Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nehoda jako ve Studénce se může opakovat, varuje šéf Drážní inspekce

Počet cestujících na české železnici roste, ale je její provoz bezpečnější? Vedení Drážní inspekce, která kontroluje bezpečnost na tuzemských kolejích a vyšetřuje nehody, se od začátku měsíce ujal Jan Kučera. Modernizace tratí podle něj přinesla větší bezpečnost, ale za velký problém stále považuje rostoucí počet projetých návěstidel či špatně umístěné protihlukové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V97í84t12ě62z30s65l93a71v 33K33l25o40z51í29k 3341299454567

Neudelalo se kromě keců za celý rok vubec nic a to mi vadi a moc. I obycejny napis na brevne typu v nebezpeci me proraz, jsem jen drevo by mohl pomoci. Jde o trochu barvy a sablonu.

0/0
27.7.2016 20:09

V62o91j63t15ě35c70h 71R82o36u31b56a53l 9230733162943

Nový pan ředitel DI je zřejmě opravdový machr na zabezpečovací techniku. Zapojit žst Martinice s jeho originálním a nedotčeným elektromechanickým zabezpečovacím zařízením do dálkového ovládání je výkon, který předčí rozdojení kozla v CCCP.

K situaci na přejezdech: je jen další praktická ukázka toho, jak slabé právní povědomí mají občané této země. Nic víc v tom hledat nelze.

0/0
24.7.2016 15:52

J60i27ř76í 89K27o11c34u58r24e17k 6295424305478

Mohl mezitím dělat náročnou práci doma nebo někde jezdit s kamionem, o tom ale data mít nebudeme, pokud se nám nepřizná.-----

Další možná věc: Tchýně je u něj na návštěvě již třetí den. A už třetí den za sebou mu přeskládala holení do spodní skříňky. Mimo jiné.

0/0
23.7.2016 20:38

J66i91ř85í 30K61o89c61u72r23e40k 6795934445468

Samo, že může. Nedávno se potkala Reginova s náklaďákem cihel. Je tam 70 a Reginova ani víc jak 80 nemůže. Fíra brzdil, měl na to, odhadem, to celých 100 metrů. Řidč vlak viděl, a myslel si, že to stihne. V osobáku by to skutečně stihl, jenže měl náklaďák s přívěsem.

Pro antiautomobilisty: Je to jediná příjezdová cesta k té cihelně a ne každá stavba (obzvlášť rodinného domu) má železniční vlečku. Jo zrušit cihelnu a vozit cihly odjinud, zdaleka. 8-o

0/0
23.7.2016 19:53
Foto

J28a20n 59V19a45l90a12l57í38k 6276549380436

píšete že řidič vlak viděl... tak byl dobytek že tam vjel!!!!!!

+1/0
23.7.2016 20:19

J48i96ř15í 37K50o44c68u39r69e33k 6605834545318

spíš debil.

0/0
23.7.2016 20:35

S46t85a95n94i82s63l16a47v 64K97r82e51j28c88a37r 6737406913284

Ano týdně není pouze Studénka. A nejsou pouze vlakové koridory pro Pendolina. Týdně se na přejezdech v ČR stávají střety vlakových souprav se silničními vozidly, at řízenými amatéry nebo profesionály. A na všech kříženích se nadjezdy postavit nemohou. A zranění různé závažnosti se může stát i s Hurvínkem a Fábií.

+1/0
23.7.2016 13:45

P50a63v66e85l 88M44o35r14a75v93e59c 3752649232538

To máte pravdu, ale čím rychleji vlak jede, tím horší budou škody. A zdržení z důvodu odklízení následků havárie se bude na koridoru týkat více lidí a více vlaků než na nějaké lokálce.

Ideálně by to chtělo mít všechna křížení mimoúrovňová. Ale začít se musí od těch která jsou nejvíce nebezpečná s největšími následky.

+1/−1
23.7.2016 13:47

J25i61n43d44ř90i32c94h 83Š98k32o85p32e54k 4405651390415

srážka vlaku s osobákem nikdy nekončí tragicky pro cestující a osádku vlaku.

