Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyměnila v Česku vlak, z Německa přivezla novější Desiro

Společnost Arriva vlaky začala nasazovat na spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem novější soupravy než dosud. Nástup modernějších vlaků paradoxně urychlila dnešní nehoda dopravce, při které jejich vlak usmrtil v Uhříněvsi osobu v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81n59t89o17n61í83n 43K48l23e68c31a82n90d85a 2310137295601

Řekněme si to na rovinu. Arriva je dceřinou společností DB, DB se zavázalo v Německu vyřadit neekologické vlaky. Neví kam s nimi, tak je dává na tratě do ČR. Když byl požadavek na kratší interval u vlaků Praha-Benešov, tak to nešlo kvůli prý přetížené trati. Nyní tam pustí Arrivu s těmito vlaky ... Osobně si raději počkám na elektrifikovaný vlak, než jet tímto. Jsem rád, že Praha nepodpořila integraci těchto dopravců na plně elektrifikované trati a je smutné, že je tam SŽDC pustila.

+7/−5
11.7.2016 19:47

J35i90ř22í 33K51o58c54u66r80e78k 6575804195788

Jenže tenhle "starý" "neekologický" vlak je stále po všech stránkách lepší než všechny ostatní motoráky v ČR. No dobře, sólo 810 žere míň. Ale to i autobus.

+3/−4
11.7.2016 20:55

J43a73n 32S45ů57r39a 4335303663922

Máte někde prosím odkaz na ten závazek o vyřazení neekologických vlaků a jejich seznam? díky moc

+5/−3
11.7.2016 21:18

L16u55c87i52a40n 80P79a77p69a74z14i96a61n 5574187401615

To si najděte sám, není to vůbec těžké.

+2/−2
11.7.2016 23:38

M93i13r63o89s42l59a51v 48Z26i63k84m54u89n36d 6148332287268

V Německu jezdí Desira u mnoha "jiných" dopravců, s tím vyřazováním bych byl opatrný ...

+8/0
12.7.2016 7:45

F94r70a11n36t10i97š78e20k 43M73a45t21ě73j37č27e76k 7383272123121

No byl bych raději, kdyby si s ní jezdila v Německu!

+1/−4
11.7.2016 18:04
Foto

M73a95r45t14i23n 27K93o32p79á48s10e72k 9433410229694

Vy co křičíte na Arrivu, že jezdí pod dráty, mrkněte se na to, kudy do Třenčína jede. Za Hradištěm už dráty nejsou a asi si tam nebude pronajímat jinou mašinu, když má svoji ;-)

+10/−6
11.7.2016 17:03

J59i67ř13í 64K21o31c25u76r12e15k 6885574375228

Správně by se měla přeprahat elektrická mašina ve Třebové, v Hulíně na vícesystém a ve Starém městě teprve na Diesel. Tak se to vždycky dělalo. Šotoušům vadí brejlovec Brno-Jihlava, že jezdí pod dráty. Celých 2,5 km.

0/−6
11.7.2016 20:52
Foto

J96i85ř31í 26I52n97c34z96é22d82y 2144555401949

Onehdy jsem v olomouci cekal na pendolino a prijela nejaka zelena regionova, ani se mi nechtelo verit, ze to jede snad s Trencina do Prahy, smrdelo to a nikdo do toho nenastoupil.:-)

+9/−6
11.7.2016 16:55

F73i71l77i42p 24H57r26ů70z24a 6478905526808

Viděl jste někdy Regionovu? A čím to prosím Vás smrdělo? A když do toho nikdo nenastoupil ani nevystoupil, tak jste určitě musel vědět jaká byla obsazenost ... :-)

0/0
12.7.2016 20:47

V68l11a17s37t46i94m66i50l 23S51v26o87b24o44d62a 7543298605644

Super R^.

+1/0
11.7.2016 16:14

J89i30ř13í 39N37e55v43r79l94a 8362713839357

Když pominu to, že mi přijde jako vyložená prasárna vůči přírodě na plně elektrifikované trať nasadit motorové jednotky, tak jaktože tady Arriva neuvádí svou obsazenost? Jezdím na té trati do Benešova často a vidím běžně jednoho dva lidi v celém jejich vlaku, občas pět, NIKDY však plno. Ať žije ekologický přístup, aneb Arriva se na této trať opravdu vyplatí...

+24/−3
11.7.2016 15:43

R98o27m65a94n 14P54o67l60á72č53e59k 5306609535

MHD už dávno není o ekologii, ale o tom, kdo co zaplatí to se odjezdí i kdyby jsme měli jezdit jenom s řidičem;-)

+1/0
11.7.2016 16:20

J98i22ř63í 26K93o85c36u61r59e64k 6715794805128

Správně by tedy tento vlak jezdit neměl a místo něj co? Autobusy?

+2/0
11.7.2016 20:56

J24a71n 24S51ů67r90a 4875963783662

Elektřina se u nás vyrábí z čeho? Z ekologického uhlí? Dieselové soupravy ČD na plně elektrizovaných tratích nevadí?

