Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lůžkové vlaky jako ohrožený druh. Ve Francii jich polovinu zruší

Soumrak dálkových nočních vlaků v Evropě pokračuje. Po ohlášené velké redukci v Německu se chystá od října velká redukce ve Francii. Změny u hlavních evropských dopravců se projeví zřejmě i na jízdních řádech v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i94c54h30a41l 51M25i47l97l72e34r 9626412769602

Skoda. ;-(

Behem nekolika poslednich let jsme cestovali luzkovym vozem Pariz-Rim, Pariz-Berlin, Praha- Basilej a zpet a bylo to velmi pohodlne, navic jsme usetrili cas, kdyz jsme meli spojeny nocleh a presun v jednom.

V davnejsich dobach jsem jel luzkovym vlakem mezi Vidni a Benatkami a Belehradem a Athenami, take vyborna cesta.

+2/0
25.7.2016 9:47
Foto

O72n30d33ř22e49j 42V94a35r23o21š93č92á11k 3104677693

Je to smula, Kdyz jsem chtel na pohodlnou dovolenou se psem do Tater, tak idealni bylo jet nocakem z Kolina na Rynem do Prahy, udelat si oraz v maticce mest a vecer pokracovat nocakem na Slovensko. Nocaky na Slovensko zustavaji, ale CN z Kolina do PRahy letos konci. Takze pak jen IC/ICE bud pres Drazdany a EN Slovakia, nebo se je**t pres Norimberk a busem Regijetu (s logem DB) a pak EN z Prahy.... Nakonec mi to letos vyslo nejlip z Kolina CN do Mnichova, RJ do Vidne, pak rychlikem pres Bratislavu do Popradu uz to nejak vydrzet a na zpatecni ceste si udelat noc ve Vidni a rano jet RJ/ICE zpet do Kolina. Za stejny penize ale polovicni komfort...

+3/0
24.7.2016 2:00
Foto

J92a65n 56V69a29l35a94l76í19k 6156319930986

jo jo lůžkový když jedou tak jsou dopředu vyprodány...

cca v půli května jsem si chtěl koupit lůžka na srpen do černé hory a bohužel již vyprodáno ;-(

+5/0
23.7.2016 15:22

R50a26d75e66k 58J47a10n85a70t10a 9765886984282

Ještě tam jezdí dvakrát týdně vozy z Budapešti. Zkuste zajít do mezinárodní pokladny, zda vám je neprodají.

+2/0
23.7.2016 17:27
Foto

J17a30n 56V31a45l97a15l64í68k 6756309900536

jo to jsem viděl jsem chtěl jet z Prahy a vystoupit tam

0/0
23.7.2016 20:05

M94i38c44h39a36l 73M41i23l69l77e26r 9436502309682

neni to nahodou tak, ze jizdenku do Budapesti mozno koupit v Praze, ale z Budapesti se musi kupovat tam, nebo pres madarske drahy online?

0/0
25.7.2016 13:19

R17a94d55e91k 40J36a75n68a88t57a 9985576114452

Pokud kupujete normální rezervace, tak ty by měly byt v mezinárodním rezervačním systému a jít koupit všude v Evropě. Samozřejmě se může stát, že na Balkáně zrovna spadla síť.

Jízdenku (např. CityStar) pak koupíte normálně v Praze. Ta platí ve všech vlacích na trase, takže v českém i v maďarském voze.

0/0
25.7.2016 15:58

M61i17c90h37a56l 56M90i41l64l46e61r 9356862939592

za par mesicu pojdeme pri navsteve Evropy do Prahy vlakem z Budapesti.

Mohu odtud ze zamori objednat jizdenky pres ruzne cestovni agentury (plna cena plus priplatek za zprostredkobvani), nebo jit na Eurail atd online (plna cena).

Pokud ale chci vyuzit slev, musim na website madarske drahy kdyz otevrou prodej 2 mesice pred cestou.

Sleva je podstatna. Normalni jizdenka 2. tridy stoji 61 Euro, zlevnena (Spar-preiss) jizdenka PRVNI tridy stoji 30 Euro. Musi se ale objednat online u madarskych drah a vyzvednout osobne u kiosku na (kteremkoliv) madarskem nadrazi.

