Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho

Strojvedoucí budou od příštího roku pod větší kontrolou podobné té, jako mají řidiči kamionů. Drážní úřad a Správa železniční dopravní cesty chtějí zavést nový systém, podle kterého budou vědět, kdo řídí lokomotivu a zda splnil potřebné normy pro odpočinek a nejezdil ve svém volnu pro konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i30r68o70s66l64a90v 29Z77i35k79m49u33n51d 6328632297688

Ono by stačilo obejít jednotlivé dopravce a zkontrolovat šichťáky co jsou podkladem pro mzdy. Kolem ČD by mohla projít kontrola bez zastavení, protože tam si nedodržet odpočinek strojvedoucího nikdo nedovolí ... Je to dáno jednak rozvrhem směn = turnus, u "letmo" to hlídá strojmistr ...

Ono to není jen o tom, kdy strojvedoucí "vleze" na lokomotivu, ale o tom, že "někde" (zpravidla v sídle zaměstnavatele nebo jeho organizační / provozní složky - kde má skříňku) má stanovený nástup, pak se "nějak" přemisťuje na lokomotivu, třeba ho vezou TAXI a pak nastupuje na lokomotivu ... Pracovní směna začíná tím okamžikem "nástupu" na směnu, nikoli okamžikem, kdy vleze na lokomotivu, resp. ohlásí se provozovateli dráhy ....

Ten počítačový systém se uplatní v případě, že by strojvedoucí jezdil pro více dopravců ...

Strojvedoucí musí ukončit jízdu (traťový výkon) po 12 hodinách od nástupu na směnu, i kdyby ujel třeba jen 10 kilometrů ...

+3/−1
18.7.2016 11:23

F65r94a84n11t60i22š45e31k 42O12s84e34l16k96a 2425449307806

Nevím co děláte vy, já pracuju jako strojvedoucí už tři desítky let, a ze své zkušenosti vím moc dobře že nejvíc kolegů, kteří načerno pracují pro soukromé firmy je naopak právě z ČD, nebo jak oni sami říkají od "matky".

Takže vaše poukazování na to že "u nich se to nemůže stát" mi přijde jako mírně řečeno "úsměvné".

Ono je to celkem prosté, kdo má pravidelný turnus na měsíce dopředu?? Jedině ČD nebo ČD Cargo.

Kdo jiný si tedy může dovolit plánovat si načerno směny u jiných firem než právě tito "nedotknutelní a jediní správní strojvedoucí"???

0/0
18.7.2016 15:17

M26i83r97o33s63l19a43v 67Z21i16k90m12u65n36d 6948422857658

Vy víte o strojmistrovi ČD nebo ČD Cargo, který by nakomandoval strojvedoucího na výkon, aniž by měl předepsaný odpočinek ...

Tohle se nedělalo ani v době, kdy se mohlo dělat i 960 přesčasových hodin za rok.

Odpočinky "v depu" se vždycky ctily na 12 hodin, aby mohl jít strojvedoucí na zálohách z noční na noční a bylo dodrženo 12 hodin odpočinku, tak jedna záloha měla stanovené střídání třeba na 6,30 - 18,30, u druhé v 7,30 - 19,30 ... tak se splnily "časy" stanovené V1 na papírování a předávku lok ..., směna měl 12,45 hod.

Těch 12 hodin se kdysi "ortodoxně" vyžadovalo i v někdejších vozebních a strojových stanicích, ale podařilo se vybojovat, že u "dělených" směn u nichž bylo zajištěno spaní na lůžku na tomto pracovišti se mohlo jít na 6 hodin mezi jednotlivými částmi směny. Ve své době to mělo příznivý vliv na sestavu personálního turnusu ... ten kdo skončil třeba ve 22,00 mohl nastupovat třeba v 5,00 na další část směny ...

U ČD i Carga chybí v současné době desítky strojvedoucích, takže každý má možnost si "přivydělat" v rámci povoleného limitu přesčasové práce ... není třeba hledat výdělek u jiného dopravce. Tím spíše, že turnusy u ČD v mnoha případech nejsou nic moc.

