Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Obavy automobilek, že se po aféře Dieselgate přestanou kupovat auta na naftu, se na českém trhu zatím nenaplňují. Češi mají dieselové motory naopak čím dál více v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a17r16e64l 29V79a86c31h47u47t 9233182349333

Zájem Čechů o naftu se dá nazvat též zájmem o to co nejvíce si zničit naše zdraví!

;-€:-(Rv ... brzo bude 100% populace patřit mezi alergiky !!!!!! ... ta přemíra expozice se zkrátka projevuje - dříve či později zkolabuje imunita každého z nás. :-/

+1/−1
15.7.2016 10:30

K21a87r90e98l 71V69a92c76h82u74t 9243692569513

Pochopitelně že za všechno nemůže jen samotná nafta - zbytek mají na svědomí všechna ta "Éčka", které výrobci cpou do potravin namísto původních a jedině správných surovin! + všechny ty jedy, kterými zemědělci stříkají své výpěstky + všechny ty jedy a léčiva, kterými krmí chovaná zvířata určená ke konzumaci.

0/0
15.7.2016 10:33

K10a70r46e27l 29V94a34c67h49u17t 9803962349123

= prosperita ZA KAŽDOU CENU. ;-€

0/0
15.7.2016 10:34

J84i72n43d29ř41i45c71h 42Š88k78o14p62e24k 4345231390815

chyba.

Alergie je naopak důsledkem výchovy dítěte v extrémně čistém prostředí. Organismus se totiž naprogramovaný na boj s cizími látkami a když tyto látky (v rozumném množství) nemá, tak bojuje s běžnými látkami, kterých by si za normálních okolností nevšímal

0/−2
15.7.2016 17:54

L54a64d27i74s94l47a52v 71K16a13l25o62u32s 7585636871950

Pokud se na to budete dívat jako marketingový spotřebitel, tak nafta je úžasná. Na druhou stranu, až pak budete řešit problémy s DPF,EGR,žhavícími svíčkami, vstřikovačema, palivovým filtrem,STK, shánět speciální aditiva, příp. řešit prasklé bloky motorů, nebo problémy s turbem, tak pak se rádi budete vracet k benzinu.

0/0
15.7.2016 9:49
Foto

I51v79a88n 51K35o36p19t63a 5977142371497

No jezdím s naftou už dlouho. Čtyři auta, dokupy zhruba 1,3mil km a netuším proč bych měl řešit uvedené problémy.

Obzvlášť třeba proč shánět speciální aditiva či mít problémy na STK?

Snad jen o tom DPF mluvit moc zatím nemůžu, ale zatím o něm prakticky nevím (135.000km). Ovšem kolega ho měl na Passatu 2.0TDI a nájezd když šel pryč s původním DPF 350.000km.

0/0
15.7.2016 10:19

A89n71t53o25n93i51n 25D79e47c67h97l48e80r 9885737650383

Jo sohlasím, sice jsem najel na dieslu jen něco přes 250 000km, ale ani jeden z uvedených problému mne nepostihl. S PDF a katalizátorem bych diesel neviděl jako nejvěší eko průšvih...

0/0
27.7.2016 13:35

V73á25c80l13a59v 45J27e86b11a64v22ý 8900479843826

Osobně to na mě spíše působí tak, že automobilky masivně investovaly do vývoje dieselových motorů a potřebují si to nechat zaplatit...jinak nedává žádný smysl, že méně ekologická nafta má o cca 2 koruny nižší spotřební daň. To je právě ten rozdíl v ceně nafty a benzinu u pumpy a nebýt této podezřelé disproporce, tak si naftové motory u osobáků moc neškrtnou. :-P

0/0
14.7.2016 16:05

J53i66n78d62ř35i90c78h 43Š69k46o79p70e42k 4315531860555

argumentovat rozdílnou výší daně v Kč/l u paliv, kde je různá výtěžnost energie, je trochu nepřesné.

0/0
14.7.2016 16:59

P30e89t42r 74B63á34č18a 8675926785755

No kterypak asi jiny, nez tuctovou nehezkou nemeckou krabici Schade.

