Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e33t13r 43B69u77r25d11a 3570515309957

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0/0
1.7.2016 19:56

M14i29r45o39s72l51a53v 54Z16i33k87m13u69n52d 6208932907148

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

+3/0
30.6.2016 12:16

M51a47r58t82i45n 85R16u60z87i11c65k54a 1642888336737

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

+2/0
30.6.2016 7:22

L20u82k95á69š 29V81e90v14e52r45k44a 1987736270

vy jste ho vyjmenoval:D

+1/0
30.6.2016 19:42

M67a30r19t52i10n 82R46u31z83i59c32k21a 1622528876617

:-D

0/0
2.7.2016 10:50

R67o98m78a94n 42J37e97s31c83h68k56e 9548405107505

České Budějovice a Zlín.

0/0
3.7.2016 9:16

J70a43n 45J44e22m88e50l37k87a 1985460

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

+5/0
29.6.2016 18:23

J18i29ř47í 25E90r76b45e30n 1783844396327

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0/0
30.6.2016 7:05

M87a67r40e36k 90H89r82u18b25y 6347912191528

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

+3/0
29.6.2016 15:48

O26l55d19ř37i67c53h 37J60a83n75e49č18e39k 8489336153851

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

+1/−2
29.6.2016 15:55

Z17d84e13n22ě56k 53J57o24n45á97š 9261389316820

sorry, to melo byt plus.. mate pravdu

0/0
1.7.2016 9:42

J36a38n 72H74a30v35r91d21a 2418126711148

Za císaře pána vznikly ty stávající trasy... zejména ta Pce-Lib...

Je stavět a stavět.

+3/0
29.6.2016 16:07

M90a90r28e61k 50H59r13u38b26y 6167152391688

Prave. Za cisarepana vznikla drtiva vetsina dnesnich tras. Bylo to mozne, protoze neexistovalo SZDC;-)

+3/0
29.6.2016 16:42
Foto

J12a61n 23V31a55l21a31l61í92k 6226789650736

bylo to možné i díku tomu protože nemusel vykupovat pozemky...

0/0
29.6.2016 16:49

O12l78d92ř95i53c10h 50J52a62n66e95č82e56k 8659356913651

a na to jste přišel jak?

+1/0
29.6.2016 16:50

P29e33t42r 15S28c73h78w88a85r90z 7498519973781

Ale samozřejmě se vykoupit musely a platilo se za to. Ostatně i Jan Perner dával tipy rodině, jaké pozemky koupit. :-)

Akorát se nebylo možno donekonečna odvolávat.

+6/0
29.6.2016 17:10

J48i95ř76í 57E33r45b29e62n 1143884266487

No hlavně neexistovala kloudná občanská práva - tenkrát přišla komise soukromého (!) investora, svolalo se jednání do hospody, řeklo se "tudy povede trať", na místě se to vyvlastnilo téměř bez možnosti odvolání a druhý den se totéž opakovalo v další vesnici. Celá trať Pardubice-Liberec byla takto vykolíkovaná a vyvlastněná během pár měsíců od udělení koncese...

To by bylo dneska řevu, kdyby dneska přišla nějaká akciovka a řekla "odstěhuj se, za dva měsíce ti zbouráme barák kvůli trati"!

0/0
29.6.2016 16:57

J93i27ř48í 97K54o95c68u36r91e55k 6325684825148

Když stavěli trať z Bystřice pod Hostýnem do Valmezu, tak původní plán byl přes Kelč. Zastupitelé byli proti a tak železnice vede jinudy.

0/0
29.6.2016 18:21

J24i17ř67í 19E11r10b63e86n 1563864796187

Právě že zastupitelé byli proti. Ale jedinec do toho kecat nemohl, často nemaje ani voličských práv...

0/0
30.6.2016 7:06

O11l56d45ř66i28c53h 87J78a78n61e50č86e46k 8529816703851

A co je na tom špatně? Za císaře pána vznikaly tratě odpovídající tehdejším přepravním požadavkům a technické úrovni stavitelství i strojírenství.

Dnes by rovněž měly vznikat tratě odpovídající dnešním přepravním požadavků a technické úrovni.

Jenže tady se stále jezdí po tratích poplatných 19. století a vcelku nic se s tím nedělá.

+7/0
29.6.2016 16:50

P92e72t17r 73N29o31v22o93t94n86y 1251840171

Za císařepana se stavělo to, po cem se jezdí doted. Včetně všech důmyslných obklik kolem vesnic.

