Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyšší bezpečí za dvě miliardy. Nejhorší železniční přejezdy nahradí mosty

Rok po tragické srážce kamionu s pendolinem ve Studénce se na české železnici příliš mnoho nezměnilo. Stát ale pokročil s plány, jak železnici upravit tak, aby riziko podobné nehody bylo menší. Čtyřiadvacet přejezdů na hlavních koridorech mají nahradit mosty, nebo projdou rozsáhlými úpravami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a63v51e18l 81K35o65c69i76a40n 1742560956347

Nadjezdy jsou fajn, ale není možné je udělat všude. Základní zabezpečení je to, že řidič by neměl na přejezd vjíždět, když nemá. Detekce překážky by jen zdržela vlaky i auta.

Možná by bylo zlepšení, kdyby se výstražná světla na přejezdech nahradila červeno-žluto-zelenou soustavou.

0/0
29.7.2016 8:48

T31o68m95á41š 47Z74e13m74a17n 3505238234315

Lepší než ruské "řešení"* je to jeponské:

www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg žádné zbytečné prodlevy a závory padající postupně. Zároveň by odpadl psychický blok proražení závor.

-

*to ruské řešení by stejně nezabránilo tomu, že kamion vjel na koleje už před tím, než spadly závory a zvedla by se ta deska...

+1/0
22.7.2016 19:13

J50a30n 10J47e23m53e43l82k35a 1755840

Nevím proč se první neodstaní příčina. Vysoká pokuta pro zejména zahraniční profesionální řidiče s vozidly nad 7,5T, po vjezdu víc jak 10s od začátku výstrahy.

Nevím proč zákon nemůže být jasný jako třeba ve Švýcarsku, kde je na rychlost jasná tabulka, kolik co stojí. 5km/h, 10km/h atd. Tedy 10s, 20s..

Navíc český systém závor je zcela nekompatibilní s východní mentalitou.

V Japonsku vlak projede, přestává blikání a zvedne se závora. V Německu projede, zvedá se závora, když je v polovině, přestává blikat červené světlo.

V ČR se závora zvedne a ještě 2 sekundy bezdůvodně bliká. Část lidí už jede.

Pak je prý možné, že závora se zvedne, světlo bliká a pak se závora zase sklopí.

Kéž by zavedli to sekvenční sklápění, aby šlo na koridoru před Pendolínem zavírat ne 10s před. To je možná taky český unikát.

Stále si myslím, že stačí jeden kamerový systém, chytajicí jezdicí na červenou s detekcí překážky + podpořen třeba jiným senzorem + informativní semafor pro strojvedoucího. Bylo by to nejlevnější, nejrychlejší, nejefektivnější.

Japonsko https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg Evidentně 50 sekund nevyklizují jako u nás.

0/0
22.7.2016 8:34

J87i85ř88í 91E96r51b58e25n 1903354466707

1) Vysoká pokuty neřeší příčinu (proč tam vjel), ale následek (že tam vjel). Příčinu řeší pouze nadjezd/podjezd, který uměli vybudovat naši předkové už v 19. století. Zároveň se tím vyřeší i problematická silniční údržba přejezdu a zrychlí se provoz na silnici i na trati.

2) Výstražníky jsou ovládané polohou vlaku. Podívejte se na nevodivou kolejovou spojku hned vedle přejezdu - z ní chodí signály pro zabzař, že má přepnout. Předělat obvody znamená předělat kolejiště, pro všechny přejezdy to jsou náklady řádově miliard.

3) zvednutí a opětné sklopení závor při stále blikajícím přejezdu je obvyklé na mnohakolejných přejezdech - spínací obvod první koleje již vlak opustil, závory jdou nahoru a po dobu jejich pohybu ještě musí červená blikat (časové relé). Jenomže vzápětí vjede jiný vlak do spínacího obvodu další koleje, tudíž světla mají nový impuls a závory jdou znovu dolů. To není chybou zabzař, to je chybou správce silnice, že frekventovaná silnice ještě v roce 2016 kříží frekventovanou vícekolejnou trať úrovňově!

