Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen by měl odškodnit zákazníky i v Evropě, vyzývá eurokomisařka

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská ve středu vyzvala německý automobilový koncern Volkswagen, aby kvůli emisnímu skandálu odškodnil rovněž zákazníky v Evropě. Ve Spojených státech obdrží většina majitelů problémových vozů odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (125 000 až 244 000 Kč), napsala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e49t74r 52B26a64u13e12r 9160805967749

Volkswagen by neměl dávat nic a nikomu. A především ne v Americe, v zemi, kde se produkovala ta nejrozežranější auta v historii lidstva. Ekoteroristům z EU bych doporučil, aby nepodkopávali suverenitu a stabilitu jedné z největších a nejlépe fungujících firem v EU a možná i na světě.

Nicméně pokud po VW budou chtít nadále úhrady odškodnění, tak bych tedy potom čekal, že někdo vyjádří reálnou škodu, kterou tento podvod napáchal.

Podvod to byl, ale na úředníky. A zrovna VW, které ročně investuje desítky milionů eur do vylepšní motorů v rámci snižování emisí, by teda trestat nemuseli.

0/0
28.7.2016 11:10
Foto

O55l39d84r58i37c58h 26S71z41e48l94i22g84a 7923852129229

Elžbieta Bieńkowská? Spadla s Marsu, nebo je placená konkurenty VW? Nebo, že by jen chamtivost?

0/0
30.6.2016 9:16

I21v41a15n 10S60o36t 6199524826528

Splnila svou povinnost

0/0
2.7.2016 7:25

K48a57r95e21l 73Z52a79v48ř90e13l 2567164440

Odškodnění chce za podvod a firma do toho tahá normy...to je klasický případ okecávání faktů .Je jasně vidět, že i když máme přísnější normy na auta, banány, žárovky okurky atd atd je nám to prdlačky platné, protože v EU zametají firmy se zákazníky, kdežto v USA je to evidentně jinak.

+1/0
30.6.2016 9:00

A63d62a86m 70B11e78r40n40a70r26d 3104937693646

Máme ve firmě 6 passatů, kdyby nám poslali odškodnění, tak si za ně koupíme další dva :-) Ale ony jsou na leasing, to by asi spadlo do klína leasingové firmě. Ale nevidím důvod odškodňovat nikoho.

+1/−1
30.6.2016 8:31

P69e55t77r 58P48o83s74p72í33š82i52l 4838484416236

Já jsem spokojený, ale kdyby mi dali třeba 100 tisíc, byl bych ještě spokojenější.

+1/0
30.6.2016 7:41

P46e20t19r 64V34e69s45e97l49ý 6481516149220

Né děkuji. Já jsem s autem spokojen a je mi úplně u zadele jaké splnuje či nesplňuje eurosocialistické limity.

Naopak bych požadoval nějaké odškodnění od EU. Dal jsem hlas jiné Evropě, než je po Lisabonské smlouvě. Rv

+3/0
30.6.2016 6:20

J17a85n 78P21r78o82f24o78u45s 5345961661596

Falšovalo se kvůli hloupým normám, ale nevím za co by měl zákazník dostat odškodné

+8/−4
30.6.2016 0:44

J87i88ř62í 86K57ü94h91r 2980576790886

Avizoval vlastnosti výrobku, které nebyly pravdivé.

+2/−2
30.6.2016 1:55

R83a14d40e98k 19H79o18l10e42c70e60k 3266960728711

Jestliže někde avizujete, že to má určité parametry podle určité formy testování a v tom testování to opravdu takové parametry má, tak nevím, kde vidíte jaké nepravdivé vlastnosti.

Že se v reálu chová auto jinak, než při testech, to všichni vědí.

+1/−1
30.6.2016 7:41

J68i58ř97í 67K74ü84h66r 2660206560186

Jenže to auto při testech doslova podvádí. Ale to vám nevadí, chápu.

