Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amazon ve stopách Uberu. Doručovat budou ti, kdo zrovna budou mít čas

Internetový obchod Amazon začne v Británii testovat nový způsob doručování balíků: vozit je budou lidi, kteří budou mít zrovna čas a budou si chtít přivydělat. Americký on-line gigant se tak zařadí po bok firem, jako je Uber, a stane se součástí tzv. sdílené zakázkové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a13n 22R49y60c38h40l46i80k 9736988381373

a takhle nějak vám doručí objednaný objektiv:

http://petapixel.com/2016/07/25/watch-amazon-delivered-500-camera-lens/

0/0
26.7.2016 12:15

J58a88r72m57i84l52a 21P72í85c31h38o17v16á 5552977234843

Ono to zase tak žhavý nebude. K tomu je třeba auto, mobil, hlásit se do aplikace... Čili to bude dělat jen ten, kdo si momentálně bude chtít trochu přivydělat, ideálně ve městě, ale tam jsou zase vyšší platy... Nemůže to být ale zase žádný chudák, protože musí mít auto a chytrý mobil s připojením k internetu. Tím se možný okruh zájemců zase poněkud zužuje.

Kamarád si teď našel nabídku na drobný přivýdělek, ale když viděl podmínky, odmítnul to, za těch pár švesťáků se to ani nevyplatí, je to hromada profrcaného času za nula nula prd.

0/0
26.7.2016 10:49

M26i36l93a36n 71G90r42o27s84s 2697672138299

Klidne bych to delal :-D Ovsem zalezelo by, kolik bych za to dostal KČ, aby se mi to se spotrebou 8-9l vyplatilo :-D

0/0
26.7.2016 2:57

T19o81m46á75š 70K97a36p30l71a51n 8243329633803

za mě super - když bych si jel pro zboží a pak jel domů, tak klidně dovezu zboží lidem v okolí. Navíc očekávám, že se to bude spojovat - řidič bude rozvážet lidi i balíky a třeba i pizzy, podle toho, kde zrovna je a co hodí v danou chvíli nejvíc.

0/0
26.7.2016 1:11

J82a42k54u82b 42K33o95s 3566722440114

Dobrý, ale ještě zajistit aby až poveze notebbook za 50 tis ho taky skutečně dovezl do místa určení :-)

+3/−1
25.7.2016 21:44

T85o96m39á39š 98K81a53p68l66a21n 8563699403833

to je právě perfektně zajištěné, protože to příjemce potvrdí v aplikaci. A kdyby nedovezl, tak samozřejmě už nikdy nic nepoveze (kromě toho, že jej rychle chytí a zabásnou).

+1/0
26.7.2016 1:10

R98a85d64o54s83l79a14v 18K19l58a84u40d86a 5344798324612

Co je zajištěný? Předával jsem zásilku a někdo mi vykradl auto.

0/0
26.7.2016 7:25

V18i12t 73O84t11a95h89a72l 5695700629964

A "oficiálnímu" přepravci se to samozřejmě stát nemůže, ti mají auta zřejmě nevykradnutelná....

0/0
26.7.2016 8:35

R69a36d72o24s98l42a46v 41K12l87a63u96d77a 5864808544682

Jistěže se to může stát. Ale problém je spíš fingovaná krádež. Na rozloučenou si trochu přilepšit.

0/0
26.7.2016 8:44

V94i28t 88O43t58a47h66a65l 5985970899734

Opět se ptám - abyste provedl fingovanou krádež (čehokoli), musíte být členem rozvážkové služby tohoto typu? Nebude náhodou takovouto situaci někdo vyšetřovat? jaké budou smluvní podmínky mezi Amazonem a řidičem? Přebírá převzetím balíčku zodpovědnost řidič nebo zůstává na Amazonu? Pokud přebírá řidič a není pojištěný, je to hold jeho smolík a bude muset "ztracenou/ukradenou" zásilku nahradit. Pokud zůstává na Amazonu, ten bude mít jistě smlouvu s pojišťovnou a bez vyšetřování se to neobejde.

