Diskuze

Škoda má další prodejní rekord, klesají jí však prodeje octavií

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Kupovali jsme si dvě auta. Na konci roku 2014 novou octavii kombi 1,4 TSI + několik nadstandardní věcí za 470.000,-. Protože jsme byli spokojeni, tak jsme chtěli stejné auto i letos. I po velkých jednání a nabízených slevách jsme se za stejnou konfiguraci letos nedostali pod 570.000,- To jsme již považovali za značně předražené a koupili Rapida o skoro 300 tisíc levnější !!!

Takže já jsem přesně ten co takto ovlivnil tyto statistiky. Před dvěma lety oktávku ano, dnes ne.

Prostor na nohy i kufr nové octavie a rapida je téměř stejný.

Liší se to v motoru - do rapida nedávají skvělé motory 1,4 TSI, ale jen 1,2TSI a rozdíl není jen ve výkonu. S 1,4 jezdím mnohdy úsporněji.

A stejně tak rozdíl poznáte i na dálnici. S novou oktávií cítím na dálnici pocit bezpečí (stability) v rychlosti 150km/h. Stejný pocit bezpečí mám s rapidem max při 130km/h. Samozřejmě mohu jet rychleji, pocit bezpečí je jen subjektivní pocit.

0 0
možnosti
PS

Octavia dle mne byla snesitelná loni do července. Tam ještě oproti 104 kw to naladili na 110 kw v rámci stejné ceny a vzápětí zvedli ceníky. Takže místo 580 Ttis bych to měl asi za 640 tis. (podotýkám, že tam té příplatkové výbavy je dost, včetně dalších airbagů, robota na parking atd atd.). Ano za 650 už by byl superb, nicméně holý. a ten motor se fakt povedl. Valí to, je to tiché, přitom je to za 6,5 dlouhodobě. Nesrovnatelné s naftou 1,6, ten řve a nejede. Jen je to úspornější. Máte pravdu, s tím rapidem 1,2, taky to docela akceleruje, ale nelíbí se mi ten zvuk na trojku a komfort je menší. Já osobně přičítám pokles v CZ tomu, že lidi často chtěli diesel a vcelku levně a aby to jelo to ta nízkoobjemová 1,6 dle mne nesplňuje, jsou na trhu lepší diesely.

0 0
možnosti
MT

M79i19c21h33a27l 16T23ů77m90a

29. 7. 2016 22:22

Letos v lednu jsem kupoval nové auto (po 20-ti letech ježdění v ojetinách,které už nechci ani vidět). Rozhodoval jsem se mezi Škodou Rapid a Renaultem Fluence. Fluuence výbava Limited ceníková cena 380000,-Kč obsahuje vše kromě šíbru a kožených sedaček. Se slevami jsem ho dostal za 320000,- (Mezi slevy počítám i protiúčet na Š Felicii 23000,- což je neuvěřitelné!) Motor 84kW 1,6 benzín. Rapid ve stejné výbavě vyšel na 411000,- s motorem 1,2 66kW benzín. Fluence je větší, pohodlnější a prostornější auto, které stále vyvolává u mojich známých wow efekt. Na viditelných místech i skvěle dílensky zpracovaný (např. měkčené plasty na palubce i dveřích), což není samozřejmostí ani u Octavie. Nechci ovšem hanit Škodu, ale jen otevřít oči uživatelům, kteří auto provozují pro soukromé účely (tj. nájezd cca 10-15000km/ročně). V případě služebního vozu naopak doporučuji Škodu. Protože jim najede s běžnou údržbou 500000km, zatímco Renault jen 250000km. Ale my co jezdíme v létě na chalupu a fesťáky nepotřebujeme přeci vůz s takovou trvanlivostí a myslím, že Renault je při jeho momentální cenové politice zajímavá volba.

0 0
možnosti
PS

mezi rapidem a fluence jste asi udělal dobře.

0 0
možnosti
Foto

J90i98ř32í 68E71r19b84e42n

28. 7. 2016 9:00

"Škoda Auto hlásí nejúspěšnější první pololetí v historii, detailnější pohled na statistiky prodejů však ukazuje problém s odbytem klíčového modelu automobilky: Octavie."