0/0
19.7.2016 9:17

J70a15k97u35b 68K80n39e84c32h45t89o58v67s16k67ý 3340406641582

Nástupní plat v zákaldu je něco mezi 18000 až 20000 hrubého

0/0
18.7.2016 10:14

R31a37d72i93m 69Š20o79l94c 1465685975684

No rozhodně ne u ČD!

0/0
18.7.2016 12:47

J45a91n 43J18e61m98e86l98k74a 1875730

Dokonce o 40% víc nedovolených průjezdů hlásí drážní inspekce.

http://www.dicr.cz/pocet-nedovolenych-jizd-narostl-mezirocne-o-vice-nez-40

Vystresovaný neodpočinutý strojvůdce bez ETCS je podle mě špatně.

Kamiony mají jasně tachografy a kontroluje se to. 8 hodin max.

0/0
18.7.2016 9:38

M60i74r60o53s81l60a46v 16B14u67č69e91k 6953593351134

Je úsměvné, že stát začne kontrolovat strojvedoucí ..., ten problém je dlouhodobý a má svou logiku. Lidi prostě nejsou - týká se i řidičů busů - meziměstské - MHD - kamiony ... Rozšíření přepravců na železnici je OK - konkurence, nicméně kde se mají vyrojit ti noví mašinfírové !? Sám jsem zažil situaci, kdy noční řidič nenastupuje - pak se přiřítil "na poslední chvíli" .. Na dotaz - odpověděl - V Bibione rekreanti zmatkovali a na dálnicích byla dopravní zácpa ! Ten problém je složitější - Mzda - odkud se vlastně strojvůdce - řidič má objevit - jeho celkové postavení - odchod do důchodu - věk , atd ... Problém je POUZE OSLOVOVÁN - teď přísněji KONTROLOVÁN - Nicméně, stále není řešen ! Velice kontrastní v porovnání např. - S péči o postavením horníka ve zcela úpadkové firmě ! ... :-)

+3/−1
18.7.2016 9:02

D87a98v82i70d 48P40e11c81a 1965684291676

Někdo zada nějaké číslo zaměstnance k nějakému číslu vlaku. Vynikající, to určitě vymyslel někdo od státu.

+1/−2
18.7.2016 8:07

P58a52v90e96l 55O75b28d22r18ž72á72l90e78k 6986164718842

Ono je to opravdu celkem jednoduché. Jen by muselo přijít i b) tedy že inspekce bude náhodně kontrolovat v terénu, jestli v lokomotivě sedí člověk, kterého dopravce nahlásil.

+3/0
18.7.2016 8:28

D65a39v30i61d 26P25e59c44a 1855904631166

S červeným tercikem?

0/−2
18.7.2016 8:55

M41i85l32a18n 55M19a57j90e50r78č87í86k 1610210184986

Vtipálku -

jak PČR může kontrolovat také tak činí (např. na požití alkoholu) na silnicích i řidiče tzv. z profese (busů, náklaďáků ....) a to včetně možnosti před jejich hromadným výjezdem z garáží,

Tak se Drážní inspekce má nepravidelně namátkově pohybovat po (zejména uzlových) stanicích železniční sítě ČR a kontrolovat (mimo jiné), že fyzické obsazení řídících stanovišť vlaků, které v příslušné stanici měly zastavit, je shodné s tím nahlášeným!!

0/0
18.7.2016 9:46

D75a98v63i73d 71P60e44c51a 1135174231656

To je u vlaku z Komarna do Hamburku brnkacka.

0/−1
18.7.2016 12:05

M98i43l49a43n 42M88a98j26e63r42č86í58k 1370820974136

ŽÁDNÝ VLAK převážející přes ČR lidi či náklad mezi jakýmikoliv s ní sousedícími státy (či dokonce i státy vzdálenějšími) ROZHODNĚ NEJEDE PŘES ÚZEMÍ ČR BEZ ZASTAVENÍ!!

dříve se na těch vlacích dokonce v hraničnich stanicích tzv. přepřahaly lokomotivy, dnes se tam často jen tzv. vymění jejich strojvedoucí = při kontrole jediné lokomotivy je v jeden okamžik možné zkontrolovat hned dva strojvedoucí - toho co s lokomotivou do stanice přijel i toho, co ji od něj přebírá, aby s ní pokračoval dále!!

