Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičů autobusů je žalostně málo. Některé spoje už hlásí výpadky

Nedostatek řidičů začal po průmyslu ovlivňovat i veřejnou dopravu. Řidičů chybějí tisíce a některé spoje tak nejezdí. Jedná se o dlouhodobý problém, jenže platy jsou nízké, a tak tato profese mladší ročníky neláká. Odboráři chystají stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a92n 78V72a47c19h23u11d80a 7512886837178

;-O A bude hůř.!! Lidi přestávají pracovat,protože si za ten plat nic nekoupí..

0/−2
6.7.2016 23:55

P91a46v54e79l 12M44o97r22a51v69e83c 3982869192878

Vážně?

Vážně lidi přestávají pracovat? Tak proč klesá nezaměstnanost?

A když jako přestanu pracovat (dohodou o ukončení prac.poměru takže nemám nárok na všechny soc.dávky), tak budu mít víc peněz abych si koupil potřebné?

+2/0
7.7.2016 9:19

M18a20r63e83k 88V16i65l33č 7946877470435

Je to všude stejné od zdravotnictví přes dopravu a třeba strojařinu, pánové v nejvyšším vedení firem znají jen jedno, ubude práce propustíme zaměstnance, no a když bude práce více? Však nějak to uděláme, třeba tím že ubude spojů v dopravě nebo třeba ve zdravotnictví se prodlouží čekací doby na operace například. Pryč s tím smetím které bere deseti násobky průměrné mzdy, na takové rozhodnutí přijde i průměrný student učiliště. Až vymizí tento odpad z vedení firem pak se možná začne pomalu něco měnit.

+1/−1
6.7.2016 16:53

O38n80d60ř54e76j 93L37o21š77o10t65h 1925895765241

Ženský, proč ne. Ve Francii jich jezdí v MHD hodně a zvládají to.

Jinak tohle je problém peněz, osobně bych tu práci nedělal za méně jak 30000 měsíčně a ani to není žádná výhra za tu zodpovědnost.

+5/0
6.7.2016 3:33

P12e33t94r 73Č60i10h35á92k 7691860144937

Nejen řidičů, prodavačů a dalších. Česká republika dospěla do fáze, kdy už nikdo nebude chtít dělat celé dny dlouho do noci a za: dá se těm almužnám v roce 2016 ještě říkat výplata? U řidičů je to riziko, že vozí cestující a pracovat tolik hodin v kuse, to už se rovná veřejnému ohrožení.

+9/0
5.7.2016 20:15

D10a35n23i58e90l 64K11o68t40a90s 1256168153587

p.Daniel Adamka ARRIVA říká že mu chybí 150 řidiču ale proč za málo peněz žádná muzika. že nemá kdo jezdit u tehle firmy není se čemu vubec divit, málo peněz hodně hodin stravených v práci, žadné volno, arogantní chovaní nadřízené co by pak chtěl.

peníze na platy jsou ..... ale na ty jejich !!!!!!

+7/0
5.7.2016 20:11

A97u20g18u54s70t 92F21o91r63m10á10n24e85k 6425139870896

A vy se divíte ? Při těch nárocích na ně.

0/0
5.7.2016 18:49

R66a71d98o37m84í64r 50K73r37u88p18i82č20k18a 9874672120125

Bohate by stacilo, kdyby majitele firem znali alespon elementarni zakonitosti trhu. Pokud je nedostatek jakychkoliv lidi, je zde naprosto jednoduche reseni, staci zvednout mzdy a lidi prijdou.

+8/0
5.7.2016 18:36
Foto

J25a84n25a 26K21o81z18á71k23o58v76á 78V67o65l52r11á57b43o15v30á 9223554665801

Ano, přijdou, ale kraj jako objednavatel veřejného autobusové dopravy to nezaplati, takže zase odejdou i s odstupným, nebot všichni by chtěli jezdit levně, kvalitními a bezpečnými autobusy, dobře placenymi ridici. Oni totiž mohou s Arrivou smlouvu vypovědět, ale není tu žádna jina firma, ktera tuto sluzbu převezme za stejných podmínek.

