Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme 150 autobusů, zisk z reklamy se zvýší, slibuje šéf pražské dopravy

Šéf pražského Dopravního podniku Martin Gillar chce do konce června vypsat výběrové řízení na dodávku 150 nových autobusů. Hromadné propouštění nechystá. Gillar také iDNES.cz řekl, že hodlá pro městský podnik získat větší výnosy z reklamy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M33i63l43o12š 23Z10i27k70m76u94n71d 7775889919610

Proč tají chystaný návrat trolejbusů a nákup zatím 30kusů moderních vozů ze Škody Plzeň?

0/0
18.6.2016 22:34

J90a42n 61Z30i81e38g29l43e53r 1161866391508

Představy nového předsedy představenstva DP Martina Gillara o vedení společnosti jsou rozumné. Za nejdůležitější považuji fakt, že nechce privatizaci autobusové dopravy a prioritu výstavby nové linky metra D. Myslím si, že každý si zaslouží svoji šanci.

0/0
16.6.2016 18:46

H73e89r53b94e21r57t 83M57a58c31h83á36n42ě 1964510226

A jéé, další odborník na utrácení...Rv

0/0
16.6.2016 10:30

Z62d21e57n44ě52k 77D51u77f13e97k 2124144298

Vážený pane Gillare, cením si, že chcete pro řidiče a cestující nakoupit nová vozidla. Víc bych si cením, aby Vaši zaměstnanci a podřízení dokázali lépe zvládali krizové situace, kterou například včera byl pád ženy do metra. To co předváděli, až na jednoho strojvedoucího dispečeři byla jedna velká fraška. Tam začněte s tréningem a sestavováním krizových plánů. Tahle situace se může kdykoliv opakovat.!!

0/0
16.6.2016 9:24

J88a94k36u69b 75M96i85k51u75l66a40c18e14k 8417201777924

A co se delo?

+1/0
16.6.2016 10:17

J49o41s77e31f 89H93o38n94e97š 7941482740903

Další LuftJarda-kolik nás to bude stát?

0/0
16.6.2016 8:26

D22a55n78a 37K68o36c56i66á66n98o64v69á 2853548269358

A příště bude reklama v MHD povinná, aby si někdo nemyslel, že ji může ignorovat. Reklama na EET v každém voze, proč jenom v televizi....Rv

0/0
16.6.2016 7:46

J48i45ř40í 10K20o58c69u35r97e98k 6105964735768

451 stupňů Farenheita nebyl návod! :-/

0/0
16.6.2016 13:25

P11e46t75r 84H53a84m38ž75í72k 7831303362813

A to budou ty příšerné, rozdrkocané SORy, kde jsou v celém autobuse pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení a v létě se tam skoro nedá dýchat...? :-/

+2/0
16.6.2016 1:02

T41o22m60á13š 48Z22e69m59a58n 3175748804635

Doufám že budou na LPG/CNG a ne na naftu...

+6/−4
15.6.2016 22:13

J84i53ř38í 69K35o59c91u89r96e28k 6925114115408

To by se opičili po Brně, kde už CNG busy jezdí ve velkém. A Bratislavě, kde byly ještě dřív. Jenže ono je potřeba, aby byly emise pevných čístic vysoké, jinak se zelené zóny nepodaří prosadit.

Úplně nejlepší by byly trolejbusy s bleskovým dobíjením (jako že je rychlé, ne že u toho hřmí) a drátové stopy jen tam, kde je souběh více linek. V Ženevě už to jezdí.

0/0
16.6.2016 13:29

P96a71t72r56i78k 82E76g38e23r 2468940619841

DP a ROPID ať zavedou linku 182 v trase SÍDL. PÍSNICE - Jirčanská - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Horky - Náměstí Bratří Synků - Otakarova - Nádraží Vršovice - Čechovo náměstí - Na Míčankách - ŽELIVSKÉHO (A).

