Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda jako ve Studénce se může opakovat, varuje šéf Drážní inspekce

Počet cestujících na české železnici roste, ale je její provoz bezpečnější? Vedení Drážní inspekce, která kontroluje bezpečnost na tuzemských kolejích a vyšetřuje nehody, se od začátku měsíce ujal Jan Kučera. Modernizace tratí podle něj přinesla větší bezpečnost, ale za velký problém stále považuje rostoucí počet projetých návěstidel či špatně umístěné protihlukové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28í38t71ě12z94s15l40a50v 63K61l51o60z57í11k 3901969894207

Neudelalo se kromě keců za celý rok vubec nic a to mi vadi a moc. I obycejny napis na brevne typu v nebezpeci me proraz, jsem jen drevo by mohl pomoci. Jde o trochu barvy a sablonu.

0/0
27.7.2016 20:09

V64o78j28t70ě28c11h 81R33o20u40b62a88l 9960793142213

Nový pan ředitel DI je zřejmě opravdový machr na zabezpečovací techniku. Zapojit žst Martinice s jeho originálním a nedotčeným elektromechanickým zabezpečovacím zařízením do dálkového ovládání je výkon, který předčí rozdojení kozla v CCCP.

K situaci na přejezdech: je jen další praktická ukázka toho, jak slabé právní povědomí mají občané této země. Nic víc v tom hledat nelze.

0/0
24.7.2016 15:52

J77i28ř94í 53K25o54c36u92r85e70k 6595454485158

Mohl mezitím dělat náročnou práci doma nebo někde jezdit s kamionem, o tom ale data mít nebudeme, pokud se nám nepřizná.-----

Další možná věc: Tchýně je u něj na návštěvě již třetí den. A už třetí den za sebou mu přeskládala holení do spodní skříňky. Mimo jiné.

0/0
23.7.2016 20:38

J74i17ř70í 98K39o68c44u56r19e70k 6295714945108

Samo, že může. Nedávno se potkala Reginova s náklaďákem cihel. Je tam 70 a Reginova ani víc jak 80 nemůže. Fíra brzdil, měl na to, odhadem, to celých 100 metrů. Řidč vlak viděl, a myslel si, že to stihne. V osobáku by to skutečně stihl, jenže měl náklaďák s přívěsem.

Pro antiautomobilisty: Je to jediná příjezdová cesta k té cihelně a ne každá stavba (obzvlášť rodinného domu) má železniční vlečku. Jo zrušit cihelnu a vozit cihly odjinud, zdaleka. 8-o

0/0
23.7.2016 19:53
Foto

J87a74n 63V71a56l46a32l71í11k 6466939200516

píšete že řidič vlak viděl... tak byl dobytek že tam vjel!!!!!!

+1/0
23.7.2016 20:19

J35i84ř57í 51K46o83c14u65r55e27k 6975494445758

spíš debil.

0/0
23.7.2016 20:35

S30t19a34n33i52s58l36a15v 21K16r86e88j12c81a12r 6157336143284

Ano týdně není pouze Studénka. A nejsou pouze vlakové koridory pro Pendolina. Týdně se na přejezdech v ČR stávají střety vlakových souprav se silničními vozidly, at řízenými amatéry nebo profesionály. A na všech kříženích se nadjezdy postavit nemohou. A zranění různé závažnosti se může stát i s Hurvínkem a Fábií.

+1/0
23.7.2016 13:45

P26a19v71e60l 29M82o86r89a43v41e56c 3652319212698

To máte pravdu, ale čím rychleji vlak jede, tím horší budou škody. A zdržení z důvodu odklízení následků havárie se bude na koridoru týkat více lidí a více vlaků než na nějaké lokálce.

Ideálně by to chtělo mít všechna křížení mimoúrovňová. Ale začít se musí od těch která jsou nejvíce nebezpečná s největšími následky.

+1/−1
23.7.2016 13:47

J12i62n76d23ř51i60c25h 29Š73k51o63p56e81k 4325631500935

srážka vlaku s osobákem nikdy nekončí tragicky pro cestující a osádku vlaku.

