- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A tomuto někdo říka jednotný trh EU? Platí se nehorázné spotřební daně jako součást PHM, silniční daně, různě nakombinované mýta, apod. Tohle je ukázka zbytečných úředníků.
Proto nikam nejezdím, zvlášt do policejního Rakouska a Chorvatska. Levnější je létat.
Levnější spíš ne, pokud necestujete dostatečně daleko a sám. Ale rychlejší, pohodlnější a bezpečnější každopádně. Ovšem použitelné jen pokud máte poblíž bydliště a cílové destinace letiště a vystačíte si s cca. 25kg bagáže - čili zdaleka ne vždy.
Slovinci jsou sami proti sobe. Vysokou cenou a jen 7 denni platnosti vytlacuji auta mimo dalnice. Kdo by za ten kousek pri ceste tam a zpatky platil 8 stovek? Podobne nesmyslne to maji Svycari. Cena rocni znamky 1000Kc neni spatna, ale kratsi z nejakeho duvodu nevedou. Nastesti se na znamky u nich nepise RZ, takze je jich internet plny a muzete si koupit znamku pouzitou, kterou kdyz ani vy neurvete, tak po dovolene zase prodate a pri trose stesti vas to nestoji ani korunu. Ptam se: Vyplati se jim to vydriduchum?
To si nemyslím, resp. ano, myslím, že vyplatí. Většina motoristů si totiž tu slovinskou nebo švýcarskou dálniční známku koupí i za stávající ceny, byť se skřípěním zubů. Opravdu pochybuju, že kdyby Slovinci prodloužili platnost týdenní známky na 10 dní, tak by jich prodali dvojnásobek (když typický dovolenkář jede jeden víkend 'tam' a další 'zpět' a nyní tedy potřebuje dvě týdenní známky), ono mnohem víc lidí (všichni Němci, Nizozemci atd.) než Graz - Maribor - Zagreb, kde se to jakž takž objet dá, jezdí Villach - Ljubljana a tam už si tu známku koupíte. A už vůbec pochybuju, že by Švýcaři zvýšili tržby, kdyby zavedli krátkodobé známky, pokud by současně nezdražili tu roční. Ve Švýcarsku je delší cesta autem bez dálnic opravdu náročná, vyhýbat se dálnicím nemá smysl, takže se dá ušetřit leda tou 'recyklací'.
Na všechny, kdo brblají nad dálničními známkami, říkám jen "mýto na vás" - byl jsem párkrát v Portugalsku, tam za týden na mýtném hravě projezdíte víc, než co ve střední Evropě stojí roční známka.
A neb EU v praxi, před EU člověk bez problémů přejel od Černého moře po břehy Atlantiku a nikde ho nepřepadli žádní lapkové, kteří by chtěli poplatek za průjezd. Dnes přes samé volné pohyby zboží, a osob nepřejedete do sousední vesnice bez dálniční známky nebo jiného poplatku.
V štátoch mimo EU žiadne poplatky nevyberajú??? Tak sa niekedy choďte pozieť do Nórska, USA alebo Japonska.
Bulharsko má týdenní taky jen sedmidenní?
Nevím jak bulharská, ale maďarská týdenní viněta platí 9 dní
Rakousko zdražuje každoročně o inflaci, takže nic nového pod sluncem. Dálniční známky každopádně, tunely (a Brennerskou dálnici) nevím, tam to možná není 25 centů každý rok, ale 50 centů každé dva roky Jo na Grossglockner-Hochalpenstrasse (prý "průsmyk Grossglockner" ) je to zdražení citelnější, ale ta má asi soukromého správce, předpokládám, že podobné to bude i na ostatních (soukromých) vysokohorských silničkách.
Pokud vím, tak pro Pfändertunnel byla dálniční známka potřeba odjakživa - ale dřív pro tento úsek existovala speciální za 2 eura na jednorázový průjezd mezi Německem a Švýcarskem, tak to asi zrušili, nevím.
Brexit je tady čtvrtý den a už takové následky...