Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát

Noční vlaky do okolních zemí Českým drahám loni prodělávaly podstatně víc než v minulých letech. I přes velkou redukci objednaných nočních spojů za ně stát zaplatil o polovinu navíc, v přepočtu na kilometr dvakrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i38r19o84s11l74a85v 81Z22i78k61m49u12n37d 6848892567808

Ono to je těžké, když jsou ve vlaku ČD na východní Slovensko jen dva klasické vozy s nutností rezervace místa při jízdě přes hranice ...

S podivem, že se žlutému i černému dopravci vyplácí vedení nočních vlaků, přičemž noční vlaky ČD jsou "ztrátové" ... to rozum prostě nebere ... a to na vlaku dopravce ČD jede méně personálu než na vlaku konkurenčního dopravce ...

Z Budapešti do Bukureští jezdí noční EN 472/473 a je třeba si kupovat místenku, aby si člověk sedl ...

Rovněž v Bulharsku jezdí noční vlaky Sofie > východ = Burgas/Varna a večer jedou tři vlaky po třech různých trasách (Plovdiv, Karlovo, Pleven) ... v opačném směru podobně a kromě klasicích vozů vezou i spací vozy ... a jsou, jak jinak plné ...

0/0
20.6.2016 15:51

M75a87r82t65i60n 18Š42u67l94c 2667139410465

Na celé té tabulce nějak nechápu 206,5 Kč/vlkm za rychlíky Praha - Kladno - Rakovník...

Rychlíkové linky vedené motorovými soupravami (21, 22, 24, 26, 27) mají ztrátu 140 - 150 Kč/vlkm. Výjimkou je Kolín - Rumburk, kde je to dokonce jen 124,5 Kč.

Tak proč jsou rakovnické rychlíky o 56 Kč dražší? Je to tím, že je táhne 750.7 místo 842 nebo 854? Nebo tím, že se v nich jezdí v rámci PID a tržby získané z PID jsou o tolik nižší, že ztrátu prohlubují, nebo naopak nejsou do ztráty vůbec započítány?

0/0
15.6.2016 19:10

R75a69d43e84k 72J68a87n90a57t23a 9265706834222

Podle mě je to tím PIDem. Má velmi nízké jízdné, od Ruzyně do Prahy má lítačku každej, velká část lidí (pod 15, nad 65 neplatí nic.

+2/0
16.6.2016 8:37

R30a78d43e41k 87J67a75n12a11t89a 9235776114512

Ještě dodám, že vliv může mít (nezkoumal jsem to) i jízdní řád (délka prostojů na koncích v poměru k délce jízdy).

+1/0
16.6.2016 8:58

J43o78s29e77f 79J41ů84z79a 1678528213317

Proč, to nevím, ale podotkl bych, že většinou jsou vedeny klasickými soupravami. Jejich dimenzování na poptávku Kladno - Praha pak znamená nízké procento využitosti na zbytku trasy. Další zakopaný pes může být v přisuzování tržeb a nákladů, které na rozdíl od autobusů je v podstatě libovolné podle čísla, ke kterému chce autor dojít.

0/0
19.6.2016 15:55

J67a88n 28P74r65o93c75h95á22z88k61a 5356242738707

To je zajímavé... oni jsou ve ztrátě, ale vlak, který by byl v 7 ráno v Berlíně, neexistuje.

0/−2
15.6.2016 14:47

M73a68r53t71i94n 67H46a57n77z92a48l 8898529369505

No bodejť, ve dvě ráno by na něj na Wilsonu stál, fronty ;)

+3/0
15.6.2016 22:33

R20a90d29e66k 98J85a82n35a33t28a 9125146394542

Přesně tak.

Z Prahy noční vlak do Berlína nemá smysl, je to moc blízko.

Z Vídně ten Metropol odjíždí v 22:50. Tam by asi šlo vyjet dřív. Jenže Vídeň vlak neuživí.

Proto je tam ještě větev z Budapešti, odjezd 20:05. A kdybyste ji uspíšil o 2h, bude odjezd na noční vlak příliš brzy, a ztratíte přípoje ...