+1/0
30.6.2016 9:27

R85a61d92e18k 30H17o37l98e32c94e77k 3826780358531

Proč by podvádělo? Podvádění je dělání něčeho, co je zakázáno. A to VW nedělal. Udivuje mě, že nikomu nevadí ti, co takhle blbé testy vymysleli a schválili.

A máte pravdu, nevadí mi to. S VW jsem nikdy neměl nic do činění, takže si myslím, že se na to dívám dostatečně nezaujatě. Jestliže automobilka vymyslí software, který pomůže v testech, je to podle mě to samé, jako když automobilka vymyslí stabilizační systém, který zachrání pako, co se žene do zatáčky jako prase a podle všech fyzikálních zákonů by měl skončit ve škarpě. Vždy je to jen software, který vylepšuje jednu vlastnost na úkor druhé.

0/0
30.6.2016 15:16

J88i66ř26í 27K38u46c88h83t33a 6328495589217

Jestliže je obecně známá metodika testování a vozidlo ji splní, tak kde je podvod ? Že je ta metodika špatná ? Ale to přece není vina té automobilky.

0/0
28.7.2016 10:59

M23a97r47t72i88n 62K70u31č48e48r62a 8399189699732

Klasika, zase dvojí metr.

USA je dají k soudu a k odškodnění je donutí.

Bezzubá EU bude jen brblatRv Nebo je to tím, že je to německá firma?

Pokud falšovali testy, tak by je měli pořádně skřípnout i tady. Byla to jasná klamavá reklama, že mají lepší emise než ostatní.

Na druhou stranu, technicky začínají být ta nařízení Bruselu o úsporách emisí prakticky nesplnitelnáRv

A to přitom auta nejsou největší znečišťovatel, například lodě a letadla žádné katalyzátory, filtry částic nemají a nikdo o tom ani nemluví.

+5/−2
30.6.2016 0:31

J49i72ř79í 25K87ü48h41r 2770106920396

Když se ten prostředek pohybuje 10km nad vámi, tak prach vzniklý jeho provozem moc neřešíte.

0/−1
30.6.2016 1:59

L79a49d72i18s84l96a67v 77K86v18a95s40n19i89č72k81a 1663287763645

A kolik těch letadel a lodí vidíte jet pod oknem ?

+2/−2
30.6.2016 5:14

V97í38t 28Ž20í82l59a 4690431338738

Á, to je supr názor! Co nevidíme, to nám neubližuje, že? Klidně zdevastujte půl planety, to mi nevadí, hlavně když pod oknem uvidím trávu...

+1/0
30.6.2016 8:45

P66e69t72r 94H32o90f81m74a40n76n 6429504905850

Drtivé většině dikutérů zde to nevadí. Tak na co si stěžujete?

0/0
30.6.2016 13:17

I75v49a15n 96S75o58t 6209814256738

W das auto

0/0
2.7.2016 7:28

A81l21e53š 97J11a47v96ů44r62e44k 2392709460930

mám VW a podvedený se necítím, emisema jsem prošel a auto jezdí suprově :-) . Eurokomisaři jsou zlo, si neuvědomují, že na jejich platy např.VW přispívá hodně velkou částkou ...

+5/0
30.6.2016 0:16

P49e90t83r 52H46o86f64m86a37n33n 6519824305380

Já VW nemám, ale mám ten motor. O normách nevím nic, ale vadí mi, že normální jizdou auto generuje 20x víc spalin či čeho, než jsem myslel, že generuje. A připadám si podvedený, protože kdybych to býval byl věděl, koupil jsem jinde. Aut v podobné cenové relaci jako je superb, je mraky.

0/0
30.6.2016 13:22

I35v97a18n 58S90o79t 6589194706318

Ja nemám auto z koncernu VW ale emise jo!

0/0
2.7.2016 7:29

P41e74t94r 52T56y32č95k46a 6775672129352

Kdyby měli poslanci odškodňovat podvedené voliče tak by to nikdo nechtěl dělat.

