Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soukromníci poslali ministrům karafiáty. Kvůli krajským vlakům

České dráhy jsou blíže tomu, aby se na řadě krajských tratích udržely bez soutěže až do roku 2034. Soukromí dopravci kvůli tomu chystají nezvyklý protest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z58d22e22n86ě50k 53P55o90d60h88o15r15a 9360673745662

Co je tohle za větu?

"Proti chystané státní půjčovně vlaků premiér, plány přitom podporují právě soukromí dopravci."

Rozumíte tomu někdo? 8-o

0/0
23.7.2016 0:32

V25á45c57l35a20v 64K18a63m89í11r 9952787931646

Aha,takže úplatky květinami?Pro rejpaly - malý úplatek taky úplatek..

+3/−1
21.7.2016 8:25

J57a49n 66J44e13m81e25l93k26a 1115810

Vyšší kvalita, možná, nižší cena, cha, cha. Je třeba rozlišit cenu na straně státu, cenu na straně zákazníka.

Soutěže vedou ke snížení dotace na straně státu. Když se ptali, proč platí dojíždějící v Anglii největší podíl ze svého platu na dopravu v EU, někdo za dopravce řekl, no oni mají v Německu, Francii vlaky více dotované, jiný systém..

Zajimavé, že kritici privatizace v GB tvrdí, že stát platí za železnici více, než za jednotné British Railways (BR). Soukromý dopravce tuším chce např. škodu za požár v Bohumíně, to ČD pokud vím nedělaly.

Chyba je, že tyhle ty dílčí soutěže mohou rozbít jednotný systém v ČR, stejný jako je ve Švýcarsku, Rakousku. Sleva 25. množstevní sleva 50%, síťová jízdenka.

To není karta ČD. To je i ve Švýcarsku.Nevím proč by jízdenky nemohlo prodávat SŽDC a dělit mezi dopravce.

Kdyby se soukromí dopravci tohoto museli držet, asi by jejich nabídka nebyla tak nízká. Jejich motivací je maximalizovat tržby na straně zákazníka.

Například i trať jen na 80 km/h, disel, u Bratislavy dokáže být mnohem rychlejší než auto díky zácpám.

Stát by měl zastropovat soutěže. Dát krajům povinnosti uznávat TR 10 včetně slev.

+1/−1
21.7.2016 7:47

O67t12t38o 51P35o90s73p39í15š35i60l 4634755197928

A proč by měly kraje automaticky a befelem uznávat tarif jednoho z dopravců? Jen proto, že sám sebe nazval onen dopravce národním? Já v zásadě souhlasím s vaší myšlenkou, ale v jedné věci se zásadně rozcházíme - za tarif má podle mého názoru ručit objednatel. Ať si stát (MD ČR nebo nějaký Národní organizátor) převezme TR 10 a na jeho bázi postaví tarif národní... Pak nemám problém. Do té doby zní Vaše argumenty jen jako nadržování jednomu dopravci vůči druhým...

A nebo, ať (jak je zde už napsáno) stát rozhodne, že chce zpátky unitární železnici a nedělá parodii na liberalizaci trhu. (Jestli si takový krok obhájí vláda před voliči, tak to budu respektovat.)

+1/−1
21.7.2016 8:15

J13a57n 95J49e56m76e96l94k40a 1645480

Protože železnice není krajská, je často mezikrajská, státní. Proč mám studovat podmínky a prodej, každého kraje zvlášť. Jak jsem psal ČD Praha Šumava, jedna jízdenka, jedny podmínky, jeden eshop, 0.8 Kč/km. Odhad samostatného lístku Budějovice Šumava, 1,35 Kč/km.

Proč? Protože je to ve Švýcarsku.

Tam lístky prodává SBB. Síťová jízdenka platí v celém Švýcarsku. I na bus.

+3/0
21.7.2016 9:06

O90t63t92o 50P31o28s56p52í52š62i79l 4224635207318

Tak si přečtěte nejprve Zákon 194/2010 Sb. a dočtete se něco o povinnostech kraje zajistit dopravu ... na svém území. K tomu mají kraje (finanční) prostředky a podle svého uvážení s nimi zacházejí.

