Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusová soutěž roku: Praha shání 500 nových vozidel za tři miliardy

Dopravní podnik hlavního města Prahy po nedávném fiasku výběru nových autobusů vypsal hned tři nové zakázky na dodávky nových vozů. Ty mají nahradit stávající přestárlý vozový park. Hodnota tendrů na celkem pět set nových autobusů dosahuje tří miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S60t36a91n80i96s40l27a97v 26T74e49s36a98ř 9847394102294

ještě tak před 10 lety byla v každém novém autobusu v Praze, u předních dveří, hrdá cedulka, že DPP ten autobus koupil za více než 12 milionů korun. Nyní podobný autobus stojí už jen 5,5 milionu? To se na tom tenkrát někdo hezky pakoval.

0/0
15.7.2016 16:59

M32a36r26e78k 81H37r74u45b20y 6677632181218

6 mio za kus bez klimatizace, na klasicka fosilni paliva? Na DPP nekdo zaspal stoleti:-PRv

0/−3
12.7.2016 13:49

J56i84ř82í 48E23r79b90e65n 1753954606527

Co byste za tu cenu pořídil Vy, aby to dokázalo uvézt 50 až 150 lidí najednou?

To není jako práce s busolou, děti!

0/0
12.7.2016 14:58

J65i66ř18í 17K95o26c95u83r74e12k 6815284965778

To je běžná cena všude ve světě. Ale můžete si místo těch zastaralých nafťáků koupit elektrobusy po 8 mil/kus a vzít si na každý ještě 3 mega dotaci od státu. Plus jich budete muset koupit o 1/4 víc a nebo zřídit dobíjecí místa po cestě. Nojo, když tam v té Praze "moudře" zrušili tolejbusy ...

+2/0
12.7.2016 15:01

J98i26ř45í 86E71r62b89e14n 1273644536607

Závislá trakce se v 50. až 70. letech rušila prakticky všude na světě, v zámoří i v Evropě. Tehdy to byl prostě trend. Na webu je někde záznam zasedání MěNV v Ústí nad Labem v 60. letech, kde pro rušení tramvají byly 3/4 občanů s tím, že moderní busy Karosy ŠM 11 jsou ve všem lepší než tramvaje Tatra MT6 a T2 a že aspoň přestanou všude překážet koleje a troleje...

0/0
12.7.2016 15:06

J70i59ř18í 63K56o39c65u36r26e69k 6655374245508

Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972 (wiki). O rok později přišla ropná krize.

0/0
12.7.2016 15:10

J67i33ř46í 53E12r63b50e44n 1793734306877

Vzhledem k tehdejšímu plánování na pětiletky pochybuji o tom, že by SPK a ÚNV věděly předem, že k té ropné krizi dojde. Navíc ceny v RVHP se nehýbaly zdaleka tak zběsile, jako ve zbytku světa :-)

0/0
12.7.2016 15:32

J34i96ř61í 61E49r53b63e44n 1553454756217

Mimochodem trolejbus stojí ještě víc než autobus, možná i dvojnásobek. Přitom je elektropohon konstrukčně jednodušší než naftový...

0/0
12.7.2016 15:40

M51i62c70h61a38l 60N17e72z30b94e66d66a 6731621881192

A co se podívat, jak cestují ve světě, autobusy na CNG ( už je mají i v Jablonci,tolik nesmrdí, levnější provoz), standardní je klimatizace, (včera na idnes bylo, že Praha do x let má středomořské podnebí), hladina hluku, atd. Ale to to něco stojí a zisk na autobusu nebude cca 50%, že. Takže za 32 Kč v 45C, autobusem, co snad ani nemá tlumiče( zlatý Ikarus, ten sice jel pomalu, ale nevymlátil Vám zuby), všechno se tam třepe, zoufalý řidiči nastrkávají papírky do škvír po celém autobuse, k pobavení cizinců, občas shoří, nevětrají. Děkujeme paní Krnáčová, Dolínku atd. Nelze se divit, když na MHP jsou i úředně uznaní zloději. ( Odsouzený Březina).

+1/−4
12.7.2016 11:00

J36i79ř43í 43E67r15b67e73n 1633304226737

Ano, není nad to obvinit Krnáčovou, že ovlivnila stav autobusů nakoupených před 5 až 20 lety ;-D

+1/0
12.7.2016 12:09

M78i94r31o57s35l96a59v 11Z79i81k51m23u22n25d 6138122947938

Klimatizace je dobrá na dálkový BUS, nikoli na vozidlo co často zastavuje a otvírá dveře, takže teplý vzduch "teče" do vozidla na každá zastávce ... provoz klimatizace j náročnější na spotřebu nafty, resp. zvyšuje náklady na údržbu vozidla ... a pochopitelně pořizovací cenu. Postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor.

