Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Snad na podzim. Odblokování plánů dálnice D52 na Vídeň se blíží, řekl Ťok

Zásady rozvoje Jihomoravského kraje potřebné pro dostavbu dálnice Brno - Mikulov - Vídeň budou hotovy na podzim. Po setkání s dolnorakouským hejtmanem Erwinem Pröllem to novinářům řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Oba politici projednali i chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a84n 66V82a28l47o38u80c59h 6182467768620

Snad na podzim? Pokud ANO, pak to jistě bude "zcela náhodou" týden před volbami;-D...

+1/0
19.7.2016 11:24

J12a20n 43D76r43á11b54e43k 6838907848970

Toho bohdá nebude, aby bylo dálnice mezi Brnem a Vídní! :-/

+1/0
19.7.2016 9:45

J35a62n 51K35l27e96i89c92h 3209835771878

Kdyby udělali dálnici do Vídně přes Břeclav, tak je již dávno hotová. Do Břeclavi vede D2 a obchvat Břeclavi je stejně potřeba. Rakušákům to bylo jedno. Přes Mikulov to nebude nikdy, až konečně schválí územní plán, tak se ozvou "ochránci" všeho možného...

+2/0
18.7.2016 21:30

J23o10s81e48f 80T93r27ö18g30l 8909112716566

Rakušákům to právě nebylo jedno. Varianta přes Břeclav by procházela přes lužní oblasti a nebyla ze strany Rakouska akceptovatelná.

Ze strany ČR by byla výhodná hlavně jako logické pokračování budoucí D55, nicméně by znamenala nutnost rozšířit D2, což by také nebylo úplně jednoduché.

+2/0
18.7.2016 23:12

J16a36n 10K83l54e15i92c81h 3839925831858

D55? A její pokračování? To si snad děláte srandu, jestli tedy nepíšete o velmi vzdálené budoucnosti... To už ale třicátníkům a starším bude jedno :-)

0/0
18.7.2016 23:42

J55o41s21e56f 83T52r28ö42g54l 8629422296156

Píšu samozřejmě o výhledu v souladu se schváleným plánem rozvoje dálniční sítě (který nemá ale definované žádné harmonogramy).

+2/0
18.7.2016 23:51

O62l89d73ř75i77c43h 61J78a78n20e70č89e18k 8659776833151

No jsem zvědav, jestli se někdy hotové R52 (a opravené D1, po které by se opravdu dalo jet) dočkám.

Spojení z Vídně do Prahy přes Velenice je nesmysl - to Railjetům přes Břeclav nemůže konkurovat ani časově, ani cenově (protože mnohem větší část trasy leží v Rakousku ;-)) a potenciál pro mezinárodní spojení do stanic mezi Prahou a Vídní - tedy to, co současné vnitrostátní spoje nepokrývají - je myslím minimální. Navíc by to znamenalo zvýšit frekvenci spojů mezi Prahou a Veselím nad Lužnicí (o ty do Rakouska) - využít na to rychlíky do ČB už je vůbec ptákovina, to by bylo strašně pomalé. To už se snad radši zaměřit na spojení z ČB přes Linz, odtamtud je to do Vídně lehce přes hodinu.

A ten poslední odstavec je dost hloupě formulovaný - v předposledním se mluví o železničním spojení a pak najednou o spojení z Vídně do Znojma - tak asi každého napadne vlak, ne? Ale je myšlena silnice a o tom tam není ani slovo...

0/0
18.7.2016 21:17

J39o16s96e62f 35T62r16ö61g46l 8489812396116

Praha-ČB-Velenice-Wien by samozřejmě nebylo konkurenceschopné trase přes Brno, i po dokončení koridoru Praha-ČB to bude cca o hodinu pomalejší. Nicméně jako spojení ramen z hlediska provozního pro lokálnější spojení to může být dobrá volba. Podobné oklikové vlaky u nás jezdí celkem úspěšně - např. podkrušnohorské expresy Cheb-KV-Chomutov-ÚL-Praha (z Chebu do Prahy nevhodné, cca od Mostu konkurenceschopné a nenahradatitelné pro spojení KV a Ústeckého kraje) nebo rychlíky Brno-Břeclav-Přerov-Olomouc (z Brna do Olomouce nehorázná oklika a delší jízdní doba než přes Prostějov, ale významné z hlediska spojení Brna s jižní Moravou a jižní Moravy s Hanou).

