Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičů autobusů je žalostně málo. Některé spoje už hlásí výpadky

Nedostatek řidičů začal po průmyslu ovlivňovat i veřejnou dopravu. Řidičů chybějí tisíce a některé spoje tak nejezdí. Jedná se o dlouhodobý problém, jenže platy jsou nízké, a tak tato profese mladší ročníky neláká. Odboráři chystají stávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a59n 86V33a59c48h71u58d33a 7332186627778

;-O A bude hůř.!! Lidi přestávají pracovat,protože si za ten plat nic nekoupí..

0/−2
6.7.2016 23:55

P71a88v18e54l 76M44o34r23a43v55e84c 3872319862518

Vážně?

Vážně lidi přestávají pracovat? Tak proč klesá nezaměstnanost?

A když jako přestanu pracovat (dohodou o ukončení prac.poměru takže nemám nárok na všechny soc.dávky), tak budu mít víc peněz abych si koupil potřebné?

+2/0
7.7.2016 9:19

M24a14r19e13k 61V72i56l84č 7256177390825

Je to všude stejné od zdravotnictví přes dopravu a třeba strojařinu, pánové v nejvyšším vedení firem znají jen jedno, ubude práce propustíme zaměstnance, no a když bude práce více? Však nějak to uděláme, třeba tím že ubude spojů v dopravě nebo třeba ve zdravotnictví se prodlouží čekací doby na operace například. Pryč s tím smetím které bere deseti násobky průměrné mzdy, na takové rozhodnutí přijde i průměrný student učiliště. Až vymizí tento odpad z vedení firem pak se možná začne pomalu něco měnit.

+1/−1
6.7.2016 16:53

O44n89d86ř60e74j 69L86o57š11o72t77h 1165985835871

Ženský, proč ne. Ve Francii jich jezdí v MHD hodně a zvládají to.

Jinak tohle je problém peněz, osobně bych tu práci nedělal za méně jak 30000 měsíčně a ani to není žádná výhra za tu zodpovědnost.

+5/0
6.7.2016 3:33

P94e13t12r 45Č38i60h30á43k 7281230144117

Nejen řidičů, prodavačů a dalších. Česká republika dospěla do fáze, kdy už nikdo nebude chtít dělat celé dny dlouho do noci a za: dá se těm almužnám v roce 2016 ještě říkat výplata? U řidičů je to riziko, že vozí cestující a pracovat tolik hodin v kuse, to už se rovná veřejnému ohrožení.

+9/0
5.7.2016 20:15

D15a25n14i92e46l 47K61o89t32a55s 1936198283437

p.Daniel Adamka ARRIVA říká že mu chybí 150 řidiču ale proč za málo peněz žádná muzika. že nemá kdo jezdit u tehle firmy není se čemu vubec divit, málo peněz hodně hodin stravených v práci, žadné volno, arogantní chovaní nadřízené co by pak chtěl.

peníze na platy jsou ..... ale na ty jejich !!!!!!

+7/0
5.7.2016 20:11

A39u49g51u36s12t 14F76o83r60m80á23n71e11k 6315249560676

A vy se divíte ? Při těch nárocích na ně.

0/0
5.7.2016 18:49

R46a69d67o81m42í95r 79K40r67u47p93i64č48k19a 9914262930315

Bohate by stacilo, kdyby majitele firem znali alespon elementarni zakonitosti trhu. Pokud je nedostatek jakychkoliv lidi, je zde naprosto jednoduche reseni, staci zvednout mzdy a lidi prijdou.

+8/0
5.7.2016 18:36
Foto

J79a91n91a 21K10o33z30á63k33o79v73á 46V39o74l75r87á56b48o59v60á 9953534705941

Ano, přijdou, ale kraj jako objednavatel veřejného autobusové dopravy to nezaplati, takže zase odejdou i s odstupným, nebot všichni by chtěli jezdit levně, kvalitními a bezpečnými autobusy, dobře placenymi ridici. Oni totiž mohou s Arrivou smlouvu vypovědět, ale není tu žádna jina firma, ktera tuto sluzbu převezme za stejných podmínek.

