Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci ostrouhali. Z Prahy do Budějovic budou po kolejích jezdit ČD

Od prosince přibude vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi a cesta se zrychlí o 19 minut. S časem lehce přes dvě hodiny tak může železnice konkurovat silnici. Stát však provoz posílené linky soutěžit nebude. Zakázku přiklepl Českým drahám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e94t25r 26B68o10h76á96č 7375819356965

Ja osobně jsem za tuhle zprávu rád.Nelibi se mi tenhle modni pristup soukromnicku(regio,leo express...)pockaji si mazaně až se dokončí koridor a pak si sliznou smetanu.To by měl stát řešit...Vadí mi to a podporuji národniho dopravce,klidne i za cenu drazsi jizdenky.Doprava je služba veřejnosti,a neni to jen o kšeftu...

0/−1
21.6.2016 20:48

M14a98r72t20i97n 69R16u30z44i28c13k53a 1322318926117

?

Jak s tim souvisi modernizace koridoru? Zajem o trat je u soukromniku jiz delsi dobu...

+1/0
23.6.2016 9:13

A62n96t40o25n95í50n 48D35o70u36b45e77k 3250759529

Jak je to zase mozne???

O soukromniky ani tak nejde, ostrouhali jsme zase jen my cestujici, jelikoz to co na trati roky CD predvadi je fraska nejvyssiho kalibru! Ty nejhorsi sroty bez restaurace tam jezdi odjakziva. Nejsou tam ani moderni soupravy a dokonce ani stare opraveme moderni vagony s otevrenym prostorem. Stale jen priserne stare kupe vagony kteryma odmitam jezdit. Za pseudo opravy typu vymena sedacek v prisernych starych hlucnych vagonech bez klimatizace by zaslouzily ti co o tom rozhodli zavrit a zabavit veskery majetek

0/−2
14.6.2016 8:32

J22a77n 40J70e92m59e86l38k92a 1245600

Jsem tam jel a nic hrozného. Jednička zásuvky, klimatizace. O hlučném vagonu nemůže být řeč.

+1/0
14.6.2016 9:00

N26e89l90a 70Š93á46f17r75o44v39á 1518200102

Kdysi tudy jezdil Budweis, ale jelikoz ho v kratke dobe cestujici zdevastovali, byl z provozu stazen.:(

0/0
14.6.2016 11:34

R62a60d47e49k 70J33a37n14a68t75a 9905756904602

V každém rychlíku Praha-České Budějovice je vůz Bbdgmee. Na cca polovině z nich je několik vozu Bee - hlavně na těch, co jedou do Linze, ale jiných.

0/0
16.6.2016 9:29

J10a50n 74J68e47m10e45l34k58a 1445980

Neříkali náhodou, že na ČB dokáží jezdit bez dotací?

0/0
10.6.2016 18:52

V41a98c70l49a40v 22H70a67j39e17k 3426229479

Jsem si nevšiml prohlášení tiskového mluvky RJ, že umí uznávat mezinárodní jízdenky včetně etiketů vydávaných ÖBB nebo DB Co je na této trati na rozdíl O pošumavských lokálek nebo plzeň Most nezbytnou podmínkou. Takže i kdy MD zjednodušený tendr vyhlásilo tak na tohle soukromníci nejspíše nemají.

+5/−3
10.6.2016 8:35

R66a68d86e56k 57J24a98n94a12t84a 9165356694702

Přesně tak. Na to by totiž "na koleně" uplácaný e-shop LE nebo Regiojetu nestačil. Vyžádalo by si to náklady na jejich straně. Což je i jeden z důvodů, proč soukromníci zahraniční jízdenky neuznávají.

+2/−1
10.6.2016 9:31

V13a20c64l38a11v 13H50a39j34e65k 3636379629

Však taky RJ na Slovensku v eshopu jízdenky na trať Blava-Komárno neprodává.

0/0
10.6.2016 10:04

R30a18d61e53k 67J38a36n11a77t22a 9875766444442

Ano. e-shop Regiojetu jakož i celý jejich odbavovací systém je totiž přímo závislý na povinné rezervaci a platnosti jízdenky jen v jednom spoji.