0/−2
23.7.2016 15:04

L42i42b89o63r 60V95e60s69e77l86ý 2219876882432

Stačí, aby se dobře zaklínilo, viz Vraňany.

+2/0
23.7.2016 16:26

J96i12n37d93ř39i49c68h 32Š66k64o44p98e66k 4895941480465

Vraňany byly de facto pevná překážka postavená na kolejích

0/0
23.7.2016 19:05

J62i26ř42í 73K58o92c29u10r72e65k 6135214175948

U toho osobáku je to fakt jedno jestli stojí nebo jede. Blbé je, když se kolo vlaku trefí na motor auta.

+1/0
23.7.2016 19:41

J64á62n 87K29o26t45ú35č 2886714198746

Ale ani tam sa nikto nezranil!

0/0
21.10.2016 12:17

R34o29m61a38n 70J74e39s50c57h70k55e 9688195147825

Ono i v Rakousku lidé chybují. Ovšem na hlavních tratích by mělo být úrovňových přejezdů minimum. Na dálnici také nejsou přechody pro chodce.

Problém je velký provoz, třebas jedou 4-5 vlaků za sebou. A pak se sanitka nemůže dostat k pacientovi. Například v Blansku.

Zde je na státu a drážním úřadu aby konal. Pokud přejedou v Rájci 19 lidí, je něco špatné.

0/0
24.7.2016 7:28

J37i30n73d46ř57i25c71h 98Š81k20o46p72e58k 4225571900175

řešení je jednoduché. Kamery na přejezdy a všechny, co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat.

Jede kamion na červenou ? Řidič nemá prachy. Nevadí, kamion se odstaví, zabaví do doby uhrazení sankce.

Pokud by pokuta byla aspoń 50 000 Kč + zákaz řízení (při prvním porušení), tak by se borečkové za volantem rychle doučili pravidla

0/−1
23.7.2016 12:06

R67o48m39a40n 89J38e97s35c61h63k45e 9488955527835

Na našem přejezdu se stalo několikrát, že člověk vjel při otevřených závorech, v době kdy nesvítilo světlo a spadly závory. Uvěznily auto. Nikdo nic neporušil.

Naštěstí se zvedla pouze závora a vyjelo se. Mne se to stalo osobně také. Jakou mne chcete dát pokutu ?

0/0
24.7.2016 7:33

J46i88n24d61ř51i23c93h 13Š35k46o50p91e97k 4255261920655

co číst trochu pozorněji:

" co jezdí přes limit nebo na červenou důsledně trestat."

0/0
24.7.2016 14:41

R63o87m29a79n 72J91e97s32c47h83k93e 9798335137395

Jak píše šéf inspekce, nehoda se může opakovat. Člověk je tvor omylný, v Rakousku je také ročně několik set projetí. Může Vás oslnit sluníčko a podobně.

Jaké máte tresty na mysli aby fungovaly ? Ani hrozba trestu smrti za války neodradila

mnoho bojovníků od nebezpečné činnosti.

0/0
24.7.2016 16:39
Foto

I36m98r83i43c60h 15S77u23c64h23a92r89s97k40ý 8816193685961

Nemusím být expert abych věděl, že úroveň většiny řidičů kamiónů s Polska je katastrofální, čímž se nehoda může opravdu opakovat ?

Závory a ani světla tomu nemohou zabránit 8-o8-o8-o

+1/0
23.7.2016 8:54

J80a60n 75F72r20o53l89í91k 6246670285244

Díval jsem se včera na krátký šot o Studénce. Místní s osobáky i na kolech jezdí na červenou úplně normálně. Úroveň myšlení většiny těchto severomoraváků předčí i řidiče z Polska.

+1/0
23.7.2016 13:30

P79a32v17e23l 91M24o81r65a86v87e50c 3332169862818

A co tak tam postavit policistu který by ty hříšníky kasíroval?

Určitě by takový policajt byl lepší než když měří padesátku na příjezdu do obce, 100m od nejbližšího domu.

