Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ČD Cargo dál ztrácí, z někdejšího monopolu zbyly dvě třetiny trhu

Podíl státního dopravce ČD Cargo na trhu s nákladními vlaky klesl poprvé pod dvě třetiny. Někdejšímu monopolu berou práci především soukromí dopravci či velké zahraniční firmy. Pád ČD Cargo podle výkonů na české železnici trvá už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i33ř76í 18S28t12e81h17l89í66k 9397306365722

Další lživý článek z pera redaktora j.S.dělám strojvedoucího Carga a nadále vozíme pro Metrans kontejnerové vlaky mezi Č.Třebovou a Bratislavou.Jedná se nejméně o dva páry vlaků každý den.........

0/−1
27.7.2016 11:36

R90o43m13a77n 15J93e68s34c35h56k46e 9268335437355

Já také pracuji Carga a bohužel ne vždy to funguje správně. Redaktor údaje převzal ze SŽDC, nic si nevymyslel. Pamatuji Českou Třebovou před mnoha lety plnou. A dnes ? Pamatuji plno vleček a lokálek. Kde ty jsou dneska ?

0/0
27.7.2016 20:41

J59a79n 74C17e68p68e55k 1694636820

Očividně se třeba takový Metrans Rail dokázal přizpůsobit trhu a krásně roste hlavně v kontejnerové přepravě. Proč toto nedokáže ČD Cargo?

+5/0
26.7.2016 12:18

J36i19ř93í 51P81r58ů13š73a 7915172675159

V čem se přizpůsobil? Vozí si jen "své" vlaky. A na obsluhu německých kontejnerových přístavu mají téměř monopol.

0/−2
26.7.2016 13:49

J63a67n 58C37e53p96e29k 1714126780

Tak oni majitelé kontejnerů prosí Metrans, aby jejich kontejnery vozil jen on? To je mi novinka. Přizpůsobil se tím, že vidí potencionál v kontejnerech a ne v klasických vagonech, které musíte překládat na nádraží. Přizpůsobuje se každý soukromník pokud nechce zkrachovat, jen vždy státní molochy jako ČD, Pošta a jiné se přizpůsobit novým věcem, trendům, požadavkům neumí. Ti umí jen natahovat ruku ke státu pro dotace, podpory a záplaty.

+3/−1
26.7.2016 14:08

M48a81r39e85k 64T23u67r13n45o72v49e93c 7785832740826

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "potencionál"?

0/0
27.7.2016 13:12

J53i97ř42í 51K40o35c66u54r25e16k 6575404245578

Vždycky se to dělalo tak, že ČD Cargo dovezlo vlak na státní hranici, kde si ho převzal státní dopravce sousedního státu, ten ho opět dovezl na hranice sousedního státu, kde si ho převzal jiný státní dopravce a ten dovezl vlak do přístavu.

Mělo to tu "výhodu", že si státní dopravci navzájem "nekradli" práci. Mělo to ale tu nevýhodu, že se vlaky musely objednat na rok dopředu, aby se vytvořil jízdní řád a oběhy lokomotiv. A taky nebylo jednoduchá zavést vlak navíc, ad-hoc dle potřeby.

0/0
26.7.2016 14:43

D50a90v79i57d 70P21e22c94a 1925894161876

Metrans je něco úplně jiného, než ČD Cargo. Metrans přepraví kontejner z jednoho konce světa na druhý, má spedici i kamiony.

0/0
2.8.2016 16:34

V71a93c65l68a88v 74P62e70r53o31u38t60k47a 6238247834701

A kdo to tedy nově pro Metrans přepravuje?

0/0
26.7.2016 12:11

V57á64c36l88a86v 32J57ů23z31a 6221627696

Metrans Rail, jak se i v článku píše

+2/0
26.7.2016 12:18

K57v14ě52t44o52s62l71a88v 55V27y82b76í53r14a28l 7623299198574

Proč by jim to vozilo ČD Cargo,když si to dokáží přepravovat sami?!

+1/0
26.7.2016 13:33

J95i38ř34í 45K35o78c98u84r70e18k 6545674615108

Kolik lokomotiv, schopných dojet z ČR do Rotterdamu a zpátky, má ČD Cargo?