+1/0
22.7.2016 13:42

J32a19n 91J48e33m56e55l10k94a 1685140

Řeší příčinu, protože, ten dotyčný diletant určitě nejel na červenou poprvé, proto by takový profesionální řidič by již dávno nebyl řidičem. Kdyby tam byla automatické pokutování, vždy by mohl dostat 50 000.

0/0
22.7.2016 14:32

S24t48a76n91i60s13l62a51v 94K91r20e53j60c84a21r 6767656903964

Ale opravím vás, nejedná se pouze o zahraniční diletanty, ale i ty České a Moravské, a nejedná se pouze o Studénku a profesionály. Ale máte pravdu, pokud by nebyl takový hlad špeditérských firem a autoškol po žácích a řidičích, byli by za volanty připouštěni opravdu soudní lidé. A UP by do těchto firem nepouštěly ledaskoho a neplatil by jim profesionální rozšíření.

+1/0
22.7.2016 16:04

S32t94a14n59i76s38l30a14v 19K36r78e75j89c29a81r 6747526303584

A v přeneseném případě se jedná i o ty dementy jež vybrždují ostatní účastníky, případně brání v průjezdu IZS.

0/0
22.7.2016 16:07

L96i22b37o83r 50V78e22s65e41l62ý 2219786892182

Proč předělávat kolejiště? Není důvod.

0/−1
22.7.2016 19:13

R96o45m18a19n 88J10e63s40c97h53k24e 9268265307345

Pokud je někde silný provoz na koridoru, neměl by být nikdo nadměrně omezován. Pokud jedou 4-5 vlaků za sebou, měl by tam být mimoúrovňový přejezd. Na dálnici také nemáte úrovňový přechod pro chodce.

Problém je třeba sanitky k případu, kdy se včas nedostane k pacientovi.

Zákon stanoví dojezdový čas. To platí i pro hasiče.

0/0
24.7.2016 8:07

L77i20b68o56r 16V93e84s93e20l63ý 2809646722882

Tak znovu. Proč předělávat kolejiště kvůli změně ovládání přejezdu?

0/0
25.7.2016 7:25

M51a96r57t88i66n 91R82u73z64i63c30k94a 1662238836697

V japonsku je bezne, ze pres prejezd projede treba 5 vlaku...

0/0
26.7.2016 15:39

R34o62m91a40n 62J52e52s31c82h24k22e 9518965557185

Máte pravdu. Asi nejedou pomalu jako u nás brejle na koridoru s kotly a nečekají tam 10 minut.

0/0
27.7.2016 4:23

P44e90t50r 56B55á66č36a 8585376515145

Vyhozeny penize. Kdyby to radsi dali na dalnice.

0/−6
21.7.2016 14:54

M54a15r36t21i36n 71R20u50z39i27c72k41a 1362978546357

- Je nutne u nas zacit stavet nove a kompletne mimourovnove trate pro rychlosti 250-350km/h, tim se odvede hodne dopravy z pretizenych koridoru.

- Meli bychom rekonstruovat regionalni trate s rychlostmi 120-160km/h se zabezpecenymi prejezdy a mimourovnovymi krizenimi s hlavnimi silnicemi

- Kazdy prejezd by mel pusobit varovne, lepsi znaceni, ukazatele smeru jizdy vlaku, varovna svetla, cidla a kamery, ktere dokazi identifikovat prestupek

- Je nutne zacit s vyukou uz ve skolach a za dopravni prestupky opet odebirat ridicske opravneni na nejakou dobu a davat vysoke pokuty

+3/−1
21.7.2016 12:32

J16a51n 79F40r76o19l54í84k 6136260655374

Měli bychom postavit tiskárnu na peníze pro Vaše sny. Proč potřebujete v zemi, která se dá na šířku projet za hodinu a na délku za 4 jezdit 350 km/hod.? Kupte si vrtulník.

+1/−4
21.7.2016 12:58

R12a96d13e63k 88J57a96n46a93t70a 9865506414552

1) protože 4 hodiny jsou moc. Akceptovatelná doba dojíždění pro většinu lidí je 1 hodina.

2) protože jedině VRT dokáže předhonit auto, pokud uvažujete dálnici a čas door-to-door.

