Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlaky plánovali už komunisté. Často rychlejší, než chce stát teď

Politici se v posledních letech předhání ve slibech, kdy u nás lidé začnou jezdit vysokorychlostními vlaky. Jenže o modernější železnici se u nás mluví už přes třicet let. Plánovat je totiž začali už komunisté. A velkoryseji než nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e18t48r 41Č62i26h50á51k 7711850334917

... a stále se plánuje a stále nestojí nic...

0/0
21.7.2016 18:42

A49n64t16o91n42í94n 78D86o47u71b24e14k 3120969669

korupce, podvody, proste hruza!

rychlovlak snad jezdi 300 km ne? okolo 200 km to je stary obycejny vlak a ty nemaji vubec smysl

0/0
19.7.2016 14:59

J37i77r79k43a 96D58v75o44ř74á76k 4715460473478

Obyčejné vlaky jsou do 189 km/h. (Před časem to bylo podle norem do 200.) Obyčejné vlaky samozřejmě smysl mají, a nejen v příměstské dopravě. Co moc ekonomický smysl nemá jsou jen venkovské lokálky co jezdí 40-50 a ty se také postupně ruší.

0/0
20.7.2016 15:07

L95u75b41o79s 49K42a72p21l98a66n 6108359281586

pohled projektanta na historii plánování VRT v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

0/0
18.7.2016 11:21

M62a93r44t39i64n 59R23u72z91i51c36k42a 1732298406257

Pro zajimavost:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Clanek se mi zda trochu v rozporu s tvrzenimi v odkazu. Nicmene, plany a skutecnost jsou dve odlisne veci, vzhledem k tomu, jak pomalu a v jake kvalite se realizovalo za komunistu...

+1/0
18.7.2016 4:16

V69a58c41l48a50v 94V81a33v61r64a 3927254775227

Jsem antikomunista pánové a přesvědčený osobní praxí.

Ovšem tento pravdivý článek není jen políček ale normální praví nefalšovaná facka od tehdejších komunistů. Vím všem co s vlaky a plánováním máte cokolov společného. Tak co zvednete tu svoji laťku na jejich stařičkou úroveň a nebo budete za xxxxxxx? České dálnice jsou sranda, a silnice "dálničního typu" jakbysmet.

Tedy buď JE a nebo NENÍ dálnice. A nějaké okresky co jste si povýšili na "dálniční typ" nemají s provozem dálnic NIC společného. To že jste zavedli oproti komunistům bič na váš proletariát v podobě nesmyslných známek, či mýtné i na osobní v vozy rodin, je jen totalitní nasazení dalších daní ale nic víc. Vy můžete komunistům závidět už to, že oni se uživili i bez DPH ldežto vy ne.

DPH jste odkoukali od Američanů a jen jste si patřičně a totalisticky upravili její výši z 6% jaké jsou v průměru v Americe na víc než pětinu. Ano z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv platíte výpalné státu který vás o to obere naprosto bez jeho zásluhy.

Zde v USA je pět států co ani DPH (sales tax) prostě nemají. A z těc co je mají, se ve většině neplatí DPH z při prodeji nebo nákupu potravin a léků.

Well tratě potřebujete ne že ne. Je to laciná přeprava a vagony zpravidla nepotřebují "povinnou" technickou prohlídku a technický průkaz jako auta.

A pak je v módě komunisty odsuzovat za všechno. Jako antikomunista bych je měl odsuzovat ve všem také. Jen mi to připadá poněkud.....lživé. Za komunistů se mělo relativně špatně Václavu Havlovi a když hodně další desítce oponentů režimu. Ostatní plnili plán, chodili do průvodů na 1.máje, ochotně převzali před vánoci čokoládové kolekce a na MDŽ i dva tří narcisy pro ženy. Ano mezi základní svobody patří i svoboda projevu nebo pohybu a rozhodnout se svobodně kde na světě chci žít, studovat, pracovat..a povědět na veřejnosti svůj názor. To poslední se nesmí dodnes a Sněmovna vyloženě jedná proti vlastnímu lidu a zavádí systematicky totalitu.

0/−1
18.7.2016 2:23

R43o70m40a26n 80J80e42s41c80h86k33e 9338825897535

Vy jste viděl železnici pouze periskopem a ještě byla mlha. Vagóny se pravidelně kontrolují a mají také své revize a technické kontroly. A také se pravidelně opravují. Já je také opravuji s kolektivem.

