Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlý vlak podle státu? Jezdí šedesátkou a pomaleji než autobus

Stát opět vymýšlí, jak zrychlit spojení z Prahy do Liberce. Zadání studie přitom počítá s tím, že vlakům mezi oběma městy bude stačit doba jízdy sto minut. Vlaky i tak nadále zůstanou pomalejší než například autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e29t64r 82B46u87r83d39a 3240195709587

Šetřit se musí, ať to stojí, co rozpoutali stojí!

Šetřit se musí za každou cenu!

Trochu se opraví stávající tratě a investice 100 milionů se vrátí do 100 let. Denně pojede omračujících 100 lidí. Pěkná trať na výlet, nepoužitelná do práce.

Co na tom, že při investici 1 miliardy (10násobek) by denně jelo 5000 lidí a návratnost by byla pod 20 let.

(Všechna čísla jsou vygenerována tak, aby se to dobře počítalo. Nedělal jsem průzkum, ale nepřekvapilo by mě, kdyby řádově odpovídal.)

0/0
1.7.2016 19:56

M10i43r47o16s95l70a75v 34Z94i74k94m67u32n25d 6658332747238

Není třeba dělat nějakou drahou studii, stačí rozhodnout, že se trať Praha - Mladá Boleslav - Turnov - Liberec bude elektrifikovat.

Kolizní místo trolejového vedení s leteckým koridorem u letiště Praha Kbely se dá vyřešit prostým zahloubením trati (hloubený tunel), v Turnově spojku.

Elektrická trakce (nejlépe elektrická jednotka) na náročném stoupání dosáhne bez větších obtíží rychlost 100 km/h, pak jde o to, na jakou rychlost se upraví rovinné úseky (120 - 140 km/h). V Turnově může být spojka, takže vlaky mohou jet mimo Turnov, obsluha Turnova druhou částí soupravy. Např. z/do Prahy dvě elektrické jednotky, v Bakově nebo Mnichově Hradišti se soupravy rozdělí, první pokračuje do Liberce, druhá jako “zastávkový” vlak do Turnova, v opačném směru jízdy se soupravy spojí ...

Návazně na to elektrifikovat i trať z Jaroměře do Turnova, ta sice prošla modernizací, ale motorové soupravy se na obtížném stoupání “trápí” ...

+3/0
30.6.2016 12:16

M31a46r46t78i43n 65R52u32z33i89c22k18a 1802448966757

Ja nechapu v cem je problem? Liberec je 100tis. mesto a nepocitam Jablonec, jmenujte jedno jedine mesto takto velke, do ktereho dnes ev. v budoucnu nepovede trat na min. 160km/h...

+2/0
30.6.2016 7:22

L97u20k76á45š 61V51e40v24e33r83k33a 1967596310

vy jste ho vyjmenoval:D

+1/0
30.6.2016 19:42

M32a60r63t10i86n 33R22u31z98i80c62k72a 1472858226857

:-D

0/0
2.7.2016 10:50

R92o60m69a56n 27J54e56s39c61h79k16e 9328545597415

České Budějovice a Zlín.

0/0
3.7.2016 9:16

J55a72n 11J66e61m53e80l56k73a 1635750

V případě low costu se bavíme o 9 km propojce, nebo lépe 25 km nové trati nejlépe s rychlostí na 200 v docela dobrém terénu do Boleslavi. Tedy ceně cca 7,5 miliardy. Pro srovnání Kladno 20 miliard. VRT Dráždany 100miliard, Olomouc 3 miliardy, Brno 20 miliard. Řešilo by to Cargo. Dále kdyby se postavila nová trať podél dálnice z Boleslavi na uzel Turnov dalších cca 22 km, tedy cca 8 miliard. Myslím, že to tady už mohlo být z OPD1 a OPD2. Bohužel se bavíme o studii. Tedy..

+5/0
29.6.2016 18:23

J21i94ř81í 87E14r53b11e47n 1893724376137

Až na malý kousek ta trať vede z Boleslavi na Turnov podél D10 už dnes, a z hlavního nádraží jde právě tou motorově nejvýhodnější trasou podél Jizery ;-)A nevím, jak řešit průchod Bakovem - dvojkolejka by to město rozdělila ještě víc, takže leda objízdnou tratí (pro expresy a náklady) na západ od města a starou trať nechat jen pro couráky...

0/0
30.6.2016 7:05

M14a76r13e34k 48H17r26u89b76y 6497482161108

Kdyby takhle stavel cisarpan, nebude v R-U ani metr koleji. Nastesti monarchie byla proti SZDC prudce efektivni a akceschopna;-):-P

+3/0
29.6.2016 15:48

O45l29d60ř41i22c13h 94J91a50n43e60č57e72k 8759626303161

když ale tehdy to většinou stavěly soukromé společnosti a stát jim to poté konfiskoval

+1/−2
29.6.2016 15:55

Z68d68e28n68ě96k 89J57o29n41á48š 9571739986700

sorry, to melo byt plus.. mate pravdu

0/0
1.7.2016 9:42

J56a74n 87H67a34v49r15d77a 2688416201628

Za císaře pána vznikly ty stávající trasy... zejména ta Pce-Lib...

