Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy kolejí stály miliardy, vlaky však jezdí pomaleji než dříve

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) loni prostavěla za jediný rok tolik peněz, co za čtyři roky. Tratě se díky tomu zrychlily a jsou bezpečnější. Jenže ne všude platí, že stamilionové investice přinesly skutečně zrychlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L89u30k90á87š 10B91r93a43n15d74e69j16s 2683295771901

Praha - Budějovice = promarněná příležitost. Byla zpracována varianta na max.200 km/h, zase ne o tolik dražší, než na 160.. Někde se začít musí a zde mi to přišlo podstatně smysluplnější, než Brno - Přerov, kde by se to opravdu stavět mělo. Nakonec byla zvolena tato varianta, podle mě špatně. Rv

0/0
2.8.2016 10:15

M71a34r17t16i64n 63K26u18b78í77k 9197589396783

Stějně tak omezení zastavování vlaků R v Křižanově, kde je přípojná trať do Velkého Meziříčí. To je snad cílená likvidace té tratě!;-€

0/0
1.8.2016 17:39

M53a33r33t96i33n 34K27u20b39í89k 9457599896283

Je zajímavé, že v Rakousku na úzkokolejné jen částečně rekonstruované trati St.Pölten-Maraizell se jezdí 70 km/h, stejně tak na úzkokolejné trati Unzmarkt-Murau-Tamsweg, tam je místy i 80 km/h. Zde se za miliardy rekonstruují tratě, dělá se nové zabezpečovací zařízení a traťová rychlost zůstává 50 Km/h!! Na Dobříš se daly elektromotorické přestavníky, křižování lze provést za 3 minuty, ale jede se ještě pomaleji, než když se tam zamykaly výměny. Co na to SŽDC?! Co na to konstrukce GVD?! Co na to objednavatelé dopravy?! Stejně tak na trati Mělník-Mšeno!!;-€

+1/0
1.8.2016 17:36

D91a91v71i59d 30H83i74r98e51š 6552172356142

Stále by mě zajímalo,kdy se bude(nebo jestli vůbec) rekonstruovat trať Krnov-Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP).Slibů bylo již mnoho,dodnes se nic neděje.A to se mluví o zrychlování dojezdů vlaků?Zrušit trať v úseku Jindřichov ve Slezsku(-Glucholazy PKP) a zavést autobus místo vlaků.Poláci,ti hajzli se svým územím nechcou dělat nic a SŽDC na cizím území nemá co dělat.Ale posíláme vlaky za 5,5 milionů ročně přes Polsko.A hňupi se nám smějí.

0/0
30.7.2016 16:37

J82i19ř31í 82E44r13b35e30n 1463824706957

Znám horší případ: Varnsdorf - Žitava - Liberec. Rychlíky se plouží tři kilometry Polskem 20 km/h po rozvrkočených kolejnicích na shnilých pražcích...

0/0
30.7.2016 17:25

M53a72r60t94i27n 69K14u73b96í25k 9857169586373

Prý to mají konečně Poláci v plánu opravit, též se má na trati postavit nová zastávka v centru Glucholaz. Termín zatím nebyl zveřejněn.

0/0
1.8.2016 17:25

R53a81d77e89k 96J29a44n11a17t17a 9115556644962

Vlaky nejsou dálkové autobusy, které u nás jezdí "samy za sebe". Grafikon je konstruován z ohledem na přípoje v uzlech.

Takže pokud zkrátíte jízdní doby mezi uzly o pár minut, je nesmysl, aby jel vlak v celé trase o pár minut rychleji, když tak ztratíte přípoje a u jednokolejná trati vaám pak dokonce ani nevyjde křižování. Takže časová úspora se zatím použije na lepší stabilitu jízdního řádu (je-li zpoždění, sndadno se dožene).

Skutečná úspora času nastane pak teprve až se dosáhne nějakého nového stavu, kdy vyjdou přípoje, tj. nashromáždí se těchto menších úprav více, aby to dělalo třaba 15, 30 minut ... chybí-li pár minut, lze toho dosáhnut i vynecháním některých menších zastávek.