0/0
18.7.2016 23:32

J27i21ř61í 50K26o95c70u24r40e28k 6635384775198

Takže policajt zastaví vlak. Potom půjde kilometr k mašině, možná dva. Někdy je to z kopce a bežná železniční kontrola rozhodně není důvodem pro nouzové brzdění. Než k té mašině dojde, tak se přerazí, možná i třikrát. Následně se za nákladním vlakem seštosuje rychlík a před ním jedoucí osobák. 20 minut v sakroch a to teprve policajt došel k mašině. Provede kontrolu, všecko vpořádku. Sleze z mašiny a snad mu při tom nepodjedou boty na štěrku a tak si nenatluče kokos. Následně se bude vracet kolem rozjíždějícího se nákladního vlaku a také kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Asi si něco vyslechne, až se to proslechne, že tohle zpoždění "vyrobil" policajt.

V následující stanici nákladní vlak bokem, osobní vlak bokem, projet rychlík, ten má +20 minut. Projet druhý rychlík co jel za ním, ten jen +5 minut. Poslat osobák. Poslat nákladní vlak s +50 minut. Do vysálačky se z nákladního vlaku ozve: "--bem tvoju mať. Ostalo mi petnáct minút." A za tu dobu se 30 km ke střídání ujet nedá.

Veselejší to bude, když policista zjistí, že něco není v pořádku. Takže si veme rukavice a místo fíry (ten je "mimo čas") bude na vagonech utahovat ruční brzdu, aby se souprava nerozjela. Nebo bez řádného zabrždění odvede fíru nákladního vlaku kolem seštosovaného osobáku a rychlíku. Tam si něco vyslechne, ale hodně sprostého, protože fíra osobáku bude muset jít utahovat ruční brzdy nákladního vlaku. A stěstí bude, když si u toho nikdo nepřerazí nohu, nebo toho policajta nenapadne vzít to po sousední koleji.

Zkuste to udělat tak na čtyřech různých místech v republice a většina tratí stojí.

0/−2
18.7.2016 19:37

M51i56l74a18n 56M17a88j87e69r97č78í31k 1500480254656

pěkná báchorka, ale s realizací mého návrhu nemá naprosto nic společného, protože já psal:

"......... SE DRÁŽNÍ INSPEKCE MÁ nepravidelně namátkově POHYBOVAT PO (zejména uzlových) STANICÍCH železniční sítě ČR A KONTROLOVAT (mimo jiné), že FYZICKÉ OBSAZENÍ řídících stanovišť VLAKŮ, KTERÉ V PŘÍSLUŠNÉ STANICI MĚLY ZASTAVIT, je shodné s tím nahlášeným"

= kontrola železničních pracovníků/strojvedoucích rozhodně nemá:

1.) spadat do pravomoci policie!!

2.) být prováděna mimo plánovaná provozní zastavení vlaků ve stanicích (čím větší stanice bude pro kontrolu zvolena, tím více vlaků v ní zastavuje a tedy tím více spojů může být při jedné "akci" zkontrolováno)!!

+2/0
18.7.2016 23:12

J69a53n 49V82a11l86o21u51c51h 6682257848150

sice pěkné, ale skokan "zařídí" několikahodinové zpoždění strojvedoucí pak, věren předpisu, odstaví vlak na nejbližší vhodné koleji (pokud se bude trvat na minutové přesnosti, pak i na hlavní koleji)a bude čekat, na vystřídání... Pokud chcete A, pak tedy musí být i B - tedy záznamová kamera jakožto postačující svědek, pokud je vlak provozuschopný a překážka mimo kolejiště, jede se dál a nečeká na ouřady z DI.

