Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i17r75o74s78l50a42v 80Z15i46k59m61u17n39d 6138192797818

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

+3/−1
18.7.2016 11:23

F72r74a44n41t32i87š58e93k 60O37s91e49l56k91a 2455799647906

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0/0
18.7.2016 15:17

M17i10r45o53s54l42a29v 90Z75i68k48m63u47n71d 6478352137168

Vy víte o strojmistrovi ČD nebo ČD Cargo, který by nakomandoval strojvedoucího na výkon, aniž by měl předepsaný odpočinek ...

Tohle se nedělalo ani v době, kdy se mohlo dělat i 960 přesčasových hodin za rok.

Odpočinky "v depu" se vždycky ctily na 12 hodin, aby mohl jít strojvedoucí na zálohách z noční na noční a bylo dodrženo 12 hodin odpočinku, tak jedna záloha měla stanovené střídání třeba na 6,30 - 18,30, u druhé v 7,30 - 19,30 ... tak se splnily "časy" stanovené V1 na papírování a předávku lok ..., směna měl 12,45 hod.

Těch 12 hodin se kdysi "ortodoxně" vyžadovalo i v někdejších vozebních a strojových stanicích, ale podařilo se vybojovat, že u "dělených" směn u nichž bylo zajištěno spaní na lůžku na tomto pracovišti se mohlo jít na 6 hodin mezi jednotlivými částmi směny. Ve své době to mělo příznivý vliv na sestavu personálního turnusu ... ten kdo skončil třeba ve 22,00 mohl nastupovat třeba v 5,00 na další část směny ...

U ČD i Carga chybí v současné době desítky strojvedoucích, takže každý má možnost si "přivydělat" v rámci povoleného limitu přesčasové práce ... není třeba hledat výdělek u jiného dopravce. Tím spíše, že turnusy u ČD v mnoha případech nejsou nic moc.

0/0
19.7.2016 9:17

J62a14k84u87b 26K84n88e14c87h64t89o67v25s37k74ý 3210116791452

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0/0
18.7.2016 10:14

R29a30d12i22m 41Š22o88l54c 1965885305114

No rozhodně ne u ČD!

0/0
18.7.2016 12:47

J30a87n 39J27e59m16e29l83k60a 1635490

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0/0
18.7.2016 9:38

M53i63r10o17s53l21a88v 35B69u67č89e83k 6853593911524

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

+3/−1
18.7.2016 9:02

D74a36v39i91d 24P67e62c68a 1785854201246

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

+1/−2
18.7.2016 8:07

P15a81v95e84l 64O80b58d57r40ž15á45l42e18k 6636604438402

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

+3/0
18.7.2016 8:28

D14a52v66i67d 62P54e56c30a 1715344851106

S červeným tercikem?

0/−2
18.7.2016 8:55

M40i37l66a11n 73M30a87j71e14r28č14í11k 1440220694906

Vtipálku -

jak PČR může kontrolovat také tak činí (např. na požití alkoholu) na silnicích i řidiče tzv. z profese (busů, náklaďáků ....) a to včetně možnosti před jejich hromadným výjezdem z garáží,

Tak se Drážní inspekce má nepravidelně namátkově pohybovat po (zejména uzlových) stanicích železniční sítě ČR a kontrolovat (mimo jiné), že fyzické obsazení řídících stanovišť vlaků, které v příslušné stanici měly zastavit, je shodné s tím nahlášeným!!

0/0
18.7.2016 9:46

D96a83v60i16d 29P38e73c42a 1525554511366

To je u vlaku z Komarna do Hamburku brnkacka.

0/−1
18.7.2016 12:05

M48i64l92a55n 72M56a98j76e77r41č43í42k 1720710364856

ŽÁDNÝ VLAK převážející přes ČR lidi či náklad mezi jakýmikoliv s ní sousedícími státy (či dokonce i státy vzdálenějšími) ROZHODNĚ NEJEDE PŘES ÚZEMÍ ČR BEZ ZASTAVENÍ!!

dříve se na těch vlacích dokonce v hraničnich stanicích tzv. přepřahaly lokomotivy, dnes se tam často jen tzv. vymění jejich strojvedoucí = při kontrole jediné lokomotivy je v jeden okamžik možné zkontrolovat hned dva strojvedoucí - toho co s lokomotivou do stanice přijel i toho, co ji od něj přebírá, aby s ní pokračoval dále!!

