Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíme 150 autobusů, zisk z reklamy se zvýší, slibuje šéf pražské dopravy

Šéf pražského Dopravního podniku Martin Gillar chce do konce června vypsat výběrové řízení na dodávku 150 nových autobusů. Hromadné propouštění nechystá. Gillar také iDNES.cz řekl, že hodlá pro městský podnik získat větší výnosy z reklamy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M46i22l53o61š 82Z61i11k12m36u41n88d 7535859159430

Proč tají chystaný návrat trolejbusů a nákup zatím 30kusů moderních vozů ze Škody Plzeň?

0/0
18.6.2016 22:34

J27a67n 78Z34i23e91g81l59e37r 1371636831808

Představy nového předsedy představenstva DP Martina Gillara o vedení společnosti jsou rozumné. Za nejdůležitější považuji fakt, že nechce privatizaci autobusové dopravy a prioritu výstavby nové linky metra D. Myslím si, že každý si zaslouží svoji šanci.

0/0
16.6.2016 18:46

H52e57r93b57e68r42t 72M69a74c61h29á96n35ě 1494320576

A jéé, další odborník na utrácení...Rv

0/0
16.6.2016 10:30

Z23d27e26n96ě62k 73D27u65f39e11k 2874824378

Vážený pane Gillare, cením si, že chcete pro řidiče a cestující nakoupit nová vozidla. Víc bych si cením, aby Vaši zaměstnanci a podřízení dokázali lépe zvládali krizové situace, kterou například včera byl pád ženy do metra. To co předváděli, až na jednoho strojvedoucího dispečeři byla jedna velká fraška. Tam začněte s tréningem a sestavováním krizových plánů. Tahle situace se může kdykoliv opakovat.!!

0/0
16.6.2016 9:24

J72a18k35u66b 53M43i92k68u29l77a33c85e46k 8917271557754

A co se delo?

+1/0
16.6.2016 10:17

J98o73s65e62f 74H63o45n28e50š 7501682210293

Další LuftJarda-kolik nás to bude stát?

0/0
16.6.2016 8:26

D94a34n46a 12K31o28c35i38á15n70o98v71á 2763358979518

A příště bude reklama v MHD povinná, aby si někdo nemyslel, že ji může ignorovat. Reklama na EET v každém voze, proč jenom v televizi....Rv

0/0
16.6.2016 7:46

J85i73ř52í 10K76o36c34u46r18e31k 6665664555338

451 stupňů Farenheita nebyl návod! :-/

0/0
16.6.2016 13:25

P47e67t31r 27H56a14m59ž18í85k 7561563132323

A to budou ty příšerné, rozdrkocané SORy, kde jsou v celém autobuse pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení a v létě se tam skoro nedá dýchat...? :-/

+2/0
16.6.2016 1:02

T48o66m20á87š 88Z91e28m73a24n 3445738204735

Doufám že budou na LPG/CNG a ne na naftu...

+6/−4
15.6.2016 22:13

J66i79ř55í 96K79o66c16u87r23e93k 6215674495518

To by se opičili po Brně, kde už CNG busy jezdí ve velkém. A Bratislavě, kde byly ještě dřív. Jenže ono je potřeba, aby byly emise pevných čístic vysoké, jinak se zelené zóny nepodaří prosadit.

Úplně nejlepší by byly trolejbusy s bleskovým dobíjením (jako že je rychlé, ne že u toho hřmí) a drátové stopy jen tam, kde je souběh více linek. V Ženevě už to jezdí.

0/0
16.6.2016 13:29

P93a82t51r14i42k 65E48g44e54r 2898570529311

DP a ROPID ať zavedou linku 182 v trase SÍDL. PÍSNICE - Jirčanská - Čechtická - Novodvorská - Zálesí - Nádraží Krč - Na Strži - Pankrác (C) - Jezerka - Horky - Náměstí Bratří Synků - Otakarova - Nádraží Vršovice - Čechovo náměstí - Na Míčankách - ŽELIVSKÉHO (A).

