Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci ostrouhali. Z Prahy do Budějovic budou po kolejích jezdit ČD

Od prosince přibude vlaků mezi Prahou a Českými Budějovicemi a cesta se zrychlí o 19 minut. S časem lehce přes dvě hodiny tak může železnice konkurovat silnici. Stát však provoz posílené linky soutěžit nebude. Zakázku přiklepl Českým drahám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e97t44r 71B42o93h84á20č 7565639866715

Ja osobně jsem za tuhle zprávu rád.Nelibi se mi tenhle modni pristup soukromnicku(regio,leo express...)pockaji si mazaně až se dokončí koridor a pak si sliznou smetanu.To by měl stát řešit...Vadí mi to a podporuji národniho dopravce,klidne i za cenu drazsi jizdenky.Doprava je služba veřejnosti,a neni to jen o kšeftu...

0/−1
21.6.2016 20:48

M22a84r58t22i78n 68R25u72z15i78c31k48a 1222568366687

?

Jak s tim souvisi modernizace koridoru? Zajem o trat je u soukromniku jiz delsi dobu...

+1/0
23.6.2016 9:13

A21n69t12o19n36í71n 50D96o68u19b97e82k 3890179569

Jak je to zase mozne???

O soukromniky ani tak nejde, ostrouhali jsme zase jen my cestujici, jelikoz to co na trati roky CD predvadi je fraska nejvyssiho kalibru! Ty nejhorsi sroty bez restaurace tam jezdi odjakziva. Nejsou tam ani moderni soupravy a dokonce ani stare opraveme moderni vagony s otevrenym prostorem. Stale jen priserne stare kupe vagony kteryma odmitam jezdit. Za pseudo opravy typu vymena sedacek v prisernych starych hlucnych vagonech bez klimatizace by zaslouzily ti co o tom rozhodli zavrit a zabavit veskery majetek

0/−2
14.6.2016 8:32

J95a11n 53J81e23m98e53l67k78a 1595800

Jsem tam jel a nic hrozného. Jednička zásuvky, klimatizace. O hlučném vagonu nemůže být řeč.

+1/0
14.6.2016 9:00

N42e50l28a 22Š32á30f46r58o50v45á 1928830612

Kdysi tudy jezdil Budweis, ale jelikoz ho v kratke dobe cestujici zdevastovali, byl z provozu stazen.:(

0/0
14.6.2016 11:34

R84a23d17e24k 19J59a26n88a24t71a 9745516204122

V každém rychlíku Praha-České Budějovice je vůz Bbdgmee. Na cca polovině z nich je několik vozu Bee - hlavně na těch, co jedou do Linze, ale jiných.

0/0
16.6.2016 9:29

J53a55n 21J26e43m40e76l89k17a 1555490

Neříkali náhodou, že na ČB dokáží jezdit bez dotací?

0/0
10.6.2016 18:52

V95a74c62l52a57v 15H60a18j68e30k 3376849459

Jsem si nevšiml prohlášení tiskového mluvky RJ, že umí uznávat mezinárodní jízdenky včetně etiketů vydávaných ÖBB nebo DB Co je na této trati na rozdíl O pošumavských lokálek nebo plzeň Most nezbytnou podmínkou. Takže i kdy MD zjednodušený tendr vyhlásilo tak na tohle soukromníci nejspíše nemají.

+5/−3
10.6.2016 8:35

R53a69d10e63k 53J35a55n47a80t20a 9445146934332

Přesně tak. Na to by totiž "na koleně" uplácaný e-shop LE nebo Regiojetu nestačil. Vyžádalo by si to náklady na jejich straně. Což je i jeden z důvodů, proč soukromníci zahraniční jízdenky neuznávají.

+2/−1
10.6.2016 9:31

V76a50c31l18a32v 98H67a68j62e50k 3366709249

Však taky RJ na Slovensku v eshopu jízdenky na trať Blava-Komárno neprodává.

0/0
10.6.2016 10:04

R68a90d12e42k 32J28a35n79a89t69a 9765356634292

Ano. e-shop Regiojetu jakož i celý jejich odbavovací systém je totiž přímo závislý na povinné rezervaci a platnosti jízdenky jen v jednom spoji.

