Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na rychlé vlaky žijí. Dvoustovkou by mohly jezdit z Prahy do Ostravy

První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74í43t31ě71z46s33l53a96v 18K81l74o42z32í66k 3231679684397

Poznamenam ze konvencni tratě dle legislativy jsou do 200kmh, VRT, Nad 200kmh. V CZ ale nemáme se stavbou VRT vůbec zkusenosti, ani legislativa si snimi nerozumi.... Budeme se ucit za pochodu stylem pokus omyl.

0/0
13.7.2016 6:34

R23o14b60e24r56t 39H61o28m55o49l27k34a 4493648420832

To jako, že zmodernizujeme moderní modernizovaný koridor? A není to divné?

0/0
30.6.2016 1:35

M62a60r87t65i33n 51R26u75z47i18c35k24a 1222178616347

Budicek... mluvi se o tom uz 20let...

0/0
26.6.2016 11:32

P29e89t11r 19B43á59č86a 8905196285775

My ale necheme zadne rychle vlaky, my chceme poradne dalnice po kterych si budeme jezdit 200km/h sami.

0/−3
24.6.2016 16:27

P13e79t82r 41Š20a98f48r14á62n 9796131159

není nad bezpečí

0/0
23.6.2016 19:25

J71a86r83e76k 47K13a46l16i47v87o91d15a 7586623331496

To chci vidět, jak se budou likvidovat ta mračna železničních přejezdů... Na to už měli myslet při modernizaci koridorů....

+6/0
23.6.2016 19:01

M12a73r95t55i15n 73R22u95z63i75c25k25a 1722138986547

To by jsme je jeste ted staveli, ... mj., jejich hlavni cil byla take vyssi unosnost trati pro nakladni vlaky a jako takove nestaci, chybi objizdne trasy... Samozrejme, osobni doprava se s tim svezla,...

Uz cca 20let existuji plany na nove trate, ...

0/0
26.6.2016 11:34

O25l84d39ř31i59c82h 49J86a71n21e39č25e86k 8769826563751

Mezi Chocní a Třebovou? Ano přesně tam je potřeba vzít si příklad z Rakouska - tzn. postavit vedle stávající klikaté trati podél Orlice nové dvě koleje v tunelech, které se se stávající tratí potkají v Ústí nebo vůbec. A postavit to rovnou na 230 až 250. Jinak se v tomhle úseku nikdy rychle jezdit nebude.

+7/−1
23.6.2016 17:14

R98u12d88o82l56f 10P97i73v86r22n70e87c 6311427448879

Ha,ha..., pán je vtipálek. Už vidím ochránce přírody, jak nad tímto řešením radostně tleskají ručičkama.

+1/0
23.6.2016 19:38

O47l89d73ř33i11c89h 28J34a19n83e92č43e95k 8199866923681

a jak byste to tedy řešil Vy?

na ochránce stejně nedojde - bylo by to moc drahé. takže se v tomto úseku navždy bude jezdit krokem.

+1/0
24.6.2016 9:44

M49a73r10t19i71n 68R83u40z56i71c70k77a 1982508786947

Co by ochrancum prirody vadilo na tunelech a mostech? Vdyt pro prirodu jedine dobre... nebude prerusena pozemni stavbou...

0/0
26.6.2016 11:36

P36e49t86r 18M32a73r18š82o64u73n 5715178646776

No jasne, dodelavaji kordor na 160, takdo ceho ted pichnem? Jo zacneme ho znovu rozkopavat na 170. A pak? Jo tak na 180... Atd....

+8/0
23.6.2016 16:10

T77o35m77a28s 81N67o43v78o75t30n88y 1921534276575

R^

0/0
23.6.2016 22:19

P55a19t43r23i48k 68E68g98e83r 2458740649261

Zda-li bude trať bezpečná pak jsem pro, ale jinak ne jakýkoliv předmět na kolejích a zbytek už nechtějme znát!!!

0/0
23.6.2016 15:50

V54o96j95t76a 75P78r93o44s98e79c67k20y 6608570735669

praha nikdy nedopusti zadne VTR v ČR

0/−3
23.6.2016 15:47
Foto

J29a39n 30V90a35l18a63l38í92k 6266189180356

co s tím má společného Praha?