0/0
5.7.2016 19:32

M42a13r13t18i53n 91K21o55l82a40c87e12k 5749497603273

da se to říct i jinak. Stát a kraj si zaplatil za služby, cena byla dohodnuta a dokonce nabídnuta dopravcem. Takže teď by dopravce měl dostát svému slibu a nabízet poptávané služby. To že nemá lidi je jeho problém. Je to snad soukromý dopravce, tak za něj neručí stát. Pokud jim budou vypadávat služby, tak by jim kraje měly dát ještě pokutu

+4/0
6.7.2016 10:03

D28a23v51i91d 96T58o31m51a39n 9195597542627

Nebo z dopravy udelat sluzbu jako jakoukoli jinou, jen nastavit pravidla (stari a stav vozu atd), urcit pevnou dotaci na km (nebo jeste lepe uplne zrusit) a at si lidi zaplati, cim chteji jet. U kamionu to tak funguje, takze model je to funkcni.

0/0
6.7.2016 15:32

P80e88t69r 27K44r82e17j77z98e28k 7319466

To je furt naříkání,lidi by byly ale za ty prachy nikdo volantem točit nepůjde,to by musely sakra přitlačit,autobus plný lidí,když se něco stane tak kriminál to jistí a za 13 čistá ruka?jděte se bodnout.:-)

+5/0
5.7.2016 17:58

A30u94g36u77s49t 36F17o81r86m11á98n13e74k 6835839810616

nevím odkud jste, ale Kavka v Mostě velkoryse nabízí 9900 Kč hrubého.

+1/−1
5.7.2016 18:50

Š77t43e41f66a92n 12F51r28i83č39a 7652538483296

Je to otázka mezd.

+4/0
5.7.2016 17:57

J94a30r54o75s63l94a73v 89K82a51d71l74e78c 5891659522601

Oni se už socialističtí řidiči vyčerpali a noví se nezajišťovali. Za těch podmínek a odměny dělat budou jenom zoufalci. Chtělo by to zkrátit pracovní dobu, když už je nepřetržitá a vytvořit sociální zázemí. Bez toho to v dnešní době stylem středověk nepůjde...;-D

+10/0
5.7.2016 17:05

M98i35r26o30s83l88a79v 37B91á83r59t64a 8954500380487

Hlavně, že máme tolik přemnožených pracovníků v kultuře - a to ještě mají podle Hermana dostat přidáno 7%. Podobně je to u sportovních bafuňářů a jinde. Ale výrobní podniky si stěžují, že nemají pracovníky. Co se divíme. Velký dramatik byl velký žvanil a od té doby je i žvanění placeno daleko lépe než nějaká skutečně užitečná práce.

+7/−5
5.7.2016 16:49

P81e13t82r 29K17r29e85j87z87e60k 7899946

tak co si budeme nalhávat,dělat u pásu a dělat třeba údržbáře v divadle je sakra rozdíl,ted státní zaměstnanci dostávají přidáno,tak se zašít někde pod státní organizaci to by bylo panečku živobytí ani se těm mladým nedivím,dnes už každý nečumí jenom na peníze ale i na to,co za to budu muset udělat,jestli mám dělat u pásu za 120 brutto na hod nebo kulisáka za 100,tak je to jasný.;-)

+2/0
5.7.2016 18:04

D27a32v61i62d 40M78a66l28i32n97a 1210403740483

Ridiču je dostatek! Jen bláznu, co si nechají za odpovednou práci zaplatit almužnou naštestí ubyvá. ;-)

+11/0
5.7.2016 16:38

L70i20a23n34a 85V10o42l36k96o85v81á 9336526784486

Děsí mě věta: Autoškolu zaplatíme. Dříve musel řidič mít nejprve praxi na nákladních autech, to už neplatí? Proto je víc havárek autobusů?