Což je s provozem na trati Blava-Komárno nekompatibilní.

0/−1
10.6.2016 10:39

O93l57d93ř51i18c52h 20J37a41n28e98č28e62k 8459846103461

argumentovat tím, že soukromníci zatím neumí uznávat mezinárodní jízdenky, a tudíž nemohou zakázku dostat, je opravdu směšný. zatím k tomu prostě neměli důvod. lze očekávat, že kdyby zakázku opravdu měli dostat, tak by se to hodně rychle naučili. takový LE momentálně vůbec nemá vozidla, která by Pha - ČB mohla jezdit - a přesto by rád jezdil. to mi přijde technicky výrazně složitější, než uznávání jízdenek.

když jste cizinec jet se soukromníky z Prahy na Moravu (či Slovensko), stejně by si musel sehnat minimálně rezervaci. tak to si k tomu rovnou může koupit i celou jízdenku.

stejně tak je směšné argumentovat, že soukromníci na svých KOMERČNÍCH linkách nepřepravují kola, psy, jsou povinně místenkoví a dávají malé slevy důchodcům. vylučuje Regiojet mezi Bratislavou a Komárnem přepravu psů a jízdních kol? je povinně místenkový? že tuto trasu nemá v eshopu je opravdu fatální, když Vám jízdenku prodá bez příplatku průvodčí ve vlaku. vy pro svou zaslepenost proti soukromníkům nechápete (či spíše odmítáte připustit), že zatímco na linkách na vlastní komerční riziko dopravce přepravuje toho, koho chce a za jakých podmínek chce, kdežto na objednávaných linkách přepravuje toho a za takových podmínek, jaké dá objednavatel.

+4/−1
10.6.2016 11:10

R23a27d64e41k 78J89a18n11a81t75a 9965956604602

"zatím k tomu prostě neměli důvod."

Samozřejmě, že měli. Soukrmníci jezdí na páteřní lince Praha-Ostrava, kde cizinci jezdí. Tvoří tu polovinu spojů. Ale např. ten Interrail turistům platí jen u ČD.

Je na tom vidět, jak falešná je jejich výmluva "my uznávání jízdenek chceme, ale ČD se nechtějí dohodnout". Uznávání mezinárodních jízdenek totiž s ČD vůbec nesouvisí, jednání by proběhlo na půdě UIC ...

+4/−1
10.6.2016 12:53

P96a45v47e74l 14S56o83v62i70č57k62a 4696248335102

Dovolím si doplnit ironický fakt, že Regiojet je členem UIC a tudíž by měl jednat v souladu s jejich směrnicemi.

0/0
10.6.2016 16:44

R72a43d15e69k 39J22a45n64a61t78a 9135436174702

Uznávat mezinárodní jízdenky není v UIC povinnost.

+1/0
10.6.2016 18:13

L44a39d44i66s48l85a64v 10B46e34r41o65u42n11s70k30ý 1367472853576

Po dvaceti letech jsem byl nucen využít vlak na této trati. Rychlík - neznamená u ČD že jste někde rychle, ale že to nestaví úplně všude. Pha-Beroun-Zdice-ČB. I děti když viděli motorák s 1 vagonem, tak říkali "to je divnej rychlík" :-) Ještě v praze před odjezdem naskočilo zpoždění a v ČB z toho bylo 25 minut. Schválně jsem za Zdicemi zapnul navigaci abych viděl kolik takový rychlík ČD jede, protože se mi to zdálo dost pomalé - 60 km/h . . . pravda někde jel i rychleji - za jízdenku cca 265 a 3,5 hodiny pěkně děkuji!

+2/−10
10.6.2016 7:18
Foto

J74a33n 61V55a89l12a83l98í81k 6236359520506

Jízdenka na dnes 169Kč a čas 2h35min

+4/−1
10.6.2016 7:35
Foto

J55a98n 23V32a34l56a84l23í17k 6436679450966

PS: a na zpoždění si stěžujte u SŽDC

+4/−1
10.6.2016 7:37

P56e12t63r 89Č57e76r94v30e23n68ý 3166821212585

Pokud jste jel přes Beroun, tak jste ovšem nejel po trati, o které je článek.