0/0
18.7.2016 23:32

J47i65ř33í 50K83o65c33u86r72e78k 6805124625348

Takže policajt zastaví vlak. Potom půjde kilometr k mašině, možná dva. Někdy je to z kopce a bežná železniční kontrola rozhodně není důvodem pro nouzové brzdění. Než k té mašině dojde, tak se přerazí, možná i třikrát. Následně se za nákladním vlakem seštosuje rychlík a před ním jedoucí osobák. 20 minut v sakroch a to teprve policajt došel k mašině. Provede kontrolu, všecko vpořádku. Sleze z mašiny a snad mu při tom nepodjedou boty na štěrku a tak si nenatluče kokos. Následně se bude vracet kolem rozjíždějícího se nákladního vlaku a také kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Asi si něco vyslechne, až se to proslechne, že tohle zpoždění "vyrobil" policajt.

V následující stanici nákladní vlak bokem, osobní vlak bokem, projet rychlík, ten má +20 minut. Projet druhý rychlík co jel za ním, ten jen +5 minut. Poslat osobák. Poslat nákladní vlak s +50 minut. Do vysálačky se z nákladního vlaku ozve: "--bem tvoju mať. Ostalo mi petnáct minút." A za tu dobu se 30 km ke střídání ujet nedá.

Veselejší to bude, když policista zjistí, že něco není v pořádku. Takže si veme rukavice a místo fíry (ten je "mimo čas") bude na vagonech utahovat ruční brzdu, aby se souprava nerozjela. Nebo bez řádného zabrždění odvede fíru nákladního vlaku kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Tam si něco vyslechne, ale hodně sprostého, protože fíra osobáku bude muset jít utahovat ruční brzdy nákladního vlaku. A stěstí bude, když si u toho nikdo nepřerazí nohu, nebo toho policajta nenapadne vzít to po sousední koleji.

Zkuste to udělat tak na čtyřech různých místech v republice a většina tratí stojí.

0/−2
18.7.2016 19:37

M57i28l77a60n 32M48a34j58e37r86č22í91k 1230640504286

pěkná báchorka, ale s realizací mého návrhu nemá naprosto nic společného, protože já psal:

"......... SE DRÁŽNÍ INSPEKCE MÁ nepravidelně namátkově POHYBOVAT PO (zejména uzlových) STANICÍCH železniční sítě ČR A KONTROLOVAT (mimo jiné), že FYZICKÉ OBSAZENÍ řídících stanovišť VLAKŮ, KTERÉ V PŘÍSLUŠNÉ STANICI MĚLY ZASTAVIT, je shodné s tím nahlášeným"

= kontrola železničních pracovníků/strojvedoucích rozhodně nemá:

1.) spadat do pravomoci policie!!

2.) být prováděna mimo plánovaná provozní zastavení vlaků ve stanicích (čím větší stanice bude pro kontrolu zvolena, tím více vlaků v ní zastavuje a tedy tím více spojů může být při jedné "akci" zkontrolováno)!!

+2/0
18.7.2016 23:12

J43a56n 12V87a93l86o32u11c52h 6822417168820

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0/−1
18.7.2016 7:42

F93r75a96n23t53i82š25e63k 22V49a86n61ě88k 1377454377907

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0/0
18.7.2016 7:50

J51a67r46o54m44í33r 98K74r39á70l 4940769174489

Jde o ostatní vlaky na té trati. Pokud mašinfíra překročí stanovenou dobu, nesmí jet, ani když už může.

0/0
18.7.2016 8:03

M17i28r74o43s21l25a78v 68Z80i34k63m31u17n24d 6358142587858

Ano, strojvedoucí je povinen zastavit vlak tak, aby jízdní výkon byl ukončen nejpozději v době kdy uplyne 12 hodin od nástupu na směnu.

V případě většího zpoždění strojvedoucí ohlásí "tento" problém ...

Kameru nepotřebujete, postačuje "změnit" zákon ... žádná mrtvola v principu nepředstavuje hmotnou překážku bránící jízdě vlaku (vozidla), ale obecně závazné předpisy jsou konstruovány poněkud jinak ... obraťte se s podnětem na "svého" poslance nebo senátora ...

+1/0
18.7.2016 11:28

P73e60t40r 73N68ě38m58e51c 4960483230217

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0/0
18.7.2016 7:28

P29a86v14e10l 79M43o23r93a34v22e22c 3812859212898

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0/0
18.7.2016 9:12

M23i25r83o48s34l22a19v 13Z56i18k42m58u46n83d 6688272407558

Každá lokomotiva má "tachograf", dosadit na všechny české lokomotivy zařízení, které by zaregistrovalo nástup konkrétního strojvedoucího je nereálné - kdo by to zaplatil, resp. jak budete řešit "množinu" zahraničních lokomotiv schválených pro provoz na síti SŽDC ... licencovaný strojvedoucí může jezdit na každé lokomotivě se kterou "umí jezdit" ...