+2/0
5.7.2016 16:16
Foto

J38i41ř32í 98D84v19o69ř32á96k 5345269830208

Ne . Stačí papíry na osobák a okamžitě jdou udělat papíry na autobus . Bohužel . Prakticky osumnáctiletý člověk , který má ujeto pár km v autoškole ,může legálně řídit autobus s padesáti lidmi třeba do Chorvatska.

+1/−2
5.7.2016 16:25

P25e82t91r 52M53a67c58o74u73r63e73k 5884618906357

To se pletete, protože je to od 24let. Od 21ti může mít D1, tedy omezeno počtem cestujících.

+2/0
5.7.2016 17:05
Foto

J75i79ř17í 36D86v78o93ř65á87k 5415899390118

Pardon , omlouvám se . Možná se něco změnilo , ale žiji v představě , že ještě před " pár " lety to šlo od osumnácti z B . Možná nějaká změna , nebo žiji ve špatných informacích .

0/0
5.7.2016 17:20

P87e26t10r 69M25a32c20o23u92r38e78k 5844308726637

V pohodě. Ta změna byla " nedávno" . Cca 5 let? S nějakou změnou zákona 361

0/0
5.7.2016 18:22

D77a57v19i32d 27T44o56m26a26n 9895967402317

To taky neni az tak uplne pravda.. V 21ti muze ziskat plne D, bude mit delsi skoleni ale MHD jezdit muze a to klidne s kloubem.

0/0
6.7.2016 15:36

J27i14n20d63ř37i56c86h 57Š63k14o72p38e79k 4215811500375

ne, to už dánvo neplatí, že by člověk, co chce E musel mít praxi na C, kdo chce D musí mít praxi na C

0/0
5.7.2016 16:34

J51a65n 15N39o87v39o31t66n22ý 7666403983823

dřív vyráběla zadara řidiče základní vojenská služba,"C" řidičák měl kdekdo,dostat se na kamion,musel mít praxi s menšími auty,o autobusu nemluvě.jak bude končit tato generace,budou dělat řidiče opálení doktoři a inženýři,co čekají v Německu,Řecku,Turecku,Libyi,...........

0/0
6.7.2016 11:24

M79i27l91o88š 95S88e27t24í56k 3729859164240

Za české platy ani náhodou. Ti mají, panečku, jiné požadavky.

0/0
7.7.2016 8:32

J53a46k93u46b 32K73n74e88c47h41t34o90v38s73k88ý 3960256891552

Dělníci jsou na tom platově ještě hůře s ani ne 12000 čistýho

+2/0
5.7.2016 15:59

M57a79r33i54a46n 90N25o92v33á22k 8934918292335

Kdo má na to pořídit si déčkový řidičák a profesní průkaz, který je výmyslem místní politické galerky za cca 60 000,- Rv [>-] Rv

+9/0
5.7.2016 15:25

P73a84v84e72l 74M43o65r33a93v41e85c 3662969662248

Tak píšou, že ten řidičák vám zaplatí zaměstnavatel, pokud pro nějk pak budete jezdit.

+3/0
5.7.2016 16:30

P38e27t40r 81V39o57ň43k30a 2907573559163

no za tu měsíční almužnu nikdyRv

0/0
5.7.2016 18:15

P80a51v75e53l 48M15o67r64a87v14e34c 3502559892338

Ale to už je pak o něčem jiném.. Já reagoval na nefér argument "kde vezmu peníze na řidičák?"

+1/0
5.7.2016 20:48

D85a90v68i78d 92T58o77m93a93n 9635207892747

Dnes si papiry zaplati jen opravdu malokdo, temer vsechny firmy umoznuji ziskani patricnych opravneni (vetsinou v soucinnosti s UP) bez toho, aby to dotycny platil. Naopak jeste dostane diky rekvalifikaci vyssi podporu.