I kdybychom připustili Vaši argumentaci o "státní železnici" (ostatně kraje spolupracují, aby systém fungoval také mezikrajsky), pak jste stále neodpověděl na dotaz, proč by měly akceptovat pouze tarif jednoho z dopravců.

Já jsem řešení nastínil, ale to by se nejprve stát nesměl chovat alibisticky...

A "svá švýcarská řešení" podsouvejte někomu jinému. Víte o nich evidentně prd.;-)

+1/0
21.7.2016 9:17

J49a87n 39J96e85m90e34l19k77a 1675960

Vy píšete má určit objednavatel, tedy kraj. Tedy krajský tarif. To je zhoršení. Nevím proč mám být pro zhoršení.

Mě jde o ten systém. TR10. Tabulka jízdného, přestupnost, celá republika, IN25, I50, IN100, skupinová sleva, atd..

Proč? Protože je to jediná záruka, že když někomu svěříte státní infrastrukturu do téměř monopolního užívání na 15 let, že to nedopadne jako s vodou, teplem a pod.

Soutěž na rychlíky, jihočeské lokálky - bez určeného jízdného na straně zákazníka.

0/0
21.7.2016 9:26

J76a53n 15J70e16m97e86l86k98a 1205460

A Český zákon je 100% dobře? Nebo proč. Co je ve Švýcarsku tedy jinak.

0/0
21.7.2016 9:29

R63o14m41a16n 32J66e40s33c44h42k38e 9358375187655

Právě proto kraj dává peníze jednomu dopravci z důvodů, že chce obsluhu v celém kraji včetně malých lokálek. Nelze si vybrat lukrativní výdělečné trati. Proč si soukromníci nevezmou zrušené trati. Jsou jich desítky.

Za první republiky se státní i soukromé dráhy navzájem uznávaly.

Určitě je špatná dopravní politika, když mohou jezdit pomalé soupravy nákladních vlaků jezdit po elektrifikovaných tratích a zdržovat osobní dopravu.

0/0
21.7.2016 16:04

R43o78m56a65n 53J24e82s33c51h13k47e 9808565817345

Obávám se, že ani ve Švýcarsku se všude nedostanete na síťovku. Spousta výletních drah je soukromá podobně jako v Rakousku. Ti mají svůj tarif.

0/0
21.7.2016 21:09

J75a20n 21J12e34m34e65l78k67a 1675780

Stát chce unitární železnici? Soukromí dopravci přišli s tím, že budou jezdi na hlavních tratích bez dotací, ve stejném rozsahu. OK.

To zaprvé není úplně pravda, ale nyní říkají, co může stát kupovat, dotovat, kam může jezdit.

A najednou se natahují po dotovaných tratích. A já říkám ok, ale nechci dopadnout jako v GB s nejdražším jízdným.

Proč mám hlasovat pro něco, co pro mě může ve výsledku být horší a dražší..

0/0
21.7.2016 9:12

K54a32r64e47l 27N77o62v49á63k 8179391423658

Jízdné na ČD určuje MF!

0/0
21.7.2016 8:54

P31e79p80a 89B13r84a84t83r51š20o65v27s23k34ý 9825416779101

Nn. MF určuje nejvyšší možné jízdné..

0/0
21.7.2016 13:49

J88a96n 74J68e60m68e13l84k69a 1285160

Nedávno reportéři ČT. Ostravská městská nemocnice kupovala kardiostimulátor od výrobce cca za 60 000. Cca 2012 provedli soutěž. A z roku na rok začali kupovat ten samý kardiostimulátor za cca dvojnásobek. cca 120 tisíc. (prostředník). Lobisti, kamarádi i spol. Toto je regionální politika.

Zajimavé - ani pojišťovně to nevadilo, že platí z roku na rok dvojnásobek za kus. Jediné co si hlídala bylo roční limit. Tedy co způsobí tento hyenismus? Že se limit vyčerpá dřív. Na někoho se buď nedostane, nebo právě byl voperován tento předražený, ale méně kvalitní kardiostimulátor, místo toho, aby třeba dostal lepší, kvalitnější.

