Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příspěvek na dojíždění získal málokdo. Úřad práce podmínky zmírnil

Nahnat poslední nezaměstnané do práce přijde státní kasu na další peníze. Úřad práce zmírňuje od července podmínky, za kterých nezaměstnaní dostanou až 3,5 tisíce na dojíždění do práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T94o11m10á96š 75S26e65d28l47á24k 3148561272687

Pracovní místa nejsou a pokud jsou, jsou jen fiktivní. Zřejmě to má účel donutit vládu, aby sem dotáhla cizince, kteří budou ochotní makat za méně než polovinu. Rv

0/0
7.8.2016 22:21

J65a58r20o43s34l47a42v 80Š96k98u60d51r90n93a 7961535206975

Dalsi kupovani volicu :/ Nemely by to platit firmy kdyz zamestnance potrebuji a ne danovy poplatnici? Jsem zvedavy jestli ty lidi co ten prispevek berou a do prace dojedou tam taky budou neco delat ;-D

0/0
14.7.2016 17:19

J40i24ř25í 17K27o39c41u28r17e80k 6195274275228

Nejprve stát zdaní převod nemovistoti, aby se člověk náhodou nepřestěhoval za prací. Předtím mu ještě zvednou daň z příjmu. A když se člověku nevyplatí dojíždět za prací, tak mu začnou dávat dotace. Co kdyby snížili daně, aby člověku zbylo více peněz z výplaty, ze které to dojíždění platí?

+3/0
14.7.2016 16:49

T95o11m83á47š 94D26o60l56e15ž24a14l 3119455334355

Boha jeho to je system....ja dam ma benzin mesacne okolo 3000kc na dochadzanie do prace a nikto mi ma to neprispeje ani korunu....preco niekomu inemu ano???

0/0
14.7.2016 15:31

J71i31ř92í 14K16ü25h12r 2520586410806

Protože nejste (nebyl jste) nezaměstnaný.

Teda tak to je nastaveno a já s tím taky moc nesouhlasím.

0/0
15.7.2016 0:10

V11l15a40d60i71m78i80r 48S55m88u20t58n57y 1922479824198

Jsem proti příspěvku.. at si to každý může pěkně odepsat z daní pěkně jako v Německu. To by byla podpora mobility zaměstnanců, tohle je alibismus..

+9/0
14.7.2016 13:01

J11a12n 26K92u18č92e45r59a 2257232216953

"Řada uchazečů o práci měla o příspěvek zájem, ale nesplňovali podmínky pro přiznání. Dochází proto k jejich úpravě".

Aha. Takže smyslem příspěvku je rozdat peníze, nebo dát skutečně tomu, kdo ho potřebuje?

+5/0
14.7.2016 12:22

M92i58r34o16s24l24a54v 26Z53i51k34m29u96n77d 6458602717458

Pro toho, kdo bude dojíždět vlakem více než 24 km denně (250 pracovních dní) je nejvýhodnější roční jízdenka IN 100 za 19990 Kč, tj. cca 80 Kč / den ... , tj. měsíčně cca 1 700 Kč ...

Bohužel autobusoví dopravci nějaké časové jízdenky neposkytují, škoda, že tohle není součástí výběrových řízení na dopravce - mít v nabídce týdenní, měsíční nebo čtvrtletní jízdenku s přiměřeným % slevy ...

+6/0
14.7.2016 11:45

P20a68v42e91l 51P55r24o87k92o21p 6938112565650

I tato výhoda železnice nezadržitelně padá s postupným ukrajováním spojů soukromými dopravci, ať již jezdícími na komerční riziko nebo v rámci budoucích/probíhajících soutěží na rychlíkové spoje.

0/0
14.7.2016 12:02

P69a51v61e40l 84Ř52a43p78e91k 7662656589765

Protože podmínkou vstupu soukromých dopravců mělo být uznávání jízdenek. Tohle jsme zase pěkně provařili, na rozdíl od skutečně vyspělých zemí.