+13/0
29.6.2016 23:55

T67o35m38á77š 85K26u33c26h73a59ř 3647761158361

Včera jakýsi páprda v TV vysvětloval ten rozdíl bez uzardění tak, že v USA odškodňovat musí, protože tam podvádění při testech je podvodem, kdežto podvádění v Evropě je pouze lehce amorální a nepostižitelné..;-D

:-/

+8/0
29.6.2016 23:38

R45o30m22a55n 24P90o80l23á30č15e22k 5696449795

Tak v zemi, kde někdo vyhraje soud, protože celý život hulí jako fabrika a dostane rakovinu, na tabákové firmě a nebo vyhraje soud nad výrobcem mikrovlnek, že přece v návodu nebylo, že tam nemůžu sušit kočku...

V oblasti aut se stejně už jedná o pseudoekologii... Nové TSI taky chrlí do vzduchu sračky, které jsou možná horší než dým z dieselu...

Zkuste si najít kolik % nafty dělá spotřeba osobních aut? Ve všech dopravních podnícicíh v ČR + České dráhy možná propálí víc nafty za jeden den, než kolik se nalije do aut za 14 dní..

+3/0
30.6.2016 0:08

J10a55n 45N51e69d33b71a50l 5320614114

To by bylo zcela jistě pro koncern likvidační a vzhledem k velikosti koncernu by to mělo na ekonomiku EU možná větší vliv než celej slavnej brexit ;-D

+13/0
29.6.2016 23:33

R71o92m46a15n 66P25o39l75á50č94e59k 5266659225

To si myslím taky. Hlavně by nastala panika, kdy dostane toho černého petra někdo další...

+3/0
29.6.2016 23:52

P86e44t85r 22T18y72č73k55a 6885452739132

Tak. Přeci jen těch aut prodaných v Evropě je mnohem víc.

0/0
29.6.2016 23:53

R28o35m44a13n 73P79o88l92á23č28e87k 5766259475

Koncern má v EU cca 25% trhu EU. To není tak zanedbatelné;-)

+1/0
30.6.2016 0:02

I95v40a67n 38S14o94t 6299844576458

Autovýrobců dostatek!

0/0
2.7.2016 7:32

J36i63ř20í 53K37u97c47h57t69a 6928215219507

A to si jako myslíte, že ti ostatní nemají motor přizpůsobené metodice měření ? Kde berete ten optimismus ?

0/0
28.7.2016 11:02

R16o91m85a45n 75P29o73l26á97č45e92k 5356769245

To je snaha VW poslat do krachu? Nebo jaký je v tom účel?

+10/−1
29.6.2016 23:04

P30e16t68r 18N98o49v86o67t46n25y 1781490841

Účel je asi odškodnit podvedene zákazníky.

+3/−5
29.6.2016 23:17

R29o49m28a54n 53P83o28l27á32č22e19k 5826189385

V EU nějací jsou? ;-D

+2/−2
29.6.2016 23:21

A71l20e65š 73J59a12v30ů32r37e62k 2342139210100

a kdo koho podvedl ???

0/−1
30.6.2016 0:16

J28i34ř48í 29K96ü78h87r 2950576260476

Si přečtěte článek.

0/0
30.6.2016 2:04

J80i92ř94í 12P82a55u98l 3256415587942

I dalších 15 miliard pro Evropu by VW přežil

0/0
30.6.2016 12:20

I35v59a14n 88S82o97t 6279904906288

Podvodniky přívés k zodpovědnosti!

V Europě: poslat víc lobbistů do Bruselu

0/0
2.7.2016 7:34

J80a17n 27D14v87o69ř63á21k 4583832233187

Šanci na získání odškodného v Evropě podkopává především to, že v EU Volkswagen žádná pravidla neporušil.

Přání paní komisařky je z říše snů a populismu.

+10/−1
29.6.2016 22:39

J57i22ř31í 37K36o34n79d78r14á95t 4685681388

Proč JENOM zákazníky, to postrádá logiku.