0/0
16.6.2016 10:36

J27a93n 62J16e70m21e20l24k80a 1265630

Noční vlaky Českých drah prodělávají čím dál víc, ztrátu doplácí stát"

Neustále nějaký negativní podtext. Jako mluvčímu sokromých dopravců se jistě nelíbí, že ČD ubírají cestující. Nicméně.

Nabídka soukromých dopravců SK- Praha v noci se mění podle větru.

Posledním spojem Poprad Ostrava je cca 16 hodin Pendolíno. Pak nic.

Až večerní spoje. 21:45. ČD, pak Regiojet.

Regiojet nabízí omezené množství lůžkových vozů. Nelze objednat z Popradu.

Ne každému vyhovuje styl přes noc sedět 8 hodin na klasické sedačce.

ČD nabízí za konkurenceschopné peníze si objednat "pokoj" pro sebe. Regiojet ne.

ČD nabízí autovlak, což je systém ke snižování emisí.

Vlak ČD je značně dlouhý, nevypadá nevyužitý. Nezavázala se ČR ke snižování emisí? Solární tunel stojí poplatníky a firmy bilion korun. Pokud projde dotování nekonkurenceschopných elektromobilů - bude to stát více peněz. Atd.. Toto vytváří nějaké stále spojení pro obchod - ušetří cenu hotelu. Soukromí dopravci jezdí pouze jedním směrem. Jediné řešení může být, že by začalo létat nízkonákladové letadlo, jako v Asii (letenky stojí stovky), pak by noční vlak nebyl potřeba. Což zatím není. Navíc jak budou Slováci zlepšovat koridor, doba cesty bude menší.

+6/0
15.6.2016 12:51

D31a40n49i81e26l 14D32r68n70e77c 6691159576732

Mylím, že by se mohl zrušit poplatek za drážní cestu, stejně to stát pak dopravci zase vrací, alespoň by to podpořilo konkurenci.

+1/−2
15.6.2016 12:48

P83e89t43r 30V53i92n62t16r13l60í98k 3846834801

Ono ne to dáno také poměrně dost nilzklu cenou jízdenek, to nemůže zákonitě vydělávat, všude na západě jsou jízdenky mnohem dražší, tak aby pokryly náklady, zde stojí cesta Brno - Praha 160,- Kč, pak se není čemu divit, že jsou spoje ztrátové a nedožene to ani denní spoj... lidi na jednu stranu remcají, že nechtějí doplácet na státní podnik, ale když státní podnik jízdenky zdraží, tak remcají ještě víc...

+6/0
15.6.2016 9:39

P24e39t95r 19N12e13c77h54a43n53i16c23k78ý 7453686758560

I na západě doplácí dost na provoz a ceny za údržbu nebo za dopravní cestu jsou řádově také jinde, o platech nemluvě (personálu i cestujících). Nakonec jim tam vyjde auto i v jednom levněji a tak jim vydělávají pořádně jen rychlovlaky, které zas stojí jak letadlo.

+1/−1
15.6.2016 9:46

S87t14a41n86i31s76l92a37v 33K10r24e37j88c81a41r 6307506533404

Článek by byl opravdu profesionálnějším a přesvědčivějším, pokud by obsahoval informaci o podobné podpoře nejen státní osobní dopravy ale i podpoře soukromé osobní dopravy. Jistě Regio i Leo nedosahují takového objemu, dokázaly by ony být ziskovými při náhradě ztrátového státu? V bus podobné dopravě, jsou ztrátové noční služby u všech přepravců at se jedná o polostát nebo soukromníky. Jak by asi doprava vypadala, pokud by se dotace do přepravy zrušily všeobecně a proplácely by se pouze faktické prokázané požky?

+2/−1
15.6.2016 9:35

M80a60t13ě54j 95K38o56n88v23a39l23i27n47a 8369135213

No z vyjádření ČD to vypadá, že Excelsior byl ziskový, proto ho zrušili a proto se není čemu divit, že u ostatních spojů je vykazována ztráta daleko vyšší než v minulých letech... :-)

Jinak ale celé toto vykazování je jen hra s čísly, která nemá s realitou mnoho společného, protože meziročně dochází k neuvěřitelným výkyvům na většině linek.

