Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda dala zelenou investici GE, podpořila továrnu na letecké turbomotory

Investiční smlouvu s General Electric, která v ČR plánuje stavbu závodu pro vývoj a výrobu turbovrtulových motorů za téměř 10 miliard korun, podpořila vláda. „Schválila podporu záměru, aby tady GE měla fabriku na letecké turbomotory,“ řekl ve středu ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e83t73r 23S75k55o84k12a69n 9936147176298

Mam takovou blbou otazku - proc je na obrazku proudovy motor a v nadpisu turbomotory ?

+3/0
28.7.2016 0:35

M94i12c33h18a93l 90J51a42r46o39š 7394800782275

Nemá B-737 elektromotory?

+1/0
31.7.2016 22:44

L13u39k54á13š 43A71d33a80m82e30c 3727203520777

A co bude GE dělat, až zde zdraží práce na úroveň dejme tomu 70 % Německa? Inu... to co všechny ostatní fabriky využívající pobídky a levnou pracovní sílu.

+1/0
27.7.2016 23:56

P50e57t29r 42A73s59c25h28e34n46b84r32e49n69n36e53r 6445413962381

2,5 miliardy na 500 lidí. To je dotace 5 miliónů na jedno vytvořené pracovní místo. To mají od státu pokryté mzdové náklady na kolik let dopředu???!

No comment.

+4/0
27.7.2016 23:26

J80i71ř24í 90S70c44h94w23a28c13h 8448834488736

a co tak započítat následné zdanění zisku a další pracovní místa u subdodavatelů? ;-)

+1/−2
27.7.2016 23:52
Foto

I91m87r20i96c16h 28S12u83c15h18a27r20s31k63ý 8546383845401

a jakých ;-)

0/0
28.7.2016 9:21

M23a24r95e77k 43D38v70o38ř63á11k 7988306113102

Nevím nic o tom, že by se na ČVUT vyvíjel motor pro GE. Předpokládám, že se jedná o chybnou informaci a jedná se spíše o rozšíření kapacity studijního oboru leteckých motorů.

+2/0
27.7.2016 23:09

A83n75t76o47n43í47n 35S77v35o96b66o15d72a 3594233409672

V Brně měl pobídky Honeywell a dopadlo to dobře, v Kvasinách bere miliardy Škodovka, velkým se u nás sype, malým tak víc papírů a EET

+13/0
27.7.2016 21:20

J89i28r14i 70G33a76z23d54a 8814353764644

Konečné firma a investice s přidanou hodnotou ,ktera má smysl.vývoj, testování a produkce v jednom. Takových center v tomto segmentu jsou tak 2 či 3 maximálně.kolem pul miliardy investice a dalšími navaznymi aktivitami a zaměstnanosti. Tady davam palec nahoru. Navíc diverzifikace našeho auto průmyslu je potřeba jako sul!

+6/0
27.7.2016 21:05

J10o83s84e17f 26A35d55á85m17e94k 2479155448876

Jen aby to nedopadlo tak, že ČVUT ty motory "dovivine" a GE tu technologii schrábne a vymluví se, že se jí stavět fabriku nevyplatí.

+4/−1
27.7.2016 20:38

V98á21c37l64a21v 25V32a43n19ě12k 2953393598981

Nechápu tu negativitu tady. Mame mít vyvoj plus výrobu- a něco je dle místních špatně?

+9/0
27.7.2016 20:29

O63n91d60ř22e57j 23Š35t22ě81p96á55n34e67k 5539600938809

Neco? Podle nekterych vsechno ;)

0/0
28.7.2016 9:55

O97n35d45r76a 12M27a26r24a61d41a 7660743817204

Praha je fajn, je tam nezaměstnanost 3,8%... už teď se tam blbě shání lidi.

Když už za státní kačky, proč se nepodporují problematičtější lokality, kde by se rovněž našla schopná univerzita a tradice v letecké výrobě? [>-]

+1/−1
27.7.2016 20:01

V85á74c55l32a24v 43V34a57n31ě62k 2863383398191

Kdo bude mít kapitál a know how do začátku?

0/0
27.7.2016 20:30

O85n57d77r82a 25M30a97r14a24d32a 7600743447974

Nebojte, know how by se našlo. Letecké motory se dělají třeba i v Bíteši. V Brně je hned několik firem, které se zabývají turbínami. Techniků znalých letecké výroby je na Moravě taky dost. Jen chybí politická vůle zatlačit na velkou firmu.