0/0
26.7.2016 5:27

R78a15d12e56k 83J95a61n79a74t97a 9235686624742

Pokud jde o tu Černou Horu, Citystar je dobrá cena a koupíte to u ČD v pokladně. Naopak maďarský e-shop Černou Horu neumí, jen Bělehrad.

0/0
26.7.2016 8:01

M50i78c73h82a22l 33M26i19l51l22e73r 9226262629892

dost neprakticke pro nas v danem pripade kupovat v CD pokladne, protoze prijedeme do Budapesti a pak az teprve do Prahy, coz je letos nase posledni zastavka pri ceste do Evropy.

0/0
26.7.2016 13:08

J54o77s10e87f 74H38o77n93e55š 7531612640553

Rusové jezdí jak diví.Vlak Moskva-Nice vyjíždí ve čtvrtek a v cíli je v sobotu ráno.Nic pro mne-je to dlouhé

+3/0
23.7.2016 13:21

L20u62k57á43š 32A78d89a95m81e61c 3137803350627

Kdo si chce užít lůžkový vlak, nechť si projede Transsibiřskou magistrálu. Když vylezete po třech dnech v Irkutsku z vlaku, tak máte pocit, že se země houpá :-)

+2/−1
23.7.2016 13:02

R95a59d43k20o 83K44ř27i83v52á44n67e73k 7980213105780

Třeba pro spojení Čech a Slovenska jsou lůžkové vlaky ideální. Co se děje ve Francii nám může být úplně jedno. Celá tahle hysterie vznikla kvůli Jančurovi, který plnohodnotné lůžkové vozy nemá a u konkurence mu děsně vadí a jeho ovčáček tím plní noviny. Pokud jsou noční vlaky neperspektivní, nemusel Jančura ta rakouská lehátka kupovat.

Naopak rozhodně oceňuji, že Jančura i LEO přispěli k významnému přesunu cestujících ČR-SK z autobusů na koleje (včetně četných nočních autobusů).

+9/−1
23.7.2016 12:06

P37a67v71e60l 62M40o58r25a77v92e83c 3102589952478

Jasněěě, kvůli Jančurovi přestanou ve Francii jezdit noční vlaky8-o.

+2/−3
23.7.2016 14:13

J84a92n 12J25e96m95e20l50k80a 1205920

Jenže tam je situace jiná, tam je VRT. To je zcela jiná historka než Košice, Poprad, Praha.

+8/0
23.7.2016 20:48
Foto

J78a15n 97V63a14l89a84l80í81k 6756239630126

kolik lužkových má Jančura a LEO???

+1/0
23.7.2016 15:31

J42a28n 83S93ů15r50a 4435823933472

Kde Jančura konkrétně uvedl, že jsou noční vlaky neperspektivní?

+1/0
24.7.2016 18:04

N29i87k16o18l84a81j 41M57a30l78í52k 5474793200791

Lůžkové/lehátkové jsou sice pro mě klasika, ale obejdu se bez nich. Je ale škoda, že nejezdí víc nočních vlaků - nebo alespon v okrajovych casech, aby bylo možné se dostat třeba z Prahy i někam na střední Moravu po divadle treba, nebo z Brna taky... Třeba Brno-Zlín: poslední možnost, jak se dostat domů je 21.24 s dvouhodinovým čekáním na noční vlak v Břeclavi... a to mi přijde smutné...

+2/0
23.7.2016 11:58

R39a78d20e72k 24J65a19n79a48t23a 9635766354562

To nesouvisí s nočními vlaky. Tam, kde je doprava dobře organizována (např. Švýcarsko, ale i třeba ta pražská MHD), končí denní provoz cca kolem půlnoci. Takže to na vlak ze Zlína do Brna ve 22h vychází ...

+2/0
23.7.2016 12:34

R75a68d59e95k 20J59a44n25a83t75a 9945106434642

Tj. zde by možná stačilo, aby ministersvo objednalo (do 2h taktu zapadající) Rx 800 Olomouc 21:10 Otrokovice 21:45 Brno 23:24.

