Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a46n 98V28a59l77o17u90c21h 6392317558270

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

+1/0
19.7.2016 11:24

J21a61n 63D74r62á31b81e73k 6918647528370

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

+1/0
19.7.2016 9:45

J29a96n 84K34l72e18i62c44h 3609145231248

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

+2/0
18.7.2016 21:30

J10o18s51e10f 47T50r95ö98g33l 8469862826816

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

+2/0
18.7.2016 23:12

J55a72n 53K66l49e48i80c55h 3909395801328

D55? A její pokračování? To si snad děláte srandu, jestli tedy nepíšete o velmi vzdálené budoucnosti... To už ale třicátníkům a starším bude jedno :-)

0/0
18.7.2016 23:42

J66o48s30e67f 20T66r17ö47g48l 8739542786816

Píšu samozřejmě o výhledu v souladu se schváleným plánem rozvoje dálniční sítě (který nemá ale definované žádné harmonogramy).

+2/0
18.7.2016 23:51

O35l51d67ř53i14c82h 19J11a51n26e45č19e76k 8209646413681

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0/0
18.7.2016 21:17

J19o77s70e76f 79T12r75ö40g22l 8799792446426

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

+1/0
18.7.2016 23:33

O81l28d73ř84i23c96h 23J12a85n56e70č30e24k 8319836573431

Já chápu že spojovat jednotlivá ramena má mnohdy smysl. Ale prostě tady ho nevidím. Pokud A - B a B - C jezdí plus mínus stejné vlaky (stejná kategorie, obdobná kapacita) a v 'B' je mezi nimi přestup, pak ano, i kdyby v nich v 'B' pro další cestu zůstávalo minimum lidí. Jenže to v tomto případě platí leda v relaci Praha - Č. Velenice - Č. Budějovice.

Protáhnout to z Vídně přes ČB až do Prahy už znamená spojovat vlaky rozdílných kategorií: zatímco v Rakousku je to 'REx', tedy regionální doprava, Pha - ČB je dálkové spojení, je celkem jedno, jestli R / Ex / IC. V Rakousku mezi regionálními a dálkovými spoji existuje dost ostrá hranice - např. v přepravě jízdních kol (což je v této relaci určitě relevantní) nebo platnosti některých zvýhodněných jízdenek (Einfach-Raus, snad i EURegio apod.). Myslím, že by Dolnorakušané moc nadšení nebyli, kdyby o tyto výhody měli přijít, jen aby ten vlak mohl jet přímo (oklikou) až do Prahy. Nakolik je reálné, aby vlak jel jako R Praha - ČB, Sp ČB - Č. Velenice a REx Č. Velenice - Wien, to nevím.

A poslat vlaky od Vídně z Č. Velenic přímo přes Třeboň do Prahy by znamenalo výrazně zvýšit četnost spojů mezi Prahou a Veselím n.L. (i oproti Vámi zmíněnému stavu v blízké budoucnosti), což ale nejspíš nemá reálné opodstatnění v počtech cestujících. Pokud se bude v budoucnu posilovat, tak spíš Praha - Tábor - ČB, přímé spojení přes Třeboň do Rakouska zřejmě nikdy žádný extra velký potenciál mít nebude.

Každopádně by to vyžadovalo třísystémové lokomotivy nebo jednotky, těch určitě nadbytek není. Přímé spojení přes Třeboň navíc elektrifikaci tohoto úseku.

Zkrátka a dobře - pro přímé vlaky Praha - Wien přes Jižní Čechy nevidím žádné racionální opodstatnění, bohužel.

0/0
19.7.2016 13:44

J55o52s15e79f 63T75r17ö14g55l 8489912226916

Myslel jsem samozřejmě vše přes ČB. Legendární Vindobona přes Třeboň mimo Budějovice je minulost, tudy opravdu nemá smysl vést žádný mezinárodní rychlík.

+1/0
19.7.2016 14:17

O13l39d66ř19i43c27h 45J91a96n66e28č65e33k 8319106563651

S druhou větou souhlas. RExy od Vídně maximálně z Velenic prodloužit do Veselí n.L. jako přípoj k českým rychlíkům, pokud by tam byla elektřina a pokud by nebyly prodloužené do Budějovic.

