Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Státní ČD Cargo dál ztrácí, z někdejšího monopolu zbyly dvě třetiny trhu

Podíl státního dopravce ČD Cargo na trhu s nákladními vlaky klesl poprvé pod dvě třetiny. Někdejšímu monopolu berou práci především soukromí dopravci či velké zahraniční firmy. Pád ČD Cargo podle výkonů na české železnici trvá už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i31ř51í 76S67t78e55h59l18í67k 9237556695122

Další lživý článek z pera redaktora j.S.dělám strojvedoucího Carga a nadále vozíme pro Metrans kontejnerové vlaky mezi Č.Třebovou a Bratislavou.Jedná se nejméně o dva páry vlaků každý den.........

0/−1
27.7.2016 11:36

R30o50m26a26n 88J53e91s75c68h89k63e 9948525307905

Já také pracuji Carga a bohužel ne vždy to funguje správně. Redaktor údaje převzal ze SŽDC, nic si nevymyslel. Pamatuji Českou Třebovou před mnoha lety plnou. A dnes ? Pamatuji plno vleček a lokálek. Kde ty jsou dneska ?

0/0
27.7.2016 20:41

J22a17n 46C81e47p18e17k 1584436400

Očividně se třeba takový Metrans Rail dokázal přizpůsobit trhu a krásně roste hlavně v kontejnerové přepravě. Proč toto nedokáže ČD Cargo?

+5/0
26.7.2016 12:18

J22i97ř86í 97P60r44ů48š16a 7315562745819

V čem se přizpůsobil? Vozí si jen "své" vlaky. A na obsluhu německých kontejnerových přístavu mají téměř monopol.

0/−2
26.7.2016 13:49

J25a79n 31C74e44p55e82k 1864136830

Tak oni majitelé kontejnerů prosí Metrans, aby jejich kontejnery vozil jen on? To je mi novinka. Přizpůsobil se tím, že vidí potencionál v kontejnerech a ne v klasických vagonech, které musíte překládat na nádraží. Přizpůsobuje se každý soukromník pokud nechce zkrachovat, jen vždy státní molochy jako ČD, Pošta a jiné se přizpůsobit novým věcem, trendům, požadavkům neumí. Ti umí jen natahovat ruku ke státu pro dotace, podpory a záplaty.

+3/−1
26.7.2016 14:08

M13a39r27e55k 16T18u87r63n21o42v66e81c 7585412930876

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "potencionál"?

0/0
27.7.2016 13:12

J69i38ř29í 55K45o98c43u46r34e31k 6125264425718

Vždycky se to dělalo tak, že ČD Cargo dovezlo vlak na státní hranici, kde si ho převzal státní dopravce sousedního státu, ten ho opět dovezl na hranice sousedního státu, kde si ho převzal jiný státní dopravce a ten dovezl vlak do přístavu.

Mělo to tu "výhodu", že si státní dopravci navzájem "nekradli" práci. Mělo to ale tu nevýhodu, že se vlaky musely objednat na rok dopředu, aby se vytvořil jízdní řád a oběhy lokomotiv. A taky nebylo jednoduchá zavést vlak navíc, ad-hoc dle potřeby.

0/0
26.7.2016 14:43

D13a60v52i18d 23P82e68c43a 1875424971426

Metrans je něco úplně jiného, než ČD Cargo. Metrans přepraví kontejner z jednoho konce světa na druhý, má spedici i kamiony.

0/0
2.8.2016 16:34

V92a62c48l57a96v 71P43e50r66o22u57t82k37a 6678407824191

A kdo to tedy nově pro Metrans přepravuje?

0/0
26.7.2016 12:11

V80á85c85l47a78v 70J62ů31z15a 6321797156

Metrans Rail, jak se i v článku píše

+2/0
26.7.2016 12:18

K11v94ě41t23o46s65l50a82v 84V72y14b53í98r30a46l 7473949348844

Proč by jim to vozilo ČD Cargo,když si to dokáží přepravovat sami?!

+1/0
26.7.2016 13:33

J25i37ř59í 77K60o21c56u54r83e77k 6935754655218

Kolik lokomotiv, schopných dojet z ČR do Rotterdamu a zpátky, má ČD Cargo?

