Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo dálnic čistší vzduch. Ministryně Šlechtová chce přesunout dotace

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová chce dvě miliardy dotací na dopravní stavby přesunout na akce na podporu lepšího životního prostředí, například na opatření ke snížení emisí z továren. Má obavy, že se evropské peníze nepodaří u železničních a silničních staveb vyčerpat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60o49s65e45f 60T51r83ö17g25l 8889262136596

Pan Matyáš by se měl zorientovat v problematice. Z těch 10 staveb skutečně žádná nemá stavební povolení. Kdyby měly stavěbní povolení před schválením nového zákona o EIA, nemusela by se pro ně vyjednávat výjimka, ale to stavební povolení by platilo.

0/0
19.7.2016 9:11

M40i62c55h10a86l 49G46r25e22g81o38r 8396804170112

A proč nesleví MHD?

+1/0
18.7.2016 17:26

J16a25n 39H19o74r25a54k 3844693954

Ja jsem zasadne proti dotacim, pokud ale uz nekam penize cpeme, tak si je musime taky vybrat ... a dokud nikdo tenhle princip nezrusi, tak se holt dotace musi vyuzivat.

Tedy pokud na dopravnim jsou opravdu idioti co nejsou schopni zaridit plne cerpani dotaci, pak nevidim jediny problem aby se to dalo "kotlikarum" ci kamkoliv jinam, kde to vyuziji, nez to nedostat vubec.

0/0
18.7.2016 16:08

P63e10t13r 80B57á95č64a 8365386775235

Co zena v te vlade to perla. Marksova, Valachova, Slechtova a v neposledni rade Sabatova. Babis udelej si tam poradek, takovy reci bych cekal od CSSD.

0/0
18.7.2016 15:33

P11a81v61e27l 32D68a48v66i36d 1167794436824

Pokud by se podarilo ty kotlikove dotace dostat rozumne k duchodcum, ktery za par let ve stavajicich kotlech nebudou smet topit a na novy kotel nemaji, tak jsem pro.

0/0
18.7.2016 14:13

J11i10n59d17ř38i44c85h 77Š84k14o33p49e42k 4435641850735

pokud měli zájem, tak se k nim peníze dostanou

0/0
18.7.2016 15:22

P12a52v39e86l 15D43a76v91i51d 1557164276434

kolikrát ani nevěděj, že jim to hrozí, ani nemají na tu požadovanou spoluúčast.

0/0
18.7.2016 15:25

J88i82n66d30ř79i57c45h 56Š97k93o90p45e25k 4765381760885

spoluúčast bude zpravidla nižší, než když si budo kupovat kotel za svý (byť horší emisní třídy). Taky to musí nějak vyřešit

0/0
18.7.2016 15:26

V35l83a80d62i13m37í13r 94V95e65s81e25l85ý 5872792592515

Pokud se týká oněch 11 dopravních staveb, tak je jich, pokud vím pouze 10. Vypadla z nich stavba SOKP 511 v okolí Běchovic kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí, ke kterému zřejmě svého času přispěl i majitel strany Věci veřejné Bárta. Takže obyvatelé Spořilova a okolí se mohou jít opět vycpat. Pokud Šlechtová a spol. chce prosazovat jakési "kotlíky", tak doporučuji, ať si "kotlíkáři" koupí ty svoje kotlíky za svoje peníze. Pokud na to Šlechtová má, tak ať je sponzoruje ze svých poslaneckých, či jakýchsi svých tantiém. S pozdravem Mupy Mup.

+1/−1
18.7.2016 14:11

J24o49z82e22f63a 16N49o26v13a58k47o51v88a 7656485240624

co je tohle za logiku? Preci je jasne, ze auto, ktere jede stalou rychlosti po dalnici, spali za dany usek mene benzinu, nez kdyby jelo po silnici. Z toho plyne, cim vice dalnic, tim mene vypustenych zplodin do ovzdusi...

+1/−1
18.7.2016 13:58

P29a31v46e79l 85D55a62v34i82d 1907624416224

Ne nutne. Platilo by to pri stejne rychlosti auta, ale odpor vzduchu stoupa se ctvercem rychlosti. Pokud byste dokazala jet plynule 90km/h, budete mit vyrazne mensi spotrebu nez pri plynule jizde 130km/h, nebo dokonce rychlosti jeste vyssi.

Navic dalnice generuje dodatecny provoz, ktery by jinak nebyl - t.j. napriklad vznikne satelitni mestecko 50 km od Prahy, protoze to dojezdove casy zacnou umoznovat.

