Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vadné výhybky brzdí českou železnici, vlaky se po nich plouží desítkou

Dopravu na české železnici začíná čím dál více komplikovat odhalená závada v kolejnicích ve výhybkách, které přitom stavaři měnili teprve loni. Problém je už v osmi stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o65m61á67š 93M77a51r75e73k 7453476621627

asi budou muset být důraznější přejímky zakázek a sankce za vady.

0/0
30.8.2016 6:56

J14i18ř31í 76E92u41l35e61r 5598309306826

Kdo to odskáče? Bude to vůbec někdo?

+1/0
30.7.2016 16:49

K92v87ě48t87o37s21l25a45v 78V10y21b25í48r78a42l 7333959948584

Materiál má splňovat normy a mít atest! Je-li tomu tak, pak musí být v pořádku! V případě,že to tak není je to fiasko! Jinak defektoskopie spolehlivě odhalí, jestli je materiál vadný, nebo v pořádku.

0/0
28.7.2016 18:11

J86i14r90i 24Z37u23z81a60ň14á94k 4618270193396

Asi se budou muset jít zaučovat do Japonska jak vykovat jazyk.;-D

0/0
28.7.2016 16:11

V51l72a26d89i77m97í77r 55F30i91b14i95g16e37r 5244981121654

Problémy nejsou jen s výhybkami i s jinými komponenty, ale to se odhalilo včas tak se to na koleje ani nedostane. Výhybky jsou drahé a montáž náročná. Spousta chyb by se dala odhalit přímo v továrně. DT Prostějov dodává do celého světa a práce mají víc než dost, asi opravdu vadný materiál to se může stát všude. Vždyť i automobilky mají docela často svolávačky kdy nefunguje to či ono.

+3/0
27.7.2016 22:26

V63l70a43d77a 12S72i20m73o55n59i20k 3499273813125

Pokud dobře čtu, tak za tímto případem stojí soukormá firma , která dodala zmetek

+8/0
27.7.2016 17:48

J85i96ř15í 26K43o28c95u79r40e83k 6985204405178

Jestli to chápu správně, tak se Třineckým něco nepodařilo a přesto to dodali a dodavatel převzal.

Výhoda je ovšem v tom, že je evidováno kam byl který kus namontován a je tím pádem možné je preventivně vyměnit.

160 jazyků je 80 "obyčejných" výhybek nebo 20 angličanů. Kýbl v bazéně (kapka v moři to fakt není).

+2/0
27.7.2016 23:27

M53i46c15h92a95e62l 47C94h72a70r52v78á14t 9529288443792

Tož nevím, ale RJ jel přes Hrušovany a Modřice 160 a InterPanter to prošustil bohatě přes sto...

+1/0
27.7.2016 17:10

M74a31r93t29i39n 18K82o68ž47í67n 1895126931120

Možná se jedná o výhybky na jiných kolejích, než těch dvou "koridorových"

+7/0
27.7.2016 17:58

M62i78c65h11a22e14l 56C30h28a63r89v34á44t 9729638233532

Možná ano. Ale přes tato dvě nádraží vede jen koridorová trať, tak by se mohlo jednat jen o pomocné koleje na nádražích a po těch se asi ani moc rychleji posun neprovádí.

0/0
27.7.2016 19:31

J61i95ř13í 33K87o46c86u23r38e32k 6345584945568

Jedná se o jednu konkrátní tavbu a výhybky z ní vyrobené. Hrušovany i Modřice jsou dělané před, hádám, 15 roky. To je úplně jiná tavba a uplně jiné datum výroby.

Asi jako svolávačka na auta vyrobená 16.5. až 4.7. roku 2015, že mají vadná levá spodní ramena přední nápravy. Aut z roku 2010 se to netýká.

0/0
27.7.2016 23:32

L92i77b67o89r 98V47e50s15e40l33ý 2539136392392

To záleží, v kolik to bylo?