Na zvýšení spojů mezi Prahou a Budějovicemi pravděpodobně pomalu dojde. Už příští rok začnou jezdit expresy a časem se dálková doprava jistě ustálí v dvousegmentové podobě (expresy s minimem zastávek, tj. asi jen Praha-Tábor, možná Veselí-ČB vers. rychlíky s více zastávkami a přípoji), jako to vidíme i na dalších modernizovaných trasách. Zkušenosti ukazují, že lze očekávat významný nárůst dálkových cestujících (mezi Prahou a ÚL to bylo jen v prvním roce provozu expresů o 70% nahoru).

+1/0
18.7.2016 23:33

O53l92d80ř77i91c25h 29J15a15n59e32č16e75k 8309506653741

Já chápu že spojovat jednotlivá ramena má mnohdy smysl. Ale prostě tady ho nevidím. Pokud A - B a B - C jezdí plus mínus stejné vlaky (stejná kategorie, obdobná kapacita) a v 'B' je mezi nimi přestup, pak ano, i kdyby v nich v 'B' pro další cestu zůstávalo minimum lidí. Jenže to v tomto případě platí leda v relaci Praha - Č. Velenice - Č. Budějovice.

Protáhnout to z Vídně přes ČB až do Prahy už znamená spojovat vlaky rozdílných kategorií: zatímco v Rakousku je to 'REx', tedy regionální doprava, Pha - ČB je dálkové spojení, je celkem jedno, jestli R / Ex / IC. V Rakousku mezi regionálními a dálkovými spoji existuje dost ostrá hranice - např. v přepravě jízdních kol (což je v této relaci určitě relevantní) nebo platnosti některých zvýhodněných jízdenek (Einfach-Raus, snad i EURegio apod.). Myslím, že by Dolnorakušané moc nadšení nebyli, kdyby o tyto výhody měli přijít, jen aby ten vlak mohl jet přímo (oklikou) až do Prahy. Nakolik je reálné, aby vlak jel jako R Praha - ČB, Sp ČB - Č. Velenice a REx Č. Velenice - Wien, to nevím.

A poslat vlaky od Vídně z Č. Velenic přímo přes Třeboň do Prahy by znamenalo výrazně zvýšit četnost spojů mezi Prahou a Veselím n.L. (i oproti Vámi zmíněnému stavu v blízké budoucnosti), což ale nejspíš nemá reálné opodstatnění v počtech cestujících. Pokud se bude v budoucnu posilovat, tak spíš Praha - Tábor - ČB, přímé spojení přes Třeboň do Rakouska zřejmě nikdy žádný extra velký potenciál mít nebude.

Každopádně by to vyžadovalo třísystémové lokomotivy nebo jednotky, těch určitě nadbytek není. Přímé spojení přes Třeboň navíc elektrifikaci tohoto úseku.

Zkrátka a dobře - pro přímé vlaky Praha - Wien přes Jižní Čechy nevidím žádné racionální opodstatnění, bohužel.

0/0
19.7.2016 13:44

J86o49s57e48f 32T35r32ö52g37l 8379662246416

Myslel jsem samozřejmě vše přes ČB. Legendární Vindobona přes Třeboň mimo Budějovice je minulost, tudy opravdu nemá smysl vést žádný mezinárodní rychlík.

+1/0
19.7.2016 14:17

O94l78d49ř77i65c76h 19J39a73n61e63č10e33k 8569736553581

S druhou větou souhlas. RExy od Vídně maximálně z Velenic prodloužit do Veselí n.L. jako přípoj k českým rychlíkům, pokud by tam byla elektřina a pokud by nebyly prodloužené do Budějovic.

A proč nepovažuji přímé vlaky Vídeň - Č. Velenice - ČB - Praha za reálné, jsem už napsal výše. Zatímco RExy Vídeň - Velenice jsou cca. čtyř- či pětivozové regionální soupravy (velkoprostory bez 1. třídy), rychlíky ČB - Praha jsou až osmivozové dálkové vlaky. To moc dobře dohromady nejde, to by se v Rakousku nejspíš ani nevešlo na nástupiště. Dobrá, po zavedení rychlých expresů Pha - Tábor - ČB budou dost možná zastávkové rychlíky zkráceny, to už by se do Rakouska poslat dalo. Ovšem vyžadovalo by to push-pull soupravu s třísystémovou lokomotivou (v Rakousku mimo 'symetrických' jednotek jezdí takřka výlučně push-pull, speciálně na Wien FJB se to hodí velice), případně třísystémového interpantera (a nic takového pokud vím neexistuje). Kdyby se mělo cestou cokoliv přepřahat, tak se výhoda spojení ramen ztrácí. A ten požadavek na oboustranně vyhovující soupravu je podle mě v daném případě tak komplikovaný a výhody přímého spojení tak malé, že k tomu těžko dojde. Je to zkrátka něco úplně jiného než spojit IC Frankfurt - Salzburg a Salzburg - Graz do jednoho anebo R Praha - Ústí n.L. a Ústí n.L. - Cheb.