Může se stát stejná výjimka, jako nyní - i když jde zboží regulerní přepravou, vlivem nekvalitního zabalení nebo zacházení s balíkem po straně praskne a "někdo" v logistickém procesu dírou vytáhne menší krabičku a ztopí ji.

0/0
26.7.2016 8:57

Ř81e24h19o51ř 20V49l32a21s26á86k 2904434891596

Muselo to přijít. Ale čekal jsem, že s tím začne nějaká mladší a dravější společnost. Holt má Amazon stále ještě mladický tah na branku.

+8/−1
25.7.2016 20:46

M47a76r16t23i25n 45N13e73č51a72s 8623203873159

Pardon, to mínus bylo omylem

+1/0
25.7.2016 23:14

J57a10n 44N55o67v30ý 3738543549667

"Firem jako je Uber"....A která další firma ? Respektive která další která nevozí lidi, ale balíky ?

0/0
25.7.2016 19:51

R47a57d42o51s17l36a55v 52K98l27a28u87d91a 5834748374772

On v tom mnohdy není rozdíl. Na balíka člověk narazí v každém autobusu.

+5/0
25.7.2016 19:55

R50o66b77e56r39t 43H16o67m86o56l86k32a 2380552922311

Airbnb např.

0/0
30.7.2016 23:04

M49a75r66t13i60n 65K24u27d20r20n69a 3859696179590

To je zase blabol, obrovsky rozdil je v tom, ze Uber obchazi predpisy o podminkach provozovani taxisluzby. Na dorucovani baliku zadna koncese neni potreba.

+3/−7
25.7.2016 19:34

R80a39d51o33s86l76a19v 17K23l35a83u29d79a 5674308694712

Ale je potřeba ŽL.

0/0
25.7.2016 19:45

M35a65r51t18i17n 34K26u83d52r60n46a 3289726299970

A to mit ti balickari budou.

+2/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š78t95ě16p91á86n 32B15i54n40k67o 3526764763466

A i kdyby neměli a vzali to jako brigádu přes léto a např. v ČR nevydělali víc než 30tis. za rok, neděje se vůbec nic....

0/−1
25.7.2016 20:08

P44a59v89e49l 97S60o13b65o51t72k15a 5350484

Pokud by nebrali podporu v nezaměstnanosti - tohle bude stát mít velmi jednoduchí, stačí jednouza čas křížová kontrola FÚ a jedem....

0/0
25.7.2016 20:21
Foto

Š44t26ě71p87á50n 15B84i49n82k61o 3376824493296

Z tohoto pohledu je ale UBER primitivně kontrolovatelný. Vše jde elektronicky. Od zákazníka k UBERu, od UBERu k řidičovi.

0/−1
25.7.2016 20:23

R21a21d49o64s56l49a47v 17K10l56a78u74d68a 5944238544422

A všechno je "primitivně" veřejně přístupné na internetu? Nebo někde na serveru mimo ČR a FÚ k tomu nemá přístup.

0/−1
25.7.2016 20:28
Foto

Š86t60ě82p70á37n 67B79i12n70k90o 3956604963616

Proč veřejně přístupné na internetu? Řeč je o kontrole z pohledu státní správy a jejích orgánů. Jestli chce stát kontrolovat řidiče UBER, udělá to jednoduše a hromadně, na rozdíl od běžných řidičů TAXI.... Z účetnictví UBERu získá FÚ jednoduchý přehled příjmů všech řidičů a může porovnat s údaji v daňovém přiznání.

+3/−1
25.7.2016 20:33

P66e58t40r 90T54y11č18k57a 6845112369252

Proč by to mělo být přístupné na internetu? Veškeré platby Uberu jsou bezhotovostní, což je Babišův sen.

