Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o48s28e12f 93T57r57ö77g18l 8579832496496

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

+2/0
12.6.2016 9:48

M24i65c91h40a48l 33G53r37i36v57a57l84s89k57ý 8583372447495

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0/0
12.6.2016 8:35

V30í86t90ě90z68s71l25a40v 92K85l11o88z41í72k 3701419294387

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0/0
12.6.2016 4:36

D34a71n82i22e56l 98H23l90o70u27š13e98k 7983492726189

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

+1/0
11.6.2016 16:33

L63u61b58o32m95i29r 25M17a40c66h36o 2472250835237

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0/0
26.6.2016 23:19

A58l38f29r13e72d 66D17e40l90o77n77g 4104972366920

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

+2/−2
10.6.2016 8:46

M86i60r25o32s19l18a82v 96S42u14c55h74y 5810899720750

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

+3/0
10.6.2016 13:35

R74a85d13e54k 70J78a46n10a51t55a 9315666534282

Nezapomněl jste, že existuje železnice?

A existence průplavy Dunaj-Rýn se dost zpochybňuje. Není využit, nahradilo by ho pouhých 8 nákladních vlaků denně (které navíc mohou dojet kamkoliv). A to přitom spojuje Dunaj s Rýnem, kde silná lodní doprava existuje nezávisle na kanálu, narozdíl od zkomírajícího Labe.

+4/0
10.6.2016 16:48

F29r27a79n46t78i75š32e92k 74M15a74t41ě85j98č26e90k 7353502283121

NEBYLO BY LEPŠÍ SI POSTAVIT MOŘE?

0/0
11.6.2016 14:32

J12o24s93e80f 32T17r23ö24g80l 8639862256526

Na to už projekt existuje:

www.moreklidu.cz

0/0
12.6.2016 9:57

P24a83u38l 93J44a20r96o52s 2813218970

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0/0
10.6.2016 8:41

T78o39m92á46š 82Z59e30m79a48n 3515258144325

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

+3/0
9.6.2016 21:11

M98a24r70t61i17n 21Š21i28m59e88k 4710244878965

U nás? Ani jedna ;-D

+1/0
10.6.2016 9:53

R89i40c30h58a29r13d 95T12r91e24f76i40l 4311425169750

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

+8/0
9.6.2016 18:28

I10v97o 79Z15d94e30b49o44r45s70k10ý 3783291500311

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

+10/0
9.6.2016 17:51

T31o94m61á39š 49Z27e92m95a11n 3365958314555

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

+2/0
9.6.2016 21:12

J84a76n 88B77l21a82n87a 3726445814

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0/−8
9.6.2016 16:59

R11a69d90e85k 22H58o12d26a81ň 9516927541443

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

+6/0
9.6.2016 17:55

P68a13u66l 57J16a12r77o78s 2973978920

Blana..Prosim Vas ruku na srdce.Jsou tady schopni lide toto postavit naplanovat a hlavne stavbu dodelat v tomto stoleti ? Vzdyt si vzpomente na stavbu,tunelu Blanka,jak dlouho to staveli a o kolik se to prodrazilo.Nejsou schopni dostavet dalnice,natoz takovy obrovsky projekt.

+1/0
10.6.2016 8:47

F59r68a80n32t66i45š61e57k 86S23o60b69o58t41k79a 1477973194240

Technicky, ekologicky, z vodohospodářského i z přepravního hlediska je to pitomost na en-tou!! Na to nemusí být studie. Kecy o plánech Karla IV. mně iritují, protože ten chudák neznal kamiony, vlak, silnice a vlastně ani pořádný valník na ložiskových kolech pro dva silné valachy.

Zde jde jen o jedno - o co největší slávu našeho pana prezidenta (no a taky o trochu drobných do kapes projektantů, kteří budou zdůvodňovat ten projekt a vyvracet to, co jsem řekl v jedné větě).

+6/0
9.6.2016 16:12

J79a62n 39P41r30i73c54h34y81s70t65a12l 8131708963

Zaujal me vas termin "loziskove kolo". To ma byt co?

0/0
11.6.2016 16:09

V35í53t76ě79z59s46l89a45v 66K31l18o43z17í26k 3361639794697

To je jiste naprava osauena loziskem a na lozosku kolo...

0/0
12.6.2016 4:39

O83n28d39ř30e36j 60R57a22z20ý79m 2855316205577

Kanál je totální nesmysl, to ví každej. Tady šlo o to někomu přihrát zakázku na studii proveditelnosti. Což se očividně povedlo. Peníze do kapes kamarádů potečou.

+7/0
9.6.2016 16:00

M97a60r16t35i70n 27Š59i77m89e27k 4710204218405

Pořád smysluplnější, než rychlodráha s příběhem ...

+1/−15
9.6.2016 15:07

R46a18d55e17k 85J42a28n52a67t15a 9275256324472

Jako, že by do největšího města kraje podle Vás neměla z hlavního města jezdit moderní příměstká železnice?

