Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky do Bavorska. Slibů a memorand přibývá, silnice dál vládne

Nekonečný příběh plánů a výzev na rychlejší železnici mezi Prahou a Mnichovem má další kapitolu. Dva největší čeští železniční dopravci a Správa železniční dopravní cesty podepsali memorandum za rychlejší spojení. Jenže i na české straně přitom modernizace ustrnula v parametrech minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O66l73d77ř14i19c69h 40J75a70n33e47č22e31k 8359556403851

"Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně."

- já být Němci, tak sice nakreslím projekt, ale do země začnu kopat teprve až Češi budou mít půlku své části hotovou. Když vidím, jak vážně berou Češi např. dohodu s Rakouskem o dálnici z Brna do Vídně...

+2/−2
24.6.2016 9:52

P33a45v64e63l 21M89a85r52t53o98c95h 4377149358

Pan Kalčík bude zřejmě odborník na slovo vzatý, když chce tahat mezinárodní expresní vrstvu přes horskou, sklonově náročnou a ještě mnohonásobně pomalejší trať přes Šumavu a Železnou Rudu. O jakýchkoliv nákladních vlacích zde už vůbec nemůže být řeč...

+1/−1
24.6.2016 8:35

P25a56v27e69l 42M48a67t29o21u90š85e23k 5810367508204

To snad ani nestojí za komentář.

0/0
24.6.2016 8:39

P30a47v95e37l 97M90a96t97o55u83š90e60k 5650697438474

Na německé straně je sice úsek do Regensburgu relativně pomalý, ale pořád výrazně rychlejší než úsek Praha - Beroun a hlavně Plzeň - Domažlice, kde se rychlost znatelně nezvýšila snad nejméně posledních 80 let.

+1/0
24.6.2016 7:40
Foto

P66e97t31r 64P13a64v22l90í27č13e33k 5729763965170

Cho - CHO - CHO - CHO.

BLA - BLA - BLA - BLA.

Buďme rádi za to, co dosud máme.

Myslím, že nás v nejbližším i vzdáleném období na železnici nečeká žádná revoluce, EU se pomalu rozpadne a budeme vůbec rádi, že se vlakem někam dostaneme. Mám na mysli hlavně ekonomické důvody. Ale je to čistě můj názor . . . . 8-o

+1/−3
24.6.2016 5:32
Foto

P59a12v42l77a 58N40o76v37á 7338590288245

Chyba je na obou stranách. Každý týden cestuji mezi Prahou a Regensburgem, většinou autem, ale občas musím i jinými prostředky. To pak volím autobus. Ten jede aspoň o hodinu méně. Co se týče vlaků, tak problém není jen na české straně. Tam je sice na velkém úseku za Domažlicemi jedna kolej, ale zpomalení způsobuje i to, že se na cestě do Mnichova 2x přepřahá. Jednou ve Schwandorfu a podruhé v Regensburgu. Chtělo by to zapracovat na více úrovních...

+2/0
23.6.2016 22:23

P58a56v17e62l 50M56a48t56o82u14š84e16k 5650347158194

Občas jedu z Prahy (resp. od Kolína) do Mnichova. Autem jsem tam necestoval nikdy, autobusem taky ne, letadlem taky ne. Připouštím, že vlak je dnes (bohužel) nejpomalejší, ale cesta je vždy celkem příjemná (i při plně obsazeném oddíle), v Mnichově je mezi vlaky a ostatní dopravou perfektní návaznost, takže se tam během pár minut dostanu skoro kamkoli potřebuji, a když tam potřebuji jet jen na otočku, tak to celé včetně jízd po samotném Mnichově pořídím za 26 Euro (Bayern-Böhmen-Ticket) plus jízdné z místa bydliště do Plzně a zpět (IN 50). Absolutně nemám důvod tam cestovat jinak.

+4/0
24.6.2016 7:53

M93a66r33t31i57n 75K41o58l32l91e84r 7161883705974

Teda jet autobusem 4h45min by se mi fakt nechtělo. Mně stačila hodina jízdy do Liberce a už je poznat, že na delší cesty je prostě vlak pohodlnější. Do toho Mnichova sice jezdí 3x míň vlaků, ale zas má vlak 5x větší kapacitu, takže s využitím na tom jsou podobně, a když se doba jízdy stáhne z 6h na 5h, tak už nikdo nebude chtít jezdit autobusem. 3 hodiny to nebudou přes Domažlice nikdy, ono by stačilo mít do Plzně hodinu a ty 3h z Plzně do Mnichova, ale to jen tak brzo nebude.

+7/0
23.6.2016 22:21

P15a84v50e63l 43M20a49t82o26u38š50e34k 5540277368224

Souhlasím, že raději 6 hodin ve vlaku než 5 hodin v autobuse (tím ale netvrdím, že by se z Prahy do Mnichova nemělo jezdit rychleji). Osobně mám dojem, že autobusy jsou u nás lidem sdělovacími prostředky pořád tak nějak vnucovány jako lepší varianta než vlak, ale nemyslím si, že už by jimi např. v tradičním úseku Praha - Brno jezdilo víc lidí než autobusy. Možná ani z Prahy do mnichova ne. Spíš je to možná zbožné přání jistých osob, kteří nás staví do role rozvojové země.

