Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapení: českým kamionům ubývá práce. Hlavně kvůli poklesu exportu

Čeští dopravci přepravili za první čtvrtletí letošního roku v kamionech o dvanáct procent méně zboží než ve stejném období v roce 2015. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. Jeden z indikátorů vykázal nečekaný pokles především kvůli poklesu exportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P56a94t35r94i64k 17V72a93c14e49k 9702459427331

Velká konkurence a hromada aut. Pak to ve výsledku je i na tunáži/kilometry znát. Jezdej třeba i ,,poloprázdný ", ale jedou.

0/0
28.6.2016 15:10

V94l11a20d73i59m30í63r 39F57i55b50i74g54e37r 5364861551934

Jezdí se víc, ale převeze méně. Nemůže to být tím, že se nenakládají kamiony přes limit jako dřív?

+1/0
27.6.2016 21:15

F52r51a85n74t90i72š50e64k 55D46o89l35e70ž73e32l 8376509186732

To není možné, Bohouš říkal že pod jeh vedením všechno šlape jak hodinky a ekonomika jenom vzkvétá.

0/0
27.6.2016 20:41

J54i36r54i 59Z91u65z77a49ň23á42k 4278660763626

Co tím článek chce říct??;-D

0/0
27.6.2016 13:55

J24o51s88e80f 19T35r29n10k18a 9649182927679

Věřím pouze číslům, která jsem si zfalšoval sám...pokles o 12%, ale náklaďáků jezdí opět minimálně o 15% více než minulý rok :-)

+4/0
27.6.2016 11:12

J29a79n 10K32r10a85l 8773815483264

nejezdí, není kdo by do nich skočil;-)

0/0
27.6.2016 11:19

P96a36v81e34l 94C11h51a23m28r33á57d 4177590809485

Asi jsme příliš drazí, je třeba nebýt konzervativní a nebát se východního trhu (tím nemyslím Rusko). Západ je úspěšný, protože expanduje a vždy expandoval. My to nechápeme a místo zastání se Ukrajinského přání připojit se k západu jsme se zastávali agresivního Ruska, které umí pouze expandovat se zbraní v ruce a tvořit ozbrojená území tzv. nárazníkové zóny.

0/−1
27.6.2016 10:59

J68a98r47o35s35l45a93v 83K72a20d29l43e41c 5941669892841

Také to vypovídá o prohlubující se tranzitní zemi.

+1/0
27.6.2016 9:56

D41a12v72i82d 82P53e93c15a 1175234941736

Každý kamion který nepotkam mě potěší, i když chápu, že je to nutné. A jezdí jich méně jen na papíře.

+6/0
27.6.2016 9:33

K43a70r71e50l 50N60o27v78á44č22e89k 5601415979616

A nespletli na ministerstvu znaménko :-). +12 % versus -12 %. Je to jen náhodu stejné číslo :-).

0/0
27.6.2016 9:20

F84r80a17n80t33i66š67e32k 28D77r74b84o26h93l41a30v 6371804886

Nepomáhá ani intervence na snížení kurzu koruny??? :-P

+2/−1
27.6.2016 9:12

J97a75n 57J70o90r54d15a72n 5161967899

Neni to spis tim, ze se vice dodrzuji vahove limity?

0/0
27.6.2016 8:43

J81a32n 50K54r41a30l 8363155233504

Logiku, pokud by se pretezovalo v min a nyni ne, ve sklade by zbylo vice zbozi, ktere by bylo nutno vyvezt = vyssi poptavka;-)

0/0
27.6.2016 11:08

J76a13n 49J32o71r85d41a61n 5501807699

Ano, ROZUM! To je to co vam asi chybi!!

Tak to zkusim jak s prvnackem ;-)

Kdyz stoupla kamionova doprava, ale zaroven klesla hmotnost prepraveneho nakladu...co pak to asi znamena!?

Ano, spravne - kamiony jezdi lehci R^

Priklad pro Krale:

Driv prevezlo 100 kamonů 100 tun nákladu --> 100/100 = 1tuna na 1 kamion. Nyní převeze 140 kamionů 70 tun zboží --> 70/140 = 0,5tuny na jeden kamion.

0/0
30.6.2016 9:45

T32o59m19a63s 18B32e46r89a78n 9615931264309

Ubyvaji ridici, takze praci, kterou mame, nema kdo udelat, Musime ji prodat nebo odmitnout. A taky mame uz plny zuby nekonecnych zadosti o vyplnovani formularu pro CSU, takze je odbyvame nesmyslnymi cisly. CSU nas nezivi, jenom nas zdrzuje od skutecne prace.

+10/0
27.6.2016 8:35

D87a92v62i74d 48P98e98c11a 1745744561986

Celkově je to dobře.

0/0
27.6.2016 9:30
Foto

M54i31r68o81s29l41a53v 55S18t21e98i90n45e76r 6218144683325

Logika je i v tom, že váha českých průmyslových výrobků klesá, logistika se stále zlepšuje díky počítačům a komunikaci. Nepochybně se uplatní i polská a nizozemská konkurence, pokud jde o přeshraniční přepravu. V ČR samé pak máme úspěšné slovenské logistické firmy, které dopravují spolehlivěji opravdu až na místo, kam český dopravce nechce.

