Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e15t74r 79Š60t49ě55p 2623243750376

Zase se ukázalo, že lidi nekupují auta podle fiktivních hodnot emisí a spotřeby, ale podle jiných kritérií. Třeba kvalita zpracování a komfort. Pro eurokrata nepochopitelné.

+3/0
28.7.2016 21:39

J24i35n56d93ř71i22c53h 62Š65k26o81p60e48k 4365251660315

A proč by neměl prodávat ? Tohle je jen uměle vyvolaná kauza, vždyť i malému dítěti je jasné, že když je spotřeba ve skutečnosti vyšší než v TP, tak logicky budou vyšší i emise.

+2/0
28.7.2016 17:55

R15o54m96a82n 86P14o69l40á77č52e68k 5296199645

Ono to bylo v článku o poklesu prodejů Octavií... Hlavním trhem je Čína... V Evropě je to spíš jenom obměna vozového parku. V Číně čistý nárůst nových klientů.

0/0
28.7.2016 13:23

P74e62t32r 48M16a24r47e94č29e55k 1693351799848

Jak je to jen možné že tolik lidí dál kupuje ty ošklivé předražené a podvodné koncernovky?! :-)

0/−3
28.7.2016 12:02

Z54d35e52n45ě81k 34W57e68r77n54h37a31r86t 6637925682838

Protože chtějí, přijde jim to výhodné, zkrátka tomu se říká svobodná vůle. A co se týká podvodů, ono se ukázalo, že ty VW vypouštějí zcela srovnatelné množství emisí, jako ostatní srovnatelné vozy od všech ostatních výrobců. Jen se VW na rozdíl od nich přiznalo, jak to dělají při měření, ostatní to zatím tají.

+6/0
28.7.2016 12:05

V42l56a60d16i97s25l87a18v 51B82u20r35y51š22e61k 1349832857524

jsou to rovní chlapi a k podvodům se čelem postavili

+1/0
28.7.2016 12:53

M10a33r47t83i17n 15S83e77d21o84n37a 2835126596719

Nepiste blaboly. Po vypuknuti afery se novinari podivali i na jine vozy a problemy jako VW nemel nikdo. Nejak vam nedoslo, ze SW v Evrope prehrava pouze VW, ostatni automobilky nic nenapravuji.

VW podvadel a pokracoval v tom i pres vyzvu US uradu v roce 2014 (na napravu meli rok, nez afera v roce 2015 vznikla).

Na druhou stranu VW ma stale povest vyrobce kvalitnich vozu, takze prodeje mu rostou.

+1/−2
28.7.2016 12:56

V37a77c28l78a55v 20M63e36d40e50k 5471432365415

problém jako VW měli skoro všichni. Jen například u Fiatu motor nedetekuje dobu, kdy probíhá měření emisí, ale naopak detekuje dobu, ve které měření neprobíhá - a to už prý není podvod

+2/0
28.7.2016 13:31

V74a96c12l76a49v 68M60e94d71e53k 5101232465765

https://www.novinky.cz/auto/401899-podvod-pri-emisich-po-italsku-dieselove-fiaty-plni-normy-jen-22-minut.html

+1/0
28.7.2016 13:32

M33a23r98t18i74n 79T84e82s15a15ř 2409413453953

Aha. Takže VW přehrává a ostatní to nechali tak. Kde jste vyčetl, že problémy jako VW neměl nikdo? Vždyť každý týden chodila zpráva, jak další automobilka XY neplní normy.

0/0
28.7.2016 13:59

J16a43r68o71m57í46r 45Č87e35c16h 1613898207412

Chcete tvrdit ze ostani naftove motory jinych vyrobcu vypousteji v realnem provozu to co pri homologacnich testech?To je blabol od vas.

0/0
18.8.2016 21:46

T16o73m77á41š 72B85u13r26a 4512396674

Třeba je to díky tomu, že existuje skupina zákazníků, která "nejde" pouze po ceně, nýbrž také ( a to především) po kvalitě. A za tu je ochotna si připlatit. Je to to samé, jako při nákupu potravin: spousta zákazníků se při výběru zboží v nabídce orientuje především pomocí cen. Pak jsou tu ti, kterým jde o kvalitu toho co do sebe ládují a cena je pro ně až druhořadou záležitostí.