Nelze srovnávat vyhlídkovou jízdu přes Písek se standardními rychlíkovými spoji přes Tábor.

+9/0
10.6.2016 7:56

R83a80d10e63k 20J16a22n91a55t71a 9175136224392

1) jedná se o zcela jinou trať, než o které je článek

2) tato trať, narozdíl od té, o které je článek, neprošla žádnou modernizací

3) četnost zastavení neurčují ČD, ale ne, kdo si rychlík objednal (MD)

4) totéž platí pro kapacitu soupravy

5) obojí je zde v pořádku. vzhledem k 2) zde menší četnost zastavení ani větší souprava není třeba

6) cena jízdnenky Praha-ČB po této trati je irelevantní, protože z Prahy do ČB po této trati nikdo nejezdí - po té správné trati se pohybuje od 119 do 169 Kč

+6/−1
10.6.2016 8:25

M72i61r25o28s86l53a14v 36S96i28n33d76e75l54a34r 2855537264512

A kdybyste to vzal pres Plzen, tak to bylo jeste delsi, drazsi a jako bonus s prestupem... Lide, kteri tam chteji byt brzy a levne, jezdi pres Tabor.

+3/0
11.6.2016 0:34

V45l36a38s36t43i14m35i89l 44S20v17o28b50o72d81a 7903508175904

Česká klasika, co více dodat Rv.

+1/−3
10.6.2016 3:09

R64a33d14e78k 53K13o44h86u39t 5457463305853

Aniž bych to četl. Vrahové od ČD zase získali minuty na přežití...

Se Sobotkou soudruhem v zádech to bylo jasné...

Člověk co v životě nepracoval...

Zase hodil vidle do zad slušným a podnikavým lidem...

Má vůbec cenu ještě něco řešit...

Tolik let po revoluci a pořád se slušným lidem nechá zvracet do hrdla...

Neuvěřitelné...Rv

A jezdíme v zvracencích...

Neskutečné. Viz nový návrh JŘ a nadpis tohoto článku..................

+1/−12
10.6.2016 0:27

L63u86k70á92š 46A32d87a83m82e27c 7245914851205

Uz to nehul a radsi vic cti.

+1/0
14.6.2016 1:04

M14a35r13t72i43n 44Š45t35r86o21s 4319597810408

A jak už tu někdo psal, to je nám najednou zájmu všech dopravců, teď když trať je zrekonstruovaná. ;-D

+10/−6
9.6.2016 21:32

J68a48n 59S97ů72r86a 4425853853212

Kvůli tomu se tratě z daní rekonstruuji nebo tu vládne zvykove právo?

+8/−2
9.6.2016 21:50

R96a14d83e12k 79K50o85h64u60t 5267343815133

Přesně pane kolego diskutující. Kvůli tomu se to dělá...

Jinak vyzvracel jsem se do lůna ČD výše pro jistotu...:-)

0/0
10.6.2016 0:29

J42a73n 86J50e28m61e83l80k24a 1725150

Tak si udělejme referendu.. Může to být státní přístup. (Švýcarsko) Zdravotnictví je státní se soukromými prvky.

0/0
14.6.2016 9:03

M53a23r78t63i92n 23Š33t71r48o26s 4609457400608

Myslím, že trať bude po dokončení modernizace, a možná vlastně už teď v případě nasazení nových vozů, celkem málo ztrátová, a kdo ví, možná by mohla být i zisková. Je však fakt třeba vyřešit uznávání jízdného konkurence, jinak je to v háji. Celému systému veřejné dopravy by hodně pomohl jednotný integrovaný systém..

+4/−1
9.6.2016 21:27

R32a16d70e44k 94J31a23n44a65t55a 9655986984902

Nevím nevím.