0/−1
18.7.2016 7:42

F64r79a57n69t87i34š40e50k 47V94a37n14ě48k 1897214127107

A co policie? A když autobus a nebo auto někoho taky přejede, jede hned dál? A s tou lokomotivou by jste jezdil dál hned, i když by tam třeba na nárazníků byly zbytky tkání?

0/0
18.7.2016 7:50

J40a11r70o89m45í62r 51K66r66á98l 4870589324519

Jde o ostatní vlaky na té trati. Pokud mašinfíra překročí stanovenou dobu, nesmí jet, ani když už může.

0/0
18.7.2016 8:03

M52i19r40o10s20l53a90v 98Z10i30k37m64u14n59d 6718982857798

Ano, strojvedoucí je povinen zastavit vlak tak, aby jízdní výkon byl ukončen nejpozději v době kdy uplyne 12 hodin od nástupu na směnu.

V případě většího zpoždění strojvedoucí ohlásí "tento" problém ...

Kameru nepotřebujete, postačuje "změnit" zákon ... žádná mrtvola v principu nepředstavuje hmotnou překážku bránící jízdě vlaku (vozidla), ale obecně závazné předpisy jsou konstruovány poněkud jinak ... obraťte se s podnětem na "svého" poslance nebo senátora ...

+1/0
18.7.2016 11:28

P50e80t77r 78N32ě63m96e23c 4570803380127

Ovšem není zaručeno, že dispečer nebude do systému zadávat licenci strojvedoucího,který je na dovolené nebo marodí. Lepší by bylo zavést tachografy a do nich karty,jako mají řidiči náklaďáků a autobusů.

0/0
18.7.2016 7:28

P87a96v38e63l 36M93o94r98a21v11e78c 3122469652398

Tak předpokládám, že SŽDC bude mít i data o dovolených a nemocenských..

0/0
18.7.2016 9:12

M73i63r64o86s25l27a19v 78Z10i87k55m94u81n28d 6808512127118

Každá lokomotiva má "tachograf", dosadit na všechny české lokomotivy zařízení, které by zaregistrovalo nástup konkrétního strojvedoucího je nereálné - kdo by to zaplatil, resp. jak budete řešit "množinu" zahraničních lokomotiv schválených pro provoz na síti SŽDC ... licencovaný strojvedoucí může jezdit na každé lokomotivě se kterou "umí jezdit" ...

Idea je dobrá, ale neproveditelná ...

0/0
18.7.2016 11:32
Foto

J71i65ř11í 69I19n60c59z96é16d76y 2144255481159

to je spis problem k reseni pro vnitropodnikoveho psychologa. Co vede strojvedouci k tomu aby travili svuj zivot v praci???

+3/0
18.7.2016 7:19

V67á97c20l96a39v 71P58o12u10s51t42k81a 3170231522

Prachy....

+17/0
18.7.2016 7:23

P95a19v39e23l 11O75b56d78r23ž65á58l19e21k 6126704738412

Asi totéž co většinu ostatních zaměstnaných lidi - peníze.

0/0
18.7.2016 8:30

R89a44d97e51k 56K31o48p12a59r 4388831922569

Kazda pitoma "dodavka" ma tachograf, do ktereho se vklada mj.karta ridice. A na vlaky, se bude v roce 2016 vypisovat lejstro? Slava mrtvym dusim!

0/0
18.7.2016 7:11

P65e63t50r 66P92e74t37r 6673682918123

Protože dodávka je za 3 roky ojetá a za 5 let k odpisu. Půlka lokomotiv v ČR pochází z doby, kdy se v USA teprve vymýšlelo něco jako internet. V takové mašině bude z výroby tachograf těžko...a když není předpis není důvod tam montovat zařízení za stovky tisíc.

+1/−1
18.7.2016 9:32

J49i10ř85í 37Č11e84r70n20ý 6168443400608

V každé lokomotivě je rychloměr, který zaznamenává mimo jiné čas, rychlost a ujetou dráhu.

0/0
18.7.2016 12:04

M90i13l93a58n 11K39u18b29e89š 1243713970646

Drahý pane Kopar, kdypak jste naposled seděl v dodávce do 3,5t? Ať dělám co dělám v dodávce do 3,5t žádnej tachograf nevidím natož abych potřeboval kartu řidiče. Takže mám takovej pocit, že jste viděl dodávku maximálně na obrázku, co .... ?

