Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vadné výhybky brzdí českou železnici, vlaky se po nich plouží desítkou

Dopravu na české železnici začíná čím dál více komplikovat odhalená závada v kolejnicích ve výhybkách, které přitom stavaři měnili teprve loni. Problém je už v osmi stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o84m68á31š 38M88a41r16e60k 7113946611247

asi budou muset být důraznější přejímky zakázek a sankce za vady.

0/0
30.8.2016 6:56

J26i79ř75í 74E29u95l50e76r 5378589766236

Kdo to odskáče? Bude to vůbec někdo?

+1/0
30.7.2016 16:49

K35v44ě67t34o97s14l48a37v 37V89y38b61í57r11a62l 7143609968124

Materiál má splňovat normy a mít atest! Je-li tomu tak, pak musí být v pořádku! V případě,že to tak není je to fiasko! Jinak defektoskopie spolehlivě odhalí, jestli je materiál vadný, nebo v pořádku.

0/0
28.7.2016 18:11

J98i18r19i 15Z60u15z19a40ň73á30k 4518730493116

Asi se budou muset jít zaučovat do Japonska jak vykovat jazyk.;-D

0/0
28.7.2016 16:11

V95l40a83d92i77m33í21r 66F98i66b25i27g70e24r 5324921501684

Problémy nejsou jen s výhybkami i s jinými komponenty, ale to se odhalilo včas tak se to na koleje ani nedostane. Výhybky jsou drahé a montáž náročná. Spousta chyb by se dala odhalit přímo v továrně. DT Prostějov dodává do celého světa a práce mají víc než dost, asi opravdu vadný materiál to se může stát všude. Vždyť i automobilky mají docela často svolávačky kdy nefunguje to či ono.

+3/0
27.7.2016 22:26

V28l52a26d17a 26S14i92m13o56n39i97k 3369403583545

Pokud dobře čtu, tak za tímto případem stojí soukormá firma , která dodala zmetek

+8/0
27.7.2016 17:48

J68i78ř76í 50K47o60c40u86r81e46k 6935824665648

Jestli to chápu správně, tak se Třineckým něco nepodařilo a přesto to dodali a dodavatel převzal.

Výhoda je ovšem v tom, že je evidováno kam byl který kus namontován a je tím pádem možné je preventivně vyměnit.

160 jazyků je 80 "obyčejných" výhybek nebo 20 angličanů. Kýbl v bazéně (kapka v moři to fakt není).

+2/0
27.7.2016 23:27

M50i21c31h14a44e57l 45C18h92a83r53v94á51t 9929628223402

Tož nevím, ale RJ jel přes Hrušovany a Modřice 160 a InterPanter to prošustil bohatě přes sto...

+1/0
27.7.2016 17:10

M86a47r75t32i63n 90K16o68ž31í33n 1695586521740

Možná se jedná o výhybky na jiných kolejích, než těch dvou "koridorových"

+7/0
27.7.2016 17:58

M91i71c98h21a81e61l 28C47h74a10r72v37á83t 9879358293522

Možná ano. Ale přes tato dvě nádraží vede jen koridorová trať, tak by se mohlo jednat jen o pomocné koleje na nádražích a po těch se asi ani moc rychleji posun neprovádí.

0/0
27.7.2016 19:31

J49i15ř24í 40K90o60c94u29r87e60k 6545914825538

Jedná se o jednu konkrátní tavbu a výhybky z ní vyrobené. Hrušovany i Modřice jsou dělané před, hádám, 15 roky. To je úplně jiná tavba a uplně jiné datum výroby.

Asi jako svolávačka na auta vyrobená 16.5. až 4.7. roku 2015, že mají vadná levá spodní ramena přední nápravy. Aut z roku 2010 se to netýká.

0/0
27.7.2016 23:32

L46i93b71o71r 42V33e54s86e21l66ý 2599626862962

To záleží, v kolik to bylo?