Jinak je zajímavé, že nejvíce poklesla cena právě u linky Děčín-Praha-Brno-SVK, u které soukromníci navrhují, že jí budou jezdit zadarmo, resp. bez nároku na dotaci. Onu "úsporu" ovšem ČD promítly do nákladů ostatních linek.

+3/0
15.6.2016 9:13

R80a51d93e92k 62J12a81n77a12t62a 9275536704742

Ono u linky DE-Děčín-Praha-Brno-AT/SK/HU hlavně roste počet cestujcících

, což potrvdí každý, kdo tam jezdí ..

Koridor je konečně "skoro dokončený", vlak se tak časově vyrovnal autobusu, ve směru do Ústí ho i předhonil, jezdí tam nové nebo kompletně rekostruované vagony ... byly zavedeny akční internetové jízdenky do zahraničí ...

+7/0
15.6.2016 9:31

M92a37t90ě37j 94K95o83n58v44a57l74i86n79a 8979195813

Ano, ale...

Nové vagony znamenají vyšší náklady (odpisy). Akční ceny do zahraničí, znamená pokles tržeb. To samé akční ceny ve vnitrostátní dopravě může do jisté míry znamenat i pokles tržeb.

Jinak je zajímavé, že mezi Prahou a Ústím nad Labem jezdí 3 dotované linky a jedna má náklady 70 Kč/km, druhá 107 Kč/km a třetí 181 Kč/km. Vím, že se to nedá tak úplně srovnávat, ale ať mi nikdo netvrdí, že ty rozdíly jsou tak propastné a to zejména v situaci, kdy náklady musí být přirozeně vyšší u nejlevnější linky....

+1/0
15.6.2016 10:21

R75a10d85e70k 60J77a56n60a77t77a 9775346524432

Naopak, akční ceny do zahraničí (a především způsob prodeje - internet, nikoliv pokladna) přinesly nové zákazniky a znamenají tedy nárůst mezinárodních tržeb (v roce 2015 meziročně o 7% podle VZ).

+5/0
15.6.2016 10:46

O20l13d28ř47i45c85h 36J20a41n16e36č31e16k 8459286743321

to je samozřejmě vždycky otázka, jestli nárůst počtu cestujících převáží pokles jednotkového jízdného.

nicméně fakt, že koženky Praha - Ústí - Cheb prodělávají téměř dvojnásobek toho, co koženky Praha - Děčín, mi opravdu přijde zarážející a opravdu věřím, že jde především o hru s čísly.

0/−1
15.6.2016 11:36

R83a67d30e85k 27J66a10n24a25t80a 9405596264272

Řekl bych že je to tím, že R Praha-Děčín slouží pro dojíždění do Prahy (ty vlaky jsou vytížené) a taky jedou po rychlé trati. Kdežto Praha-Ústí-Cheb se velkou část cesty táhnou pro krušnohorské magistrále, která není rychlostně nic moc a počty obyvatel podél ní taky nesnesou srovnání s dojížděním do Prahy ...

0/0
15.6.2016 12:28

O58l16d11ř47i71c68h 41J61a33n55e65č67e78k 8439396703201

souhlas, nicméně "koridor je konečně skoro dokončený, vlak se tak časově vyrovnal autobusu" je hodně smutné konstatování. vlak má být na hlavní trati minimálně o třetinu rychlejší než autobus a v horším případě srovnatelný s autem. i když nelze opomenout, že z Prahy do Vídně jede vlak o třetinu delší trasu než bus.

0/0
15.6.2016 10:22

R41a12d55e93k 66J32a56n91a45t27a 9335306144952

Však koridory byly jen oprava tratí do normového stavu, hlavně kvůli tranzitní nákladní dopravě. Nejednalo se o žádné novostavby. Od toho nelze čekat zázraky.