A proč nepovažuji přímé vlaky Vídeň - Č. Velenice - ČB - Praha za reálné, jsem už napsal výše. Zatímco RExy Vídeň - Velenice jsou cca. čtyř- či pětivozové regionální soupravy (velkoprostory bez 1. třídy), rychlíky ČB - Praha jsou až osmivozové dálkové vlaky. To moc dobře dohromady nejde, to by se v Rakousku nejspíš ani nevešlo na nástupiště. Dobrá, po zavedení rychlých expresů Pha - Tábor - ČB budou dost možná zastávkové rychlíky zkráceny, to už by se do Rakouska poslat dalo. Ovšem vyžadovalo by to push-pull soupravu s třísystémovou lokomotivou (v Rakousku mimo 'symetrických' jednotek jezdí takřka výlučně push-pull, speciálně na Wien FJB se to hodí velice), případně třísystémového interpantera (a nic takového pokud vím neexistuje). Kdyby se mělo cestou cokoliv přepřahat, tak se výhoda spojení ramen ztrácí. A ten požadavek na oboustranně vyhovující soupravu je podle mě v daném případě tak komplikovaný a výhody přímého spojení tak malé, že k tomu těžko dojde. Je to zkrátka něco úplně jiného než spojit IC Frankfurt - Salzburg a Salzburg - Graz do jednoho anebo R Praha - Ústí n.L. a Ústí n.L. - Cheb.

0/0
19.7.2016 16:22

J79i90ř81í 77N33o37s39e62k 1283517652792

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

+1/0
18.7.2016 20:10

L67e57n31k88a 93V52a41l63l15o87v66á 2227510587848

Myslím, že je všechny platí Travel

0/0
18.7.2016 19:46

M86i23c40h54a17l 57S89z68a10j40e23r 2781128376552

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

+3/0
18.7.2016 19:42

J25i75ř78í 21N38o18s96e76k 1383777682912

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0/−1
18.7.2016 20:11

J59i91ř34í 68P36a74u51l 3516495877962

To nemůžete srovnávat. To byly krize. :-)

+1/0
19.7.2016 9:00

J58i32ř77í 88H30o58r80á73k 6394364593716

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

+9/0
18.7.2016 19:34
Foto

J89i43ř39í 29D76v88o46ř11á75k 5485649390768

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

+14/0
18.7.2016 19:23
Foto

J74i70ř86í 13B59a84b16i37n77s29k88ý 7607299758271

,,B,, je správně

0/0
18.7.2016 19:56

A57n14t38o65n10i29n 43K34a95d55l74c62e12k 9852319191666

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

+1/0
18.7.2016 19:12

J47o21s55e86f 92T69r78ö50g52l 8449222236506

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

+1/0
18.7.2016 23:37

V68l56a22d28i52m70í19r 97D38i57a40t45k90a 1573837311134

Zase blablabla a nikdo za nic nemůže. Rakušáci mají skoro hotovo. Běžte do háje.

+10/0
18.7.2016 19:04

V50l56a19d31i22m17í30r 40F63i44b59i25g56e83r 5314201541864

Co to je za letecná pohled, vždyť je to jen nějaká digitální vizualizace. Pěkná, ale co se dělá aby to tak bylo? Jen se kecá a ještě hodně dlouho kecat bude.

+2/0
18.7.2016 19:03

P27e49t83r 42H59o10r67s18k62ý 9245503128226

Typický příklad totální neschopnosti ČR. Zatímco na rakouské straně se stále intenzivně maká a staví, na české se jen mele a vymlouvá.

+9/0
18.7.2016 18:57
Foto

J94i28ř49í 92B64a14b28i55n48s90k87ý 7877369598821

pondělí až pátek od 9.00 - 13.00 s nasazením všech sil do vyčerpání všichni zainteresovaní pozorně sledují jednoho který rýpe bagrem v zemi , úžasnou rychlostí 5 milimetrů za den staví naše úžasné dálnice protože hnuj ze kterého staví tuhne pomalu

