Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Mnichova do Paříže rychleji než do Prahy. Otevírá se další rychlotrať

Mapa vysokorychlostních železnic v Evropě se od neděle rozroste o dalších 109 kilometrů. Francouzi otevírají další část vysokorychlostní tratě LGV-EST z Paříže do Štrasburku. Pro cestující po Evropě znamená nový úsek další výrazné zkrácení doby jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98á58c30l66a77v 62S86v90o31b75o18d65a 5476728739

Jsem krátce v důchodu a říkám si,jestli se ještě dožiju nějakých rychlotratí i u nás.

0/0
10.7.2016 10:41

P75e15t27r 12Č28i45h85á86k 7171810244267

Cituji: "Ve Francii si totiž plně uvědomují, že kvalitní rychlá a bezpečná veřejná doprava stimuluje rozvoj regionů,“ dodal Vyka. V Česku to podle něj stále lidé i politici nepochopili."

Já dodávám, Lidé to pochopili, ale naši politici nikoliv. Například nepochopím, proč neexistuje přímý železniční spoj Liberec-Praha. Liberec je 3.největším městem Čech a 5.největším v České republice, existuje jediná rychlá varianta a to BUS z centra Liberce na okraj Prahy, když máte štěstí za 65 minut.:-)

0/0
4.7.2016 15:02

R24a30d61e13k 46J11a35n17a15t34a 9505676214482

Neexistuje proto, že by na současné infrastruktuře nebyl konkurenceschopný.

Místo toho existují linky Praha-Tanvald a Pardubice-Liberec, protože v těchto relacích vlak určitou relativní konkurenceschopnost má.

Kdo opravdu chce jet vlakem Praha-Liberec, mlže využít tyto dvě linky, přestup je zajištěn v Turnově na stejném nástupišti.

0/0
4.7.2016 16:35

M76i11r21o78s17l32a92v 20Z50i95k45m50u43n72d 6228712237838

Impulsem ke stavbě VRT ve Francii na přelomu 70. a 80. let minulého století bylo "přeplnění" leteckého koridoru mezi Paříží a Lyonem. Vlaky TGV měly za "úkol" nahradit leteckou dopravu ...

0/0
7.7.2016 15:15

R63a46d72e69k 69J71a71n63a22t64a 9685516634582

Nejen to. Byly tam i další faktory.

1) přeplněná dálnice Paris-Lyon. VRT měla odstranit nutnost ji rozšířit.

2) přebytkové státní rozpočty a racionální rozhodnutí investovat to do infastruktury (místo např. zvýšení důchodů či platů úředníků či co by udělala nějaká populistická vláda).

0/0
8.7.2016 19:40

M90i78r67o84s74l37a74v 90Z33i14k79m64u66n94d 6668622947438

"Ono" je to také o tom, kolik pozemků se musí vykupovat, kolik z toho patří "soukromníkům", resp. kolik z toho slouží pro zemědělskou výrobu - buď pole nebo pastviny ... obvykle se "drží výška", takže se staví estakády s relativně malým záborem půdy pro pilíře, razí se tunely vyžadující minimální zábor půdy.

Jak ve Francii, tak Německu vedou VRT tratě "neobydlenými" prostory, což je v tuzemském prostředí poněkud problém ... konec konců problémy s dálnicemi, obchvaty obcí nebo dokončením "pražského okruhu" jsou toho dostatečným důkazem - všechno to vede v blízkosti "nějaké" obce ...

VRT z Erfurtu do Lipska vede zcela mimo osídlení, v podstatě ve stejné výšce díky tunelům a nádherným viaduktům přes dlouhá údolí, případně jiné železniční tratě ...

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

Elektrifikace trati Norimberk - Hof naráží na historické tunely do nichž by se obtížně instalovalo trakční vedení (pokud by to bylo vůbec možné), takže patrně nákladná rekonstrukce tunelů ...

+1/0
4.7.2016 12:33

M20a65r14t74i75n 17R41u49z16i53c20k37a 1502978426867

Pro německé železnici nebylo spojení směr Česko nikdy prioritou, jak z jihu (Mnichov), tak severu (Berlín) ... memorandum staré více než 20 let ohledně zkrácení cestovní doby na trase Berlín - Praha - Vídeň (projekt Pendolino) neprovázela modernizace trati Berlín - Dresden, kde se dodnes na "zbytku" nemodernizovaného úseku jezdí rychlostí "jako za Honeckera" ...