+3/−2
15.6.2016 21:55

K81r22y73š11t51o70f 59L34a91n12í96k 1429620905635

a taky novou tramvajovou trat Slavia - Plynarna Michle

+1/0
15.6.2016 22:28

J98o25z26e15f 47H87r85i17c75i10š29i30n 4253240570736

To zni jako Slavia do plynu. Nejste Spartan?

0/0
16.6.2016 0:30

K84r16y65š63t27o63f 69L28a65n52í18k 1419900865155

:-) nejsem, ale bydlim na Bohdalci.

0/0
16.6.2016 0:47

P26e49p43a 96Č65u14m49p76e31l62í91k 7587868924963

A bude tam klimatizace? Normální věc v roce 2016.

+13/−1
15.6.2016 21:53

K73a28r36e47l 79N78a92s71t97o56u17p83i23l 3590821680671

a k čemu? v nových tram je a stejně většina dementů hned po nástupu otvírá okna a pouští dovnitř teplo...

+7/−8
15.6.2016 22:12

P42e12p62a 26Č74u46m36p20e91l57í77k 7697298884513

Pak jsou dementi co neumí číst. Vyhodit z mhd. Když to sabotuji

+2/−1
15.6.2016 22:23

J91a28n 71S39o48u28k88u57p 2191651291462

Naprostej souhlas...zbytečný, stejně to pražáci neuměj používat :D

+2/0
15.6.2016 23:10

J82a44n 81V43a28l98o75u82c49h 6662867808690

I v zemích, kde je klima ve veřejné dopravě už léta běžná, jsou větračky v oknech uzamykací, na inteligenci cestujících se nespoléhá.

0/0
16.6.2016 5:00

T57o76m59á88š 50Z79e78m83a77n 3445948704345

Stačilo by pořádné větrání

0/−2
15.6.2016 22:14

P59e12p23a 65Č79u80m92p13e17l20í26k 7737388124423

Nestačí. Hlavně to fouká do xichtu prach z ulice a je to nepříjemné.

Klimatizace je lepší. To, že nějaky hlupák vetra lze vyřešit jiným stylem otevírání oken anebo nebýt hlupáci a nemít otevřená okna. Jak snadné

+5/−1
15.6.2016 22:22

P17e80t43r 50H22a50m96ž47í19k 7731403302333

Hmmm... ochlazený smradlavý vydejchaný vzduch ze spocených lidí...? Díky, ani ne. Já např. v autě nikdy nepouštím uzavřený okruh. Mám rád kyslík.

+2/0
16.6.2016 1:06

P74e57t83r 79A30g61u29l93á88r 4467598750644

Wow! Geniální... Jen se zeptám - komu půjde ten zisk?

+5/0
15.6.2016 21:30

P94e29t73r 27Č80e69r46m38á70k 9378475579600

Dopravní podnik sice vygeneruje každý rok ztrátu více než 11miliard korun, ale pár desítek milionů korun za efektivnější pronájem ploch to samozřejmě vyřeší ;-) Hlavně si udělat zakázku za stovky milionů na nový busy Rv

+9/−5
15.6.2016 21:27

M60i28l81a89n 90M32r96k23á81č54e90k 9320848901528

Jak jste přišel na ztrátu více než 11mld. Kč? Viz. text: Pražský Dopravní podnik loni vydělal 1,255 miliardy korun.

+3/−2
15.6.2016 21:34

P65e52t84r 23A75g94u68l36á11r 4807128130814

Ona je otázka, zda to co je v textu znamená opravdu zisk, nebo tržbu.

+2/0
15.6.2016 21:35

M74i23l96a64n 96M40r70k96á96č75e63k 9140848411208

Já si pod pojmem "výdělek" představuji zisk.

Tržba, u firmy s více než 10tis. zaměstnanci, musí být úplně někde jinde...