Pokud se pan redaktor považuje za redaktora specializovaného na dopravu, měl by tyto principy čtenářům připomenout.

0/−4
29.7.2016 15:01

D54a18v10i63d 76P20e24c14a 1335854131616

Myslíte přípoje kdy vlak odjíždí za 38 minut? To snad ne, ostré přípoje jsou dávno v menšině. Radší, ať cestující počká.

+1/0
29.7.2016 15:21

R17a66d32e24k 33J17a58n31a76t64a 9155806974332

Kde například?

Aby přípoje navazovaly všude do úplně všech směrů, musí být výše zmíněná cílená snaha o rekonstrukci tratí trvat desítky let. Prostě jízdní doby po hranách toho grafu musí být soudělné s intervalem linek. Takové vlatsnosti naše železniční síť nemá.

Myslím, že ve Švýcarsku tohoto stavu dosáhnou v roce 2030. U nás mnohem později. Takže se zatím musí rozhodovat, ve kterém místě a směru to navazovat bude a ve kterém ne. Vybírá se ten směr, kde je poptávka silnější.

+1/0
29.7.2016 15:29

D58a87v19i68d 57P19e98c70a 1775164941596

Víte, popisujete to odborně a trpělivě a já Vám trpělivě odpovím, že rozdělení vlaků podle dotací z krajů je největší paskvil od dob CK France Jozefa. Totiž, na to to nemusím být specialista, abych pochopil, že lépe se lidem cestuje vlakem na dlouhém rameni (v minulosti Jihlava - Praha střed, H.Brod - Nymburk, Pardubice - Liberec), než dnes lokálkami 30 km tam a přestup za hodinu. Tam se sledují jen zájmy přerozdělovačů krajských a státních rozpočtů. Cestující je na posledním místě. Švýcarsko si prosím neberte do úst. To je pro nás s našimi EU poradci mana nebeská.

+2/0
29.7.2016 15:44

J88i49ř57í 90K85o45c22u77r78e91k 6835924965438

Že si příslušný kraj není schopný zkoordinovat dopravu je chyba daného kraje. Švýcaři nám ale ty schopné lidi neukradli, ani JMK je neukradl. To kdyby někdo chtěl tvrdit, že Švýcarsko má úplně jiné geografické podmínky a lidé tam fungují jinak - tím pádem to v ČR nejde.

0/−1
29.7.2016 16:17

R30o89m13a28n 64J53e81s65c26h24k26e 9548525177945

Zkratku JMK neznám, vysvětlete. Kdo odpovídá, že mezi kraji není návazné spojení ? Kdo dopvídá, že z jízního řádu se ztrácí vlaky ?

Já si najdu v jízdním řádu SŽDC spoj a on pak nejede ?

Takhle se vyhání lidé z vlaků.

0/0
30.7.2016 7:41

J54i18ř37í 56E24r41b36e17n 1233944626217

Tipl bych si, že JMK = Jihomoravský kraj = objednavatel všech osobních a spěšných vlaků a autobusových linek.

Rychlíky objednává ministerstvo dopravy.

0/0
30.7.2016 17:29

R60o78m94a35n 74J60e75s77c79h73k87e 9398165617335

Pokud já vím, opravuje se už několik desítek let. Já pamatuji v letech 1996 - 99 Brno - Česká Třebová . Kus práce se udělalo i dříve. Například rekostrukce tunelů a odstranění 5 a 6 mezi Babicemi a Adamovem. To se dělalo ještě za komunistů v 70. a 80. letech.

0/0
31.7.2016 16:11

M33a42r74t41i91n 14K81u34b83í55k 9467819126933

Je zajímavé, že před pár lety byly přípoje skoro všude. kde asi udělali soudruzi ze SŽDC chybu?

0/0
1.8.2016 17:28

P81a89v33e12l 42M30o85r31a87v51e93c 3762389252798

Proč tedy na některých tratích vlaky ještě zpomalí? Anebo proč Pha-HavlBrod-Bo nebude zastavovat v Křižanově ale stejně se zpomalí?