Je stavět a stavět.

+3/0
29.6.2016 16:07

M43a51r76e75k 40H63r68u69b79y 6797872401478

Prave. Za cisarepana vznikla drtiva vetsina dnesnich tras. Bylo to mozne, protoze neexistovalo SZDC;-)

+3/0
29.6.2016 16:42
Foto

J38a13n 21V79a64l47a28l51í71k 6146819830176

bylo to možné i díku tomu protože nemusel vykupovat pozemky...

0/0
29.6.2016 16:49

O37l80d11ř89i98c85h 58J44a56n16e52č65e18k 8939146383891

a na to jste přišel jak?

+1/0
29.6.2016 16:50

P75e86t56r 30S94c46h93w97a14r93z 7918219703461

Ale samozřejmě se vykoupit musely a platilo se za to. Ostatně i Jan Perner dával tipy rodině, jaké pozemky koupit. :-)

Akorát se nebylo možno donekonečna odvolávat.

+6/0
29.6.2016 17:10

J93i90ř33í 35E86r68b89e80n 1123814136817

No hlavně neexistovala kloudná občanská práva - tenkrát přišla komise soukromého (!) investora, svolalo se jednání do hospody, řeklo se "tudy povede trať", na místě se to vyvlastnilo téměř bez možnosti odvolání a druhý den se totéž opakovalo v další vesnici. Celá trať Pardubice-Liberec byla takto vykolíkovaná a vyvlastněná během pár měsíců od udělení koncese...

To by bylo dneska řevu, kdyby dneska přišla nějaká akciovka a řekla "odstěhuj se, za dva měsíce ti zbouráme barák kvůli trati"!

0/0
29.6.2016 16:57

J96i68ř23í 55K52o23c22u80r37e94k 6375864425448

Když stavěli trať z Bystřice pod Hostýnem do Valmezu, tak původní plán byl přes Kelč. Zastupitelé byli proti a tak železnice vede jinudy.

0/0
29.6.2016 18:21

J16i91ř93í 90E66r32b84e68n 1573744836687

Právě že zastupitelé byli proti. Ale jedinec do toho kecat nemohl, často nemaje ani voličských práv...

0/0
30.6.2016 7:06

O27l69d10ř94i83c74h 27J22a49n35e83č57e51k 8779976893191

A co je na tom špatně? Za císaře pána vznikaly tratě odpovídající tehdejším přepravním požadavkům a technické úrovni stavitelství i strojírenství.

Dnes by rovněž měly vznikat tratě odpovídající dnešním přepravním požadavků a technické úrovni.

Jenže tady se stále jezdí po tratích poplatných 19. století a vcelku nic se s tím nedělá.

+7/0
29.6.2016 16:50

P98e62t46r 91N52o61v96o85t21n25y 1791960381

Za císařepana se stavělo to, po cem se jezdí doted. Včetně všech důmyslných obklik kolem vesnic.

+2/0
29.6.2016 16:23

P20e48t71r 83N95o52v79o42t20n62y 1681290941

Tak doufejme, že se budou jen psát další a další studie. S variantou přes Milovice by se totiž zhoršila obslužnost Neratovic/Všetat. :-)

0/0
29.6.2016 15:46
Foto

J80a18n 45V49a87l34a94l59í57k 6216479750736

řekl bych že když vlak jedoucí z PH do Turnova a z Turnova do Liberce nebude mít žednou zastávku tak jako ten autobus tak pak časově to vyjde stejně...

ten autobus nikde nestaví na rozdíl od toho vlaku tak to srovnání nenůže býti objektivní!!!!

+2/−2
29.6.2016 15:29

T17o12m18á72š 58M46o25r21a24v44č85í66k 3817546193755

Ono je to každému cestujícímu Praha-Liberec šumafuk, zda zastavuje anebo ne.

0/0
29.6.2016 15:49
Foto

J88a10n 76V71a57l79a88l50í70k 6366549120776

já poukazuji pouze na to že vlak který by nikde nestavěl tak jako ten autobus tak vlak na to bude časově stejně i s přestupem jako ten autobus ale jak je u p.Sůry zvykem musí si rýpnout do ČD... at tedy uděla časový rozbor za jak dlouho bude vlak v Turnově když nikde nebude stavět a ani čekat ve stanici na nějaký vlak...

0/0
29.6.2016 15:56

J61a37n 33S18ů31r45a 4775333473132

Tohle nemá s ČD nic společného. Tohle je věc SZDC a odboru strategie MD.