Takže i to jsou české soutěže v podání regionálních mistrů. Opravdu Vám vždy vyberou na 15 let tu nejlepší volbu? U ČD na to mají menší prostor.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1837264-lekari-varovali-pred-zakazkou-museli-pak-implantovat-i-horsi-kardiostimulator-nez

+1/0
21.7.2016 7:11

O27t27t45o 77P54o79s53p53í74š74i82l 4824945137228

V tomto sporu mezi soukromníky a státem se zapomíná (nebo zamlčuje?) jedna stěžejní otázka, a sice jak by se tedy postupovalo, kdyby výběrko úspěšně některý uchazeč zablokoval u ÚOHS? Nevzpomínám si, že by od doby Jizerskohorské železnice, kterou má autor za svatý obrázek, se něco podařilo dotáhnout do konce (pomíjím Sp Dresden - Liberec, kam se ČD neměly ambici hlásit, protože linka byla součástí výkonů v německém území). Dopravci jsou už ve střehu, všechno si napadají a ÚOHS absolutně nestíhá (a ani neumí) nic řešit včas!!

Kdyby státní dotace měla jít jen na úspěšně vysoutěžené tratě, tak by to na 99 % dopadlo tak, že soutěže se zablokují u ÚOHS, kraje by nedostaly dotaci, ZRUŠILA by se 1/3 výkonů (protože kraje by neměly na sanaci těch peněz ani dočasně), veřejná doprava by šla do kytek...

(A kdyby si stát dal do podmínek jen "snahu o soutěž", bylo by to zbytečné divadlo...)

0/0
21.7.2016 5:44

F98r29a14n52t78i18š85e16k 50M44a90t61ě29j21č85e27k 7243662773331

Vzhledem k vývoji nehodovosti, bych soukromou dopravu na železnici zakázal.

Nedávno, ožralý strojvedoucí na přejezdu zabil lidi. Vloni jel jiný s nezapnutým vlakovým zabezpečovačem, usnul, narazil do vlaku před ním a zabil se. Nehoda v České Třebové a vše soukromníci!

+2/−3
21.7.2016 5:04

O91t29t49o 68P53o38s87p12í35š16i24l 4794655477698

...zatímco u ČD se nikdy nic takového nestalo... zatímco ČD zaměstnává nadlidi a soukromníci jenom lidi...

+1/−1
21.7.2016 5:46

K82a80r26e48l 96Ř40e21h94á42č63e27k 9332410881562

U ČD se stává samozřejmě také, ale pokud vezmeme počet vlaků, které odjezdí soukromí dopravci a kolik ČD, tak je ta nehodovost soukromých dopravců zarážející.

+2/0
21.7.2016 9:06

F67r26a26n78t29i78š79e45k 98M49a30t83ě80j44č30e21k 7953802513131

Napište mi kdy ožralý strojvedoucí někoho zabil a máte u mne 1000 kč!!!

+1/0
21.7.2016 23:11

J46a97n 27S79ů91r80a 4335163143362

Nesmíte tolik číst Obzor:)

0/−2
21.7.2016 7:39

K14a55r23e77l 47Ř96e62h85á27č89e12k 9442270971762

Pak si spočítejte počet smrtelných nehod z viny strojvedoucích ČD a soukromých dopravců za posledních např. 5 let, a porovnejte s počtem vlaků a uvidíte, že na tom něco je. Ono je to logické, pokud pro soukromé dopravce jezdí mnoho důchodců a strojvedoucích vyhozených z ČD za průšvihy, tak je logické že ta nehodovost soukromých dopravců je vyšší. O dodržování přestávek a odpočinku nemluvě.