0/0
6.7.2016 15:38

J39i64ř93í 24D29o37n84ě81k 2275873476619

Tak proč machrují že mají za sebou kolos Deutche Bann,když nejsou chopni řidiče zaplatit...směrem na západ by si tohle nedovolí,ale že jsou v Čechách tak se tu bude jezdit za almužnu...

+12/0
5.7.2016 15:14

M39a11r36t34i92n 88K35a49r33á56s38e32k 9778613568138

Myslite jako ze na zapade plati ridicum s pleziru vice nez je nezbytne nutne aby meli jakz takz nejaky stav se ktery odjezdi co je treba?

+1/0
5.7.2016 19:03

D56r80a88h38o24m91í35r 32S19t19r31o28u14h51a67l 4135308272634

Jenže na západě, když se nedohodnou se zaměstnavatelem na platech, tak prostě jdou stávkovat. Když vám stojí u dopravní firmy kamiony na dvorku, zákazníci neustále žhaví telefony a zaměstnanci řvou pod oknem, tak buďto přidáte, nebo zkrachujete.

U nás je to jiné. Nikdo si nestěžuje, dokud není v pr.eli, a protože lidi se dostávají do problémů po jednom, tak si toho nikdo nevšímá. Tenhle "český proces" se potom projevuje tím, že skrytě ubývají lidi. Žehlí se to přesčasama a opět si nikdo nestěžuje, protože si přece na přesčasech vyděláte pár korun navíc, ne?

Nikdo si nestěžuje na to, že chodí celý týden na dvanáctky a je unavený. Má přece pár korun navíc. Každej odchozí řidič zhoršuje podmínky svým spolupracovníkům a ti taky potom odcházejí.

Manažeři se to snaží vykrývat outsourcingem, ale nakonec není kde brát, protože jim to nikdo nechce dělat. Teď přijde na řadu ždímání těch, kterým zaplatili profesní průkaz. A pořád nikdo nestávkuje.

Na západě stávka není jen vynucovacím prostředkem zaměstnanců. Většinou to signalizuje vlastníkům firmy, že manažeři něco dělají špatně. U nás je národním zvykem říct, že ten, kdo stávkuje, je lemra. Žádná solidarita. Odbory jsou považovány za póvl.

Dokud bude člověk, který zodpovídá za padesát lidí nebo čtyřicet tun za zády, dostávat minimální mzdu, nikdy se řešení téhle situace nedobereme. Němci a Francouzi zavádí minimální plat pro řidiče, kteří operují na jejich území. Proč asi? Protože by se to hodilo jejich firmám? Vždyť stačí při nedostatku lidí přetáhnout lidi z východu, ne? A nebo že by na tom něco bylo?

0/0
7.7.2016 10:45

J57o51s69e10f 73T83r50ö51g82l 8369712466666

Arriva by měla dostat výpověď. V Teplicích zavedla novou autobusovou linku do Prahy, na kterou řidiče má. Vysoutěženou a krajem+městem objednanou dopravu nezvládá zabezpečit, protože "nejsou lidi".

+7/0
5.7.2016 14:24

M79a80r34t46i98n 19K46a46r75e13š 2246830678172

Stat svoji politikou dlouhodobe podporuje pouze dopravce. Na ridice nebero nikdo ohled, skoro vsude se k nim chovaji jako ke kusu hadru. Je zcela logicke, ze v tom jak je vse nastaveno, je ridic nejhute ohodnoceny. Nikomu neprijde divny, ze pracuji za minimalni mzdu, ze stat ma diky tomu kulovy na danich. Tise se to prechazi od revoluce, kdy kazdej lital od nevidim do nevidim a kolecka hazel ve stylu vecernicka z auta ven. A tim si castene pani ridici zavarili i sami sobe. Do budoucna...je jedno jestli bus ci kamion. Dalsi pruser je to ze tu neexistuje spodni strop tarifu za prepravu, kdy by proste neslo jit pod urcitou cenu. Podrazeni cen je dalsi sport, stejne jako pretezovani sklapecek, ktere vsichni toleruji, vcetne policie ceske republiky. Stat odmita prijmout zakony, ktere by castecne narovnaly tento stav, protoze to vyhovuje vsem financne zainteresovanym. Pokud nebudou penize na ridice, nebudou ani ridici. A vi se to jiz spoustu let. Martin Kares, sdruzeni ridicu cz z.s.