0/−1
18.7.2016 19:59
Foto

J81i72ř19í 34B45a70b65i81n29s17k95ý 7197629138531

z Vidně do Budějovic se jezdilo už za císaře pána , a pokud dosáhnou dohody o dálnici z Brna do Vídně tal to bude super , sice se bude otvírat v příštím století ale bude :-) , když jsem chodi do první třídy začala se stavět první třída z Prahy do Teplic , je rok 2016 a není hotová a hned tak nebude , no je to sice jen 54 let stavebního nasazení ale třeba se dožiju ;-D

+2/0
18.7.2016 18:42
Foto

P88a61v32e64l 95D17o89l65e16z36a40l 6783573941532

Pane Babinský, ono se neblíží jenom oprášení plánů na dálnici Brno-Vídeň, ony se kvapem blíží hlavně volby ;-D;-D;-D

+5/0
18.7.2016 18:58
Foto

J33i49ř84í 36B89a15b25i66n50s38k46ý 7297859678931

nejspíš máte pravdu , bohužel čssd zásadně rozdává z cizího a ANO . . . zelení a Vveverky mne z těchto soukromých pidistran- slibotechen vyléčily Rv

0/0
18.7.2016 19:55

P64e52t93r 84M97a36r14e94č86e73k 1813521289198

Ťok ať raději mlčí ..

+7/−3
18.7.2016 18:17
Foto

L40u86b33o33m62í72r 68F77i75š63e11r 1723934801359

Proč viníte Ťoka. Kraj má přece nejlepšího hejtmana. Zvládá vše...

+1/0
18.7.2016 19:13

Z58d86e14n97e22k 70S86e83i72d95l 6274285540977

Pan Ťok houbou postavil i dálnici na měsíc a zpět. Ale skutečný výsledek jeho práce je ve své podstatě nulový.

+7/0
18.7.2016 18:11

M62a17r62e96k 57K20ř50í23ž 1952324936346

To už jsme párkrát slyšeli

+3/0
18.7.2016 18:08

P86e75t40r 83S35o42v32a 9686388856769

radsi dostavte okruh,trasu d metra a dalsi dulezity stavby.kdo potrebuje dalnici do vidne,nebo vlak do kladna!?!?!?

0/−16
18.7.2016 17:53

J53o15s47e52f 13T60r36ö45g54l 8249792236556

S okruhem (předpokládám, že myslíte pražský) máte pravdu. Ovšem dálnice do Vídně i moderní trať do Kladny mezi ty významné stavby patří taky. Z Kladna se dojíždí masově do Prahy a současná trať je nejvytíženější jednokolejkou u nás.

+1/0
18.7.2016 23:41

J47a74n 46K70r84i44e89g81l13e86r 8836204535870

Hasek to ma jako prioritu... 2012 mu to soud shodil... co delal 4 roky?

+9/0
18.7.2016 17:52

R70o84m94a84n 69Š75e39s18t90á20k 5664479623693

Jen pár poznámek k dnešní dálnici D52 (dříve R52):

V roce 1992 se začal stavět úsek R52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi. Uveden do provozu byl v roce 1996. Současně se postavil obchvat Nové vsi u Pohořelic a Mikulova. Celé ty čtyři roky (!) nebylo možné se s Rakušáky domluvit, kde rychlostní silnice překročí hranici. Byly varianty u Mikulova, u Novosedel a další. Jediná odpověď z rakouské strany byla, že neví.

Ke stavbě R52 až na hranice s Rakouskem byla v Československu a později Česku politická vůle a byly na ni peníze. Rakušáci se rozhodli, že povedou dálnici k Mikulovu až v roce 2006. Ale to už zase nebyla vůle a peníze u nás.

Poznámka na závěr: Z obchvatu Mikulova se mezitím stal průjezd Mikulovem.

+7/0
18.7.2016 17:50

J86a49n 19K16r62i83e45g59l94e61r 8836924945940

tak jest a bude se stavet dalsi obchvat...

+1/0
18.7.2016 17:53

R50o27m62a41n 58Š71e64s60t58á38k 5204469253393

A ještě dodatek:

Protože se varianta do Mikulova jevila jako nejpravděpodobnější, současná silnice č. 52 se v úseku Pohořelice – Mikulov tehdy stavěla v podstatě znovu v poloviční šířce dálničního tělesa, aby se po případném rozhodnutí pouze dostavěla druhá polovina dálničního tělesa a dálnice by byla dokončena.

Nebyla vyřešena jediná věc, a to, jakým způsobem dálnice překročí Novomlýnské nádrže.

