Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paradox dieselgate: Volkswagen prodává nejvíc na světě, zisk však padá

Německý automobilový koncern Volkswagen - pod nějž patří i česká Škoda Auto - v letošním prvním pololetí opět vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu. I přesto ale zaznamenal koncern velký propad zisku. Můžou za to jeho podvody, které vyústily v aféru dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e19t32r 67Š66t59ě81p 2143963740736

Zase se ukázalo, že lidi nekupují auta podle fiktivních hodnot emisí a spotřeby, ale podle jiných kritérií. Třeba kvalita zpracování a komfort. Pro eurokrata nepochopitelné.

+3/0
28.7.2016 21:39

J24i59n93d91ř31i18c62h 52Š90k71o73p85e43k 4155541870165

A proč by neměl prodávat ? Tohle je jen uměle vyvolaná kauza, vždyť i malému dítěti je jasné, že když je spotřeba ve skutečnosti vyšší než v TP, tak logicky budou vyšší i emise.

+2/0
28.7.2016 17:55

R57o47m81a52n 14P49o75l49á90č60e87k 5326109565

Ono to bylo v článku o poklesu prodejů Octavií... Hlavním trhem je Čína... V Evropě je to spíš jenom obměna vozového parku. V Číně čistý nárůst nových klientů.

0/0
28.7.2016 13:23

P72e90t71r 55M80a40r34e19č38e49k 1563231469748

Jak je to jen možné že tolik lidí dál kupuje ty ošklivé předražené a podvodné koncernovky?! :-)

0/−3
28.7.2016 12:02

Z31d25e20n28ě77k 39W10e57r98n34h32a98r15t 6687305602888

Protože chtějí, přijde jim to výhodné, zkrátka tomu se říká svobodná vůle. A co se týká podvodů, ono se ukázalo, že ty VW vypouštějí zcela srovnatelné množství emisí, jako ostatní srovnatelné vozy od všech ostatních výrobců. Jen se VW na rozdíl od nich přiznalo, jak to dělají při měření, ostatní to zatím tají.

+6/0
28.7.2016 12:05

V28l25a91d54i18s95l25a47v 59B43u11r16y30š87e38k 1569702607594

jsou to rovní chlapi a k podvodům se čelem postavili

+1/0
28.7.2016 12:53

M40a33r75t34i73n 84S13e35d30o50n72a 2895226566119

Nepiste blaboly. Po vypuknuti afery se novinari podivali i na jine vozy a problemy jako VW nemel nikdo. Nejak vam nedoslo, ze SW v Evrope prehrava pouze VW, ostatni automobilky nic nenapravuji.

VW podvadel a pokracoval v tom i pres vyzvu US uradu v roce 2014 (na napravu meli rok, nez afera v roce 2015 vznikla).

Na druhou stranu VW ma stale povest vyrobce kvalitnich vozu, takze prodeje mu rostou.

+1/−2
28.7.2016 12:56

V14a49c58l82a65v 75M27e70d18e22k 5281512625705

problém jako VW měli skoro všichni. Jen například u Fiatu motor nedetekuje dobu, kdy probíhá měření emisí, ale naopak detekuje dobu, ve které měření neprobíhá - a to už prý není podvod

+2/0
28.7.2016 13:31

V48a74c44l54a36v 25M75e25d89e71k 5131452165135

https://www.novinky.cz/auto/401899-podvod-pri-emisich-po-italsku-dieselove-fiaty-plni-normy-jen-22-minut.html

+1/0
28.7.2016 13:32

M90a57r38t60i57n 47T31e61s39a10ř 2529473213813

Aha. Takže VW přehrává a ostatní to nechali tak. Kde jste vyčetl, že problémy jako VW neměl nikdo? Vždyť každý týden chodila zpráva, jak další automobilka XY neplní normy.

0/0
28.7.2016 13:59

J22a62r34o20m67í79r 93Č35e95c74h 1313848967672

Chcete tvrdit ze ostani naftove motory jinych vyrobcu vypousteji v realnem provozu to co pri homologacnich testech?To je blabol od vas.