+2/−1
14.7.2016 12:20

R95a95d39i57m 83P86o78l13á51š63e10k 9166773909359

Navíc je dnes uznávání jízdenek technicky velice jednoduše proveditelné.

Stačí ve vlacích načíst individuální kód jízdenky nastupujícího cestujícího, počítačový systém pak zrekonstruruje trasu cestujícího mezi jednotlivými vlaky a prodejci si zaplacenou částku rozdělí podle počtu odjetých kilometrů a dalších kritérií.

+1/0
14.7.2016 13:11

M31a42t32ě52j 94K68o59n54v25a14l75i28n12a 8419755743

"Dobrý" kraj má svůj integrovaný systém, který má toto ošetřeno. Můžete si koupit měsíční jízdenku a jezdit libovolně autobusem, vlakem apod. Takže v tomhle nutně problém nebude.....

+1/0
14.7.2016 12:29
Foto

J36a91n 77V28a91l62a63l19í23k 6766629270876

a co když dojíždíte do jiného kraje...

0/0
14.7.2016 13:08

P60e33t16r 61Č17e56r58v43e22n63ý 3186461502245

Váš výpočet je nějaký zvláštní.

Traťová jízdenka čtvrtletní na 24 km (jeden směr) stojí 2.331 Kč se slevou IN25, která stojí při zakoupení na 1 rok 450 Kč, celkem tedy 9.774 Kč.

IN100 se Vám vyplatí od 60 km, kdy by traťová jízdenka IN25 stála 4.995 Kč, celkem tedy včetně IN25 na rok 20.430 Kč.

A to ještě existuje sleva IN50, s tou byste pravděpodobně dojel na čtvrtletní traťovky ještě dál.

0/0
14.7.2016 12:50

J52i18ř67í 76K70o74c87u73r24e98k 6715434675788

A nebo IDS a roční lístek na 4 zóny za polovic. Jenže to je v jihomoravském kraji a jinak bída.

0/0
14.7.2016 16:51

R22a38d28i16m 41P66o63l80á68š65e93k 9836263409249

Dámy a pánové, jak to vidíte s autobusáky? Autobusáci berou mizerné peníze a za to jsou denně i s čekacími dobami na jízdy 15 hodin v práci, takže chtějí v září stávkovat za zvýšení platů.

Které asi vystávkují, protože ty platy za tu práci jsou skutečně mizerné.

Následně asi bude muset významně stoupnout jízdné v hromadné dopravě, snad mimo vlaků.

Potom možná budou ti s nízkými platy, co dojíždějí daleko, zvažovat jestli kvůli vysokému jízdnému neskončí taky.

0/0
14.7.2016 11:41

R38o69m81a50n 48V20a11v55ř98í90č51e98k 7866185178884

Jízdné na trasách mezi městy, například v rámci tzv. integrovaných dopravních systémů, je součástí tendru, takže do konce platnosti podepsané smlouvy měnit nejde.

Tendr vypisují příslušném územně správní celky, takže pokud mají autobusáci problém s platy, tak ať se stížností obrátí někam jinam, než na svého zaměstnavatele.

0/0
14.7.2016 12:07

R79a31d83i44m 12P14o83l59á71š48e11k 9826863589569

No, bude to v září asi zajímavé.

0/0
14.7.2016 12:12

I59v85a 39K89r92i28s67t21o82f28o25v88á 7665753712612

Rozhazovali jsme málo, to by nešlo. Šup šup, změnit podmínky a fofrovat penězi. !!

0/0
14.7.2016 11:37

P76e30t94r 46Č19t39v92r67t76l65í87k 7481616530260

Ja jsem rok a tri ctvrte dojizdel denne z Olomouce do Ostravy za plat cca 13,5 tis. Bylo to v mem zivote obdobi temna, protoze jsem byl v praci temer porad a domu se chodil akorat vyspat. Ale prekonal jsem to. A zkusenosti nabyte v Ostrave mi pomohly sehnat praci zpet v Olomouci. Kdyz uz nic, aspon me to posunulo dale. Ted jsem spokojeny. A nikdo mi na dojizdeni penize nedaval. A najem v Ostrave se nevyplatil.