No jo, ale nemcum dosla trpelivost, kdy se CR nedokazala ani prezentovat soupravami, ktere slibovala, trat pres Prahu do Vidne byla prioritou, ale rozhodnuti o rekonstrukci na max. 160km/h a stavbou useku pres Mnichov uz ani prioritou byt nemohlo... proste jsme zaspali, resp., silna loby vyrobcu zeleznicnich vozidel, automobilovych vyrobcu, stavebnich firem, tomu pomohla nejvice...

0/0
4.7.2016 21:32

M59i64r14o37s95l84a19v 71Z23i67k88m14u14n76d 6958592697348

Pendolina na rychlost 160 km/h byla ve zkušebním provozu od roku 2002, v té době nebylo na trase z Berlína do Dresden "ani kopnuto" .... v polovině 90. let se začalo s obnovou třetí a čtvrté koleje mezi stanicemi Dresden - Pirna, které jsou určeny pro vlaky S-Bahn Dresden a po "původních" kolejích jezdí dálkové vlaky, jak pro přepravu cestujících, tak nákladní doprava.

Pro Německo byla prioritou modernizace tratí Berlín - Hamburg (1991-1997), v první fází elektrifikace a zvýšení rychlosti na 160 km/h, ve druhé fázi, cca od roku 2002, se trať zmodernizovala na rychlost 230 km/h ... Dále pak obnova spojení Eisenach - Bebra ...

Němcům se "moc" nechce ani do elektrifikace trati Regensburg - Hof (do Hofu je trať elektrifikována), ani ze Schwandorfu do Furt im Walde, resp. z Plattlingu do Železné Rudy - Alžbětína ... návazně na to by se musl elektrifikovat úsek z Klatov na české straně, čímž by se výrazně zkrátila jízdní doba na náročném stoupání ...

0/0
5.7.2016 12:11

M40a96r54t26i12n 59R52u35z31i31c80k94a 1622818326797

ano...

0/0
5.7.2016 14:30

P45e12t57r 66N46e35c56h41a60n18i28c37k45ý 7393566598660

Z těch 5 a půl hodiny jsou 3 na straně Německa a to s uvrati a preprahem. Domažlice by rozhodně měly být aspoň na 160, ale moc prostoru k dohaneni nemáme

0/0
3.7.2016 18:46

P26e67t44r 41N42e62c53h83a70n63i87c90k27ý 7153176808330

Ten vlak z těch 5 a půl hodiny jede 3 hodiny po německém území, takže podstatná brzda není na naší straně. I když souhlasím, že na Domažlice má být už 160, tak ani s VRT to moc nedoženeme

+1/0
3.7.2016 18:43

M41a93r12t13i86n 14R50u22z64i93c41k25a 1892918736307

Tak o tom se da polemizovat, pokud chceme trat opravit/modernizovat na 120-160km/h, tak nemci na to navazi take regionalni trati se 160km/h...

Rozdil je ve vnimani, pro nas je 160km/h max., ktere povazujeme za hlavni trat/koridor, pro nemce je to regionalka...

Musime zmenit mysleni, hlavni trat u nas musi byt dnes uz trat na cca 250-350km/h,...

Navic jak nemci dokonci spojeni s Polskem, Rakouskem, tak stavba hlavnich trati pres CR uz nebude v jejich zajmu, rychlejsi to bude objet...

0/0
4.7.2016 21:28

J38a46n 23J87e48m12e48l13k81a 1755700

Krajina je na Vysočině asi komplikovanější než tady. Proto by byla asi VRT dražší než v tomto případě.

0/0
3.7.2016 8:43

R67a50d43e12k 20J55a21n96a61t57a 9635386624922

Kdepak. To, co se teď otevírá, je LGV EST Phase 2 (Baudrecourt-Vendenheim). Což není tak úplně rovina. Bylo třeba překonat pohoří Vosges a byl proto postaven 4 km dlouhý tunel u Saverne. Kromě toho trať občas vede po estakádě.

0/0
3.7.2016 9:40

P29a76v68e21l 67Š79m71í23d69e88k 6689920913848

No ale koukal jsem na www.bahn.de zatím tam mají nejrychlejší ICE ráno v 8:81 doba jízdy 6:01 budou to muset hoši z DB opravit cena 79 Euro ;-D

0/0
3.7.2016 8:21

R38a54d97e30k 21J43a81n71a31t90a 9315696774932

To je tím, že hledáte moc pozdě. Spoj zmíněný v článku je přímé TGV, které má odjezd z Mnichova v 06:28, tedy dnes už odjelo.