+2/0
21.7.2016 9:11

J56a39n 60S22ů51r31a 4525883843202

Ok,RJ od vyjetí 2 projetí stůj bez následků, LE nula. Cd na trase Praha Ostrava jistě dodáte sám, protože jste skvěle argumentacne vybaven:-)

+1/−2
21.7.2016 9:17

P68a97v46e86l 48M55a73c40o71u44n 4737709132956

Vy jste tupoun

+2/0
21.7.2016 12:38
Foto

M32i58c19h63a61l 10S11m80í28t13k45a 8504724933626

Co x dalsich pochybeni o kterych nepisete? Napr. Studenka? Nevypraveni vlaku, atd.

0/0
21.7.2016 13:54

J14a61n 66S37ů67r77a 4975253983782

Pro mě je zdroj Drážní inspekce.. Hledejte tam.

0/0
21.7.2016 13:58
Foto

M44i38c14h54a62l 12S84m36í63t88k92a 8214874363846

Tak pokud je pro Vas DI zdroj, tak to zajiste vite o te Studence. Setrila to DI s vysledkem zjisteny hrube nedostatky. A pokud Vam to Radim nebo Ales nerekl, neznamena ze se to nestalo.

0/0
21.7.2016 14:06

J18a87n 79S42ů50r97a 4815793763672

Určitě. DI závěry z vyšetřování zveřejňuje. Vámi zmiňovaná událost zveřejněná není. Vy máte přístup k nezveřejněným závěrům nebo jste to někde slyšel?

0/0
21.7.2016 15:07
Foto

M81i17c43h44a28l 34S42m20í84t27k71a 8964354653116

Zajiste vite, ze DI nezverejnuje veskere MU a zavery z ni na web strankach. To by jste pochopil jen z toho, ze kazda srazka vlaku s necim je MU a zverejnuji se jen vybrane.

0/0
21.7.2016 15:10

J59a24n 19S14ů69r92a 4725393523582

Vy jste zaměstnanec DI, že k závěrům máte přístup?

0/0
21.7.2016 16:10
Foto

M89i28c82h58a79l 61S58m36í86t79k93a 8514904453646

Nejsem, staci si o informaci zazadat.

Uryvek ze zpravy: Prosetrenim predmetne udalosti byly Drazni inspekci na strane vlakove cety (Teamleadera a stevardu) vlaku Ex 1021 zjisteny hrube nedostatky majici za nasledek vznik predmetne udalosti. Dopravce si je pochybenim svych zamestnancu vedom a v ramci prevence nedostatku prijal opatreni k eliminaci opakovani podobnych udalosti.

Jedna se o doslovny prepis.

Jinak udalost setrila Drazni inspekce, uzemni inspektorat Ostrava.

To ze neco nevite nebo nenajdete nebo nerekne Vam Ales jako PR, neznamena ze neni nebo se nestalo.

To Vas omlouva...

0/0
21.7.2016 16:34

J59a11n 13S19ů22r21a 4615243413892

ok, díky. prověřím. asi je na čase, aby se začalo zveřejňovat vše...

+1/0
21.7.2016 16:41

J82a71n 74K17u73č18e77r90a 2847382156593

DI zveřejňuje všechny zprávy z nehod, kde prováděla tzv. vlastní šetření.

0/0
21.7.2016 17:13

J61a14n 64K22u69č48e84r16a 2187322736493

Pane Smítko, jako generální inspektor Drážní inspekce si dovolím reagovat na Vaši informaci. Drážní inspekce žádnou zprávu k dané nehodě nevydala, ve svém příspěvku pouze citujete z dopisu, který jsme Vám poslali.

Ve stejném dopisu je jasně uvedeno, že se nejedná o mimořádnou událost podle zákona o dráhách a jasně je v předposledním odstavci uvedeno, že Drážní inspekce tuto událost nepovažuje za MU a ani ji nešetřila.

Proč tedy píšete, že to Drážní inspekce šetřila a dokonce tuto zprávu ze šetření zatajila?