+8/0
14.7.2016 11:28

P13e92t51r 37N32o77v98o79t69n21y 1191110261

To je zas výhoda, že se to dá jezdit za 1700,- měsíčně.

0/0
14.7.2016 11:33

P86e25t26r 83Č98t86v34r61t91l21í47k 7291926700230

No mě to stálo zhruba 2.400 Kč vlak + nějakých 1.500 Kč auto z domu do Olomouce. Takže cca nějaké 4.000 Kč. Ztracený čas, ale i tak za 4.000 Kč jsem v Ostravě nájem nesehnal.

0/0
14.7.2016 11:36

P36e40t29r 58N39o11v21o94t25n48y 1491820761

Tak to jste za tem vlak platil nějak zbytečně moc, ne?

+2/0
14.7.2016 11:38

P50e34t35r 98Č38t76v80r60t49l14í48k 7731286640210

Ne, vždy tu nejnižší cenu. Tam jsem vždy musel ČD, protože ráno nic soukromého nejelo. Zpět, když se zadařilo, tak i za 40 Kč. Povětšinou ale jedna cesta 55-60 Kč. Dvě cesty denně 120 Kč krát 20 dní a jsme na těch 2.400 Kč. U všech se slevovými kartičkami a s jízdenkami na 3-4 týdny dopředu.

0/0
14.7.2016 11:40

P81e14t18r 39N16o84v52o38t90n59y 1701240741

in100 stojí 19990,- na rok, to je 1666,- na měsíc. A nemusíte řešit jízdenky dopředu.

+2/0
14.7.2016 11:48

M29i10r44o59s14l56a21v 66Z85i47k89m25u89n61d 6858362807848

A navíc se na to dá jezdit i mimo pracovní dny ... ve srovnání s týdenkami, měsíčkami nebo čtvrtletkami je to docela směšná cena = 55 Kč / den ... Stát by podpořil národního dopravce a byl by vyvíjen tlak na "ostatní (soukromé) dopravce" z hlediska uznávání těchto jízdenek ... získat podíl z ceny této jízdenky je věc jednoduchého podílovacího vzorečku, který zvládne žák základní školy ...

0/0
14.7.2016 11:52

P20e46t10r 23Č20t40v19r76t91l96í94k 7431496660610

Ale jsem vázán na vlaky ČD. A to jsem nechtěl. Pracovní doba mi končila v takovém čase, kdy zrovna jel soukromník a na ČD bych musel čekat třeba další 3/4 hodinu až hodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R40a48d68i87m 69P70o53l53á95š66e27k 9236263329659

Co jsem zvažoval práci při dojíždění na větší vzdálenost vlakem, tak mně vždy vyšlo, že by bylo velice vhodné mít možnost u zaměstnavatele domluvit posun pracovní doby. Půl hodiny až hodinu by v menších firmách neměl být problém.

Ale čekat 3/4 hodinu až hodinu je nad 10 - 20 kilometrů dojíždění docela obvyklé, mimo zapadákov, kde nic není. Člověk si může zaskočit nakoupit jídlo, buďto ráno na svačinu nebo i oběd do práce nebo po práci na doma nebo něco vyřídit či zakoupit a přitom se nemuset dovolovat skončit dříve.

Málokdy je takové štěstí, že doprava MHD navazuje ihned na práci a pokud ano, jsou zas problémy ráno se zpožděním spoje nebo ke konci, když je třeba něco dodělávat.

A při čekání není problém něco najít na práci. Třeba učení do současné práce, pokud je ta práce co k čemu . Nebo do budoucí práce, pokud ta současní je jen pro přežití.