0/0
28.7.2016 1:28

P94e80t68r 47V98e86s68e58l21ý 6311456599550

Je mi líto sociálních demokratů.

Je evidentní že mají prázdnou stranickou pokladnu a volby klepou na dveře Rv

+8/−1
27.7.2016 19:16

M50a13r81t88i72n 86S16e37d14o62n82a 2585616226819

Ujete napady pana Mladka (pravidelna renta pro horniky, nadstandardni odstupne, uleva pro GE co tu postavi dalsi montovnu) me neprekvapuji, ale spise to ze vlada na to slysi. Jsme na chvostu EU co se tyce vydelku lidi a jednu z nejnizsich minimalnich mzd (i v Turecku je o temer o 4 tis. vyssi). GE nejde do CR pro zdejsi chytre hlavy, ale nizkym nakladum na mzdu. Silne mi vadi, kdyz vlada dela z CR rozvojovou zemi zalozenou na nizke cene prace. Fabriku GE lze mit kdekoliv na svete, lide co neco vymysli a dobre ve svete prodaji tu moc nemame.

+5/−2
27.7.2016 18:47

P60a33v70e49l 98L36á61n49í92k 5499395522497

Tohle ale nebude žádná obyčejná montovna blbejch dílců do aut, nebo čínskejch telefonů. Tady to bude vyžadovat trochu víc, než 5 minut školení a už jedete jak ďábel. Navíc to nebude čistě jen montovna takže kvalifikovaný síly bude potřeba víc než dost a GE určitě špatně platit nebude ani ty montéry. Ono celkově tyhle velký firmy platí dobře i obyčejný dělníky. Třeba u Bosche si běžně vyděláte přes 20 000 čistýho ...

Otázka je, kde česko tu kvalifikovanou sílu vezme.

+4/0
27.7.2016 19:37

K37a45r56e47l 64L74a56n10g41r 2422877860388

GE a dobře platit? ;-D;-D;-D;-D Sorry, ale jako vtip to je dobré. S nima moc zkušeností nemáte, že?

+1/−2
27.7.2016 19:42

O69n90d27ř84e87j 47Š73t85ě97p87á59n94e60k 5289880638889

A vy ano? :D

0/−1
28.7.2016 9:56

K49a43r44e65l 98L67a16n45g92r 2852647810288

Já ano ;-). A můžu říct nikdy více.

0/0
28.7.2016 16:25

J89a82n 61H70a65v69r31á18n60e91k 9770629396

Napsal jste to za mě R^

Samozřejmě, nakolik to bude ve finále výhodné pro stát, to těžko odhadovat, jak to ti naši kormidelníci zase ušijou...

+1/−1
27.7.2016 19:43

J57i95ř51í 14U55r67b46a52n 4924546523718

Mládku, ty starej lháři, v ČR se turbovrtulové motory vyráběly do před pár let (Walter M601). Byly docela úspěšné i v USA, kde se používaly i v několika celkem rozšířených amerických letadlech jako náhrada za americké motory. Měly tedy i US certifikaci.. GE tuhle fabriku před pár léty koupila a výrobu těchto motorů zrušila, jako konkurenci.

+20/−3
27.7.2016 18:46

J69a32n 21H48a93v60r19á14n78e96k 9760429896

Nevím, jaké reorganizační kroky GE po zakoupení Walteru provedlo, ale výrobu motorů M601 nezrušilo!

Tyto motory se s dílčími úpravami vyrábějí a prodávají dále jako motory řady H. Motory M601 dlouhá léta poháněly Kunovické letouny řady L 410 a pohánějí je dále pod označením GE H80-200. Prototyp L 410 NG je poháněn výkonnějšími H85-200. Dále se motory H80 montují do letounů Thrush 510, takže US certifikaci zřejmě stále mají.

+3/−2
27.7.2016 19:41

K61a28r41e79l 87L50a65n12g69r 2202197930888

Výroba motorů M601 je zrušená, již se dělají pouze generálky!

+2/−1
27.7.2016 19:44

J39a95n 44H75a96v37r19á97n95e46k 9200689656

No to ano, došlo ke změně obchodního označení motoru, takže M601 se skutečně již nevyrábějí.

Škrtnutím pera se z motoru Walter M601H-80 stal motor GE H80. Výrobní program normálně pokračuje stejně jako vývojové a certifikační práce. A z různých indicií jsem přesvědčen, že v interní administrativě GE Aviation Czech se označení M601 stále používá (čísla výkresů, označení komponent apod.). Zkrátka je to tentýž produkt, jen se prodává pod jiným jménem.

