Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za převod ojetiny zatím daň nezaplatíte, stát couvá kvůli aféře s emisemi

Ministerstvo životního prostředí ustoupilo od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut. Platit se zatím nebude ani ekologická daň za registraci automobilů vyrobených v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J47a75n 87Č87e46r48m12á73k 4319758355697

znám člověka, který letos obměnil auta. Koupil za pár tisíc fabii rv. 2000, najeto poctivých 77 000 km, každoročně servisovaná, na vše jsou záznamy...

Je lepší takové auto, nebo se zadlužit a splácet "nový" pekáč se všemi limity, nejezdit, neboť platí úvěr a posléze třeba čekat na exekutora?...

0/0
24.6.2016 8:25

J38i12ř72í 14K88o83c40u25r48e19k 6455654315618

lidi nemají na nové auto. Tak jim nákup ojetiny zdaníme, aby koupili 3x dražší nové. Že by někomu konečně došlo, že tohle fungovat nebude?

0/0
23.6.2016 14:44

M67a68r71t97i69n 91K58l56u22v54á74n44e50k 9762658243633

ľudia nemajú na auto...

??

!!

Spomínate na Bursíka ako ministra? Ako slávnostne nakúpil za štátne prachy hybridného Lexusa ktorý má aj tak spotrebu vyššiu ako nejaké normálne auto?

A ževraj ľudia nemajú... ;-)

0/0
23.6.2016 21:56

J56i38n76d94ř64i27c69h 30Š40k21o24p28e38k 4395321660835

Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií.

Chtělo by to více pečlivosti při zpracovávání dat a následně článku. První generace octávií platí již dávno, i ty po faceliftu

0/0
23.6.2016 12:14

V80a43c12l33a15v 43M21e80d89e28k 5391532425625

nejsem si jistý, ale myslím, že pouze naftové

0/0
23.6.2016 12:46

J58i34n54d88ř36i54c66h 12Š50k12o77p39e79k 4435381830245

i benzinové

Z vlastní zkušenosti. O1, 1,6, r.v. 2001 - EURO II

0/0
23.6.2016 16:44

P52a76v66e95l 31P22o39p51e94l64k24a 2741984390758

A co by se stalo aby, takovýto hloupé a podobné hokusy pokusy byly zrušeny?

Opravdu na tom stát tak dramaticky zbohatne ?

To jako nějaký kašpárek si myslí že kvůli 3 tisícům si lidi nedovezou z Německa ojeté auto, které je lepší, vybavenější a bezpečnější než nějaké nové šmrdlátko z Rumunska nebo Francie?

+1/0
23.6.2016 11:43

K96l57i64m93e82n50t 94P22i27j77á91č10e55k 7757625772528

Z Rumunska čti z Maroka - výroba Dacií a z Francie čti z Turecka - výroba Renaultů.

0/0
23.6.2016 12:01

V16a14c86l76a75v 65M36e22d25e47k 5411882525375

Auta, co byla opravdu z Francie (ne turecká Thalia) na tom s vybaveností byla často líp, než auta srovnatelné třídy v Německu. Měly sice občas horší spolehlivost - ale v tom Němci také nejsou žádné hvězdy, v tom už léta vládnou Japonci.

+1/0
23.6.2016 13:52

S51t71a12n41i32s77l43a10v 73C56h64y48t27r39a 3214833747419

Eko výpalné, tak by se to mělo jmenovat.

Kdyby šlo státu o ekologii, tak lidem přidá peníze za jejich sešrotování. Ať to otočí. Dáš pekáč do šrotu, dostaneš 10tis. A hnedle by se to vyčistilo. Tady jde jenom o tahání peněz z lidí, kteří mají málo.

+2/0
23.6.2016 11:37

V86a70c67l93a52v 97M31e90d38e80k 5671132635325

když se v průběhu krize zavádělo šrotovné, měli s tím mnozí politici velký problém. Já osobně s tím souhlasím, rozhodně je lepší člověku, co se zbaví nového auta finančně přispět na nákup novějšího, než ho ještě trestat.