+4/0
23.6.2016 15:53

J92i82ř16í 13V27a33c77a 7332223267731

Já osobně bych trať Praha-Ostrava nechal zmodernizovat na tu rychlost 200 km.

Hlavně se ale musí kompletně předělat úseky přes Prahu a Choceň-Česká Třebová - tam by to zrychlení bylo nejvyšší.

VRT se pokud vím bude stavět v jiném směru, tj. Praha - Brno a s napojením do sousedních států.

To se doplňuje.

+3/−1
23.6.2016 15:35

T32o22m56á38š 74M13a86c20e94j42k64a 6151542737907

Na to se nedá už nic říct, pořád se jenom žvaní, pak se žvaní o tom co bylo řečeno minule, ale nedělá se lautr nic. A když už se něco dělá, tak polovičatě, aby se neřeklo. A to se týká jak silnic, tak železnic. Člověk si kolikrát říká, jestli tatíček Masaryk nebyl až moc horlivý s tou samostatností a nestačilo vyjednat jen federaci s Rakouskem. Rakousko co se týče infrastruktury na tom není tak dobře jako Německo, ale furt mnohem lépe než my.

+8/0
23.6.2016 15:28

J46i42ř66í 83K59o70c84u19r15e96k 6605174435348

Když se v článku píše o rakušanech, tak by se také mělo napsat že: Staví nové tratě na 200-250 km/h přičemž stávající tratě budou ponechány pro nákladní a regionální dopravu. Rekonstrukce to tedy rozhodně není.

+5/0
23.6.2016 15:26

O94l42d16ř22i55c67h 23J60a35n63e89č38e96k 8229926383761

Však to je na přetížených (a k tomu klikatých) dvojkolejkách jediné možné řešení. Obzvláště pro Choceň - Třebová to platí velmi.

+2/0
23.6.2016 17:18

M61a38r35e85k 44M65a38r66t13i47n 8139504416230

Njn, takže se zase budou opravovat a upravovat koridory, které byly nedávno dodělány až na 160 (a to ještě ne všude), místo toho aby se už konečně postavila normální trať úrovně min. 21. století. Opět se vyhodí miliardy a zbytek republiky ať si trhne. Třeba takoví lidé z Liberce či Varů, proč by mělí chtít rychlé spojení po železnici s Prahou? Nač? Ptají se zřejmě na místech, kde takto krásně rozhodují o rozvoji české železnice. :-/

+5/0
23.6.2016 15:15

P94e53p85a 98Č98u57m91p97e15l77í85k 7177138924303

200....To je teda rychlost ;-D proti 160.

Proč to nejde 300+? Pak to je znát. ČR opět 100 let pozadu. MHD není klimatizované a zde machrují s vlaky co možná pojednou 200...

+2/−1
23.6.2016 15:14

J73i71n25d76ř29i98c77h 17K48u60c75h77a55ř 4526303198

Jak by to asi vypadalo v praxi kdyby se na jedné trati potkavaly vlaky jedouci 300+ a nákladní vlaky jedoucí 80?

+1/0
23.6.2016 15:29

P20e92p49a 94Č84u21m23p92e79l83í62k 7337578104363

Normálně jako jinde. Udělají trať pro rychlo vlaky extra.

+2/0
23.6.2016 15:31

J62i44n45d38ř74i86c72h 21K24u26c45h46a48ř 4336783468

Ale tady je řeč o současných tratích, ne o nějakých extra

+2/0
23.6.2016 15:32

J55a83n 67L74u24k63á97š 7457623583322

V Nemecku to takhle funguje, ty pomale se pred rychlovlakem uklidi na vedlejsi kolej ve stanici.

