Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusová soutěž roku: Praha shání 500 nových vozidel za tři miliardy

Dopravní podnik hlavního města Prahy po nedávném fiasku výběru nových autobusů vypsal hned tři nové zakázky na dodávky nových vozů. Ty mají nahradit stávající přestárlý vozový park. Hodnota tendrů na celkem pět set nových autobusů dosahuje tří miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S19t70a93n82i25s47l61a30v 98T69e78s19a70ř 9237604272744

ještě tak před 10 lety byla v každém novém autobusu v Praze, u předních dveří, hrdá cedulka, že DPP ten autobus koupil za více než 12 milionů korun. Nyní podobný autobus stojí už jen 5,5 milionu? To se na tom tenkrát někdo hezky pakoval.

0/0
15.7.2016 16:59

M77a83r52e55k 79H16r64u85b53y 6287792401198

6 mio za kus bez klimatizace, na klasicka fosilni paliva? Na DPP nekdo zaspal stoleti:-PRv

0/−3
12.7.2016 13:49

J67i43ř93í 39E36r39b91e91n 1753114666187

Co byste za tu cenu pořídil Vy, aby to dokázalo uvézt 50 až 150 lidí najednou?

To není jako práce s busolou, děti!

0/0
12.7.2016 14:58

J27i64ř21í 86K35o65c88u83r53e46k 6735124105388

To je běžná cena všude ve světě. Ale můžete si místo těch zastaralých nafťáků koupit elektrobusy po 8 mil/kus a vzít si na každý ještě 3 mega dotaci od státu. Plus jich budete muset koupit o 1/4 víc a nebo zřídit dobíjecí místa po cestě. Nojo, když tam v té Praze "moudře" zrušili tolejbusy ...

+2/0
12.7.2016 15:01

J63i39ř95í 70E28r81b89e88n 1123444256407

Závislá trakce se v 50. až 70. letech rušila prakticky všude na světě, v zámoří i v Evropě. Tehdy to byl prostě trend. Na webu je někde záznam zasedání MěNV v Ústí nad Labem v 60. letech, kde pro rušení tramvají byly 3/4 občanů s tím, že moderní busy Karosy ŠM 11 jsou ve všem lepší než tramvaje Tatra MT6 a T2 a že aspoň přestanou všude překážet koleje a troleje...

0/0
12.7.2016 15:06

J85i31ř35í 82K12o82c85u47r62e51k 6525974275628

Trolejbusový provoz v Praze skončil k 16. říjnu 1972 (wiki). O rok později přišla ropná krize.

0/0
12.7.2016 15:10

J89i56ř65í 30E68r91b38e97n 1743624956147

Vzhledem k tehdejšímu plánování na pětiletky pochybuji o tom, že by SPK a ÚNV věděly předem, že k té ropné krizi dojde. Navíc ceny v RVHP se nehýbaly zdaleka tak zběsile, jako ve zbytku světa :-)

0/0
12.7.2016 15:32

J81i83ř27í 37E62r75b71e93n 1783674576697

Mimochodem trolejbus stojí ještě víc než autobus, možná i dvojnásobek. Přitom je elektropohon konstrukčně jednodušší než naftový...

0/0
12.7.2016 15:40

M90i26c61h75a22l 86N96e53z65b90e42d33a 6801751331122

A co se podívat, jak cestují ve světě, autobusy na CNG ( už je mají i v Jablonci,tolik nesmrdí, levnější provoz), standardní je klimatizace, (včera na idnes bylo, že Praha do x let má středomořské podnebí), hladina hluku, atd. Ale to to něco stojí a zisk na autobusu nebude cca 50%, že. Takže za 32 Kč v 45C, autobusem, co snad ani nemá tlumiče( zlatý Ikarus, ten sice jel pomalu, ale nevymlátil Vám zuby), všechno se tam třepe, zoufalý řidiči nastrkávají papírky do škvír po celém autobuse, k pobavení cizinců, občas shoří, nevětrají. Děkujeme paní Krnáčová, Dolínku atd. Nelze se divit, když na MHP jsou i úředně uznaní zloději. ( Odsouzený Březina).

+1/−4
12.7.2016 11:00

J87i55ř72í 86E96r11b11e29n 1353874756367

Ano, není nad to obvinit Krnáčovou, že ovlivnila stav autobusů nakoupených před 5 až 20 lety ;-D

+1/0
12.7.2016 12:09

M32i82r32o97s94l85a77v 74Z75i32k62m74u97n60d 6268912847138

Klimatizace je dobrá na dálkový BUS, nikoli na vozidlo co často zastavuje a otvírá dveře, takže teplý vzduch "teče" do vozidla na každá zastávce ... provoz klimatizace j náročnější na spotřebu nafty, resp. zvyšuje náklady na údržbu vozidla ... a pochopitelně pořizovací cenu. Postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor.