Pokud má vlak v dálkové dopravě konkurovat časově i autu, pak musí buť mít auto handicap (Praha-Ostrava), nebo musí být VRT (protože jen tak překonáte auto i v door-to-door čase).

0/0
15.6.2016 10:54

O59l25d88ř76i24c15h 97J56a15n89e31č43e73k 8299596863651

souhlas, že od 'normového stavu' nelze čekat zázraky. ale i ty rekonstrukce šly udělat o poznání lépe - kdyby bývala byla vůle sáhnout o něco hlouběji do rozpočtu. krásný příklad je Choceň - Třebová a i podstatná část trati dál na Brno.

ona to nemusí být nutně novostavba VRT s rychlostí 300 km/h a více - ona i trať s maximem 200 až 230, na níž se stabilně jede aspoň 160, je už konkurenceschopná, toho by myslím šlo dosáhnout i při rekonstrukcích při vydatném užití přeložek. ale pokud je maximum 160 a reálně se většinou jede 120 až 140, tak to opravdu může konkurovat leda autobusům a to ještě jen pro cestující, kteří si jsou ochotni připlatit za komfort vlaku.

pokud jde o překonávání auta, tak by v první fázi stačilo, aby vlak byl rychlejší na trase nádraží - nádraží, bez započítávání cesty na/z nádraží (ono stejně u auta je přinejmenším ve velkých městech door-to-door problém - jízdní doba je věc jedna, ale parkování a cesta od něj na skutečné místo určení věc druhá, pokud to parkování nemá být dražší než palivo). na kratších trasách při započtení cesty k/od vlaku a jeho neflexibility ("stačí mi být tam v 9:00, ale vlakem jsem už v 8:30") stejně vlak auto nejspíš nepřekoná, naopak jakmile je to autem cca. od 3 hodin výše, už celkem snadno, protože cesta na nádraží ztrácí na významu a při cestě autem naopak musíte uvažovat přestávky.

0/0
15.6.2016 11:26

M84a53r69t97i56n 69Š33t91ě83p53á54n35e50k 3187413283581

Ztraty nedoplaci stat ale my.

+2/−6
15.6.2016 9:11

M15i51r89o66s24l64a22v 84P95a65v71l32í57č36e42k 7573610485754

A kdo je stát? Přeci lidi ne?

+2/0
15.6.2016 12:59

J44o97s13e55f 65J83ů39z61a 1528308643807

Půl pravdy. My prostřednictvím státu.

0/0
19.6.2016 15:57

J89a24n 24N24o17v96á98k 8690886577220

Ziskové linky si zkasíruje Jančura a ty prodělečné zatáhneme my všichni.

+4/−8
15.6.2016 9:10

M59a13r60t69i36n 26K22a77r88á69s65e83k 9608123958348

No CD ale dela to same, v zadnem pripade CD nedotuji zadne linky ze sveho...

(i kdyz v zasade CD paradoxne dotuji ty "ziskove linky" ze zisku ze ztratovych dotovanych trati)...

+4/−1
15.6.2016 9:20

P81e83t13r 68N64e41c84h81a17n42i22c35k59ý 7613776868850

Akorát ty zisky co jdou do kapsy Jančurovi patrně budou prohlubovat tu ztrátu, která se doplácí

+4/−1
15.6.2016 9:35

J84i52n51d14ř24i13c44h 40H51r74d21l33i40č62k21a 4206714279844

Myslíte, že nějaké linky sou automaticky ziskové?

0/0
15.6.2016 13:18

J84á87n 57K28o28t77ú62č 2926134868276

Nie je to pravda. Na dotovaných linkách má jazdiť ten, kto vyhrá súťaž (tak by to malo byť). Jančura veľakrát prejavil záujem jazdiť aj dotované linky. Tvrdil, že to zvládne s nižšou dotáciou, než si žiada ČD. Ale politici mu to nikde v ČR nedovolili.