0/0
15.6.2016 21:41

J38o31z60e37f 84H32r61i75c67i20š56i79n 4573250980246

pokud je to mestky podnik a prijima dotace od sveho majitele pak je to potreba jeste ocistit o ty dotace. A pak ten vzdelek bude prodelek. Tady je spis cilem byt kolem kladne nuly.

+1/0
16.6.2016 0:32

F76r34a41n25t51i82š92e35k 18K37o47u80d20e73l84k54a 3447417513

Ty dotace myslim čerpaj všichni dopravci v PID, nebo myslíte že by někdo jel s Arrivou nebo Uherem kdyby měli platit za jízdenku 100kč? DP čerpá nejvíc protože má největší výkony.

+1/0
16.6.2016 10:45

K77a28r36e45l 71L28a43n49g49r 2972267930718

tržba za jízdné je přes 4 mld.

0/0
15.6.2016 21:46

M64a59r22t30i90n 16K11a11r82á78s26e20k 9478163408368

No ono je to "vydelek", proste praga posila dpp vic nez dpp utrati, tzn vykaze zisk

+2/0
15.6.2016 21:48

P68e77t60r 30Č79e37r94m43á84k 9918275349880

Nenechte se mýlit, ano účetní uzávěrka říká toto, ale dotace ze strany magistrátu je právě těch 11 mld.

+5/−5
15.6.2016 21:54

J30i69ř58í 24K26r88e14j71č82í71k 2647248404396

Viz níže - není to dotace, nýbrž platba za objednané služby.

+3/−1
15.6.2016 22:36

P22e94t18r 12Č50e81r28m69á69k 9318605869720

Viz. níže, není to žádná platba ale dotace. Platby za služby hradí ROPID který si objednává.

0/−5
15.6.2016 22:47

J42i86ř41í 70K46r52e85j65č89í22k 2477638444756

Koukam že v ekonomice docela plavete....

Aspoň si zkuste neplést pojmy s dojmy.

+1/0
15.6.2016 22:57

P22e37t47r 48M35a70r34e53č60e66k 1323561139378

Je to dotace ! To že je pojmenovaná jinak , na tom ni nemění. Kdyby to totiž byla platba za objednané služby , tak už by pasažéři nemuseli nic platit-

+1/−1
15.6.2016 23:03

J43i95ř25í 37K84r28e67j29č96í15k 2747128914746

Další ekonom... :-/

To je čistě na tom, jak si to nastavíte. Město se prostě rozhodlo platit za zákazníky 75% z ceny jízdného, tak je formou kompenzace za služby platí prostřednictvím Ropidu všem dopravcům v PIDu.

Dotace dostávají třeba muzea, divadla, atd.

+2/−1
15.6.2016 23:09
Foto

M76a29r95t74i12n 42Š92u97b45r76t 1985301504855

Myslíte si, že když si někdo u pekaře objedná rohlíky za 1 000 korun a pekař je za tu částku prodá a z té utržené částky vyplatí nájem a zaměstnance, že ten pekař je ve ztrátě 1 000 korun? Praha si u DPP objednává službu v objemu těch miliard korun. DPP tuto službu poskytuje. DPP rovněž nemůže od města dostat nové autobusy, musí si je koupit z peněz, které vydělá vlastní činností (pronájmy, přiměřeným ziskem z odježděných výkonů, který má každý dopravce). Protože, kdyby busy DPP dostal, byl by zvýhodněn oproti ostatním dopravcům.

Ve veřejné dopravě platí stát, kraj, město dopravcům náklady na ten provoz + přiměřený zisk a z toho si dopravci musí našetřit na obnovu vozového parku. Dotace na vozidla jsou spíše výjimečné, například na nějaké provozní koncepty v železniční dopravě apod. Tj. je třeba odlišovat provozní dotaci na tu objednávku a pak hospodaření těch podniků, které je samozřejmě oddělené.