Což je s provozem na trati Blava-Komárno nekompatibilní.

0/−1
10.6.2016 10:39

O13l38d23ř63i24c70h 50J66a57n74e78č40e18k 8969376443301

argumentovat tím, že soukromníci zatím neumí uznávat mezinárodní jízdenky, a tudíž nemohou zakázku dostat, je opravdu směšný. zatím k tomu prostě neměli důvod. lze očekávat, že kdyby zakázku opravdu měli dostat, tak by se to hodně rychle naučili. takový LE momentálně vůbec nemá vozidla, která by Pha - ČB mohla jezdit - a přesto by rád jezdil. to mi přijde technicky výrazně složitější, než uznávání jízdenek.

když jste cizinec jet se soukromníky z Prahy na Moravu (či Slovensko), stejně by si musel sehnat minimálně rezervaci. tak to si k tomu rovnou může koupit i celou jízdenku.

stejně tak je směšné argumentovat, že soukromníci na svých KOMERČNÍCH linkách nepřepravují kola, psy, jsou povinně místenkoví a dávají malé slevy důchodcům. vylučuje Regiojet mezi Bratislavou a Komárnem přepravu psů a jízdních kol? je povinně místenkový? že tuto trasu nemá v eshopu je opravdu fatální, když Vám jízdenku prodá bez příplatku průvodčí ve vlaku. vy pro svou zaslepenost proti soukromníkům nechápete (či spíše odmítáte připustit), že zatímco na linkách na vlastní komerční riziko dopravce přepravuje toho, koho chce a za jakých podmínek chce, kdežto na objednávaných linkách přepravuje toho a za takových podmínek, jaké dá objednavatel.

+4/−1
10.6.2016 11:10

R91a29d60e78k 86J50a40n48a96t42a 9695356964752

"zatím k tomu prostě neměli důvod."

Samozřejmě, že měli. Soukrmníci jezdí na páteřní lince Praha-Ostrava, kde cizinci jezdí. Tvoří tu polovinu spojů. Ale např. ten Interrail turistům platí jen u ČD.

Je na tom vidět, jak falešná je jejich výmluva "my uznávání jízdenek chceme, ale ČD se nechtějí dohodnout". Uznávání mezinárodních jízdenek totiž s ČD vůbec nesouvisí, jednání by proběhlo na půdě UIC ...

+4/−1
10.6.2016 12:53

P61a66v68e46l 10S20o11v49i66č22k63a 4606868745362

Dovolím si doplnit ironický fakt, že Regiojet je členem UIC a tudíž by měl jednat v souladu s jejich směrnicemi.

0/0
10.6.2016 16:44

R29a39d72e43k 91J95a56n83a64t26a 9875816254272

Uznávat mezinárodní jízdenky není v UIC povinnost.

+1/0
10.6.2016 18:13

L38a80d41i59s97l27a73v 49B59e36r33o28u51n62s48k25ý 1367632653226

Po dvaceti letech jsem byl nucen využít vlak na této trati. Rychlík - neznamená u ČD že jste někde rychle, ale že to nestaví úplně všude. Pha-Beroun-Zdice-ČB. I děti když viděli motorák s 1 vagonem, tak říkali "to je divnej rychlík" :-) Ještě v praze před odjezdem naskočilo zpoždění a v ČB z toho bylo 25 minut. Schválně jsem za Zdicemi zapnul navigaci abych viděl kolik takový rychlík ČD jede, protože se mi to zdálo dost pomalé - 60 km/h . . . pravda někde jel i rychleji - za jízdenku cca 265 a 3,5 hodiny pěkně děkuji!

+2/−10
10.6.2016 7:18
Foto

J76a12n 95V90a14l79a14l81í13k 6306229370856

Jízdenka na dnes 169Kč a čas 2h35min

+4/−1
10.6.2016 7:35
Foto

J32a37n 40V31a10l88a57l61í78k 6786469190726

PS: a na zpoždění si stěžujte u SŽDC

+4/−1
10.6.2016 7:37

P53e93t45r 48Č88e34r26v13e49n35ý 3836491542275

Pokud jste jel přes Beroun, tak jste ovšem nejel po trati, o které je článek.