Bohužel ani ekonomikou nevládnete. Ona ta železniční doprava až tak laciná není. Velká investice, Proč si myslíte, je se ruší lokálky ? Jsou drahé a nerentabilní. V Československu jich bylo zrušeno asi 100. A také vlečky. Těch bylo tisíce. Víte, kolik stojí dneska jedna vyhýbka a jedna lokomotiva ? Kolik stojí jeden vagón.

0/0
18.7.2016 11:43

M16a68r52i79a83n 95P51e92š78t17a 6668218208778

Žádné tratě nepotřebujeme. Postavte dálnice.

+1/−17
17.7.2016 22:50

V65e96n93d78a 17M64a12r56e47š59o81v38á 9764534253275

dálnice které budem každý rok frézovat a znova asfaltovat jako ty součastné... nehledě na ekologickou zátěž při srovnání aut a vlaků...

+6/0
17.7.2016 23:08
Foto

B22r91o79n55i94s50l45a93v 25G91a76b60r18y24š 2682319621

Nepotřebujeme dálnice, na kterých jsou každý den nehody a kolony.

+5/−1
17.7.2016 23:15

V80á31c35l38a13v 82S87v13o21b14o30d11a 5676748499

Vy jste jasný řidič. Kdypak jste jel vlakem naposled?

0/0
17.7.2016 23:44

J62i89r54k29a 39D32v15o24ř61á10k 4635240873508

Ne, určitě to není ani řidič. Žádný řidič s IQ aspoň šimpanze nemůže chtít, aby se vrhlo na silnice všechno to, co se teď vozí po železnici.

0/0
20.7.2016 14:57

J48i33r89k59a 74D94v32o88ř87á18k 4195910513828

Proč také myslíte, že se v Německu, typické automobilové zemi, začala honem stavět síť vysokorychlostní železnice? Správně, Stau.

0/0
20.7.2016 14:59

M46a25r91t57i27n 37R97u27z69i49c91k40a 1742168736387

Redakce, ta mapka je od Zemlicky a je tam v popisu napsano "...koncepce vysokorychlostnich trati v CSFR"? Skutecne plan jeste za komunistu? No nevim...

+1/−3
17.7.2016 22:36

J49a67n 10J61e72m80e40l50k91a 1785270

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/historie-projektovani-vysokorychlostnich-trati-v-cr/

Tady to měl pán dobře shrnuté. Nejlepší na tom bylo, že to měli navrhnuté na Kolin, na 230 a ještě smíšený provoz. Co víc si přát. A ještě zablokované snad v katastru.

Dokonce i Brno Břeclav neobsahuje úrovňové křížení. (a proto by šla snadno předělat na 200) A snad některé úseky Brno - Havl. Brod.

Takže nechápu, jak se vlády popírače globálního oteplování přiklonily k 160 s úrovňovým křížením. A že toto chybné rozhodnutí nebylo za 20 let korigováno. Výsledkem je Praha Plzeň tuším stavěno cca 2012 s rychlostma 120.. (regionální železnice)

+4/0
17.7.2016 22:17

M73a11r45t20i47n 80R31u77z46i17c15k95a 1592528306627

Vsechno je u nas zatim staveno a rekonstruovano v parametrech regionalni zeleznice... O tom neni pochyb, jedine co se rychlostnim vlakum priblizilo, byly pendolina pro trasu Berlin-Praha-Viden... Ale 200km/h bylo planovano jen v nemecku...

0/0
17.7.2016 22:39

R49a67d44o29s25l24a58v 67K50l91a88u20d65a 5834508644482

Tak papír snese všechno. Taky slibovali komunismus, kde se všichni lidé mají mít dobře:-P

+8/−2
17.7.2016 19:29

M20i33l26a33n 39Š53v59a53g38r37o30v43s70k49ý 9192519275898

Já se dobře měl a mám se i teď. ;-D

+5/0
17.7.2016 20:37

R82a57d58o12s58l52a76v 68K55l90a20u22d61a 5664498574492

A?

+1/0
17.7.2016 20:44

V28l14a39s20t23i83m75i85l 85S38v34o78b51o79d67a 7473938675174

A pokřivený charakter k tomu nepotřebuješ?

+3/−1
17.7.2016 20:58

L89u18b74o73š 56U69l97r67i42c25h 5751630928234

Prečo pokrivený charakter?