0/−2
23.7.2016 15:04

L93i30b27o66r 58V57e15s49e65l68ý 2919726632492

Stačí, aby se dobře zaklínilo, viz Vraňany.

+2/0
23.7.2016 16:26

J64i76n41d79ř48i38c20h 62Š67k11o88p96e19k 4645351140665

Vraňany byly de facto pevná překážka postavená na kolejích

0/0
23.7.2016 19:05

J79i90ř61í 71K11o93c12u52r15e70k 6725844915328

U toho osobáku je to fakt jedno jestli stojí nebo jede. Blbé je, když se kolo vlaku trefí na motor auta.

+1/0
23.7.2016 19:41

J56á19n 11K97o79t49ú52č 2246224838406

Ale ani tam sa nikto nezranil!

0/0
21.10.2016 12:17

R62o25m77a60n 48J49e24s61c12h22k81e 9128775637825

Ono i v Rakousku lidé chybují. Ovšem na hlavních tratích by mělo být úrovňových přejezdů minimum. Na dálnici také nejsou přechody pro chodce.

Problém je velký provoz, třebas jedou 4-5 vlaků za sebou. A pak se sanitka nemůže dostat k pacientovi. Například v Blansku.

Zde je na státu a drážním úřadu aby konal. Pokud přejedou v Rájci 19 lidí, je něco špatné.

0/0
24.7.2016 7:28

J39i36n43d66ř46i76c75h 78Š41k87o17p66e55k 4635241640785

řešení je jednoduché. Kamery na přejezdy a všechny, co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat.

Jede kamion na červenou ? Řidič nemá prachy. Nevadí, kamion se odstaví, zabaví do doby uhrazení sankce.

Pokud by pokuta byla aspoń 50 000 Kč + zákaz řízení (při prvním porušení), tak by se borečkové za volantem rychle doučili pravidla

0/−1
23.7.2016 12:06

R77o40m47a77n 33J90e66s30c58h33k88e 9198735177335

Na našem přejezdu se stalo několikrát, že člověk vjel při otevřených závorech, v době kdy nesvítilo světlo a spadly závory. Uvěznily auto. Nikdo nic neporušil.

Naštěstí se zvedla pouze závora a vyjelo se. Mne se to stalo osobně také. Jakou mne chcete dát pokutu ?

0/0
24.7.2016 7:33

J43i95n20d25ř79i54c46h 63Š86k46o45p72e40k 4825671960865

co číst trochu pozorněji:

" co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat."

0/0
24.7.2016 14:41

R57o13m33a46n 26J14e16s45c76h45k87e 9538855687675

Jak píše šéf inspekce, nehoda se může opakovat. Člověk je tvor omylný, v Rakousku je také ročně několik set projetí. Může Vás oslnit sluníčko a podobně.

Jaké máte tresty na mysli aby fungovaly ? Ani hrozba trestu smrti za války neodradila

mnoho bojovníků od nebezpečné činnosti.

0/0
24.7.2016 16:39
Foto

I79m82r32i58c53h 98S83u33c41h76a60r40s86k28ý 8356473895361

Nemusím být expert abych věděl, že úroveň většiny řidičů kamiónů s Polska je katastrofální, čímž se nehoda může opravdu opakovat ?

Závory a ani světla tomu nemohou zabránit 8-o8-o8-o

+1/0
23.7.2016 8:54

J11a61n 70F82r86o27l91í13k 6796130185584

Díval jsem se včera na krátký šot o Studénce. Místní s osobáky i na kolech jezdí na červenou úplně normálně. Úroveň myšlení většiny těchto severomoraváků předčí i řidiče z Polska.

+1/0
23.7.2016 13:30

P19a11v76e77l 91M56o59r19a52v87e72c 3782919682648

A co tak tam postavit policistu který by ty hříšníky kasíroval?

Určitě by takový policajt byl lepší než když měří padesátku na příjezdu do obce, 100m od nejbližšího domu.

