Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nespokojený cestující chce paralyzovat Uber. Řidiče nahlásil na úřadech

Advokát nespokojeného českého zákazníka podal na úřady sérii podnětů proti tuzemským řidičům služby UberPop. Dokumentaci z šestnácti jízd doplněnou o exekutorský zápis rozeslal na živnostenský a finanční úřad, správu sociálního zabezpečení, pražský magistrát, obchodní inspekci a pojišťovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D69a12n 98V52l47k 8281268626454

Sice jsem s Uberem ještě nejel, ale zaráží mě jedna věc: řidič si za jízdy hraje s mobilem, ve kterém má nahránu aplikaci (odlišnou od té, co má zákazník). V jiných článcích a diskusích PRÁVĚ TADY, NA IDNES, drtivá většina lidí odsuzuje psaní sms za volantem a volá po vyšších trestech za takovou a podobnou činnost.

;-€Rv!!

+2/−2
11.6.2016 13:59

P24e27t65r73a 58J75a81n65á65k83o83v18á 2387830816969

Tomu snad nevěří ani ťulpas, že je to jen z podnětu ,,nespokojeného" zákazníka... ;-)

Kdopak si to asi objednal a nastrčil postavičku pana X ???

+1/−2
11.6.2016 9:54

P38a20v26e79l 37M61o46r37a47v58e35c 3382559512538

Bylo publikováno několik sovnávcích studií studujících míru regulace taxislužby (za účelem garance kvality služeb spotřebiteli) a cenu spolu s kvalitou taxislužby. Překvapivě čím byla větší regulace, tím byla služba paradoxně horší, často i dražší.

Stejně jako u nás. Zákony chrání taxikáře před nelicencovanou konkurencí s argumentem, že jen člověk s papírem od magistrátu může odvádět dobrou službu. Jenže pak taxikář podvádí, šlape na turbo, je drzý atd. A magistrát ani u největších prohřešků licence neodebírá. Tak kde je ta záruka kvality???

Takže pokud někdo přijde s možností svézt mne z bodu a do bodu B za lepší cenu a kvalitněji, jsem pro. Daně ať platí, taxikářskou licenci já nevyžaduji. Je pro mne jen cárem papíru.

+1/−1
11.6.2016 8:57

J58a44n 71M46i86t90l97e83n95e88r 4271168951523

Aktualizovaný zákon 111/94 je špatný a přeplácaný požadavky. Sankce v něm uvedené jsou velice tvrdé. Je nesmysl, že chrání taxikáře. Podle toho zákona se již při druhém prohřešku spočívajícím poškození cestujícího na ceně jízdného nebo porušení cenových předpisů, nepořízení záznamu o přepravě, nebo nevydání dokladu o zaplacení jízdného cestujícímu, odebírá průkaz řidiče taxislužby.

0/0
11.6.2016 12:30

P37a41v27e27l 55M18o18r10a81v17e62c 3792379362108

Jak píšu: čím tvrdší zákony a regulace na taxíky, tím hůř funguje :)

(kolik taxikářů ten zákon porušilo? kolika z nich byla odebrána licence? kolik z nich doopravdy díky tomu nejezdí?)

0/0
11.6.2016 12:56

T49o52m20a24s 39N35o72v66o46t93n15y 1391354296895

To je vám podobné, zákony dodržovat jen když se to hodí. A tohle má tu drzost se pohybovat v politice.

0/0
13.6.2016 17:25

P19a55v49e83l 20M26o17r21a10v42e45c 3572619632838

Když jsou zákony sto let za opicemi a nedokážou reagovat na technologický vývoj.. A když to stejné dělá většina lidí..

Zkuste si zjistit co je to (právní) norma a proč ji vlastně lidé dodržují, třeba pochopíte co myslím.

0/0
13.6.2016 19:19

P17e62t71r 83V56o46ň16k90a 2667273639743

No a teď to zopakovat s taxikáři a rádobytaxikáři, no otázkou je zda pak ještě bude mít čas něco publikovat ;-D;-D;-D

+2/0
10.6.2016 19:22

J80a32n 49V77o81n80d90r97á16č40e53k 2256828412409

Živňák mají, nejsou to taxikáři, co je za problém8-o Když někdo chce s nimi jet tak ať jede. To máte jako se stopem, každýho volba, ne?

