Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení na dráze: Arriva dvakrát denně do Trenčína, Leo do Varšavy

Řadu překvapení skrývá návrh nového jízdního řádu na hlavní trase mezi Prahou, Olomoucí a Ostravou. Nové spoje chystají jak České dráhy, tak i alternativní dopravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a78n 80V56a32l63o24u28c53h 6802397538510

No zapráskávat koridor dvouvozovou jednotkou (když z hlediska zabezpečovacího zařízení zabírá stejný počet "oken" jako dlouhý vlak) s maximálkou 120 (a tím ty okna projede pomaleji než expres 160, takže vlastně zabírá v grafikonu místa více) je o přes hubu...

O jízdě na naftu pod dráty na nějakých 85% trasy nemluvě...

+4/0
14.6.2016 12:59

J59a32r23o97s71l81a56v 15S53t71u82p96k38a 6637919689384

Praha - Istanbul by nebyla spatna linka....

+2/0
13.6.2016 23:46

M75i92r38o22s20l23a86v 75P66a15v61l71í66č65e79k 7863200385134

Koukám zas jen hlavní korydor. Tak to na Hradec Králové změny nebudou.

+1/0
11.6.2016 17:30

T38o38m15a76s 16N76o24v17o97t58n92y 1101324586245

Co je to korydor?

0/0
13.6.2016 22:49

A14d46a24m 39B49e19r36n31a14r75d 3934437863166

A já si myslím, že vlaků je stále málo. Mezi Kolínem a Prahou by mohly jezdit co 2 minuty ve špičku (4:00 - 23:00) a co 4 minuty mimo špičku.

+1/−1
10.6.2016 20:25

P12e20t27r 34B87e39z10s70t26a32r44o94s15t87i 2269726153391

Ale ve špičce se lidi nevejdou, navrhují 5:30-8:30 snížit interval na 50 sekund, když to zvládne metro na Ukrajině...

+1/0
10.6.2016 23:49

F22e51l60i43x 71M79e88d93e12k 7175104110217

Připadá mi nesmyslné zvyšovat frekvenci vlaků na této trati.. Kapacita je na hraně možností.

Proč nespojovat vlaky jednoho dopravce a nerozpojovat je tam, kde se jejich trasy rozdělí? Jízdní dobu by to příliš neovlivnilo..

Praha -> Kolín

Odjezdy z hl.n: 15:55, 16:06. 8 + 8 vagonů, ve stejné trase jezdívaly spoje o 17ti vagonech, nevidím tu problém.

Praha -> Pardubice

Odjezd z hl.n: 16:52, 16:55. 7 + 7 vagonů, opět se vejde bez problému.

Spojování souprav by sice znamenalo sjednocení zastávek (tzn. vlak, co jel o několik minut dříve, a nestavěl v určité zastávce, by po spojení stavěl spolu s vlakem, se kterým je spojený. Jelikož zpomalení rychlejšího spoje by bylo v řádu několika minut (u příkladu Pha - Pce 10 minut), nevidím důvod, proč by tento krok nemohl být vykonán. Přece jen, nejkritičtější úsek koridoru je Praha - Kolín, stačilo by alespoň, aby byly spoje spojeny právě v tomto úseku.

+2/−2
10.6.2016 16:24

M43i36r11o95s48l74a74v 43P28a24v43l30í91č93e53k 7133470145414

A kdo by jim to rozpojoval? To by dráhy museli mít více posunovačů.

0/0
11.6.2016 17:22

R69a64d30e44k 54J68a47n46a45t93a 9375916694242

Už jste slyšel o automatickém spřáhlu? V Německu spojí/rozpojí dvě jednotky strojvedoucí a ani kvůli tomu nemusí vylézat z kabiny.

0/0
12.6.2016 10:55

V20í11t68ě14z91s77l96a40v 95K92l37o27z23í79k 3851449894637

Spojit a rozpojit vlak je docela věda. Opravdu, neni to jen svesit sroubovku, musi se prepocitat i brzděnka udelat zkouška brzdy a podobně.

0/0
12.6.2016 6:16

O12l68d40ř56i22c90h 55J37a10n38e38č48e90k 8319726153801

Nemyslím, že by hlavní problém byl mezi Prahou a Kolínem. Provoz je tam sice nejhustší, ale až do Poříčan jsou 3 koleje a navíc náklady a nutné odklony mohou jet přes Nymburk. Pokud vím, horší je to mezi Pardubicemi a Třebovou. Tam už dávno měly být 4 koleje, když tamtudy vyjma pár rychlíků přes Havlbrod jezdí vše na Moravu.