Nelze srovnávat vyhlídkovou jízdu přes Písek se standardními rychlíkovými spoji přes Tábor.

+9/0
10.6.2016 7:56

R22a90d45e39k 23J95a42n28a34t17a 9925366734182

1) jedná se o zcela jinou trať, než o které je článek

2) tato trať, narozdíl od té, o které je článek, neprošla žádnou modernizací

3) četnost zastavení neurčují ČD, ale ne, kdo si rychlík objednal (MD)

4) totéž platí pro kapacitu soupravy

5) obojí je zde v pořádku. vzhledem k 2) zde menší četnost zastavení ani větší souprava není třeba

6) cena jízdnenky Praha-ČB po této trati je irelevantní, protože z Prahy do ČB po této trati nikdo nejezdí - po té správné trati se pohybuje od 119 do 169 Kč

+6/−1
10.6.2016 8:25

M59i97r33o59s80l41a36v 19S46i64n40d87e21l82a82r 2125567804542

A kdybyste to vzal pres Plzen, tak to bylo jeste delsi, drazsi a jako bonus s prestupem... Lide, kteri tam chteji byt brzy a levne, jezdi pres Tabor.

+3/0
11.6.2016 0:34

V70l44a70s42t48i32m23i39l 34S69v37o55b62o59d18a 7533508125334

Česká klasika, co více dodat Rv.

+1/−3
10.6.2016 3:09

R68a23d90e13k 54K80o98h34u84t 5597453315593

Aniž bych to četl. Vrahové od ČD zase získali minuty na přežití...

Se Sobotkou soudruhem v zádech to bylo jasné...

Člověk co v životě nepracoval...

Zase hodil vidle do zad slušným a podnikavým lidem...

Má vůbec cenu ještě něco řešit...

Tolik let po revoluci a pořád se slušným lidem nechá zvracet do hrdla...

Neuvěřitelné...Rv

A jezdíme v zvracencích...

Neskutečné. Viz nový návrh JŘ a nadpis tohoto článku..................

+1/−12
10.6.2016 0:27

L21u80k13á72š 87A64d83a37m67e11c 7115494191185

Uz to nehul a radsi vic cti.

+1/0
14.6.2016 1:04

M76a38r13t39i41n 10Š32t22r40o79s 4419267610488

A jak už tu někdo psal, to je nám najednou zájmu všech dopravců, teď když trať je zrekonstruovaná. ;-D

+10/−6
9.6.2016 21:32

J38a79n 88S47ů76r43a 4815563443642

Kvůli tomu se tratě z daní rekonstruuji nebo tu vládne zvykove právo?

+8/−2
9.6.2016 21:50

R85a27d95e10k 22K89o62h44u71t 5327953805303

Přesně pane kolego diskutující. Kvůli tomu se to dělá...

Jinak vyzvracel jsem se do lůna ČD výše pro jistotu...:-)

0/0
10.6.2016 0:29

J13a31n 37J97e50m32e41l71k13a 1445390

Tak si udělejme referendu.. Může to být státní přístup. (Švýcarsko) Zdravotnictví je státní se soukromými prvky.

0/0
14.6.2016 9:03

M38a30r21t12i41n 74Š94t81r68o74s 4559817360228

Myslím, že trať bude po dokončení modernizace, a možná vlastně už teď v případě nasazení nových vozů, celkem málo ztrátová, a kdo ví, možná by mohla být i zisková. Je však fakt třeba vyřešit uznávání jízdného konkurence, jinak je to v háji. Celému systému veřejné dopravy by hodně pomohl jednotný integrovaný systém..

+4/−1
9.6.2016 21:27

R28a88d77e80k 88J26a11n56a59t85a 9255496444402

Nevím nevím.