A jeste si mysli co jim doma nestoji na dvorku za "chloubu".;-D

0/−2
14.7.2016 15:43

A63n24t25o34n76í59n 62S97v45o16b85o75d48a 3344123689882

běžná automobilová konfekce není nikdy chloubou , jen si to někteří myslí a mají na podznačníku AAA či něco podobné :-)

0/0
14.7.2016 16:21

P98e46t25r 67B43á68č13a 8915646915205

No mit tam AAA je docela trapne, to mate pravdu :-)

0/0
14.7.2016 16:22

A90n24t38o26n32í84n 64S93v81o65b55o18d53a 3924333569832

ale to jsou na silnici často největší hrdinové :-(

0/0
14.7.2016 16:24

M82a55r98e25k 98J16a97n14e78č38k48a 1557816653721

Inu všeho do času ;-)

0/0
14.7.2016 15:40
Foto

Z67b97y16n34ě24k 71M46e31l11i27c14h94a27r 9805697595889

emise tu nikoho nezajímají, důležitá je spotřeba a cena nafty...

+1/0
14.7.2016 15:37

V74á79c44l79a18v 63J91e98b38a20v34ý 8800859653426

Teoreticky nezajímají, ale cena za zdraví lidí, kteří tím trpí to možná vůbec nevyváží. Zdravotní pojištění platíme (skoro) všichni :-P

Ona taková léčba rakoviny stojí desetitisíce až statisíce.

0/0
14.7.2016 16:08

P20e73t52r 80N34ě35m50e58č68e83k 1612924972873

Jak tak koukám, tak zrovna vozy, u kterých dle tabulky, majitelé upřednostňují benzín, nejvíc na silnici překážejí.....:-/

0/0
14.7.2016 14:47

A93n19t60o57n78í94n 91S89v92o32b28o96d70a 3324713179212

a na dálnici zase překáží spořiví s TDI či jinou naftou (běžně jezdí dost pod 130 )

0/0
14.7.2016 15:22

B76l46a27ž39e83j 70M94o17t18y49č53k93a 8307497785390

to je kekel, co jste pronesl. Spořit se dá jen s benzínem, u nafty je jedno jak jedete:-)

0/0
14.7.2016 22:50

A16n40t31o39n71í34n 17S63v24o80b61o86d12a 3174523879452

:-), kdybych nejezdil s TDI, tak bych vám věřil

0/0
14.7.2016 23:53
Foto

I22v53a80n 31K51o75p78t76a 5857822871837

130kmh je max povolená. Nějaký důvod proč by museli jet 130kmh?

A klidně i supersport šinoucí si to v pravém pruhu 120kmh není ani v německu nic mimořádného.

0/0
15.7.2016 10:22

A49n48t38o96n56í90n 92S65v76o89b47o73d92a 3314293559232

TDI je nejefektivnější do 110 km/h, proto jezdí často na spotřebu pomaleji než HTP, ve vesnicích zase jezdí víc, protože 50 km/h je málo. Ekojezdci :-(

0/0
15.7.2016 16:13

A54n30t47o46n50í41n 14S66v84o34b19o78d62a 3914573309802

to je myšleno na 1,9 TDI a 1,6 TDI s manualem, s kterými mám zkušenost :-)

0/0
15.7.2016 16:16

P36a96v22e47l 72Ř19a94p95e52k 7552766909835

Vznětový motor v osobních automobilech je nesmysl vzniklý jen zvrhlou daňovou politikou státu. Je to až absurdní, kolik peněz se investuje do něčeho, co by bez státních zásahů nikdy ani nevzniklo a co je zjevně slepou uličkou vývoje. A takhle je to s celým masovým automobilismem.

+1/−4
14.7.2016 14:25

T76o82m57á56š 40M68a42t62ě11j 9125868643522

Ta slepá ulička vývoje má vyšší efektivitu než zážehový motor...

+1/0
14.7.2016 15:31

A34n17t41o67n20í83n 81S44v10o48b29o26d42a 3814743379542

výhřevnost nafty je vyšší než benzínu a LPG ji má menší než benzín, takže to není o efektivitě motoru, ale hlavně o palivu

0/0
14.7.2016 15:40

P44e60t20r 18N43o34v12o78t43n11y 1891210931

Samozřejmě že vznětový motor má větší účinnost.