0/0
3.7.2016 9:44

J21a72n 73J18e59m93e29l34k79a 1905240

Nákladní po tom nemají jezdit, osobní potom nemají jezdit. Tak co vlastně by v ČR po tom mělo jezdit? Jaký bussiness plán by to u nás mělo. Už někdo viděl dálnici bez kamionů? K tomu Vysočina. 25 let životnost. Pak polovina původní investice za repas.

Tohle jsou přece jen hlavní evropské tahy.

Mnohem víc se mi líbí rakouská Koralm bahn. Smíšený provoz. Primárně pro rychlé cargo. A vyřeší osobní dopravu na 250 km/h.

U nás to měli údajně navrhnuté na 230 pro smíšený provoz v 90 letech.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Škoda, že se šlo k tomu největšímu lowcostu a ještě zpět k úrovňovým křížením. (Brno Břeclav nejsou Brno Havlíčkův Brod snad taky ne) No jo, Klaus.

+1/−3
2.7.2016 22:18

J94i98ř53í 80K53o43c26u62r36e67k 6165584435268

Na současných tratích už není jak zrychlovat, většina těch "zkoridorovaných" dosáhla současného technického maxima* pro danou stopu. Vyšší rychlostí je možné dosahovat jen v nové stopě, což znamená ve většině případů opuštění současných stanic a tím i přepravních vazeb.

Dále bych uvedl, že vyšší maximální rychlost (200 km/h) na současné trati se současným provozem povede jen ke snížení kapacity. Čím se sníží objem přepravy a tím i tržby za použití dorpavní cesty. Způsobeno je to tím, že současné nejpomalejší vlaky (zastávkové osobáky) se již nedají nijak výrazně zrychlit zvýšením traťové rychlosti. Z toho plyne, že zrychlení nejrychlejších prodlouží vzdálenosti mezi vlaky, aby se nestálo za osobákem v zastávce. To lze řešit přidáním koleje ve stanici, kam osobák zajede a po výstupu a nástupu cestujích vyčká průjezdu rychlejšího vlaku. Nejméně +3 minuty k jízdní době osobáku, víc fyzika a bezpečnostní požadavky nedovolí. A kromě času to zabere také prostor - ne všude je možné rozšířit železniční těleso o nejméně 10 metrů.

Z výše uvedného plyne, že nejlepší propustnost má trať, kde je cestovní rychlost vlaků podobná. Má také nejmenší provozní i investiční náklady.

Dokážete si asi živě představit, jak plně ložená Avia blokuje dálnici v kopci u Humpolce. Zvýšení maxima na 150 km/h tomu nepomůže** a zasekané to bude stejně. Můžete přistavět stoupací pruh, můžete zvýšit pozadovanou konstrukční rychlost na nejméně 80 a Avii tak odkázat na silnice nižších tříd. Železniční obdoba téhož je Regionova. Bohužel podobně zpomaluje dálkové vlaky také hustý provoz příměstské dopravy s cestovní rychlostí 50-60 km/h.

*) Omezení je vztaženo na maximální boční zrychlení (lidově přetížení), obdobně zrychlení i zpomalení. Vychází to z pohodlí cestujcího. Kinetóza je svinstvo.

**) Jedině v noci, kdy moc lidi nejezdí ji stihente předjet, takže špunt bude až za váma. Jenže v tuto dobu je rychlá železniční doprava neatraktivní a osobáky nejezdí vůbec.

+7/0
2.7.2016 17:13

J29i21ř56í 55K76o89c97u12r76e12k 6965244595438

PS: Ne že bych Regionovy nějak zvláště nenáviděl, ale jen málo tratí, kde je dokážu pochopit. Obdobně ta Avia může na dědině zastat ještě kus práce.

0/0
2.7.2016 17:19

J97a65n 14J74e16m15e25l43k37a 1895760

Pokud si pamatuju, tak proto měli Němci na příměstské trati zastávky udělané tak, že byly 2 průběžné koleje. Z nich se na zastávku osobního odbočovalo z hlavní trati mimo, kde bylo jedno nástupiště z každé strany. Ještě oddělené nějakým plotem od hlavní trati. A pak klidně cargo může jezdit 160. U nás jede cargo podél nástupiště plného lidí. +Vyšší propustnost.

