Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18l90d52ř52i93c21h 44J84a87n42e22č12e23k 8959776823411

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

+2/−2
24.6.2016 9:52

P39a58v24e21l 90M91a36r11t92o71c21h 4647289918

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

+1/−1
24.6.2016 8:35

P67a29v80e46l 12M88a81t52o97u46š17e52k 5220617118114

To snad ani nestojí za komentář.

0/0
24.6.2016 8:39

P94a82v45e81l 59M93a77t93o81u89š58e80k 5820557268914

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

+1/0
24.6.2016 7:40
Foto

P30e22t40r 65P21a17v95l39í42č91e50k 5719983395900

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

+1/−3
24.6.2016 5:32
Foto

P34a15v20l35a 39N15o34v24á 7728470908865

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

+2/0
23.6.2016 22:23

P30a16v36e36l 15M26a94t21o55u50š93e15k 5640497538404

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

+4/0
24.6.2016 7:53

M86a94r48t13i56n 83K48o55l53l50e90r 7771563735494

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

+7/0
23.6.2016 22:21

P78a90v10e68l 13M36a75t55o60u52š88e95k 5290497698814

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

+4/0
24.6.2016 7:46

V97o27j38t74a 68L90e16j47s74e62k 1841445379689

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

+2/−1
23.6.2016 21:23

J31a70r76o58s92l45a61v 22T77í84n36e52k 4594178370442

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0/−1
26.6.2016 14:22

J77i72n54d33ř62i13c86h 82W43o41l25f 3473834681986

do Řezna...

+3/0
23.6.2016 20:01

P16a33v88e75l 39M12o82r87a56v14e22c 3892849252618

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

+16/0
23.6.2016 19:53

J62i71ř68í 11K17o61c80u33r81e48k 6375444435558

A nákladní dopravu jak?

0/0
23.6.2016 23:28

P61a92v23e70l 61M47o76r30a14v54e55c 3312689422428

Na stávajících tratích plus rychlý freight cca 200kmh lze provozovat i na VRT v "oknech" mezi osobní přepravou.

+3/−1
24.6.2016 8:53

M76a87r35t29i71n 71R24u40z31i86c74k34a 1842608406957

Po stavajici trati, ale modernizaci ta trat potrebuje i pro nakladni vlaky, takze oboji je treba, ... VRT na 300km/h ma timto smerem velkou vyhodu uz tim, ze je to smerem dal na Pariz...

+1/0
26.6.2016 21:04

V56l31a94d43i42m60í52r 18F93i57b18i25g47e41r 5744281131454

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

+5/−2
23.6.2016 19:50

O55l28d65ř72i28c24h 39J15a47n46e75č85e46k 8349566333601

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

+2/−1
24.6.2016 9:55

M86i36l80a89n 68C92h76a20l55u34p81a 7654136827383

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

IDNES 4. října 2010

Zkrátit lidem cestu by od roku 2017 měla podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) umožnit modernizace trati Plzeň - Domažlice, jejíž investiční záměr předložila správa ministerstvu dopravy. Vyšla by na 28 miliard korun, uvedl náměstek plzeňského SŽDC Jan Veselovský.

"Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika," dodal.

"Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018," řekl náměstek.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+13/0
23.6.2016 19:44

J77i65ř94í 67K76o42c90u88r94e94k 6845654715698

Stejěně tak z Brna na Přerov a dál do Ostravy. Už dnes měly být dvě koleje mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Je prd. A to v tomto směru vede přecpaná dálnice a jezdí přecpané 8vozové vlaky. Po hodině, jelikož víc se jich na jednu kolej nevejde, leda by na sebe čekaly v každé výhybně. Jízdní doba +60 minut.

+3/0
23.6.2016 23:32

V11i84k63t59o14r 92N38á44r52o78ž17n19ý 3479452588

Připadá mi to jak za komančů. Také se pořád žvanilo, obrovské plány a skutek utekl.

+5/−3
23.6.2016 19:35

M36i31l19a68n 20K90o78i56š 4247412701910

Tahle memoranda jsou k ničemu, Zcela nic neřeší. Je to jen takové nezávazné plácnutí do vody, jak že my by jsme chtěli, kdy to laskavě někdy šlo a zbyly peníze, které nikdo nerozkradl.

+7/0
23.6.2016 19:32

V41l95a34d96i32m75í35r 90F74i77b71i74g48e85r 5974571841294

Memoranda generují konference, na kterých se rautuje a chlastá o 106. Každému je jedno co bude hlavně když se zdarma nažere. Takových memorand ještě bude.

+2/−1
23.6.2016 19:49

J40i83ř64í 66K85o35c74u74r92e22k 6865534925668

Bohužel máte pravdu.

+1/0
23.6.2016 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.