0/0
19.7.2016 16:22

J41i65ř94í 70N61o42s81e61k 1303677572342

já se vůbec nedivím, že na nás občas někdo kouká jako na banánovou republiku....ČR je nejlepší objet....útěchou není, že na Ukrajině to je horší

+1/0
18.7.2016 20:10

L63e87n61k89a 73V63a52l66l97o63v72á 2567440237878

Myslím, že je všechny platí Travel

0/0
18.7.2016 19:46

M92i48c98h77a57l 96S77z94a11j28e70r 2431468676252

To je kaspar a ostuda ten Hasek. Totalni neschopnost stejne jak ten jeho krajan Dluhoslav Sralbotka. Stejna verbez ty oranzady

+3/0
18.7.2016 19:42

J44i18ř60í 14N19o72s12e19k 1593917312882

jsem si všiml jak frčela výstavba dálnic za Kalouska či Klause....to byl fofr;-D

0/−1
18.7.2016 20:11

J59i76ř91í 47P35a48u53l 3876225317882

To nemůžete srovnávat. To byly krize. :-)

+1/0
19.7.2016 9:00

J10i37ř84í 91H60o70r12á30k 6164974813286

Jak dlouho už tam mají jihomoraváci toho Hej! tmana? Že vypráví jakou je to pro něj prioritou a já mám pocit že ve skutečnosti je tou jeho prioritou, být znovu zvolen. Jinak si to neumím vysvětlit.

+9/0
18.7.2016 19:34
Foto

J64i95ř39í 13D24v90o38ř49á84k 5365179280288

Blíží se i doba , kdy vyhasne naše Slunce . Otázkou je , co nastane dříve , jestli D52 na Vídeň , nebo toto vyhasnutí ?

+14/0
18.7.2016 19:23
Foto

J18i80ř44í 94B91a78b13i23n28s60k76ý 7337799508471

,,B,, je správně

0/0
18.7.2016 19:56

A56n71t24o89n76i57n 37K51a94d44l39c95e83k 9812149721306

Tot dukaz toho, kdo je schopnejsi. Proc jsme se vlastne z Rakouska trhali?

+1/0
18.7.2016 19:12

J66o73s52e89f 67T35r23ö29g78l 8159452456626

Za Rakouska-Uherska byly České země průmyslové centrum monarchie, trhnout se mělo smysl. I první Československá republika na tom byla ekonomicky lépe než Rakousko. K dnešnímu stavu jsme to dotáhli díky komunistům.

EU nabízí podobné možnosti "ještě větší monarchie", ale ČR je nedokáže plně využít.

+1/0
18.7.2016 23:37

V79l43a50d90i92m23í21r 27D50i69a80t39k48a 1603627821284

Zase blablabla a nikdo za nic nemůže. Rakušáci mají skoro hotovo. Běžte do háje.

+10/0
18.7.2016 19:04

V41l24a86d55i65m16í97r 57F87i46b11i70g97e52r 5914151421634

Co to je za letecná pohled, vždyť je to jen nějaká digitální vizualizace. Pěkná, ale co se dělá aby to tak bylo? Jen se kecá a ještě hodně dlouho kecat bude.

+2/0
18.7.2016 19:03

P94e55t92r 88H89o61r12s26k13ý 9715603298746

Typický příklad totální neschopnosti ČR. Zatímco na rakouské straně se stále intenzivně maká a staví, na české se jen mele a vymlouvá.