0/0
3.7.2016 8:20

J56a14n 16J51e35m14e23l40k90a 1405820

wixhausen bahnhof

http://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~S-Bahnen+und+Regionalstadtbahnen~S-Bahn+Rhein-Main/441953/am-12september-2010-verlaesst-eine-s3.html

0/0
3.7.2016 9:14

Z71d78e12n11ě25k 92H32r51u83b39ý 5825828641696

My budeme tak dlouho otálet, až nakonec všechna evropská spojení naši zemičku obejdou. Spojení sever-jih povede přes Slovensko (Žilina - Bratislava) a východ-západ obstará Drážďany-Wroclav a Linec-Vídeň.

Pak už bude opravdu problém najít pro naši VRT využití a žádný sousední stát nebude mít zájem napojit svoji síť na naši.

+19/0
2.7.2016 11:17

M63i41c51h37a11l 85B82e66n77e30š 6859918592516

Přesně z tohoto mám obavy. Máme ale pořád docela štěstí v tom, že ta podle mě asi jediná trasa, která má reálnou šanci (sever-jih), bude přes nás levnější oproti slovenské verzi díky příznivějšímu geografickému profilu. Bohužel bude to asi narážet na klasické pragocentristické vidění světa v naší politice, kde se nepochopí, proč stavět VRT mimo Prahu.

+2/0
2.7.2016 14:25

R96a82d83e68k 12J25a93n35a72t15a 9895316214842

"klasické pragocentristické vidění světa v naší politice"

Toho bych se nebál. Vždyť II. koridor, čistě moravský, byl opraven jako první.

+3/0
2.7.2016 14:27

P16a47v72e30l 50M80o70r72a70v13e88c 3542989152108

První snad byl 1.koridor, ne? Děčín-Praha-Č.Třebová-Brno-Břeclav.

Tedy "opraven".. on pořád po 20 letech sice není všude hotov, ale drtivá většina ano.

+1/0
2.7.2016 20:47

J81i24ř33í 42K79o54c10u54r24e79k 6495754385688

Mnichov-Linec Vídeň se uživí sama o sobě. Holt se kvůli díře po §1 bude přes ČR akorát tak létat.

§1: Nikdy se to tak nedělalo.

0/0
2.7.2016 15:30

M45a47r78t73i96n 59S40v56o64b50o77d79a 7349217802785

Nevím jak kdo. Kdybych si měl vybrat cestu rychlovlakem do Parize z Prahy hl. nádraží, tak jsem pro. Rychlost. Žádné odbavení a čekání na letišti. A je to hlavně centrum-centrum.

+18/0
2.7.2016 11:05
Foto

D57a26v88i34d 89K89r65á87s40e40n16s91k58ý 7507110157

Zrovna komplikované a od města vzdálené CDG a zlatokopecky předražené LVH jsou přesně ta letiště, kterým je lépe se vyhnout. Já jel takhle do Paříže na podzim - vlakem, 12 hodin z Vídně - a nemohl jsem si to vynachválit. Nádherná krajina (např. Tyroly), pohodlí, z Zürichu TGV až 320 km/h, a po cestě jsem udělal hromadu práce (notebook a wifi).

+2/0
2.7.2016 20:01

P41e14t34r 64J19a79r11o54c68h 7350593815648

Než my postavíme VRT, tak se tam budou teleportovat. :-/

+12/−1
2.7.2016 11:03
Foto

B10r30o88n73i44s31l32a86v 13G77a55b80r90y43š 2662539471

Pan Sůra napsal pro české diskutující takovou malou nápovědu: "Přímý vlak TGV z Mnichova do Paříže..." Chápete to? Z Mnichova, čili z Německa, do Paříže, čili do Francie. Pro některé extra pomalé jedince to znamená mezinárodní spojení. A přesto se tady najdou sedláci typu Jan Krpec, kteří pořád přemýšlejí lokálně na území jednoho státu, kteří si myslí, že za našimi hranicemi je širý oceán.

Proboha lidi proberte se. Vysokorychlostní trať, především v našich podmínkách, bude mít vnitrostátní charakter opravdu malý. Ale jinak se jedná o projekt s celoevropskou působností. Když jsou i dálnice mezinárodní, pak bude mezinárodní i vysokorychlostní trať.

Lidi nejezdí do zahraničí jen autem nebo nelétají jen letadlem. Už dávno zde existovaly mezinárodní vlakové spoje, jejichž počet se od té doby několikanásobně zvýšil. Není důvod je utlumovat. A jelikož jsme v samém středu Evropy, pak by podle mě pro nás bylo velmi výhodné stát se železniční křižovatkou.