0/0
5.7.2016 19:32

M43a66r82t28i22n 71K30o55l16a98c43e64k 6745359694440

da se to říct i jinak. Stát a kraj si zaplatil za služby, cena byla dohodnuta a dokonce nabídnuta dopravcem. Takže teď by dopravce měl dostát svému slibu a nabízet poptávané služby. To že nemá lidi je jeho problém. Je to snad soukromý dopravce, tak za něj neručí stát. Pokud jim budou vypadávat služby, tak by jim kraje měly dát ještě pokutu

+4/0
6.7.2016 10:03

D61a78v72i98d 66T31o17m28a88n 9605617522657

Nebo z dopravy udelat sluzbu jako jakoukoli jinou, jen nastavit pravidla (stari a stav vozu atd), urcit pevnou dotaci na km (nebo jeste lepe uplne zrusit) a at si lidi zaplati, cim chteji jet. U kamionu to tak funguje, takze model je to funkcni.

0/0
6.7.2016 15:32

P42e35t35r 30K96r76e42j50z11e51k 7609586

To je furt naříkání,lidi by byly ale za ty prachy nikdo volantem točit nepůjde,to by musely sakra přitlačit,autobus plný lidí,když se něco stane tak kriminál to jistí a za 13 čistá ruka?jděte se bodnout.:-)

+5/0
5.7.2016 17:58

A28u40g39u41s20t 22F30o77r25m97á27n80e71k 6385229580646

nevím odkud jste, ale Kavka v Mostě velkoryse nabízí 9900 Kč hrubého.

+1/−1
5.7.2016 18:50

Š39t60e19f76a88n 73F73r18i43č77a 7582368933606

Je to otázka mezd.

+4/0
5.7.2016 17:57

J37a21r50o47s90l77a86v 77K47a40d73l50e43c 5171549582681

Oni se už socialističtí řidiči vyčerpali a noví se nezajišťovali. Za těch podmínek a odměny dělat budou jenom zoufalci. Chtělo by to zkrátit pracovní dobu, když už je nepřetržitá a vytvořit sociální zázemí. Bez toho to v dnešní době stylem středověk nepůjde...;-D

+10/0
5.7.2016 17:05

M63i83r85o71s89l50a80v 39B65á64r32t75a 8434710510317

Hlavně, že máme tolik přemnožených pracovníků v kultuře - a to ještě mají podle Hermana dostat přidáno 7%. Podobně je to u sportovních bafuňářů a jinde. Ale výrobní podniky si stěžují, že nemají pracovníky. Co se divíme. Velký dramatik byl velký žvanil a od té doby je i žvanění placeno daleko lépe než nějaká skutečně užitečná práce.

+7/−5
5.7.2016 16:49

P47e89t68r 31K89r31e80j76z60e23k 7789136

tak co si budeme nalhávat,dělat u pásu a dělat třeba údržbáře v divadle je sakra rozdíl,ted státní zaměstnanci dostávají přidáno,tak se zašít někde pod státní organizaci to by bylo panečku živobytí ani se těm mladým nedivím,dnes už každý nečumí jenom na peníze ale i na to,co za to budu muset udělat,jestli mám dělat u pásu za 120 brutto na hod nebo kulisáka za 100,tak je to jasný.;-)

+2/0
5.7.2016 18:04

D47a39v66i62d 84M19a94l52i18n88a 1460693680183

Ridiču je dostatek! Jen bláznu, co si nechají za odpovednou práci zaplatit almužnou naštestí ubyvá. ;-)

+11/0
5.7.2016 16:38

L34i22a63n11a 13V68o32l29k95o27v84á 9376776414136

Děsí mě věta: Autoškolu zaplatíme. Dříve musel řidič mít nejprve praxi na nákladních autech, to už neplatí? Proto je víc havárek autobusů?