+2/0
18.7.2016 19:28

I43v82a44n 11M81a39r50e44k 6214248552

A co fírovi zabrání,aby měl vedlejšák v jiné profesi ,stejně tak jsem ho měl jako strojvedoucí 20 let já ? 8-o

+3/−2
18.7.2016 6:54

S46t77e90p52a92n 53T41o64t61h 8698909655638

a ještě se tu veřejně přiznáš, jak si byl svému okolí nebezpečnej... víc takových... Rv

0/−3
18.7.2016 7:00

I66v18a76n 53M29a13r83e65k 6124928982

Tehdy , v r.1969-1997 nikdo takové věci neřešll, a to jsme strávili na mašině 16 hod tam, v obratové stanici byl odpočinek 8hod a 16 hod zpět. Takže za dva dny jsme udělali 32 hod. . . . . . . a že bych byl svému okolí "nebezpečný" to mě tedy nikdy nenapadlo . 8-o

+4/0
18.7.2016 7:19

I13v41a69n 71M32a25r15e54k 6354128162

A propos. Pracoval jsem na dráze jako fíra 28 let,přitom jsem měl po dobu asi dvaceti let vedlejší pracovní poměr a navíc v té době stavil i rodinný dům, takže o co vlastně jde ? !

+1/0
18.7.2016 7:01

D17a84v75i63d 38P54e79c42a 1115764741666

Myslím, že jste jen upřímný a takových moc není.

0/0
18.7.2016 8:03

V56í61t36ě65z77s19l31a55v 43Ř46í31p80a 5698372364201

Pane Marek o co jde? O další buzeraci a otravování lidí. Naprostá kravina, protože stejně nikdo neví, zda strojvedoucí odpočívá ve stanoveném čase, nebo zda někde maká na baráku atd. Ale bude doba, kdy se bude kontrolovat i toto. To bude každý člověk mít nastřelený čip a konečně budeme pod trvalou kontrolou. 8-o

+1/−1
18.7.2016 8:20

M36a66r84e58k 77M89a53r48t98i49n 8709814876370

Vedlejšák ať klidně má. Nejlépe takový, kde se nemusí plně soustředit na návěsti. Je jasné, že jiná činnost nesnižuje tolik soustředění jako u původní činnosti. Ale vemte si, kolik fakt bylo posledních dobou projetých červených. Není to tak dávno, kdy vlaky zastavily kousek od sebe ve Praze Vysočanech, strojvedoucí KŽC projel návěstidlo a vjel rychlíku do cesty... jen díky tomu, že se to stalo ve stanici, nedošlo ke srážce (jeden vlak se teprve rozjížděl, druhý kvůli zastavení ve stanici brzdil).

+1/0
18.7.2016 9:32

M35i52r51o15s13l92a23v 93Z59i21k87m80u35n46d 6578492527128

Ale to není o jen vedlejšáku ... prostě stačí, aby zaměstnanec dělal třeba na stavbě vlastního domku, měl svoje "hospodářství" a po celodenní péči o políčka nebo u vinařů o vinohrad půjde na noční ...

Ony i ty "zákonné" odpočinky mezi jednotlivými částmi směny spojené s odpočinkem na lůžku nejsou vždy OK ... Máte papírově 6,5 hodiny odpočinku, než se dojdete (v rámci odpočinku) na nocležnu / hotel / penzion tak to trvá třeba 20 minut, pak nějaká ta příprava na "pelech", než se zabere tak to taky nějakou dobu trvá a zhruba tak po 4 hodinách spaní je budíček, protože v rámci "odpočinku" je třeba dojít zpátky k vlaku ...

A v době minulé bylo kdysi možné odpočinek zkrátit na 3 hodiny, pokud byla předcházející směna kratší než 3 hodiny ... Po půlnoci člověk usnul, za necelé tři hodiny byl probuzen a "dostatečně" odpočatý po předchozí směně měl před sebou - tehdy až 15 hodinovou směnu ...