+2/0
29.6.2016 16:23

P69e60t28r 45N94o22v89o34t37n77y 1791130341

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0/0
29.6.2016 15:46
Foto

J62a66n 79V71a57l27a92l11í62k 6246719440816

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

+2/−2
29.6.2016 15:29

T35o33m72á32š 65M71o93r71a90v88č68í10k 3577696803605

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0/0
29.6.2016 15:49
Foto

J65a93n 37V69a93l67a55l23í32k 6396979900156

já poukazuji pouze na to že vlak který by nikde nestavěl tak jako ten autobus tak vlak na to bude časově stejně i s přestupem jako ten autobus ale jak je u p.Sůry zvykem musí si rýpnout do ČD... at tedy uděla časový rozbor za jak dlouho bude vlak v Turnově když nikde nebude stavět a ani čekat ve stanici na nějaký vlak...

0/0
29.6.2016 15:56

J17a46n 55S11ů22r86a 4665613143212

Tohle nemá s ČD nic společného. Tohle je věc SZDC a odboru strategie MD.

+3/−1
29.6.2016 16:04
Foto

J17a19n 62V70a76l21a71l10í57k 6226509960296

s ČD to má společného to že ten vlak má zastávky...

A když vezmu že vlak do Turnova by vyjížděl ze Satalic tak v Turnově bude dřív než ten autobus... tedy za předpokladu jak jsem psal že nebude nikde stavět nebo čekat na protější vlak...

+2/0
29.6.2016 16:13
Foto

J44a73n 87V66a76l58a98l36í73k 6126669830516

PS: a jaký čas by měl ten bus když by stavěl Brandýse nad Labem, Mladé Boleslavy, Bakově na Jizerou, Mnichově Hradišti, Turnově a Rychnově u Jablonce nad Nisou???

0/0
29.6.2016 16:24

J23a97n 60S81ů29r60a 4415963783122

Jsou různé vrstvy vlaků. Podívejte se např. na trať Praha - ÚnL, kde je vlak konkurenceschopný se silnicí. EC a chebské rychlíky stavící jen v Ústí, pak vrstva pomalejších rychlíků, pak osobáky.

0/0
29.6.2016 17:17
Foto

J39a50n 78V64a19l26a21l37í34k 6296889130156

já se vás neptal na trat Praha-ÚnL

Když ten autobus bude zastávkový jak jsem napsal o kolik bude pak rychlejší než ten vlak na té cestě do Liberce?

0/0
29.6.2016 19:09

R16a94d86e34k 97H72o64l73e97c51e45k 3476240238561

Tohle je blbost. Autobus bude vždycky rychlejší. V Liberci vyjede z autobusáku na dálnici a na Čerňáku z té dálnice sjede. Pokud nepostavíte koridor s tunelama za 100 miliard, tak vlak nemá šanci.

0/0
29.6.2016 16:24

V69í97t 55J47ů96z33a 8322126731358

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0/0
29.6.2016 15:05

O11l70d20ř62i34c93h 54J96a86n53e45č19e53k 8139876743751

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0/0
29.6.2016 15:15

P80e22t72r 78N95e24c77h59a90n56i66c87k19ý 7823926228980

100km/h je Turnov - Mnichovo Hradiště i podstatná část úseku MB - Všetaty. Problém jsou ty klikaté úseky

0/0
29.6.2016 15:17

V96i11k53t21o73r 56N89á50r37o68ž20n59ý 3539522588

Dnes to vypadá následovně:

1) Přes Milovice...

Vysočany-Horní Počernice 90 km/h

Horní Počernice-Lysá 100 km/h

Lysá-Milovice 70 km/h

Milovice-Čachovice...??

Čachovice-Mladá Boleslav 80 km/h

Mladá Boleslav-Turnov 100 km/h (ale žádné souvislé úseky , kde by se touto rychlostí dalo jet např. 10 km)

2) Přes Všetaty

Vysočany-Mladá Boleslav 100 km/h s tím , že tato rychlost je cca 4 km kolem Čakovic , dále mezi Neratovicemi a Všetaty. Jinak většinou 90 km/h

0/0
29.6.2016 15:43

L32u57k51á88š 11V56e14v56e42r13k42a 1477876180

tam rychlíky rozhodně nejezdí co trať povolí, ale co se z těch dvou liazů v kopci vydoluje..naprosto běžně se tam jezdí o 30-40km/h méně než je traťová rychlost a pokud to nechce fíra hodně trápit tak i míň..