+4/0
18.7.2016 18:21

J82o36s13e47f 81T30r94ö62g77l 8779562686526

Myslím, že nemáte úplně pravdu. I bez ohledu na pomalost rozhodování Rakouské strany současná modernizovaná silnice 52 (navíc jako "půldálnice" vyhíbající se obcím a s redukcí úrovňových křížení) dlouho vyhovovala (a pořád vyhovuje lépe než nedostavěný úsek na Rakouské straně). Frekvence dopravy tady byla pod 10 000 auty za den (uznávaná rozumná kapacita dvoupruhové silnice) ještě při posledním sčítání dopravy v roce 2010. V Pohořelicích se fakticky rozdvojuje doprava směřující od Brna na Mikulov a Vídeň a směřující na Znojmo, do Pohořelic je proto doprava významně intenzivnější než 10 000, což ospravedlňuje čtyřpruhové uspořádání.

Intenzity samozřejmě pomalu stoupají (a s dokončováním Rakouské části budou narůstat i nadále) a čtyřpruhová silnice začíná být nutností (nehledě samozřejmě na mezinárodní ostudu, kdy naše dálniční "síť" není napojena na sousední).

+1/0
18.7.2016 23:49

B20o88h43u11m76i79l 44P66e73s56e35k 6875897143354

ANO, prostě to slibime... Tok je fakt tragéd.

+5/0
18.7.2016 17:47

J90o80s95e26f 67Š15o75l68t58e45s 8204748100863

V roce 2066 bude rakouská strana provádět generální opravu dálnice z Poysdorfu do Vídně a česká strana s velkou slávou dálnici z Mikulova na hranice dostaví.

+8/0
18.7.2016 17:43

P49e84t83r 88N29o53v71o25t37n43ý 9651809710195

Já bych se chtěl pana ministra zeptat, kdy bude D3, jak slibuje jeho šéf Agrobába na billboardech. Nebo mi snad tímto článkem chtěli naznačit, že z Prahy do ČB se mám dopravit nejprve po D1 do Brna, pak po D52 do Vídně a nakonec regionálním expresem do ČB? Ale co, mají pravdu, bude to tak rychlejší.

+5/0
18.7.2016 17:25

L78u76k58á90š 26Š68m71a96h80e40l 2117464442294

Šéf Agrobába může slibovat, co chce, ale D3 mezi Prahou a Meznem je tak zablokovaná, že před rokem 2035 stát nebude, pokud se zásadně nezmění postoj zainteresovaných osob.

0/0
18.7.2016 17:33

P83e64t65r 15J43e78ž33e71k 6508970709599

Zainteresované osoby jsou jedna věc, morfologická a geologická situace věc druhá. Zeptejte se někoho, jak se tvrdost matečné horniny projevuje na nákladech stavby.

0/0
18.7.2016 17:42

J63o75s52e62f 59T85r42ö65g88l 8809862286586

Teď je otázka, koho myslíte těmi zainteresovanými osobami, zda ŘSD, Prahu a Stč. kraj nebo odpůrce stavby. Západní varianta kolem Jílového je s odřenýma ušima akceptovatelná z hlediska dopadu na ŽP (i když posudek EIA měla asi 300 podmínek a doporučení). Nicméně má minimálně dva další problémy:

1. Geologie - kompletní průzkum není a dosavadní výsledky ukazují, že leckde (hlavně kolem poddolovaného Jílového), může být problém dálnici stavět.

2. Dopravní. D3 nebude mít v Praze svou radiálu směrem do centra, kam směřuje většina dopravy (cca 60-70%, tranzit je u Prahy tvoří jen cca 30%), takže většina dopravy (odhadem 30 000 aut denně, možná i více) se rozloží na pražský okruh. Ten, ač nejnovější, je ale v tomto úseku postaven jen ve čtyřpruhu a už teď je přetížený. Alternativou k radiále má být tzv. Vestecká spojka, která by měla dopravu přivést od Jesenice k Chodovské radiále (=pokračování D1 do centra). Ta je ale trasována v koridoru už opuštěné krátké varianty okruhu a místní proti ní protestují snad ještě více než proti D3 nebo Suchdolské variantě severní části pražského okruhu. A Vídeňská ulice už kolabuje dnes i bez D3 a její zečtyřpruhování je prakticky neproveditelné. Pokud se nenajde kompromis v této oblsti (např. v podobě tunelové varianty Vestecké spojky), přivést sem dálnici nemá dopravní smysl.