+4/0
5.7.2016 14:24
Foto

Z44d81e88n35ě11k 59S96v98o61b86o79d24a 1542728509521

No jo, to se radši budou dovážet ukrajinci, asiati nebo třeba eskymáci, jen aby se nemuselo zaplatit řidičům. Průměrnou mzdu dorovná managment a statisticky všechno v cajku...

+3/0
5.7.2016 14:21

M95a47r71t63i47n 33K26a31r14á21s79e27k 9818473548268

OK jak byste teda resil situaci, ve ktere je vetsina autobusovych dopravcu - mate smlouvu s mestem/krajem, ktera je na hranici rentability, mesto vam v zadnem pripade nic navic neda a najednou maji ridici vetsi pozadavky na mzdy?

+1/−1
5.7.2016 15:10

J16a75n 16S69v92o11b69o85d69a 3807294469653

Proč tedy dopravní společnosti ty smlouvy podpisují? To, že nebudou moci adekvátně zaplatit řidiče již přece musí vědět při podpisu. Nj, ale však on jim to někdo nakonec za tu almužnu odjezdí...

+4/0
5.7.2016 15:19

M83a63r73t94i33n 16K75a22r14á68s21e64k 9668303888798

Ty smlouvy jsou vetsinou dost dlouhodobe, v dobe podpisu nemeli se shanenim ridicu problem..

0/−1
5.7.2016 15:25

P78e27t23r 41M63a18c77o66u80r58e94k 5764848926667

V severočeském kraji snížili mzdy a to jen proto, aby soutěž vyhráli a je to cca 2 roky. A zrovna Arriva toto udělala.

+1/0
5.7.2016 17:10

P13e79t64r 30S56v16o31b58o41d78a 4137115168943

To ale nikoho neomlouvá - tyto firmy mají kalkulovat i s tímto rizikem. Pokud takto "podryjí" cenu a pak doufají, že řidičům budou moct dávat tu stejnou almužnu jako před x-lety tak je to jejich problém a ať si to vyřeší jak chtějí. Adekvátním "trestem" v tržním hospodářství za tuto chybu je ztrátové hospodaření a tak to je v pořádku...

+1/0
5.7.2016 17:21

M14a36r79t80i16n 89K63a16r15á12s74e85k 9168243748218

Ale oni to prece resi jak chteji ne?

0/0
5.7.2016 18:59

P97a37v20e12l 17M84o12r10a41v72e56c 3682809622598

Hlavně že vláda chce sypat peníze do krachujícího OKD, aby tam prodloužila agónii a nedovolila horníkům změnit zaměstnání třeba na řidiče autobusů.RvRvRv

+12/0
5.7.2016 12:23

J17i71n70d75ř32i24c95h 77Š12k12o95p73e62k 4545701980175

jasně, už vidím horníky celý nadšený, jak půjdou dělat za zlomek své mzdy řidiče

+4/−1
5.7.2016 12:31

M83a29r79e75k 89M13a86l29ý 1342788481430

Tak ať jdou na pracák a berou podporu. A ať tam jdou s odstupným dle zákona, nic navíc... oni se pak proberou.

+7/−1
5.7.2016 12:55

J43i94n34d51ř51i67c24h 45Š47k51o95p12e58k 4185101200205

nj, ale těžba uhlí je trochu jiný případ než když např. zavřou montovnu

0/−1
5.7.2016 13:04

M48a54r70e73k 49M84a61l82ý 1832268671830

Několik stovek propuštěných horníků je lidsky víc než několik stovek propuštěných např. montérů? Pořád platí to socialistické "já jsem horník, kdo je víc"?

+11/−1
5.7.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.