Vy - soudě dle Vašeho příspěvku - budete patřit mezi ty, pro které je prioritou za každou cenu ušetřit při nákupu nějakou tu kačku. Proto se Vám každý jiný přístup může z Vašeho pohledu na věc zdát těžko pochopitelný.

Mimochodem: ti co v dané komoditě sdílí Váš názor na věc, většinou ze středně- a dlouhodobého hlediska na takovém přístupu prodělávají. Jak z hlediska praktického využívání produktu, tak z hlediska nákladů na provoz.

+1/0
30.7.2016 0:04

P55e56t91r 90S95p46a18t33z63i87e38r83e38r 7654102415454

pořád nechápu pro koho ty auta vyrábí...vezmu li v potaz jen ČR tak je tu jedna bazarů jak maku a tedy ojetých aut tu jsou statisíce. A to jen stojí a prodávají se. Do toho fabriky jako je Škoda nebo Nošovice chrlí neustále nevím kolik aut za minutu.....je to normální? Je pravda, že nemám informaci o tom, kolik auto končí na vrakovištích. Ale pokud se tak moc vyrábí, tak by měl cca stejný počet aut tak skončit...tedy jestli jen VW prodalo 5 mil aut, tak by mělo se zvrakovat cca 7 mil aut jen od konceru na světě. a to fakt nevím jestli se tak děje.

0/0
28.7.2016 11:41

Z87d91e55n84ě68k 52W76e40r37n97h67a58r92t 6897905392138

Ony se ty ojetiny posouvají na východ. Tady si koupí forma auto na operativní leasing nebo nějakou formou pronájmu, tři čtyři roky s tím ta firma jezdí, čímž se to zaplatí a prodá se to v bazaru, koupí to nějaký čech, jezdí s tím další čtyři roky a pak to zase prodá a skončí to v Rumunsku, Albánii, nebo na Ukrajině. Tam jsou celé hory omlácených starých ojetin, které už nevyužijí ani místní...

+3/−1
28.7.2016 11:48

R11a89d53e95k 39H69o52l66e56c53e76k 3896480758721

Ta auta vyrábí pro ty, co si je kupují. Chápu, že se nám snažíte vnutit to, že místo nového auta bychom si mohli koupit ojetinu z bazaru, ale to si nechte.

0/0
28.7.2016 12:44

Z54d67e38n59ě82k 82W86e13r24n60h68a47r49t 6737705962468

Ať si každý koupí, co chce. Nové auto, ojetinu, kolo, nebo třeba prostitutku. Tomu se říká svobodná vůle.

0/0
28.7.2016 12:47

P54e35t63r 20S87p48a58t32z12i28e21r98e98r 7504872325944

Já neříkám a nechci nikomu nutit ojetinu...jen tím chci naznačit, že na tak velké množství produkovaných vozů, je potřeba tak minimálně stejně velké množství aut likvidovat...abych ten trh byl stále v rovnováze...ale nejde přeci vyrábět více než likvidovat...to by tu za 10 let bylo víc aut než lidí.

0/0
28.7.2016 13:15

V14a34c61l41a56v 30M24e85d38e45k 5701312135915

ale jde, zapomínáte na to, že existují země, kde narozdíl od nás nemá auto každá rodina. Počet aut celosvětově neustále stoupá. A stoupá i u nás, protože přbývá rodin, které mají více aut (zejména u rodin bydlících v "satelitech" za městem je to téměř nutnost)

0/0
28.7.2016 13:30

P85e55t39r 45S23p21a62t66z28i78e36r79e63r 7744132255194

dobře tak co se týká počtu tak ano...ale je potřeba brát v úvahu to, že jakékoliv silnice na tomto světě nejsou na takový narustající počet aut koncipované...a moc se s nima taky hejbat nedá. Přidělávat další...to taky není reálné. Je potřeba brát aspekt přírody, která musí žít a vše asfaltovat prostě nelze. I když člověk je tvor blbý a je schopnej to udělat, protože prostě peníze...vidím zlato a že tím něco ničím v tu chvíli nevidím....to je asi jako když se člověk zamiluje..taky nevidí věci reálnýma očima...:D

0/0
28.7.2016 14:12

V79l25a53d69a 45S45i14m96o14n48i33k 3599133873115

Ojetiny se posouvají na východ ( třeba z Německa) a do Afriky ( z téhož místa).