+21/−2
2.7.2016 11:01

T96o23m48á72š 47M29o85r25a68v77č24í43k 3657646403825

Co znamená vnitrostátní charakter? Intenzitou to bude mít vnitrostátní charakter. S tím se počítá, že v našem dopravním ostrově bude "nejziskovější" úsek Praha-Brno.

+4/0
2.7.2016 11:08

Z33d39e20n26ě28k 23H28r77u27b38ý 5365788831286

Ale ona může mít i vnitrostátní charakter. Průměrná vzdálenost ICE v Německu je cca 70km. Takové spojení na našem území Plzeň - Pha - Pce/HK - Olomouc a dále na sever/Ostrava a na jih/Brno dává smysl. S plánovanou odbočkou v Pce/HK na Polsko. Na této trase jsou stotisícová města. Trasa přes Vysočinu je nesmyslná.

+3/−4
2.7.2016 11:13

J45i44ř11í 30K37o45c43u90r62e10k 6125574745528

Praha-Jihlava-Brno-Ostrava vyjde kratší než dělat uzel "u Třebové" a od něj do tří stran. Kromě toho Váš model neřeší relaci Brno-Ostrava.

Ale postavíme více tratí a budeme jezdit Praha-Brno o 50 km delší trasou, přičemž Vysočinu nadobro odepíšeme, stejně jako propojení jihu Moravy s jihem Čech.

Propojení Prahy Hradubic a Olomouce je už dneska na dobré úrovni. Zatímco ten jih je na úrovni velmi špatné.

+4/0
2.7.2016 15:37

R18a53d47e22k 24J96a66n13a55t36a 9295836944692

Naprostá většina cestujících v TGV Mnichov-Paris je vnitrostátních. V přeshraničním úseku Karlsruhe-Strasbourg cestujících nejméně. Je to tak téměř u všech VRT na světě (napadá mě výjimka jen Eurostar pod La Manche spojující megapole Paris a London). Protože vnitrostátní vazby jsou silnější (příbuzní, kamarádi, obchod, práce, ..).

To samozřejmě neznamená, že by neměly jezdit mezinárodní vysokorychlostni spoje. Ale je dobré, když těsně před a za hranicí je velké město (zde Karlsruhe a Strasbourg), které zajistí, že vlak nepojede přes hranici poloprázdný přiliš dlouho.

+8/0
2.7.2016 11:20
Foto

J55a19n 92V16a40l50a41l79í42k 6446379930496

no a co jako ja jel z Prahy do Drážďan

tudíž z Česka do Německa

a to je také mezinárodní spojení...

0/0
2.7.2016 11:31

J42o76s20e24f 69K47u74b69e73š 9895235649864

Malý? Právě naopak, řekl bych. Pokud zkrátíte cestu z Prahy - do Brna na 1 hodinu, bude tím jezdit cestujících tolik, že současné studie počítají každých 15 minut s vlakem nejvyšší kategorie. Do toho obsluha Jihalvy/Havl. Brodu a pokud dojde k dalšímu rozšíření, tak to bude páteřní trasa. A věřte, že tam právě bude vnitrostátní přeprava ta hlavní. Stačí se podívat do Rakouska na Westbahn,tam rozhodně většina cestujících nejede do zahraničí.

+4/0
2.7.2016 14:50
Foto

B61r42o87n73i10s52l50a72v 45G53a16b94r27y34š 2212379201

No dobře, zmýlil jsem se. Ale ani nevíte, jak jsem za to rád. :-) Aspoň je vidět, že ten přínos bude mnohem větší, než jsem čekal.

Svým způsobem bych z toho těžil i já, protože bych se nemusel stěhovat do Prahy za prací, ale můžu zůstat v Brně, kde je mi mnohem lépe. :-)

Ale za názorem, že by síť vysokorychlostních tratí měla být celoevropská, podobně jako dálniční síť, si stojím.

+5/0
2.7.2016 15:50

S13t84a30n56i34s36l45a21v 59P45ř29i10b80y28l 1799518531886

Aby řešit trať z Mnichova do Paříže, to je mi fakt putna, Snad jedině část z Mnichova Hradiště.

+1/−10
2.7.2016 10:20

S98t90a67n43i83s52l76a96v 33P13ř29i52b23y63l 1419628861376

Sorry to patřilo k Petrovi Tyčkovi.

0/0
2.7.2016 10:21

J43i39ř36í 15P52r62ů50š16a 7315722635349

Zajímavé a důležitá je věta že na více jak pěti hodinách jízdy je celých šest zastávek..... čili tak Plzeň - Praha - Brno - Ostrava.....