+1/0
14.7.2016 13:25

R12a20d74i60m 76P74o16l89á14š49e36k 9646233719519

V Olomouci a Ostravě stojí i Pendolino, i Leo Expres i Jančura.

Každý z nicjh tam má dopoledne i odpoledne několik spojů. Do Ostravy i z Ostravy.

0/0
14.7.2016 11:48

P97e33t62r 83Č31t47v66r91t25l49í92k 7551266530230

Na 7:30 hod. do Ostravy se žádným soukromým spojem nedostanu.

0/0
14.7.2016 11:59

R95a60d68i40m 91P32o73l16á84š39e34k 9586633479429

Máte pravdu, tam je zrovna díra.

0/0
14.7.2016 12:19

J15o39s81e53f 68P92o59r41t11i28k 8457289594

pokud to bylo v roce 2000 těch 13,5 tis tak to chápu

0/0
14.7.2016 12:12

R20a83d28i88m 45P90o53l75á94š81e78k 9296333269779

Příspěvěk na dojíždění do práce je zbytečný.

Hlavní problém je ten, že firmy dlouhodobě nezaměstnané evidované na ÚP v podstatě odepsaly. Manažeři a personalisté těchto firem už téměř veřejně tvrdí, že ti, co na ÚP nyní jsou, jsou šmahem všichni pro zaměstnávání na klasický pracovní úvazek nepoužitelní a není možné je tedy přijímat.

Evidovaní na ÚP, pokud o nějakou práci projeví zájem, snad mimo nenáročné brigády, jsou dnes firmami automaticky odmítáni a tudíž vůbec nemají šanci zmíněný příspěvek na dojíždění využít.

Pokud se to má zlepšit, nemá smysl něco dělat na straně ÚP a nezamětsnaných, ale je třeba něco dělat na straně firem inzerujících volná pracovní místa.

Třeba zavést povinnost přijetí nezaměstnaného evidovaného na ÚP, který splňuje podmínky kvalifikace a praxe předepsané na to pracovní místo nebo je bude splňovat po absolvování rekvalifikace.

Nebo zavést sankce pro firmy, které bezdůvodně nepřijímají starší uchazeče o práci.

+2/0
14.7.2016 11:25

R54o95m87a13n 53V81a43v62ř73í72č83e29k 7456295678224

Takže budete soukromé společnosti nařizovat koho má zaměstnat? Opravdu to myslíte vážně, nebo to byl jen pokus o vtip?

+1/0
14.7.2016 11:32

R56a13d24i94m 10P21o44l22á71š93e65k 9206573129339

Tak ať si soukromá společnost vychovává a shání lidi sama a neřve po státu, zatímco na druhé straně stát zbytečně platí na ÚP nezaměstnaného vhodného pro tu práci. Buď jedno nebo druhé.

Nelze přece dlouhodobě socializovat náklady a privatizovat zisky.;-D

+1/0
14.7.2016 11:34

R45o76m80a86n 14V39a42v73ř76í76č31e54k 7266615718174

Ok, takže soukromé firmy si budou zakládat školy, kde si budou vychovávat budoucí pracovníky? Tomu říkám nápad. Vy budete ale hlava pane vachmajstr.

Ona si ta firma lidí schání sama, víte. Že má poptávku i na pracáku, je totiž povinnost. Firmy pro pracákách nechtějí schánět lidi, ony to dokážou samy. A kdo nezaměstnanému brání procházet nabídky na nternetu a nespoléhat jen na to co mu dají na pracáku?

0/−1
14.7.2016 11:40

R56a37d69i31m 25P19o31l77á42š61e75k 9406593259329

Vážený pane, firmy lidi z pracáku obvykle ignorují, takže mohou hledat inzeráty a odpovídat na ně do aleluja a nic z toho.