0/−3
12.7.2016 12:19

T74o90m73á35š 28H65r41ů76z87a 2463937953974

Pokud jste řidič městského autobusu, tak chápu že Vám postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor. Pokud byste cestoval v prostoru pro cestující, měl byste jiný názor. Jen co člověk nastoupí do autobusu už se koupe ve vlastním potu a to je prostě špatně. V těch autobusech je hodně přes 30 stupňů. V létě se po Praze autobusem prostě jezdit nedá. V každém autobusu by měla být klimatizace i pro cestující, je jedno jak to technologicky vyřeší ( třeba instalace neregeticky nenáročných vzduchových clon do dveří). Ať chceme nebo ne, počasí bude už jen teplejší a za pár let bude jízda městským autobusem o život.

0/0
12.7.2016 12:26

J18i47ř43í 93E34r72b18e41n 1753124866387

Jak jen to ti naši předkové dělali, že dokázali provozovat i mnohem nepohodlnější vozidla. Jablonecké busy Škoda 706 RTO jezdily i v subtropech, nejen v Praze... ;-)

Technicky jednodušší a provozně levnější řešení je třeba zdvojená střecha "tropico" a determální skla.

0/0
12.7.2016 14:39

R53o37m29a30n 52P11o65l78á69č54e31k 5986539755

Zkuste vystrčit někdy paty na jih Evropy ;-).

0/0
12.7.2016 12:30

J65i25n57d19ř22i17c82h 83M42o74r78á30v78e38k 85M 3615983875856

Plně s Vámi souhlasím, klimatizaci si také většina lidí nepouští na 20 min. cestu autem i když jsou i tací šílenci..Podle mě by bylo naprosto vyhovující mít klimu v metru a nikoliv v nadzemním MHD. Navíc v našich klimatických podmínkách, kdy opravdu extrémních teplot je řádově max. 20- 30 dní v roce..

0/0
13.7.2016 6:21

F95r73a37n21t56i45š45e37k 27K37o63u26d43e49l57k17a 3927837663

Já ten Libchavskej zázrak denně řídim, popsal jste ho dokonale, nejste kolega? :-)

0/0
13.7.2016 0:05

M89a79r54e69k 94T54u51r31n32o37v91e17c 7545432220566

Takže 75 % cena, 25 % spotřeba? Já bych jako další kritérium dal i nehořlavost, v poslední době mám pocit, že ty autobusy v Praze hoří jak pochodně...

+3/0
12.7.2016 9:11

J11i37n13d11ř72i75c78h 65M55o78r57á44v79e30k 31M 3925773425976

Jestli má cena váhu 75 % a 25 % spotřeba, je vítěz předem dán..V Libchavách mohou oslavovat..Teda pokud zas Iveco nebude brečet a nebude tahat za nitky našich politických kašpárků..

0/0
12.7.2016 9:31

R16o50m14a42n 66P14o24l23á10č34e30k 5186829315

Hoří autobusy hlavně od IVECA ;-D

+1/0
12.7.2016 11:21

M92i55r78o88s82l92a23v 11Z88i24k25m95u17n50d 6118162987398

Kolik jich hoří denně ? Nejen v Praze, ale třeba v dalších městech ...

Požár může být způsobem úsporami při údržbě ... v rámci úspor se zruší "nejhůře" placené funkce "šmudly s hadrem", který má otřít jednotlivé části motoru a odstranit nalepený mastný prach apod ..

+3/0
12.7.2016 12:22

J22i44ř16í 16K96o94c45u95r57e62k 6775414345708

Kdepak, pro některé je to prostě konstrukční závada, která se projeví u všech vyrobených autobusů ... takže očekávejme, že podle "kvalitářů" by mělo shořet něvo mezi 1000 až 5000 autobusy značky Iveco po 10 letech provozu.

To aby se vůbec dalo o technické vadě uvažovat. Vyrobili jich snad 20.000

+1/0
12.7.2016 15:04

V74a23c86l73a51v 13P93e48r83o14u61t89k26a 6708967734211

No hlavně koupit něco v čem cestující stojícího v uličce nelze obejít /Karosa/, a sedačky nad nápravami ,tam bylo možné se jen nasoukat.

0/0
12.7.2016 8:19

V93í34t 90P95a47v24l85i58š 3831529850441

Člověk si nemůže vybrat ani dovolenou (17 dní loňskej), kolik je práce kvůli výrobě těhlech pixlí. Ještě toto.

+5/0
12.7.2016 8:02

M60a32r57t88i54n31a 93L62e37v63á 6956448729

Tak teď jen vymyslet, jak to legálně přihrát Křetinskému.

