Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lůžkové vlaky jako ohrožený druh. Ve Francii jich polovinu zruší

Soumrak dálkových nočních vlaků v Evropě pokračuje. Po ohlášené velké redukci v Německu se chystá od října velká redukce ve Francii. Změny u hlavních evropských dopravců se projeví zřejmě i na jízdních řádech v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i40c71h15a56l 20M55i80l56l42e61r 9586262739532

Skoda. ;-(

Behem nekolika poslednich let jsme cestovali luzkovym vozem Pariz-Rim, Pariz-Berlin, Praha- Basilej a zpet a bylo to velmi pohodlne, navic jsme usetrili cas, kdyz jsme meli spojeny nocleh a presun v jednom.

V davnejsich dobach jsem jel luzkovym vlakem mezi Vidni a Benatkami a Belehradem a Athenami, take vyborna cesta.

+2/0
25.7.2016 9:47
Foto

O34n10d88ř65e27j 24V54a55r33o49š72č66á51k 3144507853

Je to smula, Kdyz jsem chtel na pohodlnou dovolenou se psem do Tater, tak idealni bylo jet nocakem z Kolina na Rynem do Prahy, udelat si oraz v maticce mest a vecer pokracovat nocakem na Slovensko. Nocaky na Slovensko zustavaji, ale CN z Kolina do PRahy letos konci. Takze pak jen IC/ICE bud pres Drazdany a EN Slovakia, nebo se je**t pres Norimberk a busem Regijetu (s logem DB) a pak EN z Prahy.... Nakonec mi to letos vyslo nejlip z Kolina CN do Mnichova, RJ do Vidne, pak rychlikem pres Bratislavu do Popradu uz to nejak vydrzet a na zpatecni ceste si udelat noc ve Vidni a rano jet RJ/ICE zpet do Kolina. Za stejny penize ale polovicni komfort...

+3/0
24.7.2016 2:00
Foto

J44a57n 75V12a84l47a23l90í13k 6676119320446

jo jo lůžkový když jedou tak jsou dopředu vyprodány...

cca v půli května jsem si chtěl koupit lůžka na srpen do černé hory a bohužel již vyprodáno ;-(

+5/0
23.7.2016 15:22

R36a55d46e41k 36J75a90n45a40t23a 9675286834482

Ještě tam jezdí dvakrát týdně vozy z Budapešti. Zkuste zajít do mezinárodní pokladny, zda vám je neprodají.

+2/0
23.7.2016 17:27
Foto

J65a83n 52V14a76l16a56l27í10k 6506709680856

jo to jsem viděl jsem chtěl jet z Prahy a vystoupit tam

0/0
23.7.2016 20:05

M85i97c62h59a23l 32M21i96l92l36e35r 9246372599502

neni to nahodou tak, ze jizdenku do Budapesti mozno koupit v Praze, ale z Budapesti se musi kupovat tam, nebo pres madarske drahy online?

0/0
25.7.2016 13:19

R14a44d17e83k 10J98a57n16a60t63a 9335266874192

Pokud kupujete normální rezervace, tak ty by měly byt v mezinárodním rezervačním systému a jít koupit všude v Evropě. Samozřejmě se může stát, že na Balkáně zrovna spadla síť.

Jízdenku (např. CityStar) pak koupíte normálně v Praze. Ta platí ve všech vlacích na trase, takže v českém i v maďarském voze.

0/0
25.7.2016 15:58

M55i94c69h66a89l 14M46i77l62l54e94r 9726502719572

za par mesicu pojdeme pri navsteve Evropy do Prahy vlakem z Budapesti.

Mohu odtud ze zamori objednat jizdenky pres ruzne cestovni agentury (plna cena plus priplatek za zprostredkobvani), nebo jit na Eurail atd online (plna cena).

Pokud ale chci vyuzit slev, musim na website madarske drahy kdyz otevrou prodej 2 mesice pred cestou.

Sleva je podstatna. Normalni jizdenka 2. tridy stoji 61 Euro, zlevnena (Spar-preiss) jizdenka PRVNI tridy stoji 30 Euro. Musi se ale objednat online u madarskych drah a vyzvednout osobne u kiosku na (kteremkoliv) madarskem nadrazi.