+1/−2
27.7.2016 20:35

J40i68ř58í 60U59r29b18a24n 4924496153718

Myslím, že GE H je výrazně zmodernizovaný M601. Budiž, to je pokrok. Pak ale ztrácí veškerý smysl ty tanečky okolo GE, když už tadu fungují. Je to prezentováno jako nový příchod. Takže spíše si teď chtějí nechat zaplatit své minulé investice a to skutečně není fair.

+4/0
27.7.2016 20:59

M14a13r86e68k 10D22v12o54ř15á30k 7228696133982

Motor M601 měl v průběhu času více verzí (D,E,Z,... etc.). H80 a jeho deriváty původně měli označení M601-H. Pouze se z názvu tedy odstranilo M601. Motor H je modernizovaný motor M601-E. Změnil se celý kompresor. Nově vyvíjený motor již žádný derivát nebude. Jedná se o zcela nový návrh.

0/0
27.7.2016 23:03

K48a33r90e65l 81L31a20n32g20r 2952537190608

H80 fakt není M601. ;-) Je vidět, že o těch motorech nevíte nic. Označení M601 se musí používat pro všechny nově vyrobené díly pro GO M601, nelze je značit jinak, než jak byl motor certifikován. H80 je již vcelku rozdílný motor - nový vstup, nový kompresor, upravená spalovací komora a mnoho dalšího.

+1/−1
27.7.2016 21:24

P89e84t73r 46N56o39v13á92k 8345319390

na co úplatky pro vyvolené přes dotace a pobídky ;-€8-o

--

proč razantně nezjednodušit zákony

vytvořit podnikání přátelské prostředí

snížit daňovou zátěž ...

--

vím že by to pak mafie měla složitější a politici by neměli tolik z čeho slibovat a rozdávat ...

jak dlouho se necháme ještě oblbovat ???

+3/−1
27.7.2016 18:42
Foto

I94m34r17i23c60h 19S55u87c56h59a79r84s32k36ý 8676833605811

Těch 25% je 2,5 miliardy a další podmínky jsou jaké :-/???

Naše vláda jak si zapomněla na Zákon č. 106/1999 Sb. platného znění o veřejném přístupu k informacím ???

Asi někdo dostal balík, aby investoři dostali taky balík (ze státního rozpočtu) [>-]Rv

+1/−2
27.7.2016 18:29

P92e89t24r 90V60e22s69e40l83ý 6651396109160

Ony už i ty 2,5 miliardy stačí. Kolik že to je na jedno vzniklé pracovní místo? ;-O

0/−1
27.7.2016 19:18

M24i11c60h70a56l 23D96y70t10r49y65c61h 3103198981511

A kolik to je na každoroční zisk, který z toho budou mít čeští subdodavatelé?

+2/−1
27.7.2016 22:08
Foto

I19m88r55i51c21h 41S41u25c14h72a94r53s29k35ý 8896573565531

A prosím jací ;-D;-D;-D

0/0
28.7.2016 9:20

V65l82a71s65t20i70m63i20l 91S49v58o38b59o12d69a 7883748755834

"ČR má nejnižší nezaměstnanost v rámci Evropské unie, což je podle Mládka nepochybně úspěch, ale příliš mnoho pracovních míst jsou špatně placená pracovní místa a není zřejmé, že jsou dlouhodobě udržitelná. „Potřebujeme místa, která jsou dobře placená a udržitelná,“ zdůraznil ministr průmyslu, k čemuž by podle něj mohla pomoci právě výroba leteckých turbomotorů v České republice."

Ty socialistická SVINĚ!! Toho těžko tahle země docílí přes nějaké pobídky a další socialistický nesmysly, ale pokud to tak prostě je, tak je to tím, že obor s vyšší přidanou hodnotou nemůže vzniknout kvůli přeregulovanosti prostředí a z dalších důvodů, za kterými stojí stát!!

+18/−2
27.7.2016 18:28

K58a93r81e69l 45N65o82v27o52t51n74ý 7599176149566

Zavřete toho Mládka už do klece, zamkněte a zahoďte klíč. Jinak ten jouda bude generovat botu za botou...

Mimochodem bych prověřil, kdo z jemu blízkých, má za schválení smlouvy a podmínek, přinejmenším nový dům a pěkné auto v garáži.