+9/0
18.7.2016 18:57
Foto

J59i45ř59í 72B30a57b16i24n37s51k42ý 7147769198551

pondělí až pátek od 9.00 - 13.00 s nasazením všech sil do vyčerpání všichni zainteresovaní pozorně sledují jednoho který rýpe bagrem v zemi , úžasnou rychlostí 5 milimetrů za den staví naše úžasné dálnice protože hnuj ze kterého staví tuhne pomalu

0/−1
18.7.2016 19:59
Foto

J52i27ř88í 33B16a95b67i36n35s52k34ý 7347539498121

z Vidně do Budějovic se jezdilo už za císaře pána , a pokud dosáhnou dohody o dálnici z Brna do Vídně tal to bude super , sice se bude otvírat v příštím století ale bude :-) , když jsem chodi do první třídy začala se stavět první třída z Prahy do Teplic , je rok 2016 a není hotová a hned tak nebude , no je to sice jen 54 let stavebního nasazení ale třeba se dožiju ;-D

+2/0
18.7.2016 18:42
Foto

P36a95v68e71l 51D34o47l78e70z57a35l 6493663131592

Pane Babinský, ono se neblíží jenom oprášení plánů na dálnici Brno-Vídeň, ony se kvapem blíží hlavně volby ;-D;-D;-D

+5/0
18.7.2016 18:58
Foto

J83i23ř51í 56B72a85b81i36n22s77k90ý 7197339308951

nejspíš máte pravdu , bohužel čssd zásadně rozdává z cizího a ANO . . . zelení a Vveverky mne z těchto soukromých pidistran- slibotechen vyléčily Rv

0/0
18.7.2016 19:55

P32e62t73r 34M25a45r44e15č67e31k 1143481279758

Ťok ať raději mlčí ..

+7/−3
18.7.2016 18:17
Foto

L80u56b10o32m75í67r 20F82i96š75e26r 1533684551929

Proč viníte Ťoka. Kraj má přece nejlepšího hejtmana. Zvládá vše...

+1/0
18.7.2016 19:13

Z59d25e23n57e74k 34S71e74i41d86l 6234495180837

Pan Ťok houbou postavil i dálnici na měsíc a zpět. Ale skutečný výsledek jeho práce je ve své podstatě nulový.

+7/0
18.7.2016 18:11

M35a67r46e64k 60K41ř30í90ž 1852564626846

To už jsme párkrát slyšeli

+3/0
18.7.2016 18:08

P49e65t96r 18S71o75v87a 9216188156899

radsi dostavte okruh,trasu d metra a dalsi dulezity stavby.kdo potrebuje dalnici do vidne,nebo vlak do kladna!?!?!?

0/−16
18.7.2016 17:53

J89o52s50e18f 81T67r44ö62g28l 8129972716176

S okruhem (předpokládám, že myslíte pražský) máte pravdu. Ovšem dálnice do Vídně i moderní trať do Kladny mezi ty významné stavby patří taky. Z Kladna se dojíždí masově do Prahy a současná trať je nejvytíženější jednokolejkou u nás.

+1/0
18.7.2016 23:41

J78a87n 18K24r72i67e38g66l94e88r 4831157765336

Hasek to ma jako prioritu... 2012 mu to soud shodil... co delal 4 roky?

+9/0
18.7.2016 17:52

R25o46m60a96n 74Š29e77s56t22á20k 5324479323503

Jen pár poznámek k dnešní dálnici D52 (dříve R52):

V roce 1992 se začal stavět úsek R52 mezi Rajhradem a Pohořelicemi. Uveden do provozu byl v roce 1996. Současně se postavil obchvat Nové vsi u Pohořelic a Mikulova. Celé ty čtyři roky (!) nebylo možné se s Rakušáky domluvit, kde rychlostní silnice překročí hranici. Byly varianty u Mikulova, u Novosedel a další. Jediná odpověď z rakouské strany byla, že neví.

Ke stavbě R52 až na hranice s Rakouskem byla v Československu a později Česku politická vůle a byly na ni peníze. Rakušáci se rozhodli, že povedou dálnici k Mikulovu až v roce 2006. Ale to už zase nebyla vůle a peníze u nás.

Poznámka na závěr: Z obchvatu Mikulova se mezitím stal průjezd Mikulovem.

+7/0
18.7.2016 17:50

J93a43n 82K50r93i89e39g82l67e73r 4471497755336

tak jest a bude se stavet dalsi obchvat...

+1/0
18.7.2016 17:53

R93o62m65a13n 15Š44e29s26t67á15k 5324519393323

A ještě dodatek:

Protože se varianta do Mikulova jevila jako nejpravděpodobnější, současná silnice č. 52 se v úseku Pohořelice – Mikulov tehdy stavěla v podstatě znovu v poloviční šířce dálničního tělesa, aby se po případném rozhodnutí pouze dostavěla druhá polovina dálničního tělesa a dálnice by byla dokončena.