0/0
18.8.2016 21:46

T43o55m91á18š 46B65u23r69a 4892666214

Třeba je to díky tomu, že existuje skupina zákazníků, která "nejde" pouze po ceně, nýbrž také ( a to především) po kvalitě. A za tu je ochotna si připlatit. Je to to samé, jako při nákupu potravin: spousta zákazníků se při výběru zboží v nabídce orientuje především pomocí cen. Pak jsou tu ti, kterým jde o kvalitu toho co do sebe ládují a cena je pro ně až druhořadou záležitostí.

Vy - soudě dle Vašeho příspěvku - budete patřit mezi ty, pro které je prioritou za každou cenu ušetřit při nákupu nějakou tu kačku. Proto se Vám každý jiný přístup může z Vašeho pohledu na věc zdát těžko pochopitelný.

Mimochodem: ti co v dané komoditě sdílí Váš názor na věc, většinou ze středně- a dlouhodobého hlediska na takovém přístupu prodělávají. Jak z hlediska praktického využívání produktu, tak z hlediska nákladů na provoz.

+1/0
30.7.2016 0:04

P62e28t11r 62S62p42a73t89z64i56e20r76e76r 7494412805154

pořád nechápu pro koho ty auta vyrábí...vezmu li v potaz jen ČR tak je tu jedna bazarů jak maku a tedy ojetých aut tu jsou statisíce. A to jen stojí a prodávají se. Do toho fabriky jako je Škoda nebo Nošovice chrlí neustále nevím kolik aut za minutu.....je to normální? Je pravda, že nemám informaci o tom, kolik auto končí na vrakovištích. Ale pokud se tak moc vyrábí, tak by měl cca stejný počet aut tak skončit...tedy jestli jen VW prodalo 5 mil aut, tak by mělo se zvrakovat cca 7 mil aut jen od konceru na světě. a to fakt nevím jestli se tak děje.

0/0
28.7.2016 11:41

Z60d69e26n12ě55k 23W24e72r85n81h56a54r69t 6587435332568

Ony se ty ojetiny posouvají na východ. Tady si koupí forma auto na operativní leasing nebo nějakou formou pronájmu, tři čtyři roky s tím ta firma jezdí, čímž se to zaplatí a prodá se to v bazaru, koupí to nějaký čech, jezdí s tím další čtyři roky a pak to zase prodá a skončí to v Rumunsku, Albánii, nebo na Ukrajině. Tam jsou celé hory omlácených starých ojetin, které už nevyužijí ani místní...

+3/−1
28.7.2016 11:48

R15a46d30e45k 40H27o21l17e29c28e12k 3736850578761

Ta auta vyrábí pro ty, co si je kupují. Chápu, že se nám snažíte vnutit to, že místo nového auta bychom si mohli koupit ojetinu z bazaru, ale to si nechte.

0/0
28.7.2016 12:44

Z49d20e24n76ě51k 48W76e46r53n18h91a83r39t 6657175502728

Ať si každý koupí, co chce. Nové auto, ojetinu, kolo, nebo třeba prostitutku. Tomu se říká svobodná vůle.

0/0
28.7.2016 12:47

P56e41t18r 23S69p97a40t51z24i37e69r65e47r 7334742665784

Já neříkám a nechci nikomu nutit ojetinu...jen tím chci naznačit, že na tak velké množství produkovaných vozů, je potřeba tak minimálně stejně velké množství aut likvidovat...abych ten trh byl stále v rovnováze...ale nejde přeci vyrábět více než likvidovat...to by tu za 10 let bylo víc aut než lidí.

0/0
28.7.2016 13:15

V13a30c81l95a78v 48M22e62d89e78k 5321752475595

ale jde, zapomínáte na to, že existují země, kde narozdíl od nás nemá auto každá rodina. Počet aut celosvětově neustále stoupá. A stoupá i u nás, protože přbývá rodin, které mají více aut (zejména u rodin bydlících v "satelitech" za městem je to téměř nutnost)

