Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96u10k59á38š 43B42r95a60n72d44e17j72s 2303505571281

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0/0
2.8.2016 10:15

M90a57r98t39i57n 35K68u94b11í79k 9637239896353

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0/0
1.8.2016 17:39

M90a65r87t32i64n 48K31u25b80í38k 9707459316863

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
1.8.2016 17:36

D12a65v90i49d 68H17i33r96e73š 6932262706402

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0/0
30.7.2016 16:37

J63i36ř62í 77E82r70b47e53n 1513844976847

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0/0
30.7.2016 17:25

M19a95r75t75i69n 68K21u14b81í91k 9457889246543

Prý to mají konečně Poláci v plánu opravit, též se má na trati postavit nová zastávka v centru Glucholaz. Termín zatím nebyl zveřejněn.

0/0
1.8.2016 17:25

R81a11d92e90k 92J16a93n17a66t87a 9275606874742

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0/−4
29.7.2016 15:01

D82a43v60i80d 92P63e59c20a 1575304141356

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

+1/0
29.7.2016 15:21

R14a65d58e71k 90J73a63n37a87t45a 9595606904902

Kde například?

Aby přípoje navazovaly všude do úplně všech směrů, musí být výše zmíněná cílená snaha o rekonstrukci tratí trvat desítky let. Prostě jízdní doby po hranách toho grafu musí být soudělné s intervalem linek. Takové vlatsnosti naše železniční síť nemá.

Myslím, že ve Švýcarsku tohoto stavu dosáhnou v roce 2030. U nás mnohem později. Takže se zatím musí rozhodovat, ve kterém místě a směru to navazovat bude a ve kterém ne. Vybírá se ten směr, kde je poptávka silnější.

+1/0
29.7.2016 15:29

D90a11v38i87d 58P19e80c46a 1305484411646

Víte, popisujete to odborně a trpělivě a já Vám trpělivě odpovím, že rozdělení vlaků podle dotací z krajů je největší paskvil od dob CK France Jozefa. Totiž, na to to nemusím být specialista, abych pochopil, že lépe se lidem cestuje vlakem na dlouhém rameni (v minulosti Jihlava - Praha střed, H.Brod - Nymburk, Pardubice - Liberec), než dnes lokálkami 30 km tam a přestup za hodinu. Tam se sledují jen zájmy přerozdělovačů krajských a státních rozpočtů. Cestující je na posledním místě. Švýcarsko si prosím neberte do úst. To je pro nás s našimi EU poradci mana nebeská.

+2/0
29.7.2016 15:44

J95i59ř94í 71K53o72c85u67r11e37k 6585944955528

Že si příslušný kraj není schopný zkoordinovat dopravu je chyba daného kraje. Švýcaři nám ale ty schopné lidi neukradli, ani JMK je neukradl. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že Švýcarsko má úplně jiné geografické podmínky a lidé tam fungují jinak - tím pádem to v ČR nejde.

0/−1
29.7.2016 16:17

R96o59m85a47n 82J10e88s11c72h57k80e 9688715937545

Zkratku JMK neznám, vysvětlete. Kdo odpovídá, že mezi kraji není návazné spojení ? Kdo dopvídá, že z jízního řádu se ztrácí vlaky ?

Já si najdu v jízdním řádu SŽDC spoj a on pak nejede ?

Takhle se vyhání lidé z vlaků.

0/0
30.7.2016 7:41

J67i45ř19í 39E36r77b13e42n 1253914866737

Tipl bych si, že JMK = Jihomoravský kraj = objednavatel všech osobních a spěšných vlaků a autobusových linek.

Rychlíky objednává ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2016 17:29

R32o89m63a52n 42J90e15s22c30h59k82e 9648415747945

Pokud já vím, opravuje se už několik desítek let. Já pamatuji v letech 1996 - 99 Brno - Česká Třebová . Kus práce se udělalo i dříve. Například rekostrukce tunelů a odstranění 5 a 6 mezi Babicemi a Adamovem. To se dělalo ještě za komunistů v 70. a 80. letech.

0/0
31.7.2016 16:11

M85a46r90t83i10n 91K23u43b91í48k 9657699746923

Je zajímavé, že před pár lety byly přípoje skoro všude. kde asi udělali soudruzi ze SŽDC chybu?

0/0
1.8.2016 17:28

P26a70v54e95l 35M65o20r19a15v47e77c 3652819332178

Proč tedy na některých tratích vlaky ještě zpomalí? Anebo proč Pha-HavlBrod-Bo nebude zastavovat v Křižanově ale stejně se zpomalí?

Ani jedno do vaší teorie nezapadá.

0/0
29.7.2016 17:12

K61a54r96e60l 82Ř26e95h34á17č85e81k 9192560701132

Že by se třeba plánovala nějaká rekonstrukce určitých úseků, a proto je tam časová rezerva, aby nedocházelo ke zpoždění?

+1/0
30.7.2016 8:22

T76o31m40á28š 14K88l37í68m15a 4194837763413

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0/0
29.7.2016 13:32

K52a16r44e19l 89Ř35e39h93á67č19e90k 9762300461472

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

+1/0
30.7.2016 8:23

J19i53ř56í 63E47r12b70e55n 1343634286287

Vy máte na dědině MHD? ;-)

0/0
30.7.2016 17:30

T33o84m90á51š 98M49a64c80e10j51k71a 6291302417187

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
29.7.2016 12:53

M18a21r49t51i83n 52H89a59n61z62a30l 8388389819595

Rakousko ne, proboha!!!

0/0
29.7.2016 17:10

P19e54t70r 17K15e18l75l67e91r 4369650644

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
29.7.2016 12:36

D46a66v80i36d 42P16e92c61a 1445844221446

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
29.7.2016 12:06

P74a43v35e39l 87H78l20a35v97s49a 4429264579238

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
29.7.2016 11:45

J36o98s41e53f 56K24u27b86e52š 9915795359864

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

+1/0
29.7.2016 12:28

P32a45v30e25l 33H42l35a41v70s82a 4469784239268

ten ale letos bude hotov (s výjímkou tunelu, který ale neovlivňuje provoz na staré trati), ode dneška se jezdí všude dvoukolejně. Tedy nevím, proč by se nemělo od příštího grafikonu jezdit rychleji (jako že nebude).

0/0
29.7.2016 13:00

J39o66s96e34f 64K78u28b79e92š 9295895379964

Co třeba proto, že až se bude napojovat úsek s tunelem, tedy v roce 2017, že se zase bude muset hrábnout do kolejí? Já očekávám, že zrychlení bude až 2018, kdy bude vše hotovo (resp se asi šáhne do Praha - Beroun ;-D )

0/0
29.7.2016 16:08

R27a87d90e42k 59J62a90n86a88t77a 9335186834322

a) v roce 2017 se předpkládá napojování tunelu, tj. výluky

b) tu úsporu času by vlaky stejně odstály v Plzni. Je tam uzel v celou. Teprve až bude tunel, tak se vyplatí s tím víc šoupnout.

+1/0
29.7.2016 18:07

V81i64l26é94m 74B43a97r87á30k 4546677259566

Proto říkám, že každý kdo je pro tzv. "rychlovlaky" by měl dostat hned 2 roky. Za 250 mld. Kč (Brno-Praha) by se zjistilo, že se musí každý rok dotovat dalšími 2 mld. Kč, jede to průměrně 120 km/hod, trať se klikatí po pozemcích šíbrů, co je nakoupili aby je mohli draze státu prodat, rozkradlo se 100 mld. Kč, policie je přetížená z vyšetřování, ale nikdo sedět nejde.

A když budete chtít přepsat auto, tak musíte v době el. sítí z Brna do Chebu.....

+1/−4
29.7.2016 11:42

P67e52t51r 10N35o94v44o18t52n79y 1491850251

Lepší je z Prahy do Brna popojíždět po D1 ;-D

+1/−1
29.7.2016 11:45

R31o38m49a88n 72J25e80s55c46h24k75e 9348245927985

Na dálnici se všichni nevlezou. Já dojíždím do hokny vlakem, a je to stejně rychlé jako vlak, ten je mnohdy i rychlejší. Z Doubravice do Brna Židenic.

Auto mám, ale naše klikaté silnice na okrese, kde chybí R 43 vlak vítězí.

0/0
30.7.2016 22:11

R38a67d45e74k 44J16a32n44a47t77a 9975236484242

Provoz VRT zpravidla není třeba dotovat. V západní Evropě se zaplatí sám. A u nás by to bylo taky tak. Stačí se podívat na Praha-Ostrava, kde se téměř sám zaplatí a to je tam cestovní rychlost jen mírně přes 100 km/h. A rychlé vlaky mají nížší provozní náklady na oskm.

0/0
29.7.2016 15:04

V38i84l76é19m 59B22a68r47á40k 4816517449106

Zřejmě do toho nezahrnujete odpisy z obrovských pořizovacích nákladů. Kromě toho "když ptáčka lapají.....", nikdo nic negarantuje. Až se dostaví, natáhnou ruky. 160 km/hod. stačí, když to pojede opravdu touto rychlostí. Z Brna do Prahy by to mělo jet cca 1 hod. 45 min., hodina by šla ušetřit.

+1/0
29.7.2016 17:48

R31a37d74e74k 21J11a45n78a84t43a 9735516184982

Hm. Vidím, že jste laik, ale i tak se zeptám. Jak a kudy si představujete stavbu trati Praha-Brno na 160 km/h, aby to nestálo zhruba tolik, jako stavba VRT?

Prostě za stejnou cenu byste získal trať, která je pomalejší a tudíž méně efektivní.

Prostě je to jako byste kupoval v 21. století diskety. Jsou přece menší, tak musej být levnější, že jo. Laický pohled. Nové dálkové vlaky pro rychlost nižší než 200/230 km/h už se téměř ani nevyrábějí ... railjet má 230 km/h ...

0/−1
29.7.2016 18:06

R92o12m21a74n 12J41e41s17c39h98k25e 9648805397905

Stačí zrušit pomalé nákladní vlaky tažené diesely. Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk. Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160. Bohužel trať je přecpaná.

Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny. Ale je tam plno ztrátových časů.

0/0
30.7.2016 7:48

R36a63d33e10k 16J11a16n71a12t86a 9215126444532

"Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk"

---

Přes Havlíčkův Brod je moc kopců. Nákladní vlak tam musí být kratší nebo mít dvě lokomotivy (dražší tj. méně konkurencechopné kamionům).

0/0
30.7.2016 21:08

R50a12d66e50k 22J74a44n29a17t49a 9125686244972

"Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160"

----

Hlavní důvod, proč se mezi Prahou a Brnem nejezdí durch 160, je klikatost trati, nikoliv přecpanost. EC mají dobrou trasu, prakticky všechno jim přui konstrukci GVD uhne.

0/0
30.7.2016 21:09

R75o59m56a30n 15J86e57s79c50h51k12e 9968865407185

Když vidím na naši trati 260 soukromníky s diesely táhnoucí pomalé vlaky, tak bych nakopal SŽDC. Peníze se dobře vybírají ale zdržují ostatní. Tak jako na dálnici je stanovená nejnižší rychlost - by to mělo být i na železnici.

0/0
30.7.2016 22:07

R87a90d38e95k 62J88a95n57a23t67a 9635566164552

"Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny"

-----

a) po trati v současné trase není

b) a i kdyby ano, je to málo. taková jízdní doba nepřikláká lidi z aut.

0/0
30.7.2016 21:10

V82i96l47é86m 18B95a51r39á89k 4966577959696

Nic se stavět nemusí. Trať existuje, jenom je třeba efektivně organizovat provoz. Pokud mi odpovíte, že lépe to nejde, tak odpovím, že to je obvyklá profesionální slepota. Když Speer nastoupil do funkce, z ničeho nic se přepravní kapacita německých drah rapidně zvětšila.

+2/0
30.7.2016 13:49

J61i25ř48í 24K87o14c21u28r57e72k 6715604195788

Za názor do lapáku. Fašismus si rozvracet nenecháme!

+1/0
29.7.2016 15:50

V11i43l61é50m 40B50a33r66á53k 4636207779446

Víte ám dobře, že je to nadsázka. Jinak mám pravdu, to zase vím já.

+2/0
30.7.2016 13:45

K65a57r10e41l 48N66o28v44o41t73n52y 2751525949360

No? Cilem tehle projektu preci neni zlepseni sluzby zakaznikum, ale vytoceni penez ze statni kasy do tech spravnych kapes...

0/0
29.7.2016 11:17

J34i34ř74í 35H98r26b49e95k 5384557267540

Těch pár chytrých hlav si pořád myslí, že lidi začnou jezdit hromadnou dopravou jen když uvidí vykachlíkované nádraží a novou lokomotivu.

To možná bude platit, když pojedete 100 až 250 km dálku. Ale vlak, který je krásný nový ale na vzdálenost 50 km, který po každých 10 km stojí 10 min. ve stanici a pak jedou 50-60 km/h tak to jsou ze strany státu vyhozené peníze a ze strany cestujícího je to taky dost drahé.

Nevím proč se nesoustředí na logistiku a zakázky z nákladní dopravy, které vydělají na žel. svršky aby to jezdilo aspoň 100 km/h.

0/0
29.7.2016 10:51

J46a93n 71J84e14m20e68l54k70a 1575400

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
29.7.2016 10:48

J33a92n 90J44e69m68e18l74k87a 1555950

Jinak ČD mají celkově na trati 323 hodně vaty. Protože i bez modernizace, když brejlovec chce a potřebuje, tak umí trasu místo 56 min projet klidně za 44min. A to bez automatických dveří, zastávek na znamení a nové rychlosti 100km/h.

Celý problém je v tom, že stačí, kdyby se kopíroval švýcarský způsob. Výhybny všude, elektrifikace, zabezpečení, výhybky, lehké soupravy.

Ale u nás je pro bezpečnost ekonomicky efektivní stavět podchody na regionální trati (viz Frydlant nad Ostravicí 450mil.) Ale neúnosné stavět výhybny.

Další dobrý příklad je sousední Ostravice Frýdlant nad Ostravicí. 4 km 180mil tuším. Dobrý dáreček pro AŽD, přejezd co 200m, Koleje původní. Zrychlení z 40 na 50 km/h. Ve výsledku nechráněné přejezdy zůstaly.

Naprostá neschopnost územně plánovat, plánovat efektivní modernizace, ne jen tupě utratit peníze, když se náhle objeví.

+1/0
29.7.2016 10:58

Z41d28e87n84ě78k 27J25o60z70a 9846315229803

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
29.7.2016 10:09

J49a68n 88S48ů64r82a 4505653763922

Přesně tak. Ještě těžší, než napsat do diskuze, aniž bych o tématu něco věděl. Nebo potrefená husa ze SŽDC?

+4/−3
29.7.2016 10:25

D51a42v18i81d 79P37e30c79a 1385984491616

Jak to tedy je, pane Joza? Proč za miliardy pořád pomaleji? Třeba jen jednu trať pro nás hloupé daňové poplatníky, co dotujem tento mejdan.

0/0
29.7.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.