Ty volná pracovní místa ve firmách jsou připravena čistě jen pro absolventy nebo pro dovezení ukrajince. Případně maximálně proé hledajícícho práci tak do 30 - 35 let, pokud zrovna náhodou končí někde u konkurence a shání novou práci.

případně to je pouze nátlak na současnou vládu, ab\y sáhla do kešeně a házela další miliardy, by firmám přistrčila pod noso zadarmo hotové lidi.

0/0
14.7.2016 11:45

R15a70d49i48m 52P63o42l62á81š24e38k 9466283789659

Teda já jsem tam nasekal překlepů. Takhle to dopadá, když to člověk po sobě nepřečte.a nezkontroluje.

0/0
14.7.2016 11:51

R28o60m10a85n 19V82a86v80ř17í35č54e13k 7536525638124

Pokud to platilo, tak práci seženou jen absolventi, ukrajinci a lidé od konkurence. Tak to potom, nechápu jak je možné, že nezaměstnanost se snižuje. Že by nezaměstaní vymírali na smutek?

Evidentně vůbec nevíte, takříkajíc, která páčka. Žádná firma neignoruje lidi podle toho odkud ní přichází, ale podle toho, co jim může ten člověk nabídnout. A je pravdou, že absolvent technického oboru, prodejce od jiné firmy, či jen pracovitý ukrajinec, dokážou nabídnout víc, než absolvent oboru knihovnická studia, nechachčenko z pracáku co je na něm evidován 5 let a někdo kdo má soupis pracovních zkušeností z CV delší něž víkendový nákup pro pětihlavou rodinu.

0/0
14.7.2016 12:00

R24a61d53i25m 82P76o22l29á52š24e73k 9876173859719

Přestaňte už číst tu TOP sebrankovou progandu. Anebo sebechválu Marksové.

Spousta zájjemců o práci vyššího věku nebo jinak znevýhodněných s vhodnou kvalifikací a praxí prostě uvázla v pasti na ÚP, protože současní manažeři a personalisté rozšířili tvrzení, že všichni v současně době evidovaní na ÚP jsou pro zaměstnávání nevhodní a nemá cenu se jimi zabývat.

Prostě ti mladí absolventi a ti dovezení ukrajinci jsou pro firmu vhodnější a levnější a pro manažery to znamená io trošku méně práce než pracovat se starším podřízeným. To je všechno. A kvůli tomu má stát každý rok zbytečné náklady v odhadované výši nad 10 miliard Kč, protože příslušní nezaměstnaní jsou úplně zbytečně na ÚP, v případě zájmu firem by mohli okamžitě začít pracovat.

0/0
14.7.2016 12:11

R13o97m75a43n 24V39a72v16ř49í27č89e41k 7226965608874

Pokud firma radši vezme, někoho kdo ji dokáže nabídnout méně, tak je problém té firmy, který musí řešit majitel. Pořád jí ale nelze nařizovat, aby přijala do pracovního poměru toho či onoho.

A jak jako méně práce, než se starším uchazečem? To jako s někým kdo nemá praxi, bude méně práce než s někým, kdo ji naopak má a o dané práce ví hodně? Nebo s ukrajincem, který sice práci rozumí, ale nemluví česky, bude míň práce, než s někým kdo práci rozumí a česky mluví?

0/0
14.7.2016 12:32

J20a27k22u24b 84K73n62e82c51h48t79o42v93s19k98ý 3720316621512

Pane, ldié jsou na pracáku taky proto, aby nemuseli platit zdr. pojištění. Kdo nemá práci, tak nemá i peníze že? Jinak by za neplacená skončili v exekuci. Drtivá většina lidí na pracáku si práci aktivně hledá a kdyby jim stát neplatit zdr. pojištění, tka tam nejsou.

+1/0
14.7.2016 17:55

J15a76k18u48b 71K50n54e14c97h91t45o98v32s91k35ý 3620696931712

To jsou hrozné nesmysly, že jsou nezaměstnaní u firem automaticky odmítnáni. Já byl před lety taky chvíli bez práce a odmítnut jsem automaticky nebyl.