0/0
23.7.2016 13:45

J93i67ř49í 37K24o95c97u71r36e66k 6255544925518

Uzavřete přejezd a můžete posunovat na vlečku. Manipulujete na vlečce, přejezd je stále uzavřen. 20 minut v sakroch. Jiný případ: Ke stanici se blíží osobní vlak. Aby mohl vjet do stanice, musí se nejdřív zavřít přejezd. Vlak přjede přes přejzd a stojí ve stanici. Přejezd je stále uzavřen. Ten přjezd před vlakem musíte zavírat v době, kdy je vlak daleko od vjezdu do stanice, asi tak 1-2 kilometry. Úplně nejlepší je pak zavírat přjezd jen proto aby se dalo postavit "volno" pro vlak který ve stanici končí a přes přejezd nejede. Jen proto, že odjezdové návěstidlo se "stůj" je až za přejezdem a je tedy zcela legální, aby ten vlak na přejezd vjel. Případně odvěsit lokomotivu, přejet přejezd do šturcu, přehodit výhybky, objet stojící vlak, otevřít přejezd. A vážně je to super, když u toho sedíte ve stojícím autobusu náhradní autobusové dopravy na návazný vlak.

Přejezdy v obvodu stanice jsou největší zlo.

+1/0
23.7.2016 19:40

R45o47m58a97n 84J90e84s76c15h26k10e 9538805197405

To je radost v Rájci-Jestřebí, když posunují a jedou ještě další 4 vlaky za sebou. Člověk se nemá jak dostat k vlaku. Auto může objet asi 500 metrů je nadjezd ale cestující nechce čekat další hodinu na další vlak.

Zde selhal stát. Na dálnici také není úrovňový přechod pro chodce.

0/0
24.7.2016 7:38

J37á69n 84K37o59t31ú51č 2866524328256

Ak vlak v stanici zastavuje (myslím v stanici, nie v zastávke!), tak je možné ovládať závory tak, že sa začnú sklápať až vtedy, keď sa vlak bude rozbiehať. Takéto hybridné ovládanie závor je v ČR a SR relatívne bežné, ja to poznám napr. z priecestia pri stanici Zohor.

0/0
21.10.2016 12:20

Š17t94e50f96a46n 30F39r29i49č38a 7512488243116

Projetí závor na červenou by mělo být vždy co nejpřísněji trestáno. Při dnešních naprosto banálních cenách videotechniky by neměl být problém, aby bylo každé projetí na červenou snímáno.

+1/−2
22.7.2016 23:53

J15a87n 51B49a82r43t85á66č44e66k 6805865940719

Sankce už máme vyšroubovány výše, než za komunistů, kdy tu na nás dohlíželi složky SNB, ačkoli nehod na přejezdech ubylo a vzhledem k násobnému zvýšení počtu provozovaných vozidel a rozdělení republiky od té doby ubylo, takže zvyšování sankcí není obhajitelné.

+1/−1
23.7.2016 6:11

J98i57n93d36ř81i76c95h 44Š78k68o94p69e33k 4415801870875

nesmysl

Porovnávat sankce dnes a před 1989 je nicneříkající.

Sankce musí být taková, aby odradila od nezákonného jednání nebo minimalizovala šanci, že se jednání bude opakovat, aby se prostě nevyplatila.

Pokud např. hrozí řidiči za nedodržování přestávek pokuta do 5000 Kč nebo za jízdu na červenou přes přejezd do 2500 na místě a je to cizinec, není tato sankce pro něj žádnou motivací jezdit dle předpisů.

+1/0
23.7.2016 12:10

R54o83m32a70n 79J12e13s19c45h58k71e 9378685197505

Jak mne potrestáte, když vjedu do nesvítících závor a závory spadnou ? Nic jsem neprovedl. Stalo se u nás dvakrát v Doubravici nad Svitavou.

0/0
24.7.2016 7:40

Č58e40s70t54m12í68r 70K28u65b36á29č55e78k 2583110

To je na stiznost na SZDC. Cervena ma blikat tak dlouho podle vzorce zahrnujiciho rychlost vlaku, delku prejezdu, pocet koleji. Az po vypoctene dobe maji jit zavory doli. Nebo jste tam proste na cervenou vletel a spadly zavory

0/0
25.9.2016 12:13

R15o78m55a22n 95J64e34s91c95h54k84e 9898335147675

Jak jsem uvedl, světlo nesvítilo. Jsme na dvoukolejce a vlaky jezdí hodně za sebou.

