Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen by měl odškodnit zákazníky i v Evropě, vyzývá eurokomisařka

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská ve středu vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby kvůli emisnímu skandálu odškodnil rovněž zákazníky v Evropě. Ve Spojených státech obdrží většina majitelů problémových vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (125 000 až 244 000 Kč), napsala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e64t14r 96B17a86u42e86r 9460765627919

Volkswagen by neměl dávat nic a nikomu. A především ne v Americe, v zemi, kde se produkovala ta nejrozežranější auta v historii lidstva. Ekoteroristům z EU bych doporučil, aby nepodkopávali suverenitu a stabilitu jedné z největších a nejlépe fungujících firem v EU a možná i na světě.

Nicméně pokud po VW budou chtít nadále úhrady odškodnění, tak bych tedy potom čekal, že někdo vyjádří reálnou škodu, kterou tento podvod napáchal.

Podvod to byl, ale na úředníky. A zrovna VW, které ročně investuje desítky milionů eur do vylepšní motorů v rámci snižování emisí, by teda trestat nemuseli.

0/0
28.7.2016 11:10
Foto

O14l84d26r86i20c89h 43S39z66e98l69i92g73a 7103592149759

Elžbieta Bieńkowská? Spadla s Marsu, nebo je placená konkurenty VW? Nebo, že by jen chamtivost?

0/0
30.6.2016 9:16

I41v31a48n 31S93o44t 6719384936918

Splnila svou povinnost

0/0
2.7.2016 7:25

K53a43r32e67l 15Z66a68v35ř21e95l 2277674790

Odškodnění chce za podvod a firma do toho tahá normy...to je klasický případ okecávání faktů .Je jasně vidět, že i když máme přísnější normy na auta, banány, žárovky okurky atd atd je nám to prdlačky platné, protože v EU zametají firmy se zákazníky, kdežto v USA je to evidentně jinak.

+1/0
30.6.2016 9:00

A13d54a29m 13B70e40r95n56a82r65d 3544247383416

Máme ve firmě 6 passatů, kdyby nám poslali odškodnění, tak si za ně koupíme další dva :-) Ale ony jsou na leasing, to by asi spadlo do klína leasingové firmě. Ale nevidím důvod odškodňovat nikoho.

+1/−1
30.6.2016 8:31

P96e69t22r 86P91o27s46p98í16š97i92l 4138344486886

Já jsem spokojený, ale kdyby mi dali třeba 100 tisíc, byl bych ještě spokojenější.

+1/0
30.6.2016 7:41

P63e86t18r 61V28e92s11e90l72ý 6411426479190

Né děkuji. Já jsem s autem spokojen a je mi úplně u zadele jaké splnuje či nesplňuje eurosocialistické limity.

Naopak bych požadoval nějaké odškodnění od EU. Dal jsem hlas jiné Evropě, než je po Lisabonské smlouvě. Rv

+3/0
30.6.2016 6:20

J86a88n 17P39r73o68f98o22u33s 5135981311796

Falšovalo se kvůli hloupým normám, ale nevím za co by měl zákazník dostat odškodné

+8/−4
30.6.2016 0:44

J95i55ř36í 98K46ü90h17r 2920946570926

Avizoval vlastnosti výrobku, které nebyly pravdivé.

+2/−2
30.6.2016 1:55

R95a45d39e15k 95H79o54l54e17c59e20k 3976680298431

Jestliže někde avizujete, že to má určité parametry podle určité formy testování a v tom testování to opravdu takové parametry má, tak nevím, kde vidíte jaké nepravdivé vlastnosti.

Že se v reálu chová auto jinak, než při testech, to všichni vědí.

+1/−1
30.6.2016 7:41

J34i35ř64í 59K86ü85h80r 2310466740916

Jenže to auto při testech doslova podvádí. Ale to vám nevadí, chápu.