Navíc problém není vleký počet (skoro) stejně rychlých vlaků - ty se dají poslat v krátkém intervalu za sebou. Problém jsou vlaky různých rychlostí - rychlíky, náklady které sice nestaví ale moc rychle nejedou a couráky, které na delších mezistaničních úsecích dokáží jet rychle ale každou chvíli zastavují.

Takže spojování vlaků toho moc nevyřeší. Mezi Prahou a Kolínem je to určitě nesmysl, spojovat Railjet se zastávkovým rychlíkem snad vůbec nemůžete myslet vážně (16:52 - 16:55), asi jediné, kde bych si to dokázal představit, by bylo spojení zastávkových rychlíků na Brno a na Přerov mezi Prahou a Třebovou.

Jednu dobu kvůli výlukám jezdil z Prahy do Pardubic jeden Railjet spojený s nějakým ICčkem a i když cestou nikde nestavěly a oba jezdí 160 km/h, Railjet tím nabíral nezanedbatelná zpoždění, protože v Pardubicích po rozpojení vždy docela dlouho stál.

0/0
13.6.2016 12:40

P91a84v98e55l 35M43a39t68o36u17š37e54k 5660607118134

Zajímalo by mne, kdy někdo odpovědný se zdravím rozumem konečně řekne rezolutní DOST!. Nestačí, že trať hlavně v úseku Praha - Kolín je pro vyšší počet vlaků již takřka nepropustná (a postavit aspoň do Č. Brodu 4 koleje by byl, jak se obvykle dovídám na diskusích, nesmysl, tříkolejka je přece ideální!), že jakákoli nepravidelnost, způsobená např. pomalou jízdou (které jsou i v tomto úseku prakticky nepřetržitě), naruší grafikon takovým způsobem, že už včas jezdit po celý zbytek dne nelze, že alternativní trať přes Nymburk je díky dlouhodobě zanedbávané údržbě pro (relativně) rychlou osobní dopravu takřka nepoužitelná. Stále se na trať pouštějí další dopravci, aby se vzájemně dublovali a aby jim stát platil kompenzace za dumpingové jízdné. Takový způsob je naprosto nekoncepční a hodný rozvojové země. Místo aby se počet vlaků ustálil na rozumné úrovni (např. spojováním souprav a jejich rozdělování do různých směrů v příslušných stanicích), dělá se pravý opak.

+2/−1
10.6.2016 15:29

O72l89d10ř83i63c88h 76J57a64n76e68č11e56k 8129156533171

správně, taky bych přestal na D1 nebo Jižní spojku pouštět další auta, protože jsou permanentně přetížené!

v jednom s Vámi ale musím souhlasit: stát hrubě zanedbal údržbu a rozvoj tratí. minimálně z Prahy do Třebové už dávno měla vést čtyřkolej, i kdyby třeba z toho dvě koleje vedly přes Hradec do Chocně.

+1/0
13.6.2016 12:44

F97r92a59n90t18i76š35e11k 86M85a83t28ě81j42č76e37k 7453282413711

Arriva není soukromá společnost, ale dceřiná společnost Německých drah.

Zajímalo by mne zda České dráhy připravují provozování železniční dopravy, nebo autobusové v jiných zemích!

+2/0
10.6.2016 14:07

O31l27d13ř17i51c90h 58J73a38n21e34č12e82k 8469686673501

1) proč by nutně měly? někdy je lepší zaměřit se na domácí trh. např. ČEZ v Albánii zrovna moc nevydělal.

2) ano - do Krakova už jezdí a např. se přihlásily do soutěže na rychlíky Bratislava - Banská Bystrica.

+1/0
10.6.2016 14:12

R22a64d22e74k 81J75a13n92a38t81a 9435916724212

ČD se zatím drží klasického modelu provozování mezinárodní dopravy, ve spolupráci se zahraničním partnerem (DB, ÖBB, atd.). Souprava ČD sice jede do zahraničí, ale od hraničního bodu je dopravcem ten partner, a opačně.

Výjimka je zatím jen ten Krakov, jak píše Oldřich Janeček, ale to jsou autobusy, ne vlaky.

0/0
10.6.2016 15:40

J82a72n 80D85r80l88í51k 6487268273607

Kde najdu spoj Staré Město u Uherského Hradiště - Praha?