Fůru, všechy jsou ale dieslové. (potřebujete elekrickou mašinu, která umí napětí v troleji 3 kV, 15 kV, 1,5 kV a 25 kV.)

+1/0
26.7.2016 14:24

J70a60n 21H61o51r24a 6307741416

Neřekl bych, že jich je fůra......

....tedy těch schopných :-)

0/0
26.7.2016 16:06

R36o95m23a80n 92S79t49o26n83e20k 1969933889731

Nejsem odbornik tak mě prosim neuminusujte ale nedokaže to nahodou vectron?

+1/0
26.7.2016 16:39

D45a62v61i35d 18H95a97m16b77á38l86e86k 4592840360424

Dokáže. Právě proto je teď Cargo koupilo. :-)

+1/0
26.7.2016 20:37

J82i70ř94í 62S27t51e64h97l74í60k 9147386775902

Vectron ,na který děláme nyní zkoušky,začne jezdit v pravidelné přepravě od 5.9.2016,ale ne na kontajnerech,ale na autech z Děvínské Nové Vsi do Německa.

+1/0
27.7.2016 11:45

J55i23ř76í 71S47t26e87h62l94í65k 9457376885442

Pro Metrans nadále jezdí Cargo.Nevím ,kde to žlutý odborník sebral.Ať už konečně píše jednou pravdu.Cargo přišlo o přepravu Č.Třebová -Děčín.Ale jinde Bratislava(Dunajská Streda),Havířov,Košice(Haniska) ,Břeclav (dále do Rakouska) a Lípa nad Dřevnicí,Bratislav -Havířov, jezdí Cargo každý den.Co si J.S. dovoluje napsat za lži.Tyto vlaky vozím,takže vím o čem je řeč.

0/0
27.7.2016 11:43

J52i16ř91í 89V41a57n76k 8230333939202

já si to taky myslím, státu by nemělo patřit nic voda ,pozemky všechno bych to prodal do zahraniční třeba číně ta si na to ted vydělala svým otrockým systémem ,pak se lidi aspoň nebudou hádat, že mohly vlastnit prosperující podniky v Českých rukou ve kterých by určitě nebyl nikdo po známosti dosazen a bral nadstandartní plat .Prodal bych i Čez po vzoru našich politiků ,nevím odhadem bych ho prodal tak za 300MLD a samozřejmě něco bokem za tak výhodný kup(lup).To by tak bylo aby sát měl v něčem monopol je třeba ho okrást kde se dá.Dokáže si někdo představit prosperují Škoda Auto v českých rukách já tedy ne[>-] dopadly by jako české dráhy které ročně přepraví 169600000 lidí a pořát jsou v mínusu no jak ti to dělají, ale trafikant tam není žádnýEU

0/−4
26.7.2016 11:57

K27v21ě96t36o43s44l93a77v 10V46y41b72í81r22a87l 7263949178104

Když mají u ČD Cargo neschopné vedení a lidi, kteří nejsou schopni pružně reagovat na přepravní potřeby a nedokáží ze svého náskoku, který mají na ostatní vyzískat maximum,tak je to v pořádku!Ať jezdí více ten, kdo si to dokáže vybojovat! Uvidíme, jestli teď ČD Cargo zaboduje s novými lokomotivami Siemens! Koupili je.Ne jako někteří, co je mají v nájmu, takže peníze mají.Jistě si od toho sami hodně slibují! Mohou tak po Evropě s jedním vícesystémovým strojem!Tak hurá do EU a vozit!Ne jen trckat po [>-]!

+2/0
26.7.2016 13:45

K96v81ě24t74o62s32l54a21v 47V45y43b78í10r52a77l 7363989758644

Jo ještě dodám, že už bylo na čase s těmi Vectrony! I když je smutné že Škoda Plzeň nedokázala za dlouhou dobu zpřístupnit své stroje ř.380 provozu na evropských železnicích! Mohli to být jinak právě lokomotivy řady 380, které mohly zajišťovat dopravu pro ČD Cargo.

0/0
26.7.2016 13:51

J67a32n 10N42o20v44á15k 7735284178287

Je to jen dobře. Postupně státní firmu nahradí soukromé.

+2/−8
26.7.2016 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.