Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pruh zavřený, stavbaři nikde. Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

Snad každý řidič to zažil. Čeká v úmorné koloně, ale v sousedním uzavřeném pruhu se příliš nepracuje. A nejpozději za soumraku zmizí dělníci úplně. Klíčové tahy jsou přitom letos v létě nejrozkopanější za poslední roky. Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e13t12r 10V35o24p29i48č86k89a 5822957947886

ctvrt století po revoluci ale porad jsme bananova republika Rv

0/0
18.8.2016 13:19

J46o35s86e98f 21D86l22a23b18a28c 6374567703517

Skanska si stěžuje na problém osvětlení,místa,techniky,na radu si mohou dojet asi 50 km před Mnichov na A9,tam jim to bezvadně funguje již několik týdnů,pracuje se v noci i brzy po ránu

0/0
18.8.2016 12:27

R26i20c88h79a33r58d 98K68n62e81s32c41h11k 2967892415910

Kdo je sakra odpovědný za opravy silnic? Konkrétně v Praze je to peklo. Mraky uzavřeného a rozkopaného, ale když jedu kolem, (kdykoli ve všední den), tak nevidím v 90% nikoho pracovat a ve zbývajících 10% tak maximálně 3 frajery s trakařem a lopatou. (Těžké stroje zůstávají zaparkované opodál)

0/0
18.8.2016 0:17

J83a57k62u17b 25M47r36á98č29e30k 9326889931802

Vídeň, noc z neděle na pondělí, 3:00.

20 strojů, 40 lidí, světla jak na finále ligy mistrů!!!

ČR skoro nic. Notabene Itálie, tam se ale skoro nedělalo ani dopoledne :-P

Jinak výpočet "přes palec" - 9000 hodin??? Počítejme 8 hodin / noc. Tj, 1125 odpracovaných nocí. Děleno 90 (počet nocí březen - květen) = 12,5 pracovníka každou noc v CELÉ ČR!!! každá dálnice má svého pracovníka R^

No co bysme ještě chtěli ;-D

+4/0
28.7.2016 17:04

M96a67r57t96i69n 79R92u25z71i39c47k65a 1342268886557

A to je hlidac, aby se toho moc neukradlo...

+3/0
28.7.2016 17:50

M21a26r27e85k 45J72a23n88e18č93k51a 1537336393781

V ČR se rozmáhá další nešvar stavebních firem. Aspoň několik měsíců (znám i případ kdy to bylo skoro rok) si "zakuželují" silnice a omezí rychlost, čímž výrazně omezí provoz, ale celou dobu tam nikdo nic nedělá, prej ať si řidiči nejdříve zvyknou na omezení ;-D Pak po několika dlouhých měsících tam teprve vidíte nějaký stroj a pár týpků, co tam kolem postávají a to samozřejmě pouze od 8h do 15 hod. max. a tak i drobné opravy dělají v rekordně dlouhých časech. Už jsem na cedule typu "musíme to opravit" silně alergický, protože většinou to znamená cvičné omezení provozu s extrémně dlouhou dobou uskutečnění opravy. Za tohle by takovou firmu, každý velmi rychle hnal, ale na státním se to holt poflakuje za těžké peníze (zakázka je doma, prachy od státu jsou jisté a není kde spěchat) a ještě aby to dělalo v noci? Jsme se asi všichni zbláznili ne?

+3/0
28.7.2016 13:48
Foto

M46i72c87h50a43e43l 48D92o71s22t90a41l 8903771777805

Kamarád z UK říká,že tu máme stav silnic a dálnic na jedničku.Problém prý nastává v okamžiku kdy zařadíte dvojku.

+8/0
28.7.2016 12:59

M11i82c40h73a20e72l75a 94P60l93a43n18á 2613847503707

No tak být z UK, tak pomlčím. Dálnice výborné, ale po čem tam se jezdí na vsi, to tady nebylo ani za R-U. Pro neznalé: Úzké silničky, kde máte po pár stech metrech výklenek na dání přednosti protijedoucímu vozidlu. Plynulost dopravy strašná a když se potkají dva autobusy nebo stane drobná nehoda, tak je to konec cestování pro široké okolí na celý den.