0/0
26.7.2016 5:27

R27a88d48e56k 16J23a64n42a85t68a 9865386904122

Pokud jde o tu Černou Horu, Citystar je dobrá cena a koupíte to u ČD v pokladně. Naopak maďarský e-shop Černou Horu neumí, jen Bělehrad.

0/0
26.7.2016 8:01

M94i88c15h32a86l 46M40i64l56l47e55r 9136352809622

dost neprakticke pro nas v danem pripade kupovat v CD pokladne, protoze prijedeme do Budapesti a pak az teprve do Prahy, coz je letos nase posledni zastavka pri ceste do Evropy.

0/0
26.7.2016 13:08

J88o36s57e84f 58H42o73n84e69š 7811952900623

Rusové jezdí jak diví.Vlak Moskva-Nice vyjíždí ve čtvrtek a v cíli je v sobotu ráno.Nic pro mne-je to dlouhé

+3/0
23.7.2016 13:21

L83u97k12á74š 55A75d66a65m88e50c 3627353260617

Kdo si chce užít lůžkový vlak, nechť si projede Transsibiřskou magistrálu. Když vylezete po třech dnech v Irkutsku z vlaku, tak máte pocit, že se země houpá :-)

+2/−1
23.7.2016 13:02

R41a10d11k13o 86K82ř78i96v41á38n53e41k 7680313135450

Třeba pro spojení Čech a Slovenska jsou lůžkové vlaky ideální. Co se děje ve Francii nám může být úplně jedno. Celá tahle hysterie vznikla kvůli Jančurovi, který plnohodnotné lůžkové vozy nemá a u konkurence mu děsně vadí a jeho ovčáček tím plní noviny. Pokud jsou noční vlaky neperspektivní, nemusel Jančura ta rakouská lehátka kupovat.

Naopak rozhodně oceňuji, že Jančura i LEO přispěli k významnému přesunu cestujících ČR-SK z autobusů na koleje (včetně četných nočních autobusů).

+9/−1
23.7.2016 12:06

P49a90v55e77l 79M58o44r79a56v58e23c 3962989842948

Jasněěě, kvůli Jančurovi přestanou ve Francii jezdit noční vlaky8-o.

+2/−3
23.7.2016 14:13

J59a41n 80J42e83m68e78l18k17a 1825860

Jenže tam je situace jiná, tam je VRT. To je zcela jiná historka než Košice, Poprad, Praha.

+8/0
23.7.2016 20:48
Foto

J66a73n 31V23a17l45a61l53í10k 6706789480806

kolik lužkových má Jančura a LEO???

+1/0
23.7.2016 15:31

J82a64n 30S55ů37r68a 4815973553422

Kde Jančura konkrétně uvedl, že jsou noční vlaky neperspektivní?

+1/0
24.7.2016 18:04

N92i98k86o88l28a76j 70M82a48l93í92k 5904703570421

Lůžkové/lehátkové jsou sice pro mě klasika, ale obejdu se bez nich. Je ale škoda, že nejezdí víc nočních vlaků - nebo alespon v okrajovych casech, aby bylo možné se dostat třeba z Prahy i někam na střední Moravu po divadle treba, nebo z Brna taky... Třeba Brno-Zlín: poslední možnost, jak se dostat domů je 21.24 s dvouhodinovým čekáním na noční vlak v Břeclavi... a to mi přijde smutné...

+2/0
23.7.2016 11:58

R51a77d44e54k 84J33a79n92a98t58a 9295476334792

To nesouvisí s nočními vlaky. Tam, kde je doprava dobře organizována (např. Švýcarsko, ale i třeba ta pražská MHD), končí denní provoz cca kolem půlnoci. Takže to na vlak ze Zlína do Brna ve 22h vychází ...

+2/0
23.7.2016 12:34

R47a11d88e20k 40J37a23n29a56t42a 9755396874402

Tj. zde by možná stačilo, aby ministersvo objednalo (do 2h taktu zapadající) Rx 800 Olomouc 21:10 Otrokovice 21:45 Brno 23:24.