Nebyla vyřešena jediná věc, a to, jakým způsobem dálnice překročí Novomlýnské nádrže.

+4/0
18.7.2016 18:21

J75o96s90e34f 45T87r71ö61g16l 8429202866926

Myslím, že nemáte úplně pravdu. I bez ohledu na pomalost rozhodování Rakouské strany současná modernizovaná silnice 52 (navíc jako "půldálnice" vyhíbající se obcím a s redukcí úrovňových křížení) dlouho vyhovovala (a pořád vyhovuje lépe než nedostavěný úsek na Rakouské straně). Frekvence dopravy tady byla pod 10 000 auty za den (uznávaná rozumná kapacita dvoupruhové silnice) ještě při posledním sčítání dopravy v roce 2010. V Pohořelicích se fakticky rozdvojuje doprava směřující od Brna na Mikulov a Vídeň a směřující na Znojmo, do Pohořelic je proto doprava významně intenzivnější než 10 000, což ospravedlňuje čtyřpruhové uspořádání.

Intenzity samozřejmě pomalu stoupají (a s dokončováním Rakouské části budou narůstat i nadále) a čtyřpruhová silnice začíná být nutností (nehledě samozřejmě na mezinárodní ostudu, kdy naše dálniční "síť" není napojena na sousední).

+1/0
18.7.2016 23:49

B41o77h85u58m35i52l 53P61e59s53e29k 6425867313764

ANO, prostě to slibime... Tok je fakt tragéd.

+5/0
18.7.2016 17:47

J75o76s28e51f 59Š16o17l70t82e22s 8134878600423

V roce 2066 bude rakouská strana provádět generální opravu dálnice z Poysdorfu do Vídně a česká strana s velkou slávou dálnici z Mikulova na hranice dostaví.

+8/0
18.7.2016 17:43

P55e32t91r 27N50o86v48o80t55n96ý 9981859700265

Já bych se chtěl pana ministra zeptat, kdy bude D3, jak slibuje jeho šéf Agrobába na billboardech. Nebo mi snad tímto článkem chtěli naznačit, že z Prahy do ČB se mám dopravit nejprve po D1 do Brna, pak po D52 do Vídně a nakonec regionálním expresem do ČB? Ale co, mají pravdu, bude to tak rychlejší.

+5/0
18.7.2016 17:25

L53u70k91á57š 66Š93m84a39h24e67l 2367854342174

Šéf Agrobába může slibovat, co chce, ale D3 mezi Prahou a Meznem je tak zablokovaná, že před rokem 2035 stát nebude, pokud se zásadně nezmění postoj zainteresovaných osob.

0/0
18.7.2016 17:33

P13e46t31r 64J91e28ž13e30k 6378240469439

Zainteresované osoby jsou jedna věc, morfologická a geologická situace věc druhá. Zeptejte se někoho, jak se tvrdost matečné horniny projevuje na nákladech stavby.

0/0
18.7.2016 17:42

J38o94s31e30f 52T73r45ö89g26l 8229302556306

Teď je otázka, koho myslíte těmi zainteresovanými osobami, zda ŘSD, Prahu a Stč. kraj nebo odpůrce stavby. Západní varianta kolem Jílového je s odřenýma ušima akceptovatelná z hlediska dopadu na ŽP (i když posudek EIA měla asi 300 podmínek a doporučení). Nicméně má minimálně dva další problémy:

1. Geologie - kompletní průzkum není a dosavadní výsledky ukazují, že leckde (hlavně kolem poddolovaného Jílového), může být problém dálnici stavět.

2. Dopravní. D3 nebude mít v Praze svou radiálu směrem do centra, kam směřuje většina dopravy (cca 60-70%, tranzit je u Prahy tvoří jen cca 30%), takže většina dopravy (odhadem 30 000 aut denně, možná i více) se rozloží na pražský okruh. Ten, ač nejnovější, je ale v tomto úseku postaven jen ve čtyřpruhu a už teď je přetížený. Alternativou k radiále má být tzv. Vestecká spojka, která by měla dopravu přivést od Jesenice k Chodovské radiále (=pokračování D1 do centra). Ta je ale trasována v koridoru už opuštěné krátké varianty okruhu a místní proti ní protestují snad ještě více než proti D3 nebo Suchdolské variantě severní části pražského okruhu. A Vídeňská ulice už kolabuje dnes i bez D3 a její zečtyřpruhování je prakticky neproveditelné. Pokud se nenajde kompromis v této oblsti (např. v podobě tunelové varianty Vestecké spojky), přivést sem dálnici nemá dopravní smysl.

