Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39o46s11e98f 93T84r60ö44g62l 8569712876136

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

+2/0
12.6.2016 9:48

M64i91c61h91a57l 98G55r48i20v84a62l62s48k95ý 8473322887515

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0/0
12.6.2016 8:35

V26í27t77ě97z79s98l79a28v 79K73l43o26z96í17k 3341289544757

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0/0
12.6.2016 4:36

D91a86n20i96e46l 70H29l60o47u45š54e87k 7233212726159

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

+1/0
11.6.2016 16:33

L55u70b35o66m22i62r 21M39a29c81h15o 2922870555377

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0/0
26.6.2016 23:19

A29l51f70r40e12d 40D29e79l17o77n28g 4604432726900

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

+2/−2
10.6.2016 8:46

M59i31r52o90s61l62a92v 87S62u38c74h80y 5760649640350

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

+3/0
10.6.2016 13:35

R71a91d17e34k 45J52a80n70a73t36a 9895276874932

Nezapomněl jste, že existuje železnice?

A existence průplavy Dunaj-Rýn se dost zpochybňuje. Není využit, nahradilo by ho pouhých 8 nákladních vlaků denně (které navíc mohou dojet kamkoliv). A to přitom spojuje Dunaj s Rýnem, kde silná lodní doprava existuje nezávisle na kanálu, narozdíl od zkomírajícího Labe.

+4/0
10.6.2016 16:48

F12r76a65n37t32i83š50e95k 93M74a36t63ě18j11č36e59k 7513252513521

NEBYLO BY LEPŠÍ SI POSTAVIT MOŘE?

0/0
11.6.2016 14:32

J56o67s35e47f 55T17r49ö80g27l 8359722746986

Na to už projekt existuje:

www.moreklidu.cz

0/0
12.6.2016 9:57

P68a36u96l 24J49a41r80o84s 2743978420

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0/0
10.6.2016 8:41

T97o81m44á78š 44Z24e83m73a74n 3455468434515

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

+3/0
9.6.2016 21:11

M27a81r25t43i68n 78Š67i11m60e63k 4480744388445

U nás? Ani jedna ;-D

+1/0
10.6.2016 9:53

R11i82c70h66a80r69d 91T49r72e71f69i46l 4121505979980

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

+8/0
9.6.2016 18:28

I63v31o 92Z55d95e67b26o46r25s95k39ý 3413461280941

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

+10/0
9.6.2016 17:51

T14o16m79á81š 90Z14e77m65a72n 3585778184525

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

+2/0
9.6.2016 21:12

J72a32n 76B27l13a60n98a 3276815814

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0/−8
9.6.2016 16:59

R47a43d66e33k 51H84o40d60a13ň 9546767651403

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

+6/0
9.6.2016 17:55

P32a67u17l 94J85a64r29o96s 2283588730

Blana..Prosim Vas ruku na srdce.Jsou tady schopni lide toto postavit naplanovat a hlavne stavbu dodelat v tomto stoleti ? Vzdyt si vzpomente na stavbu,tunelu Blanka,jak dlouho to staveli a o kolik se to prodrazilo.Nejsou schopni dostavet dalnice,natoz takovy obrovsky projekt.

+1/0
10.6.2016 8:47

F73r91a29n21t37i84š28e77k 32S33o41b48o34t79k35a 1807423964730

Technicky, ekologicky, z vodohospodářského i z přepravního hlediska je to pitomost na en-tou!! Na to nemusí být studie. Kecy o plánech Karla IV. mně iritují, protože ten chudák neznal kamiony, vlak, silnice a vlastně ani pořádný valník na ložiskových kolech pro dva silné valachy.

Zde jde jen o jedno - o co největší slávu našeho pana prezidenta (no a taky o trochu drobných do kapes projektantů, kteří budou zdůvodňovat ten projekt a vyvracet to, co jsem řekl v jedné větě).

+6/0
9.6.2016 16:12

J63a74n 17P91r53i59c95h65y23s61t61a84l 8291848913

Zaujal me vas termin "loziskove kolo". To ma byt co?

0/0
11.6.2016 16:09

V59í58t65ě28z33s27l35a97v 42K16l90o29z81í25k 3591839854987

To je jiste naprava osauena loziskem a na lozosku kolo...

0/0
12.6.2016 4:39

O74n61d40ř29e14j 26R69a47z21ý62m 2415306755257

Kanál je totální nesmysl, to ví každej. Tady šlo o to někomu přihrát zakázku na studii proveditelnosti. Což se očividně povedlo. Peníze do kapes kamarádů potečou.

+7/0
9.6.2016 16:00

M24a73r56t38i75n 73Š84i62m39e23k 4500634768755

Pořád smysluplnější, než rychlodráha s příběhem ...

+1/−15
9.6.2016 15:07

R85a74d89e92k 92J58a89n65a91t96a 9305816724682

Jako, že by do největšího města kraje podle Vás neměla z hlavního města jezdit moderní příměstká železnice?

