Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo dálnic čistší vzduch. Ministryně Šlechtová chce přesunout dotace

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová chce dvě miliardy dotací na dopravní stavby přesunout na akce na podporu lepšího životního prostředí, například na opatření ke snížení emisí z továren. Má obavy, že se evropské peníze nepodaří u železničních a silničních staveb vyčerpat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o78s69e52f 80T70r83ö48g67l 8529442806186

Pan Matyáš by se měl zorientovat v problematice. Z těch 10 staveb skutečně žádná nemá stavební povolení. Kdyby měly stavěbní povolení před schválením nového zákona o EIA, nemusela by se pro ně vyjednávat výjimka, ale to stavební povolení by platilo.

0/0
19.7.2016 9:11

M55i67c35h35a95l 71G89r74e80g64o27r 8856154160582

A proč nesleví MHD?

+1/0
18.7.2016 17:26

J41a38n 25H94o86r33a80k 3784353934

Ja jsem zasadne proti dotacim, pokud ale uz nekam penize cpeme, tak si je musime taky vybrat ... a dokud nikdo tenhle princip nezrusi, tak se holt dotace musi vyuzivat.

Tedy pokud na dopravnim jsou opravdu idioti co nejsou schopni zaridit plne cerpani dotaci, pak nevidim jediny problem aby se to dalo "kotlikarum" ci kamkoliv jinam, kde to vyuziji, nez to nedostat vubec.

0/0
18.7.2016 16:08

P34e27t90r 37B36á51č74a 8585426145135

Co zena v te vlade to perla. Marksova, Valachova, Slechtova a v neposledni rade Sabatova. Babis udelej si tam poradek, takovy reci bych cekal od CSSD.

0/0
18.7.2016 15:33

P91a90v60e24l 91D60a59v23i52d 1667754636344

Pokud by se podarilo ty kotlikove dotace dostat rozumne k duchodcum, ktery za par let ve stavajicich kotlech nebudou smet topit a na novy kotel nemaji, tak jsem pro.

0/0
18.7.2016 14:13

J17i39n36d48ř93i84c73h 87Š10k40o70p53e97k 4465541220525

pokud měli zájem, tak se k nim peníze dostanou

0/0
18.7.2016 15:22

P37a71v11e55l 48D46a64v79i94d 1717304646814

kolikrát ani nevěděj, že jim to hrozí, ani nemají na tu požadovanou spoluúčast.

0/0
18.7.2016 15:25

J37i58n62d66ř30i96c25h 35Š63k57o40p24e91k 4595881700935

spoluúčast bude zpravidla nižší, než když si budo kupovat kotel za svý (byť horší emisní třídy). Taky to musí nějak vyřešit

0/0
18.7.2016 15:26

V23l15a11d10i39m13í62r 78V67e91s70e68l98ý 5222522332275

Pokud se týká oněch 11 dopravních staveb, tak je jich, pokud vím pouze 10. Vypadla z nich stavba SOKP 511 v okolí Běchovic kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí, ke kterému zřejmě svého času přispěl i majitel strany Věci veřejné Bárta. Takže obyvatelé Spořilova a okolí se mohou jít opět vycpat. Pokud Šlechtová a spol. chce prosazovat jakési "kotlíky", tak doporučuji, ať si "kotlíkáři" koupí ty svoje kotlíky za svoje peníze. Pokud na to Šlechtová má, tak ať je sponzoruje ze svých poslaneckých, či jakýchsi svých tantiém. S pozdravem Mupy Mup.

+1/−1
18.7.2016 14:11

J13o22z90e41f26a 57N95o26v72a24k70o40v56a 7856755190104

co je tohle za logiku? Preci je jasne, ze auto, ktere jede stalou rychlosti po dalnici, spali za dany usek mene benzinu, nez kdyby jelo po silnici. Z toho plyne, cim vice dalnic, tim mene vypustenych zplodin do ovzdusi...

+1/−1
18.7.2016 13:58

P57a25v62e81l 97D55a10v86i61d 1147544666644

Ne nutne. Platilo by to pri stejne rychlosti auta, ale odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti. Pokud byste dokazala jet plynule 90km/h, budete mit vyrazne mensi spotrebu nez pri plynule jizde 130km/h, nebo dokonce rychlosti jeste vyssi.

Navic dalnice generuje dodatecny provoz, ktery by jinak nebyl - t.j. napriklad vznikne satelitni mestecko 50 km od Prahy, protoze to dojezdove casy zacnou umoznovat.