Na druhou stranu, i ten negativní prvek by měl zůstat, ale jen u těch opravdu starých - aby nedochátelo k tomu, že dá člověk sešrotovat favorita, a za ty peníze si koupí o rok novější felicii

0/−1
23.6.2016 11:42

V74a50c50l37a52v 43M40e98d18e15k 5401402215365

(...co se zbaví starého auta...)

0/0
23.6.2016 11:43

P48a96v10e40l 71O98b12d80r68ž56á28l13e19k 6406494628422

Takže člověk bude ve Favoritu dál jezdit .. a ten, který prodával, Felicii ji nechá sešrotovat.

To je cíl?

+1/0
23.6.2016 11:58

V69a91c41l73a76v 87M82e41d41e11k 5861622625635

cíl je sešrotovat obojí, a koupit "alespoň" první Fabii, ideálně druhou

0/0
23.6.2016 12:47

P22a85v93e52l 40O80b37d41r63ž30á93l81e92k 6196494338102

Pokud navrhujete, aby stát zájemcům proplácel rozdíl mezi bazarovou Felicií a Fábií ... tak prosím z Vašich daní, ne mých.

0/0
23.6.2016 14:03

J59i55ř71í 69E47r79b62e70n 1183264986397

Přesně tak, Bursíkovné z českých silnic vyřadilo hlavně favority a stodvacítky...

0/0
23.6.2016 21:08

J97a24n 27P15a91v16e26l25k86a 3197811154381

Ještě lepší je nechat ho na nové vydělat, než z něj ždímat peníze ze věech stran a pak se divit, že chce kupovat ojetiny.

0/0
23.6.2016 12:05

J37i20n79d93ř94i73c90h 17Š11k37o17p89e93k 4735161410805

za 10 000 Kč auto nikdo sešrotovat nedá. Protože 10 000 není rozhodující částka, která by chyběla při nákupu nového

0/0
23.6.2016 12:23

V31a63c38l11a65v 16M75e75d11e12k 5321182225505

člověk, který jezdí 20letým vrakem si obvykle nové auto koupit nepůjde. Ale jde o to ho motivovat, aby si například místo 15letého koupil 10leté

0/0
23.6.2016 13:35

J72i66ř40í 19K68o82c75u23r52e17k 6325954855208

Člověk, který jezdí 15letým autem toho ročně moc nenajezdí. Hádám tak 5000 km. To je 50.000 km za 10 let. Měl by člověk měnit auto, když mu slouží?

Ale někdo je velký "ekolog". Najezdí 50.000 ročně v hybrydním SUV především po dálnici a se spotřebou 10 litrů na sto. Každé 4 roky kupuje nové... a touto optikou vidí "magora" ve "vrakoidní" Felcce, která musí mít nalítáno už snad přes milion a žrát 20 na sto. Protože dotyčný vidí jen sám sebe a nedokáže přijmout myšlenku, že někdo má ojetinu jenom k tomu, aby v pátek a v pondělí zajel na nákup.

+1/0
23.6.2016 14:42

J25i96ř42í 20E82r15b86e27n 1763374716147

Pomalu s tou flintou Trautenberku, máme forda r.v. 2002 a najezdíme s ním kolem 15 tisíc ročně..

0/0
23.6.2016 21:09

J14i28n93d71ř67i97c87h 86Š43k33o63p64e46k 4575151180215

rozdíl v ceně za 15 let staré auto a za 10 let staré je trochu více než 10 000 Kč

0/0
23.6.2016 16:46

J30i77ř68í 30E64r60b13e69n 1223344176627

Máte dojem, že auta z roku 1996 jsou nutně vrakem?

0/0
23.6.2016 21:10

J55a88n 12F47r64o78l57í29k 6796480335184

Co chcete čistit? Můj starší benzínový atmosférický tříhrnek má nižší emise než nový dehtový ekovůz s papírovým euro 6.

