Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Obavy automobilek, že se po aféře Dieselgate přestanou kupovat auta na naftu, se na českém trhu zatím nenaplňují. Češi mají dieselové motory naopak čím dál více v oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a16r86e31l 41V52a82c11h28u20t 9133232329833

Zájem Čechů o naftu se dá nazvat též zájmem o to co nejvíce si zničit naše zdraví!

;-€:-(Rv ... brzo bude 100% populace patřit mezi alergiky !!!!!! ... ta přemíra expozice se zkrátka projevuje - dříve či později zkolabuje imunita každého z nás. :-/

+1/−1
15.7.2016 10:30

K48a79r26e94l 62V33a23c96h80u48t 9743282779303

Pochopitelně že za všechno nemůže jen samotná nafta - zbytek mají na svědomí všechna ta "Éčka", které výrobci cpou do potravin namísto původních a jedině správných surovin! + všechny ty jedy, kterými zemědělci stříkají své výpěstky + všechny ty jedy a léčiva, kterými krmí chovaná zvířata určená ke konzumaci.

0/0
15.7.2016 10:33

K10a23r80e72l 87V69a54c34h92u48t 9733612989713

= prosperita ZA KAŽDOU CENU. ;-€

0/0
15.7.2016 10:34

J79i13n46d45ř15i13c18h 60Š78k13o93p59e57k 4715661220135

chyba.

Alergie je naopak důsledkem výchovy dítěte v extrémně čistém prostředí. Organismus se totiž naprogramovaný na boj s cizími látkami a když tyto látky (v rozumném množství) nemá, tak bojuje s běžnými látkami, kterých by si za normálních okolností nevšímal

0/−2
15.7.2016 17:54

L63a31d82i87s46l46a25v 52K76a58l55o41u52s 7435636601430

Pokud se na to budete dívat jako marketingový spotřebitel, tak nafta je úžasná. Na druhou stranu, až pak budete řešit problémy s DPF,EGR,žhavícími svíčkami, vstřikovačema, palivovým filtrem,STK, shánět speciální aditiva, příp. řešit prasklé bloky motorů, nebo problémy s turbem, tak pak se rádi budete vracet k benzinu.

0/0
15.7.2016 9:49
Foto

I92v43a12n 68K24o68p69t30a 5197852231397

No jezdím s naftou už dlouho. Čtyři auta, dokupy zhruba 1,3mil km a netuším proč bych měl řešit uvedené problémy.

Obzvlášť třeba proč shánět speciální aditiva či mít problémy na STK?

Snad jen o tom DPF mluvit moc zatím nemůžu, ale zatím o něm prakticky nevím (135.000km). Ovšem kolega ho měl na Passatu 2.0TDI a nájezd když šel pryč s původním DPF 350.000km.

0/0
15.7.2016 10:19

A97n87t21o88n84i52n 78D21e34c42h87l93e67r 9555577760183

Jo sohlasím, sice jsem najel na dieslu jen něco přes 250 000km, ale ani jeden z uvedených problému mne nepostihl. S PDF a katalizátorem bych diesel neviděl jako nejvěší eko průšvih...

0/0
27.7.2016 13:35

V44á49c42l25a63v 38J63e52b87a93v60ý 8610779603336

Osobně to na mě spíše působí tak, že automobilky masivně investovaly do vývoje dieselových motorů a potřebují si to nechat zaplatit...jinak nedává žádný smysl, že méně ekologická nafta má o cca 2 koruny nižší spotřební daň. To je právě ten rozdíl v ceně nafty a benzinu u pumpy a nebýt této podezřelé disproporce, tak si naftové motory u osobáků moc neškrtnou. :-P

0/0
14.7.2016 16:05

J84i54n88d46ř65i55c98h 64Š51k35o10p15e49k 4435231660915

argumentovat rozdílnou výší daně v Kč/l u paliv, kde je různá výtěžnost energie, je trochu nepřesné.

0/0
14.7.2016 16:59

P60e85t68r 53B96á74č69a 8335686115905

No kterypak asi jiny, nez tuctovou nehezkou nemeckou krabici Schade.