+7/−3
15.6.2016 21:56

P82e13t36r 49Č37e58r80m70á54k 9288665399100

To si celkem zásadně pletete. Služby si u DPP objednává ROPID, a 11 mld tak není žádnou tržbou jak se nám snažíte vnutit, ale zcela regulérní dotací. Až Praha nebude sypat do této bezedné díry těch 11mld ročně, pak ať se DPP chová jako jakýkoliv jiný dopravce a pokud vytvoří zisk tak ať jej klidně utratí za autobusy.

+1/−4
15.6.2016 22:05

K19a45r72e71l 15N73a59s51t28o72u33p20i36l 3380231550391

takže by podle vás bylo vhodné, aby mhd jezdila prakticky jen tam kde by byla zisková a vetšina lidí musela jezdit autem?

+3/−2
15.6.2016 22:14

P53e80t91r 27Č91e48r33m13á56k 9738185479280

Nic takového jsem neřekl. Princip MHD skutěcně není ždímat veřejné rozpočty, ale zajistit dopravní obslužnost pro části lidí a nabídnout alternativu pro další skupinu lidí, a to za přiměřených ekonomických nákladů. A to opravdu současná situace pražské mhd nemá.

0/−4
15.6.2016 22:23

J85i38ř39í 70K86r33e84j35č79í56k 2267748564746

DPP se ale samozřejmě chová úplně stejně jako jakýkoliv jiný dopravce.

Služby si objednává Praha prostřednictvím Ropidu a za tyto služby platí úplně stejně jako ostatním dopravcům, takže těch 11 mld. není dotace, nýbrž platba za objednané služby (kompenzace).

Akorát jste prokázal, že tomu skutečně vůbec nerozumíte. ;-)

+3/0
15.6.2016 22:34

P22e92t97r 14Č98e78r36m35á28k 9158955629710

Jste se do toho zamotal ještě více než ten první, ale nevadí. Službu si objednává ROPID nikoliv Praha (ROPID je stejně jako DPP Prahy). Praha řeší své dopravní nároky přes ROPID, a ten loni potřeboval dotaci 66 mld na své fungování. Těch 11mld co jde přímo mezi Prahou a DPP tedy není žádná platba za služby (ty si objednává a platí ROPID v těch 66 mld), ale ryzí dotace!

Takže nastudujte a můžeme pokračovat. ;-)

+1/−5
15.6.2016 22:46

J63i33ř85í 87K30r22e57j84č98í34k 2107578664386

Ropid a 66 mld. ? Děkuji, to mi stačí.... Teď jste tomu nasadil korunu. ;-D

Fakt jste hodně mimo.

Doporučuju nejdřív prostudovat třeba http://www.praha.eu/public/3a/5b/ce/2118073_631537_TiskZ_3970_Usneseni_Zastupitelstva_HMP___PDF_eBook_Usneseni_c._12_1__VEREJNE___TED_.pdf

+4/0
15.6.2016 22:56

J63i96ř16í 78Š33t93ě44d33r34a 5300472891417

66 miliard? To je víc, než celý rozpočet Prahy.

Jak jste k tomu nesmyslu došel?

+1/0
16.6.2016 9:15

F32r33a66n74t46i10š45e64k 23K32o70u27d49e55l26k55a 3647437163

Takhle veřejně se ztrapnit to je vážně umění ;-D Udělal jste ze sebe pěknou jitrnici a neni to poprvé.Když něčemu nerozumim tak se do toho nese*u ;-)

+1/0
16.6.2016 11:07

P92e10t12r 41V83e80s71e41l34ý 8735905632636

Pane Čermák, naběhl jste si na vidle. A hodně. Pan Šubrt je jeden z opravdových odborníků na pražskou MHD, a zástupce ředitele ROPIDu pro dopravu. ;-D

+6/0
15.6.2016 22:56

F63r46a21n83t63i69š86e35k 94K21o23u50d89e32l68k59a 3377407343

Zase mistr Čermák tady perlí ;-D M.Šubrt je zástupce ředitele Ropidu tak ho prosím poučte jak to funguje, jistě bude vděčný že mu to vysvětlí taková kapacita jako Čermák :-P

+1/0
16.6.2016 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.