaj, tak spíše vlakotramvaj, která by mohla sdílet společnou dopravní cestu s ostatními železničními vozidly. Abych se přiznal, není mi známo letiště, kam by se jezdilo tramvají.

0/0
9.6.2016 9:33

R32o76b80e26r76t 53P45r56a56ž86á40k 4228746905410

No, vždyť o tu rychlou, atraktivní a výkonnou dopravu jde. O přepravu Kladno-Praha a zpět je zájem ohromný, což dokazuje intenzita IAD a autobusů na této trase. A ta trať přece nevede pustinou, nýbrž obydlenými oblastmi (Hostivice, Jeneč). Na letiště by vedla pouze odbočka. A že to nikde na světě nemají není argument. Navíc by to vyšlo podstatně levněji (než klasická železnice) a odpadl by odpor Prahy 6.

0/0
9.6.2016 12:33
Foto

B54r97o75n35i75s15l96a72v 50G70a87b38r14y64š 2762739291

Ano, ale jak píšu, uvažoval bych o ní spíš jako o vlakotramvaji. Klasická tramvaj tak, jak ji známe, se hodí prostě do sídliště a hustě zastavěné oblasti. Praha - Hostivice a Jeneč je asi ještě přijatelná, ale pak je dlouho nic, pak nějaký Pavlov, dále mrňavé osady Malé a Velké Přítočno a teprve potom Kladno. A to je pro tramvaj hodně málo. Takže spíše vlakotramvaj jako třeba v Karlsruhe v Německu.

Vím, že to není argument, ale já hledám spíš něco, o co bych se mohl opřít a abychom mohli využít nějakých zkušeností. Jsem sice otevřený novým věcem a nápadům, ale vzhledem k tomu, že budeme dělat něco, co zatím neexistuje, a taky vzhledem k místním poměrům, jsem k tomu trochu skeptický.

0/0
9.6.2016 13:04

R86o86b72e23r41t 14P41r20a59ž52á35k 4418146635660

A kde myslíte, že pracují obyvatelé Malého Přítočna? Jedou do Prahy. Busem nebo autem, což je špatně.

Vlakotramvaj by byla OK, jen se bojím, že by se to muselo legislativně ošetřit, což je běh na dlouhou trať. Navíc by to byl nový formát dopravy, což je taky komplikace (zázemí apod.) Je tzo jako s trolejbusy: Škoda, že je zrušili, ale zavádět je znova je ekonomická utopie. Chybí infrastruktura.

0/0
9.6.2016 13:21
Foto

B29r10o71n33i69s44l36a27v 79G17a74b16r65y17š 2512919201

Za ty promrhané peníze by bylo trolejbusů až až.

A trolejbusy vzkvétají i teď.

0/0
9.6.2016 13:25

R66o92b86e13r67t 55P22r92a43ž24á25k 4618716415460

Nechci být jedovatý, ale Chomutov-Jirkov...:-)

0/0
9.6.2016 13:26
Foto

B16r30o19n14i91s52l14a84v 60G68a92b15r66y96š 2752139181

Chomutov-Jirkov je bohužel hra zabedněných politiků. Vlastně všude je to jejich nejapná hra! Kdyby aspoň trochu poslouchali odborníky, trolejbusy by zůstaly v Praze i v Děčíně a vznikly by v Třebíči nebo v Karlových Varech. Bez problémů by mohly jezdit i v Havířově, Kladně, Karviné nebo ve Frýdku-Místku tak, jak jsem je navrhnul ve své práci. A to i při současných výkonech a počtech spojů.

Nebýt politiků, mohly by jezdit tramvaje do Bohnic, mohli bychom mít vysokorychlostní tratě, téměř kompletní síť dálnic a obchvaty okolo měst.

Chomutov a Jirkov bohužel doplatil na to, že ve vedení města seděli diletanti, kteří neprojevovali zájem o rozvoj a údržbu. Pokud chcete, můžete si přečíst příspěvek, který se hodí i k tomuto projektu: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3536098. Buď s ním budete souhlasit nebo ho vyvrátíte.

0/0
9.6.2016 13:51

R60o24b73e20r76t 62P60r53a58ž39á35k 4298206645170

Rád si to přečtu. Jinak: Patřím k velkým fandům trolejbusů a lituji jejich pražského konce. Ale ekonomicky si jejich návrat nedovedu představit. Škoda.

0/0
9.6.2016 13:55
Foto

B75r37o10n44i96s47l98a66v 61G18a36b43r73y49š 2552949671

Nechybělo málo a byly by utraceny i v Chomutově a Jirkově. Naštěstí se dala dohromady skupina lidí, která je zachránila. Sice není vyhráno, ale budou jezdit dál. Prvním krokem by mělo začít od nuly budovat nový a hlavně funkční a spolehlivý dopravní systém pro tuto malou aglomeraci.

0/0
9.6.2016 14:01

R21a17d11e56k 66J35a38n67a57t59a 9425226784642

Tím byla ale Kladno nezískalo rychlé přímé spojení s centrem města. Tramvaj totiž v intraviliánu dosahuje pouze cca poloviční cestovní rychlosti oproti metru a cca třetinové oproti vlaku. Dokonce by taková tramvaj byla pomalejší, než je vlak dnes ...

0/0
9.6.2016 12:37

R49o14b84e39r38t 96P40r15a69ž60á57k 4228126505280

Jaktože ne? Když to napíšu primitivně: linka 26 by nekončila v Šárce, ale na Kladně.A ty tramvaje umí jezdit rychle, jen nesmí.

0/0
9.6.2016 13:17

J86o14s13e43f 66H17á13j63e60k 6188110709762

Hm a co to natáhnout až do Chomutova?:-)

0/0
9.6.2016 13:22

R49o87b65e53r82t 52P85r39a87ž19á27k 4978366165470

Teoreticky by to asi nebyl problém (v Německu jsou delší linky tram), ovšem je otázka, co z toho? Hleďte si v Chomutově, abyste uživili trolejbusy.

0/0
9.6.2016 13:24

J50i97ř54í 32K87o48c70u55r39e77k 6215564465498

Tahle: Rozídl mezi vlakem a tramvají je především v rychlosti a počtu zastávek. Problém je, že vlak tramvajové koleje neumí, naopak to jde. S vlakotramvají můžete klidně zapomenout na přímé spojení někam dál za Kladno. Nejspíš navždycky.

0/0
9.6.2016 15:14

R34a31d36e35k 63J64a81n93a14t38a 9595636884972

Já vás pochopil. Ale vy si neuvědomujete, že tu 26 z Dejvic do centra nedostanete rychleji než teď (tj. pomalu).

0/0
9.6.2016 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.