Ani jedno do vaší teorie nezapadá.

0/0
29.7.2016 17:12

K30a96r49e62l 17Ř13e73h48á62č69e16k 9782540201782

Že by se třeba plánovala nějaká rekonstrukce určitých úseků, a proto je tam časová rezerva, aby nedocházelo ke zpoždění?

+1/0
30.7.2016 8:22

T38o77m73á83š 97K82l63í37m73a 4404477123543

Ono se rekne zrychlit, ALE unas na dedine ve vsetine tez zrychlily ale to ze na tento spoj prestal navazovat MHD uz nikdo neresi..... takze zrychlovani neni vzdy ku prospechu....

0/0
29.7.2016 13:32

K32a47r25e74l 66Ř53e63h58á95č29e93k 9902180511692

Tak se zkuste obrátit na krajský úřad (i prostřednictvím vašeho starosty) ať zjednají nápravu.

+1/0
30.7.2016 8:23

J42i35ř51í 41E20r18b23e25n 1133544266957

Vy máte na dědině MHD? ;-)

0/0
30.7.2016 17:30

T65o69m75á31š 68M10a29c25e25j53k40a 6221102567307

Když tak člově čte jak u nás funguje opravování a modernizování silnic a železnic a jaké jsou z toho tristní výsledky a pak to srovná s tím jak to chodí v Německu či Rakousku tak by netálo za pokus vzít balík peněz, najmout na plánování, projektování a řízení staveb lidi z těchto zemí a nechat si od nich poradit a nechat si to postavit podle nich a podmínka je ta, že do toho nebude moci zashovat nikdo z těch co s tím mají co dočinění nyní; jen by jim to schválně kazili, tak jako to dělají do teď. Akorád by se Češi museli na nějakou dobu smířit s tím, že by se na ministerstvu dopravy ŘSD a SŽDC mluvilo německy, když sami stavět a plánovat neumí či umět nechtějí.

Pak bychom se třeba i dočkali kvalitních dopravních staveb.

+1/0
29.7.2016 12:53

M41a58r78t92i89n 41H93a94n47z88a16l 8908459199315

Rakousko ne, proboha!!!

0/0
29.7.2016 17:10

P56e97t88r 30K96e35l89l87e35r 4539870944

Rozkaz zněl jasně - utratit peníze - z EU a dalších dotací... ;-€

.

Je to stejné, jako nyní mění snad všechna svodidla na rychlostních komunikacích... Taky zbytečně, jen aby se utratily peníze... A nové silnice nejsou vyprojektované nebo papírově dotažené přípravy staveb, tak přeci ty peníze někde utratit musí... ;-€ Chjo, kdyby za to raději postavili třeba WC na odpočívadlech a nebo odpočívky pro kamiony, které chybí a nebo jsou uzavřené závorami, aby tam nemohli... ;-€

+5/0
29.7.2016 12:36

D38a40v63i87d 80P65e34c61a 1365644711736

Nevím, kde autor článku přišel na to, že vlaky mají po modernizaci jezdit rychleji? Vždyť úkol zněl přece jasně: vyčerpat dotaci z EU v maximální výši. A jak si můžeme přečíst na cedulích, byl splněn.

+2/0
29.7.2016 12:06

P37a41v61e18l 82H15l93a41v20s71a 4529574419218

Podobnej případ Praha - Plzeň. Jezdí se za časy 1:36 hod. (s výjímkou jednoho Pendolina 1:22 hod.), které jsem jezdil začátkem 90. let do školy, přitom do tratě Beroun (mimo) - Rokycany se investovaly desítky mld. Kč. Vlaky mají ukrutnou vatu a v Rokycanech pak čumákují 10 minut.

Ani v návrhu JŘ na další rok není posun a to už bude komplet hotov úsek na Doubravku a z Rokycan do Ejpovic (tedy bez tunelu). Všude jenom kilometry hnusných vysokých PHS, třeba na Doubravce nad Lopatárnou zcela zbytečně, nikdo tam nebydlí.