+1/0
30.6.2016 9:27

R36a49d35e53k 24H38o95l21e93c43e63k 3136410788571

Proč by podvádělo? Podvádění je dělání něčeho, co je zakázáno. A to VW nedělal. Udivuje mě, že nikomu nevadí ti, co takhle blbé testy vymysleli a schválili.

A máte pravdu, nevadí mi to. S VW jsem nikdy neměl nic do činění, takže si myslím, že se na to dívám dostatečně nezaujatě. Jestliže automobilka vymyslí software, který pomůže v testech, je to podle mě to samé, jako když automobilka vymyslí stabilizační systém, který zachrání pako, co se žene do zatáčky jako prase a podle všech fyzikálních zákonů by měl skončit ve škarpě. Vždy je to jen software, který vylepšuje jednu vlastnost na úkor druhé.

0/0
30.6.2016 15:16

J90i71ř69í 97K86u16c65h22t65a 6518425189707

Jestliže je obecně známá metodika testování a vozidlo ji splní, tak kde je podvod ? Že je ta metodika špatná ? Ale to přece není vina té automobilky.

0/0
28.7.2016 10:59

M21a73r97t64i23n 68K39u29č11e92r30a 8249869749842

Klasika, zase dvojí metr.

USA je dají k soudu a k odškodnění je donutí.

Bezzubá EU bude jen brblatRv Nebo je to tím, že je to německá firma?

Pokud falšovali testy, tak by je měli pořádně skřípnout i tady. Byla to jasná klamavá reklama, že mají lepší emise než ostatní.

Na druhou stranu, technicky začínají být ta nařízení Bruselu o úsporách emisí prakticky nesplnitelnáRv

A to přitom auta nejsou největší znečišťovatel, například lodě a letadla žádné katalyzátory, filtry částic nemají a nikdo o tom ani nemluví.

+5/−2
30.6.2016 0:31

J79i31ř92í 85K12ü94h24r 2210336580676

Když se ten prostředek pohybuje 10km nad vámi, tak prach vzniklý jeho provozem moc neřešíte.

0/−1
30.6.2016 1:59

L36a24d83i83s20l15a66v 83K46v94a78s49n43i11č58k56a 1973507543215

A kolik těch letadel a lodí vidíte jet pod oknem ?

+2/−2
30.6.2016 5:14

V22í30t 84Ž89í71l64a 4400221568108

Á, to je supr názor! Co nevidíme, to nám neubližuje, že? Klidně zdevastujte půl planety, to mi nevadí, hlavně když pod oknem uvidím trávu...

+1/0
30.6.2016 8:45

P50e48t95r 86H54o55f45m89a86n62n 6399494785160

Drtivé většině dikutérů zde to nevadí. Tak na co si stěžujete?

0/0
30.6.2016 13:17

I39v86a90n 36S55o96t 6729654226468

W das auto

0/0
2.7.2016 7:28

A46l50e33š 21J29a78v92ů20r83e95k 2552819620880

mám VW a podvedený se necítím, emisema jsem prošel a auto jezdí suprově :-) . Eurokomisaři jsou zlo, si neuvědomují, že na jejich platy např.VW přispívá hodně velkou částkou ...

+5/0
30.6.2016 0:16

P55e23t65r 20H87o24f70m43a23n54n 6139794375840

Já VW nemám, ale mám ten motor. O normách nevím nic, ale vadí mi, že normální jizdou auto generuje 20x víc spalin či čeho, než jsem myslel, že generuje. A připadám si podvedený, protože kdybych to býval byl věděl, koupil jsem jinde. Aut v podobné cenové relaci jako je superb, je mraky.

0/0
30.6.2016 13:22

I24v83a43n 38S12o59t 6469314436268

Ja nemám auto z koncernu VW ale emise jo!

0/0
2.7.2016 7:29

P21e92t52r 55T53y32č34k76a 6975452239882

Kdyby měli poslanci odškodňovat podvedené voliče tak by to nikdo nechtěl dělat.