+3/−1
10.6.2016 15:48

J20a80n 92M76i21t12l61e86n52e67r 4511718531123

Pokud moje podnikání spočívá v tom, že vozím lidi po České republice osobním autem,musím mít oprávnění k provozování taxislužby.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/advokat-zaslal-uradum-podnety-na-ridice-uberu-foe-/eko-doprava.aspx?c=A160609_2252081_doprava_rny

+2/−2
10.6.2016 15:54

J63a82n 65V56o51n36d87r59á64č63e76k 2696648762769

Právně to je na hraně. Co třeba "spolujizda", je to taky taxislužba?

+4/0
10.6.2016 16:02

J19a55n 10M25i15t94l19e72n49e51r 4711288451963

Zákon specifikuje že

Silničnídoprava pro cizí potřeby je doprava, při níž vzniká mezi provozovatelemsilniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkovývztah, jehož předmětem je přeprava osob, zvířat nebo věcí.

Takže u spolujízdy je to na hraně.

Ovšem Uber je jasný dispečink taxislužby, který o sobě tvrdí, že to tak není. Vzniká tam závazkový vztah, mají ceníky jízdného ( dokonce ho mění na základě vytížení), jezdí na základě pokynů zákazníka a splňují všechny znaky osobní autodopravy za účelem podnikání ( čili je to taxi ).

+2/−1
10.6.2016 16:14

P20a40v18e47l 94K52r56á86l 5680409144528

Pořádáte spolujízdu za účelem zisku?

+4/0
10.6.2016 16:16

P60e26t39r 10A50s46c83h20e43n21b50r56e47n17n53e19r 6255143792171

Neni, protože ve spolujízdě určuje trasu řidič.

V Uberu ji určuje zákazník, takže je to taxi

+4/0
10.6.2016 17:29

P52a62v53e32l 67M32o69r34a29v31e86c 3682209622448

Dle zákona ano. Protože oprávnění k provozu taxi má zamezit nekvalitním službám.

Jenže u nás rávě taxikáři poskytují dost mizerné služby, v porovnání s těmi nelicencovanými.

Takže proč musím mít papír na provoz taxíku? V čem je to výhoda pro spotřebitele?

0/0
11.6.2016 8:58

T92o43m49a11s 34N44o35v62o97t88n60y 1101874976465

Nevím jakými taxíky jezdíte (zvlášť v Brně), ale nikdy jsem problém neměl.

0/0
13.6.2016 17:27

P70a63v60e96l 10M96o71r16a41v28e76c 3582899212348

Takže z jedné osobní zkušenosti hned vyvozujete obecný závěr?

Ale, ale..

(proč asi v různých turist.průvodcích jsou rady "pozor na taxikáře"?)

0/0
13.6.2016 19:20

R80o45m83a71n 60L75i75p13s55k72ý 2269983559

Uber v této formě nemá se sdílením aut nic společného. Je to placená služba, řidiči i provozovatel na tom vydělávají a tudíž by měli pro ně platit stejná pravidla, jako pro taxi. Stejně i Airbnb - lidi mají volné byty a celoročně je pronajímají turistům pod pláštíkem sdílení. A spousta lidí jim na to ve snaze ušetřit skočí a při tom podporuje podvodníky.

By mě zajímalo, kolik podporovatelů Uber nebo podobných "sdílení" zárověň podporuje EET jako "nástroj proti nepoctivým živnostníkům a podnikatelům".

+8/−7
10.6.2016 13:32

P43e17t31r 81Č36e82r59v33e18n23ý 3626479307369

Jediné s čím mohu souhlasit je, že tyto služby by měly být ošetřeny zákonem tak, aby jejich provozovatelé řádně platili daně. Podřizovat jejich fungování stejným regulacím jako regulérní taxi/hotely nedává smysl. Zákazník by měl počítat s tím, že v tomto případě nebude mít garantovanou kvalitu a že adekvátně tomu bude platit nižší cenu. Ne každému hotel/taxík platí zaměstnavatel a také jsou zákazníci, kteří preferují "dobrodružství". Zároveň existence těchto alternativ vytváří tlak na klasické provozovatele, aby poskytovali kvalitní služby za dostupné ceny. Navíc spousta lidí takto dostává možnost přivýdělku k regulérnímu zaměstnání. :-/[>-]EU

+4/0
10.6.2016 15:08

V18o81j56t84a 44Š50e73f17l25e26r 7265472693946

On stát garantuje nějakou kvalitu u taxikářů? Proboha kdy se to stalo?