0/0
23.7.2016 12:37

N42i32k89o79l14a82j 35M21a64l71í30k 5334633780351

Ano, máte pravdu, souvisí to v první řadě s organizováním dopravy. Jenže mě přijde, že tady vládne systém:

1. osekáme krajní spoje

2. to co zbylo na nic nenavazuje - tj. ubyde lidí

3. ubyde lidí - vrátím se na krok jedna...

+6/0
23.7.2016 12:47

J68o71s27e63f 32T73r12ö83g87l 8839982296936

Tak se to ihužel děje. Úřední uvažuje v termínech vlakokilometrů a ceny za jeden vlakokilometr. Že z této ceny je nejméně 50% fixních nákladů (které se ořezáním nesníží) a že ořezávání přispěje k odlivu cestujících i ze špičkových vlaků (Většinou se jede tam i zpět) nevidí.

+2/0
23.7.2016 20:07

P62e36t96r 28N65e74c24h16a89n73i96c30k72ý 7503566938330

A pak to, že kraj,stát,ČD,SŽDC spolu takřka nehovoří a často si vzájemně hází klacky pod nohy a jeden druhému přelévají peníze sem a tam.

+3/0
24.7.2016 7:26

P89e36t80r 46N57e17c33h81a79n42i67c29k16ý 7913306828150

Po rozdělení na kraje se přestala veřejná doprava považovat za službu pro lidi, ale prostředek, kde šetřit

+3/0
24.7.2016 7:28

T26o11m45á33š 14K96r14e20j62č81í 1535661110101

Za mlada jsem jel lůžkovým vlakem do Bulharska, Ruska a k Baltu. Vždycky to byla paráda, člověk přijel do cíle odpočatý. Jenže to byly normální ceny. Tento způsob cestování je ale odsouzen k zániku. Zůstane jen v Rusku, Kanadě, Indii a podobně velkých zemích, kde vybudovat rychlodráhu je extrémně drahé. V Evropě s rozvojem rychlovaků časem zcela zmizí a zůstanou jen vzpomínky.

+7/−1
23.7.2016 11:41

R61a36d92e59k 19J91a23n25a77t89a 9945826944812

Jen vlakem do Bulharska k moři není dražší než za komunistů. Co se pamatuju, stále tehdy jednosměrná jízdenka do Varny cca 350 Kčs, takže pro zpáteční jízdenka pro čtyřčlennou rodinu s dětma co jedou za polovic nějakých 2100 Kčs, což ale odpovídá cca dnešním 18000 Kč.

A dneska máte jízdenku (CityStar) pro takovou rodinu za 13000 Kč.

+3/−1
23.7.2016 12:20

T47o69m67a15s 98S88l44u39k91a 8861650322826

Cesta nocnim vlakem je nulova ztrata casu. Nastoupite vecer, pojite, zalehnete, poctete, pospite a rano nebo dopoledne vstanete v cili. Minimalni cekani a odbavovani, ne jako na letisti. Pri cestovani to de fakto nahradi i hotel. Zkousel jsem v Cine, Thaisku, Malaisii, i v Evrope. A zrovna za dva tydny jedeme s rodinou nocnim vlakem CH-CR. Je to muj nejoblibenejsi zpusob cestovani a to vykompenzuje i jeho vyssi cenu ve srovnani s letenkou. S detmi to ale vyjde skoro na stejno, ve vlaku plati jen luzko. A navic to nahradi to ubytovani. Pro unostnou cenu se musi kupovat s predstihem, ale to u letenek taky. Mesic dopredu jde ale koupit prakticky na libovolny den za stejnou cenu. U letenek to fluktuuje tak, ze datum se casto radeji vybírat podle ceny a ne naopak.

To ruseni je skoda.

+11/−1
23.7.2016 11:27

M42a47r53t51i38n 23K40o67z67á78k 4974690739237

No, nevím. Třeba z Prahy z do Amsterdamu vyjde jenom lůžko na totéž co jízdenka bez lůžka, takže cena je efektivně dvojnásobná. Přitom jízdenka je už tak skoro dvojnásobně dražší co letenka a to i zlevněná kupovaná s dostatečným předstihem předem. Argument s ubytováním neobstojí, protože letadlem je to sem hodinu a půl, když vyrazíte ráno, jste tu pořád dříve než vlakem co odjíždí večer den předtím.