A jeste si mysli co jim doma nestoji na dvorku za "chloubu".;-D

0/−2
14.7.2016 15:43

A90n27t42o73n19í12n 48S78v18o91b30o18d79a 3964173259582

běžná automobilová konfekce není nikdy chloubou , jen si to někteří myslí a mají na podznačníku AAA či něco podobné :-)

0/0
14.7.2016 16:21

P87e29t39r 31B11á10č74a 8185176355205

No mit tam AAA je docela trapne, to mate pravdu :-)

0/0
14.7.2016 16:22

A84n65t77o64n64í18n 47S19v60o90b12o10d64a 3144733709522

ale to jsou na silnici často největší hrdinové :-(

0/0
14.7.2016 16:24

M16a71r45e81k 25J80a13n38e78č88k89a 1517346663821

Inu všeho do času ;-)

0/0
14.7.2016 15:40
Foto

Z91b63y23n39ě37k 65M98e41l87i55c33h55a87r 9645357565399

emise tu nikoho nezajímají, důležitá je spotřeba a cena nafty...

+1/0
14.7.2016 15:37

V57á68c46l70a52v 93J13e61b49a84v74ý 8270959833936

Teoreticky nezajímají, ale cena za zdraví lidí, kteří tím trpí to možná vůbec nevyváží. Zdravotní pojištění platíme (skoro) všichni :-P

Ona taková léčba rakoviny stojí desetitisíce až statisíce.

0/0
14.7.2016 16:08

P17e20t45r 51N73ě46m15e52č73e82k 1892584692923

Jak tak koukám, tak zrovna vozy, u kterých dle tabulky, majitelé upřednostňují benzín, nejvíc na silnici překážejí.....:-/

0/0
14.7.2016 14:47

A48n13t31o58n42í81n 86S95v40o96b59o60d89a 3514893819452

a na dálnici zase překáží spořiví s TDI či jinou naftou (běžně jezdí dost pod 130 )

0/0
14.7.2016 15:22

B13l61a25ž44e51j 23M60o20t34y15č94k63a 8797937345200

to je kekel, co jste pronesl. Spořit se dá jen s benzínem, u nafty je jedno jak jedete:-)

0/0
14.7.2016 22:50

A23n45t63o25n83í23n 96S96v76o23b84o89d83a 3944243699382

:-), kdybych nejezdil s TDI, tak bych vám věřil

0/0
14.7.2016 23:53
Foto

I78v38a42n 34K50o35p52t21a 5347372851337

130kmh je max povolená. Nějaký důvod proč by museli jet 130kmh?

A klidně i supersport šinoucí si to v pravém pruhu 120kmh není ani v německu nic mimořádného.

0/0
15.7.2016 10:22

A26n45t72o49n47í53n 86S74v96o31b16o63d48a 3314653329752

TDI je nejefektivnější do 110 km/h, proto jezdí často na spotřebu pomaleji než HTP, ve vesnicích zase jezdí víc, protože 50 km/h je málo. Ekojezdci :-(

0/0
15.7.2016 16:13

A24n19t44o66n83í51n 61S98v69o87b92o52d89a 3564363739802

to je myšleno na 1,9 TDI a 1,6 TDI s manualem, s kterými mám zkušenost :-)

0/0
15.7.2016 16:16

P41a50v45e51l 39Ř17a49p72e16k 7722736929135

Vznětový motor v osobních automobilech je nesmysl vzniklý jen zvrhlou daňovou politikou státu. Je to až absurdní, kolik peněz se investuje do něčeho, co by bez státních zásahů nikdy ani nevzniklo a co je zjevně slepou uličkou vývoje. A takhle je to s celým masovým automobilismem.

+1/−4
14.7.2016 14:25

T83o12m75á95š 25M92a29t48ě74j 9825728783592

Ta slepá ulička vývoje má vyšší efektivitu než zážehový motor...

+1/0
14.7.2016 15:31

A59n44t83o49n93í42n 82S17v79o29b80o45d16a 3684703599212

výhřevnost nafty je vyšší než benzínu a LPG ji má menší než benzín, takže to není o efektivitě motoru, ale hlavně o palivu

0/0
14.7.2016 15:40

P76e67t94r 84N84o27v55o74t63n17y 1341150571

Samozřejmě že vznětový motor má větší účinnost.