+6/−6
11.7.2016 21:19

F49r74a92n13t27i75š52e19k 75V12a43n66ě41k 1197774967977

Nejen z uhlí, třeba i z jaderné energie či větrných a solárních elektráren.

+2/0
12.7.2016 8:35

M47a66t10ú33š 34E73l64i45a11š 3390186614685

Ja som myslel, že v Česku sú aj atómové reaktory a vodné priehrady... Tie totiž znižujú celkovú uhlíkovú stopu v prípade výroby energie. Konkrétne je to 36% v prípade jadrovej energie a k tomu treba prirátať vodnú, veternú a drobný podiel solárnej energie. Mimochodom, kde jazdia naftové rušne pod elektrickým vedením?

+3/0
12.7.2016 9:06

J64o12s43e96f 76T29r92ö32g43l 8839212616146

Třeba osobáky na trase Most-Chomutov-Klášterec n.O.- Karlovy Vary, jezdí tu RegioShark popř. Regionova a trasa je komplet pod dráty. Předpokládám, že je to kvůli tomu, že mezi Kadaní a Kláštercem je styk soustav (ze stejnosměrných 3000V na střídavých 25 000 V, 50 hz) a ČD nemají žádnou vícesystémovou soupravu, tak holt jezdí dieslem, lepší než zbytečný přestup v pustině u prunéřovské elektrárny.

JInak část trasy se najde leckde, např. rychlíky Praha-Hradec Králové-Trutnov přepřahají (logicky) už v Hradci a jedou tedy Hradec-Jaroměř pod dráty, rychlíky Ústí n.L.-Liberec (opět zcela správně) nepřepřahají nikde a jedou pod dráty ÚL-Děčín východ atd.

+3/0
12.7.2016 9:37

J78i67ř56í 39E14r73b70e91n 1503394776427

Já pamatuju časy, kdy rychlíky Most-Liberec přepřahaly z peršingů a plecháčů na bardotky a brejlovce v Děčíně, obdobně přepřahaly v Jaroměři všechny vlaky Pardubice-Liberec i Hradec-Trutnov...

+2/−1
12.7.2016 15:50

J25i10r37k66a 26D45v44o56ř16á46k 4415330443428

A jelo to tejden.

+1/−1
12.7.2016 17:19

J57a14n 75H13o81r88a 6707291936

Uhlí se těží a je to přírodní surovina a nevyrábí se z něho elektřina.....;-D

0/0
14.7.2016 16:52

M96i87r70o35s44l90a76v 24Z71i65k63m61u28n64d 6648272477768

Motorové soupravy jezdí "pod dráty" nejen v Německu, ale také v Itálii.

Dvouvozové Desiro nebo 628 vyjde provozně levněji než elektrická lokomotiva s jedním nebo dvěma vozy. Je to tak.

Elektrická Desira v Německu nemají (mají je ve Slovinsku dvou nebo třívozová - 3 kV =, či v Bulharsku - tří nebo čtyřvozová na 25 kV ~).

Na kombinaci jezdící do Trenčína by byl ideální francouzský hybrid od Alstomu. Jednotky mají spalovací motor i sběrač.

Třeba ČD by potřebovaly "trojhybrid" na vlaky z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Do/z Berouna 3 kV =, z/do Písku 25 kV ~, mezi Berounem a Pískem motorově ...

V Maďarsku je to podobně, dokonce motorová souprava jede z Budapešti do Szegedu, ačkoli celé trať je elektrifikovaná ....

+3/0
12.7.2016 10:22

I15v96a41n 35M33a94r71e25k 6654268462

Cestující z Prahy do Trenčína a zpět by si zcela jistě tuto soupravu zasloužili ? ! R^ [>-]

+8/0
11.7.2016 15:20

M57a88t70ú94š 16B40e77n55a20k 9988644392313

Pri tom kde ju v Trenčíne nechávajú sa čudujem, že nieje celovozovo posprejovaná...

0/−1
11.7.2016 21:37
Foto

O69n66d80r80e39j 48V20a85l44o21u65s32e61k 4700641757621

Furt nechápu jak se někomu může rentovat jezdit pod dráty dieselovou jednotkou 8-o?

+13/−5
11.7.2016 15:14
Foto

V29o34j59t76ě24c76h 91P65a22v34l85í70k 5374761494668

Třeba spotřeba není hlavní provozní náklad.

+1/0
11.7.2016 15:16

J19i65r65k24a 89D84v27o15ř59á22k 4765150713538

Omyl, elektřina je dražší, když započítáte i složitost pohonu.

+1/0
12.7.2016 17:20

R69a23d78e56k 79J40a78n54a54t89a 9875246274232

Jednoduše - mírně vyšší provozní náklady vyváží fakt, že jednotka samotná je levnější a především ji lze sehnat. Zatímco ojeté elektrické jednotky k dispozici nejsou nebo nejsou kompatibilní s českou sítí.

Zdůraznují slovo ojeté. Jezdit s novými je v ČR dost nerentabilní. Tuto linku Arrivě nikdo nedotuje a cestující v ČR nejsou ochotni platit více než cca 1 Kč/km.