Otevřou se závory a nic nesvítí. Pak spadnou. Například ve Skalici nad Svitavou trvale nesvítí závory.

0/0
25.9.2016 19:41

I75v68a27n 46M39a61r85e77k 6284278352

Šéf DI "objevil Ameriku" , povolit 160 km. rychlost na trati s úrovňovými přejezdy ? ! Rv Rv Rv

+1/−6
22.7.2016 19:39
Foto

J28a94n 50V33a33l53a17l39í78k 6266259720546

když budou řidiči respektovat značení tak proč by vlak nemohl jet 160 km/h???

+2/0
22.7.2016 21:19

R26a66d43e26k 68J21a44n66a60t89a 9675126184492

Legislativě to neodporuje. A navíc "šéf DI" žádnou rychlost nepovoluje.

+6/0
22.7.2016 21:21

I96v25a37n 59M38a86r77e68k 6824678722

Nepsal jsem že ji povoluje šéf DI. Pokud pro poruchu zastaví silniční vozidlo na přejezdu ,fíra nemá šanci to v té 160 kilometrové rychlosti ubrzdit. Úrovňové přejezdy nemají na takových tratích co dělat, no ale hlavně že kolem nich máme všude "protihlukové" stěny Rv

+2/−1
23.7.2016 6:46

P10e77t60r 53N87o52v12o23t10n79y 1941440261

Je to snad všude v Evropě.

0/0
22.7.2016 22:26
Foto

J65a82n 60V73a38l37a48l24í82k 6566909110296

Když řidiči budou jezdit jak čuňata tak se nic nezmění. Z 99% je to chyba řidičů.

+13/−1
22.7.2016 16:18

Z86d37e94n84ě43k 97I70v26á90n60e90k 4773175860536

Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu. Osobně znám přejezd v městečku Chropyně projíždí tudy rychlíky, je na hlavní trase a zvesela si to tu valí jak kdyby se nechumelilo, bez spomalení, proletí nádražím. A to tu je smrťák minimálně jednou do roka a není tu ani závora na přejezdu. Byla ale byla zrušena.

0/−2
26.7.2016 10:24

I11v38a54n 61H97o70l75a77s 5227487418447

> Tak oni mašinfírové taky kolikrát nedodržují bezpečnou rychlost pro projetí přejezdu

A co to je "bezpečná rychlost pro projetí přejezdu" pro vlak???? Doporučuji si o ton nejprve něco zjistit, teprve pak psát rozhořčené bláboly.

0/0
24.9.2016 19:19

J88á52n 85K58o34t10ú24č 2176384668816

Fíra vedie vlak takou rýchlosťou, aká je predpísaná. Vysvetľujte cestujúcim vo vlaku z Ostravy do Brna, že musí vlak na každom priecestí spomaliť na "bezpečnú rýchlosť".

0/0
21.10.2016 12:24

K33a28m35i15l 91D81o66l50e82z46e85l 6382946914402

problem je, ze kdyz ty svetla nefunguji vubec, tak obvykly rozhled na prejezdu byva kolem 20m, nekdy dokonce mene. Mozna by sem meli panove trosku zamyslet hlavne nad timto

+4/−2
22.7.2016 16:04

J52i19ř25í 55P52r97ů54š80a 7725142115659

Který konkrétní přejezd máte na mysli?

+6/0
22.7.2016 16:10

R77a92d78e24k 44J56a30n42a72t65a 9825946554962

Na takových přejezdech (snad někde v úzkém údolí na lokálce) ovšem vlak jede 10-20 km/h a houká.

+4/0
22.7.2016 17:58

J57i97ř66í 60K57o93c28u80r89e98k 6615844675368

max 10. Ale to až ten další, když ten první zjistil, že světla neblikají. Teda on to fíra nemá jak vidět, že světla blikají, když tam není přejezdník, ani závory nahoře.

0/−1
23.7.2016 19:45

J52á54n 30K14o36t14ú72č 2716674118386

keď mu nezasvieti "přejezdník", tak ide pomaly a húka.

0/0
21.10.2016 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.