Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pruh zavřený, stavbaři nikde. Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

Snad každý řidič to zažil. Čeká v úmorné koloně, ale v sousedním uzavřeném pruhu se příliš nepracuje. A nejpozději za soumraku zmizí dělníci úplně. Klíčové tahy jsou přitom letos v létě nejrozkopanější za poslední roky. Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby se standardem staly noční opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e57t74r 68V98o66p54i68č63k21a 5402667967156

ctvrt století po revoluci ale porad jsme bananova republika Rv

0/0
18.8.2016 13:19

J38o29s84e79f 67D93l98a86b17a97c 6524797233527

Skanska si stěžuje na problém osvětlení,místa,techniky,na radu si mohou dojet asi 50 km před Mnichov na A9,tam jim to bezvadně funguje již několik týdnů,pracuje se v noci i brzy po ránu

0/0
18.8.2016 12:27

R94i27c27h72a64r10d 22K90n95e50s48c81h50k 2397102395700

Kdo je sakra odpovědný za opravy silnic? Konkrétně v Praze je to peklo. Mraky uzavřeného a rozkopaného, ale když jedu kolem, (kdykoli ve všední den), tak nevidím v 90% nikoho pracovat a ve zbývajících 10% tak maximálně 3 frajery s trakařem a lopatou. (Těžké stroje zůstávají zaparkované opodál)

0/0
18.8.2016 0:17

J27a54k74u61b 93M86r20á71č58e73k 9586499751262

Vídeň, noc z neděle na pondělí, 3:00.

20 strojů, 40 lidí, světla jak na finále ligy mistrů!!!

ČR skoro nic. Notabene Itálie, tam se ale skoro nedělalo ani dopoledne :-P

Jinak výpočet "přes palec" - 9000 hodin??? Počítejme 8 hodin / noc. Tj, 1125 odpracovaných nocí. Děleno 90 (počet nocí březen - květen) = 12,5 pracovníka každou noc v CELÉ ČR!!! každá dálnice má svého pracovníka R^

No co bysme ještě chtěli ;-D

+4/0
28.7.2016 17:04

M29a52r11t73i46n 93R66u12z96i91c46k32a 1432418846527

A to je hlidac, aby se toho moc neukradlo...

+3/0
28.7.2016 17:50

M68a85r77e36k 34J34a48n90e11č40k17a 1117156353631

V ČR se rozmáhá další nešvar stavebních firem. Aspoň několik měsíců (znám i případ kdy to bylo skoro rok) si "zakuželují" silnice a omezí rychlost, čímž výrazně omezí provoz, ale celou dobu tam nikdo nic nedělá, prej ať si řidiči nejdříve zvyknou na omezení ;-D Pak po několika dlouhých měsících tam teprve vidíte nějaký stroj a pár týpků, co tam kolem postávají a to samozřejmě pouze od 8h do 15 hod. max. a tak i drobné opravy dělají v rekordně dlouhých časech. Už jsem na cedule typu "musíme to opravit" silně alergický, protože většinou to znamená cvičné omezení provozu s extrémně dlouhou dobou uskutečnění opravy. Za tohle by takovou firmu, každý velmi rychle hnal, ale na státním se to holt poflakuje za těžké peníze (zakázka je doma, prachy od státu jsou jisté a není kde spěchat) a ještě aby to dělalo v noci? Jsme se asi všichni zbláznili ne?

+3/0
28.7.2016 13:48
Foto

M51i30c34h28a39e49l 65D63o44s14t25a56l 8813241707525

Kamarád z UK říká,že tu máme stav silnic a dálnic na jedničku.Problém prý nastává v okamžiku kdy zařadíte dvojku.

+8/0
28.7.2016 12:59

M77i86c15h14a71e70l49a 91P93l14a19n72á 2153857653957

No tak být z UK, tak pomlčím. Dálnice výborné, ale po čem tam se jezdí na vsi, to tady nebylo ani za R-U. Pro neznalé: Úzké silničky, kde máte po pár stech metrech výklenek na dání přednosti protijedoucímu vozidlu. Plynulost dopravy strašná a když se potkají dva autobusy nebo stane drobná nehoda, tak je to konec cestování pro široké okolí na celý den.