+12/0
11.7.2016 15:28
Foto

O33n24d16r44e26j 64V51a14l97o61u71s44e17k 4540271117101

Hmm, třeba Poláci by jim mohli přenechat nějaké jeté "dřevolíno" co s ním zajíždejí z Wroclawi do Ústí nad Orlicí. Ale chápu, že normální cestující by pak asi moc nejásal ;-D. Každopádně dík za vysvětlení...

+3/−2
11.7.2016 15:37

R86a92d68e64k 72J91a79n95a19t86a 9645206754352

Nejsem si jist, zda je vůbec dřevolíno schváleno v ČR a nemá jen vyjímku na té trati do Ústí. Ale taky by nejspíš na benešovské trati nestíhalo jízdní doby :-)

+2/0
11.7.2016 16:02

A75l66a14n 80Ř44e16p41k87a 4175116

Dřevolíno je jednotka EN57? Tu jsem kdysi viděl i ve Svinově, směr na Těšín. Teď už , bohužel tady nezajíždí a tenkrát jsem jel ze Svinova večer domů tramvají.

+1/0
11.7.2016 17:42

R64o25m27a83n 45B33í34l37ý 5530895105307

V článku je jasně napsaný, že je to náhradní souprava.

+1/−1
11.7.2016 16:50

M58a58t60ú32š 36E47l16i76a86š 3930316354955

a?

0/0
12.7.2016 9:08

O76l12d72ř81i94c67h 97J85a67n98e56č73e94k 8609856623371

náhrada za jiný diesel...

0/0
13.7.2016 9:25

J66a85n 35V54a18l54o30u22c78h 6932817398230

Pořád lepší než za půl miliardy elektrifikovat Šumperk - Kouty nad Desnou, kde dvouvozová Regionova jezdí jen proto, že sólo modornizace vozu 810 se nedělají, a pak tam v rámci "ekologického provozu" (aby se nemusely vracet dotace) jezdí 80 tunová lokomotiva se dvěma vagony (tedy místo 34t Regionovy s motorem Euro3 musíme elektricky rozhýbat nějakých tun 140, přičemž rekuperace samozřejmě nehrozí). A samozřejmě o slibovaném přímém spojení do Olomouce až Nezamyslic si tamní mohou nechat jen zdát...

+4/−2
11.7.2016 18:52

M70a92t91ě87j 68V30o61n54d58ř32i11č44k90a 4584140578406

Přímé spojení s Olomoucí bude od letošního prosince, a Regiopantery ;)

+1/−1
11.7.2016 23:29

J86o30s24e58f 37T45r10ö51g67l 8579522696256

Může. Spotřeba dieslového vlaku je velmi hrubě 1 litr nafty / 1 tun / 1 km, takže takové 80 tunové Desiro (i s cestujícími) spotřebuje na 100 km nějakých 80 l nafty, když jezdí rychlíkově s méně zastávkami, tka možná i více. Elektrická energie se dá pořídit levněji hrubě za nějakých 30-40% ceny, nicméně musíte mít jednotku. A v tom je předpokládám kámen úrazu. Elektrická jednotka ovlivňuje významně více zabezpečovací zařízen (hlavně kolejové obvody), které se na západě moc nepoužívají. Schválit diesel je jednoduší, stačí si dohledat martiria se schvalováním Pendolin nebo Taurusů. Pro takto "výdělečnou" trasu se nová jednotka bez dotací nevyplatí a stará elektrická kompatibilní s Českým systémem není. Alternativou by byla klasická souprava (lokomotiva+2 vagóny), ale ta by zase svou hmotností byla nejméně dvojnásobná a i s přihlídnutím k poplatku za použití železniční dopravní cesty.

+3/0
12.7.2016 9:50

M72i26r55o53s38l62a81v 17Z90i65k10m82u17n62d 6338202277948

Před řadou let byl "poslední osobák daného dne" mezi Pardubicemi a Prahou (žabotlam 451/452) nahrazen M 810, který obracel na "půlnoční rozjezd" z Prahy hl.n. do Kolína a po ránu do Pardubic. Na frekvenci to stačilo ...

Ten motorák je zkrátka zkrátka lehčí, měrná spotřeba nafty na kolem 10 l/ 1 000 tunokilometrů, spotřeba elektrické energie u lokomotivy - včetně napájení vozových zařízení se v osobní dopravě pohybuje kolem 34 kWh / 1 000 tunokilometrů ... jeden osobní vůz váží obsazený cca 45 tun ...

V Dánsku jsou běžné vlaky z Kodaně "na západ", které tvoří spojená elektrická a motorová jednotka řízená jedním strojvedoucím. Motorová jednotka má v chodu spalovací motor a je řízena z té elektrické. V určité stanici se souprava rozpojí, elektrická jednotka pokračuje pod dráty, motorová po nezatrolejované trati ...

Motorové jednotka DSB (dříve DB) řady 605 (ICE-D) jezdila z Berlína do Arhusu přes Hamburg, po většině trasy pod trolejí ... Část jedoucí do Kodaně jede pod trolejí až z / do Lübecku ...

+3/0
12.7.2016 12:51







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.