0/−3
12.7.2016 12:19

T80o10m48á91š 90H21r84ů82z46a 2883247413494

Pokud jste řidič městského autobusu, tak chápu že Vám postačuje malá klimatizace pro řidičský prostor. Pokud byste cestoval v prostoru pro cestující, měl byste jiný názor. Jen co člověk nastoupí do autobusu už se koupe ve vlastním potu a to je prostě špatně. V těch autobusech je hodně přes 30 stupňů. V létě se po Praze autobusem prostě jezdit nedá. V každém autobusu by měla být klimatizace i pro cestující, je jedno jak to technologicky vyřeší ( třeba instalace neregeticky nenáročných vzduchových clon do dveří). Ať chceme nebo ne, počasí bude už jen teplejší a za pár let bude jízda městským autobusem o život.

0/0
12.7.2016 12:26

J33i21ř70í 30E81r68b44e37n 1933964576357

Jak jen to ti naši předkové dělali, že dokázali provozovat i mnohem nepohodlnější vozidla. Jablonecké busy Škoda 706 RTO jezdily i v subtropech, nejen v Praze... ;-)

Technicky jednodušší a provozně levnější řešení je třeba zdvojená střecha "tropico" a determální skla.

0/0
12.7.2016 14:39

R65o91m96a87n 46P83o18l44á31č17e74k 5876409915

Zkuste vystrčit někdy paty na jih Evropy ;-).

0/0
12.7.2016 12:30

J20i23n21d49ř87i59c43h 81M39o63r37á39v44e33k 49M 3745863125896

Plně s Vámi souhlasím, klimatizaci si také většina lidí nepouští na 20 min. cestu autem i když jsou i tací šílenci..Podle mě by bylo naprosto vyhovující mít klimu v metru a nikoliv v nadzemním MHD. Navíc v našich klimatických podmínkách, kdy opravdu extrémních teplot je řádově max. 20- 30 dní v roce..

0/0
13.7.2016 6:21

F43r60a16n49t83i94š55e29k 71K96o73u65d90e35l26k49a 3827537463

Já ten Libchavskej zázrak denně řídim, popsal jste ho dokonale, nejste kolega? :-)

0/0
13.7.2016 0:05

M63a22r28e54k 49T53u74r28n59o41v92e92c 7745512650536

Takže 75 % cena, 25 % spotřeba? Já bych jako další kritérium dal i nehořlavost, v poslední době mám pocit, že ty autobusy v Praze hoří jak pochodně...

+3/0
12.7.2016 9:11

J43i92n64d31ř11i70c95h 72M84o25r33á66v94e97k 15M 3355523535296

Jestli má cena váhu 75 % a 25 % spotřeba, je vítěz předem dán..V Libchavách mohou oslavovat..Teda pokud zas Iveco nebude brečet a nebude tahat za nitky našich politických kašpárků..

0/0
12.7.2016 9:31

R50o25m16a66n 95P18o76l95á86č78e13k 5976239355

Hoří autobusy hlavně od IVECA ;-D

+1/0
12.7.2016 11:21

M81i82r55o28s31l45a91v 26Z54i68k33m29u18n32d 6608362677498

Kolik jich hoří denně ? Nejen v Praze, ale třeba v dalších městech ...

Požár může být způsobem úsporami při údržbě ... v rámci úspor se zruší "nejhůře" placené funkce "šmudly s hadrem", který má otřít jednotlivé části motoru a odstranit nalepený mastný prach apod ..

+3/0
12.7.2016 12:22

J31i32ř25í 38K37o35c68u22r34e74k 6185934815278

Kdepak, pro některé je to prostě konstrukční závada, která se projeví u všech vyrobených autobusů ... takže očekávejme, že podle "kvalitářů" by mělo shořet něvo mezi 1000 až 5000 autobusy značky Iveco po 10 letech provozu.

To aby se vůbec dalo o technické vadě uvažovat. Vyrobili jich snad 20.000

+1/0
12.7.2016 15:04

V20a41c23l25a58v 17P31e18r36o33u69t46k42a 6758107534451

No hlavně koupit něco v čem cestující stojícího v uličce nelze obejít /Karosa/, a sedačky nad nápravami ,tam bylo možné se jen nasoukat.

0/0
12.7.2016 8:19

V60í21t 63P76a89v19l52i55š 3301599190201

Člověk si nemůže vybrat ani dovolenou (17 dní loňskej), kolik je práce kvůli výrobě těhlech pixlí. Ještě toto.