+2/0
21.7.2016 17:02

J19a91n 69K30u39č47e37r14a 2507672956893

Jinak Drážní inspekce zveřejňuje VŠECHNY zprávy z nehod, kde provádí tzn. vlastní šetření. Podle zákona jde zejména o závažné nehody (tzn. srážky vlaků či vykolejení, kde je alespoň 1 mrtvý, nebo alespoň 5 zraněných, nebo škoda alespoň 5 mil. Kč). Ostatní mimořádné události MŮŽE šetřit, pokud se tak rozhodně (ve smyslu příslušného právního předpisu). To, že ve Studénce vystoupili lidé a mysleli si, že jsou v Ostravě, není ohrožení bezpečnosti, tzn. není to ani ohrožení (=nejnižší kategorie mimořádné události). Drážní inspekce na Vaši žádost přesto prověřila postup Regiojetu a zjistila nedostatky BEZ VLIVU NA BEZPEČNOST. Regiojet sám přijal své opatření, aby se to neopakovalo, to byla, dá se říci, ukázková reakce dozorovaného subjektu (občas se s námi provozovatelé hádají a polemizují).

Sám osobně jsem před časem tahal za rychlobrzdu v rychlíku ČD, který se rozjel během vystupování cestujících, kteří padali za zem. To byla mimořádná událost, na rozdíl od toho, co se stalo ve Studénce Regiojetu, protože tam mohlo dojít ke zranění. Pokud někdo vystoupí v jiné stanici, než měl, to není žádné ohrožení bezpečnosti, i když je nepříjemné, že mu ujedou přípoje.

+1/0
21.7.2016 17:11
Foto

M82i28c22h71a26l 60S15m17í58t10k48a 8984534103506

Nenapsal jsem, ze nekdo neco zatajil. Jen ze se vse nezverejnuje. Nebo ano?

0/0
21.7.2016 21:05
Foto

M23i39c35h81a60l 97S35m97í81t48k57a 8604474113116

Uz jsem se docetl ze z vlastniho setreni. Tak to se omlouvam p. Kucera.

0/0
21.7.2016 21:17
Foto

M18i92c17h74a39l 50S36m22í89t56k26a 8664894183526

Pane Kučera, nikde jsem nenapsal, že DI něco zatajila. Ano zvolil jsem špatné slovo ohledně šetření, měl jsem použít slovo prošetření které je použito v dopise? Pokud čtu po sobě dále, nazval jsem dopis zprávou, což je zpráva. Dále zde sám píšete, že se zveřejňují jen vybrané, tj. závažné nehody. Ohrožení bezpečnosti není ani to, že někteří cestující a personál naskakoval do rozjíždějícího se vlaku. Navíc v dopise sama DI píše, že se nejedná o MU, ale podání bylo oprávněné a že děkujete. A v příspěvku kde jsem citoval dopis, je napsáno pouze událost a o události píšete v dopise, rozdíl mimořádná událost a událost.

Možná by stálo za to, aby bylo upřesněno na stránkách dicr.cz, že se jedná o zprávy ze závažných MU, text je pouze tento: "Na tomto místě Drážní inspekce zveřejňuje zprávy o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku mimořádných událostí ve formátu pdf.", kde se nedočtete, že se jedná pouze o závažné.

0/0
21.7.2016 22:09

J69a75n 39K95u23č74e25r85a 2457902576303

Ale ono se nejedná jen o závažné, často šetříme i nehody či ohrožení. Vše, co šetříme, dáváme na web. Zpráva o výsledcích šetření příčin a okolností vzniku MU je termín pro zprávu z našeho vlastního šetření, ta věta je naprosto v pořádku.

0/0
22.7.2016 8:21

J39a32n 68K98u67č16e57r91a 2547912776703

Není možné zveřejňovat závěry z prováděných státních dozorů, resp. z každého kroku, co Drážní inspekce udělá. Jednak na to nemáme čas, jednak by to bylo v rozporu se zákonem. A jaký by mělo přínos si přečíst, že jsme tehdy a tehdy zjistili, že ve stanici XY je nečitelné číslo výhybky? Chápu, že by to spoustu lidí zajímalo, ale obecně by to nemělo žádný efekt. Navíc při zveřejnění detailů se zvažuje, zda je víc "šetřit práva dozorovaného subjektu", nebo "obecný zájem na tom, aby se to vědělo". Takže když se stane nehoda, je jasné, že má veřejnost právo vědět, proč se stane, proto se zprávy také bez dalšího zveřejňují kompletně celé, nikoliv však samotné spisy.

