Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na rychlé vlaky žijí. Dvoustovkou by mohly jezdit z Prahy do Ostravy

První zrychlení na české železnici nad české maximum 160 kilometrů v hodině může nastat na trati mezi Prahou a Ostravou. Správa železniční dopravní cesty oprašuje plány na dvousetkilometrovou rychlost v koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15í80t62ě39z25s23l86a32v 39K54l37o73z24í79k 3441559744887

Poznamenam ze konvencni tratě dle legislativy jsou do 200kmh, VRT, Nad 200kmh. V CZ ale nemáme se stavbou VRT vůbec zkusenosti, ani legislativa si snimi nerozumi.... Budeme se ucit za pochodu stylem pokus omyl.

0/0
13.7.2016 6:34

R37o33b25e56r56t 45H93o62m45o64l32k80a 4383358840122

To jako, že zmodernizujeme moderní modernizovaný koridor? A není to divné?

0/0
30.6.2016 1:35

M42a97r11t40i92n 76R32u93z60i29c47k80a 1152878566967

Budicek... mluvi se o tom uz 20let...

0/0
26.6.2016 11:32

P12e12t49r 22B88á33č15a 8935316605515

My ale necheme zadne rychle vlaky, my chceme poradne dalnice po kterych si budeme jezdit 200km/h sami.

0/−3
24.6.2016 16:27

P67e16t72r 97Š48a39f76r14á22n 9756861969

není nad bezpečí

0/0
23.6.2016 19:25

J39a48r34e62k 84K73a25l64i58v44o34d40a 7326813621286

To chci vidět, jak se budou likvidovat ta mračna železničních přejezdů... Na to už měli myslet při modernizaci koridorů....

+6/0
23.6.2016 19:01

M53a73r95t46i70n 26R79u36z53i55c48k41a 1752208516847

To by jsme je jeste ted staveli, ... mj., jejich hlavni cil byla take vyssi unosnost trati pro nakladni vlaky a jako takove nestaci, chybi objizdne trasy... Samozrejme, osobni doprava se s tim svezla,...

Uz cca 20let existuji plany na nove trate, ...

0/0
26.6.2016 11:34

O35l24d52ř81i50c98h 52J18a57n44e86č19e71k 8489676253561

Mezi Chocní a Třebovou? Ano přesně tam je potřeba vzít si příklad z Rakouska - tzn. postavit vedle stávající klikaté trati podél Orlice nové dvě koleje v tunelech, které se se stávající tratí potkají v Ústí nebo vůbec. A postavit to rovnou na 230 až 250. Jinak se v tomhle úseku nikdy rychle jezdit nebude.

+7/−1
23.6.2016 17:14

R24u85d68o12l90f 60P68i31v53r35n40e27c 6761327818339

Ha,ha..., pán je vtipálek. Už vidím ochránce přírody, jak nad tímto řešením radostně tleskají ručičkama.

+1/0
23.6.2016 19:38

O81l55d96ř67i20c45h 13J74a52n37e23č80e92k 8279816163801

a jak byste to tedy řešil Vy?

na ochránce stejně nedojde - bylo by to moc drahé. takže se v tomto úseku navždy bude jezdit krokem.

+1/0
24.6.2016 9:44

M25a29r95t65i25n 33R32u90z23i28c54k26a 1772398676637

Co by ochrancum prirody vadilo na tunelech a mostech? Vdyt pro prirodu jedine dobre... nebude prerusena pozemni stavbou...

0/0
26.6.2016 11:36

P36e48t66r 21M28a88r14š49o65u36n 5475338546496

No jasne, dodelavaji kordor na 160, takdo ceho ted pichnem? Jo zacneme ho znovu rozkopavat na 170. A pak? Jo tak na 180... Atd....

+8/0
23.6.2016 16:10

T59o18m57a20s 95N16o62v36o25t40n73y 1441284326835

R^

0/0
23.6.2016 22:19

P29a36t58r83i23k 38E89g42e49r 2688960409911

Zda-li bude trať bezpečná pak jsem pro, ale jinak ne jakýkoliv předmět na kolejích a zbytek už nechtějme znát!!!