0/0
28.7.2016 19:56

I15v72o 19S14c33h23l38ä16g90e78l 9740429787862

Svěřme vše státu, tomu dynamickému, efektivnímu a spořivému organizátoru našich pos..aných životů.;-D

0/−13
27.7.2016 17:07

P83e81t31r 71F33r17a96n56c 9767821638758

To si mam v baumaxu koupit svoji soukromou srdcovku?

+7/0
27.7.2016 17:28

A12n56t65o78n79í84n 16Z57e18l64e22n29ý 2354803281866

Ve vedrech by dvanáctka byla moc, a sedmičku jsem viděl jen u Matušky.

+1/0
27.7.2016 17:05

J85a88r24o66m67í62r 31P57e11t81l79a32c41h 2574952365503

Já bych to viděl na železniční skanzen s výhledem na zavedení koněspřežky, jak se o to pokoušel už Hudeček v Praze. Nějaký koridory 80 km/h, 100 km, 120 km , nedej bože 200 km/h, či Rychlodráha, to pro nás nic není. To ať na nás nezkoušejí takový západní novoty. Pěkně pomaličku s koníkem a ještě bude hnojivo a peníze od turistů..Ej juchněm.....:-P

+3/−2
27.7.2016 17:02

P56a20v81e50l 21M98a89t35o30u77š29e68k 5120467518884

Hlavně je potřeba pořád poukazovat na to, že problémy mají i jinde!

0/−2
27.7.2016 17:02

J20i69ř86í 67E95r17b48e34n 1173774966147

Ano, je to nutné. Kvůli těm rozumprdům, co rádi řvou "to se může stát jenom u nás" :-/

+1/0
28.7.2016 7:12

P83a25v60e67l 85Č78á77b70e45l45k73a 2890347419469

Nenapsat tam to o tom nemecku, tak tady zase vsichni nadavaji, jak se tady dela vse spatne a ze v nemecku by se to stat nemohlo. No, ale jelikoz to tam vzpomeli, tak zase vsichni nadavate, ze se to zlehcuje atp. Fakt nard vecnych stezovatelu

+20/0
27.7.2016 16:45

P84a11v87e98l 44M37a43t31o86u18š67e53k 5480707568424

No jo, jenže po srovnatelně významných tratích, po kterých se u nás jezdí s bídou 160 km/h, se v Německu jezdí o 100 km/h rychleji. Poukazovat zrovna v tomhle na chyby v Německu zní dost pokrytecky.

0/−6
27.7.2016 17:04

M43a11r84e50k 15V27y60m82a33z67a80l 5528736952960

Ano, v Německu jezdí určitě vlaky rychleji, já ale raději budu jezdit jako doposud, ale bezpečně.... Německo už bezpečné není.....

+3/−1
27.7.2016 19:24

P64a69v63e32l 29Č78á62b76e50l93k72a 2580277349389

Ale tady nejde vubec o maximalni rychlist, ale o to, ze tento problem muze nastat a mnohymi vychvalovanem nemecku

+2/0
27.7.2016 20:54

J98i88ř13í 39E87r49b89e41n 1663504156747

Po kterých srovnatelně významných tratích, se stanicemi max. 20 km od sebe, se v Německu jezdí 260 km/h?

Nepletete si náhodou běžnou trať s rychlodráhou?

+1/0
28.7.2016 7:26

J75o56s90e57f 90D20r35d88a 6770179332236

Kde ti soudruzi z NDR udělali chybu??

0/0
27.7.2016 16:42

V64í47t18ě10z21s53l11a64v 98K39l80o62z70í65k 3191919734387

Problém se zlehci tim ze jinde byl taky.... Jako ze školky.

+5/−12
27.7.2016 16:34

J96a81n 23S13ů85r29a 4585453813482

problém se nezlehčuje. kdybych chtěl zlehčovat, nepíšu o tom. ale zase mi přijde fér napsat, že toto není záležitost jen v Česku.