+1/−1
28.7.2016 15:26

M70a38r94e12k 19J23a54n13e13č32k42a 1327196763651

To tam ale nesmíte jezdit s přerostlým kombíkem nebo SUV :-)

0/0
28.7.2016 15:38
Foto

M76i39c86h38a23e10l 30D91o79s79t42a33l 8353391927575

Pravdou je,že v UK jsou některé okresky uzounké a hlavně ve Skotsku ale dálnice už jsou ve většině se 3pruhy protože zjistili,že při nárůstu dopravy je nutné pro zlepšení průjezdnosti.ale i ve střední Anglii je spousta silnic 1.třídy se dvěmi pruhy pro jeden směr.Nejvíce mě překvapilo, že až na jednu míli jedné dvouproudovky není nikde v celém UK neviděl značku zákaz předjíždění nákladním autům.

0/0
28.7.2016 19:58

V58e47s29e85l53ý 28P67e42t63r 2412122115480

JJ jsem proaby se dělalo pořád a v bylo včas hotovo ale neslo by to všude třeba úřad delat takle na stavbe nemame ani silnici mezi vesnicema,protože by se delalo jen po-st. A třeba registr vozidel proc tam nedelaji přesčas pokud nestihaji a jsou tam fronty?. Ale nejsou vidět že a dělník na stavbě ano no smula. Bohužel jich neni moc a tak je těžko donutite dělat noční za ty penize.A radeji půjdou někam jinam.

0/0
28.7.2016 11:44

J26i82ř26í 47S42c42h27m57i51d95t 5500463254325

Tak s tím se setkávám denně, snížená rychlost, práce na cestě atd. a nikde nikdo, maximálně stojí na krajnici odstavený bagr, ale pro cestaře je už neskonalé těžké, ty značky po práci alespoň položit a pak zase postavit a celou noc nebo víkend se tam zbytečně auta plouží 30km/hRv a to je vidět, že tam dělají třeba svodidla nebo protihlukovku:-/

+1/0
28.7.2016 11:20

B76l88a29h72o20m73í83r 83S88k90o22u57p71ý 1540735818967

...a stavbaři nikde.

Stejná situace už dvacet let, a kolik se za tu dobu vystřídalo ministrů dopravy a ředitelů ŘSD (ti se zlatými padáky)...

V roce 1997 jsme jezdili často na dálnici z Brna do Prahy. V místě opravy jednoho z mostů byla doprava svedena do protisměru, samozřejmě s příslušným omezením rychlosti. V tom opravovaném úseku byla 4 měsíce stejná hromada písku a v ní zaražená stejná lopata; nikdo se jí (ani hromady, ani lopaty) nedotkl.

V roce 2013 jsme v rámci zájezdu projížděli autobusem velkou částí Turecka (Antálie - Pamukkale a zpět), brzo ráno tam a večer zpět. V místě, kde se rozšiřovala dálnice, se již v 5 hodin ráno pracovalo, a když jsme se kolem stejného úseku večer, už za tmy (!!) vraceli, tak se tam pod reflektory pracovalo stále.

Třeba by se mohl ministr Ťok poučit, jak vypadá organizace stavby v Turecku.

A místo kdysi hanlivého výrazu "turecké hospodaření" by se spíše hodilo aktuálně pravdivější "české hospodaření" jako synonymum "ke zblití".

A kdyby se u nás alespoň - když už to musí být takhle pomalu - opravovaly dálnice a silnice alespoň kvalitně, ale u nás platí: pomalu a velice nekvalitně.

Ale s tím neudělá ani Ťok ani ťuk....

Kdykoliv jsou v TV filmy a dokumenty ze všech částí světa, vesměs jsou vidět silnice kvalitní, nezaplátované (asi to "zaflusání" asfaltem a zasypání drtí je česká speciální technologie), a to platí ve všech klimatických pásmech: od Aljašky a Grónska, Norska až po sever Afriky, jihovýchodní Asii.

Ovšem podle našich silničářů jsou asi nejhorší klimatické podmínky (na světě!) na území ČR.

+3/0
28.7.2016 10:33

L29á52ď51a 63M58a17l87ý 5967596405105

Nic proti, ale Turcí tahali od 5 do 10 a pak zase až na noc.

0/0
29.7.2016 5:55

J95i32ř44í 17J13u45r64á74š22e38k 8897745530417

Právě jsem se díval na zde uvedenou mapu omezení. Vždyť tam toho spousta chybí. D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí a u Olomouce, mega omezení. Potom před Olomoucí D46. Taky katastrofální. Sežeňte si aktuální a kompletní, to potom bude pohled.

0/0
28.7.2016 10:23

J92o34s34e83f 69B72é82r 1691977319928

Taky Most - Chomutov. Silnici rozvrtali, mašiny zmizely, omezení zůstalo.