+13/0
29.6.2016 23:55

T86o84m51á50š 13K32u94c29h41a90ř 3927781368501

Včera jakýsi páprda v TV vysvětloval ten rozdíl bez uzardění tak, že v USA odškodňovat musí, protože tam podvádění při testech je podvodem, kdežto podvádění v Evropě je pouze lehce amorální a nepostižitelné..;-D

:-/

+8/0
29.6.2016 23:38

R66o53m31a26n 66P21o96l53á26č44e68k 5276209885

Tak v zemi, kde někdo vyhraje soud, protože celý život hulí jako fabrika a dostane rakovinu, na tabákové firmě a nebo vyhraje soud nad výrobcem mikrovlnek, že přece v návodu nebylo, že tam nemůžu sušit kočku...

V oblasti aut se stejně už jedná o pseudoekologii... Nové TSI taky chrlí do vzduchu sračky, které jsou možná horší než dým z dieselu...

Zkuste si najít kolik % nafty dělá spotřeba osobních aut? Ve všech dopravních podnícicíh v ČR + České dráhy možná propálí víc nafty za jeden den, než kolik se nalije do aut za 14 dní..

+3/0
30.6.2016 0:08

J77a15n 44N24e94d37b97a90l 5860984364

To by bylo zcela jistě pro koncern likvidační a vzhledem k velikosti koncernu by to mělo na ekonomiku EU možná větší vliv než celej slavnej brexit ;-D

+13/0
29.6.2016 23:33

R50o11m12a34n 27P24o26l14á85č78e12k 5606409335

To si myslím taky. Hlavně by nastala panika, kdy dostane toho černého petra někdo další...

+3/0
29.6.2016 23:52

P25e44t69r 49T81y33č91k43a 6275242969762

Tak. Přeci jen těch aut prodaných v Evropě je mnohem víc.

0/0
29.6.2016 23:53

R97o51m37a58n 78P54o94l74á65č19e72k 5366119285

Koncern má v EU cca 25% trhu EU. To není tak zanedbatelné;-)

+1/0
30.6.2016 0:02

I64v40a41n 85S26o74t 6209974596668

Autovýrobců dostatek!

0/0
2.7.2016 7:32

J58i19ř63í 16K91u33c86h15t56a 6298725889547

A to si jako myslíte, že ti ostatní nemají motor přizpůsobené metodice měření ? Kde berete ten optimismus ?

0/0
28.7.2016 11:02

R17o33m17a84n 73P24o51l18á68č30e27k 5926609575

To je snaha VW poslat do krachu? Nebo jaký je v tom účel?

+10/−1
29.6.2016 23:04

P48e85t77r 47N84o77v49o25t48n12y 1511770131

Účel je asi odškodnit podvedene zákazníky.

+3/−5
29.6.2016 23:17

R26o17m38a39n 19P33o17l77á41č10e94k 5566519975

V EU nějací jsou? ;-D

+2/−2
29.6.2016 23:21

A38l90e70š 54J44a32v48ů28r77e81k 2872209150900

a kdo koho podvedl ???

0/−1
30.6.2016 0:16

J84i14ř43í 95K20ü35h10r 2390896170686

Si přečtěte článek.

0/0
30.6.2016 2:04

J53i78ř68í 47P90a31u94l 3866495577542

I dalších 15 miliard pro Evropu by VW přežil

0/0
30.6.2016 12:20

I92v67a28n 39S84o47t 6359504286148

Podvodniky přívés k zodpovědnosti!

V Europě: poslat víc lobbistů do Bruselu

0/0
2.7.2016 7:34

J41a31n 72D96v14o83ř30á50k 4673472833117

Šanci na získání odškodného v Evropě podkopává především to, že v EU Volkswagen žádná pravidla neporušil.

Přání paní komisařky je z říše snů a populismu.

+10/−1
29.6.2016 22:39

J11i64ř63í 10K37o56n85d11r70á56t 4465911468

Proč JENOM zákazníky, to postrádá logiku.