0/0
14.7.2016 23:49

A76n65t91o78n72í65n 32S22v39o89b85o32d64a 3314393889552

dnešní benzínové turbomotory pracují při nízkých otáčkách, přímo vstřikují palivo a účinnosti dotahují naftové, ale pro nižší výkon benzínu na litr nemohou nikdy dosáhnout spotřeby naftového motoru

0/0
15.7.2016 0:23

M31i69l36a96n 24K76r93á73l 8423888181851

Rád bych koupil 2,5 l atmosféru v V6 ale není nabídka ;-(

+1/0
14.7.2016 13:51

A86n17t76o58n13í62n 88S66v43o13b48o47d80a 3864803729292

nabídka je, ale za větší peníze, za mega a pár drobných je pětilitr mustang V8, V6 mívají větší objem než 2,5 litru :-)

0/0
14.7.2016 14:16

M63i86l65a29n 41K47r97á18l 8423988711271

měl jsem mazdu 626 2,5l, bralo to cca 9l/100km a jelo to neskutečně,

0/0
14.7.2016 17:29

A46n82t57o45n35í32n 22S37v29o11b41o72d55a 3524823319542

bylo to pěkný auto, ale měli jsme na služebním 2,5 V6 opravu na motoru za 80 000 Kč :-(, ty slabší vydrželi víc horší zacházení bez servisu

0/0
14.7.2016 18:07
Foto

B19o43h14u73m19i55l 32P87r54o48c19h68á25z13k90a 9702299594540

Tady je krasne videt, jak i slepa ulicka evoluce muze na nejakou dobu najit svuj zivotni prostor.

+3/0
14.7.2016 13:15

T12o22m58á73š 53K53u28c31h24a20ř 3767581258521

V benzínu vedou skoro jen Fábie a Rapidy. A to jen proto, že tam škodovka použitelnou naftu nenabízí. Kdyby do Rapida dávali 1.9, nebo aspoň levnou 1.6 TDI, tak jim lidi rvou ruce. To by ale nejspíš platilo i kdyby do těchto malých aut nabízeli odpovídající 1,6 benzínovou atmosféru..:-/

0/−1
14.7.2016 11:48

T97o98m94á96š 17M90a60t68ě90j 9855238533212

1) U lehkého auta je rozdíl ve spotřebě benzín x nafta poměrně malý. Takže lidi spíše sáhnou po benzínu (tam ta nafta žádnou velkou výhodu nepřináší)

2) Jedná se o levná auta - která si z větší části berou lidi "domů" - a nepočítá se tam s tak velkým nájezdem, aby se nafta vyplatila.

3) Jsou to levná auta... příplatek za diesel je většinou pevná částka (třeba 50 000 Kč), což na autě za 300 000 dělá 15% ceny - u auta za 700 000 je to 7%.. (nemluvě o "hraničních" penězích - tedy u auta domů častěji narazíš na nějakou "magickou hranici" nad kterou už nechceš platit)... atd.

+10/0
14.7.2016 11:58

M25a19r70t52i94n 96F79i19l95i45p88c60z55y86k 3401221215943

80% prodejů Škody v ČR tvoří prodeje firmám. Čili i u té Fábie tvoří nezanedbatelné procento prodejů benzínové verze, ten bod 2 není tak jistý, ale řekl bych, že to může být způsobeno tím, že i firmy využívají operativní leasing nebo něco na ten způsob a tam jsou benzíny asi vhodnější vzhledem k limitu ročního nájezdu.

0/0
14.7.2016 12:48

A33n65t69o26n18í92n 63S38v98o84b21o35d44a 3304423379182

vidím hodně služebních benzínových fabií jezdit po Praze, to je ideální provoz pro benzín, časté startování a popojíždění, pro diesel problém s filtrem pevných částic, nemá kdy vypalovat

0/0
14.7.2016 13:26

V60á70c24l79a77v 15J55e62b20a43v51ý 8290599483576

Fakt by mě zajímalo, jestli si s vypalováním filtru daleko od lidí někdo láme hlavu. Úplně běžný jev je, že se na křižovatce rozsvítí zelená a z dieselu se vyvalí oblak černé rakoviny. Diesel prostě nepatří do osobáků, vědí to v USA, Japonsku i Austrálii.