0/0
23.7.2016 13:45

J72i28ř26í 50K96o96c27u83r17e96k 6955954155668

Uzavřete přejezd a můžete posunovat na vlečku. Manipulujete na vlečce, přejezd je stále uzavřen. 20 minut v sakroch. Jiný případ: Ke stanici se blíží osobní vlak. Aby mohl vjet do stanice, musí se nejdřív zavřít přejezd. Vlak přjede přes přejzd a stojí ve stanici. Přejezd je stále uzavřen. Ten přjezd před vlakem musíte zavírat v době, kdy je vlak daleko od vjezdu do stanice, asi tak 1-2 kilometry. Úplně nejlepší je pak zavírat přjezd jen proto aby se dalo postavit "volno" pro vlak který ve stanici končí a přes přejezd nejede. Jen proto, že odjezdové návěstidlo se "stůj" je až za přejezdem a je tedy zcela legální, aby ten vlak na přejezd vjel. Případně odvěsit lokomotivu, přejet přejezd do šturcu, přehodit výhybky, objet stojící vlak, otevřít přejezd. A vážně je to super, když u toho sedíte ve stojícím autobusu náhradní autobusové dopravy na návazný vlak.

Přejezdy v obvodu stanice jsou největší zlo.

+1/0
23.7.2016 19:40

R49o28m80a24n 81J66e59s63c19h35k78e 9878805827235

To je radost v Rájci-Jestřebí, když posunují a jedou ještě další 4 vlaky za sebou. Člověk se nemá jak dostat k vlaku. Auto může objet asi 500 metrů je nadjezd ale cestující nechce čekat další hodinu na další vlak.

Zde selhal stát. Na dálnici také není úrovňový přechod pro chodce.

0/0
24.7.2016 7:38

J87á90n 90K27o61t28ú84č 2626614208606

Ak vlak v stanici zastavuje (myslím v stanici, nie v zastávke!), tak je možné ovládať závory tak, že sa začnú sklápať až vtedy, keď sa vlak bude rozbiehať. Takéto hybridné ovládanie závor je v ČR a SR relatívne bežné, ja to poznám napr. z priecestia pri stanici Zohor.

0/0
21.10.2016 12:20

Š91t26e68f80a94n 59F53r51i12č68a 7912648193126

Projetí závor na červenou by mělo být vždy co nejpřísněji trestáno. Při dnešních naprosto banálních cenách videotechniky by neměl být problém, aby bylo každé projetí na červenou snímáno.

+1/−2
22.7.2016 23:53

J15a19n 19B90a71r19t25á43č70e29k 6165155780529

Sankce už máme vyšroubovány výše, než za komunistů, kdy tu na nás dohlíželi složky SNB, ačkoli nehod na přejezdech ubylo a vzhledem k násobnému zvýšení počtu provozovaných vozidel a rozdělení republiky od té doby ubylo, takže zvyšování sankcí není obhajitelné.

+1/−1
23.7.2016 6:11

J48i64n65d28ř13i31c73h 42Š93k38o39p28e43k 4385801530945

nesmysl

Porovnávat sankce dnes a před 1989 je nicneříkající.

Sankce musí být taková, aby odradila od nezákonného jednání nebo minimalizovala šanci, že se jednání bude opakovat, aby se prostě nevyplatila.

Pokud např. hrozí řidiči za nedodržování přestávek pokuta do 5000 Kč nebo za jízdu na červenou přes přejezd do 2500 na místě a je to cizinec, není tato sankce pro něj žádnou motivací jezdit dle předpisů.

+1/0
23.7.2016 12:10

R36o80m25a55n 18J75e70s89c11h44k58e 9558495747885

Jak mne potrestáte, když vjedu do nesvítících závor a závory spadnou ? Nic jsem neprovedl. Stalo se u nás dvakrát v Doubravici nad Svitavou.

0/0
24.7.2016 7:40

Č80e11s13t47m13í73r 60K87u37b72á25č80e61k 2523750

To je na stiznost na SZDC. Cervena ma blikat tak dlouho podle vzorce zahrnujiciho rychlost vlaku, delku prejezdu, pocet koleji. Az po vypoctene dobe maji jit zavory doli. Nebo jste tam proste na cervenou vletel a spadly zavory

0/0
25.9.2016 12:13

R86o62m26a33n 78J34e62s95c39h87k94e 9378125857255

Jak jsem uvedl, světlo nesvítilo. Jsme na dvoukolejce a vlaky jezdí hodně za sebou.

