Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největšímu letadlu docházejí objednávky, výroba A380 se omezí na polovinu

Zájem aerolinek o největší osobní letadlo na světě upadá a jeho výrobce na to musí začít reagovat. Airbus od roku 2018 omezí roční produkci svých letadel A380 na polovinu kvůli slabé poptávce. Mezi dopravci totiž roste zájem o středně velká letadla s kapacitou mezi 200 až 300 cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T27o45m40á90š 46B17u39r58a 4592916584

To jsem netušil, že u Airbusu jsou dnes už tak daleko, že jejich marketing a plánování řídí největší letadlo. Ovšem je možné, že právě tato skutečnost má lví podíl na onom padesátiprocentním omezení výroby A 380.

0/0
17.7.2016 1:22
Foto

S32t74a17n49i42s82l81a95v 75T73e52s18a90ř 9337554522204

Airbus sníží produkci a francouzské odbory vyhlásí stávku za zachování platů i pracovních míst. R^

+1/0
15.7.2016 17:20
Foto

J20i60r24i 41B19i48l17i50n73a 5918640137

Zda se, ze sazka Boeingu na 777 a 787 mela ekonomicky opravdu smysl. R^

0/0
15.7.2016 3:31

P30a20v61e13l 76Ř45a26p89e56k 7242536619185

Nevíte kde se dá najít info o obsazenosti A380, které létá do Prahy?

0/0
13.7.2016 12:33

P29e70t74r 37M48a66r90e64č28e47k 1973771269228

Zajímavé že amíci nekoupili ani jednu A380 . Kdoví zda vůbec kdy koupili nějaký Airbus. Evropští dopravci by také měli kupovat pouze Airbus.

+1/−6
13.7.2016 12:07

L35u98k97a68s 90C26o92d55r 6638892150231

Samozrejme ze Americani Airbusy kupujou, modely A320 se dokonce sestavujou i v Alabame v Mobile. Akorat se nikomu nechce do A380...

+6/0
13.7.2016 12:12

M38i62c63h95a17l 61M32i89l77l41e23r 9346352739472

nejspis to bude tim, ze Americani davaji prednost maximalnimu vyberu leteckych spoju pred mensim poctem spoju velkymi letadly.

0/0
18.7.2016 5:49

J11a72n 63S35k59ý33p90a89l57a 7557622442251

Letos v dubnu jsem letěl do Ameriky - tam B787 United, zpět A380 Lufthansa. Jednoznačným vítězem pro mě byla zpáteční cesta - tišší let, více místa, pohlednější posádka.

Ale chápu, že ekonomicky vychází lépe kategorie A350/B787 než A380/B747.

+4/0
13.7.2016 11:49

V72í17t 84V32ý34m78o61l12a 8648504904255

Dreamliner není konkurentem A380, patří do jiné kategorie, takže se to nedá porovnávat. Proti Dreamlineru jde A350.

+7/0
13.7.2016 11:42

J93a32n 57S67k84ý43p64a52l54a 7547892352781

Všechna letadla se ucházejí o jedny peníze aerolinek. A těm třeba může vyjít levnější dvě A350/B787 než jedna A380. Takže to klidně lze považovat za konkurenci.

+2/0
13.7.2016 11:51

V62ě63r47a 71M15a50c54k26o16v26á 7693561900109

Boeing to lépe vychytal s tím Dreamlinerem

+2/−2
13.7.2016 11:13

M55i21c45h45a31l 72B19e65n10e43š 6329718212966

Až jich prodá tolik, co Airbus A380, pak bych o tom psal, navíc proti Dreamlineru nastupuje teď A350, který ho zdrtí...

0/−1
13.7.2016 22:22

T91o70m28á26š 58Š52t70e24m23p39r59o10k 1458982878165

Cestovat s tímto letadlem (A380) je prostě extra třída. Kam se namáčkávání cestujících do letadel dostalo, snižování bagáže a její předrahé připlácení a to v zájmu levných letenek, je hnus a z létání nedělá zážitek ale víceméně trauma. To se u A380 nemůže řict.

+2/−2
13.7.2016 11:04

L86u20k93a42s 19C40o19d19r 6688622690961

V economy je to prast jako uhod. Jedina vyhoda je, ze je v kabine mensi hluk nez u predchozi generace letadel...

+4/0
13.7.2016 11:29

R63o14m49a42n 38P57o34l45á96č53e96k 5476389415

Pořád je to o dopravci... Myslím, že i A380 se vyrábí v modifikaci "dobytčák" pokud si ji někdo objedná...