+3/−2
15.6.2016 21:55

K14r27y52š38t10o14f 88L10a84n47í13k 1579700445915

a taky novou tramvajovou trat Slavia - Plynarna Michle

+1/0
15.6.2016 22:28

J43o93z66e12f 46H80r71i87c85i60š95i96n 4863550390906

To zni jako Slavia do plynu. Nejste Spartan?

0/0
16.6.2016 0:30

K74r72y74š86t71o54f 88L91a96n22í39k 1229330685975

:-) nejsem, ale bydlim na Bohdalci.

0/0
16.6.2016 0:47

P18e47p83a 94Č28u79m91p24e13l41í38k 7657778144163

A bude tam klimatizace? Normální věc v roce 2016.

+13/−1
15.6.2016 21:53

K12a54r54e55l 37N83a95s56t29o87u14p74i14l 3340501590631

a k čemu? v nových tram je a stejně většina dementů hned po nástupu otvírá okna a pouští dovnitř teplo...

+7/−8
15.6.2016 22:12

P26e61p87a 58Č12u59m20p21e81l58í71k 7547438884213

Pak jsou dementi co neumí číst. Vyhodit z mhd. Když to sabotuji

+2/−1
15.6.2016 22:23

J87a90n 19S84o66u77k41u23p 4228903643161

Naprostej souhlas...zbytečný, stejně to pražáci neuměj používat :D

+2/0
15.6.2016 23:10

J24a14n 86V88a61l81o74u48c26h 6262567988930

I v zemích, kde je klima ve veřejné dopravě už léta běžná, jsou větračky v oknech uzamykací, na inteligenci cestujících se nespoléhá.

0/0
16.6.2016 5:00

T43o43m55á35š 33Z12e85m97a92n 3855238254655

Stačilo by pořádné větrání

0/−2
15.6.2016 22:14

P92e85p84a 47Č75u67m46p53e95l16í93k 7697208724673

Nestačí. Hlavně to fouká do xichtu prach z ulice a je to nepříjemné.

Klimatizace je lepší. To, že nějaky hlupák vetra lze vyřešit jiným stylem otevírání oken anebo nebýt hlupáci a nemít otevřená okna. Jak snadné

+5/−1
15.6.2016 22:22

P50e94t70r 44H20a90m32ž43í84k 7871873872783

Hmmm... ochlazený smradlavý vydejchaný vzduch ze spocených lidí...? Díky, ani ne. Já např. v autě nikdy nepouštím uzavřený okruh. Mám rád kyslík.

+2/0
16.6.2016 1:06

P18e30t27r 73A73g94u87l88á62r 4777508870614

Wow! Geniální... Jen se zeptám - komu půjde ten zisk?

+5/0
15.6.2016 21:30

P50e46t36r 61Č65e23r38m27á57k 9968255789140

Dopravní podnik sice vygeneruje každý rok ztrátu více než 11miliard korun, ale pár desítek milionů korun za efektivnější pronájem ploch to samozřejmě vyřeší ;-) Hlavně si udělat zakázku za stovky milionů na nový busy Rv

+9/−5
15.6.2016 21:27

M73i69l51a10n 58M86r79k67á44č75e87k 9290948241838

Jak jste přišel na ztrátu více než 11mld. Kč? Viz. text: Pražský Dopravní podnik loni vydělal 1,255 miliardy korun.

+3/−2
15.6.2016 21:34

P78e86t26r 30A56g57u50l85á17r 4327328730594

Ona je otázka, zda to co je v textu znamená opravdu zisk, nebo tržbu.

+2/0
15.6.2016 21:35

M59i32l12a94n 68M31r28k47á61č28e62k 9180938151708

Já si pod pojmem "výdělek" představuji zisk.

Tržba, u firmy s více než 10tis. zaměstnanci, musí být úplně někde jinde...

0/0
15.6.2016 21:41

J47o41z69e98f 53H48r69i80c93i32š56i33n 4833440760366

pokud je to mestky podnik a prijima dotace od sveho majitele pak je to potreba jeste ocistit o ty dotace. A pak ten vzdelek bude prodelek. Tady je spis cilem byt kolem kladne nuly.