+5/0
12.7.2016 8:02

M27a17r59t86i16n19a 75L19e45v77á 6606288229

Tak teď jen vymyslet, jak to legálně přihrát Křetinskému.

+4/0
12.7.2016 7:58

M95a90r67e89k 92K91a22l80i39n57a 3829284495308

TAk Křetínský to se zákazníky umí... On Vám to bez kvalitního předchozího account managementu nikdo jen tak neudělá pro Vaše modré oči... Za tím je dost práce i peněz...

0/0
12.7.2016 8:02

V31i69k69y38r 56B22o96h18u26m19i59l 35S66t33r44a98n82s60k44y 9637928286839

Bude mít odvahu Magistrát napříště /pokud tak učiní pro soukromníky/ vyloučit tyto přestárlé a emise nesplňující autobusy z centra jako vozidla do Euro 3?

0/−3
12.7.2016 7:31

J64i36ř66í 95E39r87b59e76n 1683664886547

Otázkou je, jestli k takovému kroku mají právo magistrát, jednotlivé městské části nebo vůbec nikdo. Trochu si pamatuji ten řev obyvatel, obchodníků, řemeslníků a právníků, když to minule zkusili :-)

0/0
12.7.2016 7:40

M48i74r48o13s16l25a86v 73Z57i39k66m35u87n46d 6398732327828

Magistrát nemůže nic, tohle by mohl udělat ROPID v rámci smluv s dopravci ...

0/0
12.7.2016 12:23

M84a36r13e85k 14H11r89u25b67y 6307662421908

Magistrat jako vlastnik komunikaci (treba v ramci NEZ) samozrejme muze - jenze to by nekdo musel mit odvahu.

0/0
12.7.2016 13:51

J68i77ř78í 94E34r43b56e37n 1483154536357

No, možnosti omezovat vjezd na veřejné komunikace jsou dané zákonem a nevím, zda je možné to regulovat jen podle emisní normy. Z centra by tak zmizely zejména historické pragovky a erťáky pro turisty, plus všechny zbývající obyvatele byste donutil koupit si novější vozidla jen kvůli úřední (z)vůli.

Navíc ty emise jsou rozlišitelné jen podle homologačních papírů od výrobce, nikoliv podle skutečnosti z STK. Favorit na LPG má emise srovnatelné s kuchyňským sporákem, na rozdíl od VW Passat TDI.

0/0
12.7.2016 15:03

M34i68r40o18s91l58a84v 54B84r80o61z50i62k 7701469234907

Ale hlavně, v produktivních a bohatých městech jako je Praha, by autobusy neměly být starší než 4 roky..

0/−13
12.7.2016 7:29

J56i66ř17í 25E48r97b57e19n 1503154396747

Proč 4 roky?

A proč jen autobusy?

A vztáhl byste stejné podmínky i na tramvaje, metro, přívozy a služební auta magistrátu a městských částí? ;-)

+3/0
12.7.2016 7:42

J54i46ř30í 59K59o78c42u58r17e74k 6715804865168

Já bch to vztáhl i na inženýrské sítě. Prostě bude každá ulice rozkopaná každé 4 roky. A na Metro - vždy po 20 letech se bude muset jezidt v nové trase a nevyhovující stará se vyřadí. Jen tak světu ukážeme, jak jsme bohatí. Nebo to bylo jiné slovo od bé?

+2/0
12.7.2016 15:08

J87a25n 37K42o62ť96á43t46k90o 9485455202859

Hlavně ať se tam daj pořádně otevírat okna! Tyhle myší průlezy, co jsou tam teď jsou na dvě věci.

+3/0
12.7.2016 7:27

M70i82l97a51n 52Š55e79l39i43g40a 7901124903143

No hlavne aby ty autobusy nemely klimatizaci, jeste by z toho mohli byt cesi rozmazleni.

+7/−1
12.7.2016 7:21

J63i83n81d94ř36i37c41h 20M42o81r17á51v42e40k 18M 3555813235486

Tak lepší rozmazlení než neustále nemocní z překlimatiovaných dopravních prostředků..

+3/−6
12.7.2016 7:25

M91i70r75o18s32l28a35v 17B75r53o83z45i40k 7711919784617

Akorát že na rýmu se neumírá, na přehřátí organismu bohužel ano.

A když to na Vás bude foukat, tak si to vypnete.

+2/−5
12.7.2016 7:31

J18i53ř18í 81E54r60b49e26n 1443114226487

Kolik lidí umřelo v pražských busech za posledních dvacet let na přehřátí, nemáte někde podklady? ;-)

To víc lituju tramvajáky v těch "nejlepších tramvajích na světě" T3, kde si nemůžou ani otevřít okýnko kabiny...