0/0
14.7.2016 23:49

A43n20t45o85n53í52n 71S44v24o18b79o98d93a 3484573179202

dnešní benzínové turbomotory pracují při nízkých otáčkách, přímo vstřikují palivo a účinnosti dotahují naftové, ale pro nižší výkon benzínu na litr nemohou nikdy dosáhnout spotřeby naftového motoru

0/0
15.7.2016 0:23

M51i98l80a36n 74K41r30á90l 8233978961421

Rád bych koupil 2,5 l atmosféru v V6 ale není nabídka ;-(

+1/0
14.7.2016 13:51

A18n15t48o43n19í36n 35S82v31o46b87o82d12a 3714253959102

nabídka je, ale za větší peníze, za mega a pár drobných je pětilitr mustang V8, V6 mívají větší objem než 2,5 litru :-)

0/0
14.7.2016 14:16

M63i35l17a40n 85K92r79á68l 8933628831701

měl jsem mazdu 626 2,5l, bralo to cca 9l/100km a jelo to neskutečně,

0/0
14.7.2016 17:29

A53n33t60o58n46í27n 74S70v93o55b15o47d79a 3844683769432

bylo to pěkný auto, ale měli jsme na služebním 2,5 V6 opravu na motoru za 80 000 Kč :-(, ty slabší vydrželi víc horší zacházení bez servisu

0/0
14.7.2016 18:07
Foto

B47o90h39u57m74i26l 97P43r17o11c74h61á49z38k67a 9402309474740

Tady je krasne videt, jak i slepa ulicka evoluce muze na nejakou dobu najit svuj zivotni prostor.

+3/0
14.7.2016 13:15

T44o59m50á23š 78K78u34c91h41a60ř 3347471228941

V benzínu vedou skoro jen Fábie a Rapidy. A to jen proto, že tam škodovka použitelnou naftu nenabízí. Kdyby do Rapida dávali 1.9, nebo aspoň levnou 1.6 TDI, tak jim lidi rvou ruce. To by ale nejspíš platilo i kdyby do těchto malých aut nabízeli odpovídající 1,6 benzínovou atmosféru..:-/

0/−1
14.7.2016 11:48

T10o26m28á45š 79M24a74t84ě41j 9475828673692

1) U lehkého auta je rozdíl ve spotřebě benzín x nafta poměrně malý. Takže lidi spíše sáhnou po benzínu (tam ta nafta žádnou velkou výhodu nepřináší)

2) Jedná se o levná auta - která si z větší části berou lidi "domů" - a nepočítá se tam s tak velkým nájezdem, aby se nafta vyplatila.

3) Jsou to levná auta... příplatek za diesel je většinou pevná částka (třeba 50 000 Kč), což na autě za 300 000 dělá 15% ceny - u auta za 700 000 je to 7%.. (nemluvě o "hraničních" penězích - tedy u auta domů častěji narazíš na nějakou "magickou hranici" nad kterou už nechceš platit)... atd.

+10/0
14.7.2016 11:58

M28a92r64t19i22n 53F48i39l67i13p40c87z44y95k 3471731505743

80% prodejů Škody v ČR tvoří prodeje firmám. Čili i u té Fábie tvoří nezanedbatelné procento prodejů benzínové verze, ten bod 2 není tak jistý, ale řekl bych, že to může být způsobeno tím, že i firmy využívají operativní leasing nebo něco na ten způsob a tam jsou benzíny asi vhodnější vzhledem k limitu ročního nájezdu.

0/0
14.7.2016 12:48

A49n49t24o36n43í66n 24S11v11o94b30o83d65a 3804413949652

vidím hodně služebních benzínových fabií jezdit po Praze, to je ideální provoz pro benzín, časté startování a popojíždění, pro diesel problém s filtrem pevných částic, nemá kdy vypalovat

0/0
14.7.2016 13:26

V32á22c67l68a38v 98J51e60b86a59v42ý 8480359403886

Fakt by mě zajímalo, jestli si s vypalováním filtru daleko od lidí někdo láme hlavu. Úplně běžný jev je, že se na křižovatce rozsvítí zelená a z dieselu se vyvalí oblak černé rakoviny. Diesel prostě nepatří do osobáků, vědí to v USA, Japonsku i Austrálii.