Ja som sa tiež mal dobre aj za komunistov a mám sa dobre aj teraz.

Nebol som členom KSČ, ani nikto z mojej najbližšej rodiny.

Do politiky som sa nestaral, pracoval som, dnes podnikám.

+2/−2
17.7.2016 21:17

V10l89a47s87t79i68m72i81l 25S71v23o52b88o13d21a 7523738665984

Ok, tak každého se to týkat nemusí. Ale jinak nedělejte, že to kolem sebe nevidíte ;-). Anebo zkuste taky někdy vyjít z hermeticky uzavřeného prostoru, popř. cvičit rozpoznávací schopnost ;-).

+1/−1
17.7.2016 21:41

L42u67b41o53š 40U81l49r25i25c43h 5701200748404

8-o

Čo mi tu podsúvate vaše teórie!!!

Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu.

0/0
17.7.2016 22:03

V65l51a88s30t59i24m97i43l 17S92v12o59b13o79d93a 7563898505184

Ok, dobře, jen jsem si špatně vyložil Váš dotaz. Žádné teorie Vám ovšem nepodsouvám. Nicméně:

"Ja som len reagoval, že nemal každý pokrivený charakter, len preto, že sa mal dobre za bývalého režimu."

Toto je dost na diskuzi kde končí mravní chování a začíná pokřivený charakter. Klidně mohu tvrdit, že ho měl pokřivený každý nebo takřka každý, kdo neskončil v uranových či jiných dolech, v žaláři, či alespoň sledován estébáky, ve výslechové místnosti apod. Popř. nebyl mučen či neskončil rovnou na popravišti.

Omlouvám se, že jsem nekompromisní, ale začínám být z nynější situace poměrně nasratý.

0/0
17.7.2016 22:32

V63l60a54s67t45i16m15i39l 52S57v48o53b61o48d22a 7323618315314

Možná mám ovšem jen velkou smůlu a pochybuji se mezi špatnými lidmi. I to je možné.

0/0
17.7.2016 22:34

V23l52a10s98t59i47m51i80l 78S69v31o68b52o29d11a 7203798205824

* pohybuji

0/0
17.7.2016 22:35

V53l23a54s84t54i85m68i48l 49S20v90o56b42o34d67a 7363658625614

Nebo neemigroval, to jsem zapomněl.

A běžné kriminálníky z toho nyní vynechme.

0/0
17.7.2016 22:41

L94u30b92o35š 36U68l31r87i94c34h 5591370428214

Tak moja rodina si tým všetkým prešla.

Stará mama bola odsúdená na 8 rokov nepodmienečne, za "rozvracanie republiky", v 50-tych rokoch fyzicky a verbálne bránila zatknutiu miestneho farára.

Mamin starší brat bol farár, mladší lekár. Otcov najstarší brat (19 ročný) bol 1945 zastrelený fašistami pri oslobodzovaní Bratislavy, otcov starší brat emigroval do Rakúska. Naša rodina nesmela cestovať ani do Juhoslávii.

Som kresťan katolík, nesťažujem sa, vždy si uchovávam v pamäti len na to pozitívne.

0/0
17.7.2016 22:47

V77l77a17s68t67i55m22i90l 98S11v69o86b22o87d44a 7843918445574

Aha, ok. Pak je to ryze individuální. Já bych asi o sobě netvrdil, že jsem se měl dobře, pokud by režim zatočil s mými příbuznými či jinak blízkými osobami. Ale vůbec Vám nechci nic podsouvat, myslím to jen ryze jako svůj osobní názor.

0/0
18.7.2016 0:06

K27a25r62e59l 87B28o25k 7321967721241

Že by komunistický pohlavár?

0/0
17.7.2016 22:20

V89l82a58s44t63i55m59i67l 97K17o48c14u30r91e65k 4496563430524

Takových je hodně. Raději přístě dejte něco k tématu. To, co jste napsal, je spíše takové to do hosdpody po několika pivech.

0/0
18.7.2016 0:05

J20a41n 25J79e24m95e24l27k29a 1505510

No dobře, ale stoupání a oblouky asi navrhnuté měly.

