Diskuze

Ostřelování nové smlouvy s Kapschem začalo. První zaútočili Starostové

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal řešit plány ministerstva dopravy prodloužit až na tři roky stávající smlouvu se sdružením firem vedených Kapschem na provoz mýtného systému.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LB

Z rozhovoru s ředitelem Kapsch v ČR - 2015: Co dodat?

V minulém týdnu se objevily hlasy, že přípravu tendru komplikuje také obtížné vyjednávání ministerstva dopravy s Kapschem o poskytnutí součinnosti. Je to pravda?

To mě doslova zvedlo ze židle, ale pořád věřím, že jde spíše o nedorozumění. Kapsch ke startu jednání vyzýval ministerstvo dopravy mnoho měsíců. Jednat se však reálně začalo teprve před několika týdny a to tempo není ani nyní ze strany státních úředníků nijak dynamické. Už dlouho upozorňujeme, že mýtné není technicky ani právně jednoduchý projekt, který opravdu nepůjde vyřešit na dvou třech setkáních. Ještě víc mne ale překvapuje, že mezi jednání s Kapschem a přípravu nového tendru se dává rovnítko. Dohoda s námi na nějaké formě součinnosti je jen malým střípkem z práce, kterou musí ministerstvo na tendru odvést. Nehodláme být obětním beránkem, na kterého politici a úředníci svalí vinu za roky neřešený problém s mýtným tendrem.

Jak ta jednání v reálu probíhají? Ministerská pracovní skupina či řídicí mýtný výbor přicházejí s konkrétními tématy a vy se vyjadřujte k jejich přijatelnosti či proveditelnosti?

Obávám se, že hlavní problém mýtné pracovní skupiny spočívá v tom, že vůbec nemá představu, co po nás má chtít a požadovat, jaká je vlastně konkrétní náplň oné součinnosti. Ale nelze se jejím členům divit, odbornou poradenskou firmu si nevysoutěžili a oni sami nemohou v tak krátkém čase disponovat specifickým know-how, jakým je technologické provozování mýta. Pořád trvá náš mnohokrát deklarovaný pozitivní přístup k poskytnutí součinnosti, ale suplovat projektového manažera nemůžeme, protože by nám taková proaktivita mohla znemožnit účast v připravovaném tendru. Sami jsme navrhli podepsat memorandum, které písemně potvrdí naši připravenost spolupracovat.

0 0
možnosti
JH

Proč to neudělají jako v Rakousku.Založili státní firmu Asfinag a myslím,že to funguje.Nemusí řešit komu to přihodit ani úřady.Zisk z vybírání mýtného,který by šel Kapschi tak by zůstal státu-jak jednoduché

0 0
možnosti
MM

Prachař o tom uvažoval, jeho nástupce Ťok to však shodil. Co víc dodat.

0 0
možnosti
JT

J58o79s84e38f 31T65r59n98k37a

18. 7. 2016 20:47

Že se to nestihne řikají už dva roky :-) ...prostě se to stihnout nesmělo, tak se v tom nehrabte;-O .....[>-]

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

DPH je nefér, neboť by ho platili i ti, kteří po dálnicích nejezdí

2 0
možnosti
RS

Ve vazbě by měla být spíše většina starostů, ti dohromady ročně rozkrádají víc, než se na mýtném vybere.

2 3
možnosti
TV

No bohužel tady platí to, že se jedná o nejméně špatné řešení ze všech špatných. Mýto se soutěžilo v roce 2005 a platí se od roku 2007. Nevím kolik vlád či ministrů dopravy se za tu dobu vystřídalo, ale snaha opozice je pouze se zviditelnit před krajskými volbami. Ruku na srdce, myslí si někdo že by stát vybral 8 mld. Kč na dálničních známkách pro kamiony?! Víte kolik by stála distribuce?! Kdo by to kontroloval, celníci, PČR? V danou situaci to bylo opravdu jediné možné řešení. To, že je současná smlouva úplně zprasená, to je věc druhá. Zodpovědnou osobu/osoby to asi před 10 roky nenapadlo takto myslet takto do budoucna, což je u nás (zvlášť u politiků) obvyklá věc.

4 0
možnosti
AJ

ony ty mytne brany take nejsou zadarmo. Kapsch se na tom dost kapsuje. Mam pocit, ze ten pomer je 50:50

0 0
možnosti
JB

J58a62n 57B72l22a18n33a

18. 7. 2016 16:38

Tož dobrá cesta k tomu, aby se mýtné nevybíralo

1 0
možnosti
AJ

jestli to chapu spravne, tak hlavni problem je, ze smlouva s Kapschem je udelana tak, ze Kapsch je povinen dodat technicke specifikace mytneho systemu az posledni den platnosti smlouvy. Takze pripadny novy zajemce o provozovani myneho by bud musel vybudovat kompletni novby system, coz opravdu uz ted do konce roku nelze stihnout, a nebo ... nevim ... .

Coz je prusvih vsech vlad, ktere to nebyly schopne za x let vyresit.

1 0
možnosti
RS

Je to úmysl vlády ČSSD a KDU-ČSL. A tyto strany z peněz od Kapsch stále žijí.

2 0
možnosti
LV

Ted delame vyberka i na hajzlpapir a miliardy z myta pujdou nekomu do kapshy ? Kde to sme. Tak se proste vybirat do regulerniho vyberka nebude. A verim ze se to pak stihne hodne rychle.

4 0
možnosti

to byla taky jedna varianta.

Ještě o něco méně výhodnější pro stát než prodloužit stávající smlouvu

1 0
možnosti

snad to ÚOHS shodí.

Není důvod aby smlouva byla na 3 roky, za rok není problém provozovatele vybrat

3 0
možnosti
AJ

vybrat ano, i kdyz nastane kolotoc zalob, odvolani ... od tech firem co nevyhraji. Jenze vyhra ve VR je prvni krok. Druhy krok je ten system od noveho provozovatele zavest, teda pokud by nevyhral Kapsch

1 0
možnosti