Diskuze
Mrakodrapy v Praze dostaly zelenou na 14 místech, třeba i v Bubnech
Děkujeme za pochopení.
J66a50n61a 17M33a41x58o84v71á
Nemám nic proti moderní architektuře, která má ovšem nápad a s pokorou zapadne do stávajícího prostředí, pokud se staví ve starší zástavbě. Musím uznat, že se mi libí budova " pastelka" v Karlíně a některé další. Dokonce se mi líbí i Tančící dům, ale hodně mně stále vadí na místě kde byl postaven. Hrůzu ve mně budí dnes křižovatka Želivského se svým starým Strojimportem a novým vykotlaným zubem. Přičemž mezi nimi je dobře rekonstruován starý výzkumný ústav na stavební spořitelnu. Stejný děs stojí na Karlově náměstí naproti kostelu Sv. Ignáce. Jak tu byla citována jedna " architektka " - děláme to od zeleného stolu. Kouknu na mapu a vidím zelené místo- postavím tam barák. A ani se tam nemusím jet podívat zda-li to zapadne do okolního prostředí, zda-li to nebude stínit... Ano Praha je velkoměsto, ale to neznamená, že to město musíme zmrzačit megalomanskými nápady neukojených rádoby architektů. Dělají vlastně to samé co do dnes vyčítáme komunistům. zákos přes Prahu kolem národního muzea, zbourání ze stejného důvodu krásného nádraží na Těšnově apod. Jana
K82a70r23e84l 88D68r29d67a
Štylere, na Vaše názory o strategických projektech Prahy patlaných hloupými dětmi není nikdo zvědavý! Od Štylera chci slyšet, zda Praha 11 výškové budovy chce či nechce a co udělá proti tomu, aby je nějaký nový účelový územní plán nepovolil. Roky se bráníme, aby na metru Háje nevznikl uprostřed bytů komerční mrakodrap. Pozemek je to malý. Investor z Izraele. Teď to vypadá, že přes letité protesty místních dostane stavitel zelenou a Štyler pouze řekne, že je to na nás podraz?
Koukám do plánu. Na Praze 11 někdo mazaně, chytře a účelově povoluje 27 pater v lokalitách:
1) Roztyly od metra k D1 - Magistrále.
2) Chodov - pozemky kolem kruhového objezdu za Centrem Chodov. Středem je budova Policie. Jde tedy o zde delší dobu plánovaný mrakodrap.
3) Opatov - snad všechny pozemky podél Chilské. Uprostřed Jižního Města všem na očích smí vyrůst blok budov o výšce 27 pater. "Jak proměnit Jižní Město na odpudivou noclehárnu verze 25." Hlavně že se tady roky dělá reklama na decentní a přiměřenou komerční zónu. Takže jen samé lži developerů.
4) Háje - 27 pater nad stávající stanicí metra, autobusovým nádražím a prolukou naproti, kde jsou poutě. 20 pater nad druhým výstupem z metra s výtahem. 6 pater nad Galaxií. Zdá se, že se hledá investor, který by stanici metra Háje přebudoval jako Národní. S tím, že může jít na 27 pater a utvořit nesmyslnou "dominantou sídliště".
5) Háje - 8 pater na hranici sídliště nad plážemi Hostivařské přehrady. Žádná pozvolná zástavba "do ztracena" směrem do okolní přírody. Tedy projekt "3 ohyzdné věže na plážemi Hostivařské přehrady" může frčet.
Ten plán odpovídá plánům developerů na Praze 11 a schvaluje jejich nejobludnější sny. Tohle skutečně připravuje "objektivní" IPR Praha zřizovaný Prahou, aby kopal v jejím zájmu? Skutečně? Co na ty kresliče a plánovače z IPR Praha nejprve poslat protikorupční policii?
Tady dávám odkaz na ten plán. Pro Prahu 11 potřebujete Hlavní výkres č. 5 nebo č. 6: http://plan.iprpraha.cz/cs/metropolitni-plan-ke-stazeni
P53e27t95r 91Č89e11r86m97á43k
Tak ono to není o Štylerovi a o tom co on nebo někdo chce, máme územní plán a stavební zákon, pokud investor oboje splní tak může stavět, na názory tu není prostor. A jen pár poznámek:
1) je zcela OK, tady to ničemu nevadí, kousek od metra i dálnice, pustá oblast kde opodál stojí akorát pár officehousů T-mobile a OBI.
