Diskuze
Kraje mají dostat 45 miliard na provoz vlaků, dopravce soutěžit nemusí
Děkujeme za pochopení.
D83a71v70i54d 16K13o42p28a51l
Jde o veřejnou službu a ta by zisková být nemusela/neměla? Tak nač soukromníka? Netvrdím, že stát je ten nejlepší hospodář, ovšem u veř.služeb bych to raději jako zákazník (stát) chtěl mít pod dohledem (ČD).
J79a76n 62P75a34ř11í94z90e84k
A pokud by soukromník za stejnou službu nabídl nižší cenu?
V81l69a57s67t62a 25V16r74á91n97o81v46á
ja chci nove nizkopodlazni vlaky ne repasovane vagony z NDR kam s kocarkem, kolem, popr starsi clovek nedostane
R46o49m62a20n 50J38e37s24c69h91k88e
Kde máte repasované vozy z NDR ? Kupují se nové nízkopodlažní vozy. Podívejte se na Jančuru, kolik má nízkopodlažních vozů ? Ten kupuje ojeté vozy
z ciziny. Že není 100 % nízkopodlažních - je logické. Je to o penězích.
V80l40a47s44t28a 57V95r60á57n85o92v14á
ja chci nizkopodlazni vlaky...ne renovovany vagony, kam starsi clovek, nebo zena s kocarkem nema sanci
M23i13r90o90s96l66a36v 52Z83i94k43m36u10n65d
Ale muži s kočárkem nemají problém ...
V83l71a66d75i24m89í79r 75F37i25b79i86g27e94r
Nulových inovací jsem si nevšiml. Na naší trati jezdí 3 rok Regiopanter to je skvělý příměstský vlak. Pohodlný tichý, celkem komfotrní dokonce má wifi s internetem. Rychlíky Praha-Trutnov jsou stále dost otřesné ale to je díky velmi pomalé renovaci vozů. Až koncem srpna skončí výluka, měly by jezdit modernizované vozy.
Největší chybu vidím v Regionovách. Vozy jsou sice moderně vypadající, ale jsou to staré krámy, takže to v nich bouchá a hlučí.
Myslím že soutěžit by se nemělo dříve než dojednají vzájemné uznávání jízdenek a ne aby kdo jede někam s přestupem musel kupovat třeba 3x jízdenku protože každý kus jede jiný dopravce.
T47o34m59á52š 44H48r95ů46z46a
Pokud soutěž jihočeského kraje napadají ČD úspěšně, znamená to, že tu soutěž vypsal kraj špatně. Jenže v článku je to napsaný jako že ČD jsou špatný, že tu soutěž napadaj. Proč? Protože Sůrobulvár o dopravě
J27i13ř65í 46P96r44ů14š18a
Opět velmi bulvárně napsaný nesmysl. Ano stát garantuje krajům že jim na objednanou dopravu dá nějaké peníze. Nikde není napsáno že soutěžit nesmějí, nikde není napsáno že smlouvu dostanou jen ČD ač se pan Sůra snaží tvrdit. Naopak pro jakéhokoliv dopravce je velké plus že stát deklaruje že krajům ti peníze pošle.
J28a91n 22K88r90i19e77g24l43e47r
no ja z clanku pochopil, ze krome kraje libereckeho a jihoceskeho se k tomu nikdo nechysta... no uvidime po volbach
J75a75n 21J19e48m40e14l58k45a
Trochu mě už začínají soukromí dopravci štvát. Neustále řvou, co stát může za své peníze, kam může vlakem jezdit, co může dotovat. Žalují stát. Atd. Začínají být dost otravní. Původně deklarovali, že budou jezdit bez dotací, že ČD nebude zapotřebí. A není to tak. V Anglii mají takový systém a mají nejdražší jízdné snad na světě. Dále si cestující ztěžují na nedostatek kapacit ve špičce. Vozový park v Angli na pohled občas taky, žádná sláva. Pokud 12 miliard stojí dotace ČD, 2 miliardy jsou z toho platby, které se vrací státu za poplatek dopravní cesty. K tomu beztak DPH a spotřební daně. Příjem státu je 1000 mld ročně, 12 mld je zcela zanedbatelná částka. K tomu díky pseudomodernizacím bude na každé regionální trati vyhozeno cca 20-30 lidí. Tedy náklady půjdou dolu se soukromými dopravci nebo bez nich.
