Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i93c82h82a94l 46T93o86m43i25n79s21k90ý 9201665417614

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0/0
8.8.2016 10:43

P61a54t15r79i96k 49S74v43o40b72o11d87a 3479151536275

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0/0
8.8.2016 11:19

M42i67c20h62a87l 11T50ů54m47a 2769740956131

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0/0
29.7.2016 22:22

P64a84t73r30i48k 35S85v96o59b34o53d18a 3499631726915

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0/0
8.8.2016 11:20

J98i95ř20í 36E92r57b52e56n 1783734606137

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0/0
28.7.2016 9:00

J60o42s29e73f 78K39o75p87e37c66k97y 9784662295

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0/0
28.7.2016 9:49

A81n43t65o54n48í46n 76S61e48b79e64r68a 7203168410269

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

+4/0
27.7.2016 20:39

J51i74ř74í 81S46c27h14w79a38c19h 8878834648416

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

+2/−3
28.7.2016 0:40

P97a40t68r73i75k 18S90v34o34b23o36d98a 3929491186195

je to poměrně expresivně řečeno, tudíž se to lidem, kteří ojetiny kupují, nebude líbit. Proto ty minusy :)

0/0
8.8.2016 11:24

P29a68t55r20i25k 32S14v83o82b63o39d84a 3259391586915

To je o přístupu. Já osobně ojetinu nikdy.

0/0
8.8.2016 11:23

J96a17k80u33b 98K45n40e33c35h26t49o61v55s47k34ý 3630706291882

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0/0
27.7.2016 17:24

J28i38ř53í 25S75c36h84w89a21c78h 8158194948646

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

+2/−2
28.7.2016 0:43

V43a11c85l67a83v 19M82e38d32e84k 5971812525375

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

+3/0
27.7.2016 14:02

J45i39n74d24ř95i49c39h 63Š53k90o15p96e24k 4555281530295

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0/0
27.7.2016 15:51

F17i54l95i22p 45S47i95r85o19t15e89k 9152679262921

Věřil bych, že se takoví najdou pár měsíců před zahájením prodeje nového modelu, ale že bude někdo rok čekat na facelift, tak to dost pochybuju.

0/0
27.7.2016 16:03

P83e56t54r 81B14á90č23a 8545346785575

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

+1/−17
27.7.2016 13:50

J93i62n86d93ř37i20c78h 64Š90k37o55p25e98k 4905781370855

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

+11/0
27.7.2016 14:09

V44a49c58l84a74v 21M23e67d10e45k 5481382935985

tak přiznejme si pravdu, prodejnost v ČR má více emocionální, než racionální důvody

0/−5
27.7.2016 14:10

Z71b42y86n53ě42k 98Č24e76j78k36a 5126358651373

tak přiznejme si pravdu, v ČR se prodá řádově 5% vyrobených Škodovek.

+8/0
27.7.2016 14:14

V40a55c89l35a62v 36M20e84d30e72k 5291502725365

ale jen v ČR má dlouhodobě přes 30% trhu

0/−2
27.7.2016 15:24

Z37b73y39n36ě95k 37Č82e81j21k47a 5456388701663

A? Mit tricet procent z prdu je porad prd. I kdyby mela najednou 100% trhu, tak celkovy rust bude jen 10%.

+1/0
27.7.2016 19:05

J69o31s81e49f 55K84o36p54e55c23k75y 9664872855

A i tak je to pro Skodovku nedulezity trh. Celkovy pocet vyrobenych aut je cca 1,15 mil rocne... v CR se proda kazdy 20. vuz...;-)

0/0
28.7.2016 9:54

J21i24n33d90ř35i86c49h 15Š95k75o38p37e53k 4575431510885

u většiny prodejů všech značek rozhodují emoce

+2/0
27.7.2016 14:15
Foto

I33v64a52n 25K97o89p79t94a 5867102811287

Přesto i firmy hodnotí v první řadě náklady. Pak až emoce. Kdybych neměl dlouhodobou dobrou zkušenost se škodovkou, další auto od ní nekoupím.

+2/0
27.7.2016 15:47

F26i60l38i49p 96S70i96r23o53t12e82k 9272649352161

I kdyby, čemu to vadí?

0/0
27.7.2016 16:04

T20o27m41á77š 21K13u33c51h11a44ř 3707221338531

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

+2/−6
27.7.2016 13:06

L94i47b86o66r 85M79o25u98č87k56a 1868457375452

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0/−1
27.7.2016 13:12

M30a81r35e60k 72J83a68n77e55č31k70a 1257926193361

To Rapidu hodně do kvality materiálu a zpracování fandíte ;-D

+4/−1
27.7.2016 13:45

J14i36n57d72ř69i57c64h 95Š59k77o55p90e20k 4385831890745

velikostně to platí

Dílensky samozřejmě současná produkce na OI nemá

+1/0
27.7.2016 15:57

F74i87l30i29p 19S19i49r48o83t27e91k 9642959702861

Za kolik průměrných platů byla oktávka tehdy a za kolik je dnes?

+1/0
27.7.2016 13:50

V15a72c83l30a39v 72M67e86d65e85k 5751812275925

Ježíš, to jsou žvásty. Octavia první generace měla vnitřního prostoru suverénně nejméně ze všech tří generací - zejména na zadních sedačkách (v tom měla blíže současnému Rapidu, než Octavii 3. generace).

Totéž platí u současného Superbu.

Největší problém vidím v tom, že i u třetího stupně výbavy Style/Elegance má Octavia stále většinu moderních prvků výbavy jen za příplatek

+5/−1
27.7.2016 14:09

P58e48t71r 40S95p49á15l87e17n94k26a 2183332845407

Však Rapid je podvozek z Oktávky I.