0/0
28.7.2016 19:56

I43v47o 65S62c17h91l77ä97g56e55l 9140209537292

Svěřme vše státu, tomu dynamickému, efektivnímu a spořivému organizátoru našich pos..aných životů.;-D

0/−13
27.7.2016 17:07

P98e18t80r 53F13r38a40n13c 9397111238618

To si mam v baumaxu koupit svoji soukromou srdcovku?

+7/0
27.7.2016 17:28

A92n85t28o26n96í52n 93Z42e22l94e82n55ý 2444363491366

Ve vedrech by dvanáctka byla moc, a sedmičku jsem viděl jen u Matušky.

+1/0
27.7.2016 17:05

J49a51r72o34m51í11r 83P82e36t55l33a85c83h 2814542785443

Já bych to viděl na železniční skanzen s výhledem na zavedení koněspřežky, jak se o to pokoušel už Hudeček v Praze. Nějaký koridory 80 km/h, 100 km, 120 km , nedej bože 200 km/h, či Rychlodráha, to pro nás nic není. To ať na nás nezkoušejí takový západní novoty. Pěkně pomaličku s koníkem a ještě bude hnojivo a peníze od turistů..Ej juchněm.....:-P

+3/−2
27.7.2016 17:02

P89a94v34e14l 24M43a18t36o97u83š71e67k 5540137608654

Hlavně je potřeba pořád poukazovat na to, že problémy mají i jinde!

0/−2
27.7.2016 17:02

J15i61ř37í 27E40r35b46e62n 1413424256977

Ano, je to nutné. Kvůli těm rozumprdům, co rádi řvou "to se může stát jenom u nás" :-/

+1/0
28.7.2016 7:12

P24a96v31e98l 57Č50á30b92e40l98k51a 2660107659959

Nenapsat tam to o tom nemecku, tak tady zase vsichni nadavaji, jak se tady dela vse spatne a ze v nemecku by se to stat nemohlo. No, ale jelikoz to tam vzpomeli, tak zase vsichni nadavate, ze se to zlehcuje atp. Fakt nard vecnych stezovatelu

+20/0
27.7.2016 16:45

P97a32v27e31l 93M94a68t53o55u18š26e13k 5570797368894

No jo, jenže po srovnatelně významných tratích, po kterých se u nás jezdí s bídou 160 km/h, se v Německu jezdí o 100 km/h rychleji. Poukazovat zrovna v tomhle na chyby v Německu zní dost pokrytecky.

0/−6
27.7.2016 17:04

M26a22r19e78k 56V63y78m37a55z61a92l 5648486642390

Ano, v Německu jezdí určitě vlaky rychleji, já ale raději budu jezdit jako doposud, ale bezpečně.... Německo už bezpečné není.....

+3/−1
27.7.2016 19:24

P93a23v14e51l 66Č71á88b68e88l96k93a 2720287309609

Ale tady nejde vubec o maximalni rychlist, ale o to, ze tento problem muze nastat a mnohymi vychvalovanem nemecku

+2/0
27.7.2016 20:54

J13i80ř30í 30E93r13b30e38n 1503454386617

Po kterých srovnatelně významných tratích, se stanicemi max. 20 km od sebe, se v Německu jezdí 260 km/h?

Nepletete si náhodou běžnou trať s rychlodráhou?

+1/0
28.7.2016 7:26

J81o39s65e73f 39D51r65d58a 6400689212466

Kde ti soudruzi z NDR udělali chybu??

0/0
27.7.2016 16:42

V91í32t48ě90z57s95l59a97v 16K35l66o88z43í19k 3231929654607

Problém se zlehci tim ze jinde byl taky.... Jako ze školky.

+5/−12
27.7.2016 16:34

J31a21n 11S97ů58r26a 4335483633142

problém se nezlehčuje. kdybych chtěl zlehčovat, nepíšu o tom. ale zase mi přijde fér napsat, že toto není záležitost jen v Česku.

