Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a31v58e98l 79K65o68c30i47a12n 1462880836227

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

0/0
29.7.2016 8:48

T94o22m21á93š 35Z45e13m54a11n 3935618704125

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

+1/0
22.7.2016 19:13

J27a34n 77J61e61m45e51l20k77a 1545590

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

0/0
22.7.2016 8:34

J79i15ř18í 77E92r22b51e32n 1453354766117

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

+1/0
22.7.2016 13:42

J51a25n 53J13e74m90e20l64k72a 1435610

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

0/0
22.7.2016 14:32

S24t29a52n49i74s85l65a87v 27K60r58e57j82c34a35r 6987516243554

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

+1/0
22.7.2016 16:04

S62t33a34n22i35s38l25a19v 74K19r36e38j15c75a40r 6267676383484

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

0/0
22.7.2016 16:07

L17i70b31o16r 33V60e75s39e87l25ý 2569406602162

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

0/−1
22.7.2016 19:13

R88o18m35a25n 77J37e93s22c61h41k74e 9908315427475

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

0/0
24.7.2016 8:07

L18i25b98o69r 45V48e25s45e65l95ý 2739276662932

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

0/0
25.7.2016 7:25

M13a51r57t59i98n 27R60u83z85i16c31k58a 1982448166377

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

0/0
26.7.2016 15:39

R94o66m63a76n 56J49e64s18c28h68k80e 9928365547415

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

0/0
27.7.2016 4:23

P88e78t75r 95B44á11č73a 8645476445655

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

0/−6
21.7.2016 14:54

M66a49r70t28i86n 40R58u58z73i25c28k32a 1872748556907

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

+3/−1
21.7.2016 12:32

J94a32n 69F20r28o76l87í62k 6766150185604

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

+1/−4
21.7.2016 12:58

R95a16d87e86k 79J21a48n90a53t79a 9335256364862

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

+6/−1
21.7.2016 13:25

R83a23d11o47s27l46a70v 84K54l41a59u68d20a 5754538474572

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

+3/−4
21.7.2016 14:15

P76e22t81r 70N21o47v23o24t36n78y 1481130181

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

+3/0
21.7.2016 14:17

R51a58d70o37s33l17a38v 61K78l31a76u81d15a 5494698424492

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

+1/0
21.7.2016 14:22

P62e46t21r 29N64o14v59o42t45n64y 1341350451

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

0/0
21.7.2016 14:26

R75a59d47e40k 27J33a89n70a71t45a 9955976154842

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

+3/0
21.7.2016 14:37

R57a62d81o85s44l92a59v 95K43l62a47u18d18a 5184908214862

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

+1/−1
21.7.2016 14:39

R73a56d28e87k 40J27a79n24a34t66a 9895256154932

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

+2/−1
21.7.2016 14:43

R95a73d43o87s96l49a66v 28K49l86a22u77d60a 5954348724932

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

0/−1
21.7.2016 14:46

P36e19t96r 86N88o96v92o46t75n17y 1391250141

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

+3/0
21.7.2016 15:06

R28a78d62e48k 23J51a28n91a84t26a 9905986224402

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

+1/−2
21.7.2016 15:21

R90a90d59e61k 73J47a53n22a63t18a 9695326794162

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

+3/−1
21.7.2016 15:24

J77i98ř62í 76K30o56c49u46r69e31k 6795294545248

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

0/−1
21.7.2016 16:43

R72o70m83a44n 70J15e18s29c84h17k26e 9848235367285

Většina lidí si kupuje ojeté.

0/0
23.7.2016 7:45

R11o73m75a96n 16J37e76s56c67h29k15e 9618905387825

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

0/0
22.7.2016 18:46

R40a27d96e17k 51J42a37n49a77t64a 9435176244272

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

0/0
23.7.2016 10:36

R15a25d47e30k 61J61a14n94a16t27a 9955706954182

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

+4/0
21.7.2016 14:32

R46a64d76e40k 71J26a87n21a33t31a 9975446704552

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

+2/0
21.7.2016 14:35

R78a89d63o93s48l17a89v 63K71l53a76u20d76a 5244788754552

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

+1/0
21.7.2016 14:50

R89a38d42e43k 59J68a71n20a16t79a 9505486174572

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

0/0
21.7.2016 15:25

R44a73d91o71s83l29a60v 10K50l39a56u10d82a 5904648364332

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

+1/0
21.7.2016 14:49

J49i78ř54í 86K67o55c76u12r43e73k 6645164735398

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

+2/0
21.7.2016 16:42

J94a98n 42J69e39m35e75l71k28a 1215250

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

0/0
22.7.2016 8:13

R45o70m58a40n 17J70e69s75c33h50k65e 9258915177495

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

0/0
22.7.2016 18:34

M52a91r38t41i92n 53R72u37z23i36c27k84a 1902968386497

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

0/0
21.7.2016 21:27

M45a83r57t41i79n 14R82u32z57i29c45k24a 1982868386727

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

+2/0
21.7.2016 12:22

R92a16d84i20m 56K35ř14i74v91á77n29e97k 4242264951481

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

0/−2
21.7.2016 11:14

D20u23š47a40n 11H20a21n13z56e53ľ 2835610739685

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

+1/0
21.7.2016 11:24

R53a90d78e96k 48J75a96n50a21t72a 9905506554692

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

+2/0
21.7.2016 12:27

J57i56ř27í 81K36o67c93u10r72e21k 6755544955718

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

+2/0
21.7.2016 16:45

K71r26y33š92t63o88f 30J74u24r62e52č37k93a 6290440497909

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

+2/−2
21.7.2016 11:10

K35r22y70š91t83o62f 42J15u14r21e96č72k95a 6700800807959

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

+2/0
21.7.2016 11:12

J76i98ř95í 45K54o83c97u41r32e33k 6285474465288

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

0/0
21.7.2016 16:46

M84a20r67t48i59n 76R36u31z34i97c80k92a 1952468216817

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

0/−1
21.7.2016 12:25

J56a48n 26F96r55o47l78í19k 6536250925914

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

0/0
21.7.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz