Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyměnila v Česku vlak, z Německa přivezla novější Desiro

Společnost Arriva vlaky začala nasazovat na spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem novější soupravy než dosud. Nástup modernějších vlaků paradoxně urychlila dnešní nehoda dopravce, při které jejich vlak usmrtil v Uhříněvsi osobu v kolejišti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n27t52o52n61í38n 66K49l55e88c75a63n22d41a 2690547115131

Řekněme si to na rovinu. Arriva je dceřinou společností DB, DB se zavázalo v Německu vyřadit neekologické vlaky. Neví kam s nimi, tak je dává na tratě do ČR. Když byl požadavek na kratší interval u vlaků Praha-Benešov, tak to nešlo kvůli prý přetížené trati. Nyní tam pustí Arrivu s těmito vlaky ... Osobně si raději počkám na elektrifikovaný vlak, než jet tímto. Jsem rád, že Praha nepodpořila integraci těchto dopravců na plně elektrifikované trati a je smutné, že je tam SŽDC pustila.

+7/−5
11.7.2016 19:47

J74i43ř74í 60K50o92c97u42r31e87k 6965104465988

Jenže tenhle "starý" "neekologický" vlak je stále po všech stránkách lepší než všechny ostatní motoráky v ČR. No dobře, sólo 810 žere míň. Ale to i autobus.

+3/−4
11.7.2016 20:55

J27a38n 58S93ů96r24a 4975273763372

Máte někde prosím odkaz na ten závazek o vyřazení neekologických vlaků a jejich seznam? díky moc

+5/−3
11.7.2016 21:18

L26u21c84i70a52n 21P35a58p63a48z62i14a93n 5304297191305

To si najděte sám, není to vůbec těžké.

+2/−2
11.7.2016 23:38

M73i40r66o13s56l71a47v 14Z27i43k55m56u83n35d 6478272637758

V Německu jezdí Desira u mnoha "jiných" dopravců, s tím vyřazováním bych byl opatrný ...

+8/0
12.7.2016 7:45

F78r50a85n16t72i34š58e46k 41M14a95t18ě49j72č33e83k 7403232303641

No byl bych raději, kdyby si s ní jezdila v Německu!

+1/−4
11.7.2016 18:04
Foto

M77a16r66t37i96n 64K51o32p26á30s98e38k 9253790429124

Vy co křičíte na Arrivu, že jezdí pod dráty, mrkněte se na to, kudy do Třenčína jede. Za Hradištěm už dráty nejsou a asi si tam nebude pronajímat jinou mašinu, když má svoji ;-)

+10/−6
11.7.2016 17:03

J57i48ř80í 30K70o51c74u39r64e54k 6205714255698

Správně by se měla přeprahat elektrická mašina ve Třebové, v Hulíně na vícesystém a ve Starém městě teprve na Diesel. Tak se to vždycky dělalo. Šotoušům vadí brejlovec Brno-Jihlava, že jezdí pod dráty. Celých 2,5 km.

0/−6
11.7.2016 20:52
Foto

J15i81ř48í 56I18n51c52z31é64d50y 2184385461139

Onehdy jsem v olomouci cekal na pendolino a prijela nejaka zelena regionova, ani se mi nechtelo verit, ze to jede snad s Trencina do Prahy, smrdelo to a nikdo do toho nenastoupil.:-)

+9/−6
11.7.2016 16:55

F88i26l75i46p 25H83r12ů20z52a 6778885486518

Viděl jste někdy Regionovu? A čím to prosím Vás smrdělo? A když do toho nikdo nenastoupil ani nevystoupil, tak jste určitě musel vědět jaká byla obsazenost ... :-)

0/0
12.7.2016 20:47

V22l26a35s49t80i26m43i80l 51S29v72o36b21o47d17a 7403528825664

Super R^.

+1/0
11.7.2016 16:14

J61i58ř62í 27N39e35v68r14l27a 8372923109157

Když pominu to, že mi přijde jako vyložená prasárna vůči přírodě na plně elektrifikované trať nasadit motorové jednotky, tak jaktože tady Arriva neuvádí svou obsazenost? Jezdím na té trati do Benešova často a vidím běžně jednoho dva lidi v celém jejich vlaku, občas pět, NIKDY však plno. Ať žije ekologický přístup, aneb Arriva se na této trať opravdu vyplatí...

+24/−3
11.7.2016 15:43

R94o34m27a80n 82P34o73l56á94č83e25k 5896649985

MHD už dávno není o ekologii, ale o tom, kdo co zaplatí to se odjezdí i kdyby jsme měli jezdit jenom s řidičem;-)

+1/0
11.7.2016 16:20

J17i52ř59í 37K85o25c40u84r33e82k 6895654445638

Správně by tedy tento vlak jezdit neměl a místo něj co? Autobusy?

+2/0
11.7.2016 20:56

J87a50n 80S45ů33r48a 4185393633822

Elektřina se u nás vyrábí z čeho? Z ekologického uhlí? Dieselové soupravy ČD na plně elektrizovaných tratích nevadí?