Takže ano, občas to asi má smysl; sám občas vlakem do Amsterdamu jezdím, byť ne lůžkovým, ale pak se tomu rušení nemůžete divit.

+2/−3
23.7.2016 11:46

T12o85m66a43s 18S23l19u37k24a 8221840612126

Já se ani tolik nedivim, spíš lituju. A tím, čím pojedeme za dva týdny pojedu poprvé. Jistě záleží odkud kam jedete. V mým případě to ale má výhod celou řadu. Potřebuju se přepravit s rodinou z Lausanne do Liberce a zpět. Letiště jsou v Ženevě a Praze. Nízkonákladovka mezi tím nelítá žádná, jen Swiss a ty jsou poměrně drahý defaultně. Přijatelnou letenku tak seženu za cenu přizpůsobení programu cenám, a to pak letíme někde v půl osmý ráno v nějaký nevhodný den, což znamená vstávat třeba ve tři a i tak mít jen příruční zavazadla, abychom to stihli. Vlak na letiště tu taky není zanedbatelná položka. V ČR nás pak ještě čeká přeprava přes celou Prahu a z Prahy busem.

-

Na nočňí vlak vyrazíme tak v 8 večer s libovolně velkýma zavazadlama, musíme teda přestupovat, ale i tak. Vlakama dojedeme až do Liberce, kde jsme v 9 ráno, přestup v Drážďanech. Děcka i já budou mít už ze samotné cesty zážitek. A ve finále to tentokrát vyšlo poměrně výrazně levněji než letenky. Možnost jsou ještě bus nebo auto, to je výrazně levnější, ale obojí to je peklo. Dal jsem to mnohokrát. Ztratíte celý den.

-

V asii není lepší způsob cestování. Na dny přesunu neřešíte ubytování, neřešíte jak se dostat na letiště za městem, netrajdáte celý den busem, dodávkou nebo vlakem. Třeba do půlnoci trajdáte po městě a pak nastoupíte do vlaku, kde pokalíte, pojíte, a zaříznete. Ráno jste v další destinaci tisíc kilometrů daleko. Když jsem jel do Laosu, tak jsem přiletěl do Bankoku v 8 večer, za pár desítek minut jsem byl v nočním vlaku, kde nosili pivo a jídlo, a ráno v 9 jsem se potkal kamarádama u hranic s Laosem. V Číně přesun z Xianu do Chengdu. Vyrážíte o půlnoci, ve vlaku je restaurace. Dopoledne jste tisíc kilometrů daleko a neřešíte shánění ubytování, což v Číně není tak snadné jako jinde v Asii. Dtto cesta z Kuala-Lumpuru do Singapuru. A vlastně i z Guwahati do Kalkaty. Nejnižší třída, ale každou chvíli někdo s čajíčkem nebo nějakou pochutinou, spánek úplně v klidu. No prostě na to nedám dopustit.

+5/0
23.7.2016 12:23

P20e26t95r 10N72e53c69h40a82n40i45c53k54ý 7803516798110

Přesně. Vlak obslouží mnohem více destinací díky síťovosti. Budiž příkladem bývalý Excelsior, který jel po desetiletí tak vymakané trase Cheb-Košice, že i s připojí a přímými vozy obsluhoval celou ČR a Slovensko mezi sebou. Pak to hlavně slováci zařízli.Tohle letadlo nikdy umět nebude a noční vlak po EU by to umět mohl, ale nesmí být země mezi sebou impotentní a nabídnout zajímavé spojení.

+1/0
24.7.2016 7:21

R87a16d39e25k 31K36o16h29u31t 5237683335193

Slováci jej nezařízli, ale ČD. Vybrali si Bohemii a Slovakii. Slováci Excelsior nahradili denně v úseku Trenčín Košice a zpět. V návrhu od prosince 2016 dokonce ve vybrané dny pojede až do Bratislavy...