+1/−1
28.7.2016 15:26

M47a10r67e28k 61J37a47n22e77č76k34a 1247336813811

To tam ale nesmíte jezdit s přerostlým kombíkem nebo SUV :-)

0/0
28.7.2016 15:38
Foto

M96i40c25h70a51e50l 98D14o36s98t22a55l 8813481157845

Pravdou je,že v UK jsou některé okresky uzounké a hlavně ve Skotsku ale dálnice už jsou ve většině se 3pruhy protože zjistili,že při nárůstu dopravy je nutné pro zlepšení průjezdnosti.ale i ve střední Anglii je spousta silnic 1.třídy se dvěmi pruhy pro jeden směr.Nejvíce mě překvapilo, že až na jednu míli jedné dvouproudovky není nikde v celém UK neviděl značku zákaz předjíždění nákladním autům.

0/0
28.7.2016 19:58

V20e36s49e69l52ý 76P20e61t49r 2552912615420

JJ jsem proaby se dělalo pořád a v bylo včas hotovo ale neslo by to všude třeba úřad delat takle na stavbe nemame ani silnici mezi vesnicema,protože by se delalo jen po-st. A třeba registr vozidel proc tam nedelaji přesčas pokud nestihaji a jsou tam fronty?. Ale nejsou vidět že a dělník na stavbě ano no smula. Bohužel jich neni moc a tak je těžko donutite dělat noční za ty penize.A radeji půjdou někam jinam.

0/0
28.7.2016 11:44

J95i50ř79í 37S22c61h20m30i69d79t 5290963114625

Tak s tím se setkávám denně, snížená rychlost, práce na cestě atd. a nikde nikdo, maximálně stojí na krajnici odstavený bagr, ale pro cestaře je už neskonalé těžké, ty značky po práci alespoň položit a pak zase postavit a celou noc nebo víkend se tam zbytečně auta plouží 30km/hRv a to je vidět, že tam dělají třeba svodidla nebo protihlukovku:-/

+1/0
28.7.2016 11:20

B91l61a24h90o39m38í70r 48S14k96o41u21p53ý 1630145188117

...a stavbaři nikde.

Stejná situace už dvacet let, a kolik se za tu dobu vystřídalo ministrů dopravy a ředitelů ŘSD (ti se zlatými padáky)...

V roce 1997 jsme jezdili často na dálnici z Brna do Prahy. V místě opravy jednoho z mostů byla doprava svedena do protisměru, samozřejmě s příslušným omezením rychlosti. V tom opravovaném úseku byla 4 měsíce stejná hromada písku a v ní zaražená stejná lopata; nikdo se jí (ani hromady, ani lopaty) nedotkl.

V roce 2013 jsme v rámci zájezdu projížděli autobusem velkou částí Turecka (Antálie - Pamukkale a zpět), brzo ráno tam a večer zpět. V místě, kde se rozšiřovala dálnice, se již v 5 hodin ráno pracovalo, a když jsme se kolem stejného úseku večer, už za tmy (!!) vraceli, tak se tam pod reflektory pracovalo stále.

Třeba by se mohl ministr Ťok poučit, jak vypadá organizace stavby v Turecku.

A místo kdysi hanlivého výrazu "turecké hospodaření" by se spíše hodilo aktuálně pravdivější "české hospodaření" jako synonymum "ke zblití".

A kdyby se u nás alespoň - když už to musí být takhle pomalu - opravovaly dálnice a silnice alespoň kvalitně, ale u nás platí: pomalu a velice nekvalitně.

Ale s tím neudělá ani Ťok ani ťuk....

Kdykoliv jsou v TV filmy a dokumenty ze všech částí světa, vesměs jsou vidět silnice kvalitní, nezaplátované (asi to "zaflusání" asfaltem a zasypání drtí je česká speciální technologie), a to platí ve všech klimatických pásmech: od Aljašky a Grónska, Norska až po sever Afriky, jihovýchodní Asii.

Ovšem podle našich silničářů jsou asi nejhorší klimatické podmínky (na světě!) na území ČR.

+3/0
28.7.2016 10:33

L94á16ď52a 92M13a70l74ý 5547366525745

Nic proti, ale Turcí tahali od 5 do 10 a pak zase až na noc.

0/0
29.7.2016 5:55

J88i65ř69í 50J55u74r57á68š87e40k 8117315140347

Právě jsem se díval na zde uvedenou mapu omezení. Vždyť tam toho spousta chybí. D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí a u Olomouce, mega omezení. Potom před Olomoucí D46. Taky katastrofální. Sežeňte si aktuální a kompletní, to potom bude pohled.

0/0
28.7.2016 10:23

J12o75s39e79f 50B65é65r 1641707279128

Taky Most - Chomutov. Silnici rozvrtali, mašiny zmizely, omezení zůstalo.