Nejsem proti dalnicim, jen popiram jednoduchou zavislost ze dalnice = mensi znecisteni.

+1/0
18.7.2016 14:07

J44o86z90e74f56a 75N78o62v96a57k15o82v65a 7876905480214

Mno, ja to myslela v ramci bezne Ceske krajiny - jedte na misto vzdalene 100 km po dalnici a 100 km mimo dalnici. Mimo dalnici budete projizdet vesnickami, brzdit, rozjizdet se atd, atd

0/0
18.7.2016 14:19

L15u93k58á97š 63B37r69a44n15d66e90j54s 2643525501591

I ve 130 km/h máte nižší spotřebu (a vypuštěné zplodiny), než když musíte popojíždět na semaforech v městech či vesnicích. To je holý fakt.

0/0
19.7.2016 11:03

P18a79v83e48l 80D39a98v39i47d 1607664576984

Psal jsem "pokud se vam podari plynule ....."

0/0
19.7.2016 11:08

D41a66v19i47d 49P97e60c17a 1655794581316

Dokud budeme v EU, tak si kdejaký lehkozivka bude chtít sáhnout na naše daně. Dotace nejsou nic jiného než státem ukradené naše peníze. Socialistické přerozdělování.

0/−1
18.7.2016 13:43

J39o51s19e87f 18T41r14ö63g33l 8569182166986

A před EU byli všichni svatí a neukradla se ani koruna ze státního ;-D

0/0
19.7.2016 7:23

J40a75r93o28m59í12r 69K21r45á72l 4980819164249

Zas čachry s dotacemi ?

+1/0
18.7.2016 13:22

J54a89r51o51m98í34r 27Č51e87c89h 1513398297622

Kolik dostala pani Slechtova od vyrobcu kotlu?Kotel si koupim sam a jaky budu potrebovat a za rozumnejsi cenu.Silnice jsou treba vice,kdo ma po tech tankodromech jezdit.

+6/0
18.7.2016 12:37

J93i75n83d58ř12i47c19h 31Š65k88o15p76e88k 4195931780205

opravy silnic musí financovat stát, na to dotace nejsou. Jedině na dostavbu či rozšíření stávajících

+1/0
18.7.2016 15:28
Foto

B16á11r26a 59T72u80č15k18o80v80á 2874875146762

Není možné naučit slona efektivně létat. Můžete vypsat jakoukoli dotaci na podporu výroby křídel pro slona, fakta nezměníte.

Není možno efektivně využít něco, co je neefektivní svou podstatou.

+4/0
18.7.2016 12:24

J30o82s17e26f 69T87r50ö78g67l 8159322346626

U výměny kotlů opravdu nejde o žádného slona. Spalování tuhých paliv ve starých kotlech znečišťuje lokálně ŽP a má prokázaně negativní vliv na zdraví.Někteří v tom navíc palí kromě uhlí a dřeva i odpad a to je teprve koktejl. Příspěvek na výměnu kotle pro jednotlivce má celospolečenský dopad. Poškození ŽP i poškození zdraví umíme přibližně vyčíslit, celkově je ta dotace pozitivní.

Což ale nic nemění na tom, že dálniční síť máme už jednu z nejhorších v Evropě a její rozvoj je potřeba.

0/0
19.7.2016 8:55

B46e32n 45P17a57v19k79a 1447373127131

Hele, ty Karlo, a nemůže se to prostě rozhodit na náměstích mezi lidi, ať si koupí, co potřebují?:-P

+10/0
18.7.2016 12:17

P31a93v78e49l 31M65o30r43a60v21e84c 3932809922348

Copak my už sami nedokážeme udělat bez dotací naprosto NIC?

Komunikoval jsem nedávno se 3 soukromými školkami. Různě z diskuze vyplynulo, že VŠECHNY jsou závislé na EU dotacích. Někdy tak závislé, že nemůžou odstranit zjevný nesmysl ve svém fungování, protože by porušili pravidla dotace a museli ji vracet. (tak proč je tedy brali?)

Podobně je to i jinde. Jsme na dotacích závislí, bez nich si pomalu nezavážeme tkaničky u bot. Sakra proč??

+10/−1
18.7.2016 12:09

B90e68n 37P43a21v36k47a 1287673857441

Ne, je to v pérdeli. RVHP hadr.

+2/−1
18.7.2016 12:18

P73a40v78e34l 41M91o80r14a94v74e18c 3112579112848

Btw. za toto si můžeme my sami. Ne zlý Brusel. Všimnite si, že MY zde rozhodujeme co s těmi dotacemi uděláme, MY, ne Brusel..