Idea je dobrá, ale neproveditelná ...

0/0
18.7.2016 11:32
Foto

J68i15ř76í 27I17n44c91z90é63d60y 2604475571869

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

+3/0
18.7.2016 7:19

V57á47c45l35a22v 98P87o98u20s82t56k91a 3460841762

Prachy....

+17/0
18.7.2016 7:23

P19a64v93e81l 36O26b16d22r94ž18á49l56e43k 6576574518192

Asi totéž co většinu ostatních zaměstnaných lidi - peníze.

0/0
18.7.2016 8:30

R59a55d11e97k 48K43o14p40a66r 4698941922699

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0/0
18.7.2016 7:11

P24e96t17r 23P54e95t66r 6643312698503

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

+1/−1
18.7.2016 9:32

J35i49ř26í 72Č51e54r50n61ý 6418473420898

V každé lokomotivě je rychloměr, který zaznamenává mimo jiné čas, rychlost a ujetou dráhu.

0/0
18.7.2016 12:04

M82i77l69a31n 88K50u69b56e21š 1293343920516

Drahý pane Kopar, kdypak jste naposled seděl v dodávce do 3,5t? Ať dělám co dělám v dodávce do 3,5t žádnej tachograf nevidím natož abych potřeboval kartu řidiče. Takže mám takovej pocit, že jste viděl dodávku maximálně na obrázku, co .... ?

+2/0
18.7.2016 19:28

I49v29a13n 61M84a53r38e84k 6594728982

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

+3/−2
18.7.2016 6:54

S26t41e88p22a28n 42T61o32t81h 8168339455838

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0/−3
18.7.2016 7:00

I73v76a24n 61M23a39r15e24k 6324308112

Tehdy , v r.1969-1997 nikdo takové věci neřešll, a to jsme strávili na mašině 16 hod tam, v obratové stanici byl odpočinek 8hod a 16 hod zpět. Takže za dva dny jsme udělali 32 hod. . . . . . . a že bych byl svému okolí "nebezpečný" to mě tedy nikdy nenapadlo . 8-o

+4/0
18.7.2016 7:19

I34v47a10n 56M93a13r15e33k 6144708142

A propos. Pracoval jsem na dráze jako fíra 28 let,přitom jsem měl po dobu asi dvaceti let vedlejší pracovní poměr a navíc v té době stavil i rodinný dům, takže o co vlastně jde ? !

+1/0
18.7.2016 7:01

D57a61v56i37d 77P67e12c21a 1445264831286

Myslím, že jste jen upřímný a takových moc není.

0/0
18.7.2016 8:03

V86í17t39ě76z71s29l66a83v 92Ř20í86p86a 5808412144381

Pane Marek o co jde? O další buzeraci a otravování lidí. Naprostá kravina, protože stejně nikdo neví, zda strojvedoucí odpočívá ve stanoveném čase, nebo zda někde maká na baráku atd. Ale bude doba, kdy se bude kontrolovat i toto. To bude každý člověk mít nastřelený čip a konečně budeme pod trvalou kontrolou. 8-o

+1/−1
18.7.2016 8:20

M77a11r10e40k 23M69a29r61t14i84n 8609474226210

Vedlejšák ať klidně má. Nejlépe takový, kde se nemusí plně soustředit na návěsti. Je jasné, že jiná činnost nesnižuje tolik soustředění jako u původní činnosti. Ale vemte si, kolik fakt bylo posledních dobou projetých červených. Není to tak dávno, kdy vlaky zastavily kousek od sebe ve Praze Vysočanech, strojvedoucí KŽC projel návěstidlo a vjel rychlíku do cesty... jen díky tomu, že se to stalo ve stanici, nedošlo ke srážce (jeden vlak se teprve rozjížděl, druhý kvůli zastavení ve stanici brzdil).

+1/0
18.7.2016 9:32

M85i84r50o28s22l49a64v 36Z43i13k46m86u20n47d 6738692567458

Ale to není o jen vedlejšáku ... prostě stačí, aby zaměstnanec dělal třeba na stavbě vlastního domku, měl svoje "hospodářství" a po celodenní péči o políčka nebo u vinařů o vinohrad půjde na noční ...