0/0
11.6.2016 15:02

M35a19r58t45i20n 60K45u56l19h10á92n61e20k 4153382229579

za 10 milionů to udělám taky ..

.

a hned vím i výsledek, je to blbost na entou :-P

+5/0
9.6.2016 14:56

M26i48r27e74k 12G34a78j44e77r 5381546929110

Mate smulu. Vybira se ten nejdrazsi a vysledkem musi byt "tak i tak", aby meli i dalsi sanci se napakovat.

+3/0
9.6.2016 19:16

R18a54d94e21k 52S79e68m36a 3102608933890

jasně, železnice na opravených koridorech za desítky miliard nemá co vozit a my budem vymýšlet kanály za stovky miliard a bez vody. kdo už tenhle nesmysl konečně utne??

+7/0
9.6.2016 14:51

L97u54b23o33š 31R22y24c55h57n11a 1769148711331

1. Kanál Labe Odra Dunaj není Zemanův. Myšlenky propojení tří moří jsou hodně staré a sahají až do 14 století.

2. Na kanál byla vydána rezoluce OSN v roce 1981.

3. Při současné legislativě je nerealizovatelný. Soudní spory by se vlekli léta. Postavit takové dílo jde pouze v totalitě jakou je Čína.

4. Kdyby byl tak potřeba, tak už by ho postavil nějaký větší státník než Zeman.

5. Pro začátek by stačil jez na Labi. Ani ten nebudeme schopni postavit. Ne kvůli penězům ,ale kvůli naší národní, kulturní i inteligenční rozpolcenosti

I když se snaží i novináři ,aby nám presidenta postavili naroveň státníkům a tvořitelům dějin, jako byl Karel IV pomník panu Zemanovi nepostaví.

Doporučuji založit univerzitu bonmotů a lží, nebo postavit nový most přes Horní potok. Tím bude pomník hotov.;-D;-D

+10/0
9.6.2016 14:21

M84a78r11e41k 31S89l63a18b91i48h65o97u62d57e52k 7308251862323

Tož jestli tu rezoluci OSN nebudeme sami dobrovolně plnit, tak k nám přijedou modré přilby s bagry!

+1/0
9.6.2016 14:23

R84a13d78e65k 20J55a25n40a47t52a 9165766904492

Ono to hlavně nemá smysl. Technický ani ekonomický.

a) je tam málo vody (vede to dost přes kopec, aby fungovala ta soustava zdymadel, potřebujete ji doprostředka dodávat ...).

b) železnice pro přepravu na delší vzdálenosti je univerzálnější, rychlejší a (díky těmto předchozím vlastnostem), ve výsledku levnější, než loď po kanálu

c) kanál Rýn-Dunaj, který má přitom k efektivitě lepší podmínky, balancuje na hraně návratnosti. Provoz je slabý. Stačilo by 8 nákladních vlaků denně, aby ho nahradily ...

+5/0
9.6.2016 14:43

J29o93s88e35f 67T38r14ö36g88l 8629732676336

Nepotřebujeme ani ten jez na Labi. Důvody jsou jak ekonomické (návratnost desítky let, jestli vůbec), tak ekologické (jedinečná lokalita s výskytem vzácných i ohrožených druhů, konečně zapsaná i jako EVL), tak i dopravní (modernizovaná železnice po obou březích odvede stejnou práci s několika vlaky denně navíc, dále není dořešen průjezd přes Drážďany, levnější alternativou jsou i nové lodě s nižším ponorem, které projedou i při stávajících hladinách Labe).

0/0
12.6.2016 9:55

J59i65ř12í 36K84o88c81u86r29e16k 6235894855168

Jedno je jisté: Z námořních lodí se to bude muset tak jako tak přeložit. Délka 380-400 metrů je příliš, takový kanál nemají ani v Panamě a nebudou ho mít ani po výstavbě nových zdymadel.

Nebude levnější položit v trase průlavu dvě traťové koleje? A když budem jó frajeři, tak připravené na doublestack. Rychlejší to bude zcela určitě.

PS: Plavebním kanálem Dunaj-Mohan-Rýn rok od roku pluje méně lodí. Kdyby byl přecpaný, stály se fronty u zdymadel, tak prosím. Jenže v roce 2005 to bylo 7,6 miliónu tun a v roce 2010 už jen 5,2 mil. tun.

+7/0
9.6.2016 13:59

M59i26c65h84a71l 74T58e43s63a63ř 4948572570281

Tak budeme vodu v kanálu solit, aby tam mohly i námořní lodě.