0/0
28.7.2016 10:25

J94i20ř98í 58S53c26h84m12i28d73t 5240413714695

a při tom by se stačilo podívat na TomTom;-D;-)

0/0
28.7.2016 11:22

R97o88b56e49r23t 63G15o30r88c 6772683983

Když vás to tak strašně trápí tak nepište komentáře a mazejte po nocích na brigádu a bude to hned ;-)

+1/−1
28.7.2016 10:23

B24l55a12h18o33m10í98r 33S53k78o46u68p38ý 1860835468117

A vy v noci pomáháte=brigádničíte na jakém opravovaném úseku silnice, že bychom se dozvěděli, kde to díky vám "odsejpá"?

+1/−2
28.7.2016 10:36
Foto

B16r37o61n97i18s79l67a76v 18G30a13b47r89y88š 2202799831

Treba nejezdi autem. Ja taky nejezdim autem a nestezuju si na stav silnic a na kolony. :-) A jsem mozna spokojenejsi nez Vy.

+2/−1
28.7.2016 12:49

R26o69b56e25r64t 90G40o71r46c 6532193193

Já si tady nestěžuju ani na jeden opravovaný úsek, tak proč bych někde brigádničil??? Ale tady je fůra lidí co řvou že je třeba pátek 16:20 a na stavbě ani noha, však taky proč by tam ta noha byla v tu dobu? Vy si myslíte že ty lidi nemaj svoje volnočasový aktivity? že nemaj třeba rodiny nebo jiný zájmy? Když už jedete kolem tak radši koukejte na cestu a frčte a zbytečně nezkoumejte jestli někdo někde pracuje protože díky tomu č-úmění zdržujete a ohrožujete ostatní.

0/0
29.7.2016 6:19

P79e83t76r 30J82a86r71o41š 2474261465317

Vite jak se rika - vzdyt ja tady vubec nemusim bejt. Pravdou je, ze pokud to nekoho nebavi, tak se na to ma fakt radsi vy...

0/0
28.7.2016 11:04

J50o56s91e77f 29B15é88r 1571587589128

To nemůže být pravda! Ministerstvo dopravy si rozdalo hodně peněz za vynikající práci!

+2/0
28.7.2016 10:21

V67e76n54d89u71l69a 66F45a43i23f66e97r49o29v69á 4698151323189

Celkově je to v CR s dalnicemi hrozná bída. Je opruz, ze nejsou dalnicemi propojena všechna krajská města.

0/0
28.7.2016 10:17

J52i78ř52í 19J93u24r44á48š92e26k 8487305610317

Ťoku, loni D1 katastrofa. Člověk si dá rezervu 2 hodiny na cestu z Ostravy do Prahy a málem mu uletí letadlo. Letos opět katastrofa. Mezi Prahou a Olomoucí min. 7 omezení provozu. Co kdybys místo debilních keců zařídil zrušení dálniček na celé D1? Vždyť to není žádná rychlostní komunikace ale zpomalovací.

Jenže ono to funguje tak, že čím více staveb najednou, tím více úplatků do vlastních a stranických kapes. A samosebou se na stavbách musí co nejvíce vydělat.

+5/0
28.7.2016 9:57

J35a73n 62K15o42č80v69a76r58a 4112865377881

Nejden jen o práci v noci. Stačilo by zavírat pouze úseky, kde se pracuje / je rozkopáno. Např. na D4 se sjíždí do jednoho pruhu na úseku dlouhém 5 km a na celém úseku je velmi často vidět jediný nepouživaný stroj - ve dne v pracovní dobu - nic víc, žádný člověk!

1. Proč je zavřený úsek 5 km a pracuje se pouze na krátkém úseku?

2. Proč se nepracuje celý den mimo noci?

O tom jak to funguje na západ od nás škoda mluvit. :-(

+5/0
28.7.2016 9:56

J92i37ř10í 44J29u51r35á50š59e87k 8337455950577

Protože to mají všichni na háku. Vedení ŘSD a ministerstvu je to fuk. Nikdo jim nedává za uši, tak co by řešili? Přeci si nebudou komplikovat život.

NEJJEDNODUŠŠÍ JE DÁT NA SILNICI CEDULI "MUSÍME TO OPRAVIT" A "DEKUJEME"

+3/0
28.7.2016 9:59

B35l28a51h27o73m46í46r 28S93k95o16u10p89ý 1360825128937

Už kdysi jsem jsem navrhoval, aby k dopravní značce A07a "Nerovnost silnice" (dříve s úžasnou formulací "Příčná stružka nebo hrbol") byla vytvořena dodatková tabulka "Platí na celém území ČR".