0/0
28.7.2016 10:25

J73i67ř27í 81S41c75h59m43i82d87t 5660563154545

a při tom by se stačilo podívat na TomTom;-D;-)

0/0
28.7.2016 11:22

R36o88b98e68r67t 38G76o96r31c 6652813623

Když vás to tak strašně trápí tak nepište komentáře a mazejte po nocích na brigádu a bude to hned ;-)

+1/−1
28.7.2016 10:23

B22l88a66h27o35m34í23r 23S39k76o46u92p79ý 1620405418697

A vy v noci pomáháte=brigádničíte na jakém opravovaném úseku silnice, že bychom se dozvěděli, kde to díky vám "odsejpá"?

+1/−2
28.7.2016 10:36
Foto

B53r36o77n29i39s43l83a82v 10G39a92b25r75y46š 2612989781

Treba nejezdi autem. Ja taky nejezdim autem a nestezuju si na stav silnic a na kolony. :-) A jsem mozna spokojenejsi nez Vy.

+2/−1
28.7.2016 12:49

R62o69b75e64r61t 42G43o90r24c 6582513163

Já si tady nestěžuju ani na jeden opravovaný úsek, tak proč bych někde brigádničil??? Ale tady je fůra lidí co řvou že je třeba pátek 16:20 a na stavbě ani noha, však taky proč by tam ta noha byla v tu dobu? Vy si myslíte že ty lidi nemaj svoje volnočasový aktivity? že nemaj třeba rodiny nebo jiný zájmy? Když už jedete kolem tak radši koukejte na cestu a frčte a zbytečně nezkoumejte jestli někdo někde pracuje protože díky tomu č-úmění zdržujete a ohrožujete ostatní.

0/0
29.7.2016 6:19

P87e15t96r 45J36a76r39o13š 2424821555827

Vite jak se rika - vzdyt ja tady vubec nemusim bejt. Pravdou je, ze pokud to nekoho nebavi, tak se na to ma fakt radsi vy...

0/0
28.7.2016 11:04

J43o35s93e29f 96B62é39r 1841927119988

To nemůže být pravda! Ministerstvo dopravy si rozdalo hodně peněz za vynikající práci!

+2/0
28.7.2016 10:21

V69e65n14d91u92l44a 37F24a84i41f76e21r34o94v79á 4488691313949

Celkově je to v CR s dalnicemi hrozná bída. Je opruz, ze nejsou dalnicemi propojena všechna krajská města.

0/0
28.7.2016 10:17

J45i79ř24í 91J31u36r47á23š93e61k 8287655220867

Ťoku, loni D1 katastrofa. Člověk si dá rezervu 2 hodiny na cestu z Ostravy do Prahy a málem mu uletí letadlo. Letos opět katastrofa. Mezi Prahou a Olomoucí min. 7 omezení provozu. Co kdybys místo debilních keců zařídil zrušení dálniček na celé D1? Vždyť to není žádná rychlostní komunikace ale zpomalovací.

Jenže ono to funguje tak, že čím více staveb najednou, tím více úplatků do vlastních a stranických kapes. A samosebou se na stavbách musí co nejvíce vydělat.

+5/0
28.7.2016 9:57

J15a37n 78K32o84č45v68a15r67a 4692505667231

Nejden jen o práci v noci. Stačilo by zavírat pouze úseky, kde se pracuje / je rozkopáno. Např. na D4 se sjíždí do jednoho pruhu na úseku dlouhém 5 km a na celém úseku je velmi často vidět jediný nepouživaný stroj - ve dne v pracovní dobu - nic víc, žádný člověk!

1. Proč je zavřený úsek 5 km a pracuje se pouze na krátkém úseku?

2. Proč se nepracuje celý den mimo noci?

O tom jak to funguje na západ od nás škoda mluvit. :-(

+5/0
28.7.2016 9:56

J68i33ř26í 23J69u63r96á65š29e54k 8727825650557

Protože to mají všichni na háku. Vedení ŘSD a ministerstvu je to fuk. Nikdo jim nedává za uši, tak co by řešili? Přeci si nebudou komplikovat život.

NEJJEDNODUŠŠÍ JE DÁT NA SILNICI CEDULI "MUSÍME TO OPRAVIT" A "DEKUJEME"

+3/0
28.7.2016 9:59

B30l43a62h65o74m63í34r 28S67k10o26u84p84ý 1360395228547

Už kdysi jsem jsem navrhoval, aby k dopravní značce A07a "Nerovnost silnice" (dříve s úžasnou formulací "Příčná stružka nebo hrbol") byla vytvořena dodatková tabulka "Platí na celém území ČR".