+1/0
25.7.2016 21:57

R25a19d74o45s89l36a38v 29K50l31a65u58d82a 5524698614852

To je hrubý příjem. U autodopravy jsou náklady poměrně vysoké... Takže předpokládám že dostat se nad 30.000 ročně není problém. To má max. za měsíc. Něco jiného je prodávat u pankejtu jablka ze svojí zahrádky. Výdaje takřka nulové.

0/0
25.7.2016 20:25
Foto

Š58t50ě56p13á93n 21B25i38n13k68o 3526334383756

O tom se nehádám. Taky bych to dělat nechtěl. Ale dovedu si představit, že to leckomu vyjde jako melouch. A i když ne..... Proč to nezkusit.

0/0
25.7.2016 20:34

J80a43n 22N52o69v36ý 3348103699327

V bývalé firmě bylo několik osobních řidičů fungujících na stejném principu jako Uber...Nikdy nebyl žádný problém s obcházením předpisů.

+1/0
25.7.2016 19:52

R77a21d44o91s81l17a11v 41K56l71a36u59d78a 5224308964592

Vážně? Náhodní lidé si je objednávali? Neříkejte.

0/0
25.7.2016 19:54

J17a85n 66N84o94v21ý 3558843249707

Tehdy k nim měli přístup tisíce lidí, dnes mnohem víc.

0/0
25.7.2016 19:57

R10a98d34o60s57l80a34v 34K82l76a32u56d95a 5674218764662

?

0/0
25.7.2016 19:58

J48a30n 64N10o31v71ý 3768273239127

Totéž co Uber v začátcích, vstup je na pozvánky, které může dát kdokoli a kolik chce...

0/0
25.7.2016 20:00

M46a82r10t87i17n 66K46u10d41r31n21a 3789776549860

Osobni ridic nemusi mit koncesy taxikare, ale Uber rozhodne nefunguje, jako osobni ridici.

0/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š46t30ě36p60á89n 98B73i28n53k17o 3636594703776

Prosím vás a které předpisy obchází? Žádný rozsudek v té věci ještě nepadl a podle platné legislativy můžete vozit lidi bez taxametru a bez označení TAXI, stejně jako do daného limitu můžete "podnikat" bez ŽL. Jediné, co UBER (zdaleka ne všichni) nesplňuje, resp. jeho řidičové, je evidence vozu v registru.... Což fakt není to hlavní, kvůli čemu s ním taxikářska lobby zlodějů bojuje.....

0/−1
25.7.2016 20:03

M36a57r42t43i78n 87K51u81d87r25n88a 3589666789550

Nesplnuji podminky pro provozovani twxisluzby, ackoli nabizeji sluzby taxisluzby.

0/0
25.7.2016 20:06
Foto

Š55t69ě51p19á22n 84B51i50n66k33o 3126724633556

Které z podmínek prosím nesplňují? Opakuji, že podle platné legislativy nemusíte mít ani označení taxi, ani taxametr a můžete jezdit za cenu, jakou si tím, koho vezete, domluvíte předem.

0/−1
25.7.2016 20:09

R80o53s17t75i31s14l72a77v 44J98a66n45d63a 5419209706410

Tím myslíte, že to zákon neupravuje (tedy nezakazuje), nebo je to něčím konkrétně upravené?

0/0
26.7.2016 7:34

V42i93t 72O97t47a21h49a57l 5925840169754

Dám vám příklad. Jeden kolega dojíždí vlastním autem. Nicméně brává s sebou další 3 lidi a ti mu přispívají na benzín. Je z něj tedy taxík? Má ty příspěvky kolegů uvádět v daňovém přiznání? Potřebuje živnosťák?

On je celý tento systém byrokratických pravidel omezení a tuny legislativního balastu kontraproduktivní, omezuje totiž možnosti přijít s něčím novým, protože "na to nemáme kalkulaci (tabulky, tarify, pravidla...)"