+10/0
27.7.2016 16:38

M91a45t60o91u65š 88K74y49n41c88l 4304227491499

Tak to je snad přirozené, že chyba se může stát kdekoliv, ale x tisíc vadných pražců před y lety v Německu nemá žádnou souvislost s výhybkami v Čechách.

0/−4
27.7.2016 16:43

J75a46n 75S37ů85r34a 4115423243492

Souvislost je taková, že vadné díly na železnici se objevují i jinde.

+9/0
27.7.2016 16:43

P19a50v98e60l 61M88a50t74o71u62š72e62k 5770887968804

Nebo taková, že i jinde mají železnice.

0/−2
27.7.2016 17:05

J89a68n 60S83ů18r83a 4415733373492

a taky souvislost, že všude mají věčně stěžující. Jen různé procento.

+6/0
27.7.2016 17:07

V53o31k59o56u46n 59V30l20a81d24i89m23i87r 8522488549498

Nejvic se mi libi ten posledni odstavec. I jinde maji problemy, Ano, americane biji cernochy.

+4/−8
27.7.2016 16:29

R86a76d22o67s85l40a15v 43K42l80a39u41d34a 5194358334212

Já měl za to, že tak důležité výrobky výrobce podrobuje přísným kontrolám. Tyto vady by musel odhalit.

+2/−2
27.7.2016 16:14

M44i29c25h24a26l 23B42e67n17e81š 6909768792186

V současném světě žádný výrobek (ani z leteckého či automobilového průmyslu)není podrobován 100% kontrole všemi typy kontrol. Na základně detailní analýzy zmetkovitosti se určují pravidla kontrol tak, aby se minimalizovalo riziko, že se zmetky dostanou ven, při minimalizaci nákladů na tyto kontroly. Jinak byste si nepořídil auto za cenu, za kterou ho máte, ale možná i za x-násobnou, pokud by každý šroubek, trubka, plech musely projít všemi kontrolami, které se provádějí na nějakém procentu výrobků.

0/0
27.7.2016 18:01

D45a62n44i54e95l 24J80a66n89k53o 9229139770892

zcela zásadně oponuji, a vím o čem mluvím, bez atestu na NDT a to jak ulztrazvuk tak kontrola povrchu tento kus NIKDY se nedostane na dráhu > z toho vyplývá že kontrola na 100% zaspala a je zralá na vyhazov + soudní postih.

+2/−1
27.7.2016 18:13

M78i57c15h63a88l 75B17e28n39e35š 6709638792106

Ale NDT neprovádíte na celé délce, jen v určitých místech, jako jsou sváry či jiná výrobním procesem (např. tepelným zpracováním) zvlášť dotčená místa. Kde jste kdy viděl dělat ultrazvuk, RTG nebo penetrační zkoušku na celé délce kolejnice? Atesty na NDT se dávají právě na tyto "omezené" zkoušky. Pokud šlo o vadu vstupního materiálu (kolejnice), které se neprojevovaly v místech, kde se NDT provádělo, pak těžko mohla být odhalena standardním postupem.

+2/0
27.7.2016 19:37

D78a57n24i66e61l 72J92a77n89k63o 9389199400772

Mnohem vice nez si myslite, tak jako se dela UT na cele delce kolejnice tak tohle se podrobje kontrole - takze za me vyhodit na hodinu kontrolu ktera se pod to podepsal a na tom trvam a nezmenim nazor ...

0/0
27.7.2016 22:20

R38a70d12o22s44l51a87v 59K76l36a86u13d10a 5264338184832

Tohle je výrobek, který musí snést obrovské zatížení. Na něm závisí život tisíců lidí. Za další jakákoliv výměna může znamenat obrovské finanční ztráty. Auto sem laskavě nepleťte. To je spotřební zboží. Ta výhybka musí sloužit desítky let.