0/0
23.6.2016 15:50

V25o59j95t83a 67P67r77o93s17e29c28k71y 6568720225509

praha nikdy nedopusti zadne VTR v ČR

0/−3
23.6.2016 15:47
Foto

J80a53n 53V84a27l80a16l21í73k 6706369310276

co s tím má společného Praha?

+4/0
23.6.2016 15:53

J25i70ř36í 19V32a43c10a 7792763597591

Já osobně bych trať Praha-Ostrava nechal zmodernizovat na tu rychlost 200 km.

Hlavně se ale musí kompletně předělat úseky přes Prahu a Choceň-Česká Třebová - tam by to zrychlení bylo nejvyšší.

VRT se pokud vím bude stavět v jiném směru, tj. Praha - Brno a s napojením do sousedních států.

To se doplňuje.

+3/−1
23.6.2016 15:35

T64o16m34á28š 39M64a51c80e27j30k97a 6871522857167

Na to se nedá už nic říct, pořád se jenom žvaní, pak se žvaní o tom co bylo řečeno minule, ale nedělá se lautr nic. A když už se něco dělá, tak polovičatě, aby se neřeklo. A to se týká jak silnic, tak železnic. Člověk si kolikrát říká, jestli tatíček Masaryk nebyl až moc horlivý s tou samostatností a nestačilo vyjednat jen federaci s Rakouskem. Rakousko co se týče infrastruktury na tom není tak dobře jako Německo, ale furt mnohem lépe než my.

+8/0
23.6.2016 15:28

J97i77ř88í 72K92o96c51u72r89e14k 6575454475508

Když se v článku píše o rakušanech, tak by se také mělo napsat že: Staví nové tratě na 200-250 km/h přičemž stávající tratě budou ponechány pro nákladní a regionální dopravu. Rekonstrukce to tedy rozhodně není.

+5/0
23.6.2016 15:26

O77l50d10ř76i92c34h 61J74a81n91e44č15e83k 8499106933711

Však to je na přetížených (a k tomu klikatých) dvojkolejkách jediné možné řešení. Obzvláště pro Choceň - Třebová to platí velmi.

+2/0
23.6.2016 17:18

M47a65r45e36k 11M12a87r86t65i67n 8639614386340

Njn, takže se zase budou opravovat a upravovat koridory, které byly nedávno dodělány až na 160 (a to ještě ne všude), místo toho aby se už konečně postavila normální trať úrovně min. 21. století. Opět se vyhodí miliardy a zbytek republiky ať si trhne. Třeba takoví lidé z Liberce či Varů, proč by mělí chtít rychlé spojení po železnici s Prahou? Nač? Ptají se zřejmě na místech, kde takto krásně rozhodují o rozvoji české železnice. :-/

+5/0
23.6.2016 15:15

P17e16p43a 76Č52u57m86p75e92l81í45k 7137178794583

200....To je teda rychlost ;-D proti 160.

Proč to nejde 300+? Pak to je znát. ČR opět 100 let pozadu. MHD není klimatizované a zde machrují s vlaky co možná pojednou 200...

+2/−1
23.6.2016 15:14

J90i66n33d89ř20i84c96h 80K14u50c48h97a87ř 4166673938

Jak by to asi vypadalo v praxi kdyby se na jedné trati potkavaly vlaky jedouci 300+ a nákladní vlaky jedoucí 80?

+1/0
23.6.2016 15:29

P29e63p19a 96Č77u16m33p50e24l59í89k 7527548644973

Normálně jako jinde. Udělají trať pro rychlo vlaky extra.

+2/0
23.6.2016 15:31

J79i16n17d75ř95i37c47h 24K32u19c61h71a12ř 4186883868

Ale tady je řeč o současných tratích, ne o nějakých extra

+2/0
23.6.2016 15:32

J86a23n 51L91u86k25á48š 7937883273652

V Nemecku to takhle funguje, ty pomale se pred rychlovlakem uklidi na vedlejsi kolej ve stanici.