Stále tam jsou jednokolejné úseky s propady rychlosti a jsou tam všehovšudy dvě zajímavá sidla - Tábor a ČB, ovšem obě menší než sídla na lince Praha-Ostrava.

A obecenstvo, které když platí více než korunu za kilometr, tak mu to připadá moc ...

+3/0
9.6.2016 22:27

R67a33d36e25k 88K21o95h35u36t 5177103665123

Pane Štrosi. Jel jste někdy vlakem...?

Asi ne...

Pomohlo by víc věcí, včetně vašich poznatků...

Dočkáme se po likvidaci soudruhů a vrahů z ČD...

Dojde pak i na Vaše přání...

0/0
10.6.2016 0:31

V10a20l64o25u22c51h 19Z66d38e77n20ě78k 2777835397771

Pokud Leoexpresu vypadne souprava ,tak odřekne a má to vychytaný... .

+5/−1
9.6.2016 20:07

R22a17d37e24k 33K79o79h92u34t 5297513485363

No a co. Nemá totiž šrot v záloze jako jiní...

Maká jak barevný. I přesto, že občas vyhlásí, že nejede....

0/−7
10.6.2016 0:33

K79a43r37e93l 63Ř21e44h55á90č49e85k 9572810111942

Jenže většina od dopravy očekává především spolehnutí. A to i díky záložním soupravám nabízejí v současné době pouze ČD. K čemu mi je fajn dopravce, když občas zruší spoj bez náhrady?

+5/0
10.6.2016 0:42

R58a15d19e43k 21J95a57n93a91t39a 9875756394832

V záloze se nedrží "šrot", ale souprava, která by měla stíhat stejné jízdní doby. V objednávané dopravě se dávají za nevypravený spoj pokuty, které jsou vyšší, než ušlé tržby, o které přijde Leoš prostým zrušením spoje.

Proto je poněkud neférové, když někdo, kdo zálohy nemá, nižší cenou konkuruje někomu, kdo je má. Přirovnal bych to kdyby někdo jezdil bez pojištění. Nebo k výtahu, který dosahuje nižší ceny tak, že má schválně tenčí lano.

+4/0
10.6.2016 9:43

J32a87n 31J67e27m11e96l76k51a 1825300

Já bych řekl, že je to naopak dobrá zpráva pro občana. Pokud by se soutěžilo 100% časů, tak by se taky mohlo stát, že ČD budou povinně kompletně odejity a padla by síťovost, jízdné. In 25, IN 50, IN 100 a tomu já jako zákazník nefandím. S nakoupenými zaplacenými vozy. ČD na mnoha tratích začínají díky modernizacím poskytovat velmi kvalitní služby - poměr cena výkon. Na velké většině tratí začínají jezdit modernizované vozy. Limitující je stav infrastruktury mimo koridory. Na druhou stranu pokud tam chce někdo jezdit open access. Bude to jen výhoda.

+17/−7
9.6.2016 19:48

M28a43t66ě26j 86V37o75n96d78ř96i74č24k41a 4154250838846

Naprostý souhlas R^:-)

+3/−4
9.6.2016 19:59

L43u12k33á32š 67J25í17l27e97k 7352241821935

Bohužel až nyní, po nástupu konkurence na železnici. Před nástupem RegioJetu a LeoExpresu jsem poněkud nezaznamenal, že by kvalita cestování stoupala.

+4/−11
9.6.2016 20:07

R61a38d67e60k 89J76a24n36a75t51a 9595106414142

Tak to jste se moc dobře nedíval.

Pendolína, CitiElefanty i ostatní nové/rekonstruované regionalní jednotky, nové moderní vozy na EC od Siemensu, nové lůžkové vozy i rekonstrukce starších vozů jako je např. toto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

To vše tu je nezávisle na soukromnících.

+8/−2
9.6.2016 20:14

L35u22k17á35š 22J85í23l90e18k 7792951941755

Ale rychlíky se prakticky nezměnily, Koženkové sedačky e začaly odstraňovat po r. 2010.

+4/0
9.6.2016 20:20

J50a18n 69J39e49m82e94l13k23a 1855730

Které, motorové nebo elektrické rychlíky. A kde.