0/0
29.6.2016 22:01

F23r68a91n89t15i96š39e34k 55F61o21l87d84y77n67a 3396610305105

Jistě soudružko. A co takhle kdyby to odškodnění zaplatili europoslanci co ty nesmyslné emisní kvóty schválili?

+20/−2
29.6.2016 21:54

L21a22d51i56s75l60a70v 90K66v21a49s76n20i58č44k58a 1563937283685

Ti co se soudí v USA jsou taky soudruzi a emisní limity pro diesly mají přísnější ?

+2/−2
29.6.2016 21:57

L77i25b77o32r 66W68a25l47a48c11h 9204748447489

Ta sedla.

0/−2
29.6.2016 22:31

P68e27t10r 27K45m23í53n36e48k 5677444211443

Tak ono záleží na jakou látku ty emisní limity jsou. Vzhledem k tomu, že čím míň NOx, tím víc CO2 a naopak, mohly mít USA nastavený limit NOx mnohem přísněji, ale za to být benevolentnější ohledně CO2. A vzhledem k tomu, že CO2 je největší nepřítel soudruhů z Bruselu, tak se na něm v Evropě zcela nesmyslně tolik trvá a nemůžou se pak zpřísnit limity na opravdu škodlivé látky, jako jsou právě NOx, tj. hlavní problém VW v USA.

+1/0
29.6.2016 22:42

L77a36d43i18s81l66a11v 40K42v95a72s33n19i91č54k52a 1273197393125

Co pořád máte s těmi soudruhy ? To jako komu se nelíbí CO2 je soudruh a komu NOx je nesoudruh, nebo ten, kdo má jiný názor a Vám osobně to nevyhovuje ?

+1/−2
29.6.2016 22:54

P75e19t74r 41K55m75í82n55e34k 5887384641323

Kdepak, jen se držím zavedeného označení autora příspěvku, na který jsem reagoval. Spíš bych řekl, že ten komu se nelíbí CO2 na úrok NOx je pitomec, to je asi jako k pití bojovat proti pitné vodě ve prospěch kyseliny sírové...

+2/0
29.6.2016 23:02

L56a79d69i22s67l11a91v 76K46v38a83s14n53i21č13k61a 1803957503345

To je jenom Váš účelový výklad, ta poslední euronorma oxidy dusíku rozhodně netoleruje, tak proč zase pitomci ? Víte jak hodně ja ta americká norma mnohempřísnější ? Skalní fandové VW mohou případné odškodnění odmítnout, nebo vrátit, trošku hysterčí.

0/0
29.6.2016 23:11

P81e42t11r 26K67m76í36n89e27k 5847184171433

No, narážel jsem na to, že v EU se nesmyslně upřednostňuje boj proti neškodnému CO2, který kdyby se neřešil, tak by se dalo mnohem víc omezit NOx, předpokládám že tak to udělali v USA.

A to že poslední euronorma hodně netoleruje NOx je jedna věc, ale technické a ekonomické možnosti jsou věc úplně jiná. Technicky nelze omezit jak NOx, tak CO2, protože při spalování vždycky jedna klesne a druhá poroste.

Takže podle mě by nejvíc omezení NOx přinesl nesmyslný boj proti CO2.

+1/0
29.6.2016 23:16

M68a86r44t74i81n 14K51a37r20á97s72e46k 9568503328708

Nic proti, ale jedine tvrde emisni normy v EU (tj normy EURO) nikdy neresily a sni v budoucnosti resit nemaji emise VO2

0/0
29.6.2016 23:47

L52a72d17i42s24l96a74v 46K68v95a98s34n64i86č29k53a 1753967193525

Takže Vy vůbec nevíte jaké parametry jsou v americké normě stanoveny, jenom předpokládáte a víte kdo je pitomec, podle čeho ? A ta poslední věta, to je co. Nemotá se Vám z toho vytáčení argumentů trošku hlava ?

0/0
30.6.2016 0:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.