;-)

+3/0
9.6.2016 14:09

M57a24r25t90i52n 31H65o74r44á26k 5312865189613

Výborně, jste génius.R^ Opět se potvrzuje, že i ten nejsložitější problém má vždy nějaké velmi jednoduché, nesprávné, řešení ;-D;-D;-D

+2/0
9.6.2016 15:14

R98a87d74e44k 81H32o54d20a33ň 9776127911743

Tohle snad mohou prosazovat jen lidi zamrzlí někde v socíku. V dnešní době kdy každý preferuje fungování s minimálním skladem, a jede na JiT je přeprava surovin pro fabriky po vodě relikt. V době, kdy pro přepravní společnosti není problém dodávat zboží z Číny za 30 hodin (občas to zvládne i Česká pošta za stejný čas z Prahy do Plzně) jsou plány na převoz lodí za X dní prostě mimo.

+7/0
9.6.2016 13:54

F25r11a47n40t36i40š62e38k 15H89á31j46e63k 2506849801485

R^

0/0
9.6.2016 13:55

R62a83d65e95k 44J75a88n59a75t35a 9735476894472

JIT není o tom, že přeprava musí být rychlá, ale o tom, že přeprava musí být přesná. To není totéž.

Letadlo z Číny do toho netahejte. Průnik trhu po letadla a lodě je nulový. Nemám dojem, že by kontejnerové a ropné lodě zmizely, i když jedou měsíc :-)

Jiná věc je, že pro přepravu pro takové kanále to stejně musíte přeložit na menší loď. A když už to děláte,je lepší to přeložit na železnici, která obslouží více lokalit a nově vystavěná trať, na rozdíl od kanálu, poslouží i osobní dopravě.

+5/0
9.6.2016 14:47

P88a60v56e50l 72S96o85v93i55č54k33a 4936968525972

Zde bych rád doplnil, že i sama Čína se angažuje v rozšiřování železniční dopravy z Číny do Evropských překladišť a snaží se vypravovat ucelené vlaky. Proto si myslím, že když i Čína hledá jaké zboží by šlo do Evropy dopravit rychleji po železnici a je ochotna dojednat logistiku a povolení pro jízdu takovýchto vlaků tak nový lodní kanál v Evropě nemá žádný význam.

0/0
11.6.2016 15:21

F27r80a68n38t83i24š27e35k 78H80á35j58e79k 2606159881895

Už jen názvy firem vylučují jakoukoli "podjatost" a zajišťují "komplexnost" a "objektivitu" studie !!!

0/0
9.6.2016 13:52

M24i52c42h85a17l 10T21e82s62a67ř 4378202710491

To je trochu problém, protože firmy objektivně schopné takovou studii zpracovat by samozřejmě chtěly ten kanál projektovat:) Na druhou stranu ta studie bude mnoho let cupována a napadána (nejen) konkurencí - a tyhle firmy nezahodí svoje jméno za nějakých 22 mega.

0/0
9.6.2016 14:00

L78u45k61á57š 53B14e18r15n32á70t 7349768693465

Já mám nápad. Peníze, co mají jít na kanál investujeme do škol, universit a studentů a pak konečně někdo vymyslí něco normálního.

+1/0
9.6.2016 13:35

M48a15r43t50i65n 42P78o53s20p22í20š80i56l 8555311566887

není hotových pár kilometrů dálnic ani po tolika letech a tady budou vyhazovat peníze za nějaký vyschlý kanál.

+4/0
9.6.2016 13:34

I25v16o 40Z56d23e28b12o60r84s80k19ý 3303711600391

Proč do toho zatahujete Zemana?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe#Historie

0/0
9.6.2016 13:25

M39i74l44o56š 34B86o54u38k70a34l 8353497473724

Zeman se angažuje... sám se do toho zatahuje...

+4/0
9.6.2016 13:46

R56a62d83e74k 80H19o69d38a89ň 9356867401893

Protože jakkoli skvělé vozidlo Ford T byl, snažit se propagovat pokus o jeho výrobu v dnešní době je naprosto absurdní. S tím kanálem je to zrovna tak, šance na jeho využití v dnešní době jsou minimální.

+5/0
9.6.2016 14:01

I79v61o 69Z33d47e60b80o50r81s20k73ý 3313121690771

Když to říkáte vy, tak to je potom jiná. Nezbývá než souhlasit.

Kanál Rýn-Mohan-Dunaj začal stavět už Karel Veliký, takže s jeho otevření zavedli výrobu nosítek.

+2/0
9.6.2016 17:49

P68e31t86r 78N64o86v38á27k 3344545898510

Pokud se chce Zeman tímto nesmyslem zviditelnit, tak ať si těch 22 mega zaplatí ze svého. Nikdy nemůže dojít k realizaci to je pomatenost staříka s přicházející demencí.

+8/0
9.6.2016 13:24

M68a10r83e19k 69H92r95u74b76y 6107112861878

Placete na spatnem hrobe, tohle je Tokovina.

0/0
10.6.2016 16:14

J65a31n 73H52o19d53y77s 7499919682683

Ještě že teď víme že umělé vodní cesty jsou blbost. Asi proto je jimi protkaná celá Evropa. A pan baťa se svým kanálem byl úplně mimo ! Jen tak si kopnout do Zemana toť oč tu běží !!

0/−7
9.6.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.