0/0
23.7.2016 12:37

N54i87k90o93l71a22j 85M90a46l52í70k 5194233160871

Ano, máte pravdu, souvisí to v první řadě s organizováním dopravy. Jenže mě přijde, že tady vládne systém:

1. osekáme krajní spoje

2. to co zbylo na nic nenavazuje - tj. ubyde lidí

3. ubyde lidí - vrátím se na krok jedna...

+6/0
23.7.2016 12:47

J39o98s39e46f 12T10r92ö14g80l 8399292286316

Tak se to ihužel děje. Úřední uvažuje v termínech vlakokilometrů a ceny za jeden vlakokilometr. Že z této ceny je nejméně 50% fixních nákladů (které se ořezáním nesníží) a že ořezávání přispěje k odlivu cestujících i ze špičkových vlaků (Většinou se jede tam i zpět) nevidí.

+2/0
23.7.2016 20:07

P30e12t78r 54N44e48c47h21a67n34i74c20k93ý 7563636458490

A pak to, že kraj,stát,ČD,SŽDC spolu takřka nehovoří a často si vzájemně hází klacky pod nohy a jeden druhému přelévají peníze sem a tam.

+3/0
24.7.2016 7:26

P31e24t17r 41N27e42c45h91a84n40i60c83k19ý 7643516938630

Po rozdělení na kraje se přestala veřejná doprava považovat za službu pro lidi, ale prostředek, kde šetřit

+3/0
24.7.2016 7:28

T69o44m72á26š 74K74r67e75j70č73í 1635361180531

Za mlada jsem jel lůžkovým vlakem do Bulharska, Ruska a k Baltu. Vždycky to byla paráda, člověk přijel do cíle odpočatý. Jenže to byly normální ceny. Tento způsob cestování je ale odsouzen k zániku. Zůstane jen v Rusku, Kanadě, Indii a podobně velkých zemích, kde vybudovat rychlodráhu je extrémně drahé. V Evropě s rozvojem rychlovaků časem zcela zmizí a zůstanou jen vzpomínky.

+7/−1
23.7.2016 11:41

R38a67d41e18k 15J21a89n13a68t42a 9615596184862

Jen vlakem do Bulharska k moři není dražší než za komunistů. Co se pamatuju, stále tehdy jednosměrná jízdenka do Varny cca 350 Kčs, takže pro zpáteční jízdenka pro čtyřčlennou rodinu s dětma co jedou za polovic nějakých 2100 Kčs, což ale odpovídá cca dnešním 18000 Kč.

A dneska máte jízdenku (CityStar) pro takovou rodinu za 13000 Kč.

+3/−1
23.7.2016 12:20

T37o57m69a32s 25S39l85u29k72a 8321560482486

Cesta nocnim vlakem je nulova ztrata casu. Nastoupite vecer, pojite, zalehnete, poctete, pospite a rano nebo dopoledne vstanete v cili. Minimalni cekani a odbavovani, ne jako na letisti. Pri cestovani to de fakto nahradi i hotel. Zkousel jsem v Cine, Thaisku, Malaisii, i v Evrope. A zrovna za dva tydny jedeme s rodinou nocnim vlakem CH-CR. Je to muj nejoblibenejsi zpusob cestovani a to vykompenzuje i jeho vyssi cenu ve srovnani s letenkou. S detmi to ale vyjde skoro na stejno, ve vlaku plati jen luzko. A navic to nahradi to ubytovani. Pro unostnou cenu se musi kupovat s predstihem, ale to u letenek taky. Mesic dopredu jde ale koupit prakticky na libovolny den za stejnou cenu. U letenek to fluktuuje tak, ze datum se casto radeji vybírat podle ceny a ne naopak.

To ruseni je skoda.

+11/−1
23.7.2016 11:27

M64a55r68t81i64n 75K86o31z26á77k 4564450819727

No, nevím. Třeba z Prahy z do Amsterdamu vyjde jenom lůžko na totéž co jízdenka bez lůžka, takže cena je efektivně dvojnásobná. Přitom jízdenka je už tak skoro dvojnásobně dražší co letenka a to i zlevněná kupovaná s dostatečným předstihem předem. Argument s ubytováním neobstojí, protože letadlem je to sem hodinu a půl, když vyrazíte ráno, jste tu pořád dříve než vlakem co odjíždí večer den předtím.

