Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i95c96h24a52l 82T41o66m84i96n16s17k35ý 9371975397714

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0/0
8.8.2016 10:43

P13a77t85r30i30k 61S85v18o48b62o42d31a 3129331836235

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0/0
8.8.2016 11:19

M76i59c22h61a21l 48T48ů26m92a 2149310246961

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0/0
29.7.2016 22:22

P82a57t39r69i87k 35S57v63o76b66o20d88a 3749881496205

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0/0
8.8.2016 11:20

J63i60ř22í 91E39r75b24e46n 1283324646607

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0/0
28.7.2016 9:00

J92o25s97e46f 87K34o90p32e72c43k76y 9744302465

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0/0
28.7.2016 9:49

A20n48t33o85n31í97n 38S61e41b90e38r83a 7313688210219

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

+4/0
27.7.2016 20:39

J46i32ř74í 64S47c77h29w31a63c83h 8658764758866

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

+2/−3
28.7.2016 0:40

P91a55t29r36i89k 59S95v34o36b97o60d33a 3699621656655

je to poměrně expresivně řečeno, tudíž se to lidem, kteří ojetiny kupují, nebude líbit. Proto ty minusy :)

0/0
8.8.2016 11:24

P78a21t35r21i11k 19S82v67o90b26o69d12a 3659301616735

To je o přístupu. Já osobně ojetinu nikdy.

0/0
8.8.2016 11:23

J55a98k81u64b 94K77n60e25c22h94t75o14v23s18k66ý 3650976141542

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0/0
27.7.2016 17:24

J51i64ř85í 74S18c87h38w19a30c56h 8408134738336

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

+2/−2
28.7.2016 0:43

V14a34c86l96a70v 86M27e94d23e25k 5351152685595

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

+3/0
27.7.2016 14:02

J33i60n70d97ř20i78c96h 87Š80k89o93p36e84k 4565131830185

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0/0
27.7.2016 15:51

F30i51l10i88p 30S68i93r20o85t58e37k 9482599692491

Věřil bych, že se takoví najdou pár měsíců před zahájením prodeje nového modelu, ale že bude někdo rok čekat na facelift, tak to dost pochybuju.

0/0
27.7.2016 16:03

P37e14t57r 59B58á29č34a 8765456335435

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

+1/−17
27.7.2016 13:50

J91i70n84d40ř23i20c15h 93Š82k15o79p39e64k 4665591210605

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

+11/0
27.7.2016 14:09

V51a58c37l20a50v 66M32e37d96e54k 5641822535165

tak přiznejme si pravdu, prodejnost v ČR má více emocionální, než racionální důvody

0/−5
27.7.2016 14:10

Z76b55y37n97ě19k 79Č71e47j31k53a 5756648681973

tak přiznejme si pravdu, v ČR se prodá řádově 5% vyrobených Škodovek.

+8/0
27.7.2016 14:14

V49a90c98l47a68v 82M27e17d22e91k 5351472575425

ale jen v ČR má dlouhodobě přes 30% trhu

0/−2
27.7.2016 15:24

Z68b55y31n50ě76k 38Č34e11j65k57a 5796488221293

A? Mit tricet procent z prdu je porad prd. I kdyby mela najednou 100% trhu, tak celkovy rust bude jen 10%.

+1/0
27.7.2016 19:05

J14o60s55e81f 67K82o46p97e16c94k10y 9354972635

A i tak je to pro Skodovku nedulezity trh. Celkovy pocet vyrobenych aut je cca 1,15 mil rocne... v CR se proda kazdy 20. vuz...;-)

0/0
28.7.2016 9:54

J63i11n59d61ř47i12c90h 98Š13k98o35p44e96k 4825431290975

u většiny prodejů všech značek rozhodují emoce

+2/0
27.7.2016 14:15
Foto

I55v62a23n 55K65o19p66t64a 5207432621607

Přesto i firmy hodnotí v první řadě náklady. Pak až emoce. Kdybych neměl dlouhodobou dobrou zkušenost se škodovkou, další auto od ní nekoupím.

+2/0
27.7.2016 15:47

F31i24l77i73p 69S98i15r94o41t45e30k 9292119612291

I kdyby, čemu to vadí?

0/0
27.7.2016 16:04

T46o70m98á12š 78K18u49c47h22a52ř 3967531438941

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

+2/−6
27.7.2016 13:06

L50i13b49o40r 77M87o30u61č73k96a 1768477865612

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0/−1
27.7.2016 13:12

M34a42r22e93k 45J72a95n64e17č64k54a 1207836123351

To Rapidu hodně do kvality materiálu a zpracování fandíte ;-D

+4/−1
27.7.2016 13:45

J75i26n64d20ř54i38c95h 88Š51k22o40p67e71k 4735321640915

velikostně to platí

Dílensky samozřejmě současná produkce na OI nemá

+1/0
27.7.2016 15:57

F55i25l14i10p 58S61i80r47o39t42e48k 9942309932851

Za kolik průměrných platů byla oktávka tehdy a za kolik je dnes?

+1/0
27.7.2016 13:50

V94a84c57l41a65v 91M58e65d44e89k 5981622775105

Ježíš, to jsou žvásty. Octavia první generace měla vnitřního prostoru suverénně nejméně ze všech tří generací - zejména na zadních sedačkách (v tom měla blíže současnému Rapidu, než Octavii 3. generace).

Totéž platí u současného Superbu.

Největší problém vidím v tom, že i u třetího stupně výbavy Style/Elegance má Octavia stále většinu moderních prvků výbavy jen za příplatek

+5/−1
27.7.2016 14:09

P31e42t52r 72S97p94á78l11e76n24k44a 2263802225897

Však Rapid je podvozek z Oktávky I.