+1/0
16.6.2016 0:32

F23r29a16n84t52i85š34e36k 91K65o41u35d96e67l48k63a 3447247683

Ty dotace myslim čerpaj všichni dopravci v PID, nebo myslíte že by někdo jel s Arrivou nebo Uherem kdyby měli platit za jízdenku 100kč? DP čerpá nejvíc protože má největší výkony.

+1/0
16.6.2016 10:45

K61a73r15e23l 89L51a18n72g22r 2962447120848

tržba za jízdné je přes 4 mld.

0/0
15.6.2016 21:46

M48a87r86t30i28n 61K17a43r16á87s16e44k 9828363828918

No ono je to "vydelek", proste praga posila dpp vic nez dpp utrati, tzn vykaze zisk

+2/0
15.6.2016 21:48

P88e68t74r 85Č73e48r24m92á93k 9108765619230

Nenechte se mýlit, ano účetní uzávěrka říká toto, ale dotace ze strany magistrátu je právě těch 11 mld.

+5/−5
15.6.2016 21:54

J94i31ř38í 49K15r28e59j75č24í95k 2167838284666

Viz níže - není to dotace, nýbrž platba za objednané služby.

+3/−1
15.6.2016 22:36

P27e16t54r 67Č81e88r29m18á74k 9368975289980

Viz. níže, není to žádná platba ale dotace. Platby za služby hradí ROPID který si objednává.

0/−5
15.6.2016 22:47

J73i93ř35í 27K84r54e29j21č65í77k 2937778174336

Koukam že v ekonomice docela plavete....

Aspoň si zkuste neplést pojmy s dojmy.

+1/0
15.6.2016 22:57

P26e73t72r 68M12a55r81e95č85e48k 1413941729928

Je to dotace ! To že je pojmenovaná jinak , na tom ni nemění. Kdyby to totiž byla platba za objednané služby , tak už by pasažéři nemuseli nic platit-

+1/−1
15.6.2016 23:03

J86i55ř11í 51K86r28e85j81č87í77k 2317388974556

Další ekonom... :-/

To je čistě na tom, jak si to nastavíte. Město se prostě rozhodlo platit za zákazníky 75% z ceny jízdného, tak je formou kompenzace za služby platí prostřednictvím Ropidu všem dopravcům v PIDu.

Dotace dostávají třeba muzea, divadla, atd.

+2/−1
15.6.2016 23:09
Foto

M60a38r60t89i74n 65Š13u43b12r67t 1955721274765

Myslíte si, že když si někdo u pekaře objedná rohlíky za 1 000 korun a pekař je za tu částku prodá a z té utržené částky vyplatí nájem a zaměstnance, že ten pekař je ve ztrátě 1 000 korun? Praha si u DPP objednává službu v objemu těch miliard korun. DPP tuto službu poskytuje. DPP rovněž nemůže od města dostat nové autobusy, musí si je koupit z peněz, které vydělá vlastní činností (pronájmy, přiměřeným ziskem z odježděných výkonů, který má každý dopravce). Protože, kdyby busy DPP dostal, byl by zvýhodněn oproti ostatním dopravcům.

Ve veřejné dopravě platí stát, kraj, město dopravcům náklady na ten provoz + přiměřený zisk a z toho si dopravci musí našetřit na obnovu vozového parku. Dotace na vozidla jsou spíše výjimečné, například na nějaké provozní koncepty v železniční dopravě apod. Tj. je třeba odlišovat provozní dotaci na tu objednávku a pak hospodaření těch podniků, které je samozřejmě oddělené.