+1/0
23.6.2016 17:01

J95i44ř45í 54K59o48c34u23r43e19k 6235554325468

Jednoduše! Pojede nákladní vlak, potom půlhodinu nic a pak rychlý vlak. Který ten nákladní vlak po 40 kilometrech předjede, zatímco bude nákladní vlak stát na boční koleji. Ty rychlé vlaky pojedou ve svazku 2 za sebou, pak se nákladní vlak zase posune o 40 km dál. Republiku tak přejede průměrnou rychlostí 30-50 km/h, čímž ztratí opodstatnění a dopravce to raději složí na kamion. Výsledkem je žádný nákladní vlak tam, kde se jezdí 200+

V německu to zkusili a nějak tak jim to vyšlo. SŽDC si to chce zopakovat, jelikož s tím v ČR ještě nejsou zkušenosti a ty německé se kvůli "specifickým vlastnostem české železnice" použít nedají. :-(

+6/0
23.6.2016 15:37

O80l34d77ř48i73c73h 69J11a47n17e48č89e34k 8219976453101

A to ještě počítáte s tím, že tam nejsoužádné couráky a zastávkové rychlíky...

Vychytané to je mezi Vídní a jejím Novým Městem přes Baden, kde jsou dvě koleje, předjíždět se moc nedá, ale mezi Vídní a Mödlingem jezdí každým směrem až 12 vlaků čtyř různých kategorií, co se frekvence zastávek týče. Ale náklad tam nepotkáte (maximálně v noci), naštěstí tam je více tratí. A pokud jeden vlak chytne zpoždění, tak má zpoždění všechno.

0/0
23.6.2016 17:24

M75a25r63t76i76n 78R71u85z97i24c19k45a 1372418386447

Japonsko, Tokio-Kyoto, interval ve spicce 3min., zadne nakladni vlaky, ve spouste useku jezdi zastavkove vlaky a expresy, predjizdeji se ve stanicich... zpozdeni nula, nebo minimalni, ...

0/0
26.6.2016 11:43

V38l42a38d30i96m87í83r 62F94i96b37i15g68e24r 5224241971184

300+ to samozřejmě jde, ale na ne stávající trati. Musí se postavit úplně nová. Ve výhledu s tím je počítáno. V plánovaných trasách jsou stavební uzávěry, ale problémem je že se o VRT jen kecá ale nic se pro to nedělá. Prohlášení vlády že se za 20 let začne stavět je o ničem. Nikdo z těch kdo to teď schvalují tam už nebudou.

+1/0
23.6.2016 16:45

M47a40r67t69i14n 55R16u62z75i59c59k65a 1192758196547

MHD jak kde, v praze je vetsinou neklimatizovane, krom nekolika desitek tramvaji...

0/0
26.6.2016 11:39
Foto

S94t78a69n25i13s86l40a11v 80T78e50s65a26ř 9837114932464

české koleje a 200? Toho se fakt v mém životě nebojím ;-D

+3/0
23.6.2016 15:06

J28a93n 97P76r68i38c81h24y43s22t33a12l 8391878613

Takove jiz existuji davno - na zkusebnim okruhu v Cerhenicich u Velimi. Maximalni rychlost tam je 210 km/h, pro naklapeci jednotky dokonce 230 km/h.

+1/−1
23.6.2016 15:36

J94i24ř28í 42K54o81c15u59r98e65k 6875344145498

No jo, ale jednak je to "kolotoč" a druhak jsou ty jízdy neveřejené.

+3/0
23.6.2016 15:39

M45i90c58h64a28l 89B81a21š77t36a 6504860105684

Studénka. Nejdřív všude mimoúrovňové přejezdy. Pak všude skutečných 160. A 200 ? Málo. To už bude příští století, a tam se bude jezdit standardně mnohem rychlejc ;-)

0/0
23.6.2016 15:02

P74e16t97r 51M90i88c69h12a64l67č49á64k 2234432970205

Sny manažérů jsou mnohdy obdivuhodné, o to je to horší až se manažér probudí.

0/0
23.6.2016 15:00

P79a13v76e73l 97M30a74t46o21u96š78e83k 5460907918664

Pro boha, už zase chcete něco ztrojkolejňovat! Tak tak udělejte buď rovnou 4 koleje, nebo nechte jen dvě! Nestačí ten nás slavný paskvil mezi Prahou a Poříčany! Trojkolejka bude vždy zdrojem komplikací, a to tím větším, čím rychleji se po ní bude chtít jezdit! Na něco takového snad nepřišli nikde jinde než v Česku.