+4/0
18.7.2016 12:24

J88a72r50o61m37í64r 24K33r28á20l 4170939904759

No, zkuste si dotaci použít na něco jiného. ;-)

0/0
18.7.2016 13:24

P82a75v21e62l 85M91o89r64a36v78e91c 3222769972588

Nepochopil jste.

MY (jako Česko) rozhodujeme o dotačních titulech a programech a jejich podmínkách. Nikoliv Brusel.

0/0
18.7.2016 13:44

P81a67v79e41l 36M47o74r76a16v57e79c 3582179602238

.. a to co teď chce udělat Šlechtová je toho příkladem.

0/0
18.7.2016 13:44

M34a96r89i37a21n 97K96r47a70l 6184932334457

Podminky jsme si vymysleli sami. Pokud to pak chceme pouzit na neco jineho, je to chyba v nasem prvotnim planu co s temi penezmi udelame. Unie za to nemuze. Jenom nase blbost.

0/0
18.7.2016 13:52

K71a68m25i86l 26K73o45l52á37ř 6620640384

Je to o penězích. Ekonomice se daří, daně rekordně vybíráme a rozpočet na příští rok má deficit 70 mld. Další stovky miliard na dopravní infrastrukturu nemáme, resp. museli bychom ty peníze ušetřit na jiných státních výdajích...

+2/0
18.7.2016 12:20

B18e98n 14P15a16v43k81a 1147223547941

Jojo, třeba vůbec žádné peníze do rozpočtu EU neposílat, že.

0/0
18.7.2016 12:22

M32a49r85t59i84n 30B18a32r41t23e38k 5157471421913

To bychom ani žádné z EU nedostali a to je několikrát více než posíláme.

0/0
18.7.2016 13:00

J42a42r24o70m95í44r 35K97r13á98l 4910419634749

Umíte základní početní operace ? Za dobu členství dostala ČR o cca 58 % víc, než odvedla. A pokud si odečtete spolufinancování a dotace na zbytečnosti, vyjde to o dost méně.

0/0
18.7.2016 13:28

P22a29v33e26l 73D91a47v39i24d 1597324286404

Neni tomu tak. Dle MF CR

"Vývoj čisté pozice od roku 2004

Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 31. prosince 2015 zaplatila do rozpočtu EU 429,2 mld. Kč a získala 990,4 mld. Kč. "

Pokud si odectete naklady, ktere bychom stejne v nejake forme platili - zahranicni pomoc mimo EU, rizeni jednotneho trhu, vyjde to jeste lepe.

0/0
18.7.2016 14:38

P32a24v78e93l 65M71o23r11a49v88e51c 3582609962508

Kde jen ti soudruzi z ANO udělali chybu, že v době hojnosti máme schodkový rozpočet a není na stavbu dálnic, mohutně ko-financovaných z EU?

Kde jen ty dotace udělaly chybu, že se nevyplatí stavět z nich dálnice, ale vyplatí se je darovat na kotle vybraných lidí?

+3/0
18.7.2016 12:23

J82o60s91e87f 53T56r29ö92g15l 8879732496546

Na stavbu dálnic by bylo i bez EU, ale projekty nejsou dotažené.

0/0
19.7.2016 8:49

P12a28v64e48l 76M14o12r83a34v15e35c 3692499732718

A proč tedy se zastavily stavby s odůvodněním "vše je OK jen díky EIA (kterou vyžaduje jen EU) nebudeme stavět protože by EU neproplatila"?

0/0
22.7.2016 20:13

J40o81s66e23f 94T95r56ö62g66l 8439732826136

Hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) je standardní proces v civilizovaných zemí. První zákon o EIA byl z roku 1992 a s EU neměl nic společného.

Teoreticky by asi šlo stavět "za svoje" bez dotací z EU i se starými posudky EIA, nicméně jsme se v přístupové smlouvě zavázali u tohoto (a dalších) zákonů k harmonizaci s legislativou EU, na což jsme měli 10 let po vstupu. Našim zákonodárcům to trvalo cca 9,5 roku, škoda mluvit. Stavět podle staré EIA by znamenalo porušovat přístupovou smlouvu, což není zrovna ideální.

0/0
22.7.2016 23:48

P30a72v15e91l 32M68o97r30a34v12e80c 3552939662588

A co by se stalo kdybychom přístupovou smlouvu (opět) porušili? Porušovali jsme ji 9 let neharmonizováním nové EIA a stalo se něco?