Nejsem proti dalnicim, jen popiram jednoduchou zavislost ze dalnice = mensi znecisteni.

+1/0
18.7.2016 14:07

J15o21z84e72f61a 87N93o75v70a76k40o45v98a 7786645530164

Mno, ja to myslela v ramci bezne Ceske krajiny - jedte na misto vzdalene 100 km po dalnici a 100 km mimo dalnici. Mimo dalnici budete projizdet vesnickami, brzdit, rozjizdet se atd, atd

0/0
18.7.2016 14:19

L10u42k11á32š 67B57r23a70n38d92e29j87s 2793255861841

I ve 130 km/h máte nižší spotřebu (a vypuštěné zplodiny), než když musíte popojíždět na semaforech v městech či vesnicích. To je holý fakt.

0/0
19.7.2016 11:03

P90a52v36e65l 25D13a60v29i85d 1577544166444

Psal jsem "pokud se vam podari plynule ....."

0/0
19.7.2016 11:08

D85a76v96i79d 75P89e29c40a 1885464631716

Dokud budeme v EU, tak si kdejaký lehkozivka bude chtít sáhnout na naše daně. Dotace nejsou nic jiného než státem ukradené naše peníze. Socialistické přerozdělování.

0/−1
18.7.2016 13:43

J11o33s93e73f 87T90r60ö53g59l 8189352386866

A před EU byli všichni svatí a neukradla se ani koruna ze státního ;-D

0/0
19.7.2016 7:23

J89a95r81o80m46í19r 13K17r36á52l 4260329184139

Zas čachry s dotacemi ?

+1/0
18.7.2016 13:22

J34a66r54o11m15í71r 93Č24e79c66h 1543978667922

Kolik dostala pani Slechtova od vyrobcu kotlu?Kotel si koupim sam a jaky budu potrebovat a za rozumnejsi cenu.Silnice jsou treba vice,kdo ma po tech tankodromech jezdit.

+6/0
18.7.2016 12:37

J61i84n76d51ř67i91c85h 93Š47k58o52p36e60k 4635741790775

opravy silnic musí financovat stát, na to dotace nejsou. Jedině na dostavbu či rozšíření stávajících

+1/0
18.7.2016 15:28
Foto

B51á78r86a 35T85u15č16k29o66v91á 2754255256362

Není možné naučit slona efektivně létat. Můžete vypsat jakoukoli dotaci na podporu výroby křídel pro slona, fakta nezměníte.

Není možno efektivně využít něco, co je neefektivní svou podstatou.

+4/0
18.7.2016 12:24

J47o52s19e54f 51T74r74ö63g25l 8279402296946

U výměny kotlů opravdu nejde o žádného slona. Spalování tuhých paliv ve starých kotlech znečišťuje lokálně ŽP a má prokázaně negativní vliv na zdraví.Někteří v tom navíc palí kromě uhlí a dřeva i odpad a to je teprve koktejl. Příspěvek na výměnu kotle pro jednotlivce má celospolečenský dopad. Poškození ŽP i poškození zdraví umíme přibližně vyčíslit, celkově je ta dotace pozitivní.

Což ale nic nemění na tom, že dálniční síť máme už jednu z nejhorších v Evropě a její rozvoj je potřeba.

0/0
19.7.2016 8:55

B58e78n 21P40a48v10k87a 1127283797671

Hele, ty Karlo, a nemůže se to prostě rozhodit na náměstích mezi lidi, ať si koupí, co potřebují?:-P

+10/0
18.7.2016 12:17

P75a78v70e31l 11M98o19r78a31v32e14c 3832509192338

Copak my už sami nedokážeme udělat bez dotací naprosto NIC?

Komunikoval jsem nedávno se 3 soukromými školkami. Různě z diskuze vyplynulo, že VŠECHNY jsou závislé na EU dotacích. Někdy tak závislé, že nemůžou odstranit zjevný nesmysl ve svém fungování, protože by porušili pravidla dotace a museli ji vracet. (tak proč je tedy brali?)

Podobně je to i jinde. Jsme na dotacích závislí, bez nich si pomalu nezavážeme tkaničky u bot. Sakra proč??

+10/−1
18.7.2016 12:09

B15e13n 87P63a68v94k66a 1197573507541

Ne, je to v pérdeli. RVHP hadr.

+2/−1
18.7.2016 12:18

P61a37v24e36l 33M29o72r51a77v71e14c 3522619252188

Btw. za toto si můžeme my sami. Ne zlý Brusel. Všimnite si, že MY zde rozhodujeme co s těmi dotacemi uděláme, MY, ne Brusel..