+1/0
18.7.2016 11:47

J87i93ř82í 32K86o30c27u57r21e65k 6825884805948

Na tom vinohradu si ale člověk vyvětrá hlavu a odpočine si líp, než kdyby celý den četl detektivky. Krom toho ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici.

+2/0
18.7.2016 19:43

M13i90l41a28n 86M56a43j76e98r47č85í59k 1210300504116

zejména "....ten vinohrad člověka udržuje v dobré fyzické kondici."

není vůbec tzv. k zahození u tzv. sedavých profesí,

mezi něž patří i řízení všemožných dopravních prostředků

- zejména řidiči BUS, TRAM, METRA mají celosvětově problémy s nadváhou či hemeroidy (tak jako tzv. kancelářské krysy)!!

0/0
18.7.2016 23:19

J46i20ř54í 86E59r11b17e18n 1933394496297

Teoretické technické řešení je nasnadě: na každém vozidle terminál, do kterého se strojvedoucí přihlásí svou jedinečnou celostátně platnou osobní kartou. Ideálně by tentýž systém měl být i ve všech autobusech, náklaďácích, taxíkách a podobných vozidlech, kde jsou nutné bezpečnostní přestávky. Ale to je utopie.

+6/0
18.7.2016 6:01

M13a41r97k 55P29o55k62o47r89n24y 8724538637123

Utopie to je, protoze to by zase delal stat a ten by vypsal vyberove rizeni na karty, ty by staly nekolik millionu korun pri kterem by se znacna cast statnich uredniku a politiku napakovalo. No a po vydani karet by se zjistilo, ze nefunguji a cely projekt by se zrusil, politicke strany by se teatralne pohadaly kdo za to muze a pak by to vysumelo do ztracena.

+2/0
18.7.2016 6:54

V44á71c12l46a29v 80P46o66u77s33t87k73a 3860181612

Na autobusech a náklaďácích už to nějaký ten pátek funguje.

+5/0
18.7.2016 7:05

L91e97o82p24o44l30d 79P90r33o22k31e15š 8779564817

Dráha jde s dobou. Řidiči jsou pod kontrolou od 70 let.

0/−4
18.7.2016 6:01

J18i20ř25í 56E63r87b36e56n 1713704946257

Na dráze to dřív nebylo potřeba. Pracovat u dráhy bylo až do 90. let věcí prestiže, dráha si mohla dovolit vybírat a zaplatit lepší zaměstnance. S příchodem konkurence (a následnou nutností platit marketingové čičmundy, analyzátory integrované dopravy a managory pro věci zbytné) to ustalo, do lidí dnes chce investovat málokdo.

+13/0
18.7.2016 6:04

M67i21r46o66s63l63a63v 74P79a51v72l71í78č31e49k 7963680715974

To je dobře.

0/0
18.7.2016 5:26

V38l56a62s76t33i85m59i61l 89S31v12o67b55o32d82a 7233378685574

Stát začne kontrolovat, jestli lidé neplatí příliš mnoho daní, přílišné výše :-P.

0/0
18.7.2016 3:17

M55i35l35o83š 20Š39t87ě74p59á94n25e37k 8276254171284

"Stát začne kontrolovat strojvedoucí, zda nejezdí příliš dlouho" - také mám už těch zpoždění dost. ;-D;-D

+17/−3
18.7.2016 2:41

J90i81ř61í 84E76r41b60e94n 1283564686597

Jde hlavně o strojvedoucí na vlečkách a na nákladních vlacích, tam Vás ta zpoždění určitě netrápí ;-)

0/0
18.7.2016 6:05

J43i19ř73í 92K70o42c87u87r98e67k 6865274375698

Vy jste ještě nikdy netrčel v Zatáčce u Křoví, jelikož před vámi zdechla mašina nákladnímu vlaku?

0/0
18.7.2016 19:46

P31a43v73e23l 83S76o73b70o96t45k95a 5170614

R^

+3/0
18.7.2016 2:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.