3)Opatov byl už v 70tých letech plánován jako centrum JM a měla zde být masivní obchodní zóna a občanská vybavenost, proto na těchto plochách nestojí paneláky, proto tam je metro uprostřed ničeho, akorát na to tenkrát už nezbyly peníze protože prioritu měla bytová výstavba. Vzhledem k tomu jak to tam a v blízkém okolí vypadá dnes, to potřebuje změnu jako sůl, dopravní napojení opět ideální.
4)Akorát vize na papíře, stávající pochozí zóna má desítky majitelů a ti se nejsou schopni dohodnout na ničem, proto to tam vypadá jak ukrajinský předměstí. Opět jasný adept na změnu, ale to je skutečně scifi.
5)Konečně po letech projekt na bydlení pro normální lidi co nechtějí opustit JM ale rádi by bydlení na úrovni 21.století. Nejednalo se o žádný mrakodrap ale normální dům (jiné paneláky na JM mají 11 i více pater), a bohužel v současné době projekt není v realizaci a vesele tam buji pole.
Pokud si myslíte že těchto pár projektů jsou ty nejobludnější sny developerů tak Vás můžu ujistit že nejsou, to jsou střípky. A je otázka je co je zájem Prahy, historie ukazuje že jednoznačně rozvoj a vývoj, doba má nové požadavky na nové stavby, a jelikož má Praha opravdu nezvykle mnoho volných ploch tak je logické že tem plán je hodně prostavební. Stavební uzávěra nic neřeší, jen odkládá - stejně to někdo za pár let změní a zastaví, takže je rozumější se seriózně bavit co a kde má stát, a nikoliv zdali to má stát.
R43o24b39e18r78t 49H35o91m49o75l97k12a
Jasně že je dopravní infrastruktura kapacitně vyčerpána. Jenže to je až čerstvými úpravami. Zrovna Jižní město bolševik plánoval a stavěl pro násobně větší zatížení - proto se tam vytvořily čtyřproudé široké silnice, které měly tahat dopravu a pro křížení s chodci se budovaly nadchody. Proto se tam natáhlo metro. Proto byly v plánu tramvaje. Současnost? Metro tam velkou část dne jezdí jen každé druhé, tramvaje bolševik nestihl, čtyřproudovky jsou zúžené na dva pruhy, samý kruhák, zpomalovací práh, mraky přechodů. Kde zůstala čtyřproudovka, tam je buspruh. A odbočíme od JM - zužování silnic je všude stejné, přepravní kapacita metra C je v centru zcela vyčerpána po stránce intervalu (ještě zbývá možnost kapacitnějších souprav). Souhlasím s tím, že město je pro lidi a IAD by se měla omezovat, ale všechno se musí vyvážit. Lidé musí mít k IAD nějakou plnohodnotnou alternativu (a tou není bus v intervalu 15 minut, který sem tam vynechá).
K80a55r75e32l 36D46r61d26a
Plánovalo se to za Husáka, kdy auto měla 1/4 lidí proti dnešku. Stavitelé těžko v 70. letech počítali se současnou dopravou. To samé, nadchody, podchody, metro... Prostě stavěly "výkladní skříně".
Tramvaj se tady začala uvažovat až po sametu s projekty kolem D1.
Každé 2. metro na JM? Kolem 18 hodiny končí dopravní špička a vlaky se stahují z provozu na Kačerově. To není cílené omezení JM.
Nepopisujete to přesně.
F36r10a68n76t74i88š12e38k 25K75o49u74d18e89l97k44a
Zase bude Praha o něco hnusnější depresivnější
L71u30k69á63š 64S35e81d16l42á55č62e42k
To nemohou vymyslet pěknější věže? Líbí se mi vyškáče v Olomouci. To co plánují v Praze to V, to je hnus.