+1/0
27.7.2016 19:19

M42i44c80h87a41l 39B55e50n14e96š 6109668512346

Doporučuji navštívit nějakou válcovnu oceli. Zajeďte si, prosím, třeba do Třince a zkuste se tam s nimi pobavit, že mají dělat ultrazvuk a RTG na každém metru kolejnice i dalších výrobků, které projdou válci.

0/0
27.7.2016 19:41

R79a45d39o89s67l33a57v 28K37l21a29u80d86a 5784588724762

Mají chladící lože Sonotron pro kontrolu vnitřních vad kolejnic.

0/0
27.7.2016 21:05

M54i80c78h95a74l 59B88e95n41e55š 6709398542876

Myslíte těch 12 sond, které letmo projíždějí tu kolejnici? To je podle vás na stejné úrovni jak UT zkouška, která se třeba provádí na kontroly svárů kolejnic?

0/0
28.7.2016 0:03

P91e35t12r 17B67r70o36ž 8642844366234

"které přitom stavaři měnily teprve loni" 8-o

I ty, Brute ?!

(pan Sůra obvykle hrubky nedělá) :-)

+3/0
27.7.2016 16:12

P16e68t68r 60B52r75o91ž 8412294546844

... to je tak, když člověk napíše: "které se přitom měnily teprve loni", pak mu dojde, že se asi samy nevyměnily, přidá tam stavaře a hrubka je na světě...

+9/0
27.7.2016 16:14

R71a38d15o85s49l92a36v 76K86l87a82u33d36a 5554848714902

Asi jo teta:-)

0/0
27.7.2016 16:14

V11i49k89t94o52r 81J67a89n30e45b87a 4795778974345

Defektoskopické vady? To jako fakt? :D. Honzíku, defektoskopie je metoda, ne vada. Shodu přísudku s podmětem v perexu nekomentuju.

0/0
27.7.2016 16:11

J42a16n 62S72ů11r80a 4305433373182

z vyjádření sždc. za tu hrubku se omlouvám.

"Důvodem zastavení provozu v Horažďovicích je progresedefektoskopických vad jazyků některých výhybek ve stanici. "

+4/0
27.7.2016 16:18

J48o35s32e45f 41M15i66k13i11n 5393794645894

No ale co jste napsal teď je celkem závažné. Progrese defektoskopických vad znamená, že zaprve se nejedná o nové vady, ale SŽDC o těch vadách ví už delší dobu (možná od začátku) a sleduje je a zadruhé, že ty vady rostou, tudíž trhliny se nezastavily a s velkou pravděpodovností se nejedná o povrchové vady, ale o něco mnohem závažnějšího. Je s podivem, že se ten růst zjistil i při těchto poměrně vysokých teplotách, které by měly býti příznivé spíše pro zpomalení či zastavení růstu trhliny (houževnatost materiálu)

+1/0
27.7.2016 18:34

J29a55n 46S94ů28r57a 4475963183892

Závažné to zjevně je, když se přijímají taková opatření...

+1/0
27.7.2016 18:35

L58u89d30ě91k 21N69ě19m80e16c 5615861132564

No tak... jak bych napsal defektoskopicky odhalitelné vady? Radši bych nebyl češtinářský hnidopich. Je to výraz v hantýrce běžně používaný.

+2/0
27.7.2016 16:19

V45i54k88t40o31r 75J76a67n53e76b26a 4435268644845

Já jsem strojařský hnidopich :P. Ale nebýt toho perexu, nechal bych to být.

0/0
27.7.2016 16:30

D11a85n89i21e40l 44J73a54n21k22o 9559429910582

možná Vás to překvapí ale sousloví "defektoskopické vady" se opravdu běžně používá a všichni zainteresovaní chápou že se jedná o defekty detekované nějakou NDT metodou.

Spíše by si redaktoři měli zjistit na co která metoda je. V tomto článku se mluví o povrchových vadách a před dvouma dnama se psalo o vadách odhalených rentgenem

+3/0
27.7.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.