0/0
28.7.2016 13:30

P87e20t88r 14S87p26a34t34z82i54e21r13e25r 7114782735154

dobře tak co se týká počtu tak ano...ale je potřeba brát v úvahu to, že jakékoliv silnice na tomto světě nejsou na takový narustající počet aut koncipované...a moc se s nima taky hejbat nedá. Přidělávat další...to taky není reálné. Je potřeba brát aspekt přírody, která musí žít a vše asfaltovat prostě nelze. I když člověk je tvor blbý a je schopnej to udělat, protože prostě peníze...vidím zlato a že tím něco ničím v tu chvíli nevidím....to je asi jako když se člověk zamiluje..taky nevidí věci reálnýma očima...:D

0/0
28.7.2016 14:12

V70l12a42d86a 68S37i19m66o61n84i46k 3319473523415

Ojetiny se posouvají na východ ( třeba z Německa) a do Afriky ( z téhož místa).

0/0
28.7.2016 20:11

P35e33t80r 48Š22t97ě91p 2223673980156

Aut přibývá. Může za to lepší životní úroveň i mizerná hromadná doprava, zkrátka zatímco před 20 lety bylo auto v rodině skoro luxusní záležitost, dneska je běžné mít v rodině 2-3 aktivně používaná auta. Ojetiny se prodávají méně, protože dost lidí už pochopilo, že než se nechat odrbat bazarníkem a koupit navoněný polovrak je často lepší koupit nové auto na splátky. A ty starší auta se často vyvezou na Ukrajinu apod., kde ještě 10 let slouží...

0/0
28.7.2016 21:44

J79a27k14u42b 51T60u56r91e63k 2482381921350

Takže se nechat odrbat daleko víc lízingovkou a po pár měsících se dostat do exekuce :-)

0/0
18.8.2016 19:28

J34a51r81o50m73í92r 98Č58e72c71h 1893268187662

No o ono prakticky,to co se denne vyprodukuje,to se denne zlikviduje.Proto.

0/0
18.8.2016 21:49

L16u15k64á31š 25A81d36a85m58e19c 3687313970927

"Dieselgate" by mohl nějak ovlivnit nákupy aut, kdyby to uživatelům vadilo. Protože je to ale uživatelům upřímně ukradené, jestli to vypouští o pár gramů škodlivin více nebo méně, tak je holt kupují dál. Na tom není nic paradoxního.

+18/−1
28.7.2016 10:42

J53o26s16e82f 51V40a74l29a 9980433483943

neutralni svycarska STK udelala testy u 4 srovnatelnych dieselovych OA (VW Passat, BMW 3xx a Mercedes C-Klasse a Renault Laguna, srovnatelna motorizace 2,0 turbodiesel se zhruba 110-120 kW) Mereni bylo provadeno na zkusebne pomoci klasicke pevne emisni technologie a pomoci prevozneho zarizeni. Rozdil mezi nemeckymi auty nebyl skoro zadny, NOx byly v provozu proti hodnotam ze zkusebny 2,5-4x vyssi. "Nejlepsi" byl dCI od Renaulte s 10x narusten NOx

+6/0
28.7.2016 11:31

P19e88t71r 60M97a36r85e39č40e20k 1373611799828

Ale o tom se taktně mlčí a zástupci Renaultu tvrdí že se jedná o porouchaný kus.

0/0
28.7.2016 12:01

D66a13v53i88d 95Š56t86a25m17b41e96r70a 4272734274216

Co je na tom paradoxního? Americká štvanice s evropskými ekoteroristickými náhončími nutí firmu proplácet nesmysly, ale normálním lidem (ne vyčůránkům) je to srdečně jedno. A kvalitní produkt kupují dál. Pokud politiky schválené emisní limity nesplňují základní předpoklady fyzikálních zákonů, tak to ani jinak nemůže dopadnout.

+11/−3
28.7.2016 10:37

M95i75c58h64a82e98l 10M28e77n57s93i45k 8231696590132

Ale no tak nepřehánějte.

Prostě si němečtí vyčůránci neuvědomili, že ve Státech nejsou zákony na obcházení, ale na dodržování, a že tam s praktikami pro evropské (i české) pitomečky neuspějí. S tím, že jsou normy technologicky těžko dosažitelné, nemá, marná sláva, PLATNOST nějakého zákona moc společného:-(

O "kvalitě produktu" se každý z nás přesvědčuje každé ráno, když stojí za nějakým majitelem toho kvalitního produktu na křižovatce.