3) protože rychlý vlak je provozně levnější než pomalý (tj. klasická investice, investuju peníze, bych posléze, po dobu životnosti, šetřil).

Tak jako metro dokázalo v Praze "časově zmenšit město" na polovinu (je cca 2x rychlejší než tramvaje) a změnilo to vnímání cestovaní po Praze (není problém bydlet na severu a pracovat na jihu), tak by VRT změnily vnímání dopravy po ČR. Zajet z Plzně/Ústí či dokonce Brna do Prahy na otočku by bylo podobně normální, jako si zajet na nákup/do hospody/divadla po Praze.

+6/−1
21.7.2016 13:25

R25a89d71o58s24l57a11v 40K30l16a56u20d37a 5454598514172

On je tady zásadní rozdíl. Zatímco poptávka po zrychlení dopravy v Praze, tj. po metru tady byla od konce 19. století, nevím o tom že by byla taková poptávka po VRT. Ono by bylo hezké být třeba za hodinu v Brně, kde si dá Plzeňák v cukrárně svůj oblíbený dortík, ale má to jeden háček. Pražák má lítačku a může si za jednu cenu metrem (a nejen jim) pendlovat po Praze kam se mu zlíbí, ten Plzeňák si tu cestu do Brna bude muset zaplatit. A levné to fakt nebude. Vážně si myslíte že bude někdo ochotný vypláznout třeba 800 Kč na to aby jel jen tak přes republiku a zpátky?

+3/−4
21.7.2016 14:15

P20e15t81r 48N42o24v18o52t77n10y 1171400441

Pro častější dojíždění by ceny byly přijatelné(tedy pokud se MD do té doby nepodaří "soutěžemi" zničit tarif ČD)

+3/0
21.7.2016 14:17

R63a39d98o30s92l64a22v 54K12l17a36u70d75a 5954168774302

Přijatelné, nebo přijatelnější? To je totiž dost zásadní rozdíl.

+1/0
21.7.2016 14:22

P61e85t52r 63N76o44v58o17t82n75y 1631160451

Dnes za 1700,- měsíčně kamkoliv.

0/0
21.7.2016 14:26

R56a93d10e85k 52J27a20n16a51t94a 9395626184962

Přesně tak. Ceny jsou přijatelné jsou už dnes. Důvod, proč se např. z Vysočiny nedojíždí do Prahy za prací je jiný - trvá to moc dlouho.

Přitom např. z Kolína se dojíždí do Prahy masově a dojíždí se i z Pardubic či Ústí.

+3/0
21.7.2016 14:37

R55a76d65o27s11l73a57v 48K30l87a79u86d93a 5494238204872

Jenže při nákupu na rok... Tj. za 20.000... + 2 povinné místenky každý den.

+1/−1
21.7.2016 14:39

R58a47d65e59k 41J70a89n53a88t67a 9235206904232

20000 Kč ročně je pakatel (jezdíte-li do práce, je to 43 Kč na jednu cestu). Povinné místenky v rychlovlaku být nemusí. ICE v Německu je nemají a po VRT jezdí v příměstských úsecích i RegionalExpresy, ty je nemají už vůbec.

+2/−1
21.7.2016 14:43

R11a67d47o13s39l27a57v 61K42l86a18u72d21a 5154648324692

A Pendolino také nemá povinné místenky? 20.000 najednou je dost. Tedy pro většinu lidí. A nikde není psáno že to projede. Měsíc dovolená, měsíc nemoc a rázem je cena za jednotlivou jízdu vyšší. Navíc jak jste dospěl k názoru že lidé touží takto dojíždět?

0/−1
21.7.2016 14:46

P92e41t16r 80N25o51v46o23t16n74y 1731220161

Je to pořád 1700 měsíčně a to dá za dojíždění kde kdo. Nevím, jestli někdo touží, ale spousta lidí takto dojíždí na trasách, kde se to už dnes časově vyplatí.