+2/0
27.6.2016 8:27

J71o25s19e32f 11Š82e91m77e86l12í80k 7709311840437

Ale na D1 to zatím není nijak znát. Teda pokud jedete. ;-)

+2/0
27.6.2016 8:23

L16u19m76í25r 31V95i41t62h72a 2747797806622

Ještě že máme tak osvícené úředníky. Chudáci dopravci by si pro samou práci ani nevšimli, že nemají do čeho píchnout. Takhle si přečtou statistiky a hned si můžou chvilku dáchnout.

+10/0
27.6.2016 8:21

I83v12a 31K86r95i16s51t83o82f45o97v67á 7975363622652

Jak je to možné. Vždyt intervence ČNB podporují export. 8-o;-D;-D

+10/−1
27.6.2016 8:02

L53u36m50í77r 16V12i70t12h36a 2537117756822

Přečtěte si ten článek pořádně a nečtěte njen titulky, vážená paní.Dozvíte se tam, že i sami dopravci na to hledí jak zjara, protože mají tolikm práce, že nestíhají.

+1/−1
27.6.2016 10:48

J56i59r35k13a 21N25o13v98á58k 6822345775909

No bylo by fajn, kdyby těch kamiónů bylo na silnicích míň, ale skutečně to tedy nepozoruju. Jestli se jen mění poměr mezi českými a zbytkem, tak je to z pohledu dopravy vcelku jedno

+4/0
27.6.2016 8:02

J32o35s41e26f 63Š96o15l98t16e30s 8524398830763

Ale jo, první známky už přicházejí. Nikdo si to nepřipouští, ale růst nepůjde do nekonečna. Brexit do toho teď navíc zarazí klín (samozřejmě zatím jen v rámci sentimentu, ale to stačí) a zanedlouho tu máme recesi. To by mne zajímalo, co bude Babiško říkat potom. Možná, že je to sabotáž od opozice, že on za to nemůže.

+3/−2
27.6.2016 7:52

M10i60c83h69a62e50l 18K10o87u48t41e94c24k47ý 3615540766

No a nemohli by řidiči kamiónů jezdit zadarmo a brát to jako své hobby?? Přepravním firmám by udělali radost.8-o8-o

+4/0
27.6.2016 7:41

J67i53r37k21a 48N76o93v36á47k 6772765565529

Tak mohli by, kdyby chtěli :-):-)

0/0
27.6.2016 8:02

D15a59l81i40b35o98r 97C97h63l25u49p 5237352523774

V Rus je špatná ekonomická situace díky propadu kurzu již více než rok = významný pokles dovozu kde PL dopravci jasně dominovali. Ti se logicky otočili do EU a překlopili tisíce kamionů. Jsou levnější, bezohlednější o podpoře ze strany státu nebudu ani mluvit. Proto nám berou práci ve všech směrech. A Česká firma? proč by podpořila CZ dopravce, když je PL levnější o pár euro??? Němec dělá s Němcem, Rakušák s Rakušákem ale Čech s tím kdo dá nejmíň a o tom to celé je... No a pak plechy vozí i Pendolíno....

+11/0
27.6.2016 7:29

J31a11n 90N61o53v75á74k 8710406497870

No tak celou EU zrušme a můžeme si tu hrát pouze na svém písečku a žádná zlá konkurence z ciziny nás nebude rušit.

0/−2
27.6.2016 8:09

D22a17l74i35b12o39r 32C41h94l35u45p 5427162363544

pane Nováku to není o EU, to je o nacionalizmu a to nejen v dopravě

+4/0
27.6.2016 8:18

P78e68t88r 22K70o34u50t50n58ý 8256768858940

Nevím, ale připadá mi to, že na palubě se stále tančí, ale krize není daleko....Sháním práci pro naší firmu, ubývá jí a co je horší, našim zákazníkum v Evropě taky. Podívám se po naší konkurenci a jsou na tom stejně....pokles exportu mě nepřekvapuje - jo obor? Strojírenství.

+5/0
27.6.2016 6:52

A97n38n83a 19E98r85l20e84b89a88c88h47o82v13á 7211820944651

Přesně. Náš obor - chemický průmysl. A práce ubývá už od začátku roku. Odběratelé se rozšoupli v posledním kvartálu 2015, teď mají plné sklady a nechtějí další zboží.

0/0
27.6.2016 8:58

Z58d54e27n31ě95k 12I51v37á27n86e66k 4333765850626

Všechno berou Poláci, co pojezdí Polák za týden, nepojezdí Čech za měsíc, na ty by měly být zaměřené kontroly.

Firmy je berou, protože - jsou levnější

- převezou všechno

- dojedou kdykoliv (jejich operátoři jsou pružnější)

Co se týče bezpečnosti na silnici, jak z toho vyplívá, nic moc...

