Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Amazon ve stopách Uberu. Doručovat budou ti, kdo zrovna budou mít čas

Internetový obchod Amazon začne v Británii testovat nový způsob doručování balíků: vozit je budou lidi, kteří budou mít zrovna čas a budou si chtít přivydělat. Americký on-line gigant se tak zařadí po bok firem, jako je Uber, a stane se součástí tzv. sdílené zakázkové ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a32n 15R12y93c77h69l37i96k 9106618761683

a takhle nějak vám doručí objednaný objektiv:

http://petapixel.com/2016/07/25/watch-amazon-delivered-500-camera-lens/

0/0
26.7.2016 12:15

J42a81r43m51i13l59a 41P95í79c32h30o53v66á 5332337824193

Ono to zase tak žhavý nebude. K tomu je třeba auto, mobil, hlásit se do aplikace... Čili to bude dělat jen ten, kdo si momentálně bude chtít trochu přivydělat, ideálně ve městě, ale tam jsou zase vyšší platy... Nemůže to být ale zase žádný chudák, protože musí mít auto a chytrý mobil s připojením k internetu. Tím se možný okruh zájemců zase poněkud zužuje.

Kamarád si teď našel nabídku na drobný přivýdělek, ale když viděl podmínky, odmítnul to, za těch pár švesťáků se to ani nevyplatí, je to hromada profrcaného času za nula nula prd.

0/0
26.7.2016 10:49

M37i24l47a43n 14G91r44o30s51s 2597562668209

Klidne bych to delal :-D Ovsem zalezelo by, kolik bych za to dostal KČ, aby se mi to se spotrebou 8-9l vyplatilo :-D

0/0
26.7.2016 2:57

T55o32m20á51š 23K42a42p12l86a68n 8143899253103

za mě super - když bych si jel pro zboží a pak jel domů, tak klidně dovezu zboží lidem v okolí. Navíc očekávám, že se to bude spojovat - řidič bude rozvážet lidi i balíky a třeba i pizzy, podle toho, kde zrovna je a co hodí v danou chvíli nejvíc.

0/0
26.7.2016 1:11

J84a58k37u54b 45K54o87s 3726472390344

Dobrý, ale ještě zajistit aby až poveze notebbook za 50 tis ho taky skutečně dovezl do místa určení :-)

+3/−1
25.7.2016 21:44

T37o89m97á30š 60K98a84p39l68a75n 8963439253193

to je právě perfektně zajištěné, protože to příjemce potvrdí v aplikaci. A kdyby nedovezl, tak samozřejmě už nikdy nic nepoveze (kromě toho, že jej rychle chytí a zabásnou).

+1/0
26.7.2016 1:10

R90a49d17o49s55l43a53v 88K90l59a71u24d15a 5204218324822

Co je zajištěný? Předával jsem zásilku a někdo mi vykradl auto.

0/0
26.7.2016 7:25

V83i80t 26O85t51a44h80a36l 5685280599554

A "oficiálnímu" přepravci se to samozřejmě stát nemůže, ti mají auta zřejmě nevykradnutelná....

0/0
26.7.2016 8:35

R34a86d24o22s44l54a14v 80K32l90a94u80d47a 5984478584462

Jistěže se to může stát. Ale problém je spíš fingovaná krádež. Na rozloučenou si trochu přilepšit.

0/0
26.7.2016 8:44

V93i73t 28O46t91a23h62a97l 5325490159354

Opět se ptám - abyste provedl fingovanou krádež (čehokoli), musíte být členem rozvážkové služby tohoto typu? Nebude náhodou takovouto situaci někdo vyšetřovat? jaké budou smluvní podmínky mezi Amazonem a řidičem? Přebírá převzetím balíčku zodpovědnost řidič nebo zůstává na Amazonu? Pokud přebírá řidič a není pojištěný, je to hold jeho smolík a bude muset "ztracenou/ukradenou" zásilku nahradit. Pokud zůstává na Amazonu, ten bude mít jistě smlouvu s pojišťovnou a bez vyšetřování se to neobejde.