+5/−1
27.7.2016 18:25

D52a25n78i52e78l 84D86r11n48e90c 6661749226922

Pokud tu bude i vývoj, pak je to velmi dobrá zpráva, značí to, kromě jiného, že to firma myslí vážně R^

Myslím, že by se pro daný účel mohla využít průmyslová zóna v Bochoři, to letiště tam k tomu přímo vybízí.

+1/0
27.7.2016 18:23

K82a40r59e23l 72L97a58n82g23r 2362107360528

GE má vývojové středisko v Polsku.

0/0
27.7.2016 18:29

J21i67r26i 89G50a33z13d58a 8544193314964

Jenže to je jen jedno z mnoha globálních. Navíc to je design Eng centrum , kterého pracuje pro vícero bus jednotek - energy, aviation, rail a oil&gas

0/0
27.7.2016 21:02

K98a70r92e43l 77L77a89n70g34r 2682217240458

A co je v Bochoři a okolí kromě toho letiště? Kvalifikovaný personál tam neseženete, s tím jsou problémy i v Praze. Naučit mechanika stavět motor trvá nějaký ten rok aby to mohl dělat naprosto sám. Ono je hezká představa mít průmyslovou zónu, ale tahle je úplně z ruky pro všechny. Pokud chtějí spolupracovat s ČVUT tak je místo kde chtějí firmu celkem jasné.

0/0
27.7.2016 18:35

P43e16t97r 69N12o52v52á51k 8415749420

zajímalo by mne proč by měla mít jedna vejška monopol

proč by na vývoji nemohlo kooperovat či si konkurovat

i další VŠ

to tento námi placený státní podnik (čvut) má garantovaná nějaká privilegia ...

0/0
27.7.2016 18:48

K32a11r25e51l 19L43a38n30g38r 2262737360648

Vzhledem, že GE s ČVUT již spolupracuje, je nelogický krok to dávat někam, kde stážisti stráví 5 hodin cesty busem. Navíc ČVUT nebude mít problém získat granty a dotace z EU.

+1/0
27.7.2016 19:47

O49n44d57r19a 65M28a51r56a11d53a 7160273157884

Granty a dotace Z EU jsou hrobem veškerého rozumného vývoje.

Místo toho aby se plánoval vývoj racionálně, staví se vzdušné zámky, které se pak nerealizují. Práce na takových projektech je pak z části virtuální, aby se vykázalo a schrábnou se hrášky. Je to smutné, ale je to běžná praxe.

0/0
28.7.2016 9:21

M51i66c78h55a67l 94K60v20a76k 8627480605893

a jaké jsou podmínky? ticho po pěšině a proč Babiš uhnul? zas nějaké dealování?

+4/−1
27.7.2016 18:21

R40o90m85a29n 69Š78e42s29t66á94k 5424859223333

Desetileté daňové prázdniny budou také?

+7/0
27.7.2016 18:16

K84a30r56e18l 33L14a53n85g62r 2582697150408

Taková fabrika tu byla jmenovala se Walter. Stát jí jako "dobrý" hospodář nechal zlikvidovat a nyní se budou cpát miliardy cizákům. Dobrá komedie.

+17/−1
27.7.2016 18:15

P14e38t67r 94N70o14v37á21k 8655259340

njn :((((

stát nikdy žádné hodnoty nevytváří ...

ale to nam voličům žel asi NEdochází ...

0/0
27.7.2016 18:44

J46i48ř71í 68U84r71b46a69n 4544716743898

Stát ji nezlikvidoval. Koupilo ji GE!!! a to ji zrušilo... Ony ty motory Walter měly US certifikaci a docela úspěšně se v USA prodávaly k zástavbě do několika amerických letadel jako náhrada za US motory. Prostě zrušili konkurenci.

+6/−1
27.7.2016 18:59

J29i53ř25í 56U46r53b37a37n 4584636473378

A teď si tu bývalou "investici" ještě od ČR nechají zaplatit

0/0
27.7.2016 19:01

K90a98r98e70l 80L84a22n29g15r 2322717830418

Zlikvidoval, firma mohla fungovat jako státní podnik a nebyla by ztrátová. Navíc od státu ji nekoupilo GE, víme. To byla ta naše slavná privatizace co firmu Motorlet poslala do kopru. GE koupilo firmu Walter v červnu roku 2008 od těch co Waltru pouštěli žilou jak to šlo.

+1/0
27.7.2016 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.