0/0
23.7.2016 8:59

J54o65s28e13f 82T56r62ö33g31l 8609532576546

1. Porušovat smlouvy není slušné.

2. Smlouvu jsme neporušovali, bylo dojednáno přechodné období 10 let od vstupu pro dokončení harmonizace (podobně jako u řady dalších zákonů a pravidel).

0/0
23.7.2016 9:27

J64a96r14o12m30í97r 62Č60e10c43h 1463808747512

To je podstata EU a velkonemecke 4 rise.

+1/−2
18.7.2016 12:27

P16a78v84e66l 10M39o97r18a10v25e69c 3102569672498

Nesouhlasím.

EU nám nabízí dotace, na námi zvolené projekty.

To MY jsme ti co je utrácíme za blbosti, necháme politiky je rozkrádat (zdravím Ratha a ROP Severovýchod), kdo se snaží čerpat za každou cenu,..

+3/0
18.7.2016 12:41

P83a41v78e20l 52D65a36v96i78d 1357954146964

A z ceho asi tak skolka zije, kdyz ne z dotaci ? I pokud je soukroma, tak ma cast penez od statu.

0/0
18.7.2016 14:33

J54i32n80d32ř17i15c56h 54Š45k93o52p28e56k 4565951870415

Proč ? Protože nejsou prachy. Rezignací na nemalou část výroby v ČR klesly příjmy, spousta věcí se dováží, další část peněz odchází za hranice (banky, vodovody, kanalizace atd.). Tyhle prachy logicky musí chybět a chybí.

0/0
18.7.2016 15:30

M30i51r94e21k 25Z12á67v69o32d84n78ý 7802167410148

No, kdyby se tady pořád nehandrkovalo o to, jestli má být VRT nebo ne, mohla být konečně postavena konkurence schopná železnice Přerov - Brno ....

+4/0
18.7.2016 10:47

P34a10v62e77l 44Ř47a91p51e20k 7942486479355

ČR je Detroit ovládaný automobilovou lobby. Proto se tu železnice nerozvíjí.

+1/−1
18.7.2016 11:42

M91i95r18e40k 18Z46á14v54o19d85n38ý 7302237610848

Tak je to i o lidech. Stačí se podívat na trasu Praha - Brno. Nechápu, proč lidé na této trase využívají individuální doprava, když existuje velmi kvalitní alternativa, při které mohu odpočívat, pracovat, prostě dělat cokoliv chci místo věnování se 2,5 hodinám řízení. Ale lidé to stejně dělají... Takže automobilová lobby je silná, ale pohání ji chtíč masy.

0/−3
18.7.2016 12:05

J29a76r72o38s61l48a92v 55H92o28r53á93k 6383987835254

Ale jen o tom to preci neni. Jasne, kdyz bydlite v Praze v dosahu metra a v Brne v dosahu tramvaje a nemusite nic prevazet, krom compu, tak je vlak pohodlnejsi. Ale co kdyz se potrebujete dostat do vesnicky 50km od Brna? A neni kdo by pro vas prijel na nadr.

+2/0
18.7.2016 12:10

M76a64r41t77i35n 76K48r71u68t36ý 1588251239335

jenom pro ty, kterým to nedochází, to jsou naše peníze, z našich daní, o které se tady hraje. A celá šaráda ukazuje, jak skvostně efektivní ten dotační systém je. Nestíháme stavět dálnice? Tak posuneme peníze (možná) na dotaze domkářů. Jak k tomu přijdou ti, co už mají postaveno ekologicky za své bez dotací? Proč vůbec má stát dotovat individuální úspory energie, když má dost kontroly nad tím, jak je jejich cena tvořena? Kocourkov EU v celé své kráse.

+29/−2
18.7.2016 10:40

T57o30m84á17š 31K42u31c19h84a86ř 3977491248221

Ono je to trochu jinak. Stát ke konkrétnímu datu zakazuje používat domkařům některé typy kotlů. To je obdobné, jako by stát zakázal lidem používat např. auta nesplňující aspoň Euro 4. Nepředstavitelné, že? Takže pokud jim stát ten kotel chce zakázat, jakási kompenzace by byla pochopitelná. Ovšem nastaveno je to pochopitelně blbě, dotovat kotle na uhlí (zvlášť když stačí jen prohlášení výrobce, že kotel potřebnou emisní třídu splňuje), nebo zateplení soukromým osobám nedává smysl.

0/0
18.7.2016 11:40







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.