Může se stát stejná výjimka, jako nyní - i když jde zboží regulerní přepravou, vlivem nekvalitního zabalení nebo zacházení s balíkem po straně praskne a "někdo" v logistickém procesu dírou vytáhne menší krabičku a ztopí ji.

0/0
26.7.2016 8:57

Ř23e86h24o92ř 43V65l72a57s11á69k 2654174511606

Muselo to přijít. Ale čekal jsem, že s tím začne nějaká mladší a dravější společnost. Holt má Amazon stále ještě mladický tah na branku.

+8/−1
25.7.2016 20:46

M91a84r45t48i52n 95N32e89č73a54s 8413193423739

Pardon, to mínus bylo omylem

+1/0
25.7.2016 23:14

J61a24n 21N14o98v54ý 3198143809867

"Firem jako je Uber"....A která další firma ? Respektive která další která nevozí lidi, ale balíky ?

0/0
25.7.2016 19:51

R14a42d74o10s44l34a17v 20K93l40a30u76d62a 5834968194132

On v tom mnohdy není rozdíl. Na balíka člověk narazí v každém autobusu.

+5/0
25.7.2016 19:55

R33o22b69e61r34t 33H97o95m86o57l60k18a 2960512862141

Airbnb např.

0/0
30.7.2016 23:04

M57a43r19t30i31n 54K49u46d30r24n11a 3539836609370

To je zase blabol, obrovsky rozdil je v tom, ze Uber obchazi predpisy o podminkach provozovani taxisluzby. Na dorucovani baliku zadna koncese neni potreba.

+3/−7
25.7.2016 19:34

R17a88d51o85s91l20a35v 78K18l75a14u57d75a 5564128964882

Ale je potřeba ŽL.

0/0
25.7.2016 19:45

M42a72r15t50i86n 87K80u78d72r33n40a 3199316549210

A to mit ti balickari budou.

+2/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š35t30ě52p28á54n 65B94i92n31k63o 3106534263956

A i kdyby neměli a vzali to jako brigádu přes léto a např. v ČR nevydělali víc než 30tis. za rok, neděje se vůbec nic....

0/−1
25.7.2016 20:08

P72a89v28e26l 22S20o20b55o85t30k11a 5690164

Pokud by nebrali podporu v nezaměstnanosti - tohle bude stát mít velmi jednoduchí, stačí jednouza čas křížová kontrola FÚ a jedem....

0/0
25.7.2016 20:21
Foto

Š28t86ě94p69á85n 31B92i32n55k13o 3826514333466

Z tohoto pohledu je ale UBER primitivně kontrolovatelný. Vše jde elektronicky. Od zákazníka k UBERu, od UBERu k řidičovi.

0/−1
25.7.2016 20:23

R79a82d85o85s43l63a81v 10K42l21a91u19d43a 5114788434322

A všechno je "primitivně" veřejně přístupné na internetu? Nebo někde na serveru mimo ČR a FÚ k tomu nemá přístup.

0/−1
25.7.2016 20:28
Foto

Š27t83ě58p75á15n 35B93i24n32k33o 3726264863446

Proč veřejně přístupné na internetu? Řeč je o kontrole z pohledu státní správy a jejích orgánů. Jestli chce stát kontrolovat řidiče UBER, udělá to jednoduše a hromadně, na rozdíl od běžných řidičů TAXI.... Z účetnictví UBERu získá FÚ jednoduchý přehled příjmů všech řidičů a může porovnat s údaji v daňovém přiznání.

+3/−1
25.7.2016 20:33

P74e88t73r 39T72y10č44k66a 6165342289532

Proč by to mělo být přístupné na internetu? Veškeré platby Uberu jsou bezhotovostní, což je Babišův sen.

