Diskuze

O smyslu Zemanova kanálu rozhodne studie tří firem. Vyjde na 22 milionů

Je to sice zakázka „jen“ za 22 milionů korun, její výsledek ale může rozhodnout na stovky let dopředu o podobě celé země. Ministerstvo dopravy vybralo trojici firem, která má posoudit, zda se vyplatí postavit kanál Dunaj-Odra-Labe.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.

2 0
možnosti

Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.

0 0
možnosti

Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...

0 0
možnosti
Foto

To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.

1 0
možnosti

L29u59b71o 73M44a20c89h15o

26. 6. 2016 23:19

a čo má zmysel? upchaté diaľnice?

0 0
možnosti

Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!

Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!

Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!

2 2
možnosti

Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.

3 0
možnosti

P23a72u96l 28J69a52r27o35s

10. 6. 2016 8:41

Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.;-D

0 0
možnosti

Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..

3 0
možnosti

U nás? Ani jedna ;-D

1 0
možnosti

Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. Rv.

8 0
možnosti

Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů

10 0
možnosti

I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.

2 0
možnosti

J73a26n 86B61l66a16n82a

9. 6. 2016 16:59

Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.

0 8
možnosti

Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.

Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?

6 0
možnosti