+1/0
29.7.2016 11:45

J61o52s12e11f 15K49u17b52e59š 9745375569374

Mají vatu, protože je stále rozhrabán úsek Romcikány - Plzeň...

+1/0
29.7.2016 12:28

P64a87v67e22l 91H36l24a91v64s72a 4809154299598

ten ale letos bude hotov (s výjímkou tunelu, který ale neovlivňuje provoz na staré trati), ode dneška se jezdí všude dvoukolejně. Tedy nevím, proč by se nemělo od příštího grafikonu jezdit rychleji (jako že nebude).

0/0
29.7.2016 13:00

J83o66s87e15f 56K69u14b80e58š 9355585319664

Co třeba proto, že až se bude napojovat úsek s tunelem, tedy v roce 2017, že se zase bude muset hrábnout do kolejí? Já očekávám, že zrychlení bude až 2018, kdy bude vše hotovo (resp se asi šáhne do Praha - Beroun ;-D )

0/0
29.7.2016 16:08

R84a80d86e80k 35J77a38n53a51t59a 9595316264292

a) v roce 2017 se předpkládá napojování tunelu, tj. výluky

b) tu úsporu času by vlaky stejně odstály v Plzni. Je tam uzel v celou. Teprve až bude tunel, tak se vyplatí s tím víc šoupnout.

+1/0
29.7.2016 18:07

V95i78l30é95m 84B88a60r67á92k 4866317109666

Proto říkám, že každý kdo je pro tzv. "rychlovlaky" by měl dostat hned 2 roky. Za 250 mld. Kč (Brno-Praha) by se zjistilo, že se musí každý rok dotovat dalšími 2 mld. Kč, jede to průměrně 120 km/hod, trať se klikatí po pozemcích šíbrů, co je nakoupili aby je mohli draze státu prodat, rozkradlo se 100 mld. Kč, policie je přetížená z vyšetřování, ale nikdo sedět nejde.

A když budete chtít přepsat auto, tak musíte v době el. sítí z Brna do Chebu.....

+1/−4
29.7.2016 11:42

P60e16t19r 86N43o14v57o16t83n85y 1101780511

Lepší je z Prahy do Brna popojíždět po D1 ;-D

+1/−1
29.7.2016 11:45

R31o12m42a16n 37J82e39s50c18h11k37e 9398725427155

Na dálnici se všichni nevlezou. Já dojíždím do hokny vlakem, a je to stejně rychlé jako vlak, ten je mnohdy i rychlejší. Z Doubravice do Brna Židenic.

Auto mám, ale naše klikaté silnice na okrese, kde chybí R 43 vlak vítězí.

0/0
30.7.2016 22:11

R27a87d98e58k 35J20a76n46a42t71a 9265276684222

Provoz VRT zpravidla není třeba dotovat. V západní Evropě se zaplatí sám. A u nás by to bylo taky tak. Stačí se podívat na Praha-Ostrava, kde se téměř sám zaplatí a to je tam cestovní rychlost jen mírně přes 100 km/h. A rychlé vlaky mají nížší provozní náklady na oskm.

0/0
29.7.2016 15:04

V22i92l30é27m 43B66a58r35á85k 4586487699266

Zřejmě do toho nezahrnujete odpisy z obrovských pořizovacích nákladů. Kromě toho "když ptáčka lapají.....", nikdo nic negarantuje. Až se dostaví, natáhnou ruky. 160 km/hod. stačí, když to pojede opravdu touto rychlostí. Z Brna do Prahy by to mělo jet cca 1 hod. 45 min., hodina by šla ušetřit.

+1/0
29.7.2016 17:48

R52a14d80e57k 69J70a51n88a95t85a 9505526414532

Hm. Vidím, že jste laik, ale i tak se zeptám. Jak a kudy si představujete stavbu trati Praha-Brno na 160 km/h, aby to nestálo zhruba tolik, jako stavba VRT?

Prostě za stejnou cenu byste získal trať, která je pomalejší a tudíž méně efektivní.