+4/−4
15.6.2016 9:21

T37o90m 78J96u75r58e54č29k66a 6795672385225

A co třeba soutěž v libereckém kraji, kde měl největší ramena a pak nepodal ani nabídku? V další soutěži pak chtěl suverénně nejvíc. ;-)

+4/0
15.6.2016 9:26

R65a72d57e75k 78J10a24n87a43t91a 9115976364342

Jančura o soutěžích jenom mluví. Většiny z těch, co byly vyhlášeny, se nezúčastnil.

+5/0
15.6.2016 9:31

O32l36d61ř20i40c52h 33J47a29n54e42č86e62k 8659516593151

Jančura je dost specifický případ.

Ostatní přepravci mlčí, ale do soutěží se hlásí, i když asi ne všichni do všech.

+2/0
15.6.2016 10:00

R26a58d44e61k 55K29o85h24u13t 5717393925983

V návrhu JŘ od prosince už Excelsior je jak se píše níže.

Bude pod názvem EX 547 Ostravan.

No odborníci z ČD na grafikony ho nenechají zastavit třeba v Zábřehu na Moravě (Šumpersko), Studénce (Kopřivnice, Příbor, Bílovec), Suchdole (Nový Jičín), ale i třeba Července (Litovel, Uničov). Zejména při cestě zpět.

To by se to o ty čtyři zastavení navíc u nočního vlaku nepos...o...

A měl by jezdit celotýdenně.

Navíc nebude mít přípoje v Ostravě na Opavsko, Hlučínsko, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Těšín, Třinec, Jablunkovsko.

Z Olomouce nebude mít přípoj na celý střed Moravy.

Jestli takový vlak zase není v podání a návrhu ČD zase určen k totálnímu propadu.Rv

Slovensko jej na svém území nahradilo denně jedoucím rychlíkem Trenčín Košice a zpět.

Mezi Trenčínem a Žilinou také četněji staví než jiné rychlíky. Třeba v Ilavě a Dubnici nad Váhom.R^

+2/−1
15.6.2016 9:00

R76o98m48a34n 31P92o15l69á36č84e87k 5286529135

Stát/MD objednává. ČD jenom jezdí ne?

+5/0
15.6.2016 9:07

R43a91d47e58k 45K82o86h83u48t 5907723765163

Na trase Praha Ostrava MD/stát nikoliv. Nic neobjednává...

V závazku jede pouze vlak Bohemia.

+1/0
15.6.2016 9:09

R74o95m37a80n 93P53o30l76á43č47e38k 5436589545

Psal jste o Moravanovi resp. tu řešíme noční vlaky a ty všechny jedou objednadné od MD ne? Proč by jinak ČD dostávali proplacenou ztrátu...

+1/0
15.6.2016 9:17

R44a88d73e56k 42K12o26h52u31t 5657233935193

Ani Moravan, ani v návrhu Ostravan nejsou/nebudou dotovány.Jen Bohemia z důvodů, že vozí noční vozy do Polska a do Humenného.Ta jim i tak dělá ztrátu, která se doplácí. Pak mají Slovakii, ale ta si na sebe nevydělá protože jede ve špatné časové poloze a když bychom spekulovali o časové poloze, která až tak špatná být nemusí, ale jede blízko Bohemie. Mají to špatně načasované a proto tím lidi prostě nejezdí. A zbytek se raději sveze pokud jim to časově sedí Regiojetem a Leo expresem. Lidí v noční dopravě po zrušení Excela ubylo. Začalo přibývat se soukromými dopravci. Bohužel nebo bohudík spíše.:-)

0/−1
15.6.2016 10:20

R21a92d59i56m 60P54o85l40á73š98e14k 9936743319359

Nočními rychlíky dříve za socíku jezdilo dost lidí na služební cesty na otočku. Večer nastoupili na jednom konci republiky do vlaku, přes noc jeli a vyspali se ve vlaku, ráno v cíli cesty vystoupil ia pracovali nebo se školili a večer zase na noční vlak zpátky.

To už se dneska tak nepoužívá.

Jednak je dnešní generace měkčí a špatně se jim pracuje po noci strávené ve vlaku, preferují spíš dojet večer, ubytovat se a ráno potom pracovat nebo se školit.

A jednak z nočních vlaků zmizely kupé a byly nahrazeny vagónovými "slepičárnami".