Takže ano, občas to asi má smysl; sám občas vlakem do Amsterdamu jezdím, byť ne lůžkovým, ale pak se tomu rušení nemůžete divit.

+2/−3
23.7.2016 11:46

T65o74m40a63s 24S66l80u48k23a 8141410202776

Já se ani tolik nedivim, spíš lituju. A tím, čím pojedeme za dva týdny pojedu poprvé. Jistě záleží odkud kam jedete. V mým případě to ale má výhod celou řadu. Potřebuju se přepravit s rodinou z Lausanne do Liberce a zpět. Letiště jsou v Ženevě a Praze. Nízkonákladovka mezi tím nelítá žádná, jen Swiss a ty jsou poměrně drahý defaultně. Přijatelnou letenku tak seženu za cenu přizpůsobení programu cenám, a to pak letíme někde v půl osmý ráno v nějaký nevhodný den, což znamená vstávat třeba ve tři a i tak mít jen příruční zavazadla, abychom to stihli. Vlak na letiště tu taky není zanedbatelná položka. V ČR nás pak ještě čeká přeprava přes celou Prahu a z Prahy busem.

-

Na nočňí vlak vyrazíme tak v 8 večer s libovolně velkýma zavazadlama, musíme teda přestupovat, ale i tak. Vlakama dojedeme až do Liberce, kde jsme v 9 ráno, přestup v Drážďanech. Děcka i já budou mít už ze samotné cesty zážitek. A ve finále to tentokrát vyšlo poměrně výrazně levněji než letenky. Možnost jsou ještě bus nebo auto, to je výrazně levnější, ale obojí to je peklo. Dal jsem to mnohokrát. Ztratíte celý den.

-

V asii není lepší způsob cestování. Na dny přesunu neřešíte ubytování, neřešíte jak se dostat na letiště za městem, netrajdáte celý den busem, dodávkou nebo vlakem. Třeba do půlnoci trajdáte po městě a pak nastoupíte do vlaku, kde pokalíte, pojíte, a zaříznete. Ráno jste v další destinaci tisíc kilometrů daleko. Když jsem jel do Laosu, tak jsem přiletěl do Bankoku v 8 večer, za pár desítek minut jsem byl v nočním vlaku, kde nosili pivo a jídlo, a ráno v 9 jsem se potkal kamarádama u hranic s Laosem. V Číně přesun z Xianu do Chengdu. Vyrážíte o půlnoci, ve vlaku je restaurace. Dopoledne jste tisíc kilometrů daleko a neřešíte shánění ubytování, což v Číně není tak snadné jako jinde v Asii. Dtto cesta z Kuala-Lumpuru do Singapuru. A vlastně i z Guwahati do Kalkaty. Nejnižší třída, ale každou chvíli někdo s čajíčkem nebo nějakou pochutinou, spánek úplně v klidu. No prostě na to nedám dopustit.

+5/0
23.7.2016 12:23

P66e19t93r 18N61e66c72h35a57n10i60c95k82ý 7303646208780

Přesně. Vlak obslouží mnohem více destinací díky síťovosti. Budiž příkladem bývalý Excelsior, který jel po desetiletí tak vymakané trase Cheb-Košice, že i s připojí a přímými vozy obsluhoval celou ČR a Slovensko mezi sebou. Pak to hlavně slováci zařízli.Tohle letadlo nikdy umět nebude a noční vlak po EU by to umět mohl, ale nesmí být země mezi sebou impotentní a nabídnout zajímavé spojení.

+1/0
24.7.2016 7:21

R22a85d43e66k 30K53o42h68u41t 5817663255413

Slováci jej nezařízli, ale ČD. Vybrali si Bohemii a Slovakii. Slováci Excelsior nahradili denně v úseku Trenčín Košice a zpět. V návrhu od prosince 2016 dokonce ve vybrané dny pojede až do Bratislavy...