+8/0
13.7.2016 11:39

G97e15o85r31g 36K20o77m93b55e21r77e77c 9874601616191

vsichni cekaj na A380 Neo do kteryho se zatim Airbusu nechce

0/0
13.7.2016 11:01

R57a95d81e73k 60H19o89l26e70c87e73k 3516180438231

Nějak nechápu ty počty. Ročně vyrobí 24 letadel, mají objednávky na víc jak 100 a přesto ohlašují omezení výroby, které nastane za dva roky? K čemu je to dobré?

+2/0
13.7.2016 10:58

P55a14v76e42l 13R32e46z36n59i29c68e57k 3375644594692

rika se tomu strategicke planovani. takto obrovska firma proste potrebuje vedet na jak dlouho dopredu ma jiste zakazky (podle toho se treba muze i zadluzit - at uz pujcenim penez z jine divize, ci od externiho subjektu), dale je to dulezite pro akcionare aby meli predstavu o dalsich krocich a aby lepe porozumeli krokum ktere jim management predlozi ke schvalovani atd atd atd...

+4/0
13.7.2016 11:18

J73i82ř87í 94K11u65l64í79k 3886247680607

Částečně souhlasím, ale spíš jde Airbusu o to udržet kontinuální výrobu modelu do doby než se, jak stále doufají, opět zvedne poptávka po letadlech ve VLA segmentu. Zakonzervovat veškerý tooling a pak třeba v 2025 znovu rozjíždět výrobu by bylo horší než snížit výrobu na 12ks/rok. Podobný krok už udělal vloni i Boeing u 747 i 777.

0/0
13.7.2016 22:28

P47a45v35e84l 22R97e31z73n20i27c57e85k 3205694324542

ano, s vasim pridavkem plne souhlasim. Firme i jejim technologiim rozhodne svedci vice to kdyz probiha vyroba v mensim objemu ale porad bezi (tedy procesy funguji, technologie jedou a jsou udrzovane). V opacnem pripade, tedy dokonceni planovane vyroby a pak konzervace je fakt spatna cesta... znovu to rozjet je totiz moc velke usili, ktere se ne vzdy oplati

0/0
15.7.2016 10:26
Foto

P90e60t62r 61Š20r28a10i68e30r 9473212892497

Což o to, letadlo dobré, jenomže doopravdy zdaleka ne pro každého (dopravce) a nasadit ho má smysl jen na dálkové lety ....

+1/0
13.7.2016 10:46

L95u53k88á63š 85M88a23l92v82i44n38s42k85y 2588554353118

No jo, Evropa. Nejprve vymyslí Concorde, pak A380, projekty jak kráva a v podstatě fail. To je tak, když je někdo línej sáhnout po kalkulačce a vše si nejdřív propočítat.

+3/−16
13.7.2016 10:29

V83l41a42s19t88i37m61i17l 49J28a45n66d64á73s85e41k 1332233733682

Pošlete jim dopis, že jim to na své kalkulačce všechno dopředu spočítáte. Jistě takového odborníka postrádají ;-)

+27/0
13.7.2016 10:49

A32n34t80o19n60i17n 25B33l28a34z69e54k 4428282637791

Ve stejne dobe Boeing vsadil na vyrobu mensiho a usprnejsiho 787 a Airbus vsadil na megalonsky A380, kde se vleze pul maleho mesta. Cas ukazal ,ze amici meli pravdu.

+1/−1
13.7.2016 11:43

M56i39c17h25a37l 55M45i69l77l36e28r 9706522119612

a co je podle tebe A350? nebo o nem nevis?;-D

0/0
15.7.2016 13:13

R45o80m65a78n 59P60o33l58á80č22e37k 5876259585

Ono to je celkem logické. Přece jenom poptávka po takhle velkých letadlech tak velká není a trh se poměrně rychle naplní...

+5/0
13.7.2016 10:09

D89a33n46i20e15l 83K92r15o58n41e75r 7874204416347

Logicke to je, ale kdyz jsem to tu pred asi 6 lety psal, tak se mnou (skoro) nikdo nesouhlasil s tim, ze prepravovat lid ve velkokapacitnich letadlech je efektivnejsi...To samozrejme je...ale jen za predpokladu, ze se ta letadla zaplni, k cemuz dojde jen na par trasach.

+4/0
13.7.2016 10:13

J88á54n 80B27a71d33i73o76v48s13k29ý 2339804356136

ten Matěj je hotová vědma... ;-)

0/0
13.7.2016 9:40

J66á30n 21B86a12d81i59o46v26s67k39ý 2319344136706

http://echo24.cz/a/i5p9s/neni-normalni-aby-80--cechu-litalo-na-dovolenou

0/0
13.7.2016 9:41

R91o34m91a66n 55Š70e52s34t26á56k 5964169853603

Ten je fakt mimo.