+6/−6
11.7.2016 21:19

F65r94a86n82t45i67š97e28k 31V81a19n75ě40k 1217614247817

Nejen z uhlí, třeba i z jaderné energie či větrných a solárních elektráren.

+2/0
12.7.2016 8:35

M22a43t60ú46š 29E45l33i75a58š 3590766804345

Ja som myslel, že v Česku sú aj atómové reaktory a vodné priehrady... Tie totiž znižujú celkovú uhlíkovú stopu v prípade výroby energie. Konkrétne je to 36% v prípade jadrovej energie a k tomu treba prirátať vodnú, veternú a drobný podiel solárnej energie. Mimochodom, kde jazdia naftové rušne pod elektrickým vedením?

+3/0
12.7.2016 9:06

J45o34s86e63f 49T13r78ö71g86l 8149602186566

Třeba osobáky na trase Most-Chomutov-Klášterec n.O.- Karlovy Vary, jezdí tu RegioShark popř. Regionova a trasa je komplet pod dráty. Předpokládám, že je to kvůli tomu, že mezi Kadaní a Kláštercem je styk soustav (ze stejnosměrných 3000V na střídavých 25 000 V, 50 hz) a ČD nemají žádnou vícesystémovou soupravu, tak holt jezdí dieslem, lepší než zbytečný přestup v pustině u prunéřovské elektrárny.

JInak část trasy se najde leckde, např. rychlíky Praha-Hradec Králové-Trutnov přepřahají (logicky) už v Hradci a jedou tedy Hradec-Jaroměř pod dráty, rychlíky Ústí n.L.-Liberec (opět zcela správně) nepřepřahají nikde a jedou pod dráty ÚL-Děčín východ atd.

+3/0
12.7.2016 9:37

J67i32ř76í 87E65r63b21e14n 1573924446467

Já pamatuju časy, kdy rychlíky Most-Liberec přepřahaly z peršingů a plecháčů na bardotky a brejlovce v Děčíně, obdobně přepřahaly v Jaroměři všechny vlaky Pardubice-Liberec i Hradec-Trutnov...

+2/−1
12.7.2016 15:50

J41i29r38k32a 68D86v72o82ř95á94k 4545360373418

A jelo to tejden.

+1/−1
12.7.2016 17:19

J88a37n 76H60o35r14a 6777951686

Uhlí se těží a je to přírodní surovina a nevyrábí se z něho elektřina.....;-D

0/0
14.7.2016 16:52

M45i19r93o48s72l33a41v 10Z87i54k43m21u79n20d 6848232317648

Motorové soupravy jezdí "pod dráty" nejen v Německu, ale také v Itálii.

Dvouvozové Desiro nebo 628 vyjde provozně levněji než elektrická lokomotiva s jedním nebo dvěma vozy. Je to tak.

Elektrická Desira v Německu nemají (mají je ve Slovinsku dvou nebo třívozová - 3 kV =, či v Bulharsku - tří nebo čtyřvozová na 25 kV ~).

Na kombinaci jezdící do Trenčína by byl ideální francouzský hybrid od Alstomu. Jednotky mají spalovací motor i sběrač.

Třeba ČD by potřebovaly "trojhybrid" na vlaky z Prahy do Českých Budějovic přes Písek. Do/z Berouna 3 kV =, z/do Písku 25 kV ~, mezi Berounem a Pískem motorově ...

V Maďarsku je to podobně, dokonce motorová souprava jede z Budapešti do Szegedu, ačkoli celé trať je elektrifikovaná ....

+3/0
12.7.2016 10:22

I22v11a41n 94M44a97r38e86k 6594778532

Cestující z Prahy do Trenčína a zpět by si zcela jistě tuto soupravu zasloužili ? ! R^ [>-]

+8/0
11.7.2016 15:20

M25a48t77ú95š 20B43e82n94a63k 9418814182503

Pri tom kde ju v Trenčíne nechávajú sa čudujem, že nieje celovozovo posprejovaná...

0/−1
11.7.2016 21:37
Foto

O21n24d56r30e14j 23V54a95l23o12u45s10e33k 4460791177881

Furt nechápu jak se někomu může rentovat jezdit pod dráty dieselovou jednotkou 8-o?

+13/−5
11.7.2016 15:14
Foto

V93o79j26t61ě19c58h 32P77a95v24l31í80k 5494561704898

Třeba spotřeba není hlavní provozní náklad.

+1/0
11.7.2016 15:16

J26i47r23k93a 24D41v63o64ř50á78k 4475540583408

Omyl, elektřina je dražší, když započítáte i složitost pohonu.

+1/0
12.7.2016 17:20

R35a93d11e83k 25J29a98n91a87t46a 9595156814422

Jednoduše - mírně vyšší provozní náklady vyváží fakt, že jednotka samotná je levnější a především ji lze sehnat. Zatímco ojeté elektrické jednotky k dispozici nejsou nebo nejsou kompatibilní s českou sítí.

Zdůraznují slovo ojeté. Jezdit s novými je v ČR dost nerentabilní. Tuto linku Arrivě nikdo nedotuje a cestující v ČR nejsou ochotni platit více než cca 1 Kč/km.

