- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý tento nápad je ekonomický nesmysl a zároveň ekologický zločin. Materiálu pro toto tvrzení už existuje hafo, vyhodit 22 mil. Kč za studii je pustá zbytečnost.
Totální blbost.Splavení Vltavy je tomu příkladem Č B -Praha.
Voda neni ani v Labi pro normalni dopravu...
To mělo smysl možná tak 200 let zpátky. Dnes už opravdu ne.
Než dlouho diskutovat je někdy lépe se podívat po Evropě! Anglie, Francie a Německo již před staletími pochopily že vozit uhlí, písek a strojírenské výrobky po silnicích je drahé, obtížné a někdy i nemožné!
Vodní cesty se tam dále používají, udržují ba i modernizují! Dokonce byly zřízeny i "křižovatky" vodních cest! Nutno zmínit i přínos turistice kdy je možno projet celou zemí vodními kanály!
Nikdo tam nezpochybňuje existenci vodních cest! Je vidět že jsme zase chytřejší!!!
Správně píšete: "před staletími". Ano, kanály se stavěly, bylo to v době, kdy železnice byla v plenkách, auta nikdo neznal a létat mohli jen ptáci. Kanály se stavěly v rovinatých zemích, kde překonávaly minimální výškové rozdíly. D-O-L překonává na poměrně krátké vzdálenosti více než 200 m. Ty komodity vhodné k lodní přepravě tento projekt nezaplatí, ostatní na vodu nikdo nestáhne - je to pomalé a překládka celou věc pěkně prodražuje. Přínos pro cestovní ruch bych nepřeceňoval, neumíme se o turisty postarat, umíme je jen vyždímat, naštvat a odkopnout.
Stat neni schopen postavit dalnice,natoz takovy projekt.Vzdyt by to s tim tempem co tady je,staveli jak cinane Chinskou zed.
Za 22 mega by šlo zazáplatovat pár okresek..
Tak někdo se dobře napakuje za státního. Úplně zbytečně vyhozená peníze. .
Posouzení ze všech hledisek právě proběhlo v diskusi. Nikdo už nic lepšího dohromady nedá. Idnes může požádat o vyplacení 22 milionů
I pisatel v diskuzi může rozeznat pizzovinu motivovanou malou domů.. na to nepotřebuje kulaté razítko.
Tolik odborníků se tu vyrojilo, studie za pár drobných rozhodně není zbytečná, zbytečné jsou žvásty laiků.
Studie na kanál pro přepravu zboží v roce 2015 má asi stejný smysl, jako studie na nahrazení palných zbraní za luky a šípy pro ozbrojené složky. Stačí se podívat na údaje ze zahraničí, kde objem přepravy vytrvale klesá celkem značným tempem, a již existující kanály jsou v nejlepším případě na hranici rentability. My bychom dostavěli ten náš v nejlepším případě tak v 2030.
Už jen dnešní hypotetické odhady jsou, že by kanál stál zhruba 400 miliard Kč. Dovedete si představit, z čeho by se to mělo platit? Z příspěvků firem co po tom budou přepravovat zboží? Fajn, kolik jich bude?