0/0
17.7.2016 22:18

V32á25c27l84a21v 86S37v76o33b87o34d34a 5466498789

V tom komunismu by už ani nebyly peníze,takže každý by nadšeně pracoval zadarmo a v obchodě by si šáhnul do regálu a šel by domů.;-D;-D

0/0
17.7.2016 23:48

V21l41a67s31t78i67m88i54l 62K81o73c12u44r48e49k 4386403260554

Papír snese všechno je klišé. Vy jste tu debatu posunul na úplně jiné téma :-).

V projektových ústavech, na místech, kde byla potřebná odbornost a ne politika, seděli tenkrát velmi inteligentní lidé (čato tam skoro nikdo nebyl ve straně), kteří tenkrát navrhli, co bylo ve článku, a měli to technicky a invesičně velmi dobře propracované. A měli dobré znalosti o VRT na západě.

Pravda je, že se to nerealizovalo, a zdědili jsme ostudné dopravní MUZEUM.

A my v tom dodnes pokračujeme a ještě se kolem toho vytváří politikum, zmatky a pojektové chyby a nesmysly, a dokonce tvrzení, že my ty rychlé vlaky nepotřebujeme. A stavbami na 160 km jsme dokonce zakonzervovali i možný racionální postup.

+3/−1
18.7.2016 0:02

R84o33m85a45n 79J78e21s78c19h64k84e 9178785397445

Rychlé vlaky potřebujeme. VRT jsou sice fajn, ale stojí velmi mnoho peněz. Ani v Rakousku, které je podobné jako my ale bohatší nestaví VRT.

Ono by stačilo jenom 120 a 160 km. Bohužel mnoho tratí není směrově dobrých. A těch pár dobrých je zase přecpáno - Praha - Česká Třebová.

Pro mne je vzor ta nejstarší u nás. Brno - Břeclav. nestačíte ani vytáhnout noviny a už vystupujete.

0/−1
18.7.2016 16:54

J84i81r58k96a 71D82v42o69ř64á12k 4465830923388

1) Rakousko VRT staví, ale (zatím) ne na 350.

2) ČR je země vhodnější pro VRT než Rakousko. Oni tam mají jedinou milionovou aglomeraci (Vídeň), my máme dvě (Praha, Ostravsko), které se dají spojit.

0/0
20.7.2016 15:03

V83e59n93d17a 89M64a55r34e95š87o52v66á 9884794883765

upřímně, kdyby místo toho dostavěli trasu z Vizovic na Vsetím (kterou Baťa nestihl, dodnes jsou však dobře viditelné nachystané náspy až do Jasenné) tak by tím život mnohem ulehčil(nemám nic proti rychlovlakům ale myslím že jsou tu oblasti kde je nejdřív potřeba nějaké vlaky přivést a aspoň pro mě je úplně jedno jaké ale hlavně nějaké) :)

+4/−1
17.7.2016 19:06

R74a94d72o98s63l66a78v 42K54l72a51u62d30a 5434428934282

Někde jsem slyšel že výstavbu zastavil sám Baťa, poté co byla uvedena do provozu Zbrojovka Vsetín. Přijde mi to docela logické. Ztratil tím mnoho potencionálních zaměstnanců. Osobně to ani nepovažuji za velkou ztrátu. Ta trať byla poměrně dost klikatá....

0/0
17.7.2016 19:27

V50e34n14d90a 98M88a73r88e59š85o70v54á 9144934623805

ztráta to není možná pro lidi co nebydlí v okolí, já jezdila do školy vsetín-otrokovice a místo jízdy vlakem jsem musela jet busem a pak přestupovat ve zlíně(kdyby byl aspon lépe vyřešen přestup na vlak ve vizovicích kde je vlakáč od autobuskáku hodně daleko), co se týče součastných plánů tka jsem před pár lety psala na ředitelství silnic a dálnic ohledně toho zda/kdy se bude budovat a odpověděli mi že trat byla v plánu a byla schválená a jedinné co to celé zhatilo bylo že jedna z obcí nesouhlasila(tzn jedna z těchto obcí: lutinina, jasenná, liptál, lhota u vsetína) což mě dost tenkrát naštvalo, každopádně i za cenu toho že by tam jezdili jen osobní vlaky mi pořád přijde pro místní lepší mít vlakové spojení než muset dojet na vsetín busem a přestupovat(v horším případě ještě šářit po vizovicích), osobně ráda cestuju vlakem ale kvuli tomu že bych se musela na vlakač dostat busem jím téměř nejezdím(nehledě na to že chybí přípojné autobusy a dostat se ráno před 5 hodinou na vlak autobusem je zhola nemožné)