+1/0
25.7.2016 21:57

R82a76d76o86s90l52a22v 80K65l66a73u70d73a 5564908714212

To je hrubý příjem. U autodopravy jsou náklady poměrně vysoké... Takže předpokládám že dostat se nad 30.000 ročně není problém. To má max. za měsíc. Něco jiného je prodávat u pankejtu jablka ze svojí zahrádky. Výdaje takřka nulové.

0/0
25.7.2016 20:25
Foto

Š40t18ě82p55á76n 27B30i69n70k16o 3426874603776

O tom se nehádám. Taky bych to dělat nechtěl. Ale dovedu si představit, že to leckomu vyjde jako melouch. A i když ne..... Proč to nezkusit.

0/0
25.7.2016 20:34

J33a57n 60N51o27v46ý 3458423299147

V bývalé firmě bylo několik osobních řidičů fungujících na stejném principu jako Uber...Nikdy nebyl žádný problém s obcházením předpisů.

+1/0
25.7.2016 19:52

R16a77d17o24s12l64a25v 19K71l55a74u25d44a 5964168584552

Vážně? Náhodní lidé si je objednávali? Neříkejte.

0/0
25.7.2016 19:54

J26a29n 46N78o91v15ý 3878493229227

Tehdy k nim měli přístup tisíce lidí, dnes mnohem víc.

0/0
25.7.2016 19:57

R14a72d34o74s96l88a78v 49K97l20a16u66d15a 5894338254152

?

0/0
25.7.2016 19:58

J13a18n 22N63o45v68ý 3908293229827

Totéž co Uber v začátcích, vstup je na pozvánky, které může dát kdokoli a kolik chce...

0/0
25.7.2016 20:00

M35a23r72t28i73n 89K51u20d45r47n79a 3779366649570

Osobni ridic nemusi mit koncesy taxikare, ale Uber rozhodne nefunguje, jako osobni ridici.

0/0
25.7.2016 20:04
Foto

Š18t48ě48p58á23n 55B54i76n10k84o 3416104583686

Prosím vás a které předpisy obchází? Žádný rozsudek v té věci ještě nepadl a podle platné legislativy můžete vozit lidi bez taxametru a bez označení TAXI, stejně jako do daného limitu můžete "podnikat" bez ŽL. Jediné, co UBER (zdaleka ne všichni) nesplňuje, resp. jeho řidičové, je evidence vozu v registru.... Což fakt není to hlavní, kvůli čemu s ním taxikářska lobby zlodějů bojuje.....

0/−1
25.7.2016 20:03

M14a43r55t84i15n 53K36u34d90r42n76a 3639786869770

Nesplnuji podminky pro provozovani twxisluzby, ackoli nabizeji sluzby taxisluzby.

0/0
25.7.2016 20:06
Foto

Š34t35ě81p56á15n 36B30i51n69k97o 3366794453726

Které z podmínek prosím nesplňují? Opakuji, že podle platné legislativy nemusíte mít ani označení taxi, ani taxametr a můžete jezdit za cenu, jakou si tím, koho vezete, domluvíte předem.

0/−1
25.7.2016 20:09

R43o41s88t91i51s41l14a34v 91J30a21n30d82a 5569169806590

Tím myslíte, že to zákon neupravuje (tedy nezakazuje), nebo je to něčím konkrétně upravené?

0/0
26.7.2016 7:34

V75i67t 98O74t59a59h52a53l 5415830909844

Dám vám příklad. Jeden kolega dojíždí vlastním autem. Nicméně brává s sebou další 3 lidi a ti mu přispívají na benzín. Je z něj tedy taxík? Má ty příspěvky kolegů uvádět v daňovém přiznání? Potřebuje živnosťák?

On je celý tento systém byrokratických pravidel omezení a tuny legislativního balastu kontraproduktivní, omezuje totiž možnosti přijít s něčím novým, protože "na to nemáme kalkulaci (tabulky, tarify, pravidla...)"