+12/0
11.7.2016 15:28
Foto

O15n48d51r21e28j 61V19a52l64o75u34s39e38k 4460241637981

Hmm, třeba Poláci by jim mohli přenechat nějaké jeté "dřevolíno" co s ním zajíždejí z Wroclawi do Ústí nad Orlicí. Ale chápu, že normální cestující by pak asi moc nejásal ;-D. Každopádně dík za vysvětlení...

+3/−2
11.7.2016 15:37

R91a51d12e23k 47J65a29n57a78t11a 9795876174212

Nejsem si jist, zda je vůbec dřevolíno schváleno v ČR a nemá jen vyjímku na té trati do Ústí. Ale taky by nejspíš na benešovské trati nestíhalo jízdní doby :-)

+2/0
11.7.2016 16:02

A81l35a24n 22Ř39e60p84k44a 4155756

Dřevolíno je jednotka EN57? Tu jsem kdysi viděl i ve Svinově, směr na Těšín. Teď už , bohužel tady nezajíždí a tenkrát jsem jel ze Svinova večer domů tramvají.

+1/0
11.7.2016 17:42

R59o69m70a54n 78B15í44l91ý 5950945575917

V článku je jasně napsaný, že je to náhradní souprava.

+1/−1
11.7.2016 16:50

M44a76t85ú90š 72E19l48i73a11š 3410816494205

a?

0/0
12.7.2016 9:08

O27l98d84ř38i29c93h 26J91a42n52e91č85e24k 8239856153841

náhrada za jiný diesel...

0/0
13.7.2016 9:25

J39a25n 75V15a49l32o49u29c22h 6202427738920

Pořád lepší než za půl miliardy elektrifikovat Šumperk - Kouty nad Desnou, kde dvouvozová Regionova jezdí jen proto, že sólo modornizace vozu 810 se nedělají, a pak tam v rámci "ekologického provozu" (aby se nemusely vracet dotace) jezdí 80 tunová lokomotiva se dvěma vagony (tedy místo 34t Regionovy s motorem Euro3 musíme elektricky rozhýbat nějakých tun 140, přičemž rekuperace samozřejmě nehrozí). A samozřejmě o slibovaném přímém spojení do Olomouce až Nezamyslic si tamní mohou nechat jen zdát...

+4/−2
11.7.2016 18:52

M19a58t53ě55j 92V75o24n97d79ř12i25č48k52a 4894700778856

Přímé spojení s Olomoucí bude od letošního prosince, a Regiopantery ;)

+1/−1
11.7.2016 23:29

J14o62s44e85f 64T75r10ö86g76l 8789722276856

Může. Spotřeba dieslového vlaku je velmi hrubě 1 litr nafty / 1 tun / 1 km, takže takové 80 tunové Desiro (i s cestujícími) spotřebuje na 100 km nějakých 80 l nafty, když jezdí rychlíkově s méně zastávkami, tka možná i více. Elektrická energie se dá pořídit levněji hrubě za nějakých 30-40% ceny, nicméně musíte mít jednotku. A v tom je předpokládám kámen úrazu. Elektrická jednotka ovlivňuje významně více zabezpečovací zařízen (hlavně kolejové obvody), které se na západě moc nepoužívají. Schválit diesel je jednoduší, stačí si dohledat martiria se schvalováním Pendolin nebo Taurusů. Pro takto "výdělečnou" trasu se nová jednotka bez dotací nevyplatí a stará elektrická kompatibilní s Českým systémem není. Alternativou by byla klasická souprava (lokomotiva+2 vagóny), ale ta by zase svou hmotností byla nejméně dvojnásobná a i s přihlídnutím k poplatku za použití železniční dopravní cesty.

+3/0
12.7.2016 9:50

M29i32r81o82s97l45a91v 48Z97i87k35m81u24n75d 6338252777548

Před řadou let byl "poslední osobák daného dne" mezi Pardubicemi a Prahou (žabotlam 451/452) nahrazen M 810, který obracel na "půlnoční rozjezd" z Prahy hl.n. do Kolína a po ránu do Pardubic. Na frekvenci to stačilo ...

Ten motorák je zkrátka zkrátka lehčí, měrná spotřeba nafty na kolem 10 l/ 1 000 tunokilometrů, spotřeba elektrické energie u lokomotivy - včetně napájení vozových zařízení se v osobní dopravě pohybuje kolem 34 kWh / 1 000 tunokilometrů ... jeden osobní vůz váží obsazený cca 45 tun ...

V Dánsku jsou běžné vlaky z Kodaně "na západ", které tvoří spojená elektrická a motorová jednotka řízená jedním strojvedoucím. Motorová jednotka má v chodu spalovací motor a je řízena z té elektrické. V určité stanici se souprava rozpojí, elektrická jednotka pokračuje pod dráty, motorová po nezatrolejované trati ...

Motorové jednotka DSB (dříve DB) řady 605 (ICE-D) jezdila z Berlína do Arhusu přes Hamburg, po většině trasy pod trolejí ... Část jedoucí do Kodaně jede pod trolejí až z / do Lübecku ...

+3/0
12.7.2016 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.