0/0
28.7.2016 8:29

P72a40t62r17i68k 84S47v54o62b60o12d17a 3109631436425

neblbněte člověče. Jel jsem OCtavii první řady a mám poslední tsi. To nemůžete myslet vážně ani po dvaceti pivech....

0/0
8.8.2016 11:26

T36o31m55á35š 78C29h33r10a30s81t27n64ý 2871144301483

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0/0
27.7.2016 11:55

J81a56n 92D55l22o74u58h18ý 8206920183790

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

+6/−13
27.7.2016 11:31

J92o42s14e34f 72K61o88p85e77c58k60y 9524162625

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

+9/−2
27.7.2016 11:37

R86o86m66a81n 66P58o40l62á34č52e69k 5876309615

Záleží co berete jako pokrok? Mě přijde od první Octavie hodně velký skok dopředu.

Pokud berete to, že to má 4 kola, motor a sedačky, tak můžete mít klidně původní Octavii ;-D

+8/−1
27.7.2016 11:38

J72a46n 25D84l21o53u16h86ý 8766910913360

Nejsou důležité různé doplňky ve výbavě. Podstatné jsou motory, podvozky a uspořádání. Co se z toho, kromě motorů, výrazně změnilo?

0/0
27.7.2016 11:45

R24o44m69a33n 94P50o48l59á86č70e50k 5376369585

Proč budu investovat do něčeho co prodám a ještě nestíhám vyrábět ;-D

0/0
27.7.2016 11:47

J49a40n 18D60l63o84u41h36ý 8226400433750

Tak s tím souhlasím. Tak se nedivte, že tvrdím, že se nic významého za 20 let nezměnilo.

0/0
27.7.2016 11:52

J40o61s55e98f 19K74o89p39e43c94k91y 9104572295

vyznamneho se prave zmenilo dost. Auto ma jine rozmery, je postavene na jine platforme, ma jine motory a jine vybaveni. To ze take jinak vypada je uz je detail...

+8/0
27.7.2016 12:10

P48a70v74e12l 95Z86a58j61í14č75e78k 8254380166940

jenze ne lepsi.. viz absence viceprvku a hrosi motory

0/−1
27.7.2016 12:41

P87a31v38e89l 29N19o86v13á87k 7601756479953

Otázkou je proč by měla být víceprvková náprava horší. 90% řidičů má auto proto aby dojeli z bodu A do bodu B. Auto na limit nikdy nedostanou a něco jako víceprvková náprava jim nic neříká naopak už podle názvu uvítají to, že servis obyčejné nápravy bude levnější.

+6/−1
27.7.2016 13:30

V25a53c47l17a13v 44M45e69d61e20k 5441552265785

protože horší ze své podstaty je. To, že to při běžné jízdě nepoznáte na tom nic nemění. A podvozek se dostane na limit právě ve chvíli, kdy vám bude hrozit vysoké riziko nehody (například podceníte zatáčku, která je ostřejší a hrbolatější, než se před nájezdem zdálo) - a víceprvková náprava se zaslouží o to, že se udržíte na silnici.

+1/−2
27.7.2016 14:17
Foto

I56v79a29n 93K45o82p44t55a 5727632201387

Víceprvek? Pro normální ježdění tedy pro 99,5% řidičů naprosto bezvýznamné. Mezi OII a OIII fakticky nevidím rozdíl.

S OII mám najeto 500.000km s OIII zatím jen 135.000km.

+5/−1
27.7.2016 14:22

P19a61v66e85l 50Z29a49j62í46č60e38k 8714220936700

ja osobně tam ten rozdíl vidím i fakticky :) a neni pravda že se obě nápravy chovají stejně... jen je pro mě úsměvné tvrzení že 99% řidičů to nepozná tak je to dobře. Vždy jsem měl za to že by automobilky měli techniku posouvat dál když už člověk dá za auto tolik. Ne jen to vybavit zábavním centrem a možná i stahovacími okýnky a digi klimou.

+1/0
27.7.2016 18:04
Foto

I34v36a21n 93K43o12p40t39a 5327672661397

Také ho vnímám. Ovsem rozdíl je naprosto zanedbatelný. A jak jsem psal pro 99% lidi včetně mne nevýznamný. Ostatně nezávisle zavedení všech kol není nic převratného t poslední doby a najdete ho i na veteránech zas takový technicky posun to není, jen mírně vylepšené existujici řešení.

0/0
27.7.2016 18:55
Foto

I63v60a69n 79K83o95p74t34a 5837122741697

Zkuste postavit OI či OII na platformu OIII. Podvozek (platforma) se změnila dost výrazně. Co by jste chtěl měnit na supořádání, motor vpředu napříč je nyní u všech automobilek standartem nebo se mají vrátit ke koncepci vše vzadu? Motor uprostřed je pochopitelně pro nižší střední segment nesmysl.

+4/0
27.7.2016 11:52

P24a15v63e41l 95Z51a57j80í51č22e20k 8294600686750

treba motor v predu pohon v zadu a nejaky moderni transaxel to by se me osobne libilo... motor v predu, pohon v predu a jeste elektronicka rucka je fakt na jezdeni super... jen si to zkuste na okruhu.. pak prijde krizovka a kupa prizabitych i s tou uber elektronikou

0/−3
27.7.2016 12:43

J35a78k31u44b 27M82a89t84ě11j76ů 5795542751465

a kolik % lidi s Octavkou jezdi na okruhu? Skutecne si myslite, ze je Octavka zavodni auto a je urcene na okruhy? Pokud nepocitam RS, ktere by melo byt "sportovnejsi", tak se jedna o rodinny vuz stredni tridy.

+9/0
27.7.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.