0/0
26.7.2016 8:43

R85a77d73o90s61l57a10v 86K70l37a55u73d10a 5424608454842

Jedou tam kam od, o náklady se dělí. Na to fakt živnosťák nepotřebuje. Taxík obyčejně jezdí tam, kam si určí zákazník, kterého většinou ani nezdá a platí mu nejen veškerý projetý benzín, ale i zisk, amortizaci vozu, pojištění, daně.....

0/0
26.7.2016 8:46

R52a72d45o87s47l60a22v 46K97l82a81u46d48a 5194568224482

*tam kam on....

0/0
26.7.2016 8:46

V15i51t 47O39t31a98h15a93l 5885480219344

Oni pochopitelně neplatí "jen benzín", ale náklady a možná i něco navíc. Jednoho člověka vozí dokonce do jiné firmy a vyzvedává je doma - tedy koná zajížďky mimo trasu, kterou by jel normálně, pokud by je nevozil. A vozí je vlastně tam, kde si určí zákazník - po práci je rozváží domů. Jen si ho neobjednávají přes dispečink. Kde je ta hranice?

0/0
26.7.2016 9:01

R73a27d97o16s68l88a20v 54K96l48a27u61d53a 5624738284502

A když mu zavolá rontrolor z magistrátu, taky ho sveze?

0/0
26.7.2016 12:01

R31o27s98t60i61s36l18a97v 54J30a72n40d93a 5589219106210

S car-poolingem nemá nikdo problém. U taxikářů jsou stanovené na licenci nějaké požadavky, stejně jako třeba hygienické požadavky při prodeji výrobě / jídla atd. Jde především o znalostní testy které pomáhají taxikáři dělat tu práci dobře. Přijde mi fajn bavit se o tom, jestli jsou ty testy dobře koncipované, ale nemyslím si, že by byly samy o sobě zbytečné,

http://www.aaataxi.cz/kariera/zkousky-ridice-taxisluzby/

0/0
26.7.2016 10:47
Foto

Š33t65ě83p39á79n 30B45i67n51k66o 3336844843676

Samozřejmě, že je to upravené. I po novele zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě existuje a zákon upravuje tzv. příležitostnou osobní dopravu a umožňuje do registru vozidel zanést vůz k tomu účelu sloužící, kdy jeho řidič poskytuje přepravní službu osobám bez taxametru a na základě objednávek.

0/0
1.8.2016 12:24

K34r86y53š66t30o21f 73L22a89n88í18k 1239670465235

nesmysl, aby si lidi neco organizovali sami a stat z toho nic nemel? to neprojde.

+6/0
25.7.2016 19:28

R12a88d16o60s42l39a18v 44K20l51a96u62d91a 5194698834222

Tohle by neorganizovali lidé, ale Amazon.

+1/0
25.7.2016 19:30

M68i61c47h53a50l 90J89u88r46s20a 7747934308663

Takze predpokladam, ze spouste firemnich aut s firemnim benzinem v nadrzi nahle "zahadne" stoupne najezd kilometru...:-/

+3/−1
25.7.2016 19:25

V61á98c53l48a76v 27K34a52f38t26a52n 7425259333586

Většina firemních aut má sledování polohy.

0/0
26.7.2016 8:20

J80i12ř30í 14T95e53p15r 4977690615965

Co je to ta PODPOROVANÁ "Sdílená ekonomika"?

Není to náhodou hóóóódně podobné se zakazovaným ŠVARC SYSTÉMEM ?

0/−6
25.7.2016 19:19

P25a71v94e28l 42T49r88u83k44s63a 3473707912663

Pravdepodobne netusite, co je svarcystem. Pokud si firma, jejiz hlavni cinnosti je prodej zbozi najme na ZL nekoho na rozvoz zbozi, uklid, programovani...tak to zadny svarcsystem neni.

+1/0
25.7.2016 19:58

J87i26ř33í 31T11e17p74r 4667390655175

Přečtěte si celou diskuzi, k čemu se to "občasné rozvezení" zvrtává

0/0
25.7.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.