0/0
30.6.2016 19:50

P76e69t52r 96V54e16s86e30l64ý 8175645812376

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

+6/0
29.6.2016 14:44

J68a54n 66K10o46b14ě17r65s61k41ý 1130216521913

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

+5/0
29.6.2016 15:05

P53a21t17r40i19k 12E41g59e97r 2678620989461

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0/0
29.6.2016 14:41

J71a11n 91K44o34b28ě28r45s12k74ý 1130956421793

Na hlavním nádraží.

+1/0
29.6.2016 14:58

M52a25r38e48k 84V12o23k43á18l 1566754545789

já bych byl s nápady jak zrychlit opatrnej ... nebo někdo upozorní na to, že se spousta času ztratí na zastávkách a bude to stavět jen v cílových zastávách .. to panečku půjde rychlostní průměr nahoru ... Rv

0/0
29.6.2016 14:39

M95a19r55t97i47n 47K67o45ž63í68n 1965786921330

Tak pokud se zjistí, že 70% cestujících jede do cílové zastávky, bude dobrén asadit na trať určitý počet expresů, které budou stavět jen v cílové zastávce.

0/0
29.6.2016 14:43

M56a50r46e14k 44V76o32k88á43l 1696294765959

teorie relativity v praxi ... dopravíte VSECHNY (zbývající) pasažéry rychleji .. ovšem zároveň jste šmahem smáznul 30% zákazníků ... tak nevím ...

0/0
29.6.2016 14:45

M32a38r92t45i67n 78K48o32ž36í55n 1755656571740

Já jsem nikoho nemazal. Byl by tam zastávkový vlak a zrychlený vlak. Podívejte se například na trať Brno - Břeclav. Můžete jet EC, které staví až v Břeclavi, můžete jet rychlíkem, který má po cestě tři zastávky, spěšným vlakem, který má čtyři zastávky a nebo osobákem, který má třináct zastávek.

+1/0
29.6.2016 14:53

M43a88r56e40k 69V91o77k65á91l 1706514415779

... když máte kliku a bude Vám časově vyhovovat zrovna odjezd toho zastávkového ...(třetinová šance) - ale ok, souhlasím.

0/0
29.6.2016 16:01

J55i17ř74í 84E78r69b50e44n 1173694326397

Nesmázne. Těch 70 % bude mít svůj vlastní spoj a těch zbylých 30 % ten původní. Vydělat na tom mohou všichni a přivede to i nové zákazníky...

0/0
29.6.2016 17:02

O98l53d11ř30i93c69h 48J86a11n88e98č86e39k 8589846283651

viz Praha - ČB

0/0
29.6.2016 14:50

J45i31ř92í 36E11r91b24e60n 1703954946167

Což u expresů nevadí a rychlíky stejně stavějí jen v přestupních uzlech.

0/0
29.6.2016 17:00

J39á36c29h33y11m 69K47v75a45s96n10i13č54k75a 9661178876555

Kdysi žil jeden pán, který už řešení měl. On to tedy nebyl moc dobrý člověk, to si musíme přiznat, vlastně by bylo lepší, kdyby se nikdy nenarodil, ale přestože udělal nebo chtěl udělat mnoho špatných věcí, udělal nebo spíš chtěl udělat taky pár dobrých. Jmenoval se Adolf Hitler a chtěl vykopat tunel pod Ještědem...

+7/0
29.6.2016 14:28

M29i83r32o77s70l47a39v 13Z97i61k85m68u33n73d 6528792707628

Hitler rozhodně o tom, kde se bude stavět jaký tunel nebo jaká kolejová spojka nerozhodoval ... fakt je ten, že Němci byli ve stavbě svých tratí i za Vilémovského císařství daleko velkorysejší než v zemích Rakouských ...

Jedním z příkladů budiž původní trať z Liberce do Žitavy přes Hrádek nad Nisou, kde je spodek na dvě koleje, v Hrádku nad Nisou a nejen tam ostrovní nástupiště s podchody !!! Podobně různé - zdánlivě ekonomicky nesmyslné - kolejové spojky. Po anšlusu Rakouska se i v Rakousku na mnoha místech "modernizovalo" dostavbou kolejových spojek odstraňujících nutné úvrati zdržující provoz.

Za Protektorátu se začal razit v Praze "druhý" Vinohradský tunel, válka však skončila dříve než se tunel vydlabal a pak "nebyl" potřeba ... dostavba se prováděla až v 80. letech minulého století ...

+1/0
30.6.2016 12:28







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.