+3/−1
29.6.2016 16:04
Foto

J32a14n 82V65a72l58a81l15í79k 6846829680206

s ČD to má společného to že ten vlak má zastávky...

A když vezmu že vlak do Turnova by vyjížděl ze Satalic tak v Turnově bude dřív než ten autobus... tedy za předpokladu jak jsem psal že nebude nikde stavět nebo čekat na protější vlak...

+2/0
29.6.2016 16:13
Foto

J70a13n 26V36a22l67a11l31í91k 6236429620176

PS: a jaký čas by měl ten bus když by stavěl Brandýse nad Labem, Mladé Boleslavy, Bakově na Jizerou, Mnichově Hradišti, Turnově a Rychnově u Jablonce nad Nisou???

0/0
29.6.2016 16:24

J62a58n 59S18ů41r52a 4505963543672

Jsou různé vrstvy vlaků. Podívejte se např. na trať Praha - ÚnL, kde je vlak konkurenceschopný se silnicí. EC a chebské rychlíky stavící jen v Ústí, pak vrstva pomalejších rychlíků, pak osobáky.

0/0
29.6.2016 17:17
Foto

J73a23n 26V90a88l30a74l26í94k 6916269620146

já se vás neptal na trat Praha-ÚnL

Když ten autobus bude zastávkový jak jsem napsal o kolik bude pak rychlejší než ten vlak na té cestě do Liberce?

0/0
29.6.2016 19:09

R15a19d64e64k 46H80o39l90e50c13e64k 3956330558701

Tohle je blbost. Autobus bude vždycky rychlejší. V Liberci vyjede z autobusáku na dálnici a na Čerňáku z té dálnice sjede. Pokud nepostavíte koridor s tunelama za 100 miliard, tak vlak nemá šanci.

0/0
29.6.2016 16:24

V53í39t 28J23ů26z44a 8512226951768

V podstatě jen úpravou jízdního řádu vlaku by to šlo stáhnout pod 2 hodiny ... nejlepší je, jak důsledně nechávají vlak stát v Praze na mostě na Balabence ... teď je tedy ten rozdíl v rychlostech skutečně až zbytečně velký. Zlepšit stav trati i provoz v podstatě na současných tratích jistě má možnosti i smysl, ale touto cestou se skutečně prostě už z fysikálních důvodů dá dostat tak na půlhodinu Liberec-Turnov a hodinku Turnov-Praha (možná i necelou? - jsou tam rovné úseky, ale i zatáčky).

0/0
29.6.2016 15:05

O21l10d26ř96i46c70h 90J98a53n54e98č76e87k 8139266243761

To je nesmysl. Turnov - Praha je 104 km a určitě tam nikde není traťová rychlost přes 100 km/h (snad vyjma úseku po 231), většinou to ale bude max. 80 - 90, takže hodina je bez výrazných optimalizací absolutně nereálná. Plus ty vlaky musí stavět a taky se křižovat nebo čekat na přípoje, na tom se na téhle trati tratí celkem dost času, ale ne víc než čtvrt hodiny. A Turnov - Liberec nezrychlíte, tam rychlíky jezdí, co trať povolí, bez křižování a s jednou zastávkou v Rychnově.

0/0
29.6.2016 15:15

P32e20t61r 93N64e74c13h71a65n72i13c46k68ý 7623956678860

100km/h je Turnov - Mnichovo Hradiště i podstatná část úseku MB - Všetaty. Problém jsou ty klikaté úseky

0/0
29.6.2016 15:17

V34i79k23t92o14r 41N73á95r78o10ž70n76ý 3519252958

Dnes to vypadá následovně:

1) Přes Milovice...

Vysočany-Horní Počernice 90 km/h

Horní Počernice-Lysá 100 km/h

Lysá-Milovice 70 km/h

Milovice-Čachovice...??

Čachovice-Mladá Boleslav 80 km/h

Mladá Boleslav-Turnov 100 km/h (ale žádné souvislé úseky , kde by se touto rychlostí dalo jet např. 10 km)

2) Přes Všetaty

Vysočany-Mladá Boleslav 100 km/h s tím , že tato rychlost je cca 4 km kolem Čakovic , dále mezi Neratovicemi a Všetaty. Jinak většinou 90 km/h

0/0
29.6.2016 15:43

L12u67k28á11š 44V82e56v35e22r34k80a 1967876620

tam rychlíky rozhodně nejezdí co trať povolí, ale co se z těch dvou liazů v kopci vydoluje..naprosto běžně se tam jezdí o 30-40km/h méně než je traťová rychlost a pokud to nechce fíra hodně trápit tak i míň..

0/0
30.6.2016 19:50

P84e90t13r 18V10e77s46e10l82ý 8285775872966

To by mě zajímalo, kde zmizel příspěvek, kde Sůra nazval diskutujícího trolem?