+17/0
27.6.2016 6:28

B45ě45l95a 96H60o32r17á49k44o93v78á 1108322329510

Jestli to nebude tím, že přepravit tunu železa není stejné jako přepravit tunu peří...

0/0
27.6.2016 6:26

J46a39k74u29b 20N37o50v79á17k 9872174574581

No já nevím, my stale vyvážíme dost a máme jediného přepravce který pak pohledávky dále preprodava(je to pro nás administrativně výhodnější). Problém ovšem je, že nám to po evropě vozí z 50% Poláci

+5/0
27.6.2016 6:25

T92a96d32e64á22š 60B29a66r74t85e97c14z35e47k 7772851128338

hlavní důvod je - o dvě koruny menší spotřební dan z nafty

+1/0
27.6.2016 7:17

L50e14o93p45o29l93d 11P66r52o18k94e26š 8889724257

Kdeže , přece od zavedení sankcí na Rusko , media razí informace , že export do Ruska je v desetinách procenta. Než se ČR vzchopí Ruský trh bude obsazen , stejně jako v případě Kuby.

+12/−1
27.6.2016 6:15

J58o90s50e95f 55T44r19n71k31a 9799632887319

Na Kubě v podstatě žádný trh není....

0/0
27.6.2016 11:14

R15a11d13e12k 30H85o82l16e53c97e60k 3136700218931

Českým kamionům ubývá práce, ale české dopravní firmy to nezaznamenaly. Zdá se tedy, že nějaký pan úředník udělal od stolu chybičku. Nevěřím, že by si dopravní firmy nevšimly, že jim o 12 % poklesly kšefty.

+2/0
27.6.2016 6:03

P76a58v78e69l 18K41u20c87h85t45a 4156771167944

Konečně už vyvážíme více přidané hodnoty a ne stromy (relativně). Nebo nám cizinci berou práci. Ale to by ministerští snad měli vědět čím to je. Co bychom my komunisté (bývalí) za takový vývoj dali - vyvážet více "umu":-) a tady nad tím brečí:-(

0/0
27.6.2016 5:45

J32i24ř49í 39T21e44p46r 4167910235685

Fakt? Opravdu?

Tak proč je spousta inzerátů, že přijmou řidiče kamiónů ?????????????

+3/0
27.6.2016 5:22

K85a41t51e46ř52i44n51a 73V97ý77b53o30r83n29á 6220729899

Protože jich spousta odchází do důchodu a mladých moc nepřibývá. Doby, kdy jste si udělal řidičák na náklaďák od vojáků za tři stovky, jsou dávno pryč.

+5/0
27.6.2016 6:14

R24a26d84e79k 15H10o58l75e46c62e40k 3986580398511

Že jich 12 % ročně odejde do důchodu, tomu vážně moc nevěřím.

0/0
27.6.2016 8:16

J86o55s49e54f 78Š45e48m91e69l35í41k 7959541690287

Nehledají řidiče, ale holky - a kdoví, co s nima potom dělají. ;-)

0/0
27.6.2016 8:24

J54i91n32d72ř26i77š96k83a 16B36u51r87g75e97r88o43v98á 3285244788965

Moji švagři vlastní kamionovou dopravu. Pravidelně v létě ubývá práce. Jsou dovolené jak zaměstnanců, tak celozávodní. Zase to stoupne od září. Léto není příhodná doba na hodnocení.

0/−4
27.6.2016 5:04

F72i72l27i21p 77V76ý91m19o78l67a 1614310758

Prazdniny jsou v prvnim ctvrtleti roku?

+6/0
27.6.2016 5:20

J43i84ř16í 35V66o35r18l58í65č48e52k 9937604263716

Moji švagři jsou tvoji bratři? ;-)

Slunečník, Větrník a Měsíčník :-).

+4/0
27.6.2016 6:16

Z46d97e96n35ě55k 49P57o28l58á54š14e98k 1298905953561

Jindro !!! ;-D přečti si to ještě jednou a pomalu ;-D

+4/0
27.6.2016 7:37

K82r35y54š31t54o57f 91L91a56n53í88k 1239170785685

jezdi to vlakem.

+1/−1
27.6.2016 2:26

I82v26a75n 47S42o69t 6649954306938

Konec karuselů?

0/0
27.6.2016 2:33

K37a86r76e21l 30V18o38j73t51a 6941217348712

Tak to vozí někdo jinej, nebo se neexportuje? Jedno popirá druhé.Za týden se dozvíme, že už začiná být znát Brexit a že Hyndai přestal dělat reexporty, tak klesla doprava.;-D

0/0
27.6.2016 1:42

J49a90k49u14b 42K97r95e67j15č51í75k 8443264132254

Nazdárek ono tak vypadá, ale pokud mají na to hlavní ukazatel tkg, tak ten prostě již dnešní době nestačí. Stačí aby začali převážet objemnější, ale lehčí zboží a ukazatel jde rázem dolu, protože na jeho zachování na dané hodnotě zapotřebí ujetí delší vzdálenosti. Bohužel takových ukazatelů je v ekonomice více, ale jejich hodnota je relativně malá.

S pozdravem!

0/0
27.6.2016 3:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.