Ale já věřím, že se Excelsior časem vrátí...![>-]

Už letos od prosince je zase v návrhu posun k lepšímu (Ostravan)...:-)

0/0
24.7.2016 18:18

T39o39m52a60s 38S56l50u82k96a 8961290522716

Mimochodem ta 1.5 hodina letu je zlomek času strávený při dopravě letadlem. Máte ještě cestu na letiště (u mě 1-2 hodiny), čumění na letišti, teoreticky 2 hodiny. Cesta z letiště (1-2 hodiny). Ten krátký let tak vyjde na 5.5-7.5 hodiny při kterých si fakt neodpočinete. Spíš se na se rete.

+2/0
23.7.2016 19:45

M12a36t97ě64j 68V37o85n44d20ř96i54č72k93a 4944680928526

Přímý noční vlak Praha-Amsterdam již nejezdí. Ale když jezdil, kupovat zvlášť jizdenku a rezervaci byli o velmi nevýhodné - jízdenka Sparnight, která obsahovala jízdenku i rezervaci, vycházela do 3- mistneho lůžka na 69€

+2/0
24.7.2016 7:30
Foto

O31n56d71ř59e30j 16V24a12r29o22š32č60á15k 3194417953

Ja si loni rezervoval cestu do Tater pres DB (bydlim v Nemecku) a byla to pohoda. Rano jsme vyrazili z Kolina ICE do Drazdan (23€/os), kde jsme byli kolem jedne odpoledne, rychlikem do Bad Schandau, prohlidka mesta, navsteva Kirnitztalu, odjezd do UL (3€/os) a z U/L primo do Popradu spaci oddil pro dva (70€/os vcetne jizdenky). Nazpatek z Popradu opet EN do U/L za 70€ a pak EC/ICE pres Drazdany, Lipsko, Frankfurt zpet do Kolina za 35€. Takze cela cesta tam a zpet vysla komplet na 200€ na osobu vcetne mistenek, jizdenek a spacich oddilu. Servis na palube Wagon Slovakia byl super, jen klimatizace by mohla fungovat lepe. Za 200€ se z Kolina do Popradu a zpet nedostanete ani autem ani letecky, a navic tady bez stresu a jeste se super zazitkem z Ceskeho Svycarska pro meho nemeckeho pritele.

+2/0
24.7.2016 2:10

R77a64d14i92m 33P57o10l94á33š93e28k 9556163659619

Noční vlaky jsou dnes, vzhledem k rychlosti vlaků, spíš otázka delších tratí než v rámci jedné země.

Ponocování vsedě na jeden den a běžné fungování potom další den průměrně zdravý člověk zvládne bez problémů, ale pokud by to tak mělo být dva dny po sobě, měla by většina lidí problém.

Navíc současné železnice si odvykly posílat speciální osobní vagóny a přiřazovat je na nádražích dle potřeby k osobním vlakům, jako to bylo běžné dříve, takže není možné vytvářet speciální trasy pro jednotlivé osobní vagóny. Kde by se lůžková úprava uplatnila.

0/0
23.7.2016 11:23

J55i23ř13í 54K97o95c10u51r15e91k 6505654175728

Ono je to jednoduché: Přes noc vlakem nebo si přivstat a sednout na ranní rychlovlak? A na delší cestu letenka, co by ubytovák jel 2 dny, uletí letadlo za 3 hodiny.

0/−1
23.7.2016 17:21

P21e59t90r 45N40e97c26h14a88n58i96c97k70ý 7633966218940

Otázka je jestli konci lůžkové vlaky nebo lůžkové vozy nebo noční vlaky. Je v tom dost podstatný rozdíl, protože i v Německu je několik nočních low cost vlaků ale na sedáka. Lůžkový a lehátkový vůz je drahý na údržbu, na provoz a moc lidí se do něj nevejde. Cena pak je řádově vyšší než za sedačku. Navíc ne každý chce sdílet spací kupé s cizím člověkem. V kontextu rychlovlaků je tedy spíš poptávka po nočním spojí jako flamendru z koncertu nebo od posledního letadla a za běžnou cenu, ale ne po lůžku či lehátku za příplatek

+6/0
23.7.2016 11:13

R56a23d56e70k 14J91a15n86a96t80a 9645616874412

Ano. Noční vlaky "na sedačku" místo vícenákladu mohou spíše náklady šetřit.