+6/0
29.6.2016 14:44

J85a73n 42K93o23b57ě16r44s11k44ý 1930336141773

Když dojdou argumenty tak Sůra nazve diskutujícího trolem, nic nového. A cenzor to radši smazal, aby se Sůra neztrapnil.

+5/0
29.6.2016 15:05

P54a10t68r32i44k 84E43g93e19r 2678680509461

Z Prahy Černého Mostu do centra Liberce jezdí každou hodinu žlutý autobus který je v cíli o 40 minut dříve. Kde by vlak končil? Na hlavním nádraží?

0/0
29.6.2016 14:41

J59a11n 83K98o33b56ě84r70s60k79ý 1390666491803

Na hlavním nádraží.

+1/0
29.6.2016 14:58

M28a82r55e18k 83V95o10k91á10l 1246954435129

já bych byl s nápady jak zrychlit opatrnej ... nebo někdo upozorní na to, že se spousta času ztratí na zastávkách a bude to stavět jen v cílových zastávách .. to panečku půjde rychlostní průměr nahoru ... Rv

0/0
29.6.2016 14:39

M63a90r64t74i35n 72K20o55ž42í26n 1445706761280

Tak pokud se zjistí, že 70% cestujících jede do cílové zastávky, bude dobrén asadit na trať určitý počet expresů, které budou stavět jen v cílové zastávce.

0/0
29.6.2016 14:43

M17a92r29e38k 65V93o14k24á20l 1626584835539

teorie relativity v praxi ... dopravíte VSECHNY (zbývající) pasažéry rychleji .. ovšem zároveň jste šmahem smáznul 30% zákazníků ... tak nevím ...

0/0
29.6.2016 14:45

M46a67r10t68i13n 88K54o31ž78í95n 1155146921380

Já jsem nikoho nemazal. Byl by tam zastávkový vlak a zrychlený vlak. Podívejte se například na trať Brno - Břeclav. Můžete jet EC, které staví až v Břeclavi, můžete jet rychlíkem, který má po cestě tři zastávky, spěšným vlakem, který má čtyři zastávky a nebo osobákem, který má třináct zastávek.

+1/0
29.6.2016 14:53

M34a84r66e21k 47V17o77k92á97l 1796854395499

... když máte kliku a bude Vám časově vyhovovat zrovna odjezd toho zastávkového ...(třetinová šance) - ale ok, souhlasím.

0/0
29.6.2016 16:01

J96i49ř80í 11E26r51b29e73n 1873424566417

Nesmázne. Těch 70 % bude mít svůj vlastní spoj a těch zbylých 30 % ten původní. Vydělat na tom mohou všichni a přivede to i nové zákazníky...

0/0
29.6.2016 17:02

O81l31d95ř37i96c24h 33J71a64n78e38č53e51k 8219756743531

viz Praha - ČB

0/0
29.6.2016 14:50

J69i29ř82í 72E49r56b81e97n 1933884626737

Což u expresů nevadí a rychlíky stejně stavějí jen v přestupních uzlech.

0/0
29.6.2016 17:00

J64á46c52h19y79m 65K85v80a64s11n64i61č67k83a 9271208366585

Kdysi žil jeden pán, který už řešení měl. On to tedy nebyl moc dobrý člověk, to si musíme přiznat, vlastně by bylo lepší, kdyby se nikdy nenarodil, ale přestože udělal nebo chtěl udělat mnoho špatných věcí, udělal nebo spíš chtěl udělat taky pár dobrých. Jmenoval se Adolf Hitler a chtěl vykopat tunel pod Ještědem...

+7/0
29.6.2016 14:28

M14i74r53o30s28l22a73v 67Z41i74k24m39u12n35d 6708962107428

Hitler rozhodně o tom, kde se bude stavět jaký tunel nebo jaká kolejová spojka nerozhodoval ... fakt je ten, že Němci byli ve stavbě svých tratí i za Vilémovského císařství daleko velkorysejší než v zemích Rakouských ...

Jedním z příkladů budiž původní trať z Liberce do Žitavy přes Hrádek nad Nisou, kde je spodek na dvě koleje, v Hrádku nad Nisou a nejen tam ostrovní nástupiště s podchody !!! Podobně různé - zdánlivě ekonomicky nesmyslné - kolejové spojky. Po anšlusu Rakouska se i v Rakousku na mnoha místech "modernizovalo" dostavbou kolejových spojek odstraňujících nutné úvrati zdržující provoz.

Za Protektorátu se začal razit v Praze "druhý" Vinohradský tunel, válka však skončila dříve než se tunel vydlabal a pak "nebyl" potřeba ... dostavba se prováděla až v 80. letech minulého století ...

+1/0
30.6.2016 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.