+3/0
21.7.2016 15:06

R44a38d39e74k 78J28a56n46a83t91a 9405956144772

"20.000 najednou je dost"

Pokud pro někoho je rozdíl zda 20000 najednou nebo postupně (tj., je neschopen šetřit), tak to je mentál a takoví stejně do práce delší vzdálenost nedojíždí protože nějakou pomocnou sílu mohou dělat i v místě. Mimochodem takový člověk nemůže mít ani auto, protože u toho jsou taky občas potřeba vyšší jednorázové výdaje.

+1/−2
21.7.2016 15:21

R51a68d58e84k 87J65a96n29a77t83a 9415846264102

"Měsíc dovolená, měsíc nemoc"

Počítal jsem 230 pracovních dní, tj. dovolenou jsem započítal. Nemoc nekomentuju. Za prvné neznám nikoho, kdo by byl PRŮMERNĚ takto dlouho nemocen, snad nějaký podvodník. Za druhé stejný problém s nevyužitými fixními náklady máte i u auta, když jste nemocen.

+3/−1
21.7.2016 15:24

J88i32ř51í 83K49o36c52u79r42e46k 6355464755338

Prosímvás, víte kolik stojí automobil? Od 200.000 nahoru.

0/−1
21.7.2016 16:43

R18o48m75a83n 20J72e94s54c56h89k84e 9568185247595

Většina lidí si kupuje ojeté.

0/0
23.7.2016 7:45

R55o42m92a12n 55J56e60s49c55h56k77e 9358705357225

Dát více než jednu výplatu na dojíždění je smutné. Při žebračenkách, které dávají zaměstnavatelé. Pro Vás je to pakatel. Pro mne ne.

0/0
22.7.2016 18:46

R58a51d88e72k 20J39a17n57a74t52a 9155446754612

Je to 1700 Kč měsíčně. Pokud si lepší prací ve větším městě nevyděláte alespoň o tolik víc, tak holt nedojíždějte.

A mimochodem, IN100 přece můžete využít i ve volném čase. Výlet o víkendu, cesta na dovolenou ... "zdarma" klidně přes celou republiku.

0/0
23.7.2016 10:36

R97a91d27e38k 30J86a13n41a43t30a 9755576984302

Připomínám bod 3. Pokud si můžeme dovolit jezdit pomalými vlaky, můžeme si dovolit jezdit i vlaky rychlými. Protože jsou efektivnější.

Mimochodem, dálnice D1 je plná aut. Průměr je menší než 1,5 osoby na auto. Ti lidi dají za cestu z Prahy do Brna a zpět jen na pohonných hmotách cca 900 Kč (nepočítaje ostatní náklady na auto). Jak si to vysvětlujete, když 800 Kč je podle vás moc? Lidi peníze mají. Jen je nedají za vlak, dokud je pomalý.

+4/0
21.7.2016 14:32

R36a42d47e33k 28J44a40n43a66t45a 9135306474842

A ještě připomenu, že celostátní roční lítačka na vlak stojí 19990 Kč. To není moc (srovnejte s ročními náklady na auto). Pokud si myslíte, že IN100 nebude platit ve VRT, tak se podívejte do Německa, kde jejich BahnCard100 v ICE normálně platí. Pravda je o něco dražší, ale to je adekvátní větší rozloze Německa a vyšším příjmům.

+2/0
21.7.2016 14:35

R28a59d50o21s84l86a56v 63K59l96a50u47d18a 5274178684952

Já se moc do Německa dívat nehodlám. Tak jsou dotace do železnic úplně jinde než u nás. Což je ale logické.

+1/0
21.7.2016 14:50

R62a39d86e30k 41J14a80n26a41t31a 9645356814342

ICE nejsou dotované. Takže platnost BahnCard100 v nich je obchodní rozhodnutí DB - vyplatí se jim to.

0/0
21.7.2016 15:25

R98a48d28o23s83l78a63v 72K21l73a72u82d49a 5814798354232

Já hlavně nevím co je to za lidi a kam jedou. Předpokládám že se často jedná o zaměstnance nějakých firem, kteří jezdí obchodně. Dále o managery, kteří jezdí na nějaké jednání. Nezdá se mi že by lidé jezdili každý den z Brna do Prahy do práce.