0/0
23.6.2016 12:56

V97a75c90l43a76v 72M34e10d77e16k 5551592125835

to si ale jen myslíte ;-D

+1/0
23.6.2016 13:36

J48i67ř90í 11E54r73b80e33n 1873444606277

tuhle kravinu zavedli před lety na Slovensku. Dopadlo to tak, že vykukové objížděli republiku, skupovali od důchodců pomalu zánovní (čti: sice staré, ale téměř nejeté a bez stopy rzi) stodvacítky a dacie a šup s nimi do šrotu...

0/0
23.6.2016 21:08

J81i78ř56í 88S40c81h53m60i31d87t 5680683914495

Celý ten systém ekodaně za starší vůz je jen další způsob jak oškubat tu nejchudší část motoristického spektra. Kdyby to bylo zároveň vyváženo nějakým šrotovným, tak bych to ještě bral, jako součást nějakého uceleného řešení, jinak je to jen další daň, která nic neřešíRvVětšinou lidé co mají ta stará auta, tak najezdí jen málo kilometrů a na celkové ekologické zátěži se tak podílejí jen minimálně:-/

+5/0
23.6.2016 11:24

V98í16t 83B48r42z52o44b80o39h88a37t78ý 7920592363741

ano je to daň pro chudší lidi, za to, že si nemohou dovolit lepší auto ...

+10/0
23.6.2016 11:34

M87a56r82e59k 89V55o52k88á75l 1736154515619

děkuji

0/0
23.6.2016 11:05

J59a97n 31P19a15v73e73l48k48a 3117171814111

Toto nařízení emise naopak zvýší. Vůbec tu nejde o emise, ale o nárůst prodeje aut. Auto za svoji životnost produkuje 30% emisí už při výrobě. Zkrácením jeho životnosti na polovinu tedy emise narostou asi o 20%, protože na stejný počet kilometrů. I když započítáte, že nové auto má menší spotřebu, než to minulé, stejně to nestačí.

+4/0
23.6.2016 11:04

J48a67n 60P61a87v93e33l56k10a 3227851424581

.. protože na stejný počet kilometrů koupíte 2 auta.. - nějak mi to vypadlo.

0/0
23.6.2016 11:05

J53a63n 94P72a68v47e92l28k79a 3907161684871

Má význam tlačit na snižování emisí nových aut, ale stará je lepší nechat dojezdit dokud mají emise v normálu.

0/0
23.6.2016 11:08

J85a61n 35F48r55o74l76í88k 6166840385244

A taky bych rozlišoval jestli je to čadící dehet, který má čerpadlo a vstřiky po smrti nebo benzinový atmosférický motor s katalyzátorem.

0/0
23.6.2016 12:59

V85a21c27l15a59v 85M45e76d55e29k 5201532755415

energetická náročnost na výrobu 1 auta za posledních 10 let klesla na polovinu, a 95% dílů je recyklovatelných. To co uvádíte platilo před 20 lety.

0/0
23.6.2016 11:11

J69a88n 81P68a75v54e91l10k17a 3707311604661

I když započítáte stejné snižovaní emisí výroby, jako emisí provozu, je to pořád málo. Vyrovná se to až někde při snížování emisí o 25% každých 10 let.

0/0
23.6.2016 11:15

J20a64n 68P46a77v65e58l81k36a 3747231294141

Kromě toho automobilky neuvádějí úplná čísla.

0/0
23.6.2016 11:21

V69a91c41l65a51v 80M71e23d15e87k 5171472185835

to samozřejmě není pravda. Tady nikdo nepředpokládá (a ani neusilije o to) že se budou šrotovat 5letá auta. Tady jde spíš o to, aby 15letá auta byla na silnicích těmi nejstaršími, a ne průměrnými. Protože průměrný věk 15 let znamená, že se na silnicích pohybuje ještě obrovské množství aut starších, než 20 let, a ty mají oproti současným emise vyšší ne o desítky, ale o stovky procent.