+1/0
2.7.2016 10:09

P36e52t72r 45T21y46č52k68a 6105762799372

Je to rychlodraha a ta spojuje jen ty nejvetsi mesta. Pokud chces do mensiho mesta tak musis prestoupit.

+4/0
2.7.2016 10:14

J12a42n 91S17k32ř64i67v28á41n51e18k 3246616936

No to asi jo, ale když tam ten rychlovlak nejede, tak se ta trať dá využít pro rychlíky nebo osobáky. A ten tě doveze dotoho Brna nebo Prahy rychlej než dnes a tam pak můžeš přestoupit na rychlovlak.R^

+1/0
2.7.2016 10:25

R47a15d92e76k 30J13a42n98a75t75a 9795766524942

Nevím zda prudíte, či jde jen o neznalost.

Po LGV Est jezdí různé vrstvy spojů TGV. Některé jezdí Paris-Strasbourg nonstop. Některé zastavují v zastávkách po cestě (např. Meuse). Některé z vysokorychlostní trati sjedou a pokračují do jiných francouzských měst (např. Metz) popřípadě do Frankfurtu či Lucemburku.

Obdobně by i VRT v ČR měly více zastávek, než myslíte, v některych by nestavěly všechny spoje, a napojení na ostatní železniční síť.

+7/0
2.7.2016 10:36

J20i28ř37í 65P58r98ů12š20a 7695422835669

Z nějakého důvody vypadla druhá půlka příspěvku. ....Je třeba zapomenout na zastávky typu Jihlava,Velká Býteš, Přerov.....kterou jsou stále intenzivně prosazovány.

0/−1
2.7.2016 12:59

R14a45d91e84k 44J57a82n27a97t47a 9755326554762

Proč? Když už se trať staví, jsou více náklady na stavbu zastávky či sjezdu na klasickou trať minimální. Samozřejmě v těchto zastávkách nebude zastavovat každý spoj, ale třeba jen každý třetí. Je to jako byste trvdil, že se nevyplatí na D1 postavit exit u Humpolce. Navíc taková zastávka vylepší obraz trati mezi místními obyvateli, což je rovněž důlůežité (méně protestů a soudních sporů).

+4/0
2.7.2016 13:07

J93i13ř66í 26K37o55c21u72r18e23k 6235514655618

Být váma, podíval bych se jak to funguje jinde ve světě, kde mají s VRT mnohem více zkušeností. To především proto, abychom neopakovali stejné chyby, ze kterých se oni už poučili.

Opakování cizích chyb je znakem hlouposti. A zaručuju vám, že cestující lidé se chovají z pohledu statistiky stejně všude na světě. Tudíž na zastávku v Přerově se budou sjíždět lidé z celého okolí, včetně Olomouce a Zlína. Ať už autobusem nebo vlakem. Dokážu si představit dvě rychlé vrstvy - jedna jedzdící Praha-Brno-Ostrava/Vídeň bez mezilehlých zastávek a druhá, pomalejší zastavující mezi. Přčemž ta rychlá pojede Praha-Brno za hodinu a ta pomalejší za 1:30. A vymete Benešov, Humpolec a Jihlavu. Přičemž v Jihlavě se připojí IC vrstva z nové linky Budějovice-Brno-Zlín/Žilina. Možná vznikne i linka Plzeň-Praha-Brno-Blava.

+3/0
2.7.2016 15:52

P90e37t44r 59T92y63č97k96a 6165892409312

Snad by jste nechteli po Ťokovi aby neco takoveho resil?

+8/0
2.7.2016 10:06

J92i35ř95í 71K51o14c19u81r14e98k 6535534155378

Necheme. Po něm raději opravdu ne.

+1/0
2.7.2016 16:20

F54r41a37n78t70i92s90e31k 35K70o12f25r39o91n 8770969962751

O co pomalejší tratě SŽDC staví, o to jsou dražší.

+13/0
2.7.2016 10:04

R84a15d61e85k 75J45a70n19a41t83a 9575916834902

Doplním, že otevřením této trati ze zkrátí na historické minimum i cesta vlakem z Paříže do Prahy, kdyby tak chtěl někdo jet. S přestupem ve Stuttgartu, Norimberku a Chebu to vyjde na 10 hod 39 min.

Po francouzském území je průměrná cestovní rychlost 212 km/h, po německém 97 km/h, po českém 75 km/h.

+26/0
2.7.2016 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.