+1/0
17.7.2016 23:07

R87a36d51o21s92l74a27v 79K61l61a26u23d91a 5134618544572

Takže ráda jezdíte vláčkem, tak by jím měli jezdit i ostatní. To je tak krásně sobecké... On ten autobus má jaksi daleko víc zastávek než vlak. Vsetín má pouze jedno nádraží. Kdo jede do Zlína, může nastoupit na Ohradě, nebo v Rokytnici. Pak je tady pochopitelně Liptál a Lhota u Vsetína, kde je několik zastávek. Vy toužíte přestupovat ve Vizovicích rovnou na vlak. Nenapadlo vás že místní chtějí mít autobusové nádraží jinde? Třeba v místech, kde bydlí.

0/0
18.7.2016 5:39

S48t48a54n84i84s74l16a97v 20K13r79e18j86c49a77r 6877816423164

Ale neberte to dnešním pohledem, v Batově době byla železnice stále moderním dopravním prostředkem. A automobil si nemohl dovolit pořídit kdekterý učitel nebo zedník či holič.

0/0
18.7.2016 9:05

M90i82r34o74s17l34a39v 47G71r60o95s55s33m25a95n65n 8552189944

Komunisté toho v Československu ve skutečnosti udělali pro železniční dopravu velmi málo. Hlavní bylo zvyšovat kapacitu tratí pro uhlí. V osobní dopravě se dokonce snížila maximální rychlost. O kvalitě služeb a čistotě nemluvě.

+8/−6
17.7.2016 18:15

V12á61c45l23a82v 70S46v70o73b22o48d34a 5206708559

Na trati Ústí nad Labem-Lysá nad Labem se i zrušily některé spoje,protože vlaky s uhlím měly přednost.

0/0
17.7.2016 23:52

R63o74m23a72n 46P59o55l37á44č46e23k 5576559925

Zrovna tohle by myslím dotáhli do konce. Stačí se podívat na pražské metro. Kolik se toho postavilo a hlavně kde :-), do revoluce a pak po...

+3/−3
17.7.2016 18:15

M90i83r32o79s85l39a53v 55G69r51o14s69s62m64a34n32n 8352859844

Neměli důvod. Už v 70. letech jsme měli velmi rychlou lokomotivu v sériové výrobě, ale Tratě se aspoň technologický přiblížily VRT až po revoluci.

+2/−1
17.7.2016 18:19

T77o60m30á51š 82M70o45r56a34v10č75í68k 3237896773815

Přání otcem myšlenky. Ve skutečnosti nechali naše koleje téměř netknuté až do 90. let. Ve 30. letech byly dokonce některé tratě rychlejší.

+5/−1
17.7.2016 18:22

P38a26v53e34l 40O11b18d15r70ž68á75l96e89k 6126214218372

Tam byla odlišná dopravní filosofie. Po kolejích bylo prioritní dopravovat náklad a tomu se přizpůsobila infrastruktura (vlečky se stavěly mohutně).

Doprava lidí na větší vzdálenosti byla nežádoucí - cílem bylo, ale každý bydlel tam, kde pracuje ... max v rámci MHD.

0/0
17.7.2016 19:20

R71a77d41o69s41l49a19v 50K82l29a54u93d82a 5894798834812

Doprava v Praze byla v šedesátých letech na pokraji kolapsu. Metro postavit museli, i kdyby nechtěli... A oni nechtěli.

+2/−1
17.7.2016 19:29

M95a16r80t60i53n 76R51u25z80i23c93k48a 1652318886637

Nedotahli, u nas nebyl nikdo, kdo by dokazal vyrobit pro to vlaky, navic, rychle lokomotivy dle dohody smel vyrabet jen sovetsky svaz, a pokud jde o kvalitu a rychlost staveb, tak se podivejte na dalnice,... Dalnicni sit mela byt v 80 letech prakticky hotova...

0/0
17.7.2016 21:32

T40o50m22á46š 22K95r76á44l 3828568807639

stavet vysokorychlostni trat, ktera by nevedla primo z prahy na brno a misto toho zase upravovat nejaky "XX" koridor pres ceskou trebovou je jen nesmyslny kockopes, ktery by zpomalil soucasne vlaky a zrychlil ty budouci o par km/h

+4/0
17.7.2016 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.