+1/0
21.7.2016 14:49

J36i97ř48í 49K89o60c63u85r54e68k 6945534655908

Není poptávka po cestování mezi Prahou a Brnem? A ona snad D1 zeje prázdnotou?

+2/0
21.7.2016 16:42

J38a76n 71J51e98m89e13l32k88a 1415890

No to je sice hezké, horší ty jízdenky pak ufinancovat.

0/0
22.7.2016 8:13

R28o22m57a58n 63J98e45s15c18h37k36e 9438835197875

Nemyslím, že jedine VRT je rychlejší než auto. Zkuste jet autem Z Brna do Břeclavi. Takových úseků je více.

0/0
22.7.2016 18:34

M63a36r39t20i68n 28R55u81z43i15c77k40a 1802448196147

Penize nejsou az tak problem, za rekonstrukce trati a za stavby dalnic ae utraci vyrazne vice, nez kolik by stala nova trat a to nepocitam dotace az 80% z EU. Ty fakt nejsou problem, poptavka mezi Prahou a Brnem je vice nez dostatecna...

0/0
21.7.2016 21:27

M18a16r59t71i47n 16R36u89z68i59c47k56a 1632128436877

K větší bezpečnosti mají přispět rovněž inteligentní kamerové systémy, které umožní postihovat řidiče jedoucí i přes varovná světla přes koleje.

Tohle bude nejlepsi nainstalovat uplne vsude... A povazuju to za hodne dulezite,...

+2/0
21.7.2016 12:22

R41a20d35i76m 92K77ř72i70v71á40n23e53k 4852674631701

Na jak dlouho by asi vystacilo 280 milionu korun, kdyby tam proste jen stal nepretrzite jeden policista?

0/−2
21.7.2016 11:14

D98u33š27a36n 34H46a49n57z98e48ľ 2505180809975

a o kolik by to zrychlilo dopravu? mimourovnove krizeni nejen zvysi bezpecnost ale i zlepsi premavku

+1/0
21.7.2016 11:24

R28a41d70e89k 97J69a18n41a20t40a 9425876984162

Přesně tak. Nepočítejte jen plat policisty, ale i ušetřený čas cestujících v autech, a někdy i úspory pro vlaky (na některých přejezdech musí vlaky zpomalovat).

Mimochodem, na nepřetržité hlídání musíte mít 4 policisty, pokud budou mít v hrubém jen 25 tisíc, máte to ročně 1,7 milionu jen na mzdových nákladech + další související osobní náklady.

+2/0
21.7.2016 12:27

J91i82ř13í 11K94o75c57u39r83e17k 6625944705778

Potřebujete policajty 4, no spíš pět. A ani policajti nezabrání řidiči vjet na koleje, když se proto rozhodne.

+2/0
21.7.2016 16:45

K77r53y37š64t89o72f 22J81u82r95e69č92k61a 6660220867929

a proč tam neudělají ty vysouvací plošiny jako jsou v Rusku? Z kolejiště se tím dá vyjet na jakoukoliv stranu bez poškození vozidla.

+2/−2
21.7.2016 11:10

K45r47y42š64t26o44f 49J22u14r50e87č56k63a 6360130987409

myslím tady toto: http://sw.gurroa.cz/pic/ruskyprejezd.jpg

-Není to napevno zvednutý, můžete to přišlápnout i pouhou nohou, ale zvenčí tam nevjedete...

+2/0
21.7.2016 11:12

J63i66ř12í 77K97o35c93u19r98e17k 6405114245908

když bude mezi přejezdem a první křižovatkou dostatek místa .... což ve Studénce není ...

0/0
21.7.2016 16:46

M26a95r23t27i56n 37R22u61z19i86c51k84a 1322348346297

Je to i dost nebezpecne, nakladne a nepatri do vyspleleho sveta, myslim, ze i kdyz je u nas hodne blbcu a hazarderu, porad si myslim, ze urovni a inteligenci jsme schopni se naucit bezpecnosti.

0/−1
21.7.2016 12:25

J69a65n 93F31r13o55l83í25k 6476210485554

Viděl jsem to na fotce i v Kanadě. Jen to označení zvednuté hrany bylo poněkud inteligentnější.

0/0
21.7.2016 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.