Tyto značky by se usadily na hraničních příjezdech do ČR (aby zahraniční řidiči věděli, co je - po čtvrtstoletí budování tržního kapitalizmu - ve "vyspělé" ČR čeká), a všude jinde už by nebyly třeba (kolik set či tisíců by se jich asi ušetřilo?).

Domácím řidičům je stav našich silnic důvěrně znám.

0/0
28.7.2016 10:46

T18o17m85á54š 54V64e25j13m10e19l94k84a 8248732809

Je úsměvné, že se o nočních pracích píše až teď, když v zahraničí to funguje již několik let. Nenažrané (hlavně ty zahraniční) stavební firmy si tady dělají co chtějí, protože jim to naše zákony a neschopné ŘSD dovolí. Systém nekoordinovaného rozkopání silnic a dálnic je smutný obraz neschopnosti ŘSD cokoliv řídit a koordinovat. Já vím, že se silnice a dálnice musí opravovat, ale proč se to všechno dělá v jednu chvíli a na tazích, které jsou o prázdninách více vytížené než mimo prázdniny prostě nechápu. Proč nemohli opravovat I/38 před sezónou a stejně tak D52?! Prostě dementi! No bohužel jinak to u nás nebude...

+5/0
28.7.2016 9:53

P84a21v50e40l 58D68o62m51i56n19i16k 8488225513458

Poslední dvě věty by se mohly tesat.

0/0
28.7.2016 10:06

P23a76v84e39l 36D87o70m80i72n86i11k 8708455363328

Mám plíživý dojem, že problém vzniká tím, že nenažrané stavební firmy si naberou co nejvíc zakázek i s vědomím, že je kapacitně (ani lidmi, ani mechanizací) nemohou zajistit - proto také ty neskutečně dlouhé termíny. Tohle je hrozný stát.

+7/0
28.7.2016 9:46

J18a81r41o28s91l50a70v 61H62e59j47n32a 4137971559

"protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat"

.

Lumpové!

0/0
28.7.2016 9:45
Foto

D19a63n87i67e59l 70V46a88l51e69n96t50a 4698665718

A jak chcete jednostranně zasahovat do uzavřené smlouvy? Nejsme v Arábii.

0/0
28.7.2016 9:49

J67i90ř15í 30J86u96r66á79š33e52k 8727165330757

Tak alespoň zpětně vyhodit úředníky, co ty smlouvy vyřizovali. Nemají na svých místech co dělat.

+2/0
28.7.2016 10:01

J76i50ř47í 77S74c40h91m17i57d67t 5710473444525

ještě bych jim dal k úhradě vzniklé škody z jejich špatného rozhodnutí, to by možná pomohlo i provětrat ty nekompetentní a úplatné úředníky;-)

0/0
28.7.2016 11:26

M76i32l53o29s90l95a87v 79K40n96o77p 9684216953183

Nedaleko od mého bydliště předělávají koleje na nádraží. Zadavatelem jsou ČD, prováděcích firem je tam více, nevím, kdo je generálním partnerem. Ale ve smlouvě je přesný termín dohotovení a předání stavby, jinak následují obří sankce. A firmy se snaží, práce v neděli není problém, práce na dvě směny samozřejmostí. Proč to jde tady a silničních staveb nikoliv?

0/0
28.7.2016 12:48

J44i16ř96í 39E64r74b92e55n 1123914916407

Pššt, nesmíte mluvit o tom, že se stavby na železnici daří rychle - ono to totiž spadá pod stejného Ťoka a to by mnozí diskutéři nestrávili ;-)

Mám stejnou zkušenost při rekonstrukci trati Stará Paka - Turnov. Práce dodavatelů Po-Ne 7-19 h, volno si dali akorát o státním svátku...

0/0
28.7.2016 16:28

V74l83a57d61a 24S58i32m36o55n30i29k 3859413793885

Samozřejmě vzájemnou dohodou obou stran ... v případě nedohody status " on hold" ( což v praxi znamená, že už si neškrntou ani za korunu jako subdodavatel) , případně zpřísněný režim kvality, požadavky na změny apod . Vy jste nikdy nežil v reálném světě skutečně konkurenčního průmyslu ? To není Arábie, to je konkurence. Všechno jde - legálně.