+7/0
10.6.2016 15:24

R60o14m33a82n 96L25i72p34s95k94ý 2329173619

Není přivýdělěk jako přivýdělek. Pokud někoho vožení pasažérů nebo pronajímání bytu živí, je to černota a nekalá konkurence registrovaným,RvEURv

+4/−3
10.6.2016 15:47

J11a72n 32M30i33t39l49e67n31e97r 4871818581813

Proč by se regulérní taxi/hotely měli přizpůsobovat přísným regulím a nějaký Uber ne ?8-o Pravidla autodopravy musí být pro všechny stejné.

+5/−3
10.6.2016 16:02

P35a91v15e64l 87K22r63á72l 5130899794498

V čem jsou tyto služby odlišné od regulérních taxi a hotelů, kromě toho, že jejich provozovatelé nechtějí dodržovat předpisy? Jde o provozování stejné služby, jen v jiném rozsahu nebo jinými prostředky. Buď tedy taková činnost regulovaná bude, a to pro všechny, nebo nebude, opět pro všechny.

+3/0
10.6.2016 16:19

J14a62n 82M84i61t61l36e88n72e44r 4911948911173

Někteří si asi myslí, že Uber přepravuje zákazníky optickým kabelem a zákazníci Airbnb jsou ubytováni na hard disku. ;-D

+2/0
10.6.2016 16:26

J29a37n 39P16o44k10o48r43n47ý 1423909390433

Dnes to vypadá, že po Praze moc taxikářů nejezdí. Jsou tady a sází mínusy a pomlouvají Uber ;-D;-D;-D

+7/−5
10.6.2016 12:23

M93a96t37e68j 42F49i82l34i86p 9832454466

V článku jsem se nedočetl skoro nepodstatnější věc v celé kauze:

S cenou je zákazník předem seznámen! Když odklikáváte jízdu, vyběhne vám okénko s varováním, že všichni řidiči jsou momentálně vytížení, je dopravní špička atd a proto je zaveden dražší tarif. Pán tedy o tom 1,5 násobku ceny moc dobře věděl! A pokud nevěděl, jeho blbost, že na mobilu odklikává něco co nečte. Každopádně on jako zákázník byl s tím 1.5 násobkem ceny seznámen a odklikl na mobilu souhlas!

Teď už čistě moje spekulace: Ten dražší tarif je zaváděn vždy v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli, když je Uber nejvíc vytížen rozvozem ožralců mezi pražskými kluby. Pán byl tedy nejspíš nametený jak dělo, odklikl na mobilu souhlas s koeficientem 1.5 a pak ze sebe začal dělat největšího chudáčka jak ho Uber okradl.

+9/−4
10.6.2016 12:17

J36a54n 68H19á89l98a 8195725800917

No a teď ještě aby se namazal krémem na boty, zavolal Šabatové a šel si pronajmout byt.

+6/−4
10.6.2016 11:59

J36a43n 96M54i79t11l70e24n50e93r 4311278421903

Exekutorský zápis =

osvědčení skutkových dějů a stavu věcí (jestliže se skutkový děj udál v přítomnosti soudního exekutora nebo jestliže se soudní exekutor přesvědčil o stavu věci)

0/0
10.6.2016 11:52

J44a75n 59P55r18o81f42o52u92s 5695181541786

Proč jsem si při čtení tohoto článku vzpoměl na tuto písničku? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=6xmUVv3J4AA

+2/0
10.6.2016 11:49

O33n57d43ř80e66j 62F11r69a93n71c 4869691818

Zase článek na objednávku taxikářské mafie... Rv UBER na rozdíl od značné části taxikářů nepodvádí a cenu účtuje podle trasy v mapových podkladech. To je rozhodně víc v pořádku, než taxametr s turbem apod.