Tyto značky by se usadily na hraničních příjezdech do ČR (aby zahraniční řidiči věděli, co je - po čtvrtstoletí budování tržního kapitalizmu - ve "vyspělé" ČR čeká), a všude jinde už by nebyly třeba (kolik set či tisíců by se jich asi ušetřilo?).

Domácím řidičům je stav našich silnic důvěrně znám.

0/0
28.7.2016 10:46

T50o63m23á77š 88V76e47j57m12e25l30k85a 8818162489

Je úsměvné, že se o nočních pracích píše až teď, když v zahraničí to funguje již několik let. Nenažrané (hlavně ty zahraniční) stavební firmy si tady dělají co chtějí, protože jim to naše zákony a neschopné ŘSD dovolí. Systém nekoordinovaného rozkopání silnic a dálnic je smutný obraz neschopnosti ŘSD cokoliv řídit a koordinovat. Já vím, že se silnice a dálnice musí opravovat, ale proč se to všechno dělá v jednu chvíli a na tazích, které jsou o prázdninách více vytížené než mimo prázdniny prostě nechápu. Proč nemohli opravovat I/38 před sezónou a stejně tak D52?! Prostě dementi! No bohužel jinak to u nás nebude...

+5/0
28.7.2016 9:53

P28a89v48e71l 15D13o75m12i87n50i65k 8268955843778

Poslední dvě věty by se mohly tesat.

0/0
28.7.2016 10:06

P70a35v17e10l 31D28o52m76i40n65i24k 8188725483148

Mám plíživý dojem, že problém vzniká tím, že nenažrané stavební firmy si naberou co nejvíc zakázek i s vědomím, že je kapacitně (ani lidmi, ani mechanizací) nemohou zajistit - proto také ty neskutečně dlouhé termíny. Tohle je hrozný stát.

+7/0
28.7.2016 9:46

J42a85r93o77s65l94a86v 67H16e50j74n61a 4347371339

"protože se podepsaly smlouvy, do kterých už se nedá zasahovat"

.

Lumpové!

0/0
28.7.2016 9:45
Foto

D60a50n72i34e54l 93V77a80l84e29n75t23a 4178155898

A jak chcete jednostranně zasahovat do uzavřené smlouvy? Nejsme v Arábii.

0/0
28.7.2016 9:49

J94i13ř63í 83J17u79r31á28š29e81k 8827675100597

Tak alespoň zpětně vyhodit úředníky, co ty smlouvy vyřizovali. Nemají na svých místech co dělat.

+2/0
28.7.2016 10:01

J55i66ř27í 48S17c15h72m45i47d93t 5190643144185

ještě bych jim dal k úhradě vzniklé škody z jejich špatného rozhodnutí, to by možná pomohlo i provětrat ty nekompetentní a úplatné úředníky;-)

0/0
28.7.2016 11:26

M88i81l78o61s26l55a71v 97K50n30o53p 9384326523513

Nedaleko od mého bydliště předělávají koleje na nádraží. Zadavatelem jsou ČD, prováděcích firem je tam více, nevím, kdo je generálním partnerem. Ale ve smlouvě je přesný termín dohotovení a předání stavby, jinak následují obří sankce. A firmy se snaží, práce v neděli není problém, práce na dvě směny samozřejmostí. Proč to jde tady a silničních staveb nikoliv?

0/0
28.7.2016 12:48

J70i36ř77í 31E38r62b58e73n 1103104276597

Pššt, nesmíte mluvit o tom, že se stavby na železnici daří rychle - ono to totiž spadá pod stejného Ťoka a to by mnozí diskutéři nestrávili ;-)

Mám stejnou zkušenost při rekonstrukci trati Stará Paka - Turnov. Práce dodavatelů Po-Ne 7-19 h, volno si dali akorát o státním svátku...

0/0
28.7.2016 16:28

V64l69a74d52a 74S23i69m40o10n13i15k 3839133833685

Samozřejmě vzájemnou dohodou obou stran ... v případě nedohody status " on hold" ( což v praxi znamená, že už si neškrntou ani za korunu jako subdodavatel) , případně zpřísněný režim kvality, požadavky na změny apod . Vy jste nikdy nežil v reálném světě skutečně konkurenčního průmyslu ? To není Arábie, to je konkurence. Všechno jde - legálně.