Kupé se dalo zavřít, dalo se tam zhasnout, byl tam klid a dalo se tam přes noc dost dobře vyspat.

To v současných "slepičárnách " nejde. Nedá se tam zhasnout, mezi těmi 60 lidmi ve vagónu se vždy najde někdo, kdo i přes noc vyrábí takový hluk, že se tam spát dost dobře nedá a pokud náhodou jsou tam všichni v klidu, co 20 minut otravuje stevard, jestli člověk něco nechce a nově přistupující či vystupující na zastávkách.

+7/0
15.6.2016 9:00

R98a53d18e25k 85K38o51h93u74t 5447403745893

Já si myslím, že máte pravdu jen částečně.

Rozbiju li systém nočních vlaků hlavně zrušením Excelsiora, tak je dopředu výsledek jasný...

A znám lidi, kteří třeba díky tomu jak se ČD stavěly k Excelsioru jej nepoužívali. Báli se přítmí v kupé, kde by se v případě nouze nedočkali pomoci.

Zejména pak ženy. Průvodčí zalezlý se ani třeba neukázal nebo jen za Prahou a pak nic.

A dneska v nočním regiojetu stevard neotravuje, jen monitoruje vůz/vagón.

V části trasy se ani neobsluhuje. Je tzv.noční klid...

+2/−1
15.6.2016 9:08

R32a73d71e66k 10J43a19n83a83t90a 9765876714232

Metropol, Slovakii, či spoje do Polska Excesior nijak neovlivňuje a i tam poptávka klesá. Jde hlavně o konkurenci leteckých linek, které díky otevřenému trhu v EU zlevnily. Pasažér, co jel těh 800-1000km nočním vlakem, tak dnes letí, buď brzy ráno, nebo večer. Vliv má taky nová generace, která už přesně neví, co to je noční vlak a nikdy tím nejela.

+1/0
15.6.2016 9:14

P69e89t68r 62N67e79c89h52a77n56i97c17k80ý 7683976838220

Řekl bych, že poptávka klesá po ubytovacích vozech. Tam se to dopravcům hodně nevyplácí a pohodlí není žádná sláva ani pro cestující (zvlášť, když nejlevnější jsou lůžka po šesti apod.). Po nočním sedacím spojení tu poptávka patrně bude, Metropol od května do října je totální nátřesk, Slovakii bere sedací cestující Regiojet a LE

+1/0
15.6.2016 9:30

P30e79t95r 17N10e36c47h92a40n22i50c25k62ý 7413366238240

Jel jsem nočním Regiojetem z Třince a Stevard v Ostravě otravoval jestli nechci vodu o 6 nefunkčních WC nemluvě

+1/0
15.6.2016 9:27

M80a14r16t81i71n 93K98a78r94á25s68e92k 9628493858988

No ono hlavne dneska jde bez problemu udelat to, ze clovek v 5 ostrave sedne na vlak, a v 9 sedi v Praze na porade nabo na skoleni....

0/0
15.6.2016 9:22

O77l56d18ř75i16c69h 62J31a68n36e66č48e37k 8259256713921

Samozřejmě, že lidé změkli, a nechce se jim pracovat po noci strávené ve vlaku.

Ale svádět to na slepičárny není fér - vůz na sezení přeci není ten, který by byl zamýšlen pro strávení celé noci, pokud nejste ochoten připlatit si aspoň za lehátko, je to Váš problém. Pokud byste tím musel jet služebně, tak Vám firma nějaké to klidnější místo na ležení zaplatí.

Souhlas s panem Kohutem, kdybych měl jet sám nočním vlakem na východ, do kupé bych se asi neodvážil.

A docela určitě byly ty 'služebky na otočku' spíše okrajovým využitím nočních vlaků - mnohem více jimi jezdili vojáci / dělníci / studenti / fotbaloví fanoušci / ... mezi východním Slovenskem a Prahou / západem Čech. Z toho všeho dnes zůstalo minimum a z toho se ještě část přesunula do autobusů. Kvůli rozpadu federace, kvůli konci řízeného hospodářství, kvůli konci vojny... a samozřejmě i kvůli výraznému zrychlení spojů. V ČR dnes prakticky nikde noční vlak nepotřebujete a kde byste ho užil, tam není k dispozici (řekněme Liberec - Ostrava - i když i to se už dnes dá zvládnout za 6 hodin, včetně prostoje v Pardubicích).