+4/0
12.7.2016 7:58

M59a12r54e16k 77K74a98l83i50n83a 3169434745368

TAk Křetínský to se zákazníky umí... On Vám to bez kvalitního předchozího account managementu nikdo jen tak neudělá pro Vaše modré oči... Za tím je dost práce i peněz...

0/0
12.7.2016 8:02

V97i10k24y67r 59B17o14h33u80m13i11l 71S49t13r21a82n39s38k55y 9327878226419

Bude mít odvahu Magistrát napříště /pokud tak učiní pro soukromníky/ vyloučit tyto přestárlé a emise nesplňující autobusy z centra jako vozidla do Euro 3?

0/−3
12.7.2016 7:31

J51i15ř77í 86E60r19b48e51n 1543794936947

Otázkou je, jestli k takovému kroku mají právo magistrát, jednotlivé městské části nebo vůbec nikdo. Trochu si pamatuji ten řev obyvatel, obchodníků, řemeslníků a právníků, když to minule zkusili :-)

0/0
12.7.2016 7:40

M61i23r95o45s37l68a36v 30Z50i15k16m35u94n72d 6668532767878

Magistrát nemůže nic, tohle by mohl udělat ROPID v rámci smluv s dopravci ...

0/0
12.7.2016 12:23

M51a48r84e68k 71H62r81u29b52y 6237412611568

Magistrat jako vlastnik komunikaci (treba v ramci NEZ) samozrejme muze - jenze to by nekdo musel mit odvahu.

0/0
12.7.2016 13:51

J91i54ř17í 58E69r43b91e27n 1633604916907

No, možnosti omezovat vjezd na veřejné komunikace jsou dané zákonem a nevím, zda je možné to regulovat jen podle emisní normy. Z centra by tak zmizely zejména historické pragovky a erťáky pro turisty, plus všechny zbývající obyvatele byste donutil koupit si novější vozidla jen kvůli úřední (z)vůli.

Navíc ty emise jsou rozlišitelné jen podle homologačních papírů od výrobce, nikoliv podle skutečnosti z STK. Favorit na LPG má emise srovnatelné s kuchyňským sporákem, na rozdíl od VW Passat TDI.

0/0
12.7.2016 15:03

M46i97r51o91s86l52a94v 73B65r37o55z20i92k 7501439634177

Ale hlavně, v produktivních a bohatých městech jako je Praha, by autobusy neměly být starší než 4 roky..

0/−13
12.7.2016 7:29

J25i22ř87í 87E58r24b79e87n 1233954206837

Proč 4 roky?

A proč jen autobusy?

A vztáhl byste stejné podmínky i na tramvaje, metro, přívozy a služební auta magistrátu a městských částí? ;-)

+3/0
12.7.2016 7:42

J69i87ř86í 92K76o35c63u39r37e64k 6705464875898

Já bch to vztáhl i na inženýrské sítě. Prostě bude každá ulice rozkopaná každé 4 roky. A na Metro - vždy po 20 letech se bude muset jezidt v nové trase a nevyhovující stará se vyřadí. Jen tak světu ukážeme, jak jsme bohatí. Nebo to bylo jiné slovo od bé?

+2/0
12.7.2016 15:08

J98a96n 65K29o10ť38á20t47k48o 9135135872829

Hlavně ať se tam daj pořádně otevírat okna! Tyhle myší průlezy, co jsou tam teď jsou na dvě věci.

+3/0
12.7.2016 7:27

M71i14l73a56n 84Š88e94l49i67g27a 7251244783343

No hlavne aby ty autobusy nemely klimatizaci, jeste by z toho mohli byt cesi rozmazleni.

+7/−1
12.7.2016 7:21

J78i60n51d51ř98i67c60h 80M89o56r76á19v55e59k 49M 3485883725476

Tak lepší rozmazlení než neustále nemocní z překlimatiovaných dopravních prostředků..

+3/−6
12.7.2016 7:25

M79i67r33o90s23l61a97v 94B23r40o78z49i14k 7301139414867

Akorát že na rýmu se neumírá, na přehřátí organismu bohužel ano.

A když to na Vás bude foukat, tak si to vypnete.

+2/−5
12.7.2016 7:31

J96i60ř13í 30E32r89b23e26n 1793744426457

Kolik lidí umřelo v pražských busech za posledních dvacet let na přehřátí, nemáte někde podklady? ;-)

To víc lituju tramvajáky v těch "nejlepších tramvajích na světě" T3, kde si nemůžou ani otevřít okýnko kabiny...

+4/0
12.7.2016 7:34

M98a29r37e52k 76K97a66l54i68n37a 3899104715468

Tak Ti snad mají klimošku, ne?