0/0
28.7.2016 20:20

P76e28t63r 75N50o91v95ý 9321813858

Nedávno tu byl jeden článek. Video je také zajímavé. Možná by se pan ministr a stavební firmy mohly inspirovat.

http://ekonomika.idnes.cz/v-holandsku-postavili-podjezd-pod-dalnici-behem-weekendu-pe5-/ekonomika.aspx?c=A160610_152000_ekonomika_rts

0/0
28.7.2016 9:40
Foto

R79o94m39a17n 78I60v97i94č16i37č 8753775770250

Jenze takovou smlouvu tady nikdo neudela. Takova akce vyjde podstatne draz nez "normalni oprava". A takhle tady nikdo zakazku nezada.

0/0
28.7.2016 9:52

K61a22r50e66l 30N93o27v54o93t81n55y 2461335769660

Firmy by proste mely platit kazdy den za kazdy zavreny pruh, jako treba za zabor, a bylo by to vyresene...

0/0
28.7.2016 9:37

K91a65r91e42l 74R10y92s 9343539840189

A firma udělá co? Přeúčtuje poplatek s malou přirážku investorovi (což bude zprostředkovaně stát). Stát vezme peníze kde? Od daňových poplatníků... Takže já bych to radši tak nehrotil...

+1/0
28.7.2016 10:15

J76i40ř10í 49H84o60d87a78n 6544647603910

A nejlepší je když se rozkopou i objizdne trasy

+3/0
28.7.2016 9:37

T64o34m11á57š 61H42u37d31e38č47e90k 3823213859813

Fascinuje mě, jak pohodlné nicnedělání Skansky obhajuje bývalý zaměstnanec Skansky na postu ministra, který má zcela jistě značný vliv na přidělení zakázky. A voliči mu to žerou. Není to k popukání?

+6/0
28.7.2016 9:34

J22i57ř42í 75E19r19b76e62n 1803154606727

Četl jste ten článek vůbec? Kde v něm Ťok obhajuje nicnedělání Skansky? 8-o

0/0
28.7.2016 16:26

Z87d87e23n80ě40k 73H36r18u72b52ý 5405918261626

Hlavní důvod, proč na stavbách nejsou vidět lidi je ten, že nejsou lidi. Natož aby se dělalo v noci. Ve stavebnictví je nadbytek zakázek a stavební firmy to pak řeší tak, že prostě dělají všude trochu a celkově pomalu. Platí to od nejmenších firem až po ty velké.

+6/0
28.7.2016 9:31
Foto

R78o39m48a27n 38I98v78i10č66i96č 8323835820550

Ono na delani 24h/7d by bylo potreba 4x tolik lidi nez ted. A na to tady personalne nema zadna firma

+2/0
28.7.2016 9:54

M57i47l75o55s80l64a42v 49P33o19h52u47n58e73k 1240694269491

Je to katastrofa, mám za to, že množství uzávěrek, omezení a pomalé opravy, jeno navyšují počet dopravních nehod. Stres nakázeň a hlavně nehody kamionů jenom násobí nespkojenost uživatelů dálnic, za které zaplatí silniční daň a známku. Proč váhá pan Ťok se zákazem předjížení kamionů. Ono ve výsledku si kamion vůbec nepolepší a jenom omezuje a zpomaluje provoz.8-o8-o

+2/0
28.7.2016 9:30

H55o39n47z24a 63K76r61e92n87s30t26e57t55t90e79r 1593359759

TO nemyslíte vážně, že ne? Celý levý pruh D1 by byl jen kamionový řetez za tatrou, nebo někým pomalým.....

0/0
28.7.2016 11:56

M84a21r61t29i39n 15R39a74y90m49a15n 4852968793818

Stačilo by zavést pro začátek víkendové práce. Proč v neděli je uzavřen celý pruh na D4 a stojí se tam kolony, když jednak tam nikde ani noha a druhak kopou pouze odstavný pruh a veškerá hlína stroje a vše kolem je dokonce pouze v odstavném pruhu a oni nechají zavřený přes celý víkend i ten pravý? To není nikdo schopný kdo by je dokopal aby v pátek odpoledne posunuli kužely o 3m vpravo, o víkend se jezdilo 2 pruhama 80 a v pondělí dopoledne až přijdou zpátky je posunuly zpátky a uzavřeli ten pravý? fakt jsem měl na druhé takové uzavírce 100 chutí přejet mezi kužely a projet to pravým pruhem. Žádný problém by to nebyl.

+3/0
28.7.2016 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.