+1/0
18.7.2016 23:10

P65e57t26r 17J33e89ž63e61k 6408770199749

Petře, s trochou exkurze v plánované trase se důvodů složitosti průchodu Českou Sibiří najde dost a dost. Když se ale projektuje tak nějak bez odpovědnosti za ekonomickou náročnost stavby, tak se stvoří další pomník vládnoucím diletantům, hlavně že práce vydrží na spoustu let dopředu, že... Na ČB nemusela nutně vést z Prahy dálnice, pouze kapacitní komunikace vedená mimo sídla. Současná I3 ukazuje spoustu rezerv při vhodné dostavbě stoupacích dvoupruhů i tam, kde nejsou a zdržují provoz. Dobrý příklad je rakouská S3 z Hollabrunu do Stockerau. To, že u nás dáváme řidičák kdejakému neschopovi je další problém, spousta "řidičů" na dálnice a rychlé silnice prostě nepatří.

+3/0
18.7.2016 17:39

P44e92t51r 22J32e42ž76e21k 6328650899179

Dopravní strategie je obžalobou tzv. dopravních expertů. Zatímco se páteřní silniční síť stále veze na naprosté nekoncepčnosti provázené tanečky vlastnických pozemkových zájmů (mnohdy spekulativních), stavební lobby a projektantů, kteří nikdy neuznali nutnost projít si trasu v krajině s geologem a ekologem. Neexistuje nikdo, kdo by praštil do stolu, na geologicky a ekologicky nekonfliktní trasování vydal rychlé povolení s okamžitým vyvlastněním přílušných pozemků a pak by nesl osobní majetkovou odpovědnost za efektivní a kvalitní zhotovení díla. D8 je odstrašující příklad diletatntismu a ignorance přírodních podmínek, kdyby se dalo na znalce místních poměrů, pak by již byl za 11 mld hotov tunel pod Kubačkou a dávbno by se jezdilo. Další černá díra je koncepce VRT na železnici, která se k nám vůbec nehodí snad kromě jediné trasy koridoru Berlín - Vídeň s odbočkou do Slezska. I tak jde o nesmírně stavebně i provozně nákladnýprojekt s nejasnou efektivitou provozu nijak neřešící rychlou vnitrostátní dopravu. To vše v situaci, kdy je v běhu výzkum nových verzí maglevu, opouští se pro neefektivnost a konfliktnost koncepce dominantní silniční dálkové dopravy a ropná paliva jsou odsouzena k dramatickému cenovému růstu. Dálnice mají smysl pouze tam, kde umožňují nekonfliktní dopravu efektivněji než po železnici. Právě D52 je ukázkou takového malého moravského šlendriánu, když páteřní D2 je nevyužitá bez odbočky na Vídeň. Uzavřený tubus procházející lužním lesem u Břeclavi (analogie tunelu) by byl mnohem efektivnější řešení než viadukty přes Novomlýnské nádrže, které trpí námrazou a bočním větrem. Jenže to bych musel jako ministr poctivě pracovat a nejen ťokat.

+2/−2
18.7.2016 17:16

M93i25c62h49a44l 89G89r25e75g43o35r 8706864220142

Dálnice tady bude další desítky roků, je potřeba udělat kvalitní projekt.

Ekologie, majitelé pozemků jsou jen hloupé výmluvy státu.

0/0
18.7.2016 17:21

P33e81t80r 96J26e21ž54e18k 6798930769939

Kvalita zahrnuje i ekologickou a urbanistickou nekonfliktnost. Ale to je na Vás asi moc složité...

+1/−1
18.7.2016 17:31

J78o52s44e96f 10Š66o18l23t17e37s 8234278500863

Do budoucna je myslím lepší mít jak D2, tak i D52. Osobní doprava jako koncept nezaniká a nezdá se, že by měla někdy zaniknout. Možná nebudeme jezdit spalovacími vozy, ale jezdit se prostě bude a řekl bych že stále více.

+4/0
18.7.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.