0/0
29.6.2016 22:01

F24r65a35n87t74i88š70e13k 37F31o16l70d42y16n11a 3536280125735

Jistě soudružko. A co takhle kdyby to odškodnění zaplatili europoslanci co ty nesmyslné emisní kvóty schválili?

+20/−2
29.6.2016 21:54

L52a91d12i64s39l57a90v 48K49v57a56s94n39i35č82k48a 1583427753785

Ti co se soudí v USA jsou taky soudruzi a emisní limity pro diesly mají přísnější ?

+2/−2
29.6.2016 21:57

L75i79b73o78r 58W91a66l31a54c42h 9814688827929

Ta sedla.

0/−2
29.6.2016 22:31

P10e44t59r 36K77m95í35n49e23k 5557414911793

Tak ono záleží na jakou látku ty emisní limity jsou. Vzhledem k tomu, že čím míň NOx, tím víc CO2 a naopak, mohly mít USA nastavený limit NOx mnohem přísněji, ale za to být benevolentnější ohledně CO2. A vzhledem k tomu, že CO2 je největší nepřítel soudruhů z Bruselu, tak se na něm v Evropě zcela nesmyslně tolik trvá a nemůžou se pak zpřísnit limity na opravdu škodlivé látky, jako jsou právě NOx, tj. hlavní problém VW v USA.

+1/0
29.6.2016 22:42

L87a93d56i67s76l49a35v 93K78v22a53s71n71i35č45k16a 1663887733115

Co pořád máte s těmi soudruhy ? To jako komu se nelíbí CO2 je soudruh a komu NOx je nesoudruh, nebo ten, kdo má jiný názor a Vám osobně to nevyhovuje ?

+1/−2
29.6.2016 22:54

P39e90t32r 22K80m45í50n38e61k 5337414851773

Kdepak, jen se držím zavedeného označení autora příspěvku, na který jsem reagoval. Spíš bych řekl, že ten komu se nelíbí CO2 na úrok NOx je pitomec, to je asi jako k pití bojovat proti pitné vodě ve prospěch kyseliny sírové...

+2/0
29.6.2016 23:02

L14a71d73i86s64l41a42v 88K24v86a89s87n63i51č60k28a 1813337813405

To je jenom Váš účelový výklad, ta poslední euronorma oxidy dusíku rozhodně netoleruje, tak proč zase pitomci ? Víte jak hodně ja ta americká norma mnohempřísnější ? Skalní fandové VW mohou případné odškodnění odmítnout, nebo vrátit, trošku hysterčí.

0/0
29.6.2016 23:11

P62e87t65r 81K75m31í35n20e72k 5697464361743

No, narážel jsem na to, že v EU se nesmyslně upřednostňuje boj proti neškodnému CO2, který kdyby se neřešil, tak by se dalo mnohem víc omezit NOx, předpokládám že tak to udělali v USA.

A to že poslední euronorma hodně netoleruje NOx je jedna věc, ale technické a ekonomické možnosti jsou věc úplně jiná. Technicky nelze omezit jak NOx, tak CO2, protože při spalování vždycky jedna klesne a druhá poroste.

Takže podle mě by nejvíc omezení NOx přinesl nesmyslný boj proti CO2.

+1/0
29.6.2016 23:16

M66a10r61t58i51n 34K55a84r85á51s10e43k 9578383848328

Nic proti, ale jedine tvrde emisni normy v EU (tj normy EURO) nikdy neresily a sni v budoucnosti resit nemaji emise VO2

0/0
29.6.2016 23:47

L56a37d51i11s32l89a48v 89K97v64a38s31n68i28č77k59a 1253307633895

Takže Vy vůbec nevíte jaké parametry jsou v americké normě stanoveny, jenom předpokládáte a víte kdo je pitomec, podle čeho ? A ta poslední věta, to je co. Nemotá se Vám z toho vytáčení argumentů trošku hlava ?

0/0
30.6.2016 0:00







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.