+4/0
24.6.2016 7:46

V33o35j66t42a 65L36e96j65s82e25k 1571405589709

V osobní dopravě už prohrávají vlaky zcela jasně: zatímco mezi Prahou a Mnichovem jezdí čtyři přímé vlaky denně, z Prahy odjíždí každý den 12 přímých autobusů do bavorské metropole

Autor asi pozapomněl, že vlak má trochu více vagónů, kapacita vlaků tak bude přinejmenším srovnatelná. (O využití netuším, ale z mých málo zkušeností tam přes hranice nebývá prázdno...ale ani plno. Hádal bych tak 40% vlaku...)

+2/−1
23.6.2016 21:23

J41a67r21o16s79l31a25v 70T70í98n53e83k 4164918170502

Tady se snad ani nejedná o kapacitu,jako spíše o tom, že člověk má u autobusu 3x více možností si vybrat čas odjezdu.

0/−1
26.6.2016 14:22

J85i41n95d79ř61i79c31h 38W41o77l86f 3843804281616

do Řezna...

+3/0
23.6.2016 20:01

P33a54v96e82l 23M48o46r15a96v61e64c 3672879802298

Tady je nejlepší postavit VRT na 300km/h, plus minus. Nějaké modernizace jsou jen mrháním peněz na stavby poplatné polovině minulého století..

+16/0
23.6.2016 19:53

J15i57ř41í 39K26o44c78u19r60e45k 6825734115438

A nákladní dopravu jak?

0/0
23.6.2016 23:28

P39a89v51e47l 44M60o61r94a34v37e46c 3932899812988

Na stávajících tratích plus rychlý freight cca 200kmh lze provozovat i na VRT v "oknech" mezi osobní přepravou.

+3/−1
24.6.2016 8:53

M24a62r49t59i57n 81R36u48z88i45c74k54a 1442458466397

Po stavajici trati, ale modernizaci ta trat potrebuje i pro nakladni vlaky, takze oboji je treba, ... VRT na 300km/h ma timto smerem velkou vyhodu uz tim, ze je to smerem dal na Pariz...

+1/0
26.6.2016 21:04

V45l70a66d71i23m30í53r 30F67i20b33i13g91e31r 5534951201464

Němci nic nedělají a proto jsou i u nás vlažní, ale vsadím se že kdyby se u nás začlo kopat, tak Němci budou mít zmodernizováno i tak rychleji. Prostě vědí že u nás se hlavně kecá, takže je času dost.

+5/−2
23.6.2016 19:50

O81l43d24ř52i61c13h 50J62a11n68e15č27e58k 8869966723581

souhlas. viz např. český přístup k dálnici Brno - Vídeň. tam Rakušani na svém úseku naštěstí řeší především své vlastní zájmy, takže nemusí brečet, že Češi na to kašlou a oni tak staví vniveč.

+2/−1
24.6.2016 9:55

M28i25l37a11n 42C94h38a89l70u12p44a 7964236307573

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

IDNES 4. října 2010

Zkrátit lidem cestu by od roku 2017 měla podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) umožnit modernizace trati Plzeň - Domažlice, jejíž investiční záměr předložila správa ministerstvu dopravy. Vyšla by na 28 miliard korun, uvedl náměstek plzeňského SŽDC Jan Veselovský.

"Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika," dodal.

"Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018," řekl náměstek.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+13/0
23.6.2016 19:44

J34i98ř63í 95K59o91c19u63r30e60k 6285834255498

Stejěně tak z Brna na Přerov a dál do Ostravy. Už dnes měly být dvě koleje mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi. Je prd. A to v tomto směru vede přecpaná dálnice a jezdí přecpané 8vozové vlaky. Po hodině, jelikož víc se jich na jednu kolej nevejde, leda by na sebe čekaly v každé výhybně. Jízdní doba +60 minut.

+3/0
23.6.2016 23:32

V60i46k16t28o72r 34N79á81r44o49ž47n84ý 3629892108

Připadá mi to jak za komančů. Také se pořád žvanilo, obrovské plány a skutek utekl.

+5/−3
23.6.2016 19:35

M15i64l86a48n 56K91o59i32š 4107222661190

Tahle memoranda jsou k ničemu, Zcela nic neřeší. Je to jen takové nezávazné plácnutí do vody, jak že my by jsme chtěli, kdy to laskavě někdy šlo a zbyly peníze, které nikdo nerozkradl.

+7/0
23.6.2016 19:32

V61l17a50d24i20m23í49r 19F65i38b77i50g94e77r 5514631241584

Memoranda generují konference, na kterých se rautuje a chlastá o 106. Každému je jedno co bude hlavně když se zdarma nažere. Takových memorand ještě bude.

+2/−1
23.6.2016 19:49

J74i39ř28í 62K24o94c40u45r67e57k 6115234155158

Bohužel máte pravdu.

+1/0
23.6.2016 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.