J90a56n 41V75o72j41t39í38š43e61k
To, co je v Olomouci, vypadá, jak kdyby to stavěli těsně po revoluci v Rumunsku. Praha je asi jediný naše město, kde výškový budovy vypadaj normálně (měly štěstí na dobu vzniku a hlavně na rekonstrukci). Z těch novejch vypadá současně Spielberk tower v Brně, ale jinak je to bída.
E30v25ž83e89n 25P73o65l96á70č80e24k
V Bubnech to bude ideální, hlavně honem přivést zpátky auta, co odvedla Blanka. A zrušit co nejvíc parkovacích míst, ať mají kudy jezdit. Ať se člověk na té opuštěné magistrále nebojí.
R83o68b17e90r52t 82H52o26m55o47l27k86a
Jojo, Argentinská je teď taková nevyužitá a prázdná, měla by se zaplnit. Hlávkův most taky a průjezd u muzea? Tam se snad už auto ani potkat nedá... :-D
P23e12t72r 32Č45i19h47á16k
Neměla by Praha dovolit výstavbu jen na jednom území? Výškové budovy rozptýlené ve více čtvrtích nevypadají hezky.
M48a16r54i91á68n 57B83e35d90n68á69r39i88k
A to jeden developer už plánuje jak zbourat na Pankráci paneláky, aby postavil něco vyššího a modernějšího. To se tu nepíše. Je to jako projekt city west, kde od metra Stodůlky se chce developer prostavět až k metropoli Zličín. To je jako stavební boom v Jesenici na jižním okraji Prahy. Protože je to satelit, tak tam všichni jezdí autem a Vídeňská je ráno až po Tomayerku ucpaná a ve špičce i díky semaforům pořád stojí. Nejsou tam podchody, ale jsou tam školy a nemocnice, takže pořád někdo přechází přes Vídeňskou, takže se zastavuje co minutu. Teď si tam nějaký firma dělá kanceláře, bude tam jezdit víc aut, super.
Chci vidět tu dopravu jak bude vypadat za 2 roky. Metro C to asi neutáhne, spoje jedoucí z jihu přes Pankrác to asi taky nebudou zvládat, silnice také ne. No jo takže nakonec si asi Praha zas půjčí aby mohla postavit nové metro a stáhnout dopravu pod zem. Vždyť právě na Pankráci má být trasa D, která má vést od Písnice, přes Krč až po Náměstí Míru a jenom za 54 miliard, ale jak asi všichni známe stavbu tunelů v ČR bude to 84 miliard nejméně
P94e44t46r 71Č91e83r51m82á55k
No a právě proto že dnešní stav kdy se centrum vylidňuje a naopak za hranicí Prahy v polích rostou satelity je skutečně urbanistický nesmysl, tak dává smysl stavět uvnitř Prahy, tam kde budou ty požadavky na infrastrukturu o něco menší a kde se stejně tak či tak musí dobudovat.
L42u70b70o30š 27U73l22r47i63c97h
Na Slovensku mrakodrapy nemáme.
Máme výškové budovy, ktoré presahujú 110m, ale podľa slovenskej definície významu slova nie sú to mrakodrapy.
„Mrakodrap je vysoká budova s výškou nad 150 metrov alebo výšková budova s kovovou nosnou konštrukciou, ktorá nesie väčšinu hmotnosti budovy. Za mrakodrap sa vo všeobecnosti nepovažuje vyhliadková veža alebo vysielač. Budovy s výškou menšou ako 150 metrov sa častejšie nazývajú výškové budovy.“
http://lepsiebyvanie.centrum.sk/architektura-a-dizajn/752913/
A23n43t14o44n73i74n 26B73l62a86z58e15k
Prazaci zase chteji byt svetovi...Pokud uz mrakodrapy, tak by to meli udelat jako v Parizi, Vybrat lokalitu a tam postavit vice mrakodrapu a vybudovat moderni ctvrt s infrastrukturou a podzemnimi garazi.ne to rozsekat po Praze nahodne, podle toho kde se jim podari zkoupit levnou pudu.....
T57o85m77á68š 28S36o14u60k26u65p
A nebo už metr stavební parcely stojí tolik, že se vyplatí stavět do výšky.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren
Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...
Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé
Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...