Ale já věřím, že se Excelsior časem vrátí...![>-]

Už letos od prosince je zase v návrhu posun k lepšímu (Ostravan)...:-)

0/0
24.7.2016 18:18

T63o50m53a97s 30S22l31u69k94a 8781190472186

Mimochodem ta 1.5 hodina letu je zlomek času strávený při dopravě letadlem. Máte ještě cestu na letiště (u mě 1-2 hodiny), čumění na letišti, teoreticky 2 hodiny. Cesta z letiště (1-2 hodiny). Ten krátký let tak vyjde na 5.5-7.5 hodiny při kterých si fakt neodpočinete. Spíš se na se rete.

+2/0
23.7.2016 19:45

M74a78t67ě41j 45V26o38n43d90ř54i76č21k46a 4654610498296

Přímý noční vlak Praha-Amsterdam již nejezdí. Ale když jezdil, kupovat zvlášť jizdenku a rezervaci byli o velmi nevýhodné - jízdenka Sparnight, která obsahovala jízdenku i rezervaci, vycházela do 3- mistneho lůžka na 69€

+2/0
24.7.2016 7:30
Foto

O83n15d20ř25e46j 20V51a84r10o51š88č19á27k 3164337293

Ja si loni rezervoval cestu do Tater pres DB (bydlim v Nemecku) a byla to pohoda. Rano jsme vyrazili z Kolina ICE do Drazdan (23€/os), kde jsme byli kolem jedne odpoledne, rychlikem do Bad Schandau, prohlidka mesta, navsteva Kirnitztalu, odjezd do UL (3€/os) a z U/L primo do Popradu spaci oddil pro dva (70€/os vcetne jizdenky). Nazpatek z Popradu opet EN do U/L za 70€ a pak EC/ICE pres Drazdany, Lipsko, Frankfurt zpet do Kolina za 35€. Takze cela cesta tam a zpet vysla komplet na 200€ na osobu vcetne mistenek, jizdenek a spacich oddilu. Servis na palube Wagon Slovakia byl super, jen klimatizace by mohla fungovat lepe. Za 200€ se z Kolina do Popradu a zpet nedostanete ani autem ani letecky, a navic tady bez stresu a jeste se super zazitkem z Ceskeho Svycarska pro meho nemeckeho pritele.

+2/0
24.7.2016 2:10

R21a77d62i10m 10P46o50l86á97š71e94k 9766853839569

Noční vlaky jsou dnes, vzhledem k rychlosti vlaků, spíš otázka delších tratí než v rámci jedné země.

Ponocování vsedě na jeden den a běžné fungování potom další den průměrně zdravý člověk zvládne bez problémů, ale pokud by to tak mělo být dva dny po sobě, měla by většina lidí problém.

Navíc současné železnice si odvykly posílat speciální osobní vagóny a přiřazovat je na nádražích dle potřeby k osobním vlakům, jako to bylo běžné dříve, takže není možné vytvářet speciální trasy pro jednotlivé osobní vagóny. Kde by se lůžková úprava uplatnila.

0/0
23.7.2016 11:23

J68i29ř74í 94K13o36c91u38r68e25k 6555454735488

Ono je to jednoduché: Přes noc vlakem nebo si přivstat a sednout na ranní rychlovlak? A na delší cestu letenka, co by ubytovák jel 2 dny, uletí letadlo za 3 hodiny.

0/−1
23.7.2016 17:21

P33e73t47r 52N90e34c86h98a48n29i47c64k33ý 7273736248740

Otázka je jestli konci lůžkové vlaky nebo lůžkové vozy nebo noční vlaky. Je v tom dost podstatný rozdíl, protože i v Německu je několik nočních low cost vlaků ale na sedáka. Lůžkový a lehátkový vůz je drahý na údržbu, na provoz a moc lidí se do něj nevejde. Cena pak je řádově vyšší než za sedačku. Navíc ne každý chce sdílet spací kupé s cizím člověkem. V kontextu rychlovlaků je tedy spíš poptávka po nočním spojí jako flamendru z koncertu nebo od posledního letadla a za běžnou cenu, ale ne po lůžku či lehátku za příplatek

+6/0
23.7.2016 11:13

R97a26d94e30k 88J51a21n30a91t29a 9495926844532

Ano. Noční vlaky "na sedačku" místo vícenákladu mohou spíše náklady šetřit.