+1/0
18.7.2016 23:10

P41e25t52r 13J53e87ž82e19k 6518400719769

Petře, s trochou exkurze v plánované trase se důvodů složitosti průchodu Českou Sibiří najde dost a dost. Když se ale projektuje tak nějak bez odpovědnosti za ekonomickou náročnost stavby, tak se stvoří další pomník vládnoucím diletantům, hlavně že práce vydrží na spoustu let dopředu, že... Na ČB nemusela nutně vést z Prahy dálnice, pouze kapacitní komunikace vedená mimo sídla. Současná I3 ukazuje spoustu rezerv při vhodné dostavbě stoupacích dvoupruhů i tam, kde nejsou a zdržují provoz. Dobrý příklad je rakouská S3 z Hollabrunu do Stockerau. To, že u nás dáváme řidičák kdejakému neschopovi je další problém, spousta "řidičů" na dálnice a rychlé silnice prostě nepatří.

+3/0
18.7.2016 17:39

P60e47t92r 85J17e36ž60e30k 6658150959539

Dopravní strategie je obžalobou tzv. dopravních expertů. Zatímco se páteřní silniční síť stále veze na naprosté nekoncepčnosti provázené tanečky vlastnických pozemkových zájmů (mnohdy spekulativních), stavební lobby a projektantů, kteří nikdy neuznali nutnost projít si trasu v krajině s geologem a ekologem. Neexistuje nikdo, kdo by praštil do stolu, na geologicky a ekologicky nekonfliktní trasování vydal rychlé povolení s okamžitým vyvlastněním přílušných pozemků a pak by nesl osobní majetkovou odpovědnost za efektivní a kvalitní zhotovení díla. D8 je odstrašující příklad diletatntismu a ignorance přírodních podmínek, kdyby se dalo na znalce místních poměrů, pak by již byl za 11 mld hotov tunel pod Kubačkou a dávbno by se jezdilo. Další černá díra je koncepce VRT na železnici, která se k nám vůbec nehodí snad kromě jediné trasy koridoru Berlín - Vídeň s odbočkou do Slezska. I tak jde o nesmírně stavebně i provozně nákladnýprojekt s nejasnou efektivitou provozu nijak neřešící rychlou vnitrostátní dopravu. To vše v situaci, kdy je v běhu výzkum nových verzí maglevu, opouští se pro neefektivnost a konfliktnost koncepce dominantní silniční dálkové dopravy a ropná paliva jsou odsouzena k dramatickému cenovému růstu. Dálnice mají smysl pouze tam, kde umožňují nekonfliktní dopravu efektivněji než po železnici. Právě D52 je ukázkou takového malého moravského šlendriánu, když páteřní D2 je nevyužitá bez odbočky na Vídeň. Uzavřený tubus procházející lužním lesem u Břeclavi (analogie tunelu) by byl mnohem efektivnější řešení než viadukty přes Novomlýnské nádrže, které trpí námrazou a bočním větrem. Jenže to bych musel jako ministr poctivě pracovat a nejen ťokat.

+2/−2
18.7.2016 17:16

M28i80c24h13a77l 40G12r77e46g56o12r 8636794670962

Dálnice tady bude další desítky roků, je potřeba udělat kvalitní projekt.

Ekologie, majitelé pozemků jsou jen hloupé výmluvy státu.

0/0
18.7.2016 17:21

P19e87t50r 22J44e80ž84e98k 6488490799809

Kvalita zahrnuje i ekologickou a urbanistickou nekonfliktnost. Ale to je na Vás asi moc složité...

+1/−1
18.7.2016 17:31

J54o35s97e91f 35Š29o98l83t71e72s 8784418200383

Do budoucna je myslím lepší mít jak D2, tak i D52. Osobní doprava jako koncept nezaniká a nezdá se, že by měla někdy zaniknout. Možná nebudeme jezdit spalovacími vozy, ale jezdit se prostě bude a řekl bych že stále více.

+4/0
18.7.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.