0/−2
15.6.2016 10:18

M65a86r93t77i40n 57K84o95z38á15k 4214770109777

Ono to není o moc lepší ani na západě. Jel jsem onehdá nočním vlakem z Duisburgu do Prahy (EuroNight z Hamburgu přes Berlín) a průvodčí jen co přišel zkontroloval jízdenky a zeptal se mě, zda budu spát a po kladné odpovědi mě rovnou bez obalu varoval, že je tu plno kapsářů, ať dávám fakt bacha.

0/0
15.6.2016 11:15

O72l64d25ř83i83c27h 47J18a21n50e84č22e45k 8379606503781

Asi jak kde. Já docela často jezdím euronighty v Rakousku (Wien - Bregenz / Zürich, Graz - Zürich, jednou tam a zpět i Wien - Hamburg) a nikdy jsem neměl problém a ani o žádných neslyšel. Tedy, problém ano - typu chrápající spolucestující ;-) nikoliv s bezpečností. No, je fakt, že jednou jsem jel kousek cesty (ráno) EN Řím - Vídeň a tam už bych si asi trochu starosti dělal.

0/0
15.6.2016 11:32

P10e95t98r 95K61l91a31u47d97a 5328790764640

V poslední době jsem jel nočními vlaky v Bulharsku (klimatizovaný vůz, původem asi z Belgie), Ukrajině (70 léta ale bezpečno), V. Británii (bylo málo cestujících tak jsem dostal zdarma lehátko místo místa na sezení), a vše v pohodě. Z našich jsem s rodinou používával Excelsior, měl odjezd po půlnoci a dalo se na víkendovou jízdenku dojet třeba na jednodenní výlet do Beskyd.

0/0
15.6.2016 15:30

J51a52n 68J58e92m83e22l41k40a 1535550

ČD opět dělají u nočních spojů něco jiného než konkurence. Proto pan Sůra tady dělá předvoj zrušení nočních vlaků mezi Českém a Slovenskem, ale já říkám, nenene.

U motorových rychlíků. České dráhy mají nakoupené, z velké části zaplacené řady 842. 843 - to nejmladší a nejlepší co na regionální železnici jezdilo a zachraňovalo ji. Problém byl, že tehdy bylo objednáno málo kusů.

Dále 754, které jsou dneska nově zrekonstruované, vypadají jako ze škatulky a mají nový motor.

Neskutečnou výhodou těchto strojů je jejich flexibilita - jsou prodlužovatelné.

Jsou to rychlíkové soupravy - na rychlíky jsou výborné. Na OS mají pomalé zrychlení.

Tedy nemůže být nic výrazně levnějšího pro stát a poplatníka, když to má ČD z velké části zaplacené. A je to zcela dostačující na dalších 10 let. Pokud někdo podleze s cenou, musí to mít nějaký háček, zvýší cenu zákazníkovi nebo nebude tak platit personál, nebo méně personálu nebo se nebudou prodávat na nádraží lístky a zavřou se - jako v Německu u Liberecka. Zruší jednotný standard, síťovost - tím to prodraží. Jen je třeba zrušit režíjky.

Státní firma zrekonstruhuje 754 a stát a kraje si nyní vzpomenou - my vlastně ty stroje nechcem, my chcem trochu jiné s klimatizací, nízkopodlažní (přestože je tam řešení pro vozíčkáře) a bla bla bla. Příjde mi to trochu jako úvěrový podvod.

+4/0
15.6.2016 8:56

R56o75m52a92n 27P22o57l45á86č35e21k 5806109805

To je ten základní vtip a to co bych rád viděl. Za kolik Arriva vyjezdí Plzen Most pro zákazníka...

0/0
15.6.2016 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.