+10/0
27.7.2016 16:38

M16a82t67o80u41š 39K71y97n53c32l 4314247781489

Tak to je snad přirozené, že chyba se může stát kdekoliv, ale x tisíc vadných pražců před y lety v Německu nemá žádnou souvislost s výhybkami v Čechách.

0/−4
27.7.2016 16:43

J27a71n 25S71ů18r77a 4305533563422

Souvislost je taková, že vadné díly na železnici se objevují i jinde.

+9/0
27.7.2016 16:43

P20a94v23e53l 68M43a83t73o37u77š65e76k 5630677458214

Nebo taková, že i jinde mají železnice.

0/−2
27.7.2016 17:05

J87a98n 24S26ů43r59a 4955383883792

a taky souvislost, že všude mají věčně stěžující. Jen různé procento.

+6/0
27.7.2016 17:07

V94o78k90o30u93n 21V69l24a21d96i54m96i69r 8742668549608

Nejvic se mi libi ten posledni odstavec. I jinde maji problemy, Ano, americane biji cernochy.

+4/−8
27.7.2016 16:29

R20a13d15o83s26l57a91v 44K70l57a28u52d39a 5984448614472

Já měl za to, že tak důležité výrobky výrobce podrobuje přísným kontrolám. Tyto vady by musel odhalit.

+2/−2
27.7.2016 16:14

M49i72c14h23a66l 67B32e65n96e69š 6549428472136

V současném světě žádný výrobek (ani z leteckého či automobilového průmyslu)není podrobován 100% kontrole všemi typy kontrol. Na základně detailní analýzy zmetkovitosti se určují pravidla kontrol tak, aby se minimalizovalo riziko, že se zmetky dostanou ven, při minimalizaci nákladů na tyto kontroly. Jinak byste si nepořídil auto za cenu, za kterou ho máte, ale možná i za x-násobnou, pokud by každý šroubek, trubka, plech musely projít všemi kontrolami, které se provádějí na nějakém procentu výrobků.

0/0
27.7.2016 18:01

D22a37n74i78e79l 95J45a34n30k72o 9779639210352

zcela zásadně oponuji, a vím o čem mluvím, bez atestu na NDT a to jak ulztrazvuk tak kontrola povrchu tento kus NIKDY se nedostane na dráhu > z toho vyplývá že kontrola na 100% zaspala a je zralá na vyhazov + soudní postih.

+2/−1
27.7.2016 18:13

M62i73c57h80a91l 56B18e97n31e93š 6239428602506

Ale NDT neprovádíte na celé délce, jen v určitých místech, jako jsou sváry či jiná výrobním procesem (např. tepelným zpracováním) zvlášť dotčená místa. Kde jste kdy viděl dělat ultrazvuk, RTG nebo penetrační zkoušku na celé délce kolejnice? Atesty na NDT se dávají právě na tyto "omezené" zkoušky. Pokud šlo o vadu vstupního materiálu (kolejnice), které se neprojevovaly v místech, kde se NDT provádělo, pak těžko mohla být odhalena standardním postupem.

+2/0
27.7.2016 19:37

D78a54n78i16e94l 77J47a55n93k73o 9239879690852

Mnohem vice nez si myslite, tak jako se dela UT na cele delce kolejnice tak tohle se podrobje kontrole - takze za me vyhodit na hodinu kontrolu ktera se pod to podepsal a na tom trvam a nezmenim nazor ...

0/0
27.7.2016 22:20

R61a78d60o91s20l50a73v 50K61l55a20u52d89a 5784768344102

Tohle je výrobek, který musí snést obrovské zatížení. Na něm závisí život tisíců lidí. Za další jakákoliv výměna může znamenat obrovské finanční ztráty. Auto sem laskavě nepleťte. To je spotřební zboží. Ta výhybka musí sloužit desítky let.