+2/0
5.7.2016 16:16
Foto

J18i20ř76í 71D77v90o36ř97á69k 5905349750978

Ne . Stačí papíry na osobák a okamžitě jdou udělat papíry na autobus . Bohužel . Prakticky osumnáctiletý člověk , který má ujeto pár km v autoškole ,může legálně řídit autobus s padesáti lidmi třeba do Chorvatska.

+1/−2
5.7.2016 16:25

P23e58t52r 98M61a81c96o67u23r58e19k 5194798286437

To se pletete, protože je to od 24let. Od 21ti může mít D1, tedy omezeno počtem cestujících.

+2/0
5.7.2016 17:05
Foto

J48i77ř57í 40D63v49o98ř77á69k 5965899270968

Pardon , omlouvám se . Možná se něco změnilo , ale žiji v představě , že ještě před " pár " lety to šlo od osumnácti z B . Možná nějaká změna , nebo žiji ve špatných informacích .

0/0
5.7.2016 17:20

P23e93t20r 78M92a34c15o46u73r84e74k 5954438446937

V pohodě. Ta změna byla " nedávno" . Cca 5 let? S nějakou změnou zákona 361

0/0
5.7.2016 18:22

D61a67v61i97d 71T91o58m91a43n 9925227582237

To taky neni az tak uplne pravda.. V 21ti muze ziskat plne D, bude mit delsi skoleni ale MHD jezdit muze a to klidne s kloubem.

0/0
6.7.2016 15:36

J79i81n11d71ř63i98c54h 29Š47k39o26p55e23k 4955741910815

ne, to už dánvo neplatí, že by člověk, co chce E musel mít praxi na C, kdo chce D musí mít praxi na C

0/0
5.7.2016 16:34

J43a29n 15N14o25v12o45t91n54ý 7146633113763

dřív vyráběla zadara řidiče základní vojenská služba,"C" řidičák měl kdekdo,dostat se na kamion,musel mít praxi s menšími auty,o autobusu nemluvě.jak bude končit tato generace,budou dělat řidiče opálení doktoři a inženýři,co čekají v Německu,Řecku,Turecku,Libyi,...........

0/0
6.7.2016 11:24

M84i79l75o91š 65S90e83t12í41k 3449899744230

Za české platy ani náhodou. Ti mají, panečku, jiné požadavky.

0/0
7.7.2016 8:32

J37a45k51u58b 95K83n10e60c58h92t52o18v64s79k65ý 3790186931892

Dělníci jsou na tom platově ještě hůře s ani ne 12000 čistýho

+2/0
5.7.2016 15:59

M27a70r54i46a79n 30N39o82v17á78k 8124838252395

Kdo má na to pořídit si déčkový řidičák a profesní průkaz, který je výmyslem místní politické galerky za cca 60 000,- Rv [>-] Rv

+9/0
5.7.2016 15:25

P11a74v10e49l 95M18o78r11a25v35e86c 3322829112218

Tak píšou, že ten řidičák vám zaplatí zaměstnavatel, pokud pro nějk pak budete jezdit.

+3/0
5.7.2016 16:30

P27e32t33r 49V98o57ň52k82a 2987713379653

no za tu měsíční almužnu nikdyRv

0/0
5.7.2016 18:15

P11a91v81e56l 18M37o78r62a15v65e39c 3222859202258

Ale to už je pak o něčem jiném.. Já reagoval na nefér argument "kde vezmu peníze na řidičák?"

+1/0
5.7.2016 20:48

D55a28v58i56d 47T37o71m89a55n 9775447252807

Dnes si papiry zaplati jen opravdu malokdo, temer vsechny firmy umoznuji ziskani patricnych opravneni (vetsinou v soucinnosti s UP) bez toho, aby to dotycny platil. Naopak jeste dostane diky rekvalifikaci vyssi podporu.