+4/0
18.7.2016 12:24

J60a96r72o53m93í69r 30K24r94á84l 4240639204719

No, zkuste si dotaci použít na něco jiného. ;-)

0/0
18.7.2016 13:24

P18a69v22e79l 56M46o80r63a94v97e83c 3212989402618

Nepochopil jste.

MY (jako Česko) rozhodujeme o dotačních titulech a programech a jejich podmínkách. Nikoliv Brusel.

0/0
18.7.2016 13:44

P10a59v36e47l 60M43o69r46a13v56e83c 3412229292508

.. a to co teď chce udělat Šlechtová je toho příkladem.

0/0
18.7.2016 13:44

M19a64r61i78a69n 12K90r71a15l 6784362964127

Podminky jsme si vymysleli sami. Pokud to pak chceme pouzit na neco jineho, je to chyba v nasem prvotnim planu co s temi penezmi udelame. Unie za to nemuze. Jenom nase blbost.

0/0
18.7.2016 13:52

K73a69m82i70l 88K62o93l35á87ř 6260590374

Je to o penězích. Ekonomice se daří, daně rekordně vybíráme a rozpočet na příští rok má deficit 70 mld. Další stovky miliard na dopravní infrastrukturu nemáme, resp. museli bychom ty peníze ušetřit na jiných státních výdajích...

+2/0
18.7.2016 12:20

B48e32n 19P33a72v15k68a 1437533887291

Jojo, třeba vůbec žádné peníze do rozpočtu EU neposílat, že.

0/0
18.7.2016 12:22

M59a29r70t59i19n 86B30a68r33t46e66k 5717431731223

To bychom ani žádné z EU nedostali a to je několikrát více než posíláme.

0/0
18.7.2016 13:00

J51a59r34o25m31í48r 12K51r30á78l 4810489424729

Umíte základní početní operace ? Za dobu členství dostala ČR o cca 58 % víc, než odvedla. A pokud si odečtete spolufinancování a dotace na zbytečnosti, vyjde to o dost méně.

0/0
18.7.2016 13:28

P67a62v57e84l 50D32a51v28i13d 1847474666564

Neni tomu tak. Dle MF CR

"Vývoj čisté pozice od roku 2004

Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 31. prosince 2015 zaplatila do rozpočtu EU 429,2 mld. Kč a získala 990,4 mld. Kč. "

Pokud si odectete naklady, ktere bychom stejne v nejake forme platili - zahranicni pomoc mimo EU, rizeni jednotneho trhu, vyjde to jeste lepe.

0/0
18.7.2016 14:38

P35a90v80e60l 74M59o59r62a19v18e37c 3672799572778

Kde jen ti soudruzi z ANO udělali chybu, že v době hojnosti máme schodkový rozpočet a není na stavbu dálnic, mohutně ko-financovaných z EU?

Kde jen ty dotace udělaly chybu, že se nevyplatí stavět z nich dálnice, ale vyplatí se je darovat na kotle vybraných lidí?

+3/0
18.7.2016 12:23

J49o79s36e48f 87T94r65ö82g19l 8869922506706

Na stavbu dálnic by bylo i bez EU, ale projekty nejsou dotažené.

0/0
19.7.2016 8:49

P33a56v49e77l 64M90o75r59a48v27e16c 3872819202588

A proč tedy se zastavily stavby s odůvodněním "vše je OK jen díky EIA (kterou vyžaduje jen EU) nebudeme stavět protože by EU neproplatila"?

0/0
22.7.2016 20:13

J30o26s69e74f 72T77r32ö57g97l 8779612696176

Hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) je standardní proces v civilizovaných zemí. První zákon o EIA byl z roku 1992 a s EU neměl nic společného.

Teoreticky by asi šlo stavět "za svoje" bez dotací z EU i se starými posudky EIA, nicméně jsme se v přístupové smlouvě zavázali u tohoto (a dalších) zákonů k harmonizaci s legislativou EU, na což jsme měli 10 let po vstupu. Našim zákonodárcům to trvalo cca 9,5 roku, škoda mluvit. Stavět podle staré EIA by znamenalo porušovat přístupovou smlouvu, což není zrovna ideální.

0/0
22.7.2016 23:48

P71a72v81e19l 87M39o61r68a58v13e88c 3802279112628

A co by se stalo kdybychom přístupovou smlouvu (opět) porušili? Porušovali jsme ji 9 let neharmonizováním nové EIA a stalo se něco?