+4/0
12.7.2016 7:34

M31a87r58e77k 62K97a43l87i75n58a 3759114295658

Tak Ti snad mají klimošku, ne?

+1/−1
12.7.2016 8:01

M66i57l45a76n 79M50a60j55e46r38č14í66k 1470200354906

V kabinách (pro řidiče) tramvají typu T3klimatizace nebyla a v Praze dosud není - až na výjimku tzv. rekonstrukce 33vozů na nízkopodlažní (pod)typ T3R.PLF tzv. wany ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007040801 ),kam byly z části instalovány hned při výrobě a z části dodatečně doplněny(ovšem jiný výrazně méně výkonný a spolehlivý typ)!!

V ostatních původních T3i rekonstruovaných T3R.P (T3R.PV - mající jako tzv. wany novou vozovou skříň)mají řidiči pouze jedno posuvné okénko vlevo za sebou a 2 druhy nikterak mocúčinných větráků - proto v parných dnech mají oficiálně povoleno nechat si otevřenédveře kabiny (vedoucí do salónu)!

S větráním kabiny řidičejsou na tom v Praze nejlépe asi TRAMvaje typu T6A5 ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040826 )a KT8D5.RN2P ( http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801 ) které mají po stranách čelních oken dvě (posuvem) otevíratelná okénka a 2. z uvedených typů má i (od doby rekonstrukce - přestavby z původního typu KT8D5) instalovanou klimatizaci kabiny (jejíž jednotka není nad kabinou, ale středem vozu - slouží pro kteroukoliv ze dvou kabin na opačných koncích/čelech vozu).

+1/0
12.7.2016 11:26

J87i27ř22í 68E54r64b35e67n 1763724586897

Vy umíte bejt táák ftipnej, když chcete ;-D

0/0
12.7.2016 12:11

J85i59n76d17ř62i87c92h 91M79o66r30á71v86e74k 51M 3305723955606

Kdyby jste trochu hledal, tak rýma je úplně ta nejmenší a nejméně závažná zdravotní komplikace z klimatizace..A propo, kde se může v centrální klimatizace ve vozu vypnout??? To je fakt blábol..

+1/−1
12.7.2016 8:31

M32i62c83h70a58l 87N60e20z11b32e77d98a 6171911701682

Tak ona se dá klimatizace i nastavit na různé teploty, to je takovej čudlík, a na něm se přidává, nebo ubírá. A když je venku 30C, tak v buse je cca40C. Takže je to stejný teplotní šok, když z toho vylezu do 30C, jak z přechlazeného auta. Kdyby to nastavil na 28C, tak rozdíl je 2C a pojedu jako Evropan a né blb z východu, co platí a drží hubu. Když můžou být klimatizované autobusy např. ve Španělsku, proč ne v Praze?

+3/−1
12.7.2016 11:05

J86i60ř96í 13E58r26b43e20n 1303954506807

Drobnost: pokud vím, nenastavuje se teplota vzduchu na výstupu z klimatizace, ale cílová teplota vzduchu v salonu.

Takže když si nastavím cílovou teplotu 28 °C, tak mi z větráku fičí klidně i jen 15 °C do doby, než se na čidle uprostřed salonu ta zprůměrovaná teplota sníží ze 40 na 28 °C.

Nebo se mýlím? Rád se nechám opravit...

+1/0
12.7.2016 12:14

M78a22r15e93k 79H21r35u37b12y 6877282281118

Pardon, + samozrejme.

0/0
12.7.2016 13:52

M77a91r68e12k 66H23r79u26b15y 6647682741918

Existuji normy na klimatizovani verejne pristupnych prostor, obecne se uvadi -6 stupnu oproti vnejsi teplote. Z toho by nikdo tepelny sok mit nemel:-P

0/0
12.7.2016 13:53

J11i15n29d72ř49i62c47h 79M40o87r27á82v29e94k 65M 3425663975426

Tak pokud by to bylo jen 6 stupňu je to akceptovatelné. Spíše se obávám, že je to těžko dosažitelné. Třeba v USA jsem jel busem a venku 40 a v buse 18. To samé tam platilo i pro nadzemní metro. Rozdíl 6 stupňů tam byl vždy několikanásobně překročen..

0/0
14.7.2016 7:09

F78i12l80i34p 73S18i62r81o70t63e72k 9572459282861

Ješte byste mohli napsat, v jakém odporném nátěru, co si vymyslel ropid, ty autobusy budou.

0/−4
12.7.2016 7:08

J19i29ř17í 38V48o65n79d31r46á13č51e29k 5476274230824

Natírají se vrata

+2/0
12.7.2016 7:12

F48i66l35i95p 89S30i80r55o64t85e79k 9762259672401

Potrefená husa?

0/−3
12.7.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.