0/0
6.7.2016 15:38

J58i91ř11í 77D68o51n77ě19k 2435773776939

Tak proč machrují že mají za sebou kolos Deutche Bann,když nejsou chopni řidiče zaplatit...směrem na západ by si tohle nedovolí,ale že jsou v Čechách tak se tu bude jezdit za almužnu...

+12/0
5.7.2016 15:14

M14a48r16t61i92n 21K62a87r41á95s63e49k 9248893378398

Myslite jako ze na zapade plati ridicum s pleziru vice nez je nezbytne nutne aby meli jakz takz nejaky stav se ktery odjezdi co je treba?

+1/0
5.7.2016 19:03

D12r35a78h73o22m96í13r 23S64t61r52o43u41h15a21l 4505808622424

Jenže na západě, když se nedohodnou se zaměstnavatelem na platech, tak prostě jdou stávkovat. Když vám stojí u dopravní firmy kamiony na dvorku, zákazníci neustále žhaví telefony a zaměstnanci řvou pod oknem, tak buďto přidáte, nebo zkrachujete.

U nás je to jiné. Nikdo si nestěžuje, dokud není v pr.eli, a protože lidi se dostávají do problémů po jednom, tak si toho nikdo nevšímá. Tenhle "český proces" se potom projevuje tím, že skrytě ubývají lidi. Žehlí se to přesčasama a opět si nikdo nestěžuje, protože si přece na přesčasech vyděláte pár korun navíc, ne?

Nikdo si nestěžuje na to, že chodí celý týden na dvanáctky a je unavený. Má přece pár korun navíc. Každej odchozí řidič zhoršuje podmínky svým spolupracovníkům a ti taky potom odcházejí.

Manažeři se to snaží vykrývat outsourcingem, ale nakonec není kde brát, protože jim to nikdo nechce dělat. Teď přijde na řadu ždímání těch, kterým zaplatili profesní průkaz. A pořád nikdo nestávkuje.

Na západě stávka není jen vynucovacím prostředkem zaměstnanců. Většinou to signalizuje vlastníkům firmy, že manažeři něco dělají špatně. U nás je národním zvykem říct, že ten, kdo stávkuje, je lemra. Žádná solidarita. Odbory jsou považovány za póvl.

Dokud bude člověk, který zodpovídá za padesát lidí nebo čtyřicet tun za zády, dostávat minimální mzdu, nikdy se řešení téhle situace nedobereme. Němci a Francouzi zavádí minimální plat pro řidiče, kteří operují na jejich území. Proč asi? Protože by se to hodilo jejich firmám? Vždyť stačí při nedostatku lidí přetáhnout lidi z východu, ne? A nebo že by na tom něco bylo?

0/0
7.7.2016 10:45

J88o64s37e62f 66T80r36ö49g61l 8379602626776

Arriva by měla dostat výpověď. V Teplicích zavedla novou autobusovou linku do Prahy, na kterou řidiče má. Vysoutěženou a krajem+městem objednanou dopravu nezvládá zabezpečit, protože "nejsou lidi".

+7/0
5.7.2016 14:24

M23a48r17t18i98n 14K81a16r45e92š 2956410678292

Stat svoji politikou dlouhodobe podporuje pouze dopravce. Na ridice nebero nikdo ohled, skoro vsude se k nim chovaji jako ke kusu hadru. Je zcela logicke, ze v tom jak je vse nastaveno, je ridic nejhute ohodnoceny. Nikomu neprijde divny, ze pracuji za minimalni mzdu, ze stat ma diky tomu kulovy na danich. Tise se to prechazi od revoluce, kdy kazdej lital od nevidim do nevidim a kolecka hazel ve stylu vecernicka z auta ven. A tim si castene pani ridici zavarili i sami sobe. Do budoucna...je jedno jestli bus ci kamion. Dalsi pruser je to ze tu neexistuje spodni strop tarifu za prepravu, kdy by proste neslo jit pod urcitou cenu. Podrazeni cen je dalsi sport, stejne jako pretezovani sklapecek, ktere vsichni toleruji, vcetne policie ceske republiky. Stat odmita prijmout zakony, ktere by castecne narovnaly tento stav, protoze to vyhovuje vsem financne zainteresovanym. Pokud nebudou penize na ridice, nebudou ani ridici. A vi se to jiz spoustu let. Martin Kares, sdruzeni ridicu cz z.s.