+1/−1
12.7.2016 8:01

M49i20l17a71n 88M51a27j62e51r37č68í27k 1570760204736

V kabinách (pro řidiče) tramvají typu T3klimatizace nebyla a v Praze dosud není - až na výjimku tzv. rekonstrukce 33vozů na nízkopodlažní (pod)typ T3R.PLF tzv. wany ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007040801 ),kam byly z části instalovány hned při výrobě a z části dodatečně doplněny(ovšem jiný výrazně méně výkonný a spolehlivý typ)!!

V ostatních původních T3i rekonstruovaných T3R.P (T3R.PV - mající jako tzv. wany novou vozovou skříň)mají řidiči pouze jedno posuvné okénko vlevo za sebou a 2 druhy nikterak mocúčinných větráků - proto v parných dnech mají oficiálně povoleno nechat si otevřenédveře kabiny (vedoucí do salónu)!

S větráním kabiny řidičejsou na tom v Praze nejlépe asi TRAMvaje typu T6A5 ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040826 )a KT8D5.RN2P ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801 ) které mají po stranách čelních oken dvě (posuvem) otevíratelná okénka a 2. z uvedených typů má i (od doby rekonstrukce - přestavby z původního typu KT8D5) instalovanou klimatizaci kabiny (jejíž jednotka není nad kabinou, ale středem vozu - slouží pro kteroukoliv ze dvou kabin na opačných koncích/čelech vozu).

+1/0
12.7.2016 11:26

J43i86ř65í 58E24r21b51e96n 1363324466857

Vy umíte bejt táák ftipnej, když chcete ;-D

0/0
12.7.2016 12:11

J27i68n70d13ř57i85c50h 12M19o17r85á90v27e45k 77M 3985823595506

Kdyby jste trochu hledal, tak rýma je úplně ta nejmenší a nejméně závažná zdravotní komplikace z klimatizace..A propo, kde se může v centrální klimatizace ve vozu vypnout??? To je fakt blábol..

+1/−1
12.7.2016 8:31

M88i44c94h92a12l 44N23e31z37b68e19d44a 6651141411442

Tak ona se dá klimatizace i nastavit na různé teploty, to je takovej čudlík, a na něm se přidává, nebo ubírá. A když je venku 30C, tak v buse je cca40C. Takže je to stejný teplotní šok, když z toho vylezu do 30C, jak z přechlazeného auta. Kdyby to nastavil na 28C, tak rozdíl je 2C a pojedu jako Evropan a né blb z východu, co platí a drží hubu. Když můžou být klimatizované autobusy např. ve Španělsku, proč ne v Praze?

+3/−1
12.7.2016 11:05

J81i65ř65í 68E70r35b18e63n 1363114746417

Drobnost: pokud vím, nenastavuje se teplota vzduchu na výstupu z klimatizace, ale cílová teplota vzduchu v salonu.

Takže když si nastavím cílovou teplotu 28 °C, tak mi z větráku fičí klidně i jen 15 °C do doby, než se na čidle uprostřed salonu ta zprůměrovaná teplota sníží ze 40 na 28 °C.

Nebo se mýlím? Rád se nechám opravit...

+1/0
12.7.2016 12:14

M77a43r51e24k 76H80r57u50b32y 6757682671448

Pardon, + samozrejme.

0/0
12.7.2016 13:52

M63a23r42e10k 72H29r85u84b10y 6957422261898

Existuji normy na klimatizovani verejne pristupnych prostor, obecne se uvadi -6 stupnu oproti vnejsi teplote. Z toho by nikdo tepelny sok mit nemel:-P

0/0
12.7.2016 13:53

J78i63n36d40ř66i11c69h 81M53o93r27á94v67e83k 56M 3905223165966

Tak pokud by to bylo jen 6 stupňu je to akceptovatelné. Spíše se obávám, že je to těžko dosažitelné. Třeba v USA jsem jel busem a venku 40 a v buse 18. To samé tam platilo i pro nadzemní metro. Rozdíl 6 stupňů tam byl vždy několikanásobně překročen..

0/0
14.7.2016 7:09

F97i34l17i22p 74S63i63r80o87t55e76k 9462189962851

Ješte byste mohli napsat, v jakém odporném nátěru, co si vymyslel ropid, ty autobusy budou.

0/−4
12.7.2016 7:08

J12i92ř24í 90V18o66n96d62r20á28č25e15k 5156444380934

Natírají se vrata

+2/0
12.7.2016 7:12

F87i89l44i28p 64S71i50r60o75t13e29k 9802359752561

Potrefená husa?

0/−3
12.7.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.