Fůru, všechy jsou ale dieslové. (potřebujete elekrickou mašinu, která umí napětí v troleji 3 kV, 15 kV, 1,5 kV a 25 kV.)

+1/0
26.7.2016 14:24

J11a94n 26H84o25r94a 6597511946

Neřekl bych, že jich je fůra......

....tedy těch schopných :-)

0/0
26.7.2016 16:06

R24o39m81a59n 45S81t13o93n93e21k 1649653419331

Nejsem odbornik tak mě prosim neuminusujte ale nedokaže to nahodou vectron?

+1/0
26.7.2016 16:39

D68a26v65i52d 77H11a79m10b59á30l76e51k 4192120760144

Dokáže. Právě proto je teď Cargo koupilo. :-)

+1/0
26.7.2016 20:37

J23i97ř53í 42S20t15e53h29l63í12k 9667246605552

Vectron ,na který děláme nyní zkoušky,začne jezdit v pravidelné přepravě od 5.9.2016,ale ne na kontajnerech,ale na autech z Děvínské Nové Vsi do Německa.

+1/0
27.7.2016 11:45

J95i43ř68í 71S56t67e58h51l80í50k 9257236795602

Pro Metrans nadále jezdí Cargo.Nevím ,kde to žlutý odborník sebral.Ať už konečně píše jednou pravdu.Cargo přišlo o přepravu Č.Třebová -Děčín.Ale jinde Bratislava(Dunajská Streda),Havířov,Košice(Haniska) ,Břeclav (dále do Rakouska) a Lípa nad Dřevnicí,Bratislav -Havířov, jezdí Cargo každý den.Co si J.S. dovoluje napsat za lži.Tyto vlaky vozím,takže vím o čem je řeč.

0/0
27.7.2016 11:43

J81i92ř72í 11V26a88n96k 8660213979232

já si to taky myslím, státu by nemělo patřit nic voda ,pozemky všechno bych to prodal do zahraniční třeba číně ta si na to ted vydělala svým otrockým systémem ,pak se lidi aspoň nebudou hádat, že mohly vlastnit prosperující podniky v Českých rukou ve kterých by určitě nebyl nikdo po známosti dosazen a bral nadstandartní plat .Prodal bych i Čez po vzoru našich politiků ,nevím odhadem bych ho prodal tak za 300MLD a samozřejmě něco bokem za tak výhodný kup(lup).To by tak bylo aby sát měl v něčem monopol je třeba ho okrást kde se dá.Dokáže si někdo představit prosperují Škoda Auto v českých rukách já tedy ne[>-] dopadly by jako české dráhy které ročně přepraví 169600000 lidí a pořát jsou v mínusu no jak ti to dělají, ale trafikant tam není žádnýEU

0/−4
26.7.2016 11:57

K62v72ě45t88o74s43l65a49v 13V33y42b82í46r54a19l 7543719268124

Když mají u ČD Cargo neschopné vedení a lidi, kteří nejsou schopni pružně reagovat na přepravní potřeby a nedokáží ze svého náskoku, který mají na ostatní vyzískat maximum,tak je to v pořádku!Ať jezdí více ten, kdo si to dokáže vybojovat! Uvidíme, jestli teď ČD Cargo zaboduje s novými lokomotivami Siemens! Koupili je.Ne jako někteří, co je mají v nájmu, takže peníze mají.Jistě si od toho sami hodně slibují! Mohou tak po Evropě s jedním vícesystémovým strojem!Tak hurá do EU a vozit!Ne jen trckat po [>-]!

+2/0
26.7.2016 13:45

K27v95ě35t91o47s70l39a65v 97V71y58b39í31r69a58l 7923939238624

Jo ještě dodám, že už bylo na čase s těmi Vectrony! I když je smutné že Škoda Plzeň nedokázala za dlouhou dobu zpřístupnit své stroje ř.380 provozu na evropských železnicích! Mohli to být jinak právě lokomotivy řady 380, které mohly zajišťovat dopravu pro ČD Cargo.

0/0
26.7.2016 13:51

J15a17n 58N73o75v36á48k 7205354558177

Je to jen dobře. Postupně státní firmu nahradí soukromé.

+2/−8
26.7.2016 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.