0/0
28.7.2016 20:11

P98e36t35r 53Š69t15ě73p 2203423470156

Aut přibývá. Může za to lepší životní úroveň i mizerná hromadná doprava, zkrátka zatímco před 20 lety bylo auto v rodině skoro luxusní záležitost, dneska je běžné mít v rodině 2-3 aktivně používaná auta. Ojetiny se prodávají méně, protože dost lidí už pochopilo, že než se nechat odrbat bazarníkem a koupit navoněný polovrak je často lepší koupit nové auto na splátky. A ty starší auta se často vyvezou na Ukrajinu apod., kde ještě 10 let slouží...

0/0
28.7.2016 21:44

J81a14k75u65b 48T82u23r35e89k 2152591321490

Takže se nechat odrbat daleko víc lízingovkou a po pár měsících se dostat do exekuce :-)

0/0
18.8.2016 19:28

J19a34r47o18m72í38r 16Č25e90c35h 1803378487592

No o ono prakticky,to co se denne vyprodukuje,to se denne zlikviduje.Proto.

0/0
18.8.2016 21:49

L54u14k16á14š 20A31d39a62m10e30c 3487103490467

"Dieselgate" by mohl nějak ovlivnit nákupy aut, kdyby to uživatelům vadilo. Protože je to ale uživatelům upřímně ukradené, jestli to vypouští o pár gramů škodlivin více nebo méně, tak je holt kupují dál. Na tom není nic paradoxního.

+18/−1
28.7.2016 10:42

J96o94s49e13f 85V43a44l66a 9640473133403

neutralni svycarska STK udelala testy u 4 srovnatelnych dieselovych OA (VW Passat, BMW 3xx a Mercedes C-Klasse a Renault Laguna, srovnatelna motorizace 2,0 turbodiesel se zhruba 110-120 kW) Mereni bylo provadeno na zkusebne pomoci klasicke pevne emisni technologie a pomoci prevozneho zarizeni. Rozdil mezi nemeckymi auty nebyl skoro zadny, NOx byly v provozu proti hodnotam ze zkusebny 2,5-4x vyssi. "Nejlepsi" byl dCI od Renaulte s 10x narusten NOx

+6/0
28.7.2016 11:31

P89e90t78r 94M38a98r33e67č30e83k 1113481109198

Ale o tom se taktně mlčí a zástupci Renaultu tvrdí že se jedná o porouchaný kus.

0/0
28.7.2016 12:01

D56a34v26i69d 71Š87t69a47m92b40e40r33a 4622254204476

Co je na tom paradoxního? Americká štvanice s evropskými ekoteroristickými náhončími nutí firmu proplácet nesmysly, ale normálním lidem (ne vyčůránkům) je to srdečně jedno. A kvalitní produkt kupují dál. Pokud politiky schválené emisní limity nesplňují základní předpoklady fyzikálních zákonů, tak to ani jinak nemůže dopadnout.

+11/−3
28.7.2016 10:37

M50i66c17h90a49e71l 30M35e20n10s26i78k 8561236930112

Ale no tak nepřehánějte.

Prostě si němečtí vyčůránci neuvědomili, že ve Státech nejsou zákony na obcházení, ale na dodržování, a že tam s praktikami pro evropské (i české) pitomečky neuspějí. S tím, že jsou normy technologicky těžko dosažitelné, nemá, marná sláva, PLATNOST nějakého zákona moc společného:-(

O "kvalitě produktu" se každý z nás přesvědčuje každé ráno, když stojí za nějakým majitelem toho kvalitního produktu na křižovatce.