+4/0
5.7.2016 14:24
Foto

Z55d35e84n23ě68k 61S56v48o73b73o71d21a 1912848579501

No jo, to se radši budou dovážet ukrajinci, asiati nebo třeba eskymáci, jen aby se nemuselo zaplatit řidičům. Průměrnou mzdu dorovná managment a statisticky všechno v cajku...

+3/0
5.7.2016 14:21

M84a13r98t74i29n 92K97a13r50á75s79e36k 9538713408318

OK jak byste teda resil situaci, ve ktere je vetsina autobusovych dopravcu - mate smlouvu s mestem/krajem, ktera je na hranici rentability, mesto vam v zadnem pripade nic navic neda a najednou maji ridici vetsi pozadavky na mzdy?

+1/−1
5.7.2016 15:10

J98a61n 79S23v76o24b91o10d31a 3747744429453

Proč tedy dopravní společnosti ty smlouvy podpisují? To, že nebudou moci adekvátně zaplatit řidiče již přece musí vědět při podpisu. Nj, ale však on jim to někdo nakonec za tu almužnu odjezdí...

+4/0
5.7.2016 15:19

M87a21r96t58i93n 17K92a41r92á98s62e37k 9808713918818

Ty smlouvy jsou vetsinou dost dlouhodobe, v dobe podpisu nemeli se shanenim ridicu problem..

0/−1
5.7.2016 15:25

P30e94t11r 42M50a21c40o14u43r72e70k 5204978526547

V severočeském kraji snížili mzdy a to jen proto, aby soutěž vyhráli a je to cca 2 roky. A zrovna Arriva toto udělala.

+1/0
5.7.2016 17:10

P28e65t67r 62S64v82o76b58o64d47a 4887165618273

To ale nikoho neomlouvá - tyto firmy mají kalkulovat i s tímto rizikem. Pokud takto "podryjí" cenu a pak doufají, že řidičům budou moct dávat tu stejnou almužnu jako před x-lety tak je to jejich problém a ať si to vyřeší jak chtějí. Adekvátním "trestem" v tržním hospodářství za tuto chybu je ztrátové hospodaření a tak to je v pořádku...

+1/0
5.7.2016 17:21

M85a94r51t10i28n 11K78a72r10á93s75e79k 9918243308468

Ale oni to prece resi jak chteji ne?

0/0
5.7.2016 18:59

P81a43v49e53l 44M71o23r19a36v97e52c 3452469942618

Hlavně že vláda chce sypat peníze do krachujícího OKD, aby tam prodloužila agónii a nedovolila horníkům změnit zaměstnání třeba na řidiče autobusů.RvRvRv

+12/0
5.7.2016 12:23

J15i77n86d57ř77i29c20h 79Š50k75o54p64e72k 4865841900615

jasně, už vidím horníky celý nadšený, jak půjdou dělat za zlomek své mzdy řidiče

+4/−1
5.7.2016 12:31

M38a27r64e54k 66M18a81l24ý 1812428721300

Tak ať jdou na pracák a berou podporu. A ať tam jdou s odstupným dle zákona, nic navíc... oni se pak proberou.

+7/−1
5.7.2016 12:55

J57i42n36d14ř42i70c11h 15Š66k52o27p71e63k 4975771890165

nj, ale těžba uhlí je trochu jiný případ než když např. zavřou montovnu

0/−1
5.7.2016 13:04

M50a31r51e17k 89M17a28l39ý 1162478691140

Několik stovek propuštěných horníků je lidsky víc než několik stovek propuštěných např. montérů? Pořád platí to socialistické "já jsem horník, kdo je víc"?

+11/−1
5.7.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.