0/0
11.6.2016 15:02

M78a65r50t93i82n 68K71u35l95h65á31n91e25k 4223322279789

za 10 milionů to udělám taky ..

.

a hned vím i výsledek, je to blbost na entou :-P

+5/0
9.6.2016 14:56

M50i48r93e61k 45G72a47j36e27r 5341576809590

Mate smulu. Vybira se ten nejdrazsi a vysledkem musi byt "tak i tak", aby meli i dalsi sanci se napakovat.

+3/0
9.6.2016 19:16

R17a93d11e26k 82S73e72m55a 3792188133590

jasně, železnice na opravených koridorech za desítky miliard nemá co vozit a my budem vymýšlet kanály za stovky miliard a bez vody. kdo už tenhle nesmysl konečně utne??

+7/0
9.6.2016 14:51

L78u34b70o11š 43R77y43c74h27n78a 1439778161421

1. Kanál Labe Odra Dunaj není Zemanův. Myšlenky propojení tří moří jsou hodně staré a sahají až do 14 století.

2. Na kanál byla vydána rezoluce OSN v roce 1981.

3. Při současné legislativě je nerealizovatelný. Soudní spory by se vlekli léta. Postavit takové dílo jde pouze v totalitě jakou je Čína.

4. Kdyby byl tak potřeba, tak už by ho postavil nějaký větší státník než Zeman.

5. Pro začátek by stačil jez na Labi. Ani ten nebudeme schopni postavit. Ne kvůli penězům ,ale kvůli naší národní, kulturní i inteligenční rozpolcenosti

I když se snaží i novináři ,aby nám presidenta postavili naroveň státníkům a tvořitelům dějin, jako byl Karel IV pomník panu Zemanovi nepostaví.

Doporučuji založit univerzitu bonmotů a lží, nebo postavit nový most přes Horní potok. Tím bude pomník hotov.;-D;-D

+10/0
9.6.2016 14:21

M92a12r66e64k 43S23l54a46b57i37h89o98u38d57e53k 7338691402903

Tož jestli tu rezoluci OSN nebudeme sami dobrovolně plnit, tak k nám přijedou modré přilby s bagry!

+1/0
9.6.2016 14:23

R12a66d47e76k 35J83a56n24a15t42a 9375596334192

Ono to hlavně nemá smysl. Technický ani ekonomický.

a) je tam málo vody (vede to dost přes kopec, aby fungovala ta soustava zdymadel, potřebujete ji doprostředka dodávat ...).

b) železnice pro přepravu na delší vzdálenosti je univerzálnější, rychlejší a (díky těmto předchozím vlastnostem), ve výsledku levnější, než loď po kanálu

c) kanál Rýn-Dunaj, který má přitom k efektivitě lepší podmínky, balancuje na hraně návratnosti. Provoz je slabý. Stačilo by 8 nákladních vlaků denně, aby ho nahradily ...

+5/0
9.6.2016 14:43

J49o80s69e87f 25T73r88ö15g41l 8769422206446

Nepotřebujeme ani ten jez na Labi. Důvody jsou jak ekonomické (návratnost desítky let, jestli vůbec), tak ekologické (jedinečná lokalita s výskytem vzácných i ohrožených druhů, konečně zapsaná i jako EVL), tak i dopravní (modernizovaná železnice po obou březích odvede stejnou práci s několika vlaky denně navíc, dále není dořešen průjezd přes Drážďany, levnější alternativou jsou i nové lodě s nižším ponorem, které projedou i při stávajících hladinách Labe).

0/0
12.6.2016 9:55

J48i84ř30í 92K19o13c86u14r75e54k 6355414805868

Jedno je jisté: Z námořních lodí se to bude muset tak jako tak přeložit. Délka 380-400 metrů je příliš, takový kanál nemají ani v Panamě a nebudou ho mít ani po výstavbě nových zdymadel.

Nebude levnější položit v trase průlavu dvě traťové koleje? A když budem jó frajeři, tak připravené na doublestack. Rychlejší to bude zcela určitě.

PS: Plavebním kanálem Dunaj-Mohan-Rýn rok od roku pluje méně lodí. Kdyby byl přecpaný, stály se fronty u zdymadel, tak prosím. Jenže v roce 2005 to bylo 7,6 miliónu tun a v roce 2010 už jen 5,2 mil. tun.

+7/0
9.6.2016 13:59

M98i48c14h29a76l 66T88e87s76a83ř 4458542650111

Tak budeme vodu v kanálu solit, aby tam mohly i námořní lodě.