+5/0
23.6.2016 14:57

J81i46r84i 92Z66u46z43a25ň79á42k 4358890253636

To je vize hlupáka nebo hlupáků a můžou snít jen o papírů na který jej narýsují.Raději,ať se starají abychom jezdili těch 160 km v celé trase!!

0/0
23.6.2016 14:57

V76á47c23l66a55v 46P20a36v69e53l40e61k 1390926206854

Studie krásná. A teď realita.

Některé úseky, kde lze jet 160 km/h se za obrovské peníze vylepší na 200 km/h. Bude se stavět postupně, takže 5 let bude jízda Praha - Ostrava trvat tak o 20 minut déle. Jakmile se trať dostaví, bude půl roku fungovat a cestující ušetří 10-15 minut. A pak začnou opravy, uzavírky a nakonec přijde studie, co kdybychom jezdili až 220 km/h... A celý cirkus nanovo.

Hergot, udělejte to jednou, ale pořádně. To není žádný koridor Rv!!

+11/0
23.6.2016 14:56

J65o72s75e81f 81P75i58š14v52e43j69c 5616936648949

Myšlenka na 3 koleje z Prahy do České Třebové je sice krásná, ale zajímalo by mne, jestli její autor tuší kam tu třetí kolej (zejména v obcích a městech) nacpat - pokud ovšem nezamýšlí předělat stávající trať na úzkokolejku.

+5/0
23.6.2016 14:37

P84a31v57e30l 41M69a78t45o55u56š54e75k 5410627158164

Myšlenka 3 kolejí je kravina.

+2/0
23.6.2016 14:58

P49e15t93r 76N62e24c43h80a10n87i18c24k21ý 7763576428140

VRT by byly lepší, ale kromě ceny řešíte i čas a pak stejně bude nutné ty koridory kvůli husté regionálce a nákladní dopravě opravit i případně zkapacitnit.

0/0
23.6.2016 15:09

P58a54v39e81l 72M77a25t85o37u29š34e37k 5980277518464

Ale ne třemi, nýbrž čtyřmi kolejemi.

+2/0
23.6.2016 15:42

P37e29t56r 10N86e42c70h87a75n29i52c60k64ý 7333776988220

Dlouhodobě bude nutné minimálně kde je les/pole trať rozšířit nebo postavit novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu.

+1/0
23.6.2016 15:08

J70i82ř17í 75K33o76c36u77r90e34k 6935184525118

Což se dá udělat celkem efektně tak, že se postaví VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň. Čímž ta rychlá vrstva z koridoru zmizí. Ano vím, nebude to zastavovat v nejdůležitějším městě u nádráží - České Třebové. Té zbyde rychlík 2x za hodinu do Prahy, už jim to nebude jezdit jako tramvaje - po 10 minutách.

+3/0
23.6.2016 15:31

P70e66t76r 83N57e11c41h26a26n83i51c15k53ý 7353636318130

To je super teorie, ale kolik pozemků a plánů a peněz musíte připravit ke stavbě VRT? Podle mě je potřeba obojí

0/0
23.6.2016 15:37

J50i35ř24í 38K44o44c70u14r51e29k 6315954175768

vy jste chtěl stavět, cituji "novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu".

Přičemž ty koleje pro regionálku už máme, jezdí po nich třeba pražské Esko. Z čehož vychází, že je třeba nových kolejí pro rychlou vrstvu.

0/0
23.6.2016 15:42

V78í33t 28Č81e93r86m49á30k 1964792533662

"Extrémně přibývá lidí dojíždějících z měst kolem sto kilometrů od Prahy" - To mi tedy nepřipadá jako zrovna žádoucí trend. Spíše to signalizuje další problémy...

0/−2
23.6.2016 14:20

M33i33c27h33a11l 23T69ů30m52a 7813385724354

jak pro koho, já bych klidně dojížděl 100km kdyby mi to trvalo půl hodiny a ne 2 hodiny...

+2/0
23.6.2016 18:09

M31a16r79t15i80n 20Č30a18p16e72k 6810351537694

Právě naopak. Čím větší je možnost dojíždět za prací, tím menší je pak migrace obyvatel, kvůli ní. Takže nebude docházet k vylidňování chudších oblastí.

0/0
24.6.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.