Prostě je to jako byste kupoval v 21. století diskety. Jsou přece menší, tak musej být levnější, že jo. Laický pohled. Nové dálkové vlaky pro rychlost nižší než 200/230 km/h už se téměř ani nevyrábějí ... railjet má 230 km/h ...

0/−1
29.7.2016 18:06

R98o44m21a65n 70J38e94s18c17h22k39e 9748565917115

Stačí zrušit pomalé nákladní vlaky tažené diesely. Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk. Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160. Bohužel trať je přecpaná.

Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny. Ale je tam plno ztrátových časů.

0/0
30.7.2016 7:48

R49a20d64e93k 34J42a61n24a56t55a 9265336264162

"Náklady ať jezdí přes Havlíčkův Brod a přes Nymburk"

---

Přes Havlíčkův Brod je moc kopců. Nákladní vlak tam musí být kratší nebo mít dvě lokomotivy (dražší tj. méně konkurencechopné kamionům).

0/0
30.7.2016 21:08

R78a73d11e23k 92J35a51n47a81t98a 9875566954722

"Pokud jedou vlaky za sebou, tak nemohou jet z Brna do Prahy místy 160"

----

Hlavní důvod, proč se mezi Prahou a Brnem nejezdí durch 160, je klikatost trati, nikoliv přecpanost. EC mají dobrou trasu, prakticky všechno jim přui konstrukci GVD uhne.

0/0
30.7.2016 21:09

R44o39m95a93n 96J93e45s40c87h47k28e 9328475297635

Když vidím na naši trati 260 soukromníky s diesely táhnoucí pomalé vlaky, tak bych nakopal SŽDC. Peníze se dobře vybírají ale zdržují ostatní. Tak jako na dálnici je stanovená nejnižší rychlost - by to mělo být i na železnici.

0/0
30.7.2016 22:07

R19a53d15e78k 11J38a48n37a61t62a 9655586114372

"Ono je možné technicky zvládnout Brno - Praha za 2 hodiny"

-----

a) po trati v současné trase není

b) a i kdyby ano, je to málo. taková jízdní doba nepřikláká lidi z aut.

0/0
30.7.2016 21:10

V65i16l77é46m 87B78a26r59á31k 4356317699476

Nic se stavět nemusí. Trať existuje, jenom je třeba efektivně organizovat provoz. Pokud mi odpovíte, že lépe to nejde, tak odpovím, že to je obvyklá profesionální slepota. Když Speer nastoupil do funkce, z ničeho nic se přepravní kapacita německých drah rapidně zvětšila.

+2/0
30.7.2016 13:49

J84i63ř93í 70K86o32c82u72r54e81k 6765934445958

Za názor do lapáku. Fašismus si rozvracet nenecháme!

+1/0
29.7.2016 15:50

V12i43l41é40m 45B43a12r32á40k 4506847589496

Víte ám dobře, že je to nadsázka. Jinak mám pravdu, to zase vím já.

+2/0
30.7.2016 13:45

K47a58r32e78l 57N41o89v62o72t66n90y 2771365279630

No? Cilem tehle projektu preci neni zlepseni sluzby zakaznikum, ale vytoceni penez ze statni kasy do tech spravnych kapes...

0/0
29.7.2016 11:17

J20i33ř11í 52H53r81b23e25k 5894947857350

Těch pár chytrých hlav si pořád myslí, že lidi začnou jezdit hromadnou dopravou jen když uvidí vykachlíkované nádraží a novou lokomotivu.

To možná bude platit, když pojedete 100 až 250 km dálku. Ale vlak, který je krásný nový ale na vzdálenost 50 km, který po každých 10 km stojí 10 min. ve stanici a pak jedou 50-60 km/h tak to jsou ze strany státu vyhozené peníze a ze strany cestujícího je to taky dost drahé.

Nevím proč se nesoustředí na logistiku a zakázky z nákladní dopravy, které vydělají na žel. svršky aby to jezdilo aspoň 100 km/h.

0/0
29.7.2016 10:51

J44a61n 33J53e85m38e81l45k23a 1325130

Dalším příkladem je 323 Ostrava, Frenštát. Úseku Frýdlant n. O. Frenštát.