Otevřou se závory a nic nesvítí. Pak spadnou. Například ve Skalici nad Svitavou trvale nesvítí závory.

0/0
25.9.2016 19:41

I85v54a62n 49M46a42r34e42k 6504308742

Šéf DI "objevil Ameriku" , povolit 160 km. rychlost na trati s úrovňovými přejezdy ? ! Rv Rv Rv

+1/−6
22.7.2016 19:39
Foto

J91a87n 82V92a94l18a46l35í57k 6956389250946

když budou řidiči respektovat značení tak proč by vlak nemohl jet 160 km/h???

+2/0
22.7.2016 21:19

R64a28d14e72k 58J17a45n57a11t21a 9865696274222

Legislativě to neodporuje. A navíc "šéf DI" žádnou rychlost nepovoluje.

+6/0
22.7.2016 21:21

I15v42a61n 29M75a13r14e42k 6744238462

Nepsal jsem že ji povoluje šéf DI. Pokud pro poruchu zastaví silniční vozidlo na přejezdu ,fíra nemá šanci to v té 160 kilometrové rychlosti ubrzdit. Úrovňové přejezdy nemají na takových tratích co dělat, no ale hlavně že kolem nich máme všude "protihlukové" stěny Rv

+2/−1
23.7.2016 6:46

P92e85t90r 76N38o29v56o38t67n84y 1281370611

Je to snad všude v Evropě.

0/0
22.7.2016 22:26
Foto

J82a42n 84V26a89l75a94l32í77k 6956409910946

Když řidiči budou jezdit jak čuňata tak se nic nezmění. Z 99% je to chyba řidičů.

+13/−1
22.7.2016 16:18

Z75d62e22n90ě32k 52I90v36á65n31e54k 4803725910396

Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu. Osobně znám přejezd v městečku Chropyně projíždí tudy rychlíky, je na hlavní trase a zvesela si to tu valí jak kdyby se nechumelilo, bez spomalení, proletí nádražím. A to tu je smrťák minimálně jednou do roka a není tu ani závora na přejezdu. Byla ale byla zrušena.

0/−2
26.7.2016 10:24

I41v58a37n 85H15o10l46a43s 5277867518987

> Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu

A co to je "bezpečná rychlost pro projetí přejezdu" pro vlak???? Doporučuji si o ton nejprve něco zjistit, teprve pak psát rozhořčené bláboly.

0/0
24.9.2016 19:19

J27á23n 25K88o59t83ú42č 2526924268766

Fíra vedie vlak takou rýchlosťou, aká je predpísaná. Vysvetľujte cestujúcim vo vlaku z Ostravy do Brna, že musí vlak na každom priecestí spomaliť na "bezpečnú rýchlosť".

0/0
21.10.2016 12:24

K61a74m46i34l 27D20o40l44e26z82e65l 6902286684532

problem je, ze kdyz ty svetla nefunguji vubec, tak obvykly rozhled na prejezdu byva kolem 20m, nekdy dokonce mene. Mozna by sem meli panove trosku zamyslet hlavne nad timto

+4/−2
22.7.2016 16:04

J85i94ř39í 29P93r13ů79š53a 7725222495429

Který konkrétní přejezd máte na mysli?

+6/0
22.7.2016 16:10

R93a96d40e48k 45J24a80n74a21t67a 9745286324862

Na takových přejezdech (snad někde v úzkém údolí na lokálce) ovšem vlak jede 10-20 km/h a houká.

+4/0
22.7.2016 17:58

J51i34ř25í 61K32o95c29u15r96e46k 6235734315728

max 10. Ale to až ten další, když ten první zjistil, že světla neblikají. Teda on to fíra nemá jak vidět, že světla blikají, když tam není přejezdník, ani závory nahoře.

0/−1
23.7.2016 19:45

J81á31n 72K21o77t77ú45č 2476854438296

keď mu nezasvieti "přejezdník", tak ide pomaly a húka.

0/0
21.10.2016 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.