0/0
13.7.2016 10:43

V79á55c41l18a67v 98K53o31p17t94a 4444103132

otázkou je jestli jim nedojde volné nebe a volná parkovací místa na letištích. s rostoucím počtem letů a omezenpu kapacitou letišť a omezenou kapacitou volného nebe, se může stát že bude potřeba větších letadel i na model poit to point. Zatím se zdá že meší letadla vyhrávají.

+1/0
13.7.2016 9:35

P93e51t51r 45F42e79i40g56l 5438453530952

A350 a B787 budou ted hlavni tahaky si myslim...dlouhy dolet, ekonomicky mene nakladny provoz a kapacita tak akorat...diky vyssi obsazenosti by jim to mohlo drzet ceny letenek na zajimave urovni...

+8/0
13.7.2016 9:32

J76a85n 69H55e83r52o59u64d55e59k 9758922933131

I trh s letadlama není nafukovací ;)

+5/0
13.7.2016 9:25

J50a47k12u83b 71Ř20í69h49a 4405749142611

No základní myšlenku Airbasu chápu. V době, kdy rozhodoval o vývoji A380 se trh s B474 jen rozrůstal. Celkově letecká doprava směřovala k centralizaci. I Praha svého času chtěla být cenrálním letištěm pro přestupy pro cesty po Evropě. Teprve po zahájení vývoje A380 se trendy změnilya nikdo nevěděl jak to bude vypadat, až A380 bude létat. A teď po nějakých 10 letech od zahájení výroby se zdá, že je trend přesně opačný.

Na druhou stranu, po světě létá obrovské množství B747, které budou muset být nahrazeny. O ty bude usilovat A380 i B748.

+6/0
13.7.2016 9:32

J73o16z29e64f 45K19o86s22t89e22l83a75n32s51k83ý 8445572439756

Zdá sa, že nakoniec mal pravdu Boeing, ktorý už pri predstavení A380-ky hovoril, že budúcnosť patrí menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka, ktoré však budú lietať bez prestupovania.

Airbus naopak tvrdil, že v budúcnosti bude hlavne záujem o veľkokapacitné lietadlá, ktoré budú nasadené na hlavných trasách a až po prestúpení sa cestujúci v menších lietadlách dopravia do svojho cieľa.

+3/0
13.7.2016 9:06
Foto

T58o50m39a38s 92C53a58b73a42k 8355375554949

Nějak jste se do toho zamotal, ne?

+4/−1
13.7.2016 9:21

J50a32k78u53b 45Ř89í23h65a 4155819222381

Ani ne. Boeing to tvrdil. Sice zmodernizoval svou 747, ale zároveň šel cestou menšího Dreamlineru, což je momentálně pro něj vlajkové letadlo. A dlouhá léta tvrdí, že Dreamliner je budoucnost. Dolet přes půl světa, na 1 cestujícího mnohem úspornější, než co bylo vyrobeno před ním, pokud se nepletu i než A380. Takže Dreamliner přesně splňuje, co pán zmiňoval. Budoucnost je v letadlech menších, s velkým doletem, než A380 a B748.

+9/0
13.7.2016 9:27

J63i36ř61í 29K36u34l91í95k 3976557200447

Podle tohohle zdroje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft je spotřeba A380 a 787-9 při letu 12000km a plném obsazení podobná tj okolo 3.2L/100km a osobu. Ono je to ale podstatně složitější. Aerolinky musí započítat spoustu dalších nákladů než jenom spotřebu paliva.

0/0
13.7.2016 22:54

O76n36d20ř85e45j 54Z85d61e66r87a34d10i72č40k98a 6664305193538

Menším letadlům jako 747 a 380... Jojo, prcci..

+1/−6
13.7.2016 9:24

J67a26r10o39m27i96r 54F16a10r45e58k 4962943217

IMHO byl mysleno nez 747 a 380....

+4/0
13.7.2016 9:26

P44e75t18r 78P36o30l60á95k 1607705756128

Ako znamena v tomto pripade ve slovenstine NEZ. Tedy vyznam je: patri mensim letadlum nez je 747 a 380. ;-)

+6/0
13.7.2016 9:27

M60i55c95h35a34l 75Š87t11ě51p27a76n96o92v88s89k47ý 5841261176

Chyba bude ve vašem překladu - menším lietadlám ako je 747-ka a 380-ka - myšleno menším než 747 a 380:-)

+6/0
13.7.2016 9:28

O90n38d88ř38e63j 90Z86d92e88r92a71d65i38č62k25a 6464975203748

že by to znamenalo "menší jak"....? ha...

0/0
13.7.2016 10:39







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.