Stále tam jsou jednokolejné úseky s propady rychlosti a jsou tam všehovšudy dvě zajímavá sidla - Tábor a ČB, ovšem obě menší než sídla na lince Praha-Ostrava.

A obecenstvo, které když platí více než korunu za kilometr, tak mu to připadá moc ...

+3/0
9.6.2016 22:27

R33a12d91e81k 81K66o71h90u78t 5607133965373

Pane Štrosi. Jel jste někdy vlakem...?

Asi ne...

Pomohlo by víc věcí, včetně vašich poznatků...

Dočkáme se po likvidaci soudruhů a vrahů z ČD...

Dojde pak i na Vaše přání...

0/0
10.6.2016 0:31

V23a22l55o56u48c10h 85Z31d43e63n90ě24k 2287375807701

Pokud Leoexpresu vypadne souprava ,tak odřekne a má to vychytaný... .

+5/−1
9.6.2016 20:07

R34a85d90e40k 63K57o65h81u73t 5107693495373

No a co. Nemá totiž šrot v záloze jako jiní...

Maká jak barevný. I přesto, že občas vyhlásí, že nejede....

0/−7
10.6.2016 0:33

K20a26r76e90l 87Ř86e43h14á39č75e49k 9572190891472

Jenže většina od dopravy očekává především spolehnutí. A to i díky záložním soupravám nabízejí v současné době pouze ČD. K čemu mi je fajn dopravce, když občas zruší spoj bez náhrady?

+5/0
10.6.2016 0:42

R10a67d62e38k 89J29a53n73a21t66a 9735646554722

V záloze se nedrží "šrot", ale souprava, která by měla stíhat stejné jízdní doby. V objednávané dopravě se dávají za nevypravený spoj pokuty, které jsou vyšší, než ušlé tržby, o které přijde Leoš prostým zrušením spoje.

Proto je poněkud neférové, když někdo, kdo zálohy nemá, nižší cenou konkuruje někomu, kdo je má. Přirovnal bych to kdyby někdo jezdil bez pojištění. Nebo k výtahu, který dosahuje nižší ceny tak, že má schválně tenčí lano.

+4/0
10.6.2016 9:43

J81a48n 40J46e92m32e46l23k32a 1405490

Já bych řekl, že je to naopak dobrá zpráva pro občana. Pokud by se soutěžilo 100% časů, tak by se taky mohlo stát, že ČD budou povinně kompletně odejity a padla by síťovost, jízdné. In 25, IN 50, IN 100 a tomu já jako zákazník nefandím. S nakoupenými zaplacenými vozy. ČD na mnoha tratích začínají díky modernizacím poskytovat velmi kvalitní služby - poměr cena výkon. Na velké většině tratí začínají jezdit modernizované vozy. Limitující je stav infrastruktury mimo koridory. Na druhou stranu pokud tam chce někdo jezdit open access. Bude to jen výhoda.

+17/−7
9.6.2016 19:48

M65a93t20ě51j 81V53o67n28d81ř15i46č40k59a 4174650528656

Naprostý souhlas R^:-)

+3/−4
9.6.2016 19:59

L34u24k31á87š 40J56í37l18e21k 7252661101855

Bohužel až nyní, po nástupu konkurence na železnici. Před nástupem RegioJetu a LeoExpresu jsem poněkud nezaznamenal, že by kvalita cestování stoupala.

+4/−11
9.6.2016 20:07

R45a32d88e52k 62J58a63n68a83t29a 9965376904762

Tak to jste se moc dobře nedíval.

Pendolína, CitiElefanty i ostatní nové/rekonstruované regionalní jednotky, nové moderní vozy na EC od Siemensu, nové lůžkové vozy i rekonstrukce starších vozů jako je např. toto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

To vše tu je nezávisle na soukromnících.

+8/−2
9.6.2016 20:14

L12u98k85á84š 65J93í57l96e26k 7272591351475

Ale rychlíky se prakticky nezměnily, Koženkové sedačky e začaly odstraňovat po r. 2010.

+4/0
9.6.2016 20:20

J81a42n 70J37e10m27e94l69k24a 1515170

Které, motorové nebo elektrické rychlíky. A kde.