0/0
10.6.2016 13:01

O72l75d60ř81i45c44h 73J19a85n32e63č28e96k 8489506103241

v návrhu JŘ některého z krajů, jimiž projíždí ;-)

0/0
10.6.2016 13:31

M22i18r24o81s64l10a50v 38P11a60v86l77í98č72e47k 7933240195104

:D

0/0
11.6.2016 17:26
Foto

J51a21n 92V47a69l82a85l87í29k 6546839470396

Já tam jedu v srpnu a zatím normál v jízdních řádech :-D

0/0
10.6.2016 13:54

E88v36a 36P18l13á77š17k74o20v52á 5438835851406

Smůla. Všechno zaměřeno na Ostravu, max. po Olomouc Rv

0/0
10.6.2016 17:45

A86d59a25m 33B81e39r50n58a13r29d 3694537983786

Je potřeba spojit sídla mozků s pracovním prostředím.

+2/0
10.6.2016 20:26

J21a30n 82J27e22m57e88l71k46a 1385900

Jsem zvědavý, jestli Poláci nebudou dělat obstrukce. Jakmile chtěl Leo vstoupit na polský trh, ejhle, koupili Flirty :-)

+1/0
10.6.2016 12:38

P45e11t34r 41N67e59c63h82a51n97i38c14k30ý 7123186878390

Důležitou novinkou je i obnova večerného spojení LE1367 20:20 z Prahy na Moravu a dál do Prešova. Obnoví se tím návaznosti v Kolíně a Pardubicích na rychlíky ze severu.

+1/0
10.6.2016 12:38

K33r16y47š59t78o38f 63L88a68n26í70k 1389500245225

proc novy JR rusi nektere zavedene navaznostI? napr. SC 241 Kosican, prijezd do Svinova nyní 9:42, nove 10:02, pricemz odjezd R1128 ze Svinova do Krnova nyní 10:02, nove 10:01.

+3/0
10.6.2016 11:59

M85a42r45t37i25n 26K45a69r16á70s56e79k 9818263628258

No ono uz z principu nemuze navazovat vsechno na vsechno..

0/0
10.6.2016 13:10

R14a68d58e48k 39J90a41n66a72t70a 9525976434912

Může, ale železniční síť k tomu musí mít určité vlastnosti (délka systémových jízdních dob násobek 30, 60 minut), které v ČR nemá, protože to je věc cílevědomého budování po desítky let.

Navíc musí být omezen počet vrstev vlaků, a to v ČR taky není. Mezi Prahou a Ostravou jezdí 4 různé dálkové linky, což je z hlediska systémové konstrukce grafikonu nesmysl.

+2/0
10.6.2016 13:27

O53l11d83ř26i27c87h 65J79a71n23e87č46e40k 8879326583801

v dopravě na komerční riziko dopravce každý může jezdit kdy chce, pokud dostane kapacitu na trati (přitom objednávaná doprava má před komerční při přidělování přednost). a to je i případ SC Košičan. takže na změnu jeho časové polohy a likvidaci návaznosti si můžete stěžovat pouze a jedině u ČD.

0/0
10.6.2016 13:34

K71r16y10š66t69o90f 75L81a94n11í78k 1649540735465

to asi ne, ale tohle spojeni funguje a nyní se prerusi, takze cestujici, kteří jej vyuzivaji (ale mozna jsem sam :-) budou cekat ve Svinove do 10:41 na Os, který konci v Opave, pripadne pojedou z Prahy s konkurencnim dopravcem, aby nemuseli na ten osobak ve Svinove cekat tak dlouho.

+1/0
10.6.2016 14:14
Foto

J36i23ř26í 54I95n65c98z73é58d33y 2954455601929

Na Slovensko a do Polska bych se nejel ani vycurat. :-)

+1/−35
10.6.2016 11:53

O59l52d44ř24i88c79h 91J42a35n83e19č18e43k 8319856863251

je otázka, nakolik je ten spoj mířen na Čechy, kteří by chtěli do Polska / na Slovensko a nakolik pro Poláky / Slováky jezdící do ČR pracovat (případně Slováci studovat). a propos - slovenské hory jsou lepší než české :-P

+9/0
10.6.2016 11:56

R27a49d50o20s27l70a76v 61K25l72a41u51d42a 5724558244882

To je dobře. Aspoň to tam mají krásný:-)

+15/0
10.6.2016 11:59

J45a57n 43K50o64v92á54ř 8934871429457

A Polská města (některá) jsou krásná, třeba níže zmiňovaná Wroclaw je nádherné město.

+7/0
10.6.2016 12:08

E87r32i77k 86S71a17n78e94t19r81i42k 4808670610734

Ani nechoď.

0/0
10.6.2016 12:13

R17a59d89e91k 21J62a92n53a85t38a 9525746614552

Myslím, že tam Slovákům ani Polákům nechybíte :-)

+13/0
10.6.2016 12:21
Foto

J95i26r38k38a 40Z73d91r94á53l79e35k 8935591154173

To je dobře, aspoň se tam nepotkáme.