Viz LeoExpres, který aby mu soupravy v noci nestály, zajíždí v šílené časy do Popradu a Košic. Podmínka je, aby se na takové relaci našlo dost "socka-cestujících", kterým nevadí pro pár ušetřených korun prosedět noc, abyste tak uhradil alespoň variabilní náklady na jízdu.

+1/−4
23.7.2016 11:19

R17a43d87i59m 82P68o63l70á34š62e38k 9186243949109

Jaké šílené časy?

Noční cestování bylo dřív běžné. Fakt je ale, že dříve byly všude kupé, kde nebyl problém se třeba i v plně obsazeném kupé domluvit, zhasnout, zatáhnout záclony, zajistit dveře a přes noc se vsedě krásně vyspat . Člověk tak bez problémů "urval" až několik hodinových nebo i 2 - 3 hodinových úseků spánku a ráno v cílové stanici byl relativně vyspalý. A pokud vlak býval málo obsazený, což bylo u některých nočních vlaků běžné, mohl si takhle člověk i sám pro sebe zabrat jedno kupé a vyspat se na sedadlech vleže.

Jenže v Leoexpresu v té vagónové "slepičárně" to je podstatně horší.

Každých 20 minut zastávka, studený vzduch od dveří, smrad a hluk při otevření záchodu, nastupující a vystupující, průvodčí či steward chodící kolem ..... kdo tohle dokáže vsedě prospat, musí být velice zdatný spáč. Nebo obrovsky unavený.:-(

+12/0
23.7.2016 11:33

R97a38d86e17k 79J55a19n92a26t50a 9545986394532

4:03 jako konečná spoje v Košicích mi přijde jako šílený čas. Co tam budete v tento čas dělat? Na denní aktivitu je brzo, na ubytování v hotelu pozdě. Leda zapadnout do nonstop baru, ale to je právě ten typ "socka-cestujících", co toto ocení.

+8/0
23.7.2016 12:24
Foto

O10n44d49ř36e70j 65V90a37r75o47š37č35á92k 3524317173

4:03 v Kosicich zni jako apokalypsa

+2/0
24.7.2016 2:18
Foto

O75n83d90ř90e96j 82V35a74r79o60š60č33á94k 3424427243

Problem nocaku je, ze jsou vetsinou vedeny jako IC, takze treba odjezd z Kolina nad Rynem 23:30 prijezd Mnichov 7:15. ICE by to dalo za nejake 4,5 hodiny, ale to DB nevypravuje

0/0
24.7.2016 2:23

P63e40t80r 61N92e67c86h33a44n16i11c21k69ý 7513296268500

Jenže co v Mnichově ve 4 ráno? A noční může být větší vymeták

0/0
24.7.2016 7:13

A93l42a77n 25Ř48e61p13k61a 4245616

Dejte to Jančurovi, ten všem ukáže to umí bez dotací a se ziskem ;-D

0/−11
23.7.2016 10:52

M90a14r39e13k 79V14y94m21a38z22a50l 5548826252130

Vy jste opravdu mimo.... Dotace je to jediné, co udržuje jeho vlaky v zisku....

+6/0
23.7.2016 11:02

J67i61r75i 33D62o19m19i41n16i53k 1481988451480

Přesně tak. Ale o tom on sám nikde nemluví, zkazilo by mu to image.

+1/0
23.7.2016 11:03

P90a29v58e41l 53M35o42r40a76v97e40c 3642569182878

I vlaky na trati PHA-OVA?

+1/0
23.7.2016 11:26

J38i53r87i 94D10o45m93i51n84i89k 1981808941960

Samozřejmě

+3/0
23.7.2016 11:34

P95a36v65e94l 74M89o30r31a95v50e70c 3762349302988

Kde prosím najdu více informací?

Nepočítám dotace na zákonem povinné slevy na důchodce nebo studenty, myslím dotace na normální lístek pro dospělého.

0/0
23.7.2016 14:12

M35a31r53e61k 33V28y25m94a21z50a47l 5548346162550

http://ekonomika.idnes.cz/objem-koompenzaci-za-slevy-v-jizdnem-za-rok-2015-fo4-/eko-doprava.aspx?c=A160223_155116_eko-doprava_suj

0/0
23.7.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.