+2/0
14.7.2016 16:14
Foto

M93i73r42o91s29l78a77v 38S74t55e39i47n38e71r 6828554323625

Mně spíše vadí benzin s přísadou ředidel, která sice zvýší oktanové číslo, ale ve studeném motoru neshoří a výfukem zamořují město. Benzol nebo aceton nejsou zrovna to pravé ořechové pro vaše zdraví.

0/0
14.7.2016 17:11

A63n52t17o28n62í81n 79S85v36o91b16o36d50a 3684563939522

proto jezdím na plyn, Praha slibovala pro taková auta výhodné parkování a dodnes nic :-(, líbí se mně Psota ve Znojmě, tomu jezdí několik autobusů na CNG

0/0
14.7.2016 17:41
Foto

I75v86a66n 61K73o12p43t88a 5407622531227

Do rapida tu 1.6TDI davaj.

+2/0
14.7.2016 12:24

A23n57t87o58n91í13n 76S34v50o65b24o39d46a 3974913119822

ale ta cena rapida 1,6 TDI je šílená :-)

+1/0
14.7.2016 12:42

T48o12m95á68š 25K88u12c55h75a96ř 3897431258281

Aha, tak to zřejmě nově, protože dřív byl 1.6 TDI v nabídce pouze s automatem.

0/0
14.7.2016 13:37
Foto

I92v49a32n 81K79o91p77t62a 5197632891747

Ambition 1.6 TDI s manuálem 85kW od 436.000Kč.

Active má pouze 1,4TDI od tuším 375.000.

0/0
15.7.2016 10:00

M51a45r11t47i43n 64F44i95l38i78p14c19z26y88k 3711691885573

Pochybuji, že automobilky nějaké obavy měly. Neznám jediný případ, kdyby něco podobného nějaký představitel nějaké automobilky, říkal.

Maximálně tak nějací "odborníci" a samozvaní "experti".

Řekl bych, že si autor článku trošku zafantazíroval.

+2/0
14.7.2016 11:43

P11e37t59r 32K97r20á53t58k68ý 5299136566331

tak u nových aut je to vcelku pochopitelné, roli hraje nižší spotřeba a auto je ještě v záruce, takže není třeba se obávat vysokých nákladů na servis. Coby ojetiny jsou pak ale tato auto pastí na peněženky, kdy obvykle jsou prodávány v momentě, kdy vyžadují vysoké investice na údržbu a servis a oproti benzínu mají většinou daleko větší nájezdy...U ojetiny jedině benzín (pokud tedy nenajezdím desítky tisíc km po dálnici ročně)!!

+3/0
14.7.2016 11:42

A43n59t61o97n37í14n 40S94v52o98b59o83d95a 3204533769692

ono je na trhu spousta skvělých málo jetých nafťáků, některé mají i několikrát stočený tachometr :-)

+1/0
14.7.2016 11:53

A74n88t90o48n73í42n 73S23v85o77b48o32d21a 3844363199752

Originální auta na LPG mají jeden problém, mizernou kvalitu u nás prodávaného LPG :-(

+1/0
14.7.2016 11:31

M57a85r82e38k 20J71a61n52e70č41k17a 1327486363561

Kvalita pravda trošku pokulhává, ale není to žádný extrém. Přirovnal bych to ke kvalitě klasických pohonných, která se liší dle čerpací stanice. Problém u nových motorů je spíše ten, že se u nich šetří i tam, kde by nemělo a jelikož při spalování LPG dochází k vyššímu teplotnímu namáhání součástí v motoru, pak to může být problém. Navíc návratnost u dnešních oturbených pidi kubatur je díky nutnému přístřiku benzínu i citelně delší.

0/0
14.7.2016 15:34

A48n25t51o43n80í43n 52S20v86o65b62o90d54a 3274133759482

kolik jste toho najezdil s originálním autem na LPG? Ve filtru jsme měli zelený sliz z LPG, zalepené vstřikovače, tankováno pouze Benzina, Shell, Eurooil, Agip, ve Španělsku Repsol. Problémy má u nás Hyundai, Dacia, Renault s přesnými vstřikovači Landi Renzo :-(

0/0
14.7.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.