Viz LeoExpres, který aby mu soupravy v noci nestály, zajíždí v šílené časy do Popradu a Košic. Podmínka je, aby se na takové relaci našlo dost "socka-cestujících", kterým nevadí pro pár ušetřených korun prosedět noc, abyste tak uhradil alespoň variabilní náklady na jízdu.

+1/−4
23.7.2016 11:19

R11a75d47i73m 96P56o33l93á59š68e68k 9806553579479

Jaké šílené časy?

Noční cestování bylo dřív běžné. Fakt je ale, že dříve byly všude kupé, kde nebyl problém se třeba i v plně obsazeném kupé domluvit, zhasnout, zatáhnout záclony, zajistit dveře a přes noc se vsedě krásně vyspat . Člověk tak bez problémů "urval" až několik hodinových nebo i 2 - 3 hodinových úseků spánku a ráno v cílové stanici byl relativně vyspalý. A pokud vlak býval málo obsazený, což bylo u některých nočních vlaků běžné, mohl si takhle člověk i sám pro sebe zabrat jedno kupé a vyspat se na sedadlech vleže.

Jenže v Leoexpresu v té vagónové "slepičárně" to je podstatně horší.

Každých 20 minut zastávka, studený vzduch od dveří, smrad a hluk při otevření záchodu, nastupující a vystupující, průvodčí či steward chodící kolem ..... kdo tohle dokáže vsedě prospat, musí být velice zdatný spáč. Nebo obrovsky unavený.:-(

+12/0
23.7.2016 11:33

R13a74d63e53k 50J56a28n77a28t44a 9315366324982

4:03 jako konečná spoje v Košicích mi přijde jako šílený čas. Co tam budete v tento čas dělat? Na denní aktivitu je brzo, na ubytování v hotelu pozdě. Leda zapadnout do nonstop baru, ale to je právě ten typ "socka-cestujících", co toto ocení.

+8/0
23.7.2016 12:24
Foto

O15n46d16ř63e74j 45V88a84r52o75š67č50á14k 3664357603

4:03 v Kosicich zni jako apokalypsa

+2/0
24.7.2016 2:18
Foto

O18n95d62ř82e88j 53V84a48r43o95š81č96á28k 3394757303

Problem nocaku je, ze jsou vetsinou vedeny jako IC, takze treba odjezd z Kolina nad Rynem 23:30 prijezd Mnichov 7:15. ICE by to dalo za nejake 4,5 hodiny, ale to DB nevypravuje

0/0
24.7.2016 2:23

P11e94t53r 32N62e27c79h21a58n27i31c87k85ý 7983526618510

Jenže co v Mnichově ve 4 ráno? A noční může být větší vymeták

0/0
24.7.2016 7:13

A67l35a35n 73Ř49e20p60k61a 4665296

Dejte to Jančurovi, ten všem ukáže to umí bez dotací a se ziskem ;-D

0/−11
23.7.2016 10:52

M78a63r90e65k 23V10y46m49a18z22a13l 5968906262510

Vy jste opravdu mimo.... Dotace je to jediné, co udržuje jeho vlaky v zisku....

+6/0
23.7.2016 11:02

J33i70r32i 96D62o44m52i29n55i60k 1131508561600

Přesně tak. Ale o tom on sám nikde nemluví, zkazilo by mu to image.

+1/0
23.7.2016 11:03

P84a92v69e95l 96M11o56r66a61v17e86c 3482589442498

I vlaky na trati PHA-OVA?

+1/0
23.7.2016 11:26

J47i69r44i 18D31o25m49i37n64i13k 1841358441450

Samozřejmě

+3/0
23.7.2016 11:34

P15a20v59e89l 87M33o28r43a10v92e24c 3932669182248

Kde prosím najdu více informací?

Nepočítám dotace na zákonem povinné slevy na důchodce nebo studenty, myslím dotace na normální lístek pro dospělého.

0/0
23.7.2016 14:12

M19a23r84e18k 78V17y89m67a41z34a45l 5458646152910

http://ekonomika.idnes.cz/objem-koompenzaci-za-slevy-v-jizdnem-za-rok-2015-fo4-/eko-doprava.aspx?c=A160223_155116_eko-doprava_suj

0/0
23.7.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.