Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Musk vidí budoucnost Tesly v soláru, nákladních autech i sdílení

Americký výrobce luxusních elektromobilů Tesla Motors chce expandovat do oblasti solárních systémů a sdílení aut. Pracuje také na několika nových vozidlech, už příští rok by podnik mohl představit elektrická nákladní auta a autobusy. Počítá s tím hlavní plán, který představil zakladatel a generální ředitel firmy Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i35ř56í 35J60e60z49d67i72n82s87k22ý 8278272423389

Tak už dnes se vyrábějí z nirmálně dostupných materiálů, toho lithia tam je skoro stopové množství. Cena též klesá, právě díky masové výrobě. Jen si nejsem jist, jestli se dostanem na takovou hustotu energie jakou požadujete...

0/0
21.7.2016 13:18

R89o71m38a24n 52Š37e61s23t29á50k 5424499563413

Elektromobily mají moje sympatie, ale jejich budoucnost nastane až v okamžiku, kdy bude k dispozici akumulátor, který dokáže do 1 kg hmotnosti naakumulovat cca 5 kWh energie. Navíc bude must být vyrobený ze snadno dostupných surovin a za rozumnou cenu.

0/−1
21.7.2016 13:13

J41i77ř24í 36Z21ý28k38a 9639503211760

Sdílení vlastního auta je blbost.

Když se v 11h spontánně rozhodnu, že pojedu na oběd a stejně se rozhodne vyšší počet lidí než je počet dostupných aut, tak jsem bez oběda, protože přistavení nějakého volného auta bude trvat půlhodinu a já už pak nemám čas?

A další aspekt proti je ten, že lidé jsou prasata a cizího majetku si vůbec neváží.

Své auto bych nepůjčil v podstatě nikomu a to jej mám cirka 330 dní v roce jen v garáži.

+1/−1
21.7.2016 10:26

J32a31r67o44s21l92a76v 97F87r20g26a82l 8159719888725

Auto, manželka a fajfka se nesdílí. Nedělá to dobrotu.;-D;-D;-D

+4/−2
21.7.2016 10:43

M42a15r19e27k 98M20a40l50ý 1192978901150

Přesně tak. S vlastnictvím auta jsou spojeny náklady a když na to nemám, jezdím veřejnou dopravou. Nechápu, proč bych si měl koupit auto a pak "vydělávat" tím, že ho budu půjčovat cizím lidem. Nesmysl.

0/−2
21.7.2016 10:48

M24a10r36e30k 26K47a29l15i93n78a 3179574655518

Tohle je hrozně čecháčkovský maloměšťácký přístup... V car sharingu je naopak velká budoucnost, tvrdí to nejen Musk, ale i další... Mnohá evropská města jej velmi štědře podporují, protože snižuje počet aut... Ve Vídni je celá hodně cool čtvrť, kde je vlastnictví auta zakázáno s výjimkou car sharingu....Navíc u takového auta nemusíte platit DPH a čerpáte až třetinu ceny zpět formou daňového bonusu...

+5/−2
21.7.2016 10:56

J68i31ř24í 94Z18ý63k32a 9549943571400

ne, to je přístup zdravého rozumu. Nejsem zastánce přístupu "někdo rozhodl, že je to tak správně, tak tomu budu raději nadšeně tleskat, abych nebyla za vyvrhela".

Jsem zastánce samoregulace. Pokud se ta auta nebudou mít kam vejít, já nedojedu v podstatě nikam, protože prostojím věčnost na silnici, tak se toho auta zbavím a budu jezdit na kole, busem a nebo se odstěhuju tam, kde se jezdit dá.

Že to podporují města? Aby taky ne, když je to páka na zavedení skrytých daní pro ty, co nečůrají podle jejich představ.

0/0
21.7.2016 17:18

J92i76ř21í 90Ř26e34h23o12ř 9708838866838

no já mám starou ojetinu za dvacet tisíc, nějakej šrám mě nemůže rozházet, přesto jezdí a plní svůj účel. No a ve všední dny mi stojí bez užitku. Kdyby existoval člověk který to auto využije od pondělí do pátku a zaplatil by půlku pojištění a dalších ročních nákladů. Kdyby to hodilo pět litrů ročně, možná pár navrch. Tak se nezlobím. Za pět set měsíčně může mít někdo auto k dispozici. Sice to není hypermoderní tesla. Ale jezdí to a uveze to sedm lidí, nebo pár kubíků nákladu. Vidíte, sdílení auta není blbost, je to možnost, která jen není vhodná pro vaše podmínky.

+2/0
21.7.2016 11:03

J94i65ř67í 52Z82ý78k63a 9979613601570

jste ochoten nést riziko spojené s technickou závadou atp. a případnou nehodou s následkem zranění či dokonce smrti?

Já ne. A to mám auto jak z fabriky. I kdybych vydělal 20t Kč ročně, tak mi to za to nestojí.

0/−2
21.7.2016 17:20

F51r18a35n24t88i36š81e68k 14P78á89p33a70y 2172239767537

Riziko nesie ten, kto to auto riadi - auto má predsa platnú technickú kontrolu a povinné poistenie.

Ja tiež mám auto ako z fabriky a nikomu by som ho nepožičal, ale je to neekonomické. Kto nezdiela tento názor, nech kľudne auto zdiela s inými, je to v podstate dobrý nápad, ale ja sa obávam, že je s tým spojené riziko, že keď ho budem súrne potrebovať, budem naň musieť čakať.

0/0
23.7.2016 0:22

P55a93v67e80l 47O29b39d50r21ž49á74l41e59k 6786414298692

Tohle už existuje; říká se tomu firemní referentské vozy a věřte - že jezdit autem, kterým jezdí i někdo jiný .. komu nepatří a nemá k němu žádný vztah ... je utrpení. Jak co se týče stavu a úklidu interiéru, tak opotřebení agregátů.

0/0
27.7.2016 11:00
Foto

J81a90r20e33k 74J87a24k82u15b15č42e95k 7449680128198

Kdyby takhle premyslel kazdy, tak se vsechna ta auta do garazi a na cesty nevejdou.

0/0
21.7.2016 11:04







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.