0/0
22.7.2016 8:25

J10a86n 26S44ů34r43a 4415453893382

Zaúkolovat zbytečnostmi státní orgán není to samé, co zažádat. Každopádně gratuluji k řešení takových problémů.

+1/0
21.7.2016 17:17
Foto

M78i80c31h50a86l 35S91m17í70t83k80a 8304954893306

Tak to je vymluva. Kdyz se Vam to nehodi, tak nekdo jiny ukoluje zbytecnostma... Hlavne jen same pozitivni PR.

0/0
21.7.2016 21:01

J57a58n 60S41ů26r96a 4765973683952

Od informátora Českých drah bych čekal jinou pracovní náplň. Ale je hezké, že za svého zaměstnavatele tak bojujete na všech frontách.

0/−1
21.7.2016 21:02
Foto

M36i58c79h60a11l 59S22m39í10t52k87a 8774274283326

Od novináře bych očekával věrohodné zpravodajství.

0/0
21.7.2016 22:11

J98a47n 31S93ů88r78a 4905353243762

Dostal jste jasnou zprávu od DI, kterou jste si překroutil. Když mi kážete o věrohodnosti, je to fakt úsměvné.

0/0
21.7.2016 22:23
Foto

M84i79c13h73a41l 12S82m62í53t60k76a 8224554683336

Přečtěte si co jsem napsal výše.

Šetření a prošetření

Zpráva a dopis

To jsou dvě věci které jsem zaměnil.

0/0
21.7.2016 22:31

J68a89n 94S47ů42r79a 4405413193262

Prošetření na základě stížnosti zaměstnance Českých drah. je s vámi ještě větší legrace, než s designem vašeho eshopu:)

0/0
21.7.2016 22:32

K59a55r13e78l 26Ř44e33h65á83č26e78k 9182650681502

Proč stále řešíte pouze osobní dopravce, příspěvek byl o dopravcích i nákladních. Mě přijde, že pro vás soukromí dopravce začíná a končí u LE a RJ, ostatní jak v osobní dopravě tak v nákladní jdou mimo vás. Už jen nadpis "Soukromníci poslali...". Nadpis zní jako že všichni, přitom se to týká pouze dvou, dalších pět se neozívá. Železnice nejsou pouze RJ a LE. Ostatní soukromí dopravci odjezdí mnohem více vlaků než ti dva.

0/0
21.7.2016 21:46

J14a24n 72S67ů55r86a 4905613693292

Tento text je o osobní dopravě. Nicméně jedna statistika z dosud zveřejněných závěrečných zpráv DI za 2015, kde je chyba na straně strojvedoucího či dopravce.

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Velke_Zernoseky_150328.pdf ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Golcuv_Jenikov_150914.pdf závada na podvozku ČD Cargo

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Masarykovo_nadrazi_150714.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Hranice_Drahotuse_150629.pdf ČD Cargo + polský dopravce

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf České dráhy

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Cernotin_150227.pdf AWT

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Bakov_150216.pdf ČD Cargo

Soukromníků 1, i když AWT už není soukromník, je to firma patřící Polsku. Tolik fakta. Na dojmy a kecy tu je jedna organizace sídlící ve Vysočanech.

0/0
21.7.2016 22:02

P88a95v87e80l 96Š53m47í92d56e81k 6559780823378

Jen bych chtěl vidět, jak ty dva kupovali ty karafiáty;-D a pak šli na pivo nebo kafe a rozebírali, jak je ČD špatná.

0/−1
21.7.2016 4:44

P25e52t55r 71N52o53v59o33t35n95y 1371640671

soukromí dopravci nemají nic, tím spíš integrované jízdné. tak si můžou s karafiátama vytřít zadel.

+3/−2
21.7.2016 3:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.