+1/0
23.6.2016 17:01

J68i70ř46í 89K61o94c83u98r18e98k 6605284245918

Jednoduše! Pojede nákladní vlak, potom půlhodinu nic a pak rychlý vlak. Který ten nákladní vlak po 40 kilometrech předjede, zatímco bude nákladní vlak stát na boční koleji. Ty rychlé vlaky pojedou ve svazku 2 za sebou, pak se nákladní vlak zase posune o 40 km dál. Republiku tak přejede průměrnou rychlostí 30-50 km/h, čímž ztratí opodstatnění a dopravce to raději složí na kamion. Výsledkem je žádný nákladní vlak tam, kde se jezdí 200+

V německu to zkusili a nějak tak jim to vyšlo. SŽDC si to chce zopakovat, jelikož s tím v ČR ještě nejsou zkušenosti a ty německé se kvůli "specifickým vlastnostem české železnice" použít nedají. :-(

+6/0
23.6.2016 15:37

O25l94d74ř68i53c60h 48J15a70n13e65č41e23k 8169926893671

A to ještě počítáte s tím, že tam nejsoužádné couráky a zastávkové rychlíky...

Vychytané to je mezi Vídní a jejím Novým Městem přes Baden, kde jsou dvě koleje, předjíždět se moc nedá, ale mezi Vídní a Mödlingem jezdí každým směrem až 12 vlaků čtyř různých kategorií, co se frekvence zastávek týče. Ale náklad tam nepotkáte (maximálně v noci), naštěstí tam je více tratí. A pokud jeden vlak chytne zpoždění, tak má zpoždění všechno.

0/0
23.6.2016 17:24

M81a17r20t80i54n 60R71u70z20i16c34k88a 1782868616337

Japonsko, Tokio-Kyoto, interval ve spicce 3min., zadne nakladni vlaky, ve spouste useku jezdi zastavkove vlaky a expresy, predjizdeji se ve stanicich... zpozdeni nula, nebo minimalni, ...

0/0
26.6.2016 11:43

V76l94a10d52i28m30í72r 15F30i64b75i86g94e63r 5694921241184

300+ to samozřejmě jde, ale na ne stávající trati. Musí se postavit úplně nová. Ve výhledu s tím je počítáno. V plánovaných trasách jsou stavební uzávěry, ale problémem je že se o VRT jen kecá ale nic se pro to nedělá. Prohlášení vlády že se za 20 let začne stavět je o ničem. Nikdo z těch kdo to teď schvalují tam už nebudou.

+1/0
23.6.2016 16:45

M91a45r17t80i43n 50R23u95z81i50c41k80a 1802348776787

MHD jak kde, v praze je vetsinou neklimatizovane, krom nekolika desitek tramvaji...

0/0
26.6.2016 11:39
Foto

S88t38a96n89i25s62l85a47v 75T34e95s94a82ř 9247524632954

české koleje a 200? Toho se fakt v mém životě nebojím ;-D

+3/0
23.6.2016 15:06

J63a78n 69P86r69i24c65h12y15s33t89a63l 8871838933

Takove jiz existuji davno - na zkusebnim okruhu v Cerhenicich u Velimi. Maximalni rychlost tam je 210 km/h, pro naklapeci jednotky dokonce 230 km/h.

+1/−1
23.6.2016 15:36

J62i27ř83í 79K63o26c27u76r82e30k 6435664265278

No jo, ale jednak je to "kolotoč" a druhak jsou ty jízdy neveřejené.

+3/0
23.6.2016 15:39

M10i97c35h88a26l 83B69a97š19t12a 6674820345224

Studénka. Nejdřív všude mimoúrovňové přejezdy. Pak všude skutečných 160. A 200 ? Málo. To už bude příští století, a tam se bude jezdit standardně mnohem rychlejc ;-)

0/0
23.6.2016 15:02

P57e61t56r 21M45i21c11h30a96l68č82á42k 2464612910145

Sny manažérů jsou mnohdy obdivuhodné, o to je to horší až se manažér probudí.

0/0
23.6.2016 15:00

P49a80v97e85l 87M33a90t38o98u67š19e91k 5280737778944

Pro boha, už zase chcete něco ztrojkolejňovat! Tak tak udělejte buď rovnou 4 koleje, nebo nechte jen dvě! Nestačí ten nás slavný paskvil mezi Prahou a Poříčany! Trojkolejka bude vždy zdrojem komplikací, a to tím větším, čím rychleji se po ní bude chtít jezdit! Na něco takového snad nepřišli nikde jinde než v Česku.