+6/0
28.7.2016 11:08

J39a61n 44C27e41p82e36k 1164966470

Ano Státy jsou skvělé. Proto na návodech pro sušičku píší v Americe "Nesušte domácí mazlíčky" a pokud to tam není a majitel to udělá, tak ještě na firmě vysoudí neskutečné odškodné. :-) A pokud jde o kvalitní produkt, tak po našich silnicích jezdí mraky starých Škodovek hlavně na vesnicích, pojďme a zakažme je. A hlavně většina Američanů ve svých obrovských autech vypustí více škodlivin, jako tyto zfalšované VW.

+1/0
28.7.2016 11:26

J71o96s42e86f 39V19a79l75a 9370373613603

Uvidime. Protoze v neutralnich testech nevykazuji auta od VW a od ostatnich vyrobcu zadne vetsi odlisnosti v produkci "skodlivych" spalin, bude zajimave sledovat, kdy se prijde na praktiky ostatnich vyrobcu. "skodlivych" v uvozovkach pisu jenom proto, ze neexistuje zadna rozumna technicka metoda jak ty skodliviny nevytvorit, pokud se spaluji fosilni paliva. Lze pouze na zaklade omezeni jedne rady skodlivych latek vyrobit vice jinych skodlivych latek. ( CO proti NOx ) A elektroauta v konecnem efektu vytvori diky ztratam v procesu vyroby-prenosu a skladovani elektriny ( 90% svetove elektriny se vyrabi z fosilnich paliv) tak elektroauta vytvori jeste vice zplodin nez klasicka spalovaci - jenom ne za vlastnim vyfukem, ale vedle kominu elektrarny....

+1/0
28.7.2016 11:39

T14o18m19á17š 75T35r96u83s85i54n96a 6799383436472

Kdyby VW věnoval na vývoj tolik peněz, kolik věnuje na přesvědčování, že je nejlepší, tak by mohl být opravdu nejlepší

+5/0
28.7.2016 11:13

J23i57r14i 61F31i95n68k 6897489127308

Pracoval jsem v chemické firmě dodávající do průmyslu, a argument vedení byl že peníze vložené do marketingu mají 3x větší návratnost něž peníze vložené do vývoje.

Nelíbí se mi to, je to smutné ale je to tak. Lidi nechtějí kvalitu, chtějí patřit do stáda které je přesvědčeno jak dobře koupilo.

A jak nemám rád VW, tak musím uznat že marketing mají nejlepší.

+1/0
28.7.2016 11:33

J65o83s61e65f 50V92a31l85a 9180293573953

Vasi vetu "Lidi nechtějí kvalitu" potvrdi kazdy prodejce potravin.......bohuzel :-(

0/0
28.7.2016 11:41

J81o19s27e19f 37K59o32p72e81c15k28y 9534402685

Takze VW dela nekvalitni auta ale kvalitni marketing? a kdo tedy dela ta kvalitni auta? ;-)

0/0
28.7.2016 15:24

O71n22d12ř86e52j 32N23o69v55á89k 9637674889599

Nejvíc na světě?

Za 1.Q.2016 nejvíce prodala Toyota, pak dvojička Hyundai/Kia a až pak VW ... nějaká JDA (?) agentura - bylo to v AutoTipu ...

+1/−2
28.7.2016 10:21

M80a47r64t11i94n 48F75i11l98i32p86c83z29y57k 3881961225493

Možná vám jen uniklo, že nyní jsou to výsledky za pololetí ...

+3/0
28.7.2016 10:46

J62a63n 50M98a71z48ů73r67e41k 2238294678385

Kvantita neni kvalita :-)

+3/−4
28.7.2016 10:16

T89o93m31á77š 42K39u26c54h18a80ř 3867911538961

Únor bílý, pole sílí. :-)

+5/0
28.7.2016 10:28

M55a20r73t16i91n 49H64a94l49á84š23e15k 2510802378204

Padni , komu padni, napříč politickým spektrem, hodinky, nebo holinky!!R^R^;-D

0/0
28.7.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.