+2/0
14.7.2016 16:14
Foto

M94i62r57o82s94l16a26v 16S23t95e21i68n83e60r 4240562320466

Mně spíše vadí benzin s přísadou ředidel, která sice zvýší oktanové číslo, ale ve studeném motoru neshoří a výfukem zamořují město. Benzol nebo aceton nejsou zrovna to pravé ořechové pro vaše zdraví.

0/0
14.7.2016 17:11

A36n68t96o41n27í27n 19S17v16o74b51o43d78a 3604363259722

proto jezdím na plyn, Praha slibovala pro taková auta výhodné parkování a dodnes nic :-(, líbí se mně Psota ve Znojmě, tomu jezdí několik autobusů na CNG

0/0
14.7.2016 17:41
Foto

I86v47a46n 31K91o53p57t28a 5677192311947

Do rapida tu 1.6TDI davaj.

+2/0
14.7.2016 12:24

A48n62t21o15n92í89n 50S26v77o45b47o75d88a 3414733729442

ale ta cena rapida 1,6 TDI je šílená :-)

+1/0
14.7.2016 12:42

T44o83m52á20š 73K76u19c11h53a81ř 3217781728171

Aha, tak to zřejmě nově, protože dřív byl 1.6 TDI v nabídce pouze s automatem.

0/0
14.7.2016 13:37
Foto

I94v24a68n 52K62o46p50t87a 5197202471377

Ambition 1.6 TDI s manuálem 85kW od 436.000Kč.

Active má pouze 1,4TDI od tuším 375.000.

0/0
15.7.2016 10:00

M49a71r57t88i27n 80F22i82l82i65p21c30z71y53k 3201601215783

Pochybuji, že automobilky nějaké obavy měly. Neznám jediný případ, kdyby něco podobného nějaký představitel nějaké automobilky, říkal.

Maximálně tak nějací "odborníci" a samozvaní "experti".

Řekl bych, že si autor článku trošku zafantazíroval.

+2/0
14.7.2016 11:43

P71e52t69r 49K32r17á46t77k37ý 5319556346731

tak u nových aut je to vcelku pochopitelné, roli hraje nižší spotřeba a auto je ještě v záruce, takže není třeba se obávat vysokých nákladů na servis. Coby ojetiny jsou pak ale tato auto pastí na peněženky, kdy obvykle jsou prodávány v momentě, kdy vyžadují vysoké investice na údržbu a servis a oproti benzínu mají většinou daleko větší nájezdy...U ojetiny jedině benzín (pokud tedy nenajezdím desítky tisíc km po dálnici ročně)!!

+3/0
14.7.2016 11:42

A15n82t34o14n60í21n 36S10v97o94b89o51d83a 3924963979522

ono je na trhu spousta skvělých málo jetých nafťáků, některé mají i několikrát stočený tachometr :-)

+1/0
14.7.2016 11:53

A85n39t19o47n66í76n 86S26v64o21b21o89d58a 3664573199592

Originální auta na LPG mají jeden problém, mizernou kvalitu u nás prodávaného LPG :-(

+1/0
14.7.2016 11:31

M37a95r66e92k 98J33a20n79e76č62k27a 1657396203471

Kvalita pravda trošku pokulhává, ale není to žádný extrém. Přirovnal bych to ke kvalitě klasických pohonných, která se liší dle čerpací stanice. Problém u nových motorů je spíše ten, že se u nich šetří i tam, kde by nemělo a jelikož při spalování LPG dochází k vyššímu teplotnímu namáhání součástí v motoru, pak to může být problém. Navíc návratnost u dnešních oturbených pidi kubatur je díky nutnému přístřiku benzínu i citelně delší.

0/0
14.7.2016 15:34

A35n51t91o46n86í16n 38S95v18o49b49o98d46a 3504413469792

kolik jste toho najezdil s originálním autem na LPG? Ve filtru jsme měli zelený sliz z LPG, zalepené vstřikovače, tankováno pouze Benzina, Shell, Eurooil, Agip, ve Španělsku Repsol. Problémy má u nás Hyundai, Dacia, Renault s přesnými vstřikovači Landi Renzo :-(

0/0
14.7.2016 15:45







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.