0/0
23.6.2016 11:23

V31a85c13l56a82v 98M29e34d22e86k 5811412875275

tím ale nechci hájit ekodaň, ta je podle mě naprosto špatně.

0/0
23.6.2016 11:36

J59a42n 24P67a48v71e83l98k67a 3507291504871

Auta z r. 1980 měla spotřebu 7l na 100, teď mají 5.5. Kde máte ty stovky procent?

0/0
23.6.2016 11:38

V52a15c75l60a98v 69M81e36d95e33k 5281392305845

nemluvíme o spotřebě, ale o emisích.

0/0
23.6.2016 11:45

J45a79n 54P82a19v91e54l63k71a 3727481974461

To souvisí. Emise se snižují jen lepším spalováním. Katalyzátory a prachové filtry emise nesnižují.

0/−1
23.6.2016 11:54

J10a32n 27P61a36v42e20l75k28a 3457351824711

- kromě hybridů, ale to je zatím okrajová záležitost.

0/0
23.6.2016 11:56

V16a90c62l19a95v 38M28e85d47e28k 5231672195575

jak souvisí spalování olova, neexistence katalyzátorů, neexistence filtrů, neexistence časování ventilů, technické nedokonalosti karburátorů atd., co nebylo v 80. letech se spotřebou?

Katalyzátory a prachové filtry emise snižují ! jediné, co příliš neovlivňují je CO2, ale ten je ze všech emisních látek nejméně škodlivý.

+1/0
23.6.2016 13:33

J43a88n 42P12a22v11e32l80k13a 3777701904961

To snížení o polovinu uvedly naše automobilky, ale týká se jen jejich přímé výroby.

0/0
23.6.2016 11:28

V19a19c26l44a28v 10M46e85d62e10k 5621762205795

a z jakých zdrojů chcete vycházet? Automobilka samozřejmě nedokáže ovlivnit ekologičnost svých subdodavatelů, ale tlak na energetickou efektivnost je i na ně - už proto, že se s poklesem energetické náročnosti sníží náklady.

0/0
23.6.2016 11:38

J59a61n 13P14a93v26e84l76k85a 3847421234801

Nj, ale znamená to, že emise výroby jsou mnohem větší, než se uvádí a ještě musíte započítat likvidaci a dopravu součástí.

0/0
23.6.2016 11:42

F48r34a86n83t48i15š41e18k 76D31r83o93z66e72n 5714793889

A co na to nejbohatší zelenáč Bursík ? Dál chytá čolky v Černošicích u mlejna ? Anebo snad vymýšlí nový poplatek ?

Díky pane Bursík, byl jste tu krátce, ale stačilo to !

Vlastník EURO 0 ..... majitel plněfunkčního neprodejného automobilu.

(při dovozu tu v ČR neplatily normy euro)

+4/0
23.6.2016 11:01

R35a11d31e72k 29F10a73i75t 6731215413321

Nejde tady o nic jiného, než o pokus vytáhnout z lidí pár set miliónů

+2/0
23.6.2016 10:57

T40o12m15á29š 96B60a75š25a24n71d78a 2712829402290

Řešení je zcela jednoduché. Každému majiteli dieslového auta bez rozdílu bude vyměřena jednorázová ekologická daň ve výši 100 000,- Kč, která mu bude odpuštěna v případě, že auto ekologicky zlikviduje a toto doloží.

Pokud daň zaplatí, bude tuto sumu moct zpětně vymáhat na automobilce, která neekologický diesel vyrobila. Pokud auto zlikviduje, bude moct vymáhat jeho zůstatkovou hodnotu.

+1/−11
23.6.2016 10:37

P19a37v53e23l 96O96b15d17r21ž59á75l15e86k 6196714408292

Na základě čeho? Stát kdysi to auto schválil k provozu, má homologaci, technický průkaz, platnou STK.

Představte si, že dneska jezdí i předválečná auta a s platnými doklady.

+4/0
23.6.2016 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.