Ony i ty "zákonné" odpočinky mezi jednotlivými částmi směny spojené s odpočinkem na lůžku nejsou vždy OK ... Máte papírově 6,5 hodiny odpočinku, než se dojdete (v rámci odpočinku) na nocležnu / hotel / penzion tak to trvá třeba 20 minut, pak nějaká ta příprava na "pelech", než se zabere tak to taky nějakou dobu trvá a zhruba tak po 4 hodinách spaní je budíček, protože v rámci "odpočinku" je třeba dojít zpátky k vlaku ...

A v době minulé bylo kdysi možné odpočinek zkrátit na 3 hodiny, pokud byla předcházející směna kratší než 3 hodiny ... Po půlnoci člověk usnul, za necelé tři hodiny byl probuzen a "dostatečně" odpočatý po předchozí směně měl před sebou - tehdy až 15 hodinovou směnu ...

+1/0
18.7.2016 11:47

J62i73ř42í 42K25o53c15u27r87e76k 6725854685288

Na tom vinohradu si ale člověk vyvětrá hlavu a odpočine si líp, než kdyby celý den četl detektivky. Krom toho ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici.

+2/0
18.7.2016 19:43

M71i80l34a11n 46M61a29j64e73r51č67í96k 1920350584816

zejména "....ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici."

není vůbec tzv. k zahození u tzv. sedavých profesí,

mezi něž patří i řízení všemožných dopravních prostředků

- zejména řidiči BUS, TRAM, METRA mají celosvětově problémy s nadváhou či hemeroidy (tak jako tzv. kancelářské krysy)!!

0/0
18.7.2016 23:19

J87i43ř38í 25E84r47b78e52n 1683964236947

Teoretické technické řešení je nasnadě: na každém vozidle terminál, do kterého se strojvedoucí přihlásí svou jedinečnou celostátně platnou osobní kartou. Ideálně by tentýž systém měl být i ve všech autobusech, náklaďácích, taxíkách a podobných vozidlech, kde jsou nutné bezpečnostní přestávky. Ale to je utopie.

+6/0
18.7.2016 6:01

M60a86r63k 57P44o28k24o38r22n71y 8324948267963

Utopie to je, protoze to by zase delal stat a ten by vypsal vyberove rizeni na karty, ty by staly nekolik millionu korun pri kterem by se znacna cast statnich uredniku a politiku napakovalo. No a po vydani karet by se zjistilo, ze nefunguji a cely projekt by se zrusil, politicke strany by se teatralne pohadaly kdo za to muze a pak by to vysumelo do ztracena.

+2/0
18.7.2016 6:54

V10á89c74l28a59v 78P68o16u88s38t56k53a 3430331122

Na autobusech a náklaďácích už to nějaký ten pátek funguje.

+5/0
18.7.2016 7:05

L80e41o49p48o34l13d 85P86r20o62k74e21š 8299684257

Dráha jde s dobou. Řidiči jsou pod kontrolou od 70 let.

0/−4
18.7.2016 6:01

J20i43ř97í 86E47r87b77e49n 1463434356547

Na dráze to dřív nebylo potřeba. Pracovat u dráhy bylo až do 90. let věcí prestiže, dráha si mohla dovolit vybírat a zaplatit lepší zaměstnance. S příchodem konkurence (a následnou nutností platit marketingové čičmundy, analyzátory integrované dopravy a managory pro věci zbytné) to ustalo, do lidí dnes chce investovat málokdo.

+13/0
18.7.2016 6:04

M97i35r10o89s83l89a36v 41P40a82v55l91í93č24e13k 7633650835674

To je dobře.

0/0
18.7.2016 5:26

V46l72a27s23t54i55m85i23l 13S90v12o14b97o57d86a 7613208715894

Stát začne kontrolovat, jestli lidé neplatí příliš mnoho daní, přílišné výše :-P.

0/0
18.7.2016 3:17

M30i91l36o84š 37Š86t16ě92p33á84n23e83k 8616744851184

"Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho" - také mám už těch zpoždění dost. ;-D;-D

+17/−3
18.7.2016 2:41

J34i17ř86í 45E37r14b22e37n 1483794506927

Jde hlavně o strojvedoucí na vlečkách a na nákladních vlacích, tam Vás ta zpoždění určitě netrápí ;-)

0/0
18.7.2016 6:05

J45i36ř50í 53K93o92c46u56r19e87k 6895354485628

Vy jste ještě nikdy netrčel v Zatáčce u Křoví, jelikož před vámi zdechla mašina nákladnímu vlaku?

0/0
18.7.2016 19:46

P61a38v89e17l 49S38o21b49o61t54k33a 5350624

R^

+3/0
18.7.2016 2:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.