+5/0
23.6.2016 14:57

J43i92r63i 34Z68u85z55a79ň15á98k 4778380303426

To je vize hlupáka nebo hlupáků a můžou snít jen o papírů na který jej narýsují.Raději,ať se starají abychom jezdili těch 160 km v celé trase!!

0/0
23.6.2016 14:57

V51á33c46l26a96v 28P12a35v36e69l38e64k 1820466536904

Studie krásná. A teď realita.

Některé úseky, kde lze jet 160 km/h se za obrovské peníze vylepší na 200 km/h. Bude se stavět postupně, takže 5 let bude jízda Praha - Ostrava trvat tak o 20 minut déle. Jakmile se trať dostaví, bude půl roku fungovat a cestující ušetří 10-15 minut. A pak začnou opravy, uzavírky a nakonec přijde studie, co kdybychom jezdili až 220 km/h... A celý cirkus nanovo.

Hergot, udělejte to jednou, ale pořádně. To není žádný koridor Rv!!

+11/0
23.6.2016 14:56

J37o77s93e15f 46P13i68š38v78e79j93c 5526166818339

Myšlenka na 3 koleje z Prahy do České Třebové je sice krásná, ale zajímalo by mne, jestli její autor tuší kam tu třetí kolej (zejména v obcích a městech) nacpat - pokud ovšem nezamýšlí předělat stávající trať na úzkokolejku.

+5/0
23.6.2016 14:37

P23a10v77e35l 67M68a81t56o80u75š40e66k 5370647398314

Myšlenka 3 kolejí je kravina.

+2/0
23.6.2016 14:58

P71e42t61r 18N50e59c35h36a14n30i77c87k27ý 7473186828300

VRT by byly lepší, ale kromě ceny řešíte i čas a pak stejně bude nutné ty koridory kvůli husté regionálce a nákladní dopravě opravit i případně zkapacitnit.

0/0
23.6.2016 15:09

P86a15v51e82l 67M28a32t67o95u47š34e70k 5710117118244

Ale ne třemi, nýbrž čtyřmi kolejemi.

+2/0
23.6.2016 15:42

P50e71t79r 72N30e24c71h50a52n97i62c48k13ý 7673626378320

Dlouhodobě bude nutné minimálně kde je les/pole trať rozšířit nebo postavit novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu.

+1/0
23.6.2016 15:08

J82i16ř77í 33K79o88c73u42r84e81k 6625864125438

Což se dá udělat celkem efektně tak, že se postaví VRT Praha-Brno-Ostrava/Vídeň. Čímž ta rychlá vrstva z koridoru zmizí. Ano vím, nebude to zastavovat v nejdůležitějším městě u nádráží - České Třebové. Té zbyde rychlík 2x za hodinu do Prahy, už jim to nebude jezdit jako tramvaje - po 10 minutách.

+3/0
23.6.2016 15:31

P57e75t86r 13N96e45c12h56a65n89i78c41k24ý 7303696298920

To je super teorie, ale kolik pozemků a plánů a peněz musíte připravit ke stavbě VRT? Podle mě je potřeba obojí

0/0
23.6.2016 15:37

J78i70ř43í 49K27o93c46u26r91e89k 6985864395888

vy jste chtěl stavět, cituji "novou izolovanou dvoukolejku buď pro regionálku nebo pro rychlou vrstvu".

Přičemž ty koleje pro regionálku už máme, jezdí po nich třeba pražské Esko. Z čehož vychází, že je třeba nových kolejí pro rychlou vrstvu.

0/0
23.6.2016 15:42

V87í65t 94Č29e89r37m80á59k 1404852793592

"Extrémně přibývá lidí dojíždějících z měst kolem sto kilometrů od Prahy" - To mi tedy nepřipadá jako zrovna žádoucí trend. Spíše to signalizuje další problémy...

0/−2
23.6.2016 14:20

M21i43c10h56a58l 22T25ů62m69a 7173405104184

jak pro koho, já bych klidně dojížděl 100km kdyby mi to trvalo půl hodiny a ne 2 hodiny...

+2/0
23.6.2016 18:09

M57a92r65t79i52n 22Č57a77p60e88k 6530581347494

Právě naopak. Čím větší je možnost dojíždět za prací, tím menší je pak migrace obyvatel, kvůli ní. Takže nebude docházet k vylidňování chudších oblastí.

0/0
24.6.2016 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.