+1/−1
14.7.2016 17:53

P86a38v44e92l 91Ř75a59p40e21k 7402276269205

Příspěvek na dojíždění do práce je další v řadě socialistických nesmyslů. Kdyby místo toho radši snížili daňové zatížení. Takhle lidi vydělají peníze, 2/3 z nich odevzdají na různých daních a odvodech státu a pak potupně prosí, aby aspoň něco dostali zpět. Navíc tímto příspěvkem stát podporuje neefektivitu spočívající ve stále větších vzdálenostech mezi místem zaměstnání a bydlištěm. Každé ráno a odpoledne se masy lidí potkávají v protisměru. Je to jak u blbejch na dvorku.

+12/0
14.7.2016 11:07

P58e54t55r 21Č11t77v50r72t39l69í64k 7891166490570

Do urcite miry s Vami souhlasim. Nicmene opravdu si myslite, ze kdyz klesne danove zatizeni, ze zamestavatele usporene prostredky investuji do lidskych zdroju?

+1/0
14.7.2016 11:16

J50a68n 55T39a78r58a75b22a 4696826269729

Jednoznačně ano. Limitujícím prvkem č. 1 pro rozvoj podnikání je poměr mezi tím, co pozře stát a co firmám zůstane. A limitujícím prvkem číslo 2. je v současné době totální nedostatek lidí, ochotných a schopných pracovat. Pokud na 10 nových pracovních pozic, které vytvořím a prezentuji na pracovních webech a ÚP, přijde 5 zájemců, z nichž 5 je totálně nepoužitelných, a z toho ještě 4 dají jasně najevo, že pracovat rozhodně nemají v úmyslu a přišli jen pro razítko, napíšu jim "Odmítl nabízenou práci" a pošlu je zpět na ÚP.

+2/0
14.7.2016 11:20

M22i20r43o72s79l75a34v 49Z76i46k24m61u90n53d 6978572687798

Odmítl nabízenou práci = nárok na sociální podporu v ceně 1 kg chleba denně ... takový stravovací luxus neměli obyvatelé obleženého Leningradu ...

+1/0
14.7.2016 11:48

R13a85d36i11m 88P52o84l87á47š60e82k 9416853379849

Mě by zajímalo, jak poznáte podle pohledu bez zkušební doby nebo aspoň nějakého konkrétního vyzkoušení, že 4 z pěti zájemců jsou totálně nepoužitelní. Pokud se nejedná o jedince o na první pohled hmotnosti 200 kilo nebo s umělou nohou atd na práci, kde je třeba se hýbat a chodit.

Spíš se Vám ti zájemci o práci nelibí a nechcete se s nimi vybavovat, takže razítko typu "nechtěli nabídnutou práci" Vám to jistí.

0/0
14.7.2016 13:05

J15i38ř62í 95K95o83c24u80r98e79k 6145544935478

Přileze a neumí ani pozdravit. Co s ním? Takového nechcou ani v hospodě jako hosta.

+1/0
14.7.2016 16:58

R34a59d27i53m 88P79o40l46á20š30e89k 9876913379739

Já si nemyslím, že by zaměstnavatelé investovali do lidských zdrojů.

Když jsem přímo svědkem toho, jak na jedné straně manažeři takových firem řvou, že nemají lidi a drze lobují u státu za další "odchovy" technických absolventů nebo za dovozy a doslova stejnou hubou na technická volná místa odmítají zájemce o práci třeba vyššího věku evidované na ÚP nebo je přímo ignorují. ;-€

Pokud takoví zaměstnavatelé ušetří na daních, jenom ty ušetřené peníze vrazí do urychlení třeba dovozu Ukrajinců s příslušnou odborností a lidi na pracáku budou i nadále ignorovat a bojkotovat.

Nebo rovnou ty peníze vrazí do vymístění výroby mimo ČR.

0/0
14.7.2016 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.