0/0
23.7.2016 8:59

J30o60s16e84f 17T38r87ö69g33l 8749962546336

1. Porušovat smlouvy není slušné.

2. Smlouvu jsme neporušovali, bylo dojednáno přechodné období 10 let od vstupu pro dokončení harmonizace (podobně jako u řady dalších zákonů a pravidel).

0/0
23.7.2016 9:27

J90a79r85o39m16í52r 76Č54e34c77h 1933798957842

To je podstata EU a velkonemecke 4 rise.

+1/−2
18.7.2016 12:27

P70a23v80e93l 55M76o69r37a46v71e75c 3612779832138

Nesouhlasím.

EU nám nabízí dotace, na námi zvolené projekty.

To MY jsme ti co je utrácíme za blbosti, necháme politiky je rozkrádat (zdravím Ratha a ROP Severovýchod), kdo se snaží čerpat za každou cenu,..

+3/0
18.7.2016 12:41

P58a44v89e83l 38D76a78v26i59d 1747734336174

A z ceho asi tak skolka zije, kdyz ne z dotaci ? I pokud je soukroma, tak ma cast penez od statu.

0/0
18.7.2016 14:33

J94i81n21d15ř21i53c27h 55Š52k79o51p77e63k 4635421240625

Proč ? Protože nejsou prachy. Rezignací na nemalou část výroby v ČR klesly příjmy, spousta věcí se dováží, další část peněz odchází za hranice (banky, vodovody, kanalizace atd.). Tyhle prachy logicky musí chybět a chybí.

0/0
18.7.2016 15:30

M53i73r92e50k 75Z43á13v94o67d17n90ý 7962317280808

No, kdyby se tady pořád nehandrkovalo o to, jestli má být VRT nebo ne, mohla být konečně postavena konkurence schopná železnice Přerov - Brno ....

+4/0
18.7.2016 10:47

P52a61v41e64l 59Ř70a50p34e65k 7562166639485

ČR je Detroit ovládaný automobilovou lobby. Proto se tu železnice nerozvíjí.

+1/−1
18.7.2016 11:42

M16i73r23e46k 12Z95á31v10o40d65n29ý 7482187190538

Tak je to i o lidech. Stačí se podívat na trasu Praha - Brno. Nechápu, proč lidé na této trase využívají individuální doprava, když existuje velmi kvalitní alternativa, při které mohu odpočívat, pracovat, prostě dělat cokoliv chci místo věnování se 2,5 hodinám řízení. Ale lidé to stejně dělají... Takže automobilová lobby je silná, ale pohání ji chtíč masy.

0/−3
18.7.2016 12:05

J45a35r58o30s61l69a34v 12H31o77r63á91k 6133497365934

Ale jen o tom to preci neni. Jasne, kdyz bydlite v Praze v dosahu metra a v Brne v dosahu tramvaje a nemusite nic prevazet, krom compu, tak je vlak pohodlnejsi. Ale co kdyz se potrebujete dostat do vesnicky 50km od Brna? A neni kdo by pro vas prijel na nadr.

+2/0
18.7.2016 12:10

M69a78r63t88i92n 92K54r93u34t96ý 1808211949225

jenom pro ty, kterým to nedochází, to jsou naše peníze, z našich daní, o které se tady hraje. A celá šaráda ukazuje, jak skvostně efektivní ten dotační systém je. Nestíháme stavět dálnice? Tak posuneme peníze (možná) na dotaze domkářů. Jak k tomu přijdou ti, co už mají postaveno ekologicky za své bez dotací? Proč vůbec má stát dotovat individuální úspory energie, když má dost kontroly nad tím, jak je jejich cena tvořena? Kocourkov EU v celé své kráse.

+29/−2
18.7.2016 10:40

T26o50m61á95š 87K40u97c84h12a78ř 3807701918671

Ono je to trochu jinak. Stát ke konkrétnímu datu zakazuje používat domkařům některé typy kotlů. To je obdobné, jako by stát zakázal lidem používat např. auta nesplňující aspoň Euro 4. Nepředstavitelné, že? Takže pokud jim stát ten kotel chce zakázat, jakási kompenzace by byla pochopitelná. Ovšem nastaveno je to pochopitelně blbě, dotovat kotle na uhlí (zvlášť když stačí jen prohlášení výrobce, že kotel potřebnou emisní třídu splňuje), nebo zateplení soukromým osobám nedává smysl.

0/0
18.7.2016 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.