Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a67v89e70l 58K15o49c46i73a39n 1582730776607

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

0/0
29.7.2016 8:48

T13o55m88á88š 24Z27e59m64a92n 3925818874435

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

+1/0
22.7.2016 19:13

J44a55n 27J72e34m89e68l89k18a 1105490

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

0/0
22.7.2016 8:34

J12i69ř49í 21E33r49b40e50n 1593584166427

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

+1/0
22.7.2016 13:42

J62a93n 71J77e28m60e74l96k87a 1695700

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

0/0
22.7.2016 14:32

S15t89a56n66i33s83l18a70v 93K55r48e86j54c76a48r 6417526613414

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

+1/0
22.7.2016 16:04

S37t84a37n22i64s78l62a21v 49K39r43e13j60c41a97r 6447306763824

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

0/0
22.7.2016 16:07

L17i66b51o86r 21V86e23s16e26l10ý 2799296322442

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

0/−1
22.7.2016 19:13

R56o41m84a76n 77J91e87s69c71h67k41e 9608525877545

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

0/0
24.7.2016 8:07

L55i42b27o63r 68V54e74s85e96l26ý 2359506712452

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

0/0
25.7.2016 7:25

M20a69r19t20i67n 14R10u23z66i52c84k94a 1462938826557

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

0/0
26.7.2016 15:39

R60o44m35a60n 70J66e61s64c63h89k81e 9548865607515

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

0/0
27.7.2016 4:23

P50e25t33r 60B97á31č50a 8835826545425

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

0/−6
21.7.2016 14:54

M75a74r78t72i17n 79R12u51z65i90c25k20a 1742528176547

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

+3/−1
21.7.2016 12:32

J56a77n 32F54r35o16l10í43k 6786220435844

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

+1/−4
21.7.2016 12:58

R33a19d59e51k 16J37a90n86a85t89a 9815116524452

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

+6/−1
21.7.2016 13:25

R94a60d34o15s57l17a89v 76K93l16a60u98d17a 5684738444922

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

+3/−4
21.7.2016 14:15

P93e46t27r 27N55o40v72o13t47n61y 1301670651

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

+3/0
21.7.2016 14:17

R94a30d12o88s21l49a19v 73K63l35a93u56d25a 5534908164302

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

+1/0
21.7.2016 14:22

P31e22t50r 95N86o64v35o28t48n29y 1601110201

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

0/0
21.7.2016 14:26

R55a69d18e37k 20J39a96n27a57t34a 9355296394202

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

+3/0
21.7.2016 14:37

R32a70d39o86s81l95a26v 39K17l27a69u18d65a 5754708714292

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

+1/−1
21.7.2016 14:39

R57a71d53e78k 34J47a87n42a61t19a 9135726864242

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

+2/−1
21.7.2016 14:43

R76a56d53o12s56l19a42v 78K15l92a26u61d90a 5664118734302

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

0/−1
21.7.2016 14:46

P55e85t15r 77N56o85v40o97t32n51y 1531290861

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

+3/0
21.7.2016 15:06

R23a65d30e12k 92J60a21n73a23t62a 9865776664592

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

+1/−2
21.7.2016 15:21

R62a71d56e30k 40J86a87n57a86t81a 9465296704222

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

+3/−1
21.7.2016 15:24

J14i34ř67í 87K59o27c79u59r41e87k 6735504615568

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

0/−1
21.7.2016 16:43

R41o33m28a10n 89J35e77s35c75h30k22e 9418975657775

Většina lidí si kupuje ojeté.

0/0
23.7.2016 7:45

R47o65m73a89n 97J68e88s94c97h28k48e 9798135407675

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

0/0
22.7.2016 18:46

R55a89d35e41k 25J63a63n45a38t44a 9445786584462

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

0/0
23.7.2016 10:36

R75a27d29e24k 80J92a31n10a59t63a 9865516384292

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

+4/0
21.7.2016 14:32

R81a50d55e74k 93J17a73n32a16t65a 9495246824292

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

+2/0
21.7.2016 14:35

R44a55d62o89s40l57a32v 10K28l65a31u46d45a 5554398704532

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

+1/0
21.7.2016 14:50

R73a34d43e63k 87J87a69n83a50t71a 9535206624732

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

0/0
21.7.2016 15:25

R65a19d12o65s14l10a96v 21K79l96a80u31d89a 5524568704282

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

+1/0
21.7.2016 14:49

J91i45ř21í 75K89o49c64u56r66e92k 6165884855788

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

+2/0
21.7.2016 16:42

J89a65n 90J64e37m43e88l35k70a 1565610

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

0/0
22.7.2016 8:13

R54o46m82a65n 97J26e36s79c52h60k74e 9508975757695

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

0/0
22.7.2016 18:34

M46a19r46t17i89n 32R93u28z89i65c97k87a 1292368396657

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

0/0
21.7.2016 21:27

M74a63r23t44i12n 80R89u68z75i78c19k42a 1272258246917

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

+2/0
21.7.2016 12:22

R87a66d95i79m 87K62ř65i39v60á27n92e98k 4982384161521

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

0/−2
21.7.2016 11:14

D23u94š10a85n 83H40a66n64z28e77ľ 2405210229605

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

+1/0
21.7.2016 11:24

R11a74d51e16k 98J62a39n58a76t21a 9965836834832

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

+2/0
21.7.2016 12:27

J87i90ř69í 46K71o65c29u32r25e37k 6175564985418

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

+2/0
21.7.2016 16:45

K60r20y32š54t26o98f 26J27u57r92e39č53k22a 6630270877879

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

+2/−2
21.7.2016 11:10

K10r56y82š75t37o17f 93J48u56r40e77č59k23a 6970510637979

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

+2/0
21.7.2016 11:12

J97i65ř88í 52K66o83c66u70r42e76k 6165284525658

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

0/0
21.7.2016 16:46

M14a36r48t17i10n 26R64u33z13i37c15k69a 1682478676437

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

0/−1
21.7.2016 12:25

J93a87n 89F23r65o60l98í45k 6436710255154

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

0/0
21.7.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.