;-)

+3/0
9.6.2016 14:09

M96a34r69t43i25n 49H17o38r83á48k 5282565469143

Výborně, jste génius.R^ Opět se potvrzuje, že i ten nejsložitější problém má vždy nějaké velmi jednoduché, nesprávné, řešení ;-D;-D;-D

+2/0
9.6.2016 15:14

R73a35d44e56k 43H85o89d65a37ň 9566647531543

Tohle snad mohou prosazovat jen lidi zamrzlí někde v socíku. V dnešní době kdy každý preferuje fungování s minimálním skladem, a jede na JiT je přeprava surovin pro fabriky po vodě relikt. V době, kdy pro přepravní společnosti není problém dodávat zboží z Číny za 30 hodin (občas to zvládne i Česká pošta za stejný čas z Prahy do Plzně) jsou plány na převoz lodí za X dní prostě mimo.

+7/0
9.6.2016 13:54

F59r18a46n57t63i46š84e17k 50H83á91j25e41k 2796699641655

R^

0/0
9.6.2016 13:55

R11a30d30e83k 24J50a48n87a20t79a 9205406954232

JIT není o tom, že přeprava musí být rychlá, ale o tom, že přeprava musí být přesná. To není totéž.

Letadlo z Číny do toho netahejte. Průnik trhu po letadla a lodě je nulový. Nemám dojem, že by kontejnerové a ropné lodě zmizely, i když jedou měsíc :-)

Jiná věc je, že pro přepravu pro takové kanále to stejně musíte přeložit na menší loď. A když už to děláte,je lepší to přeložit na železnici, která obslouží více lokalit a nově vystavěná trať, na rozdíl od kanálu, poslouží i osobní dopravě.

+5/0
9.6.2016 14:47

P77a71v93e56l 30S46o89v63i20č60k96a 4326508515402

Zde bych rád doplnil, že i sama Čína se angažuje v rozšiřování železniční dopravy z Číny do Evropských překladišť a snaží se vypravovat ucelené vlaky. Proto si myslím, že když i Čína hledá jaké zboží by šlo do Evropy dopravit rychleji po železnici a je ochotna dojednat logistiku a povolení pro jízdu takovýchto vlaků tak nový lodní kanál v Evropě nemá žádný význam.

0/0
11.6.2016 15:21

F12r16a30n11t71i55š44e32k 69H45á66j96e68k 2526669731755

Už jen názvy firem vylučují jakoukoli "podjatost" a zajišťují "komplexnost" a "objektivitu" studie !!!

0/0
9.6.2016 13:52

M53i70c23h53a46l 32T49e27s74a46ř 4198682860901

To je trochu problém, protože firmy objektivně schopné takovou studii zpracovat by samozřejmě chtěly ten kanál projektovat:) Na druhou stranu ta studie bude mnoho let cupována a napadána (nejen) konkurencí - a tyhle firmy nezahodí svoje jméno za nějakých 22 mega.

0/0
9.6.2016 14:00

L10u95k57á18š 72B89e39r33n67á42t 7489338213625

Já mám nápad. Peníze, co mají jít na kanál investujeme do škol, universit a studentů a pak konečně někdo vymyslí něco normálního.

+1/0
9.6.2016 13:35

M49a30r21t53i85n 30P77o78s38p86í65š83i80l 8825961186357

není hotových pár kilometrů dálnic ani po tolika letech a tady budou vyhazovat peníze za nějaký vyschlý kanál.

+4/0
9.6.2016 13:34

I62v82o 54Z66d10e21b44o92r83s45k30ý 3133801140221

Proč do toho zatahujete Zemana?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe#Historie

0/0
9.6.2016 13:25

M21i85l77o53š 35B65o82u65k22a30l 8673707523884

Zeman se angažuje... sám se do toho zatahuje...

+4/0
9.6.2016 13:46

R19a56d36e58k 17H84o50d66a94ň 9486197751593

Protože jakkoli skvělé vozidlo Ford T byl, snažit se propagovat pokus o jeho výrobu v dnešní době je naprosto absurdní. S tím kanálem je to zrovna tak, šance na jeho využití v dnešní době jsou minimální.

+5/0
9.6.2016 14:01

I12v84o 57Z75d56e81b52o71r93s15k52ý 3823681790261

Když to říkáte vy, tak to je potom jiná. Nezbývá než souhlasit.

Kanál Rýn-Mohan-Dunaj začal stavět už Karel Veliký, takže s jeho otevření zavedli výrobu nosítek.

+2/0
9.6.2016 17:49

P41e46t42r 49N91o14v73á88k 3924545728280

Pokud se chce Zeman tímto nesmyslem zviditelnit, tak ať si těch 22 mega zaplatí ze svého. Nikdy nemůže dojít k realizaci to je pomatenost staříka s přicházející demencí.

+8/0
9.6.2016 13:24

M70a54r90e39k 43H58r15u80b79y 6637532211888

Placete na spatnem hrobe, tohle je Tokovina.

0/0
10.6.2016 16:14

J98a26n 24H50o83d74y47s 7159339342583

Ještě že teď víme že umělé vodní cesty jsou blbost. Asi proto je jimi protkaná celá Evropa. A pan baťa se svým kanálem byl úplně mimo ! Jen tak si kopnout do Zemana toť oč tu běží !!

0/−7
9.6.2016 13:24







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.