+1/0
27.7.2016 19:19

M35i26c38h39a51l 34B31e68n46e21š 6739138702296

Doporučuji navštívit nějakou válcovnu oceli. Zajeďte si, prosím, třeba do Třince a zkuste se tam s nimi pobavit, že mají dělat ultrazvuk a RTG na každém metru kolejnice i dalších výrobků, které projdou válci.

0/0
27.7.2016 19:41

R22a95d25o87s80l30a71v 80K15l39a35u64d10a 5394708774222

Mají chladící lože Sonotron pro kontrolu vnitřních vad kolejnic.

0/0
27.7.2016 21:05

M38i64c44h70a63l 47B26e24n66e86š 6879488312606

Myslíte těch 12 sond, které letmo projíždějí tu kolejnici? To je podle vás na stejné úrovni jak UT zkouška, která se třeba provádí na kontroly svárů kolejnic?

0/0
28.7.2016 0:03

P54e45t67r 39B32r27o97ž 8712934746694

"které přitom stavaři měnily teprve loni" 8-o

I ty, Brute ?!

(pan Sůra obvykle hrubky nedělá) :-)

+3/0
27.7.2016 16:12

P26e98t68r 73B21r91o14ž 8122504196654

... to je tak, když člověk napíše: "které se přitom měnily teprve loni", pak mu dojde, že se asi samy nevyměnily, přidá tam stavaře a hrubka je na světě...

+9/0
27.7.2016 16:14

R54a14d54o18s36l48a58v 68K27l45a46u10d12a 5474118664762

Asi jo teta:-)

0/0
27.7.2016 16:14

V13i51k21t64o75r 95J51a55n22e22b26a 4765328934275

Defektoskopické vady? To jako fakt? :D. Honzíku, defektoskopie je metoda, ne vada. Shodu přísudku s podmětem v perexu nekomentuju.

0/0
27.7.2016 16:11

J16a45n 18S28ů80r62a 4985623343932

z vyjádření sždc. za tu hrubku se omlouvám.

"Důvodem zastavení provozu v Horažďovicích je progresedefektoskopických vad jazyků některých výhybek ve stanici. "

+4/0
27.7.2016 16:18

J71o32s24e42f 90M70i69k79i48n 5363534675194

No ale co jste napsal teď je celkem závažné. Progrese defektoskopických vad znamená, že zaprve se nejedná o nové vady, ale SŽDC o těch vadách ví už delší dobu (možná od začátku) a sleduje je a zadruhé, že ty vady rostou, tudíž trhliny se nezastavily a s velkou pravděpodovností se nejedná o povrchové vady, ale o něco mnohem závažnějšího. Je s podivem, že se ten růst zjistil i při těchto poměrně vysokých teplotách, které by měly býti příznivé spíše pro zpomalení či zastavení růstu trhliny (houževnatost materiálu)

+1/0
27.7.2016 18:34

J42a91n 38S41ů13r54a 4415623813362

Závažné to zjevně je, když se přijímají taková opatření...

+1/0
27.7.2016 18:35

L28u28d48ě47k 48N42ě82m40e29c 5955321832354

No tak... jak bych napsal defektoskopicky odhalitelné vady? Radši bych nebyl češtinářský hnidopich. Je to výraz v hantýrce běžně používaný.

+2/0
27.7.2016 16:19

V81i74k72t84o72r 18J23a60n35e77b13a 4155728494105

Já jsem strojařský hnidopich :P. Ale nebýt toho perexu, nechal bych to být.

0/0
27.7.2016 16:30

D27a36n15i74e32l 84J75a98n18k39o 9509829260522

možná Vás to překvapí ale sousloví "defektoskopické vady" se opravdu běžně používá a všichni zainteresovaní chápou že se jedná o defekty detekované nějakou NDT metodou.

Spíše by si redaktoři měli zjistit na co která metoda je. V tomto článku se mluví o povrchových vadách a před dvouma dnama se psalo o vadách odhalených rentgenem

+3/0
27.7.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.