+12/−6
10.6.2016 11:44

P63a71v43e51l 24K18r22á77l 5740239484638

Kolik taxikářů s turbem jste v životě potkal?

+5/−4
10.6.2016 12:01

P63e97t58r 83T49y36č46k34a 6315462669172

No jde spis o cizince. Tam je to uplne normalni. No a cizinec proste radsi pouzije Uber nez taxi sluzbu Ober.

+8/0
10.6.2016 12:03

P22a64v63e40l 30K49r14á72l 5840359274708

Problém s cizinci nepopírám, ale na ty se specializuje pár podvodníků. Pan Franc psal o "značné části", tak mě zajímalo, jestli má i osobní zkušenosti.

+1/−3
10.6.2016 12:06

P19e51t55r 98Č42e11r58v44e93n26ý 3126639527859

Když jste ožralej Čech, tak vás oberou stejně jako cizince. Konkurence mezi taxikáři je obrovská. Poplatky, které každý měsíc každý z nich hradí, jsou vysoké. A nakonec ještě ty daně. A teď si vemte, že jsou firmy, které účtují i 17kč/km, což je ekonomický nesmysl...8-oRv

0/−3
10.6.2016 15:21

P54a44v50e45l 60K27r15á36l 5380599544818

Využívám i je ve stavu společenské únavy a v životě se mě nikdo okrást nepokusil. Co dělám špatně? 17 Kč není nesmysl, pokud vozidlo v určitém poměru vytížíte (to je to, co výrazně zvedá cenu taxi, přejezdy naprázdno, které musíte pokrýt z "placených kilometrů"). Na to právě tyhle dispečinky hrají, že přilákají hodně zákazníků, takže jejich řidiči zase jezdí více vytížení. Uber jezdí ještě za méně (pokud nejde o násobky ve špičce), takže přece musí taky okrádat, že?

+1/0
10.6.2016 16:24

J56a35n 18M75i78t37l79e87n74e97r 4801468901293

Taxikáři s turbem i řidiči Uberu porušují zákony.

+7/0
10.6.2016 12:17

P86a31v22e94l 61M98o87r44a93v69e31c 3492749102658

Jenže ti první to dělají s posvěcením úřadů, které jim za turbo ani nejsou schopni vzít licenci.

0/0
11.6.2016 9:00

J81a22n 94M54i60t53l33e35n28e47r 4731838631213

Pokud to tak je, je to na trestní oznámení.

0/0
11.6.2016 12:06

T55o62m13a53s 40N39o82v23o43t96n54y 1931224406485

;-D;-D;-DR^

0/0
13.6.2016 17:30
Foto

J53a38n62a 79K32o91z85á84k91o40v74á 63V95o92l57r86á25b33o32v47á 9163284945431

Stačí si přečíst včerejší přílohu papírové MfD na téma EET. Jen to trochu nechápu s ohledem na sdílené služby. Každý kdo inkasuje peníze hotově nebo kartou bude muset zadat platbu do EET. Znamená to tedy, že řidiči neřidiči, neboli taxikáři netaxikáři si všichni při vstupu do UBERu budou muset pořídit m.j. elektronickou pokladnu?

+1/0
10.6.2016 11:35

R67o78m97a10n 65U41r91b85a74n 6187209147414

Vzdy kdyz je neco dobreho tak se to musi potlacit.Vsivarna musi jit dopredu zivi to polotoky;-);-);-)

+1/0
10.6.2016 11:19

R28o69m76a21n 23U65r74b85a29n 6847209387694

pardon politiky

0/0
10.6.2016 11:19

P88a91v42e34l 43K29r19á49l 5330169864918

Ale na uberu není nic výjimečného. Stejné aplikace fungují už delší dobu. Rozdíl je v tom, že ostatní dispečinky nabízí své aplikace jen certifikovaným taxikářům, kteří kromě poplatku dispečinku musí platit ještě spoustu dalších věcí, které musí do ceny zahrnout. Uber naopak své spolupracující řidiče nijak nekontroluje, takže s ním jezdí hodně řidičů bez příslušných povolení (což v uberu určitě dobře vědí). Ti tak pouze odvádí poplatek dispečinku plus náklady s autem, ušetří na spoustě jiných věcí a díky tomu mohou nasadit nižší ceny.