+1/−1
9.6.2016 21:05

R53a17d88e95k 50J93a34n59a49t79a 9355196354392

To ale taky se soukromníky nesouvisí. Kde totiž konkuruje soukromník rychlíku, že ...

Obnova vozového parku byla nastartována nečím jiným, a to změnou financování ČD. Místo každoročního "dosypu" do nuly (kdy na investice logicky nezbyde), dotlačil Žaluda stát ke dlouhodobým smlouvám, kdy stát řekne co objednává a za kolik .... pak lze mít přiměřený zisk, pak si lze vzít i úvěr ..

+2/−1
9.6.2016 22:41
Foto

P11e16t38r 47M16o70o92s 6372215807

Vámi odkazované vagóny se ovšem povětšinou netýkají trati 220, o které je článek. Tam je bohužel stále ještě možno potkat toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B255.php

neboli červená koženka a záchod, který se nesmí používat, pokud je vlk v tanci;-D

Celá věc má ovšem ještě jeden aspekt, který je také v článku zmíněn (byť jen okrajově). Trať do ČB ještě není zcela zrekonstruována, chybí ještě dodělat zatím jednokolejné úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav - Doubí a Nemanice - Ševětín (u posledně jmenovaného úseku je rekonstrukce a zdvoukolejnění ještě v nedohlednu, důvody jsem psal minule). Nevím, jak by se pánové Jančura, Leoš Novotný a další vypořádali s jízdou v těchto úsecích (kromě zastaralého zabzař jsou zde nutné od Benešova na jih dvousystémové lokomotivy, kterými pokud je mi známo ani jeden z alternativních dopravců zatím nedisponuje).

Je lehké si kopnout do Bruselu, ovšem abychom byli objektivní, v tomto případě je šlendrián ryze tuzemského původu.:-/Rv[>-]

+5/0
9.6.2016 20:53

P91a95v20e95l 16K86e56l78n40a58r 7159610560

ale má

0/0
9.6.2016 21:11

J32a92n 98J84e66m56e33l45k96a 1985200

Tratí 220 jsem jednou jel. Opovrhovanou potaženou, přetěsněnou koženkou. Která byla asi to nejhorší v soupravě. Je pohodlná. Jediný problém byla albsence podhlavníku/ resp chtělo by to jednou za čas vzít mokrým vysavačem. A WC mohlo být vakuové. Ale stejně to prý chtějí vyřadit. Takže chápu, že do toho nechtějí investovat. Což je podle mě škoda, na špičky je to dobré. Někteří cestující si nic lepšího nezaslouží. Myslím, že někomu může časem ještě chybět. Je to o údržbě a úklidu

+2/0
9.6.2016 21:12

J66a32n 18J80e24m26e95l17k69a 1365110

Potkat možná jo. Ale první třída klimatizovaná zásuvky. Druhá třída tuším stejný vagon, jen bez sklápěcích sedaček. B jen jedno. Co byste chtěli ještě za ty peníze ;-D

0/−1
14.6.2016 9:06
Foto

J38a49n 53V72a47l61a56l97í52k 6116759890826

pro p. Sůru

Co takhle napsat článek jak se staví soukromníci a ČD k uznávání jízdného?

+7/−4
9.6.2016 19:48

R77o92m52a53n 33P12o77l93á96č98e38k 5836789755

Dokud přijdu na nádraží a na DOTOVANÉM vlaku budu muset řešit jestli mám modrou, žlutou a nebo černou jízdenku, tak ŽÁDNÉ soutěže.

Až bude jednotné jízdné tak nemám problém...

+20/−5
9.6.2016 19:28
Foto

J63a24n 62V96a91l30a30l63í59k 6416939190716

řekl bych na jakémkoliv vlaku

+2/−1
9.6.2016 19:42

J88i97ř56í 19P89l41a34v12s30k73ý 9510836661579

nedotovany vlak at si kazdy provozuje na sve vlastni podnikatelske riziko ...

+4/−1
9.6.2016 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.