0/0
26.7.2016 8:43

R20a75d25o86s36l17a71v 80K81l44a74u81d76a 5344528524762

Jedou tam kam od, o náklady se dělí. Na to fakt živnosťák nepotřebuje. Taxík obyčejně jezdí tam, kam si určí zákazník, kterého většinou ani nezdá a platí mu nejen veškerý projetý benzín, ale i zisk, amortizaci vozu, pojištění, daně.....

0/0
26.7.2016 8:46

R30a20d39o94s90l69a77v 90K57l43a41u67d28a 5384298654122

*tam kam on....

0/0
26.7.2016 8:46

V34i32t 51O57t37a34h48a88l 5585960299894

Oni pochopitelně neplatí "jen benzín", ale náklady a možná i něco navíc. Jednoho člověka vozí dokonce do jiné firmy a vyzvedává je doma - tedy koná zajížďky mimo trasu, kterou by jel normálně, pokud by je nevozil. A vozí je vlastně tam, kde si určí zákazník - po práci je rozváží domů. Jen si ho neobjednávají přes dispečink. Kde je ta hranice?

0/0
26.7.2016 9:01

R30a22d67o95s79l72a74v 76K79l28a16u46d95a 5774738394232

A když mu zavolá rontrolor z magistrátu, taky ho sveze?

0/0
26.7.2016 12:01

R63o16s54t25i74s98l29a11v 29J91a84n90d15a 5429729586100

S car-poolingem nemá nikdo problém. U taxikářů jsou stanovené na licenci nějaké požadavky, stejně jako třeba hygienické požadavky při prodeji výrobě / jídla atd. Jde především o znalostní testy které pomáhají taxikáři dělat tu práci dobře. Přijde mi fajn bavit se o tom, jestli jsou ty testy dobře koncipované, ale nemyslím si, že by byly samy o sobě zbytečné,

http://www.aaataxi.cz/kariera/zkousky-ridice-taxisluzby/

0/0
26.7.2016 10:47
Foto

Š36t30ě72p70á47n 64B54i88n31k15o 3266144613586

Samozřejmě, že je to upravené. I po novele zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě existuje a zákon upravuje tzv. příležitostnou osobní dopravu a umožňuje do registru vozidel zanést vůz k tomu účelu sloužící, kdy jeho řidič poskytuje přepravní službu osobám bez taxametru a na základě objednávek.

0/0
1.8.2016 12:24

K59r18y75š93t89o74f 74L55a23n47í94k 1609800885845

nesmysl, aby si lidi neco organizovali sami a stat z toho nic nemel? to neprojde.

+6/0
25.7.2016 19:28

R73a85d42o86s94l51a53v 65K51l26a51u98d35a 5524938134952

Tohle by neorganizovali lidé, ale Amazon.

+1/0
25.7.2016 19:30

M67i42c34h81a39l 47J81u83r35s79a 7177354758853

Takze predpokladam, ze spouste firemnich aut s firemnim benzinem v nadrzi nahle "zahadne" stoupne najezd kilometru...:-/

+3/−1
25.7.2016 19:25

V83á65c14l57a28v 82K26a66f17t16a52n 7335769483746

Většina firemních aut má sledování polohy.

0/0
26.7.2016 8:20

J49i13ř28í 44T97e92p47r 4637130445475

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/−6
25.7.2016 19:19

P31a94v74e30l 79T11r35u28k38s15a 3693437182853

Pravdepodobne netusite, co je svarcystem. Pokud si firma, jejiz hlavni cinnosti je prodej zbozi najme na ZL nekoho na rozvoz zbozi, uklid, programovani...tak to zadny svarcsystem neni.

+1/0
25.7.2016 19:58

J23i96ř44í 69T22e57p46r 4797410275185

Přečtěte si celou diskuzi, k čemu se to "občasné rozvezení" zvrtává

0/0
25.7.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.