+6/0
10.6.2016 13:19
Foto

J13a76n 75V88a89l85a93l13í94k 6316819930776

Tak to jezdi dělat do Maďarska

0/0
10.6.2016 13:57

D91a58n 28M42a26c49h22o65l13d51a 8367862814222

LEo si vybral snad nejdem...si cas do Varsavy a zpet co jde :) jeste tou jejich tramvaji :D kdyby to byl lužkač, tak pochopim aspon ten odjez z Varšavy po pulnoci.

+2/−2
10.6.2016 11:50

O15l20d66ř26i12c86h 46J81a60n75e85č70e69k 8129226433171

už to tu padlo - pro ně Varšava (ani Slovensko) není klíčový spoj, oni mají své vlaky přes den po Čechách a Moravě (a českém Slezsku) a hledají možnosti, jak je nasadit přes noc, kdy by jinak stály odstavené. proto to noční zajíždění na (severo-)východ.

+6/0
10.6.2016 12:26

V57í79t23ě13z93s60l91a76v 20B91o50c98h 6342495115186

Neví někdo, v kolik má mít ten Ostravan odjezd z Prahy? Pokud by to bylo jindy, než teď jezdí Moravan, tak by mě dost nepotěšili....;-€

+1/0
10.6.2016 11:38

M73i87r92e38k 14Z79á16v41o19d97n51ý 7552547790208

Stačí kliknout na odkaz ve článku (http://www.msk.cz/assets/doprava/gvd-cd_2016_2017.pdf) a uvidíte to rychle :)

+1/0
10.6.2016 11:40

V52í69t43ě77z17s67l19a20v 58B73o48c91h 6942945825356

Děkuji, přehlédl jsem ho ;-(Rv

+1/0
10.6.2016 11:43

M36i83r62e95k 23Z29á14v13o77d72n81ý 7922957190458

Nemáte za co, snad Vás výsledek potěšil :)

+1/0
10.6.2016 11:46

J32a40n 81M97a39n89d70í93k 2508633771437

Poláci Leo Expressu kapacitu pravděpodobně nedají, a i kdyby ano, tak nechápu, jak se mu to může vyplatit-ČD na tu trasu zvyšují na příští rok počet spojů z jednoho na dva, s přestupem v Ostravě tam jezdí vlak víceméně každé dvě hodiny. Párkrát jsem tam v poslední době jel, na přeshraničním úseku jsem byl ve vagonu sám nebo téměř sám. Letadlo je navíc téměř vždy levnější než vlak (nehledě na to, že je mnohem rychlejší).

+6/−1
10.6.2016 11:20

R64a64d86e21k 46J36a71n25a71t91a 9835966324642

"nechápu, jak se mu to může vyplatit"

------

a) Jedou v noci. Jednotkou, která by jinak stála.

b) ČD zde taky moc neumí službu prodat. Málokdo tuší, že ČD nabízejí do Varšavy 6 spojů denně. Kdežto zde je jeden spoj, navíc jen plánovaný, a ejhle - už to je v nadpise na iDnes.

+9/0
10.6.2016 11:25

J40a98n 43S84ů25r23a 4495373263612

Je to poprvé, co LE pojede po kolejích vlakem, tak proto. Když do letošního GVD navyšovaly ČD počet spojů do Varšavy, psalo se rovněž.

+1/0
10.6.2016 11:29

V22o95j52t45a 64L89e21j41s44e85k 1491485909609

Fakt je to poprve, co pojedou po kolejich vlakem? Pokud teda prijmu tezi, ze do Ostravy jezdej tramvaji, cim presne budou jezdit do Varsavy?

+3/−1
10.6.2016 11:36

O44l66d34ř93i73c39h 56J84a75n73e59č71e59k 8649486633921

je to poprvé, co pojedou z Ostravy / Bohumína do Varšavy po kolejích. ať už tomu jejich vozidlu chcete říkat jakkoliv.

+3/0
10.6.2016 11:48

M36i47r35e97k 50Z82á36v59o81d79n51ý 7612467250918

Řekl bych, že je to narážka na něco jiného. Mohu se zeptat, proč chcete jet tímto v noci do Varšavy a ne Chopinem, který je na noční cestování poněkud lépe vybaven?

+1/0
10.6.2016 11:54

J18a81n 50S57ů88r55a 4625863153372

Do Varšavy se nejede v noci, z Varšavy se jede v noci.

0/0
10.6.2016 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.