Jihočeské lokálky jsou zářný příklad, proč je špatné nechat rozhodovat o železnici regionálním politikům. Přesně jak jsem si myslel. U soutěží nikoho nezajímá co má nakoupeno státní dopravce, co zaměstnanci, nádraží, nějaký logická obnova a životní cyklus vlaků. Veřejná soutěž? Kde je dostupné zadání každému na internetu? To že leží někde v papírové podobě na úřadě pro opravdové zájemce a pár novinářů není veřejná soutěž.
Parametry - požadavek 100 km/h, Jel jsem na té trati a vlak tam jezdí 30, 40, 50, 60, 100 km/h úsek je pár set metrů. Bylo to podle mě mířeno proti 810kám, které by by byly třeba i levnější, že p. Sůro.
Údajný požadavek na obrat soupravy 3 minuty. - požadavek proti ČD a jejich 842 843, lokomotiva + vagony. Ve výsledku je to požadavek proti zákazníkům, protože standardní soupravy lze prodlužovat, což v letní sezóně výhoda. Leo má 4 minuty obrat a to je co dělat, musí se dělat bezpečnostní úkony. Není takový požadavek proti bezpečnosti? Zajimavé, že nevadí, že jim jinde souprava za 150 milionům klidně leží hodinu ve Strakonících, protože tam prostě končí území kraje. Ne aby vlak jel dál aspoň o zastávku, aby byla návaznost na další osobák, jiné tratě.
J89a90n 60J68e46m34e30l57k21a
Parametry
- ze soutěže se neví, čím se vlastně bude jezdit, ale podle parametrů soutěže si myslím, že to bylo míněno na 845.
- neví se za kolik bude zákazník jezdit.
Modelová situace. Praha - Šumava, Horní Planná. ČD, jedna jízdenka, jeden Eshop, jedny podmínky, jeden systém na nádražích 237 Km, cca 190 Kč.
ČB – Horní Planá jiný dopravce, odhaduje se jízdné mezi In 25 a bez, tedy cca 1,35 Kč/km, tedy cca 92 Kč. To je cca 60% zdražení v tomto úseku? Proti 54 Kč. Ne že by to někoho zabilo. Ale pak je netřeba se divit, že potřebují menší dotace.
- řeší soutěž, provize jízdenek sždc na nádražích? Obávám se, že ne, prostě ty malebná nádraží zavřou.. je nejlevnější na dotace, že.. Viz Německo za Libereckem a nádraží jak z Černobylu.
Tedy horší flexibilita, horší podmínky pro čekání na vlak, ČD bike půjde.. personál, nakoupené přístroje státního dopravce půjde do..
- dnes ČD jezdí loko + 3 vagony, některé dvoupatrové. Tedy tak 200 míst? spousta míst na kola.
Uvidíme.. Každopádně 15 let s tím nikdo nic neudělá.. Pak už se tam ČD vracet nebude, technika za 15 let nebude..
- A ejhle vyhrál dvorní dodavatel. S nejnižší cenou, ovšem při tomto zadání.
J33a43n 78C92e21p71e68k
Z jakého popudu, nároku mají ČD téměř monopol a to státem řízený na provozování osobní vlakové dopravy? To to Bruselu nevadí?
F35r82a58n43t49i74š30e15k 57V70a70n34ě18k
Ono i v Belgii většinu veřejné železniční dopravy zajišťují SNCB - což jsou Belgické dráhy. Ono je to efektivnější mít jednoho dopravce na celé území, než 20 dopravců a pak je v tom neskutečný chaos.
M64i35l41o47s97l23a26v 66Z32í75t63k69a
Neuznávání jízdenek mezi dopravci měl stát řešit dávno a mělo už být dávno vyřešené. Toto je velká brzda tomu, aby celkově bylo víc cestujících ve veřejné dopravě. Až pak řešit kdo bude jaké linky jezdit. Opačně je to špatně.
J61a66n 89C10e68p81e64k
To jako že by třeba taxikář uznával lístek z MHD? Dopravce jako dopravce. Nejvíce tohle neuznávání vadí právě cestovatelům ČD. Lidé, kteří jezdí s Leem nebo s Jančurou problém si lístek na svůj spoj nemají.
L49u49b23o57š 55R25y94c25h70n54a
Jinak se povinně soutěží i tuhy do propisovaček ,ještě k tomu na povinných portálech
pochybných příbuzných politiků. A tady protečou miliardy do díry zvané ČD bez soutěží. Do plusu je to nikdy nedostane. Kdo to tam saje ty miliardy. Odborový předáci ČSSD nebo komo.
ŠCECHIA je divná zemně plná paradoxů.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...