0/0
28.7.2016 8:29

P10a68t57r35i45k 81S23v41o65b72o43d88a 3799231106955

neblbněte člověče. Jel jsem OCtavii první řady a mám poslední tsi. To nemůžete myslet vážně ani po dvaceti pivech....

0/0
8.8.2016 11:26

T82o79m25á95š 89C74h95r34a24s83t27n70ý 2231244841793

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0/0
27.7.2016 11:55

J68a64n 75D42l73o26u94h85ý 8896760793390

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

+6/−13
27.7.2016 11:31

J19o25s64e11f 80K40o63p11e84c32k24y 9134432425

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

+9/−2
27.7.2016 11:37

R50o28m21a10n 26P80o91l73á34č14e80k 5366799865

Záleží co berete jako pokrok? Mě přijde od první Octavie hodně velký skok dopředu.

Pokud berete to, že to má 4 kola, motor a sedačky, tak můžete mít klidně původní Octavii ;-D

+8/−1
27.7.2016 11:38

J93a35n 28D20l45o86u19h59ý 8826460393580

Nejsou důležité různé doplňky ve výbavě. Podstatné jsou motory, podvozky a uspořádání. Co se z toho, kromě motorů, výrazně změnilo?

0/0
27.7.2016 11:45

R23o98m57a53n 60P41o10l32á96č83e84k 5726949865

Proč budu investovat do něčeho co prodám a ještě nestíhám vyrábět ;-D

0/0
27.7.2016 11:47

J64a83n 20D83l73o11u53h69ý 8756650223770

Tak s tím souhlasím. Tak se nedivte, že tvrdím, že se nic významého za 20 let nezměnilo.

0/0
27.7.2016 11:52

J26o33s82e67f 80K80o51p12e80c44k29y 9724712795

vyznamneho se prave zmenilo dost. Auto ma jine rozmery, je postavene na jine platforme, ma jine motory a jine vybaveni. To ze take jinak vypada je uz je detail...

+8/0
27.7.2016 12:10

P14a81v12e18l 61Z33a32j80í12č98e74k 8184450856870

jenze ne lepsi.. viz absence viceprvku a hrosi motory

0/−1
27.7.2016 12:41

P47a43v45e75l 44N18o26v63á26k 7131436699243

Otázkou je proč by měla být víceprvková náprava horší. 90% řidičů má auto proto aby dojeli z bodu A do bodu B. Auto na limit nikdy nedostanou a něco jako víceprvková náprava jim nic neříká naopak už podle názvu uvítají to, že servis obyčejné nápravy bude levnější.

+6/−1
27.7.2016 13:30

V52a44c21l48a13v 69M29e50d61e23k 5421882955235

protože horší ze své podstaty je. To, že to při běžné jízdě nepoznáte na tom nic nemění. A podvozek se dostane na limit právě ve chvíli, kdy vám bude hrozit vysoké riziko nehody (například podceníte zatáčku, která je ostřejší a hrbolatější, než se před nájezdem zdálo) - a víceprvková náprava se zaslouží o to, že se udržíte na silnici.

+1/−2
27.7.2016 14:17
Foto

I34v18a59n 45K94o62p64t47a 5987532371637

Víceprvek? Pro normální ježdění tedy pro 99,5% řidičů naprosto bezvýznamné. Mezi OII a OIII fakticky nevidím rozdíl.

S OII mám najeto 500.000km s OIII zatím jen 135.000km.

+5/−1
27.7.2016 14:22

P64a98v73e90l 18Z79a46j89í59č70e47k 8264450366330

ja osobně tam ten rozdíl vidím i fakticky :) a neni pravda že se obě nápravy chovají stejně... jen je pro mě úsměvné tvrzení že 99% řidičů to nepozná tak je to dobře. Vždy jsem měl za to že by automobilky měli techniku posouvat dál když už člověk dá za auto tolik. Ne jen to vybavit zábavním centrem a možná i stahovacími okýnky a digi klimou.

+1/0
27.7.2016 18:04
Foto

I10v55a78n 30K82o18p14t79a 5177802151757

Také ho vnímám. Ovsem rozdíl je naprosto zanedbatelný. A jak jsem psal pro 99% lidi včetně mne nevýznamný. Ostatně nezávisle zavedení všech kol není nic převratného t poslední doby a najdete ho i na veteránech zas takový technicky posun to není, jen mírně vylepšené existujici řešení.

0/0
27.7.2016 18:55
Foto

I52v89a83n 84K49o29p63t50a 5867322331187

Zkuste postavit OI či OII na platformu OIII. Podvozek (platforma) se změnila dost výrazně. Co by jste chtěl měnit na supořádání, motor vpředu napříč je nyní u všech automobilek standartem nebo se mají vrátit ke koncepci vše vzadu? Motor uprostřed je pochopitelně pro nižší střední segment nesmysl.

+4/0
27.7.2016 11:52

P59a32v73e46l 21Z29a59j35í40č46e52k 8734160796540

treba motor v predu pohon v zadu a nejaky moderni transaxel to by se me osobne libilo... motor v predu, pohon v predu a jeste elektronicka rucka je fakt na jezdeni super... jen si to zkuste na okruhu.. pak prijde krizovka a kupa prizabitych i s tou uber elektronikou

0/−3
27.7.2016 12:43

J45a84k91u92b 84M42a36t55ě16j74ů 5315282621935

a kolik % lidi s Octavkou jezdi na okruhu? Skutecne si myslite, ze je Octavka zavodni auto a je urcene na okruhy? Pokud nepocitam RS, ktere by melo byt "sportovnejsi", tak se jedna o rodinny vuz stredni tridy.

+9/0
27.7.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.