+7/−3
15.6.2016 21:56

P17e85t84r 89Č81e36r33m20á75k 9528905879460

To si celkem zásadně pletete. Služby si u DPP objednává ROPID, a 11 mld tak není žádnou tržbou jak se nám snažíte vnutit, ale zcela regulérní dotací. Až Praha nebude sypat do této bezedné díry těch 11mld ročně, pak ať se DPP chová jako jakýkoliv jiný dopravce a pokud vytvoří zisk tak ať jej klidně utratí za autobusy.

+1/−4
15.6.2016 22:05

K43a84r94e47l 72N56a35s45t57o87u51p30i16l 3880521530421

takže by podle vás bylo vhodné, aby mhd jezdila prakticky jen tam kde by byla zisková a vetšina lidí musela jezdit autem?

+3/−2
15.6.2016 22:14

P54e24t11r 19Č73e12r91m41á55k 9718325499610

Nic takového jsem neřekl. Princip MHD skutěcně není ždímat veřejné rozpočty, ale zajistit dopravní obslužnost pro části lidí a nabídnout alternativu pro další skupinu lidí, a to za přiměřených ekonomických nákladů. A to opravdu současná situace pražské mhd nemá.

0/−4
15.6.2016 22:23

J18i98ř85í 28K68r57e16j30č32í25k 2917418594976

DPP se ale samozřejmě chová úplně stejně jako jakýkoliv jiný dopravce.

Služby si objednává Praha prostřednictvím Ropidu a za tyto služby platí úplně stejně jako ostatním dopravcům, takže těch 11 mld. není dotace, nýbrž platba za objednané služby (kompenzace).

Akorát jste prokázal, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. ;-)

+3/0
15.6.2016 22:34

P43e69t74r 46Č79e66r42m96á76k 9868365699820

Jste se do toho zamotal ještě více než ten první, ale nevadí. Službu si objednává ROPID nikoliv Praha (ROPID je stejně jako DPP Prahy). Praha řeší své dopravní nároky přes ROPID, a ten loni potřeboval dotaci 66 mld na své fungování. Těch 11mld co jde přímo mezi Prahou a DPP tedy není žádná platba za služby (ty si objednává a platí ROPID v těch 66 mld), ale ryzí dotace!

Takže nastudujte a můžeme pokračovat. ;-)

+1/−5
15.6.2016 22:46

J12i15ř26í 84K13r94e94j79č52í43k 2877298934466

Ropid a 66 mld. ? Děkuji, to mi stačí.... Teď jste tomu nasadil korunu. ;-D

Fakt jste hodně mimo.

Doporučuju nejdřív prostudovat třeba http://www.praha.eu/public/3a/5b/ce/2118073_631537_TiskZ_3970_Usneseni_Zastupitelstva_HMP___PDF_eBook_Usneseni_c._12_1__VEREJNE___TED_.pdf

+4/0
15.6.2016 22:56

J22i32ř97í 19Š77t24ě14d57r71a 5800342511827

66 miliard? To je víc, než celý rozpočet Prahy.

Jak jste k tomu nesmyslu došel?

+1/0
16.6.2016 9:15

F28r20a31n98t91i98š74e14k 24K15o40u87d45e63l28k90a 3357867263

Takhle veřejně se ztrapnit to je vážně umění ;-D Udělal jste ze sebe pěknou jitrnici a neni to poprvé.Když něčemu nerozumim tak se do toho nese*u ;-)

+1/0
16.6.2016 11:07

P84e29t30r 74V77e77s58e55l78ý 8545435452596

Pane Čermák, naběhl jste si na vidle. A hodně. Pan Šubrt je jeden z opravdových odborníků na pražskou MHD, a zástupce ředitele ROPIDu pro dopravu. ;-D

+6/0
15.6.2016 22:56

F61r21a76n68t30i43š94e30k 29K42o96u26d67e30l41k59a 3857667453

Zase mistr Čermák tady perlí ;-D M.Šubrt je zástupce ředitele Ropidu tak ho prosím poučte jak to funguje, jistě bude vděčný že mu to vysvětlí taková kapacita jako Čermák :-P

+1/0
16.6.2016 10:53







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.