15 km za 1 miliardu + 450 milionů za podchody + kolejiště v mini stanici Frýdlant n. O, bez jakýchkoliv nových parkovacích míst.

Evidentně je pro české firmy problém občas postavit i koleje na 100 km/h. Natož na 350. Protože i po 8 měsících stále vlak jezdí nevím cca 60 km/h místo 100 Km/h.

Po modernizaci je 5 minut čekání na křižování v Kunčicích n. O. To sráží průměrnou rychlost na 33 km/h (Frýdlant, Frenštát)

Relace Ostrava Čeladná je pomalejší 52 - 54min.

Jediné k čemu došlo k zrušení čekárny a prodeje lístků v turistické stanici Kunčice p. O. SŽDC si do čekárny prostě dalo své technologie, takže ji už ani obec nikdy neotevře. - Modernizace spočívá v tom, že se vyhodí takto pár zaměstnanců. Zrušili plochu s parkovacími místy. (V Německu je zdarma v takových stanicích P+R).

Jako všude - přejezdová polní megalomanie - ale přesto jeden na frekventované hlavní silnici zůstal zcela bez závor.

Nejsem si jist, že za tu miliardu došlo na adekvátní zabezpečení jednokolejné trati.

Na trati je možná opakování návěstí a generální stop. (možná, otázka zda i v novém úseku). Za ty prachy v době datových přenosů by tam mělo být automatické zastavování. Všichni mohli vidět, co umí jednokolejná trať - Bad Aibling, nebo italské Corato . Němci mají bodovým zabezpečovačem pokryto 99 % tratí. A tuto technologii mají 30 let. Jestli si mohu typnout, to se pak bude dodělávat zvlášť za další peníze:-)

+2/0
29.7.2016 10:48

J29a61n 54J43e38m76e49l61k18a 1265470

Jinak ČD mají celkově na trati 323 hodně vaty. Protože i bez modernizace, když brejlovec chce a potřebuje, tak umí trasu místo 56 min projet klidně za 44min. A to bez automatických dveří, zastávek na znamení a nové rychlosti 100km/h.

Celý problém je v tom, že stačí, kdyby se kopíroval švýcarský způsob. Výhybny všude, elektrifikace, zabezpečení, výhybky, lehké soupravy.

Ale u nás je pro bezpečnost ekonomicky efektivní stavět podchody na regionální trati (viz Frydlant nad Ostravicí 450mil.) Ale neúnosné stavět výhybny.

Další dobrý příklad je sousední Ostravice Frýdlant nad Ostravicí. 4 km 180mil tuším. Dobrý dáreček pro AŽD, přejezd co 200m, Koleje původní. Zrychlení z 40 na 50 km/h. Ve výsledku nechráněné přejezdy zůstaly.

Naprostá neschopnost územně plánovat, plánovat efektivní modernizace, ne jen tupě utratit peníze, když se náhle objeví.

+1/0
29.7.2016 10:58

Z21d17e48n42ě14k 67J33o43z41a 9836715159543

Píchnout do JŘ, podívat se na odjezd nahoře a příjezd dole a psát chytré články, to je opravdu "novinařina" na úrovni. Já vím, potřebujeme nějakou senzaci. Tak co napsat, kam se ztratily všechny prachy ze st.kasy za posledních 20 let, kdo za to může a kolik za to dostane ..... to bych si přečetl s chutí. Tyhle bláboly jsou fakt mimo ....

+3/−3
29.7.2016 10:09

J10a49n 23S15ů49r54a 4815503873292

Přesně tak. Ještě těžší, než napsat do diskuze, aniž bych o tématu něco věděl. Nebo potrefená husa ze SŽDC?

+4/−3
29.7.2016 10:25

D81a89v98i48d 84P48e50c42a 1765194951506

Jak to tedy je, pane Joza? Proč za miliardy pořád pomaleji? Třeba jen jednu trať pro nás hloupé daňové poplatníky, co dotujem tento mejdan.

0/0
29.7.2016 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.