+6/0
28.7.2016 11:08

J13a75n 86C19e50p93e74k 1254706510

Ano Státy jsou skvělé. Proto na návodech pro sušičku píší v Americe "Nesušte domácí mazlíčky" a pokud to tam není a majitel to udělá, tak ještě na firmě vysoudí neskutečné odškodné. :-) A pokud jde o kvalitní produkt, tak po našich silnicích jezdí mraky starých Škodovek hlavně na vesnicích, pojďme a zakažme je. A hlavně většina Američanů ve svých obrovských autech vypustí více škodlivin, jako tyto zfalšované VW.

+1/0
28.7.2016 11:26

J96o47s63e14f 46V18a56l82a 9430443413193

Uvidime. Protoze v neutralnich testech nevykazuji auta od VW a od ostatnich vyrobcu zadne vetsi odlisnosti v produkci "skodlivych" spalin, bude zajimave sledovat, kdy se prijde na praktiky ostatnich vyrobcu. "skodlivych" v uvozovkach pisu jenom proto, ze neexistuje zadna rozumna technicka metoda jak ty skodliviny nevytvorit, pokud se spaluji fosilni paliva. Lze pouze na zaklade omezeni jedne rady skodlivych latek vyrobit vice jinych skodlivych latek. ( CO proti NOx ) A elektroauta v konecnem efektu vytvori diky ztratam v procesu vyroby-prenosu a skladovani elektriny ( 90% svetove elektriny se vyrabi z fosilnich paliv) tak elektroauta vytvori jeste vice zplodin nez klasicka spalovaci - jenom ne za vlastnim vyfukem, ale vedle kominu elektrarny....

+1/0
28.7.2016 11:39

T69o83m14á90š 59T71r71u90s90i79n46a 6399303856372

Kdyby VW věnoval na vývoj tolik peněz, kolik věnuje na přesvědčování, že je nejlepší, tak by mohl být opravdu nejlepší

+5/0
28.7.2016 11:13

J11i96r55i 90F90i30n96k 6747829707158

Pracoval jsem v chemické firmě dodávající do průmyslu, a argument vedení byl že peníze vložené do marketingu mají 3x větší návratnost něž peníze vložené do vývoje.

Nelíbí se mi to, je to smutné ale je to tak. Lidi nechtějí kvalitu, chtějí patřit do stáda které je přesvědčeno jak dobře koupilo.

A jak nemám rád VW, tak musím uznat že marketing mají nejlepší.

+1/0
28.7.2016 11:33

J63o18s31e72f 79V59a68l92a 9150123153583

Vasi vetu "Lidi nechtějí kvalitu" potvrdi kazdy prodejce potravin.......bohuzel :-(

0/0
28.7.2016 11:41

J44o13s53e78f 60K26o11p33e82c59k79y 9544852865

Takze VW dela nekvalitni auta ale kvalitni marketing? a kdo tedy dela ta kvalitni auta? ;-)

0/0
28.7.2016 15:24

O52n49d88ř72e19j 31N29o53v18á62k 9687284109869

Nejvíc na světě?

Za 1.Q.2016 nejvíce prodala Toyota, pak dvojička Hyundai/Kia a až pak VW ... nějaká JDA (?) agentura - bylo to v AutoTipu ...

+1/−2
28.7.2016 10:21

M69a36r80t34i95n 47F21i87l47i50p46c57z80y46k 3321131375763

Možná vám jen uniklo, že nyní jsou to výsledky za pololetí ...

+3/0
28.7.2016 10:46

J86a91n 16M29a14z42ů92r83e38k 2898944898205

Kvantita neni kvalita :-)

+3/−4
28.7.2016 10:16

T41o26m24á62š 55K78u55c58h48a75ř 3647111478361

Únor bílý, pole sílí. :-)

+5/0
28.7.2016 10:28

M60a49r82t31i14n 34H91a41l17á79š50e32k 2470402218184

Padni , komu padni, napříč politickým spektrem, hodinky, nebo holinky!!R^R^;-D

0/0
28.7.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.