- no ono to lze říct taky obráceně: "Octavií se prodává méně než dřív, přesto Škoda hlásí nejúspěšnější první pololetí."

.

Ona totiž Octavie III je auto velikostně se blížící Superbům I a II, takže spousta lidí si místo toho raději koupila menšího Rapida (který je srovnatelný s Octavií I). A v Octavii III jezdí často i bývalí superbáři.

0 0
možnosti
JK

V poklesu prodeju Oct3 bych nevidel opravdu nic jineho nez fakt, ze ten model je uz 3 roky stary a to je v obrovske konkurenci nizsi stredni tridy dost na to, aby se zakaznici zacali porozhlizet jinde... Pokud bude povedeny facelift pristi rok, tak prodeje zas lehce povyskoci ;-)

0 0
možnosti
AS

No současná Oktávka v normální výbavě za cenu přes půl mega. To je moc. I Fabii když chci vybavenou tak dám minimálně 400.

To už je lepší koupit nějakou plně vybavenou 5 let starou ojetinu za 160 tisíc. Za dalších 5 let dá člověk za servis max 50 tisíc a pořád má 200 tisíc k dobru. R^

4 0
možnosti
JS

nové je nové a ojeté je prostě ojeté....je celkem logické, že ojetina by měla (!) vyjít laciněji právě proto, že je to ojetina...... stejně poslouží stará "ojetá" děvka a přesto je lacinější než ta mladá "nejetá".....;-)

2 3
možnosti
JK

Jenže za cenu mnoha přesčasů Zaměstnanci jsou pak utahaní a nemohou čas strávit s rodinou

0 0
možnosti
JS

tak ať dají výpověď, pak mohou být s rodinou 25 hodin denně.....

2 2
možnosti
VM

tady není potřeba příčinu poklesu moc dlouze hledat, současná Octavie se dělá od roku 2013, a případní zájemci čekají na facelift.

3 0
možnosti

ano, lidi čekají na facelift. Proto taky kupovali starou OI tak moc, že ji v rámci podpory prodeje OII radši stáhli z výroby

0 0
možnosti
PB

P36e84t38r 92B60á30č89a

27. 7. 2016 13:50

Jak tyhle tuctovy osklivy nespolehlivy predrazeny krabice muzou mit neustale takovy prodej, to se normalni clovek muze jen smat.

1 17
možnosti

a nebo nejsou tuctový a předražený, prodávají se proto, že se vyplatí je koupit a ty jen plácáš kraviny

11 0
možnosti
TK

Superb klesl na úroveň odpovídající třídě Octavie před 20 lety a nahradí ji. Na nové Octavii už se včetně motorů šetří tolik, že se propadla pod první Octavie a proč existuje podobný, ještě ošizenější Rapid nechápu. Fábie zabili ošklivými FII a FIII se vrátila pomalu ke vzhledu a třídě staré malé Felicie.(osobně mě provokuje tmavými linkami kolem zadních světel, působí to jak zmalované oči levné štětky) Ale jako základní malé auto pro nenáročné své místo má. V té slušnější kategorii, kde býval Superb už není a asi ani nebude nic, jen SUV krabice.

2 6
možnosti
LM

Rapid = Octavia 1 - Tour .. a to doslova

0 1
možnosti
Foto

Doomsday comming. Prodalo se o dva kusy méně Škoda Oktávia za rok.

0 0
možnosti
JD

J73a92n 21D84l61o86u52h92ý

27. 7. 2016 11:31

Tak když to vezmeme od začátku, první oktávka vyšla v roce 1996, tj. 20 let. Od té doby se výrazně nezměnila. Nyní škodovka ještě přešla na chorobnou teorii maloobjemovými motory.

6 13
možnosti
JK

Tvrzeni, ze se oktavka za 20 let vyrazne nezmenila je zajimave. V tom pripade se vyrazne nezmenily ani zadni jeji konkurenti... A na chorobnou teorii maloobjemovych motoru presly prakticky vsichni v nizsim strednim segmentu

9 2
možnosti