+7/0
10.6.2016 11:24

V73a43c70l20a28v 48M75e21d91e14k 5771382175815

ale Uber není jen aplikace, narozdíl od jiných

0/−1
10.6.2016 11:34

P77a94v94e47l 92K86r70á95l 5510109534498

Ano, uber je dispečink s vlastní aplikací.

+3/0
10.6.2016 12:01

P74e90t94r 90B94a62u88d29i48š 7319141756116

No a to je ta idea "sdílené ekonomiky" - místo vyřizování spousty povolení se spolehneme na to, že Ti, kteří to dělají dobře, dostanou lepší hodnocení od zákazníků. Jak dobře to funguje s těmi povoleními můžeme sledovat v Praze posledních 15 let. Myslím si jen, že by Uber měl vyžadovat odpovídající stupeň pojištění.

Druhý pilíř Uberu je, že platby probíhají zcela automaticky a s řidičem je neřešíte. Pokud byste Uberem jezdili každý den několikrát místo pouhých cest z hospody, na letiště a do nemocnice (v Americe to nedělá tak málo lidí), rozdíl v komfortu je velký.

0/0
10.6.2016 12:30

P46a43v26e77l 84K24r13á27l 5600519234538

Nerozporuju, že těch povolení může být příliš. Ale pak se mají zrušit pro všechny. Navíc kromě "boje se státem a úřady" má tato situace ještě další rovinu, která řadě lidí uniká - např. pojišťovny zmíněné v článku, které pojistí za jinou sazbu auto určené pro osobní potřebu a auto určené k podnikání. Tady se dá bez nadsázky mluvit o podvodu.

+3/0
10.6.2016 13:40

P84e23t10r 30B77a91u70d66i77š 7729841266106

O pojištění jsem mluvil i já. :) S tím souhlasím.

Zrušit pro všechny je zajímavá alternativa. Potíž pak je, jak posoudíte drožkáře, kterého chcete chytnout na ulici a nevidíte hvězdičky v mobilní aplikaci. A to je největší argument Uberu, že jeho si na ulici nechytíte, a pak je divné, že by se na něj měla vztahovat stejná pravidla, která byla navržená právě pro tenhle případ. Není to tak, že Uber je v jednoznačné výhodě. (Já Uber taky nepoužívám - s mým starším Androidem si nerozumí.)

Určitě je na místě zjednodušit pravidla i pro taxikáře, např. pokud budou používat certifikovanou aplikaci s určitými funkcemi, nemusejí tak dobře znát místopis a můžou ji mít místo taxametru. V dnešní době mirrorlinkem zobrazíte na infotainmentu cenu i polohu na mapě a pro mne jako zákazníka to bude 10x pohodlnější.

Ale trvat na tom, že stejná pravidla budou platit pro dopravce, kteří fungují jinak a je potřeba chránit před jinými věcmi, mi přijde divné. Že taxi přijde o část byznysu je nevyhnutelné, ale koexistovat budou dál.

0/0
10.6.2016 13:58

P19a24v48e86l 42K55r90á29l 5460559534538

Ale ono jde o stejnou službu, jen se liší některé použité nástroje (klasický taxametr vs. aplikace). Dnes si taky můžete objednat taxi mávnutím, telefonicky, aplikací. A je jen na vás, který způsob využijete. Jestli vám jde o hvězdičky, objednávejte prostě přes aplikaci. Jinak není mezi taxikáři rozdíl, ať už jezdí pro uber nebo jiný dispečink. A není tedy důvod, aby pro každého byl jiný právní rámec, je jen potřeba umožnit nahrazení taxametru jiným zařízením, zbytek může platit pro všechny stejně.

0/0
10.6.2016 14:41

T27o65m85á49š 31L23u48d80v46í19k 1490887984702

Běžně když nejsem s něčím spokojen objednám si to ještě šestnáctkrát. Opravdu dojemný příběh úplně mi tryskají slzy proudem nad neštěstím tohoto chudáka.

+5/−2
10.6.2016 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.