+1/−1
9.6.2016 21:05

R53a34d16e70k 16J35a81n72a66t83a 9135916844282

To ale taky se soukromníky nesouvisí. Kde totiž konkuruje soukromník rychlíku, že ...

Obnova vozového parku byla nastartována nečím jiným, a to změnou financování ČD. Místo každoročního "dosypu" do nuly (kdy na investice logicky nezbyde), dotlačil Žaluda stát ke dlouhodobým smlouvám, kdy stát řekne co objednává a za kolik .... pak lze mít přiměřený zisk, pak si lze vzít i úvěr ..

+2/−1
9.6.2016 22:41
Foto

P87e70t17r 47M46o58o79s 6922815477

Vámi odkazované vagóny se ovšem povětšinou netýkají trati 220, o které je článek. Tam je bohužel stále ještě možno potkat toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B255.php

neboli červená koženka a záchod, který se nesmí používat, pokud je vlk v tanci;-D

Celá věc má ovšem ještě jeden aspekt, který je také v článku zmíněn (byť jen okrajově). Trať do ČB ještě není zcela zrekonstruována, chybí ještě dodělat zatím jednokolejné úseky Sudoměřice - Votice, Soběslav - Doubí a Nemanice - Ševětín (u posledně jmenovaného úseku je rekonstrukce a zdvoukolejnění ještě v nedohlednu, důvody jsem psal minule). Nevím, jak by se pánové Jančura, Leoš Novotný a další vypořádali s jízdou v těchto úsecích (kromě zastaralého zabzař jsou zde nutné od Benešova na jih dvousystémové lokomotivy, kterými pokud je mi známo ani jeden z alternativních dopravců zatím nedisponuje).

Je lehké si kopnout do Bruselu, ovšem abychom byli objektivní, v tomto případě je šlendrián ryze tuzemského původu.:-/Rv[>-]

+5/0
9.6.2016 20:53

P85a67v81e30l 60K58e18l31n98a31r 7619670600

ale má

0/0
9.6.2016 21:11

J16a29n 12J53e24m32e19l66k15a 1765540

Tratí 220 jsem jednou jel. Opovrhovanou potaženou, přetěsněnou koženkou. Která byla asi to nejhorší v soupravě. Je pohodlná. Jediný problém byla albsence podhlavníku/ resp chtělo by to jednou za čas vzít mokrým vysavačem. A WC mohlo být vakuové. Ale stejně to prý chtějí vyřadit. Takže chápu, že do toho nechtějí investovat. Což je podle mě škoda, na špičky je to dobré. Někteří cestující si nic lepšího nezaslouží. Myslím, že někomu může časem ještě chybět. Je to o údržbě a úklidu

+2/0
9.6.2016 21:12

J30a93n 34J94e74m48e24l72k40a 1345330

Potkat možná jo. Ale první třída klimatizovaná zásuvky. Druhá třída tuším stejný vagon, jen bez sklápěcích sedaček. B jen jedno. Co byste chtěli ještě za ty peníze ;-D

0/−1
14.6.2016 9:06
Foto

J30a67n 98V51a15l35a93l69í84k 6956369120556

pro p. Sůru

Co takhle napsat článek jak se staví soukromníci a ČD k uznávání jízdného?

+7/−4
9.6.2016 19:48

R41o26m56a36n 78P58o38l28á62č14e74k 5396639835

Dokud přijdu na nádraží a na DOTOVANÉM vlaku budu muset řešit jestli mám modrou, žlutou a nebo černou jízdenku, tak ŽÁDNÉ soutěže.

Až bude jednotné jízdné tak nemám problém...

+20/−5
9.6.2016 19:28
Foto

J36a34n 82V46a94l30a81l95í81k 6856249790136

řekl bych na jakémkoliv vlaku

+2/−1
9.6.2016 19:42

J41i20ř17í 68P34l67a32v48s43k31ý 9660466611759

nedotovany vlak at si kazdy provozuje na sve vlastni podnikatelske riziko ...

+4/−1
9.6.2016 19:50







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.