0/0
28.7.2016 20:20

P70e16t79r 96N71o79v20ý 9491333658

Nedávno tu byl jeden článek. Video je také zajímavé. Možná by se pan ministr a stavební firmy mohly inspirovat.

http://ekonomika.idnes.cz/v-holandsku-postavili-podjezd-pod-dalnici-behem-weekendu-pe5-/ekonomika.aspx?c=A160610_152000_ekonomika_rts

0/0
28.7.2016 9:40
Foto

R50o14m87a11n 39I97v27i98č13i56č 8143565480250

Jenze takovou smlouvu tady nikdo neudela. Takova akce vyjde podstatne draz nez "normalni oprava". A takhle tady nikdo zakazku nezada.

0/0
28.7.2016 9:52

K53a62r73e80l 87N85o76v53o32t93n13y 2831945219940

Firmy by proste mely platit kazdy den za kazdy zavreny pruh, jako treba za zabor, a bylo by to vyresene...

0/0
28.7.2016 9:37

K67a94r72e18l 38R58y17s 9273489540909

A firma udělá co? Přeúčtuje poplatek s malou přirážku investorovi (což bude zprostředkovaně stát). Stát vezme peníze kde? Od daňových poplatníků... Takže já bych to radši tak nehrotil...

+1/0
28.7.2016 10:15

J31i68ř42í 75H41o66d59a41n 6804277273460

A nejlepší je když se rozkopou i objizdne trasy

+3/0
28.7.2016 9:37

T67o44m78á72š 60H64u17d35e23č31e87k 3183883189823

Fascinuje mě, jak pohodlné nicnedělání Skansky obhajuje bývalý zaměstnanec Skansky na postu ministra, který má zcela jistě značný vliv na přidělení zakázky. A voliči mu to žerou. Není to k popukání?

+6/0
28.7.2016 9:34

J39i86ř94í 54E55r42b43e94n 1553844896277

Četl jste ten článek vůbec? Kde v něm Ťok obhajuje nicnedělání Skansky? 8-o

0/0
28.7.2016 16:26

Z70d26e45n78ě24k 49H77r36u49b92ý 5785438661836

Hlavní důvod, proč na stavbách nejsou vidět lidi je ten, že nejsou lidi. Natož aby se dělalo v noci. Ve stavebnictví je nadbytek zakázek a stavební firmy to pak řeší tak, že prostě dělají všude trochu a celkově pomalu. Platí to od nejmenších firem až po ty velké.

+6/0
28.7.2016 9:31
Foto

R46o64m17a46n 53I67v52i57č76i11č 8923325710890

Ono na delani 24h/7d by bylo potreba 4x tolik lidi nez ted. A na to tady personalne nema zadna firma

+2/0
28.7.2016 9:54

M35i11l83o27s75l73a88v 63P95o85h18u93n48e40k 1550894929261

Je to katastrofa, mám za to, že množství uzávěrek, omezení a pomalé opravy, jeno navyšují počet dopravních nehod. Stres nakázeň a hlavně nehody kamionů jenom násobí nespkojenost uživatelů dálnic, za které zaplatí silniční daň a známku. Proč váhá pan Ťok se zákazem předjížení kamionů. Ono ve výsledku si kamion vůbec nepolepší a jenom omezuje a zpomaluje provoz.8-o8-o

+2/0
28.7.2016 9:30

H20o88n57z95a 39K47r47e45n59s27t68e68t77t30e27r 1153469249

TO nemyslíte vážně, že ne? Celý levý pruh D1 by byl jen kamionový řetez za tatrou, nebo někým pomalým.....

0/0
28.7.2016 11:56

M91a94r26t89i19n 57R10a21y59m45a72n 4142278303218

Stačilo by zavést pro začátek víkendové práce. Proč v neděli je uzavřen celý pruh na D4 a stojí se tam kolony, když jednak tam nikde ani noha a druhak kopou pouze odstavný pruh a veškerá hlína stroje a vše kolem je dokonce pouze v odstavném pruhu a oni nechají zavřený přes celý víkend i ten pravý? To není nikdo schopný kdo by je dokopal aby v pátek odpoledne posunuli kužely o 3m vpravo, o víkend se jezdilo 2 pruhama 80 a v pondělí dopoledne až přijdou zpátky je posunuly zpátky a uzavřeli ten pravý? fakt jsem měl na druhé takové uzavírce 100 chutí přejet mezi kužely a projet to pravým pruhem. Žádný problém by to nebyl.

+3/0
28.7.2016 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.